Ik heb nieuw speelgoed!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Trouwens ik kan imgur fotos niet zie. Opt werk. Dus in men pauzes(vandaag verlof) zie ik dus nooit imgur fotos. Kan er dus ook nooit uploaden.
Maargoed bijna alle uploadsites zijn geblokkeerd.
Maargoed bijna alle uploadsites zijn geblokkeerd.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Omdat je van een foto perfect sleutels kan namaken.cloink schreef:Even uit nieuwsgierigheid: waarom "verander je sloten"?devilkin schreef:Proficiat! Echter... ik hoop dat dit niet je echte sleutels zijn. Indien ja, 1. haal deze foto weg en 2. verander je sloten.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Inderdaad, zelf gewoon via 3d printing. Enkele oudere posts hierover:
https://boingboing.net/2017/10/15/secur ... urity.html
https://hackaday.com/2017/12/18/3d-prin ... s-the-day/
https://boingboing.net/2017/10/15/secur ... urity.html
https://hackaday.com/2017/12/18/3d-prin ... s-the-day/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Sleutel namaken met 3D printing kan toch vies tegenvallen zonder het juiste profiel te weten, en voor alle zekerheid: daarmee bedoel ik niet de inkepingen.
Maar soit, OP toont eveneens het profiel.
Dat gezegd zijnde, sloten houden enkel mensen met goede bedoelingen buiten. Inbrekers gaan zich niet bezig houden met een foto van een sleutel te gaan 3D-printen, die slaan gewoon een raam in.
Maar soit, OP toont eveneens het profiel.
Dat gezegd zijnde, sloten houden enkel mensen met goede bedoelingen buiten. Inbrekers gaan zich niet bezig houden met een foto van een sleutel te gaan 3D-printen, die slaan gewoon een raam in.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Iedereen bedankt voor de tips! Natuurlijk is het eerste wat ik gedaan heb, de cylinders gemeten en nieuwe, 'inbraakveilige' gestoken.Zo'n type sleutel is belachelijk simpel na te maken met enkel een foto, zeker niet slim om dat zo op het internet te zetten.
Sowieso, als ze binnen willen zijn gaan ze niet met sleutels zitten prutsen hoor, ze slaan wel een raam in. Veel succes, vandaag valt er enkel poetsgerief te pikken. Vanaf morgen zullen de camera's er hangen, en alarm.
En oh ja, exif data weggehaald. Waar zat ik met mijn hoofd
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Een ruit inslaan maakt te veel lawaai, das voor gelegenheidsdieven/amateurs, maar die snuisteren dan ook niet rond online. Een beetje hetzelfde principe als mensen die hun CC met foto op Twitter gooien
al is dat nog simpeler te misbruiken. En ik snap wel dat men in foto's van sleutels minder kwaad ziet (ik weet het ook maar omdat ik het op DefCon video's gezien heb).
Maar weer wat bijgeleerd dus en inmiddels weer wat beter beveiligd![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Maar weer wat bijgeleerd dus en inmiddels weer wat beter beveiligd
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Nemef heeft anders wel goede veiligheidscilinders voor een schappelijke prijs hoor.
Uiteraard heel grote prijsverschillen op cilinders, maar of het echt zo'n grote meerwaarde biedt de duurste weet ik niet.
Uiteraard heel grote prijsverschillen op cilinders, maar of het echt zo'n grote meerwaarde biedt de duurste weet ik niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Een deel van mijn job is 'beveiliging' uitsturen (sloten en glazenmakers) na inbraak. Ingeslagen ruiten komt veel meer voor dan ge denkt.MClaeys schreef:Een ruit inslaan maakt te veel lawaai, das voor gelegenheidsdieven/amateurs
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dus "dieven" die dubbel of 3voudig glas kapot gooien of hameren om toegang te krijgen tot een woning?
Ik heb dubbel glas eens weten sneuvelen door een deur die door de wind toesmakte: toen knalde het raam (0,6m x 2m) eruit.
Wij hebben overal veiligheidssloten en 3voudig glas.
