Pagina 13 van 15

Geplaatst: 13 mei 2008, 19:34
door JayBeeke
*evonetklant* Disconnect, wat is dat?

;)

mvg
JJN

Geplaatst: 16 mei 2008, 14:30
door Marie-Anne
Afbeelding

M'n Ping tijden zijn nogal hoog :-(

Kan dit het gevolg zijn van mac adres monitoring (Dommel)?

Adviezen en tips welkom :wink:

Geplaatst: 16 mei 2008, 14:39
door laurens7
Marie-Anne schreef:Afbeelding

M'n Ping tijden zijn nogal hoog :-(

Kan dit het gevolg zijn van mac adres monitoring (Dommel)?

Adviezen en tips welkom :wink:
ping is toch normaal, naar 1 server haal ik soms ping 24,35 is eerder normaal.

Geplaatst: 16 mei 2008, 15:04
door fieldoxide
Afbeelding


Ik snap niet goed hoe het komt dat haar ping tijden zo hoog zijn, aangezien we allebei op ongeveer 2800 meter van de centrale zitten en we synchroniseren ook op 8 Mbps . :roll:

Geplaatst: 16 mei 2008, 15:06
door Goztow
Ping zal afhangen van waar de server met de smoke ping staat uiteraard. Als die vanuit USA pings stuurt naar jou thuis of vanaf Brussel, zal de hoogte van de ping heel verschillend zijn.

Geplaatst: 16 mei 2008, 15:10
door ubremoved_983
Goztow schreef:Ping zal afhangen van waar de server met de smoke ping staat uiteraard. Als die vanuit USA pings stuurt naar jou thuis of vanaf Brussel, zal de hoogte van de ping heel verschillend zijn.
Em staat in Brussel ;)

Geplaatst: 16 mei 2008, 15:11
door fieldoxide
Nu staan er toch al een 4 tal mensen op de ping server van ditCH , is wel handig want nu kunnen we de stabiliteit volgen bij verschillende mensen,
moesten er problemen komen met de verbinding kunnen we dadelijk zien of de oorzaak bij dommel of bij de mensen thuis ligt.

Geplaatst: 16 mei 2008, 15:13
door fieldoxide
ditCh schreef:
Goztow schreef:Ping zal afhangen van waar de server met de smoke ping staat uiteraard. Als die vanuit USA pings stuurt naar jou thuis of vanaf Brussel, zal de hoogte van de ping heel verschillend zijn.
Em staat in Brussel ;)
Hoe komt het dan dat er zo een verschil is ?
Heeft dat iets te maken met de kwaliteit van de lijn ?

Geplaatst: 16 mei 2008, 15:17
door ubremoved_983
fieldoxide schreef: Hoe komt het dan dat er zo een verschil is ?
Heeft dat iets te maken met de kwaliteit van de lijn ?
Als ik de traceroute bekijk gaat het echt in de last mile mis, dus lijkt me echt wel een probleem te zijn op haar koperpaar.

Code: Selecteer alles

                                                 My traceroute  [v0.71]
chaos.netcore.be (0.0.0.0)                                                                     Fri May 16 15:16:54 2008
Resolver: Received error response 2. (server failure)er of fields   quit
                                                                               Packets               Pings
 Host                                                                        Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. rappa-32.vip-1.bru1.benesol.be                                            0.0%    12    0.6   0.7   0.6   1.1   0.1
 2. ge-1-24.br0.bru1.benesol.be                                               0.0%    11    0.4  22.8   0.3 158.1  52.2
 3. gi4-47.211.ccr01.bru01.atlas.cogentco.com                                 0.0%    11    0.5   8.7   0.4  89.2  26.7
 4. belgacom.bru01.atlas.cogentco.com                                         0.0%    11    1.0  10.1   1.0  99.7  29.7
 5. 80.84.18.66                                                               0.0%    11    1.4   1.4   1.2   1.6   0.1
 6. x-ge1.belgacom-ics.bru.schedom-europe.net                                 0.0%    11    1.6   1.5   1.2   1.8   0.2
 7. ip46.16leu0-1.cityconnect.schedom-europe.net                              0.0%    11   33.0  33.0  32.3  33.9   0.4


