Pagina 12 van 16

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 21 jan 2016, 07:22
door BertG3
Klopt, maar helaas zijn ze afhankelijk van het Base netwerk wat hier (althans bij mij) niet veel voorstelt. Nu eindelijk iets van 3G, maar enkele maanden geleden was het hier zelfs nog GPRS coverage.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 09 apr 2016, 09:30
door daydreamke
Sinds deze week ook overgestapt van dolfijn naar IOM. Tot nu toe zeer tevreden :)

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 09 apr 2016, 10:52
door Tomby
Weet iemand waar je de details van je verbruik van je IOM kaartje kunt raadplegen ? Op my.mobistar vind ik dit precies nergens terug.
Zoals regelmatig heb ik belwaarde omgezet naar PSN krediet. Maar nu werd blijkbaar ook 37c extra aangerekend. Is me nooit eerder opgevallen, dus wou eens checken of dat al altijd zo geweest is.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 09 apr 2016, 12:33
door Garpenlov
Tomby schreef:Weet iemand waar je de details van je verbruik van je IOM kaartje kunt raadplegen ? Op my.mobistar vind ik dit precies nergens terug.
Zoals regelmatig heb ik belwaarde omgezet naar PSN krediet. Maar nu werd blijkbaar ook 37c extra aangerekend. Is me nooit eerder opgevallen, dus wou eens checken of dat al altijd zo geweest is.
Als je de app open hebt, net onder het grote getal van je resterende belwaarde ziee je een kleine knop "Bonus en promo"

Als je daar op klinkt dan zie je je data / sms verbruik in detail

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 17 apr 2016, 00:39
door Eekhoorn
Hm, bij dit is het niet mogelijk zeker om je bestaande nr te gaan overzetten?
Ik zou mss in november of iets vroeger al overschakelen van proximus naar mobistar.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 17 apr 2016, 08:21
door BertG3
Mobistar.be/behoudjenummer

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 17 apr 2016, 09:37
door satsurfer
Tja, al meermaals bewezen dat dit niet werkt. Beter in mobistarcenter laten doen.

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 17 apr 2016, 09:41
door BertG3
Huh ? Ik heb zo twee nummers in de familie overgezet !

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 17 apr 2016, 11:21
door satsurfer
ik heb mijn eigen 2 nummers zo overgezet en na 3-4 dagen nog geen portering. via mobistarcenter asap. Collega idem. nummerportering via FB eens doorgegeven, lukte ook niet. Ze gaven dit zelf toe in Mobistar center in BXL, dat klanten bij hen kwamen ipv online.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 17 apr 2016, 12:14
door JoskeVermeulen
Bij mij ook maar bij 1 van de 2 nummers gelukt, mijn online aanvraag werd nooit uitgevoerd maar na een tweet met dezelfde nodige gegevens was het wel in orde gekomen.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 28 apr 2016, 11:42
door Tiptronic
Overschakeling met nummer behoud net gedaan. Let the fun commence! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 18 mei 2016, 21:10
door Eekhoorn
Hier hetzelfde; ik heb een gsm abo bij proximus waar ik helaas wel nog effe aan vasthang maar wat ik ben tegen gekomen deze week, trop is teveel, het maakt niet uit over wat het gaat, daar ga ik jullie niet mee lastig vallen maar ik ben pissed en ik moet geen abo meer hebben, gedaan ermee.

Dus wat ik wil doen nu is naar Mobile vikings overschakelen of naar Mobistar; mobistar geniet wel mijne voorkeur nu omdat ik vorig jaar nog getest heb hier in de streek en op het 1ste zich leek mobistar toch nog een beetje beter te scoren dan MV. Al zitten we wel weer heel wat maanden verder. Tis moeilijk kiezen.

Nu; ik las dit dan van mobister van 15 euro en 4GB, uiteraard wekte dat mijn interesse en als ik het goed begrijp kan ik gewoon online dit aanschaffen met nummerbehoud en hoef ik naar proximus toe dan noppes te doen?
2de vraagske; hoelang duurde die overschakeling, want ik word al zot als ik eens een paar uren zonder data zit (tenzij ik thuis ben).

3de vraagske; wat vinden jullie tot nu toe vh mobistar netwerk? Wel neutraal blijven aub, want niet iedereen is zoals mij die bv open staat voor alles en ze allen al gehad heeft en daardoor altijd wel een vrije neutrale kijk op heeft ;). Ik wil vooral weten hoe het zit met het bereik van 3G/4G en ook of je nog veel edge tegen komt want daar heb ik vooral schrik voor, mee proximus kom ik dat soms ook nog tegen , gelukkig niet al teveel meer.

Op welke pagina kan je je nummer behoud ingeven bij het bestellen en overschakelen?

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 18 mei 2016, 21:24
door wied
tip: mobi* is nu Orange...

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 18 mei 2016, 21:38
door Eekhoorn
wied schreef:tip: mobi* is nu Orange...
Goed om weten maar ik zou liever wat anders horen :-).

