Pagina 12 van 30
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 30 jul 2023, 14:49
door devilkin
Mooi aanbod... ik ging al genoeg hebben met 10gb, met 20gb zeker.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 02 aug 2023, 09:30
door Doktor Avalanche
Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van een sim-kaart voor -18 jarigen? (voor de korting van -26 jaar te hebben)
Als -18 jarige kan ik geen account aanmaken op de website, en als +18jarige kan ik geen account aanmaken zonder een abonnement te nemen. (zelf heb ik geen abonnement nodig)
Zou graag voor mijn 3 dochters deze formule nemen van 20GB, maar geraak er precies niet echt door.
Ze zijn allen onder de 18 jaar.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 02 aug 2023, 09:44
door StinkyPanda
Ik heb er ook eens achter gevraagd voor mijn minderjarige kinderen en de -26j korting geld alleen maar vanaf 18j.
Je moet voor minderjarigen een simkaart op uw eigen naam aanvragen en dus de 'gewone' prijs betalen.
Ofwel wachten op een promo.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 02 aug 2023, 10:37
door thmj
StinkyPanda schreef: 02 aug 2023, 09:44
Je moet voor minderjarigen een simkaart op uw eigen naam aanvragen en dus de 'gewone' prijs betalen.
De Belgische wet zeker.
Hey Telecom
Geplaatst: 02 aug 2023, 11:20
door Rke
De wet bepaalt nu eenmaal dat je minimum 18 jaar moet zijn om een abonnement af te mogen/kunnen sluiten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 02 aug 2023, 11:25
door cadsite
Maar de wet bepaalt niet dat je geen account kan aanmaken zonder een abonnement af te sluiten.

Re: Hey Telecom
Geplaatst: 02 aug 2023, 11:33
door Patje
Ik had voor ons gezin van 4 personen (waaronder 2 dochters onder de 18) op mijn naam aangevraagd 7 maand geleden. Nooit geen probleem gehad
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 02 aug 2023, 12:27
door lithion
Gewoon wachten tot er opnieuw een actie is van -5 EUR levenslang en dan aanvragen zodat je zelfde prijs hebt als -26j? Bij mijn dochter heb ik het ook zo gedaan.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 03 aug 2023, 15:30
door splinterbyte
Luc Watrin schreef: 30 jul 2023, 14:06
Orange Belgium heeft veel nieuwe masten en antennes nodig
Ze zijn er mee bezig blijkbaar:
https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... werkwerken
In veel regio's "de uitrol van 5G tussen juni en december 2023."
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 03 aug 2023, 17:50
door Luc Watrin
Die pagina gaat over het vervangen van oude Huawei apparatuur door Nokia niet over het toevoegen van nieuwe masten en antennes. Het is iets anders
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 03 aug 2023, 19:44
door lithion
Niet alle bestaande antennes ondersteunen alle nieuwe frequenties die ze verworven hebben en ze zullen dus wel degelijk antennes moeten vervangen. Mijn regio valt trouwens in het gebied waar ze aan het werken zijn. Bij de attesten zie je ook duidelijk dat de bestaande Orange locatie blijft en dat Proximus zal verhuizen (de mast enkele 100m verder die ze delen met Telenet zullen ze dan wel verlaten.).
Is wel goed dat Hey ook gewoon 5G aanbiedt op alle abonnementen en niet zoals MV waarbij dat pas vanaf 15EUR/maand mogelijk is.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 04 aug 2023, 13:52
door driesp
lithion schreef: 03 aug 2023, 19:44
Is wel goed dat Hey ook gewoon 5G aanbiedt op alle abonnementen en niet zoals MV waarbij dat pas vanaf 15EUR/maand mogelijk is.
Ik begrijp niet goed wat de gedachtengang is om 5G te beperken voor een bepaalde groep klanten.
Je hebt als provider sterk geïnvesteerd om het netwerk up te graden, en je beperkt het aantal klanten dat gebruik kan maken van het nieuwe netwerk.
Als je alle (4G en 5G) netwerken openstelt voor alle klanten, geef je automatisch een betere verdeling van het verbruik over die netwerken.
