Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

wth , bij de brief zit een CD met een update, maar men huidige versie is nieuwer dan de update op de CD ^^
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Yogi schreef:wth , bij de brief zit een CD met een update, maar men huidige versie is nieuwer dan de update op de CD ^^

Had ik ook.

Hoe beging ik nu? direct modem aankoppelen en activatiecode ingeven?
Titaniumx
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2008, 19:54

malinwa001 schreef:
Yogi schreef:wth , bij de brief zit een CD met een update, maar men huidige versie is nieuwer dan de update op de CD ^^

Had ik ook.

Hoe beging ik nu? direct modem aankoppelen en activatiecode ingeven?


nee de modem nog niet aansluiten,wanneer je je activatie code hebt ingegeven en de contracten gestuurd naar dommel. Dan krijg je binne 1 of 2 weke een brief waarin vermeld staat op welke datum uw abbonement actief is en ik zo dan pas je modem insteken.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag terug naar dommel gebeld betreft de telenet zever . Volgende week dinsdag zou alle telefoon problemen moeten opgelost zijn volgens wat dommel te horen heeft gekregen van telenet. Echter vermelde de heer er wel bij tel maar tot het einde van volgende week tot het in orde is .

De snelheids upgrade zou ook invoegen gaan in de loop van volgende week volgens dommel.

Ik wacht af maar kan het hier niet bij laten ! Ik eis een schade vergoeding om niet bereikbaar te zijn waarvoor wel betaald is .
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Dus je gaat Telenet aanklagen? Want het is hun fout... Good luck! :twisted:
Loveno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2008, 22:54

PTiTDaV schreef:mijn modem ( siemens sx... ) doet het niet, hij gaatzelf niet aan.
Schakelaar ok, stekker ok
naar wie kan ik mij best richten ?
Loveno, Dommel?


Als je de Home Box bij ons gekocht hebt en er zijn effectief hardwarematige problemen mee, gelieve dan direct contact met ons op te nemen via mail of telefoon. Je kan ook meteen langskomen in de winkel (tijdens de openingsuren) met je Gigaset en aankoopbewijs, wij ruilen die dan meteen om uit onze voorraad. Een snellere service is onmogelijk :-D

Maar probeer toch eerst te troubleshooten op voorhand. Heb je de Gigaset al eens gereset? Doet hij totaal niets? Gaan er lichtjes branden? Kan je hem bereiken via de pc of ook niet? Enz. ...
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

gistermiddag kon iemand die telenet heeft mij voor de eerste keer bereiken, of het nu zo blijft weet ik natuurlijk niet 8)
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Yes eindelijk mijn brief ontvangen
Direct mijn activatie code ingeven en raak toch al online
Hopelijk krijgt men modem snel zijn updates binnen
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik kan ook gebeld worden vanaf TELENET !! :-D
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb men modem aangesloten en alles ok.
updates zitten er in.
kan surfen, zit op adsl2+ denk ik.
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1128 kbps (upstream)
Ruismarge: 30 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Lijndemping: 13.8 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

VoIP-accounts:
Gebruikersnaam SIP-domein Status
sip42*** 83.101.**.***

Nu start ik de homelink terug op om de verdere instellingen te doen en krijg ik deze foutmelding :

http://www.box.net/shared/zspoww8ow8

Iemand een idee.
Ps als ik naar men info ga zien op de crm dan krijg ik nog mijn adsl netconnect gegevens.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

wachten, en nee, je zit denk ik niet op een ADSL2+ lijn (tenzij je tegen 800Kb kunt downloaden ofzo)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

malinwa001 schreef:Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps

Dit zijn de waarden van gewone ADSL.

malinwa001 schreef:Nu start ik de homelink terug op om de verdere instellingen te doen en krijg ik deze foutmelding... Iemand een idee.

Dit is het allereerste probleem dat vermeld staat in de start post :!:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik wacht wel met homeconnect todat alle foutjes eruit zijn

Ik bedankt reeds de mensen die nu veel problemen hebben om deze al op te lossen voor mij :twisted:
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

@ ljd

Zeer slim, ik ben ook aan het wachten ....
Ik ga zeker wachten tot september als de voorwaarden van het VDSL aanbod gekend zijn, mischien is dat nog aantrekkelijker dan wat ze nu bieden .....
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

Ik heb mijn activatiecode ontvangen. Als ik naar de homconnectlink ga en mijn activatiecode ingeef krijg ik volgende melding:

"probleem met het verbinden met de server, probeer later opnieuw".

