Ik ben niet zo'n fan van "testen in de showroom".
Een autozetel bewijst zijn kwaliteiten enkel op een lange rit. Ik heb met een
standaard BMW3_2012 naar Parijs en terug gereden.
De Focus_2008 heeft de kwaliteit van de stoelen (voor mij) bewezen op enkele reizen, idem Focus_2012. Mijn huidige Astra_2016 heeft de beste stoelen van Opel, maar haalt het niveau van de Focus'en die ik eerder had echt niet.
Ik heb ook veel km's gedaan in een Passat_2016 en daar ben ik ook echt niet van onder de indruk, idem VolvoV50_2011, BMW3_1994 (
).
De Astra heb ik ook maar
durven nemen omdat ik die een dag mocht testen. De Astra heeft trouwens verwarmde stoelen - heerlijk - bij de nieuwste Focus krijg je alleen verwarmde zetels bij de Vignale uitvoering (€29K <> Titanium Business €26K |
PDF).
BMW is sowieso niet mijn ding en ik betwijfel of ze zomaar een 3- of 5-reeks break een dagje uitlenen aan jan-en-alleman?
Overigens: ik definieer een goeie zetel niet als "cool" of "stoer", wat met "sportzetels" misschien wel het geval is (?),
maar wel als: ik kan er een lange rit (400+ km) mee doen zonder rugpijn en zonder een spoortje vermoeidheid. Op beide testen slaagde de 2 Focus'en met glans.