Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Jaja telenet kan nog veel verder met hun bandbreedte maar als zo zo verder blijven overboeken dat het een lieve lust is zouden ze inderdaad wel eens met de neus op de feiten gedrukt kunnen worden. Meer streaming op korte en 4k op langere termijn. Het blijft interessanter om een mooi appartement met zwembad in time sharing aan te bieden dan een bescheiden strandbarrak aan zee. Ik weet er eentje staan op Corfu waar de zee op luttele meters van je achterdeur komt, letterlijk op het strand.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Grappig, dus de TN kabel moet open aan dumpingsprijzen zodat de concurrentie niet moet wachten tot die andere zijn FTTH netwerk uitrolt ?
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Mij stoort de houding v/h BIPT mij het meest.Nu nog wachten tot de 2e helft van 2015,vind ik er echt ver over.De groothandelstarieven moeten zo vlug mogelijk naar beneden.Mss bestaat dan de mogelijkheid om nog andere providers aan te trekken.
Dat is net de taak van het bipt..bipt is de waakhond die er moet voor zorgen dat de dividenden voldoende zijn om de begroting op te smukken.
Grappig, dus de TN kabel moet open aan dumpingsprijzen zodat de concurrentie niet moet wachten tot die andere zijn FTTH netwerk uitrolt ?
?
De beste manier is een infrastructuurbeheerder maken die zelf geen andere diensten mag aanbieden. Resellers toelaten is geen vorm van concurrentie.Integendeel het geeft een 'vals' gevoel van concurrentie .. waar we al jaren inzitten. Als eentje te groot is kopen ze die gewoon over (zie scarlet verhaal)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Ik geloof niet dat Proximus haar prijzen voor die groepsaankoop zal laten zakken.
Momenteel zijn ze 2.5 euro minder duur.
Om mensen zover te krijgen om over te schakelen zullen ze al minstens 5 euro eraf moeten doen.
Stel dat er nu 20 euro winst gemaakt wordt op een klant, dan wordt dat 15 euro.
Laten we zeggen dat er van die 35.000 mensen effectief 20.000 zouden overstappen (lijkt me al veel).
Dan hebben ze 300.000 euro per maand extra winst.
Hiertegenover staat dan wel dat ze met een uitermate kritisch en prijsbewust publiek te maken krijgen.
Wat zal er met die 1,3 miljoen andere bestaande proximusinternetgebruikers gebeuren? Gaan die allemaal aanvaarden dat zij 8 euro meer betalen dan zij die met een groepsaankoop hebben meegedaan? Als er daar 60.000 dat verlaagd tarief krijgen is al hun winst van die extra telenetklanten er al volledig aan.
Bovendien is dan het hek van de dam en valt dreigt heel hun verdienmodel in het gedrang te komen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Gezien het feit dat het merendeel van de groepsaankoop ontevreden Telenet klanten zijn lijkt het mij wel normaal dat Belgacom en andere providers onder de prijs willen gaan en Telenet niet.

Sent from my LIFETAB_S1033X using Tapatalk
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk ook niet dat er een effectieve prijzenkorting komt op het maandelijks abbo,wel op aansluiting en activatie kosten bijv(wrsl worden deze gratis,denk ik).En ook nog op andere dingen,individueel te bepalen,door de klant,bijv. een gratis tv,Netflix XX aantal tijd gratis,X aantal tijd voetbal 11 of 11+ gratis,X aantal of bepaald tv pack X aantal tijd gratis,mogelijkheden zat voor Proximus en Scarlet om klanten te paaien.
Bij Tv Vlaanderen zal er wrsl een aanzienlijk bedrag v/d hardware gaan.
Laatst gewijzigd door fluppie op 25 dec 2014, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Steven7 schreef: Wat zal er met die 1,3 miljoen andere bestaande proximusinternetgebruikers gebeuren? Gaan die allemaal aanvaarden dat zij 8 euro meer betalen dan zij die met een groepsaankoop hebben meegedaan? Als er daar 60.000 dat verlaagd tarief krijgen is al hun winst van die extra telenetklanten er al volledig aan.
Bovendien is dan het hek van de dam en valt dreigt heel hun verdienmodel in het gedrang te komen.
Het is nu toch al zo dat een deel van de Proximus klanten via het EPP programma minimum 10% minder betalen dan de gewone klanten. Wat moet de gewone klant hiervan dan vinden? En het werkt wel hé, want de gewone klant vertrekt niet omdat een ander 10% minder betaald. Met deze korting maakt Proximus nog altijd genoeg winst. Even advocaat van de duivel spelen, zou dit betekenen dat de standaard prijzen dan altijd 10% te hoog zijn als standaard?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Men kan nog altijd een klantenkorting aanvragen bij Proximus denk ik.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 04#p584004