Ik moet de activatie toch nog doen via mijn oude verbinding, niet?

Kan iemand mij helpen?

mvg
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

Sniffie schreef:Vandaag terug naar dommel gebeld betreft de telenet zever . Volgende week dinsdag zou alle telefoon problemen moeten opgelost zijn volgens wat dommel te horen heeft gekregen van telenet. Echter vermelde de heer er wel bij tel maar tot het einde van volgende week tot het in orde is .

De snelheids upgrade zou ook invoegen gaan in de loop van volgende week volgens dommel.

Ik wacht af maar kan het hier niet bij laten ! Ik eis een schade vergoeding om niet bereikbaar te zijn waarvoor wel betaald is .


Hier dus juist hetzelfde, al 1 week geen vaste telefoon meer en daarvoor moeten we dan betalen ? IK kan er NIET mee lachen :evil:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Jullie krijgen toch compensatie hiervoor neem ik aan?
Afbeelding
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Hebben een paar mensen als hun eigen proberen te bellen. Gebeurt de verbinding snel of is er een bel signaal vertraging zoals bij de fritzbox. Waarbij de beller al 3 tonen hoort en je telefoon nog niet is overgegaan.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

moet je echt wachten tot 18 uur? of mag je nu ook al activeren als je vandaag word geactiveerd?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Yogi schreef:moet je echt wachten tot 18 uur? of mag je nu ook al activeren als je vandaag word geactiveerd?

Ik heb gewacht tot 18u, maar in mijn geval is er niets aan de lijn gebeurd (denk ik toch) want ik heb heel de dag naar streaming informatie zitten kijken en dat is nooit onderbroken geweest.
Maar maken die paar uurtjes zoveel uit?
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Kan er mij iemand helpen met de her-installatie van de dommel homeconnect software?
Ik moest windows terug installeren dus heb ik eerst van heel de dommel.com folder een backup gemaakt.
Ik installeer windows, drivers, .net en dan de dommel software.
Als ik dan de oude .dat bestanden over deze van de installatie kopieer dan krijg ik: "settings error" (harde schijven hebben dezelfde letters als voordien en de software is op identiek dezelfde plaats geïnstalleerd)

Ik dacht dat dit niet zo erg was, dus ik installeer de homelink terug ik neem de 2de optie en dan krijg ik "de login gegevens zijn fout. gelieve de gegevens na te kijken en te verbeteren"
(ik heb trouwens nog geen enkele keer kunnen inloggen in deze software, voordien kreeg ik altijd dat mijn nummer nog niet was overgedragen)

Ik zit al sinds 30juni op homeconnect en ik denk dat ik al kan opgebeld worden van 2 of 3 juli.
De gegevens zijn zeker en vast correct (deze worden ingevuld met een password manager)
Op crm kan ik ook nog altijd niet inloggen (ik heb hetzelfde email-adres gebruikt als voor mijn netconnect, en in het crm van netconnect kan ik wel nog inloggen)
Volgens mij zit bij dit laatste het probleem, ik vermoed dat ik pas zal kunnen inloggen met mijn wachtwoord als ik ook kan inloggen op het crm van homeconnect, of zouden deze niets met elkaar te maken hebben?
Bijlagen
05-na_installatie.JPG
(4.37 KiB) 327 keer gedownload
06-opnieuw.JPG
(46.67 KiB) 6 keer gedownload
...
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

davygky542 schreef:Ik heb mijn activatiecode ontvangen. Als ik naar de homconnectlink ga en mijn activatiecode ingeef krijg ik volgende melding:
"probleem met het verbinden met de server, probeer later opnieuw".

De oplossing staat in de eeste post van deze thread, daarom ook dat het een FAQ is ...

Yogi schreef:wth , bij de brief zit een CD met een update, maar men huidige versie is nieuwer dan de update op de CD ^^

Heb je de setup gebruikt die in de eerste post van deze thread staat? In dat geval is het normaal dat je die melding krijgt, die versie is nieuwer of dezelfde als degene die op de CD staat.