Mochten ze echt iets willen scoren bij ons thuis - geen idee wat, dan geraken ze ongetwijfeld wel binnen. Maar de gelegenheidsdief heeft bij de buren toch een makkelijkere prooi (met sloten van 30+ jaar oud).
Ik heb dubbel glas eens weten sneuvelen door een deur die door de wind toesmakte: toen knalde het raam (0,6m x 2m) eruit.
Wij hebben overal veiligheidssloten en 3voudig glas.
Mochten ze echt iets willen scoren bij ons thuis - geen idee wat, dan geraken ze ongetwijfeld wel binnen. Maar de gelegenheidsdief heeft bij de buren toch een makkelijkere prooi (met sloten van 30+ jaar oud).
-
- Elite Poster
Dat is dan ook de basis van beveiliging, zorgen dat het bij u langer duurt om binnen te geraken dan bij de buren
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Maar ik blijf er bij dat dat niet de professionals zijn.decat schreef:Ingeslagen ruiten komt veel meer voor dan ge denkt.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
mss de inbraak posts scheiden naar een apart topic?
met het hele ramen inslaan idee in het achterhoofd komen er hier binnenkort ramen met gelaagd glas.
het is ongetwijfeld niet veel, en zoals gezegd zal er altijd wel een manier zijn om binnen te geraken, maar dan duurt het toch weer net dat ietsje langer.
en eens die werken aan het huis allemaal in orde en afbetaald zijn kan ik mss eindelijk eens wat aanschaffen dat ook effectief iets waard is![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
met het hele ramen inslaan idee in het achterhoofd komen er hier binnenkort ramen met gelaagd glas.
het is ongetwijfeld niet veel, en zoals gezegd zal er altijd wel een manier zijn om binnen te geraken, maar dan duurt het toch weer net dat ietsje langer.
en eens die werken aan het huis allemaal in orde en afbetaald zijn kan ik mss eindelijk eens wat aanschaffen dat ook effectief iets waard is
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Een professional heeft voor een deftig veiligheidsslot 1-2 minuten nodig met uitzondering van een paar speciale sloten die in de normale handel niet te vinden zijn. Een gewoon slot is 5-15 seconden om te openen en dit natuurlijk zonder schade te maken.
Je moet maar eens kijken op YouTube (lock picking lawyer).
Je moet maar eens kijken op YouTube (lock picking lawyer).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Bij de buren onlangs nog een klinker door een velux met dubbel glas gegooid om binnen te komen.heist_175 schreef:Ook dubbel glas?decat schreef:Ingeslagen ruiten komt veel meer voor dan ge denkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Haha ik ben om die reden al eens overgeslagen in een serie. Zelfs niet de moeite gedaan om een kras te maken.Splitter schreef: kan ik mss eindelijk eens wat aanschaffen dat ook effectief iets waard is
- honda4life
- Elite Poster
Sinds 1 maand zonnepanelen 2360 Wp
Wou dat ik kon zeggen kassa kassa maar 't is niet meer zoals vroeger dusja... hopelijk een betere keuze als op de bank.
Wou dat ik kon zeggen kassa kassa maar 't is niet meer zoals vroeger dusja... hopelijk een betere keuze als op de bank.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Wel een kleine installatie, hebben jullie zulk laag jaarlijks verbruik dan?
Wij hebben er sinds oktober vorig jaar gelegd, ik blijf het op dit moment nog een goede investering vinden.
Wij hebben er sinds oktober vorig jaar gelegd, ik blijf het op dit moment nog een goede investering vinden.
- heist_175
- Elite Poster
MClaeys schreef:2 keer TP-Link HS110 om de status van wasmachine en droogkast te kunnen detecteren in Home Assistant. Toevoegen was simpel, nu eens wat kijken om de verschillende statussen af te leiden uit het verbruik.
Kan je het verbruik of de data enkel uitlezen via Google Home Assistant?MClaeys schreef:Home Assistant, er is een component voor de TP-link schakelaars en die werkt volledig binnen het thuisnetwerk. De app trouwens ook, als je geen internet hebt kan je nog steeds de stopcontacten bedienen zonder problemen binnen de LAN.
Of kan ik het verbruik van de voorbije x-dagen uitlezen op het toestel zelf?