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 18 mei 2016, 21:39
door satsurfer
Eekhoorn schreef:Hier hetzelfde; ik heb een gsm abo bij proximus waar ik helaas wel nog effe aan vasthang
je hebt nog abbo lopen. Als je uw nr. porteert nr Orange, dan zeg je hiermee ook automatisch uw prox. abbo op. Met als gevolg dat je de resterende abbomaanden zal moeten betalen.

Nummerportering gaat normaal gezien bijna onmiddellijk. Tip: laat dit doen in een Orangeshop. Online wil het soms gewoonweg niet lukken.

Ik ben héél tevreden met de 4G en 4G+ van Orange (veel betere penetratie in gebouwen, daar 800 mHz, alhoewel Proximus daar later ook deels op overschakelt).IOM= prijs/kwaliteit top, in combinatie met call-back app en voip. en beltegoed.nl of aankopen via Sony Playstation store.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 18 mei 2016, 21:47
door Garpenlov
Ik ben erg blij met Mobistar/orange's netwerk. overal waar ik rij heb ik perfect H en bijna altijd 4G.
Het valt weinig voor dat ik nog terug op edge val. Pakken beter dan Base.

Ik ben Depanneur / pech hulp, mijn laptop is heeft een internet on mobile simkaart erin steken en heeft me nooit teleurgesteld. Ik kan overal op de baan perfect internetten tegen 8 - 20 mbps. Ik zit ook overal in vlaanderen. De kleine dorpjes tot de grote steden.

De overgang duurte toch zeker 2 werkdagen bij mij. Er liep ook nogal geregeld wel iets mis. Maar Orange hun klantendienst is al wat meer behulpzamer dan die van Proximus. Nog niet zo goed als MV, maar zeker niet slecht.

Met het overschot koop ik wat muziek, films of apps op google play store

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 18 mei 2016, 23:10
door Eekhoorn
Ik zal mss morgen gewoon naar de mobistar shop gaan dan, moet ik iets meenemen ofzo (simkaartje en mijn paspoort zeker).

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 19 mei 2016, 22:51
door satsurfer
normaal zouden ze ID moeten vragen, maar al zelf meegemaakt dat ze dit niet doen, en gewoon nummerportering doen (ook eens op tv in reportage gezien...Volt? ik weet het niet meer)

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 19 mei 2016, 23:24
door jnsvr
Jep, bij Volt was het.

"Dat is normaal, maar de winkelbediende moet dan wel de identiteitskaart van de klant controleren en uit de steekproef bleek dat veel van die winkels daar niet om vroegen. Bij Proximus, Mobistar en Telenet gebeurde dat niet, bij BASE wel."
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1732894

Video:

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 20 mei 2016, 01:18
door Eekhoorn
Hebben ze idd niet gevraagd.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 20 mei 2016, 12:58
door Eekhoorn
Vraagsken nog; zoals jullie weten ben ik dus van proximus abo naar herlaadkaart van mobistar gegaan en dat blijkt al meteen gelukt te zijn, ik kan op mijne nummer gebeld worden en gewone smsen ontvangen dus het blijkt dat mijne nummer al overgezet is en dat ik bij mobistar zit, alleeja, orange is het. Nu zit ik mee het probleem dat dienen data er al door zit.
Als ik een account wil maken bij de klantenzone dan gaat het niet omdat mijne nr niet geregistreerd zou zijn en dat mss nog effe zou duren.
Natuurlijk zit ik zonder data nu; dus de vraag is nu; ga ik dan wel al kunnen herladen? Want ik durf het niet doen omdat ik vrees dat ik mss mijn geld dan kwijt ben? Of die vind mss mijne gsmnummer ook niet.

Om je te registreren voor de Klantenzone, heb je een actief GSM-nummer van Orange nodig. Nieuwe klanten dienen 2 dagen te wachten vooraleer ze zich kunnen registreren op De Klantenzone. Na die tijd zijn alle gegevens bijgewerkt in onze database. Bent u een professional? Ga verder naar onze Klantenzone voor zelfstandigen en kleine ondernemingen of voor middelgrote tot grote bedrijven.

Oke dat weet ik dus, nog een dagske wachten dan maar maar vraag me dus af of dit ook zo is als ik wil herladen, dat wil ik weten?

Iemand ervaring mee?

Ik heb ook naar mobistar fb gestuurd maar wacht nog op een antwoord.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 20 mei 2016, 14:31
door proximusboyke
uw data krijg je altijd onmiddellijk.
klantenzone kan tot 48 uren duren vooraleer je kan registreren.
Uit eigen ervaring.
Je kan altijd vragen stellen fb orange

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 20 mei 2016, 14:48
door Sinister
Gewoon herladen, dat is allemaal normaal gedrag.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 20 mei 2016, 16:10
door Eekhoorn
Ok, goed, dan ga ik het me riskeren, dienen op facebook tsjah, diene had er weer niks van begrepen. Wat is dat toch altijd mee die mensen die daar voor werken?

Update; via de macbook gedaan en dan mee de smartphone de qr code laten scannen en tis herladen ze.
Die app werkt uiteraard nog niet en bij de andere kon ik niet herladen, die crashte altijd op de moment ik wilde verder gaan.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 20 mei 2016, 21:50
door macamba
Ik heb nu nog Generation Connect van Proximus, maar ik ben op zoek naar iets anders met meer data.

