Pagina 13 van 27
Geplaatst: 03 sep 2008, 21:28
door broli
JanY schreef:broli schreef:JanY schreef:
Waar zou het probleem liggen? Modem - Belgacom - Dommel ? Kans dat dit na verloop van tijd zichzelf oplost? Ik denk dat VOIP wel geconfigureerd is door dommel, maar het account is nog steeds uitgeschakeld.
Iemand ongeveer hetzelfde tegengekomen?
Kon je eerder online en VOIP gebruiken? En ik zou MTU op 1492 laten btw.
Ja, de eerste maal dat ik de modem in gebruik nam, brandde het Online lampje. Na de initiële configuratie van de modem (en de bijbehorende resets) heeft het Online lampje nooit meer gebrand. VOIP al helemaal niet
In de Homeconnect software vind ik wel mijn (nieuw) telefoonnummer terug.
Nu heb ik het idee dat de modem het VOIP gedeelte niet gaat inschakelen voordat de 'Online' led op de modem brandt. De modem denkt dat hij momenteel geen verbinding heeft, hoewel ik kan surfen enzo..
Sorry als je dit al hebt gedaan. Maar trek modem uit stopcontact. Druk dan nog is een paar keer op de stroom knop om zeker te zijn dat er geen elektriek meer inzit en schakel terug aan.
Geplaatst: 03 sep 2008, 22:27
door broli
Ben ik de enige die nu maar 3 news server threads kan gebruiken?
Geplaatst: 03 sep 2008, 22:27
door Fireblade
Toevallig met GrabIt? daar moet je namelijk zelf veranderen, standaard is dat daar 3 connecties.
Geplaatst: 03 sep 2008, 22:30
door broli
Fireblade schreef:Toevallig met GrabIt? daar moet je namelijk zelf veranderen, standaard is dat daar 3 connecties.
Damn totaal vergeten. Bedankt!
Geplaatst: 04 sep 2008, 01:37
door Zuttasoxx
broli schreef:Fireblade schreef:Toevallig met GrabIt? daar moet je namelijk zelf veranderen, standaard is dat daar 3 connecties.
Damn totaal vergeten. Bedankt!
als je de volle snelheid haalt met 3m stle ik voor o; ;aar 3 te gebruiken.. belast je de server minder.
Geplaatst: 04 sep 2008, 09:03
door kos
broli schreef:Kanter schreef:frado schreef:Er is tevens ook een intern ticket aangemaakt om mijn renew date te veranderen(voor direct te doen; optie 1 .)
Ik heb mijn factuur al betaald, dan is die renewal date nutteloos zeker?
Ehm nee. De renew date geeft aan wanneer het nieuw
onbetaalde maand start. Voor homeconnecters moet dit dan 2 maanden nadat ze online kunnen zijn.
Ben je daar zeker van??
Ik heb namelijk ook eens met Dommel gebeld om te melden dat ik m'n gratis maand nog niet had gekregen.
Activatie vond plaats op 31/07/2008 en op 1/8/2008 wordt er een factuur aangemaakt die ik moet betalen vóór 22/08/2008. Volgens Dommel zou die factuur al voor september zijn, we zouden op voorhand moeten betalen...
Geplaatst: 04 sep 2008, 09:30
door FullHD
Dat klopt.
Geplaatst: 04 sep 2008, 09:44
door Mr. Demmel
Zonet weer 45minuten zitten bellen naar de helpdesk met de GSM, zonder succes. En het VOIP lichte brandt nog niet.
Ze hebben 24u, daarna Ombudsdienst.
Geplaatst: 04 sep 2008, 10:01
door Uzzi
@ Mr. Demmel
Stel dat het VOIP lichtje morgen nog niet brand en je dient een klacht in bij de Ombudsman. Hoe lang denk je dat het zal duren eer dat je een uitspraak krijgt van de ombudsdienst die (bijvoorbeeld) zegt dat het contract ontbonden is ?
Geplaatst: 04 sep 2008, 10:07
door broli
Mr. Demmel schreef:Zonet weer 45minuten zitten bellen naar de helpdesk met de GSM, zonder succes. En het VOIP lichte brandt nog niet.