Ik laat mij niet pluimen,en de groepsofferte zijn tesamen al meer dan 121000 keer onderschreven.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Steven7 schreef:Ik geloof niet dat Proximus haar prijzen voor die groepsaankoop zal laten zakken.
Momenteel zijn ze 2.5 euro minder duur.
Waar zie jij dit dat het 2,50 € minder is ?
Volgens wat ik zie op de packs is het hun start pack 57,95 € (vergelijkbaar met whop 62,50 + 3 € straks 65,50) = dikke 7 € verschil, goedkoper bij proximus.
Hun comfort pack 62,95 € (vergelijkbaar met whoppa 72,95 € + 3€ straks 75,95 €) = 13 € ! goedkoper bij proximus

http://www.proximus.be/nl/id_ar_comptab ... e=internet
Internet + TV + Telephony
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

En wat zal er gebeuren met hun klanten die ze nu hebben, denk je niet dat die zullen klagen dat ze meer moeten betalen ?
of gaan ze het slim spelen en doen tekenen voor 24 maand en u dan een cadeau geven ?
Dan zal er een probleem zijn met mensen die maar max 20/2 kunnen krijgen

Ik geloof ook nooit dat ze gaan toegeven.

Neem nu dat alle 35000 klanten weggaan aan een gemiddelde van 70€ per klant is 2 450 000 verlies.
De overige klanten nu 1 600 000 -35 000 = 1 565 000 klanten aan een verhoging van gemiddeld 5€ = 7 825 000 winst
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Het feit dat ze niet toegeven is omdat ze er gewoon mee gaan wegkomen en dat ze dit hebben ingecalculeerd. Om hun op hun knieën te krijgen zal er wel een pakje meer moeten gebeuren. Nu kan je de andere blijven overtuigen om er weg te gaan of te blijven. Maar pakweg 90% gok ik van de ondertekenaars blijven volgens mij.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

En wat zal er gebeuren met hun klanten die ze nu hebben, denk je niet dat die zullen klagen dat ze meer moeten betalen ?
Neen... slapende klanten mag je in deze gerust letterlijk nemen. Enkel als dit zéér veel in de media komt zal er misschien iets gebeuren.
of gaan ze het slim spelen en doen tekenen voor 24 maand en u dan een cadeau geven ?
24 maanden kan niet volgens de telecomwet. Een afschrijvingstabel voor eventuele kadeau's kan wel maar je kan steeds weg.
Dan zal er een probleem zijn met mensen die maar max 20/2 kunnen krijgen
En er zijn zelfs mensen die zoiets niet zouden doorhebben.. en die niet verder komen dan wat mailtjes sturen, eens iets opzoeken...
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

flup je kan inderdaad weg maar je moet dan die afkoopsom betalen.
Als je die tv nie echt nodig hebtmaar je krijgt die cadeau en na 1 maand merk je belgacom is niks voor mij mag je toch mooi een paar honderd euro dokken om weg te kunnen. Want die aflossingstabel is niet de waarde van tv waar je hem soms aan prmprijs kan komen maar gewoon aan de volle pot. bvb 499 maar bij malro staat hij in steraanbieding aan 299 zal de aflossingstabel beginnen aan 499€
De meeste mensenden die weg willen zijn goed op de hoogte en gaan wel merken als ze op een 20/2 lijn zitten.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Patje,

dat is waar.die start komt meer overeen met Telenet. In het beste geval zal de snelheid gelijkaardig blijven.
Maar dat is ook het pack waar geen gratis activatie en installatie voorzien is en waarvan ik geen specificaties kan vinden op hun eigen webstek.

het comfortpack is enkel qua volume vergelijkbaar met de whoppa. Qua snelheid krijg je in het beste geval de helft.