-
- Elite Poster
In hun app gewoon, ook als deze niet aan de cloud hangt.
Zelf hou ik de waarden bij in Home Assistant, maar dan niet die van Google: home-assistant.io. Ze zijn wel te koppelen aan al die assistenten maar ik hou het liever lokaal.
Zelf hou ik de waarden bij in Home Assistant, maar dan niet die van Google: home-assistant.io. Ze zijn wel te koppelen aan al die assistenten maar ik hou het liever lokaal.
- honda4life
- Elite Poster
Meer dan voldoende, zelfs nog overschot (en nee ik vind niet dat we daar overdreven veel moeite voor moeten doen, en ja wij koken ook elektrisch).Zorba schreef:Wel een kleine installatie, hebben jullie zulk laag jaarlijks verbruik dan?
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Verwarm je op electriciteit?
Wij verbruiken (en produceren) momenteel een goeie 3800kwh, inclusief verwarming. Geen andere bronnen aanwezig.
Wij verbruiken (en produceren) momenteel een goeie 3800kwh, inclusief verwarming. Geen andere bronnen aanwezig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Waw, en sanitair warm water? Nooit douchen dan? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- heist_175
- Elite Poster
@zonnepanelen
Vanuit milieu-standpunt deel ik "het is een goede investering", maar toch niet vanuit financieel standpunt
zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 36#p775736
@TPLink HS110 - energy logging
Kan dat via home-assistant.io ook gewoon per dag? Waarbij h-a.io de data opslaat en aggregeert (op een RPI)?
Ik moet de eerste analyse nog zien die aantoont dat het financieel een interessante/goede investering is.Zorba schreef:Wij hebben er sinds oktober vorig jaar gelegd, ik blijf het op dit moment nog een goede investering vinden.
Vanuit milieu-standpunt deel ik "het is een goede investering", maar toch niet vanuit financieel standpunt
zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 36#p775736
@TPLink HS110 - energy logging
Ik zoek iets waarbij ik de verbruikswaarden per dag kan uitlezen, op uw screenshot (en op de filmpjes) zie ik dat je enkel vandaag/7dagen/31dagen kan uitlezen in de app?MClaeys schreef:In hun app gewoon, ook als deze niet aan de cloud hangt.
Kan dat via home-assistant.io ook gewoon per dag? Waarbij h-a.io de data opslaat en aggregeert (op een RPI)?
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat zit daar ook mee inliegebeestig schreef:Waw, en sanitair warm water? Nooit douchen dan?
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Elite Poster
Wonderbaarlijk, devilkin. Wij douchen elke dag, weliswaar zeer lang (;)) zijn maar met 2, en hebben een (vrijstaand) bijna passiefhuis, met allerlei trucjes zoals ventilatie die warmte recupereert, en zonneboiler op dak. Lucht/water warmtepomp met boiler van 1000liter. 10.000 kWh per jaar. Alles op elektriciteit. Geen gasaansluiting. Uiteraard nog server lopen overdag enz.
Ik geef toe dat er bij ons nog wel wat getweaked kan worden, zeker. Zo kan de warmtepomp nog efficiënter. Daar wordt aan gewerkt. Maar aan 4000 kWh raken we nooit.
Enkel door ofwel koud te douchen ofwel niet te douchen kun je volgens mij zo laag raken.
Ik geef toe dat er bij ons nog wel wat getweaked kan worden, zeker. Zo kan de warmtepomp nog efficiënter. Daar wordt aan gewerkt. Maar aan 4000 kWh raken we nooit.
Enkel door ofwel koud te douchen ofwel niet te douchen kun je volgens mij zo laag raken.