Geplaatst: 16 mei 2008, 15:21
door fieldoxide
Dat zou best wel eens kunnen , we wonen niet zo ver van elkaar en met mijn voor history bij dommel qua disconnects zou het wel eens aan die raw copper kunnen liggen , is misschien iets om aan te kaarten bij belgacom dan ,maar ja hoe kan je zo iets bewijzen ?
DiTCH kan je dit voor mij ook eens 'traceren ' ,
Thx ; :lol:

Geplaatst: 16 mei 2008, 15:54
door Goztow
Field, dat kan je zelf. Ga in start menu -> uitvoeren -> cmd

Dan tracert <ip van Ditch zijn server>.

Geplaatst: 16 mei 2008, 18:15
door fieldoxide
Kan je soms de commando's geven achter dat ik cmd heb ingevuld ?
Daar kan ik niet meer volgen,
Thx

Geplaatst: 16 mei 2008, 18:17
door icekiller2k6
fieldoxide schreef:Kan je soms de commando's geven achter dat ik cmd heb ingevuld ?
Daar kan ik niet meer volgen,
Thx
nadat cmd opgestart is:

tracert 213.115.2.3


waarbij 213.115.2.3 het ip adres in kwestie is.

Geplaatst: 16 mei 2008, 18:45
door Rogue
ff offtopic maar.. wie heeft er hier een ongelding CA geplaatst? o_O (noc.netcore.be)

edit: t'is marie-ann haar pic ;)

Geplaatst: 16 mei 2008, 18:50
door fieldoxide
Hieronder zijn mijn resultaten , bedankt voor de tip ,hoe kan ik die nu het best interpreteren?
Afbeelding

Geplaatst: 16 mei 2008, 18:55
door Rogue
Jullie zijn toch zeker dat jullie dezelfde DNS-servers gebruiken he?

Geplaatst: 16 mei 2008, 18:58
door Goztow
Jamaar, die 213.xxx is niet zijn echt ip-adres, denk ik. Je moet dat vervangen door het echte adres van Ditch zijn server :P.

Geplaatst: 16 mei 2008, 19:06
door fieldoxide
Rogue schreef:Jullie zijn toch zeker dat jullie dezelfde DNS-servers gebruiken he?
De dns servers die in mijn modem ingesteld zijn zijn :

Afbeelding

Geplaatst: 16 mei 2008, 19:10
door Rogue
dat zijn idd dommel's dnsservers

doe eens:

Code: Selecteer alles

tracert chaos.netcore.be
mijn output(netconnect):

Code: Selecteer alles

Tracing route to chaos.netcore.be [85.158.211.117]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.168
  2     7 ms     7 ms     6 ms  gateway.dyn1.hasselt2.schedom-europe.net [83.101.47.1]
  3     9 ms     8 ms     9 ms  atm-49-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net [83.101.0.186]
  4     9 ms    10 ms     9 ms  x-ge1.schedom-europe.bru.belgacom-ics.com [83.101.0.57]
  5    10 ms     9 ms    10 ms  80.84.18.137
  6    10 ms     9 ms    11 ms  verizon.bnix.net [194.53.172.78]
  7    10 ms    10 ms    10 ms  422.at-2-0-0.XR1.BRU2.ALTER.net [194.7.61.9]
  8    11 ms    10 ms    11 ms  so-6-0-0.CR1.BRU5.ALTER.net [194.7.61.226]
  9    10 ms    10 ms    10 ms  POS1-0.GW3.BRU5.ALTER.net [194.7.46.86]
 10    11 ms    10 ms    11 ms  ge-0-2-126.br0.bru2.benesol.be [212.190.251.238]
 11    11 ms    10 ms    10 ms  te-1-1.br0.bru1.benesol.be [87.237.12.213]
 12    10 ms    10 ms    10 ms  ge-0-2.cr0.bru1.benesol.be [85.158.208.225]
 13    10 ms    11 ms    11 ms  chaos.netcore.be [85.158.211.117]

Trace complete.