Ze hebben 24u, daarna Ombudsdienst.
Zoals ik al eerder vermelde trekt het voip activatie op niets. Je zou denken dat dat doorpushen van een config bestand ofzo in 1 minuut gebeurt maar nope. Ze overdrijven echt te veel.
Btw ik raad je aan om te stoppen met bellen via gsm omdat dat NIET slim is. Spaar jezelf enorm veel geld en download de software van voipbuster ofzo en koop er belwaarde me. De software laat je zelfs toe 300min gratis te bellen zonder belwaarde te kopen in't begin. Kan je teminste andere zaken doen op je pc terwijl je wacht
.
Geplaatst: 04 sep 2008, 10:17
door Mr. Demmel
De ombusdsienst zal zeer snel reageren , heb het al meegmaakt. Het probleem is dat dommel dan binnen de 30dagen hun standpunt moet geven, en dat is het pijnpunt hehe.
Ik zal VOIPBuster even proberen, bedankt voor de tip.
Geplaatst: 04 sep 2008, 10:18
door broli
Zie wel dat je een headset met microfoon hebt of anders is het onbruikbaar.
Geplaatst: 04 sep 2008, 10:21
door Uzzi
Dommel is inderdaad niet echt geneigd om te reageren op de vragen/klachten van de ombudsdienst. Je zal dus zeker een maand of 2 moeten wachten alvorens je (hopelijk) een positieve uitspraak krijgt. Ondertussen mag/moet je braaf blijven verderbetalen want anders pleeg jij contractbreuk.
Geplaatst: 04 sep 2008, 10:33
door Mr. Demmel
Met VOIPBuster ondertussen aan het bellen naar de helpdesk
Is al wat goedkoper dan bellen met de GSM voor niets...
Geplaatst: 04 sep 2008, 10:56
door kos
FullHD schreef:Dat klopt.
Mmmm... 's nogal een summier en niet zo duidelijk antwoord...
Wat klopt er? Dat van die 2 maanden of dat we voorop moeten betalen?
Geplaatst: 04 sep 2008, 11:11
door kos
Uzzi schreef:Dommel is inderdaad niet echt geneigd om te reageren op de vragen/klachten van de ombudsdienst. Je zal dus zeker een maand of 2 moeten wachten alvorens je (hopelijk) een positieve uitspraak krijgt. Ondertussen mag/moet je braaf blijven verderbetalen want anders pleeg jij contractbreuk.
Aangezien Dommel niet levert wat ze beloven, hebben zij toch al contractbreuk gepleegd? Het contract is verbroken door hen, als jij dan daarna niet betaalt, ben je toch niet schuldig aan contractbreuk?
Geplaatst: 04 sep 2008, 11:19
door Uzzi
Jij BEWEERT dat zij contractbreuk plegen. Iedereen kan echter vanalles beweren, maar het moet ook eerst vastgesteld worden door de ombudsdienst. Zolang dat dat niet gebeurd is, ben jij genoodzaakt om je verplichtingen na te komen (zijnde de facturen van Dommel te betalen). Pas als de ombudsdienst de nodige vaststellingen heeft gedaan, kan het contract eventueel ontbonden worden. Een procedure bij de ombudsdienst vraagt tijd en zolang die loopt moet jij je verplichtingen nakomen.
Pas op, ik zeg absoluut niet dat je geen gelijk hebt. Dommel is momenteel inderdaad slecht bezig. Er is echter een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Geplaatst: 04 sep 2008, 11:27
door FullHD
kos schreef:Wat klopt er? Dat van die 2 maanden of dat we voorop moeten betalen?
Je betaalt vooraf voor de maand die komt. Renew date is de begindatum van de eerstvolgende onbetaalde maand.
Een week of twee nadat je geactiveerd bent, betaal je al je eerste factuur. Die is dan voor de maand die gaat komen. Zolang je eerste betaling niet geregistreerd is, staat de renew date op 1 maand na je activering. Van zodra je betaling geregistreerd is, schuift de renew date een maand op.
Zo werkt het bij mij toch...