Wat trouwens wel grappig is, is dat de versie die op de CD staat een copyright heeft van FreedomNet 2007, de downloadbare versie is copyright Dommel 2008.

Afbeelding
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

BBB schreef:Als ik dan de oude .dat bestanden over deze van de installatie kopieer dan krijg ik: "settings error" (harde schijven hebben dezelfde letters als voordien en de software is op identiek dezelfde plaats geïnstalleerd)

Vanaf het moment dat je je partitie herformatteert, kan je je oude .dat bestanden niet meer gebruiken. Je kan je .dat bestanden ook niet op een andere PC of een andere partitie zetten.

BBB schreef:"de login gegevens zijn fout. gelieve de gegevens na te kijken en te verbeteren"

Ofwel heb je je mistikt (of is je paswoord manager in de fout gegaan?) ofwel zijn ze bij Dommel vergeten dat je een HomeConnect gebruiker bent...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

FullHD schreef:Ofwel heb je je mistikt (of is je paswoord manager in de fout gegaan?) ofwel zijn ze bij Dommel vergeten dat je een HomeConnect gebruiker bent...

Ik heb het zelf ook nog een aantal keer geprobeerd en ik blijf deze melding krijgen :?
Welke functies zijn er eigenlijk allemaal in die software?
Want e-mail van dommel heb ik niet nodig, antwoordapparaat moet ik ook niet hebben. (en die screenshots werken niet meer dus ik kan niet meer zien welke functies er zijn, ik had ze toen beter opgeslagen)
...
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb na meer dan een week online te kunnen nog steeds mijn vaste username nog niet gekregen in de siemens modem. Ook de VOIP is nog niet ingesteld. Dommel heeft er dus nog niet in zitten prutsen. Dit is toch niet normaal?
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

ik heb de homeconnect aangesloten en probeer deze te laten werken.

Zoals je kan zien kan ik op internet maar ik krijg voor de homelink een scherm waarop staat

"niet verwijderen, geeft de kleur aan andere panels!!"

iemand een idee wat dit betekend en of dit normaal is bij de installatie?

mvg

Davy

PS Hoe kan ik de lijnwaarden van deze modem te weten komen?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

bedankt FullHD, ik ga ze nu bewaren op mijn hd :wink:

edit: het is dus blijkbaar geen ramp dat ik er niet in kan, sommige functies zouden wel handig kunnen zijn.
Ik zal is naar de helpdesk bellen, misschien dat ze het op een minuut of twee kunnen oplossen.
...
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

Problemen en Oplossingen

1. Als ik via HomeConnect probeer in te loggen met mijn email adres en paswoord, krijg ik de boodschap Quote:
u kan niet inloggen alvorens uw adsl signaal geïnstalleerd is
of de boodschap Quote:
u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond

Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De HomeConnect software updaten helpt niet. Je '.dat' files wissen ook niet. Op de Dommel server(s) moet worden aangegeven dat jouw ADSL lijn actief is. Pas dan kan je inloggen.


Wil dit zeggen dat je op het moment dat je effectief kan inloggen ook je snelheid verhoogd zal zijn?

Want ik zit nu met de siemens modem maar in de instellingen van internet zie ik nog steeds mijn oude lijngegevens.

mvg
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Ok, net geactiveerd, en kan toch al op internet ^^...

maar nog niet op Homelink... geduld nu :)

edit: net eens gekeken:
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 3264 kbps (downstream) / 1008 kbps (upstream)
Ruismarge: 12 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Lijndemping: 46.1 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Met men andere router was het maar 43 dB & 18 dB en wth lage sync?
Heb gelezen dat dit door het draadloos komt, heb ik uitgezet, maar ik kan nog niet herstarten om dat ik 30 minuten moest wachten op de updates...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

davygky542 schreef:Wil dit zeggen dat je op het moment dat je effectief kan inloggen ook je snelheid verhoogd zal zijn?

Droom maar lekker voort... :wink:

Yogi schreef:Heb gelezen dat dit door het draadloos komt...