Geplaatst: 16 mei 2008, 19:15
door fieldoxide
Dit zijn de resultaten
Afbeelding

Geplaatst: 16 mei 2008, 19:17
door Rogue
als marie-anne nu eens hetzelfde doet(of ditch doet dat voor haar) dan kunnen we vergelijken :)

Geplaatst: 16 mei 2008, 19:46
door Marie-Anne
Microsoft Windows [versie 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\>tracert chaos.netcore.be

Traceren van de route naar chaos.netcore.be [85.158.211.117]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms sx762.dummy.porta.siemens.net [192.168.2.1]
2 34 ms 34 ms 34 ms gateway.16leu0-1.cityconnect.schedom-europe.net
[83.101.44.1]
3 35 ms 34 ms 35 ms x-ge1.schedom-europe.bru.belgacom-ics.com [83.10
1.0.57]
4 35 ms 34 ms 34 ms 80.84.18.137
5 35 ms 35 ms 34 ms verizon.bnix.net [194.53.172.78]
6 35 ms 34 ms 36 ms 322.at-1-0-0.XR2.BRU2.ALTER.net [194.7.61.5]
7 35 ms 36 ms 36 ms so-6-0-0.CR2.BRU5.ALTER.net [194.7.61.230]
8 35 ms 35 ms 34 ms POS2-0.GW3.BRU5.ALTER.net [194.7.46.90]
9 35 ms 47 ms 36 ms ge-0-2-126.br0.bru2.benesol.be [212.190.251.238]
10 35 ms 47 ms 35 ms te-1-1.br0.bru1.benesol.be [87.237.12.213]
11 35 ms 35 ms 36 ms ge-0-2.cr0.bru1.benesol.be [85.158.208.225]
12 35 ms 35 ms 35 ms chaos.netcore.be [85.158.211.117]

De trace is voltooid.

C:\>

Geplaatst: 16 mei 2008, 20:22
door Rogue
Het probleem bevind zich idd in the last mile. Probeer je modem eens met een nieuwe, korte telefoonkabel te verbinden waar de telefoonkabel binnenkomt bij je huis. Dan sluit je je binnenbekabeling toch al uit.

Geplaatst: 16 mei 2008, 20:26
door fieldoxide
Rogue schreef:Het probleem bevind zich idd in the last mile. Probeer je modem eens met een nieuwe, korte telefoonkabel te verbinden waar de telefoonkabel binnenkomt bij je huis. Dan sluit je je binnenbekabeling toch al uit.
Bedoel je bij Marie Anne ?

Geplaatst: 16 mei 2008, 20:32
door Rogue
yep

Geplaatst: 17 mei 2008, 06:12
door Marie-Anne
Mailtje van Dommel:
Dit is de prijs die u zal dienen te betalen om de stabiliteit op een maximale snelheid te verhogen vrees ik.

Momenteel gebruiken we een interleaving van maximaal 16ms op uw poort wat wil zeggen dat de modem en de dslam de data op een aantal extra symbols gaan versturen omdat er te veel impulse noise op de lijn aanwezig is door verstoring op het kopersignaal. Dit zorgt voor extra latency maar voor een hogere foutenmarge op de verbinding.

We kunnen de interleaving uitzetten maar dan zal u nog maar 8 mbit/sec halen ipv 9.6 mbit/sec nu.

Aan u de keuze.
:idea:

Geplaatst: 17 mei 2008, 10:20
door fieldoxide
Persoonlijk zou ik zoals ik voor het 8 Mbps signaal gaan Marie Anne, mij hebben ze ook even proberen te verhogen naar en 10 Mbps signaal en kreeg weer een veel onstabielere lijn met disconnects als gevolg EN dat was ook met die siemens modem,nu zit ik weer een dikke maand op een 8 Mbps signaal en buiten een aantal disconnects die dan meestal gebeuren als ik niet aan het surfen ben is mijn lijn een PAK beter dan vroeger, ik vrees er voor dat ze het nooit stabieler gaan krijgen .
Ik heb trouwens gezien dat je er tussen 7 uur 40 en 8 uur 20 weer hebt uitgelegen met je verbinding :|

Geplaatst: 17 mei 2008, 10:45
door Goendi
Ik zou die interleaving niet zomaar afzetten. Het is zeker het overwegen waart, als je een fanatiek gamer bent (het gaat een serieus verschil maken, je snelheid doet er minder toe als gamer). Het is echter niet zeker dat je snelheid naar beneden gaat gaan... Het is een keurig antwoord, een eerlijk ook. Het is effectief aan u de keuze.