Daarom zou ik graag het volgende even checken ivm "Orange internet on mobile":

1. Kan ik de belwaarde gebruiken hoe ik wil, dus voor Roaming, SMS tickets of een betaallijn?

2. Is het mogelijk om online of via een app inzicht te krijgen in je verbruik? Dus niet enkel het resterende saldo van je belwaarde, maar liefst een overzicht van je verbruik (telefoongesprekken, roaming etc).

Andere tips en suggesties zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 20 mei 2016, 21:52
door BertG3
1) Ja
2) Verbruik controleren zoals naar welk nummer, wanneer en hoe lang dat vind ik toch niet hoe ik dat zou moeten opvragen. Dataverbruik en hoeveelheid sms'en over kan je controleren via de My Orange app, op de klantenzone online en via #123#

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 20 mei 2016, 21:54
door wied
3Gwatchdog?

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 20 mei 2016, 21:55
door satsurfer
1.ja, ook tempokaart zelfs mee kopen via beltegoed.nl of games/abbo's in playstation store of apps in google play store (100% cashback)

2. Met orange app, kan je geen telefoongesprekken zien. Maar who cares, met IOM bel je via voip of call-back. Dit kan je dus raadplegen via provider die je gebruikt.

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 21 mei 2016, 08:04
door Vaganzza
satsurfer schreef:1.ja, ook tempokaart zelfs mee kopen via beltegoed.nl of games/abbo's in playstation store of apps in google play store (100% cashback)
Werkt dat bij jou nog? Deze week was die 0904-nr ineens geblokkeerd op mijn IOM sim (1e keer sinds Orange dat ik wou bellen) en met MV lukte het direct...

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 21 mei 2016, 08:09
door satsurfer
Ik gebruik het nt meer, daar enkel playstation store, en google play apps.

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 21 mei 2016, 17:09
door Tomby
Iemand al gevonden hoe je op de nieuwe Orange site kunt vinden hoeveel belwaarde je staan hebt en tot hoe lang je huidige bundel loopt ? Via My Mobistar was dat direct terug te vinden maar wanneer ik inlog op de nieuwe Orange site, krijg ik totaal niets van info. Ik krijg enkel een foutmelding met betrekking tot facturen: "Helaas, we konden de gegevens met betrekking tot je facturen niet ophalen. Gelieve het later nog eens te proberen." Maar gezien dit prepaid is, is er volgens mij zelfs geen sprake van facturen.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 21 mei 2016, 17:56
door Vaganzza
Bij mij werkt dat zoals vroeger, alleen in het nieuwe Orange jasje... Heb ook IOM..

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 21 mei 2016, 18:38
door Tomby
Hier werkt het van geen kanten. Als ik inlog kom ik op Home > Klantenzone > Mijn Facturen . Maar hij kan dus geen facturen laden. Klik ik op die breadcrumb op Klantenzone, dan krijg ik hetzelfde. Klik ik bovenaan in de menubalk op Klantenzone, krijg ik zelfs gewoon opnieuw een login scherm.
Ben dus nog nergens mijn tel.nr. tegengekomen, laat staan hoeveel belwaarde/data ik nog heb.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 21 mei 2016, 19:24
door JoskeVermeulen
Tweet sturen met de vraag of ze je klantenzone kunnen verwijderen, normaal kan je dan dezelfde dag nog opnieuw een account aanmaken. Bij mijn registratie vorig jaar verschenen er van willekeurige tekens tot gegevens van iemand anders (leek niet op NL) en dit was op deze manier opgelost.

p.s. als je automatic reload optie aan hebt krijg je wel facturen

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 21 mei 2016, 19:39
door Hakki
Door een technisch onderhoud is de “Mijn facturen”-sectie tijdelijk niet beschikbaar vanaf zaterdag 21 mei om 23 uur tot maandag 23 mei om 4 uur. Onze excuses voor het ongemak.
staat er al een paar dagen.. mss wat sneller begonnen :)

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 21 mei 2016, 22:25
door pm
Te vertrouwen update van Orange?
Hopelijk geen wijzigingen aan de pers. hotspot settings.
image.jpeg

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 22 mei 2016, 11:41
door FRDDP
Ik heb deze net uitgevoerd en m'n instellingen voor personal hotspot zijn niet gewijzigd en alles werkt nog.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 22 mei 2016, 12:17
door wied
klantenzone/nieuwe website werkt nog exact zoals vroeger :-)

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 22 mei 2016, 16:57
door Eekhoorn
Bij orange thank you kan ik mij niet registreren, ik vink de kotjes aan en wat dan?
Ik vink ze aan, ga bv dan naar overzicht en dan terug naar profiel en alles is foetsie, vinkjes weg.

Re: Internet on Mobile aanbod aangepast

Geplaatst: 23 mei 2016, 10:12
door Eekhoorn
Je bent wel degelijk ingeschreven zodra je dat vakje aanvinkt hoor, het systeem heeft wel een 3-tal weken nodig om dat ook zichtbaar te maken in je klantenzone ;-)

groetjes, Hans