Je zorgt zo voor een betere kwaliteit van de dienstverlening voor al je klanten.
Niet iedereen heeft momenteel een 5G chip in zijn smartphone. Dat wil zeggen dat zelfs ook de klanten dat meer betalen op 4G verbonden blijven.
Door zoveel mogelijk klanten naar 5G te sturen, kan je de beschikbare capaciteit van het 4G netwerk verhogen, wat voor alle klanten positief is.
Dat is weer zo een typisch 'marketing minded' beslissing dat je enkel bij proximus tegenkomt.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 04 aug 2023, 14:39
door cadsite
driesp schreef: 04 aug 2023, 13:52
Dat is weer zo een typisch 'marketing minded' beslissing dat je enkel bij proximus tegenkomt.
In Nederland zie je dat wel vaker hoor, 5G enkel tegen meerprijs.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 04 aug 2023, 15:08
door Flippi
Was bij de overgang van 3G naar 4G hier ook zo.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 aug 2023, 11:02
door proximusboyke
wat ik me afvraag na 1 jaar verdubbeld de data dan ook voor EU?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 aug 2023, 13:01
door Flying
De data voor het buitenland staat vast en blijft hetzelfde. Het is voldoende om te voldoen aan de EU-wetgeving.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 aug 2023, 13:09
door philippe_d
driesp schreef: 04 aug 2023, 13:52
Dat is weer zo een typisch 'marketing minded' beslissing dat je enkel bij proximus tegenkomt.
Misschien moet je wel eens solliciteren voor de job van Marketing Manager bij Proximus ...
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 aug 2023, 13:31
door Flippi
proximusboyke schreef: 07 aug 2023, 11:02
wat ik me afvraag na 1 jaar verdubbeld de data dan ook voor EU?
Onderstaande staat op
https://www.heytelecom.be/nl/roaming
't Is natuurlijk op verschillende manieren te interpreteren wat je precies onder "bundel" verstaat: boost inbegrepen of niet.
@Flying heeft daar precies meer gegevens over?
In het buitenland gebruik je binnen de Europese Unie en Groot-Brittannië je bundel om te bellen, sms’en en voor je dataverbruik. (Opgelet, ter herinnering, Zwitserland en Andorra maken geen deel uit van de EU!)
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 aug 2023, 16:04
door Flying
Op de voorpagina kun je bij elke bundel de details opvragen:
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 aug 2023, 20:04
door Flippi
Ik zie bij de details enkel databeperking voor de bundel van 25 €.
Voor de bundel van 15 € en 7 € zie ik geen beperking voor de EU.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 aug 2023, 20:25
door ddd
Via chat gevraagd hoe het zit in EU met een 20GB + 20GB boost abo:
"De extra BOOST kan je ook binnen de EU benutten."
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 aug 2023, 22:22
door Flying
Oké. In de app kun je de extra meter aanzetten met data voor het buitenland. Die data is
onaangeroerd ongeacht de boost. Dus als je de volledige boost hebt, blijft de data die je in het buitenland kunt gebruiken hetzelfde alsof je net klant bent.
Ze voldoen hiermee aan de EU-wetgeving. Behalve marketing, is er voor een operator geen incentive aan het geven van meer data dan wettelijk verplicht.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 07:25
door Flippi
Onduidelijkheid troef.
Als ik op mijn app zou afgaan, dan zou ik helemaal geen data uit mijn bundel kunnen gebruiken buiten België in de EU.
Wat helemaal niet zo is want ik heb de bundel al in het buitenland gebruikt (er zat toen echter nog geen boost-gedeelte bij want ik was net overgestapt naar Hey).
Misschien moet
@ddd ook eens een screenshot posten om te verifiëren of hetgeen de helpdesk heeft verteld correspondeert met wat de app vermeldt.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 08:49
door ddd
Volgende week ga ik naar Frankrijk, ik zal het laten weten.

Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 09:17
door Flying
Qua gebruiksvriendelijkheid zou er in ieder geval bij de metertjes alleen al een naam mogen staan.Ik heb in april van dit jaar mijn abonnement gewijzigd van de 15 euro naar de 25 euro omdat ik niet voldoende data had in de EU (huis gehuurd zonder wifi). De veronderstelling was dat ik een pak meer data zou hebben, wat helemaal niet het geval was. Ik zat toen al op de boost van 9 maanden. De teleurstelling was groot/
Het metertje was quasi volledig vol en ik heb het risico niet genomen om te overschrijden. Het enige positieve aan de switch was dat het dataverbruik gereset werd, waardoor ik alsnog veel meer data had.
Edit:
huidige formule roaming EU voor abonnementen met beperkte data is 2 x (prijs abonnement / gereguleerd maximumbedrag per GB). De maximumbedragen zijn:
Voor de huidige abonnementen bij Hey! komt dit op:
- 25 euro: 2 x (25 / 1,8) = 27,777GB
- 15 euro: 2 x (15 /1,8) = 16,666GB
- 7 euro: 2 x (7 / 1,8) = 7,777GB, of in dit geval dezelfde cap in binnen als in buitenland gezien de weinige data die je krijgt
Volgens die berekening klopt de website zelfs niet, gezien de beperking binnen de EU 25GB zou zijn.
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... IP_22_4198
https://digital-strategy.ec.europa.eu/e ... es/roaming
Edit 2:
Mijn theorie over de website is dat er bij het detail voor het abonnement van 7 en 15 euro geen EU limiet staat omdat die voor de dataverhoging sowieso hetzelfde was als de basisbundel. Zoals de berekening hierboven voor het abonnement van 7 euro.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 10:12
door ddd
Als k op de website kijk, zou het toch de 40GB zijn in EU:
"De beschikbare data is een combinatie van de data beschikbaar in jouw tariefplan en hey!-boost. Je kan de data gebruiken in België en de EU."
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 10:58
door Flying
Ik zit nu ook op de chat en de medewerker bevestigt dat je alle data in de EU mag gebruiken. Dus als je 160GB hebt, mag je 160GB gebruiken in de EU.
Verbruik van de diensten binnen de EU zijn hetzelfde zoals uw gewoonlijke verbruik.
Als uw contract 160GB heeft , dan wel. Vergeet niet uw roaming in te schakelen op de mobiele telefoon.
Aangegeven dat de app en de website dit tegenspreken. Ze zijn het nu aan het uitzoeken. Misschien moeten ze starten met het goed beheren van de website en die app...
Edit:
Mijn pagina ziet er anders uit dan die van
@ddd
Echt wel overal vermeldingen van een limiet van 25GB in de EU, wat dus op zich al niet strookt met de wetgeving.
Edit 2:
Ook de gedetailleerde factuur spreekt over 25GB EU:

Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 11:21
door ddd
Op mijn factuur heb ik geen Volume voor EU apart.
Zouden ze het zelf wel weten....

Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 11:31
door Flippi
@Flying en wat staat er onder het i-symbool (naast "Data met Hey!-boost")?
Hieronder mijn verbruiksgegevens van de goedkoopste bundel.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 12:13
door Flying
Chat:
Sorry voor de late reactie, het is hier behoorlijk druk vandaag! Ben je er nog?
Dat klopt, de data in de EU voor de 80GB is beperkt tot 25GB, daar is inderdaad een aparte teller voor. Wat betreft de EU-wetgeving, daar ben ik niet echt mee vertrouwd.
Flippi schreef: 08 aug 2023, 11:31
@Flying en wat staat er onder het i-symbool (naast "Data met Hey!-boost")?
Hieronder mijn verbruiksgegevens van de goedkoopste bundel.
Capture.PNG
Hetzelfde, maar de andere teller is voor mij dan toch leidend. Er staat op de detailpagina, de factuur, in de app en in de klantenzone op de website 25GB. Ik ga me niet laten ringelen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 12:20
door Flippi
Dus de bundel van 15 € kan na 6 maanden meer data verbruiken dan die van 25 € op reis binnen de EU ?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 12:26
door Flying
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb wel de link doorgegeven naar de EU-verordening met de vraag om deze door te sturen naar de juridische dienst zodat ze zich in regel kunnen stellen met de geldende wetgeving.