- heist_175
- Elite Poster
Ik ken de installatie van devilkin niet, maar hypothetisch zou het wel kunnen:
> zonneboiler met GIGA buffervat en dus uw zonneboilervot mee gebruiken om de vloerverwarming aan te sturen
> beperkt elektrisch verbruik
Maar het blijft wel heel straf![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
> zonneboiler met GIGA buffervat en dus uw zonneboilervot mee gebruiken om de vloerverwarming aan te sturen
> beperkt elektrisch verbruik
Maar het blijft wel heel straf
-
- Elite Poster
Home-assistant slaat alle waarden op in een database, die kan je er uit halen en weergeven zoals je zelf wil. En er is ondersteuning voor verschillende databases dus je kan de waarden ook opslaan in een MySQL database en er queries op draaien die je wil. Wel purging afzetten als je oneindig wil bijhouden, standaard kuist hij de database na 7 dagen op dacht ik.heist_175 schreef:Ik zoek iets waarbij ik de verbruikswaarden per dag kan uitlezen, op uw screenshot (en op de filmpjes) zie ik dat je enkel vandaag/7dagen/31dagen kan uitlezen in de app?
Home-assistant zelf heeft ook een Geschiedenis tabblad (al kan dat even duren voor deze geladen is bij een grote database) waar je per dag een graffiek op kan vragen.
Ik wil binnenkort migreren naar een ander serverke voor men HA en dan wil ik gaan experimenteren met Graphite.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Euhm... nope. Wij leven redelijk normaal zou ik zeggenliegebeestig schreef:Wonderbaarlijk, devilkin. Wij douchen elke dag, weliswaar zeer lang (;)) zijn maar met 2, en hebben een (vrijstaand) bijna passiefhuis, met allerlei trucjes zoals ventilatie die warmte recupereert, en zonneboiler op dak. Lucht/water warmtepomp met boiler van 1000liter. 10.000 kWh per jaar. Alles op elektriciteit. Geen gasaansluiting. Uiteraard nog server lopen overdag enz.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
PC staat ook geen 24/7 op, geen servers in huis ed (tenzij een NAS en wat raspberry pi's)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 13 keer
10.000 kWh is toch nog redelijk stevig voor met 2.
Wij zitten aan 2700 kWh dat over blijft na ongeveer 3000kWh van zonnepanelen er af getrokken. En dat met 4
. Ook alles op elektriciteit.
Wel maar half-open.
En douchen dagelijks en zeker niet koud![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Wij zitten aan 2700 kWh dat over blijft na ongeveer 3000kWh van zonnepanelen er af getrokken. En dat met 4
. Ook alles op elektriciteit.
Wel maar half-open.
En douchen dagelijks en zeker niet koud
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Laatst gewijzigd door charlez 18 feb 2019, 11:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
10.000 is inderdaad alles, ik hou geen rekening met wat de zonnepanelen opwekken. Maar inderdaad, er zal nog wel plaats zijn voor tweaken, vooral de zonneboiler en warmtepomp.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Tja wij verbruiken met 2 ongeveer 1600kWh per jaar... Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dat sommigen zo veel kunnen verbruiken als je niet verwarmt op elektriciteit. Al onze toestellen zijn wel A+++ en alles LED, maar goed.MClaeys schreef:Wil ik ook wel meer van weten, wij zijn maar met 2 en zitten daar bijlange niet aan helaas, I wish.
- honda4life
- Elite Poster
Idem!powaq schreef:Tja wij verbruiken met 2 ongeveer 1600kWh per jaar... Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dat sommigen zo veel kunnen verbruiken als je niet verwarmt op elektriciteit. Al onze toestellen zijn wel A+++ en alles LED, maar goed.MClaeys schreef:Wil ik ook wel meer van weten, wij zijn maar met 2 en zitten daar bijlange niet aan helaas, I wish.
En ik vind niet eens dat we er veel moeite voor moeten doen.
- heist_175
- Elite Poster
Ik kan wel wat verzinnen:powaq schreef:Tja wij verbruiken met 2 ongeveer 1600kWh per jaar... Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dat sommigen zo veel kunnen verbruiken als je niet verwarmt op elektriciteit. Al onze toestellen zijn wel A+++ en alles LED, maar goed.MClaeys schreef:Wil ik ook wel meer van weten, wij zijn maar met 2 en zitten daar bijlange niet aan helaas, I wish.
- veel zelf koken (op elektriciteit)
- zelf brood maken
- wifi, switches, RPI voor vanalles
- meerdere computers
- huishoudelektro: vaatwasser, wasmachine, droogkast, ...