Geplaatst: 04 sep 2008, 11:36
door Igorok
Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus
want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
Geplaatst: 04 sep 2008, 11:36
door kos
LOOOOOOOOOOL
Ik ging eens op de site van dommel kijken of cityconnect, dus adsl2+, beschikbaar wordt bij mij thuis. In plaats van via adres te zoeken, dacht ik nu eens via de telefoonnummer te zoeken die ik van Dommel gekregen heb. Dit is het resultaat:
"het nummer dat u ingaf is spijtig genoeg niet aansluitbaar
het spijt ons, maar de installatie van een internetaansluiting is niet mogelijk op het nummer dat u invoerde! gelieve te verifieren of het nummer correct is en of deze lijn een actieve belgacom telefoonlijn is. in geval van een isdn-lijn dient u steeds een test uit te voeren op het hoofdnummer."
Geplaatst: 04 sep 2008, 11:44
door broli
Igorok schreef:Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus
want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
Nee je moet het nog niet betalen. Ik heb bijna 5 weken moeten wachten hoelang wacht jij al?
Geplaatst: 04 sep 2008, 11:57
door BBB
kos schreef:LOOOOOOOOOOL
Ik ging eens op de site van dommel kijken of cityconnect, dus adsl2+, beschikbaar wordt bij mij thuis. In plaats van via adres te zoeken, dacht ik nu eens via de telefoonnummer te zoeken die ik van Dommel gekregen heb. Dit is het resultaat:
"het nummer dat u ingaf is spijtig genoeg niet aansluitbaar
het spijt ons, maar de installatie van een internetaansluiting is niet mogelijk op het nummer dat u invoerde! gelieve te verifieren of het nummer correct is en of deze lijn een actieve belgacom telefoonlijn is. in geval van een isdn-lijn dient u steeds een test uit te voeren op het hoofdnummer."
Dat is omdat je geen actieve belgacom lijn meer hebt!
ben ik aansluitbaar? :: keuze
ja, ik beschik over een actieve belgacom telefoonlijn.
neen, ik beschik niet over een actieve belgacom telefoonlijn
Geplaatst: 04 sep 2008, 12:20
door Igorok
broli schreef:Igorok schreef:Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus
want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
Nee je moet het nog niet betalen. Ik heb bijna 5 weken moeten wachten hoelang wacht jij al?
4 of 5 weken
Geplaatst: 04 sep 2008, 12:23
door broli
Igorok schreef:broli schreef:Igorok schreef:Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus
want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
Nee je moet het nog niet betalen. Ik heb bijna 5 weken moeten wachten hoelang wacht jij al?
4 of 5 weken
Dan zou het binnen een paar dagen in je brievenbus liggen. Kom je ook van netconnect? Voor 1 of ander duurt het weken bij ons terwijl nieuwe klanten het in een 1 week krijgen.
Ik zou ook al beginnen met de voorbereiding. Zoals je huidige homelink verwijderen en degene installeren die hier op het eerste pagina staat om daar al geen problemen mee te hebben.
Geplaatst: 04 sep 2008, 12:43
door Igorok
broli schreef:Igorok schreef:broli schreef:Igorok schreef:Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus
want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
Nee je moet het nog niet betalen. Ik heb bijna 5 weken moeten wachten hoelang wacht jij al?
4 of 5 weken
Dan zou het binnen een paar dagen in je brievenbus liggen. Kom je ook van netconnect? Voor 1 of ander duurt het weken bij ons terwijl nieuwe klanten het in een 1 week krijgen.
Ik zou ook al beginnen met de voorbereiding. Zoals je huidige homelink verwijderen en degene installeren die hier op het eerste pagina staat om daar al geen problemen mee te hebben.
Ik kom van telenet ), en ik heb homeconnect genomen, dus internet + telefonie. Hopelijk komt het zo snel mogelijk aan. Goed dat telenet heeft me nog niet afgesloten, want ik heb naar telenet een brief gestuurd 4 weken geleden, want ik dacht dat het zeer snel zou verlopen )
Geplaatst: 04 sep 2008, 13:00
door broli
Igorok schreef:
Ik kom van telenet ), en ik heb homeconnect genomen, dus internet + telefonie. Hopelijk komt het zo snel mogelijk aan. Goed dat telenet heeft me nog niet afgesloten, want ik heb naar telenet een brief gestuurd 4 weken geleden, want ik dacht dat het zeer snel zou verlopen )
In dat geval werkt de incompetentie van ISP's in België in je voordeel
.
Geplaatst: 04 sep 2008, 13:30
door Mr. Demmel
YES ik kan bellen !!
Maar dan niet via VOIP van Dommel, de lijn is nog steeds bij BGC actief.
Ze hebben niet eens de aanvraag gedaan, zeker weten....
*belt de Dommel helpdesk
*
Geplaatst: 04 sep 2008, 18:13
door broli
Mr. Demmel schreef:YES ik kan bellen !!
Maar dan niet via VOIP van Dommel, de lijn is nog steeds bij BGC actief.
Ze hebben niet eens de aanvraag gedaan, zeker weten....
*belt de Dommel helpdesk
*
Kan je de stand van zaken zoal uitschrijven aub.
Geplaatst: 04 sep 2008, 18:30
door Kenneth_matthys
De overdracht van uw lijn moet eerst nog goed gekeurd worden door BGC voordat je lijn van Dommel actief wordt.
Voor mij ging die overschakeling gepaard met een BGC rekening van 137euro (een volledig jaar - 2 maand aan abonnementskosten) was een ongelukkig foutje van mij om 2 maand voor ik dommel aangevraagd had reeds een belgacom telefoonnummer te vragen ...
Geplaatst: 04 sep 2008, 18:31
door Mr. Demmel
De overdracht van mijn nummer is bij hen nog niet in orde(mijn pa kreeg 26 augustus al een brief van Belgacom dat het bij hen in orde was).
Vandaag of morgevroeg zou dat gebeuren, waarna ik een klacht indien als het niet in orde is(Het werd toen stil aan de overkant
)
Ik heb ondertussen al een e-mail voor de ombudsdienst klaar en ik ga morgen mijn uitgebreide logs vragen aan Belgacom waardoor ik ga bewijzen dat ze de dienst niet leveren(op papier staat 1 september, ik belde op 4september nog via Belgacom). Missschien allemaal niet nodig morgen maar er is 99% kans van wel
Geplaatst: 04 sep 2008, 18:32
door TheReaper
Die wireless van die SX762 trekt precies wel op niet veel. Ik heb mijn oude dlink erop aangesloten en zit nu op de wireless daarvan en dat gaat merkbaar sneller.
Geplaatst: 04 sep 2008, 18:36
door Kenneth_matthys
Mr. Demmel schreef:De overdracht van mijn nummer is bij hen nog niet in orde(mijn pa kreeg 26 augustus al een brief van Belgacom dat het bij hen in orde was).
Vandaag of morgevroeg zou dat gebeuren, waarna ik een klacht indien als het niet in orde is(Het werd toen stil aan de overkant
)
Ik heb ondertussen al een e-mail voor de ombudsdienst klaar en ik ga morgen mijn uitgebreide logs vragen aan Belgacom waardoor ik ga bewijzen dat ze de dienst niet leveren(op papier staat 1 september, ik belde op 4september nog via Belgacom). Missschien allemaal niet nodig morgen maar er is 99% kans van wel
je kan nog van geluk spreken ... op mijn brief stond dat de overdracht ging voltooid zijn op de 15e van vorige maand en 's avonds van de 13e was de lijn van belgacom al afgesloten ...
Geplaatst: 04 sep 2008, 18:37
door Mr. Demmel
TheReaper schreef:Die wireless van die SX762 trekt precies wel op niet veel. Ik heb mijn oude dlink erop aangesloten en zit nu op de wireless daarvan en dat gaat merkbaar sneller.
Die werkt hier perfect draadloos
4.6mbps --> 480KBps(door overhead en afstand) wat ik met mijn oudere router ook had.
Geplaatst: 04 sep 2008, 18:41
door Mr. Demmel
Kenneth_matthys schreef:Mr. Demmel schreef:De overdracht van mijn nummer is bij hen nog niet in orde(mijn pa kreeg 26 augustus al een brief van Belgacom dat het bij hen in orde was).