Muziekbos,

dat EPP is niet te vergelijken. Voor zover dit al bekend voor andere klanten kunnen deze daar niet van genieten aangezien het een korting is die enkel binnen bedrijf gegeven wordt.
Zo Proximus al een korting zou geven is dit enkel voor mensen die klagen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

We hebben het altijd over de internetsnelheid,gewoon omdat internet bij ons zeer belangrijk is (wrsl het belangrijkste in het triple play pack).Maar er zijn ook Telenet klanten die TV het belangrijkste vinden,en die hebben dan de keuze ook voor TV Vlaanderen(als ze over de schotel heen kunnen) eens dit goed geinstall. gaan die wel zeer tevreden zijn.Een trager internet is bij die mensen niet zo belangrijk,die kunnen ze dan ook nemen bij een andere provider,event.samen met vaste tel.
Deze klanten ziet Telenet wrsl nooit meer terug.
Laatst gewijzigd door fluppie op 26 dec 2014, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Gisteren zat ik bij mensen thuis die op VDSL zitten. Als hun tv werkt en ze kunnen mailen en surfen zijn ze tevreden. De familie aan de dis deed een speedtest en dat kwam op ongeveer 15 Mbit. Wel zat praktisch iedereen de hele avond op het wifi netwerk en niemand kloeg. Om maar aan te tonen dat snelheid niet alles is en die mensen toch heel tevreden waren. Voor TV zaten ze dan wel bij Telenet. Eigenlijk is dat nog niet zo lang dat Telenet deze hoge snelheden heeft en toch al klagen als het trager zou moeten. Ik zou direct overstappen als ik zelfs maar 30Mbit zou krijgen bij een VDSL aanbieder. Helaas is het wat erger gesteld bij mij. Ik heb een Whop omdat de 50 gig extra tegenover het basic internet een pluspunt is... Aan de andere kant gebruik ik zelf amper die 60Mbit.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Proximus heeft al een voorstel klaar:
Proximus zal met een nieuw samengesteld 'pack' van diensten deelnemen aan de groepsaankoop die werd gelanceerd na protest van misnoegde Telenet-klanten. Wie daarop intekent, krijgt de garantie dat er geen prijsverhoging komt in 2015. Dat zegt Proximus-woordvoerder Jan Margot.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/pro ... 22007.html
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2197006
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141231_01453204
http://nieuws.vtm.be/binnenland/122162- ... epsaankoop
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... show=react
http://www.demorgen.be/technologie/prox ... -a2167714/
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Wat houdt dit pack in?
ooh. shiny.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik wacht hier ook op...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

belgacom proximus doet altijd begin van het jaar een indexaanpassing.
Dus ja is het beetje flauw om te zeggen dat er geen prijsverhoging.
Er komt bij belgacom nooit een prijsverhoging verder op het jaar :-D
normaal doet belgacom altij verhoging die gelijk is aan de indexaanpassing, dus die is nauwelijks gestegen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er komt dus een soort nieuw triple play pack,(bij Proximus!!)een speciaal aangepast om de Telenet klanten de overstap beter te laten verteren.Ik hoop dat men die potentiele klanten ook goed zal informeren wat(potentiele) internetsnelheid betreft,goede afspraken maken goede vrienden.
Ik ben ook wel benieuwd om de voorwaarden te zien.Het enige wat we nu al zeker weten is dat die nieuwe klanten geen prijsverhoging krijgen voorgeschoven,voor de termijn v/e jaar.