Ik zou desondanks toch eens de inleiding enzovoort nazien op uw internetverbinding.

Geplaatst: 17 mei 2008, 13:35
door Marie-Anne
fieldoxide schreef:
Ik heb trouwens gezien dat je er tussen 7 uur 40 en 8 uur 20 weer hebt uitgelegen met je verbinding :|
Correct.

Modem aangesloten op het punt waar de lijn de woonst binnenkomt en 30 minuten gewacht (DSLAM reset).

Tussen 12h55 en en 13h10 heb ik er ook uitgelegen :wink:

In deze periode heb ik m'n ganse binnenbekabeling vernieuwd (massief kopere kern).

Verschil = 0,0

Het moet dus aan of bij Belgacom liggen :eek:

Geplaatst: 17 mei 2008, 13:46
door Goendi
Rijhuis of appartement?

Geplaatst: 17 mei 2008, 14:03
door Marie-Anne
Goendi schreef:Rijhuis of appartement?
Appartement 4 hoog :-(

Geplaatst: 17 mei 2008, 17:11
door ljd
Mss slechte bekabeling van de ingang tot aan je aansluitpunt in je appartement.

Geplaatst: 17 mei 2008, 17:30
door fieldoxide
Ik heb ook vanalles geprobeerd eerst om mijn signaal beter te krijgen,nieuwe binnenbekabelig,nieuwe splitter,gelukkig kwam dan die siemens uit anders zat ik ook nog met al die miserie van disconnects .

Geplaatst: 17 mei 2008, 17:43
door BasMSI
Volgens mij is er geen signaal probleem.
Ik denk dat je domweg te ver van de centrale zit om die snelheid te halen die ze je willen aanbieden.
In elk geval zou ik de interleaving laten uitschakelen, want deze latency verhoging mag dan wel iets meer doorvoer geven, echter het heeft een enorme inpact op streaming zaken, zoals gaming of skype om maar wat te noemen.
16ms extra is nogal wat, dat ga je zeker merken in Skype.

Geplaatst: 17 mei 2008, 17:52
door fieldoxide
BasMSI schreef:Volgens mij is er geen signaal probleem.
Ik denk dat je domweg te ver van de centrale zit om die snelheid te halen die ze je willen aanbieden.
In elk geval zou ik de interleaving laten uitschakelen, want deze latency verhoging mag dan wel iets meer doorvoer geven, echter het heeft een enorme inpact op streaming zaken, zoals gaming of skype om maar wat te noemen.
16ms extra is nogal wat, dat ga je zeker merken in Skype.
Dat begin ik ook meer en meer te denken,
het valt echt wel op dat hoe verder je van de centrale zit hoe minder stabiel en snel je lijn is ,ik zit op een 8 Mbps profiel en zij op een 9 Mbps profiel, 10 Mbps kunnen ze ons niet garanderen want dan hebben we weer disconnects ,zelf met de Siemens ,ik hoop dat er in de toekomst misschien een 'stabielere ' firmware gaat uitkomen voor die siemens zodat de snelheid toch wat hoger zal zijn en de disconnects zo weinig mogelijk gaan voorkomen,voor de moment ben ik al uiteraard tevreden met de prijs en de snelheid die ik haal . :-D

Geplaatst: 17 mei 2008, 18:00
door BasMSI
Hoe vaak heb jij die disconnects eigenlijk?
Anyway, ik zou altijd opteren voor lagere snelheid dan connectie problemen, maar zeker geen EXTRA latency laten bijsteken, want daar verlies je eigenlijk altijd mee.
Heb je anders al eens gevraagd dat ze de DSlam vervangen? Het kan immers ook daar liggen en vaak vergeten ze die optie.