Iemand hier met een abonnement van 15 euro, volledige databoost en tijd kan misschien over de grens eens gaan testen met grote bestanden. Je zal dan snel merken of er een limiet is of niet (kost je maximaal 1,8 euro per GB overschrijding).
Edit: mochten ze toch meer aanrekenen dan 1,8 euro/GB dan kun je dit via de ombudsdienst telecom aanvechten op basis van dezelfde verordening.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2023, 14:44
door datakiller
Flying schreef: 08 aug 2023, 09:17
Voor de huidige abonnementen bij Hey! komt dit op:
- 25 euro: 2 x (25 / 1,8) = 27,777GB
- 15 euro: 2 x (15 /1,8) = 16,666GB
- 7 euro: 2 x (7 / 1,8) = 7,777GB, of in dit geval dezelfde cap in binnen als in buitenland gezien de weinige data die je krijgt
Volgens die berekening klopt de website zelfs niet, gezien de beperking binnen de EU 25GB zou zijn.
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... IP_22_4198
https://digital-strategy.ec.europa.eu/e ... es/roaming
Edit 2:
Mijn theorie over de website is dat er bij het detail voor het abonnement van 7 en 15 euro geen EU limiet staat omdat die voor de dataverhoging sowieso hetzelfde was als de basisbundel. Zoals de berekening hierboven voor het abonnement van 7 euro.
Je bent hier verkeerd denk ik als mij geheugen goed is moet je de btw er af halen en dus 25 / 1.21 = 20.66
Als je dan de berekening doet: 2×(20,66÷1,8)= 22,96GB dus 25GB is wettelijk correct.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 14 aug 2023, 13:34
door diederik_moortgat
Mijn echtgenote zou haar dochter willen overzetten naar hey, ze is 14 jaar maar blijkbaar kan je dan geen gebruik maken van de promo -5 euro onder de 26 wat wel stom is eigenlijk. Je moet blijkbaar op je eigen naam een abonnement nemen.
Maar als je nu kan aantonen via identiteitskaart dat ze nog geen 26 is waarom kan mijn echtgenote dan niet onder haar naam een abonnement aanvragen voor haar dochter.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 14 aug 2023, 14:06
door Flippi
Misschien omdat velen dan met de identiteitskaart van een kind een goedkoop abonnement gaan afsluiten voor eigen gebruik?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 14 aug 2023, 15:10
door Luc Watrin
Een minderjarige mag geen abonnement op zijn naam aansluiten. Je moet 18 zijn om een abonnement op je eigen naam te kunnen aansluiten
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 15 aug 2023, 13:20
door diederik_moortgat
Contact gehad via Messenger en je moet idd 18 zijn om deze korting te krijgen. Ze hebben wel een dossier nummer gegeven en als het nummer geactiveerd was, moest ik terug contact opnemen met dit dossiernr en dan zouden ze de korting van 5 euro levenslang toekennen.
Nu heeft mijn echtgenote juist de nummer overdracht aangevraagd [dus onder haar naam en identiteitskaart nummer] en ze kreeg direct de levenslange korting van 5 euro

ook bevestigingsmail gekregen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 16 aug 2023, 20:15
door Vaganzza
Nu die verdubbeling doorgevoerd is van die data heb ik mijn tariefplan ook laten aanpassen naar de nieuwe 20GB bundel (ben al langer dan 1 jaar klant en heb nu dus 40GB data). Meer als voldoende voor mij. Leuke besparing.
EDIT: was al actief na een kwartiertje. Ik zie nu wel dat mijn boost verdwenen is, ondanks ik al langer dan een jaar klant ben. Wordt dit pas later bijgewerkt? Hoe was de ervaring bij anderen hier?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 16 aug 2023, 22:45
door Flying
Een paar dagen wachten na de overschakeling. De app en website lopen achter. Dat was bij toch zo. Na een dagboek drie was alles in orde.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 16 aug 2023, 23:10
door Flippi
@Vaganzza Moet je bij een downgrade niet opnieuw beginnen met het opbouwen van de boost?