Wat er bij Scarlet te gebeuren staat weten we nog niet,of er komt daar gewoon geen nieuw pack.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Patje schreef:Oei heb ik nu iets verkeerd gedaan?? :P
Kheb Proximus besteld dit weekend wetende dat hier slechts 20/2 beschikbaar is (test zegt 23,1/2) mijn whop van 60 Mbps vliegt buiten, ben het gewoon beu om die amerikanen te voederen !!
Patje, nooit gedacht dat uitgerekend jij Telenet ging verlaten :beerchug:
ben het gewoon beu om die amerikanen te voederen !! :beerchug:
Way to go Dominique Leroy en dat Quicky maar zijne blauwen snater houd :beerchug:
En de hoop natuurlijk voor het nieuwe jaar dat ze idd de kabel betreden :beerchug:
(zou de max zijn mochten ze tv op kabel ook hebben want hier door omstandigheden proximus tv EN TELENET tv (23,70€ alstublieft) doormeerder gebruik familie of seffens vectoring whatever :beerchug:
Gelukkig Nieuwjaar :beerchug:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ja maatje had het ook niet gedacht, maar steeds die prijsverhogingen van telenet (en hun amerikanen :evil: ) deden de emmer overlopen.... en ook geen triple-play met basic internet beschikbaar.
(Ik kijk beetje meer naar mijne portemonee nu)

We hopen op het beste bij proximus dan maar, starten met 20/2 of wordt het meteen een vectoring (op een lijn van 400->700m) ? dat vraag ik me wel af .....
Kan men eigenlijk weten of vectoring al actief is in de gemeente ? (mss via de proximus internet speedtest ?)
want zie hier straten in het omliggende die 61 Mbps zouden halen op de test

Gelukkig Nieuwjaar !!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik zit in krak dezelfde situatie, Patje. Zit ook tussen 400 en 700m van ROP 20/2 profiel. Niet ver van mij hebben ze 61/6 beschikbaar... Ben ook eens benieuwd want met deze laatste snelheid zou ik zeer tevreden zijn (is gelijkaardig aan Whop, maar dan zonder limiet). Laat dus zeker weten wat de snelheid is die je effectief behaald in het begin en na enkele weken ;)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Thans sluit zij ook geen prijsverhogingen uit van bestaande klanten...
Ben benieuwd of er dan ook zo een golf aankomt ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Als ze enkel een indexering doen niet, maar dan zal die prijsverhoging ook niet veel voorstellen omdat de laatste maanden van 2014 deflatie was...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

TiTanium bestaande klanten gaan hun ook kunnen inschrijven. Dus ook geen prijsstijging.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dat heb ik inderdaad gelezen, maar wij gaan er altijd van uit dat de modale belg altijd alles weet van telecom en dat is niet ;) Ik heb er bijgezet dat het voor bestaande klanten nog wel kan, ik weet niet wat ze gaan doen, maar als hun aanbod tijdelijk ga zijn en je te laat bent, je toch nog spek aan uw been hebt. (veronderstelling van mij)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jah dat is altijd zo ! Heb het hier al meermaals beschreven, als je een aktie hebt tot bvb 31/01, en er wordt er hier veel over gepraat gaan er hier nog altijd zijn die gaan reclameren dat nie meer kan inschrijven op 01/02
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Damn 20/2 .... .
Ik ben overgeschakeld naar telenet ( 120 business ) net voor de snelheid. Nu zit ik, met kabel, te downloaden aan 12-13 MB/s.
De toekomst is streaming dus als proximus dit ook in het snotje heeft zullen ze ook wel hun reppen om hun snelheden te verhogen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Bij Belgacom speedtest kan men ook de snelheden zien van andere mensen die via die speedtest tool een test gedaan hebben,als je geluk hebt,staat er Uw gemeente bij.Mss is dat wel intresant voor mensen die willen overstappen,of gewoon blijven?