Geplaatst: 17 mei 2008, 18:06
door Goendi
Een appartement 4 hoog... Suggestie: probeer eens aan de kast beneden. De aansluiting van Belgacom komt in een appartementsblok beneden binnen. Van daaruit begint de binnenbekabeling. 9/10 is de kwaliteit van die interne bekabeling slecht.

Geplaatst: 17 mei 2008, 18:08
door fieldoxide
BasMSI schreef:Hoe vaak heb jij die disconnects eigenlijk?
Anyway, ik zou altijd opteren voor lagere snelheid dan connectie problemen, maar zeker geen EXTRA latency laten bijsteken, want daar verlies je eigenlijk altijd mee.
Heb je anders al eens gevraagd dat ze de DSlam vervangen? Het kan immers ook daar liggen en vaak vergeten ze die optie.
Vroeger had ik meermaals per dag disconnects ,toen stond ik nog op een 10 Mbps profiel in combinatie met een DLINK DSL2740B adsl 2 modem, speciaal gekocht voor het cityconnect abonnement ,na veel vijven en zessen hebben ze mij dan een Siemens modem opgestuurd en mijn profiel op 8 Mbps gezet,alles is nu een pak beter dan vroeger met veel minder disconnects als gevolg,soms ben ik 5 dagen on line zonder een disconnect , dan weer een week,soms 2 dagen,gelukkig gebeuren de disconnects vooral als ik niet on line ben, dus dat valt nog mee ,dat van die DSLAM te wisselen heb ik eigenlijk nog niet gevraagd,is misschien wel een idee .

Geplaatst: 17 mei 2008, 18:09
door BasMSI
Goendi schreef:Een appartement 4 hoog... Suggestie: probeer eens aan de kast beneden. De aansluiting van Belgacom komt in een appartementsblok beneden binnen. Van daaruit begint de binnenbekabeling. 9/10 is de kwaliteit van die interne bekabeling slecht.
Waarom zou de bekabeling daar slechter zijn dan die van Belgacom?
Belgacom legt eisen op aan de bekabeling die je verbind aan het netwerk.
Zeker in een appartementen complex mag je verwachten dat het in orde is, zeker als het nieuw is.
Ook in oude gebouwen want daar deed de RTT het indertijd (al namen die het niet altijd even nauw :lol: ).
Sorry Goendi, ik ben het niet met je stelling eens, tenzij een stelletje amateurs daar aan het knoeien is geweest.
Hij heeft 2 modems getest, tijd dat ze er komen meten en/of de DSlam vervangen.

Geplaatst: 17 mei 2008, 18:16
door BasMSI
fieldoxide schreef: Vroeger had ik meermaals per dag disconnects ,toen stond ik nog op een 10 Mbps profiel in combinatie met een DLINK DSL2740B adsl 2 modem, speciaal gekocht voor het cityconnect abonnement ,na veel vijven en zessen hebben ze mij dan een Siemens modem opgestuurd en mijn profiel op 8 Mbps gezet,alles is nu een pak beter dan vroeger met veel minder disconnects als gevolg,soms ben ik 5 dagen on line zonder een disconnect , dan weer een week,soms 2 dagen,gelukkig gebeuren de disconnects vooral als ik niet on line ben, dus dat valt nog mee ,dat van die DSLAM te wisselen heb ik eigenlijk nog niet gevraagd,is misschien wel een idee .
Iets dat ik niet weet.....:

Bij gewoon ADSL verbreekt Belgacom elke 36 uur de verbinding. (Ja is zo)
Kan het zijn dat dat hetzelfde is met ADSL2 en dat dat het gene is waar je last van hebt?
Ik weet het niet van ADSL2, maar bij ADSL1 op het Belgacom netwerk (van Scarlet weet ik het ook niet) wordt het verbroken ELKE 36 uur.
Het is nergens voor nodig, maar monopolist Belgacom heeft dat ooit ingesteld en bij mijn weten nooit uit gezet.
Dit om te voorkomen dat je eigen servers gaat draaien.
Ook dat is achterhaald als je DynDNS gebruikt, maar dat weten die noobs bij Belgacom niet :lol: