FlashBlue schreef:Ik snap niet waar jullie dat allemaal halen dat telenet moeilijk doet over modem only?
Eh, het verhaal hierboven, waar de persoon letterlijk zegt dat ie heeft moeten discussieren om een modem-only te krijgen?
Of heb je dit gemist; ik citeer effe:
proximusboyke schreef:Mijn verhuis ondertussen ook achter de rug.
Technieker wilde persé zo een witte hangen , maar toen ik zei dat ik een server wilde draaien met mijn wigo bus abo en mijn airport timecapsule wilde gebruiken voor wifi maakte hij er geen probleem van.
Hij gaf als uitleg, dat telenet dit infeite niet graag had omdat ze met een only nauwelijks of niks kunnen controleren.
Dat lijkt me voldoende bron, om je bovenstaande uitspraak tegen te spreken, me dunkt?
FlashBlue schreef:Dus... YMMV, maar ik heb iig geen problemen met het hele modem/HGW verhaal gehad.
Dat is het hem nu net.
Het blijft een YMMV verhaal, waarbij de ene het op simpele vraag krijgt, en de andere een halve thesis-verdediging moet bovenhalen en koppig stand moet houden om er eentje vast te krijgen; en dubbel zo erg als je al een hgw hebt en je wilt wisselen.
Ik heb er niks op tegen dat Telenet by default een hgw wil plaatsen, maar als iemand vraagt achter een modem only, dan moet daar niet over gekankerd worden van Telenet uit.
Het hangt tot nu toe altijd af van welke technieker je aan de deur krijgt; je hebt er die niet teveel willen discussieren met de klant, en je hebt er die de opgelegde instructies naar de letter willen uitvoeren.
En als je de vraag stelt aan een telenet center of helpdesk, dan krijg je elke keer een ander antwoord, afhankelijk van wie je aan de lijn hebt en hoe goed ze op de hoogte zijn.
Jouw ervaring is dus anekdotisch (net als alle anderen overigens), maar het feit dat er op regelmatige tijdstippen nog altijd verhalen opduiken van "de technieker wou perse een hgw plaatsen", etc etc, betekent overduidelijk dat jouw anekdotisch verhaal vooralsnog niet de algemene ervaring is.
EDIT:
MaT schreef:Ook 'moeilijk doen over' kan je verschillend interpreteren. Voor sommigen is het geen probleem dat ze er zelf moeten naar vragen en een geldige reden opgeven. Voor mij is 'moeilijk doen' al wanneer ze standaard naar de HGW grijpen en de modem-only niet eens vermelden.
Ik wil daar mijn interpretatie bij geven:
Voor mij is "moeilijk doen" vragen naar een modem-only en niet direct een "okee" als antwoord krijgen.
Ik zou ook liever hebben dat de klant opties krijgt, maar de mogelijkheid achterhouden is maar 1 ding.
Inconsistent moeilijk gaan doen tegenover de klant is een heel ander paar mouwen.
Hoewel het moet gezegd dat telenet serieus verbeterd is tegenover vroeger; er zijn momenten geweest in de beginperiode van de hgw, dat je bijna moest dreigen met overstappen naar de concurrentie als je geen modem only kreeg of mocht behouden.
Niet alles is slecht aan een provider he (net zoals er nergens heilige boontjes zijn); dat wil niet zeggen dat dit pijnpunt nog altijd niet vlot afgehandeld wordt, en dat je er als ITer dus maar beter bij bent als men iets installeert ergens (in mijn geval dus ook als ze bij de ouders, waar ik het netwerk beheer, passeren).