Triestige lijnwaardes, daardoor komt het. Heeft met draadloos niks te maken.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

davygky542 schreef:Problemen en Oplossingen

1. Als ik via HomeConnect probeer in te loggen met mijn email adres en paswoord, krijg ik de boodschap Quote:
u kan niet inloggen alvorens uw adsl signaal geïnstalleerd is
of de boodschap Quote:
u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond

Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De HomeConnect software updaten helpt niet. Je '.dat' files wissen ook niet. Op de Dommel server(s) moet worden aangegeven dat jouw ADSL lijn actief is. Pas dan kan je inloggen.

Heel veel geduld, want ik kan daar nog altijd niet inloggen (ben sinds 30 juni online), alhoewel er sommige zijn die gelijktijdig met mij hebben geactiveerd en die er al wel kunnen inloggen, ik zal misschien teveel geklaagd hebben voor die maand dat ik teveel betaald heb ...
Ik heb zo'n vermoeden dat als ik hier ook niet voor bel dat het niet voor de komende weken zal zijn vooraleer dit in orde is.
...
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Nog iets om toe te voegen aan de FAQ :

Gebruik een ander e-mailadres en password als je overschakelt van netconnect naar homeconnect. Anders geraak je niet in de homelinksoftware.
Toch voor gehad, even naar de helpdesk bellen en een ander e-mailadres in je netconnect laten zetten en alles loopt :)
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

FullHD schreef:
davygky542 schreef:Wil dit zeggen dat je op het moment dat je effectief kan inloggen ook je snelheid verhoogd zal zijn?

Droom maar lekker voort... :wink:

Yogi schreef:Heb gelezen dat dit door het draadloos komt...

Triestige lijnwaardes, daardoor komt het. Heeft met draadloos niks te maken.


Ondertussen toch alweer 4640kbps

Maar toch, men lijnwaarde is gestegen van 43 naar 46.4, enig idee hoe dit komt?
ik heb gewoon alle telefoon's & splitters uitgetrokken. Enkel ADSL steekt nog in de telefoon lijn
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

malinwa001 schreef:Nog iets om toe te voegen aan de FAQ

Staat erbij (als eerste zelfs).
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

malinwa001 schreef:Nog iets om toe te voegen aan de FAQ :

Gebruik een ander e-mailadres en password als je overschakelt van netconnect naar homeconnect. Anders geraak je niet in de homelinksoftware.
Toch voor gehad, even naar de helpdesk bellen en een ander e-mailadres in je netconnect laten zetten en alles loopt :)


Oeps ! Ik ga wel bellen wanneer ik mijn brief krijg van dommel. :-)
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

kan je zelf veranderen in de CRM :-)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

PTiTDaV schreef:kan je zelf veranderen in de CRM :-)

Als je het zelf aanpast dan helpt het nog niet.
Ik heb mijn e-mail in netconnect gewijzigd maar ik kan nog altijd niet inloggen in mijn homeconnect.
Ik heb daarstraks één uur geprobeerd om binnen te geraken en het is niet gelukt (en ik had niet zoveel goesting om nog meer dan een uur aan de telefoon te hangen).
Zoiets zou dus ook wel handig zijn als je dat op voorhand moest weten (juist zoals de "omschakelkost")
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik wilde dezemorgen nog iets te posten, maar userbase was blijkbaar even down.

Ik kon niet inloggen in mijn homeconnect software en ook niet in het crm.
Oplossing:
- Eerst e-mail adres van mijn netconnect abonnment veranderd (maar dit was in mijn geval niet voldoende)

Ik had ook een wachtwoord van 14 karakters gekozen, maar blijkbaar is het maximum 10 karakters. (het werkt dus wel door in uw crm van netconnect uw e-mail adres te wijzigen)

Ik kan nu dus wel inloggen in de homeconnect software.

edit: je moet dus niet naar de helpdesk bellen als je hetzelfde e-mail adres hebt gebruikt (gewoon inloggen in het crm met uw oude gegevens en daar zelf uw e-mail aanpassen)
Misschien een bijkomende tip erbij zetten: zeker zijn dat uw wachtwoord max 10 karakters bevat (ik had dit niet gezien moest het toch erbij gestaan hebben bij de activatie)
...
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

BBB

Bedankt.
Gesloten

Terug naar “Dommel”