Vandaag of morgevroeg zou dat gebeuren, waarna ik een klacht indien als het niet in orde is(Het werd toen stil aan de overkant
)
Ik heb ondertussen al een e-mail voor de ombudsdienst klaar en ik ga morgen mijn uitgebreide logs vragen aan Belgacom waardoor ik ga bewijzen dat ze de dienst niet leveren(op papier staat 1 september, ik belde op 4september nog via Belgacom). Missschien allemaal niet nodig morgen maar er is 99% kans van wel
je kan nog van geluk spreken ... op mijn brief stond dat de overdracht ging voltooid zijn op de 15e van vorige maand en 's avonds van de 13e was de lijn van belgacom al afgesloten ...
Belgacom vermeld hier duidelijk in hun brief 'Wij bevestigen de de-activatie van uw nummer op het Belgacom-netwerk op de datum gegeven door uw nieuwe operator'. Dus bij jou hebbben ze de aanvraag gedaan de 13de en bij mij 1 oktober wrs.
Geplaatst: 04 sep 2008, 18:41
door broli
Mr. Demmel schreef:TheReaper schreef:Die wireless van die SX762 trekt precies wel op niet veel. Ik heb mijn oude dlink erop aangesloten en zit nu op de wireless daarvan en dat gaat merkbaar sneller.
Die werkt hier perfect draadloos
4.6mbps --> 480KBps(door overhead en afstand) wat ik met mijn oudere router ook had.
Same here. Download aan 530kb/s zowel wireless als bedraad.
Geplaatst: 05 sep 2008, 11:03
door Mr. Demmel
Stand van zaken:
Heb weer die limburger aan de lijn gehad die veel zegt maar weinig doet.
- Ik zelf de instelllingen van ADSL in de router moeten ingeven zoals ik al eerder gedaan had.(tip van broli)
- Alles gaat normaal automatisch, nu gaan ze het manueel nakijken aangezien ik vermelde dat ik die methde al probeerde
- Heb hen vermeld dat ik vandaag klacht ging indienen maar ik heb het uitgesteld tot maandag (eiglijk ben ik gewoon veel te goed ;p) omdat ze toch eens behulpzaam waren.
--> Hij gaf mij gelijk voor de klacht (ik vermelde ook het niet leveren van mijn .be domeinnaam, het niet leveren van ADSL2 ("tot 12mbit"), mijn gratis maand?,...). Het werd stil en behulpzaam aan de overkant.
Geplaatst: 05 sep 2008, 12:53
door TheReaper
Mr. Demmel schreef:TheReaper schreef:Die wireless van die SX762 trekt precies wel op niet veel. Ik heb mijn oude dlink erop aangesloten en zit nu op de wireless daarvan en dat gaat merkbaar sneller.
Die werkt hier perfect draadloos
4.6mbps --> 480KBps(door overhead en afstand) wat ik met mijn oudere router ook had.
Voor downloaden is er niet zoveel verschil in snelheid, wel in connectietijden bij online gamen
Geplaatst: 05 sep 2008, 13:18
door testertje
Geschiedenis(je)
sinds 2006 Netconnect contract (en heel tevreden gebruiker)
begin juli Homeconnect aangevraagd
28/8 brief gekregen voor activatie
2/9 geïnstalleerd maar lukte niet (was veel te laat voor mij
)
3/9 's 's morgens geïnstalleerd, surfen lukte direkt
3/9 namiddag VOIP lichtje brand
4/9 bellen, ontvangen Proximus, Telenet, Belgacom, Mobistar werkt zonder problemen!
Nu nog het financiële regelen (dat zal pas miserie worden
) en ik ben weer voor een paar jaar tevreden over Dommel.
Geplaatst: 05 sep 2008, 13:19
door Zuttasoxx
kheb ook het gevoel dat voip beter en beter begint te werken
Geplaatst: 05 sep 2008, 13:24
door TheReaper
Ik heb nog niet veel last gehad met die VOIP. Enkel duurt het wel soms lang als je belt naar iemand eer je verbonden bent.