http://www.adsl-breedband.be/speedtest/belgacom
Bestaande klanten gaan inderdaad ook kunnen overstappen naar die nieuwe formule(s).Ook deze die nu dus gewoon klant zijn bij Proximus.Het is duidelijk dat er het een en ander aan het veranderen is daar,bestaande klanten krijgen blijkbaar ook meer mogelijkheden,en ook sommige een korting(alleen op aanvraag?).Ik heb wel de indruk dat Proximus duchtig meegelezen heeft op 'ik laat mij niet pluimen' e.d. Want dat kwam bij de trouwe Telenet klanten zeer veel ter sprake,dat ze van alle intresante acties werden uitgesloten,t.o.v. nieuwe klanten.En nu die prijs verhoging erbij,dit heeft de balans bij velen doen overslaan.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Patje schreef:Ja maatje had het ook niet gedacht, maar steeds die prijsverhogingen van telenet (en hun amerikanen :evil: ) deden de emmer overlopen.... en ook geen triple-play met basic internet beschikbaar.
(Ik kijk beetje meer naar mijne portemonee nu)

We hopen op het beste bij proximus dan maar, starten met 20/2 of wordt het meteen een vectoring (op een lijn van 400->700m) ? dat vraag ik me wel af .....
Kan men eigenlijk weten of vectoring al actief is in de gemeente ? (mss via de proximus internet speedtest ?)
want zie hier straten in het omliggende die 61 Mbps zouden halen op de test

Gelukkig Nieuwjaar !!
Helaas nergens te vinden wanneer en waar er vectoring kabientjes plaatsvinden, (ik bv zit op ook een 400meter+ van een rop, terwijl er op nog geen 100 meter er ene staat, enfin een andere lus zekers), ik heb wel een 50/6 lijn maar soms een lage Downstream Training Margin van 10 dB, momenteel 15dB en nog nooit probs gehad eigenlijk zowel met tv als inet)(maar hier thuis heb ik tock jammerlijk telenet tv gehouden omdat mijn moeder ongeveer alles opneemt van tv;-)

Idd de portemenee telt hé nu :-(

ps ik heb ook een zwakke binnenbekabeling, onder de grond rechtstreeks door de garage en dan nog een 5 polige stekker, met een 6 polig tussenstuk)
FORZA M
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Ik kan niet naar VDSL zonder ingrijpende wijzigingen aan m'n woning, maar zonet toch al overgestapt van Whoppa naar Basic internet + TV. De snelheid haalden we toch enkel in de daluren, en voor het volume zullen we ons gedrag wel wat aanpassen.

Edit:

Iemand een idee waar die 200GB extra vandaan komt? Daar zou ik immers wel mee kunnen leven.
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Download op de site staat nog steeds op 100 gb.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

FORZA M schreef:Ik kan niet naar VDSL zonder ingrijpende wijzigingen aan m'n woning, maar zonet toch al overgestapt van Whoppa naar Basic internet + TV. De snelheid haalden we toch enkel in de daluren, en voor het volume zullen we ons gedrag wel wat aanpassen.

Edit:

Iemand een idee waar die 200GB extra vandaan komt? Daar zou ik immers wel mee kunnen leven.
Afbeelding

Ik denk dat dit je een pak geld zal kosten op het einde van je maand !!!
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Hier worden we op 17 januari aangesloten op het internet van Proximus.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik ken er al een paar die wilden overstappen maar doordat ze veel kregen van telenet gaan ze toch blijven.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

^ jij kent wel heel veel mensen hé? :P

Maar ik moet nu toch bijtreden dat er tijdens de familiefeestjes opvallend veel mensen waren die Telenet vaarwel hebben of willen zeggen. Dat het eigenlijk tout court een gespreksonderwerp was, het leeft dus toch wel onder de mensen heb ik zo de indruk.

Zou de Amerikaanse arrogantie van Telenet dan toch een Electrabel 2.0 kunnen veroorzaken?
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

De redenen voor mij waren:

- ik wil af af van die modem/router van telenet - kost €80 om te laten veranderen. Aansluitkost bij Belgacom is maar €50.
- prijsstijging terwijl er anders niets verandert... Voor het kleine prijsverschil tussen beide partijen hun basis internet moet je het niet. Maar 't is wel een extra druppel in die emmer... Daar tegenover staat wel dat het internet hier een 30 à 40% trager gaat zijn.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Kamiel, 30 a 40% minder snelheid op papier betekent niet dat je gebruikservaring ook 30 a 40% minder zal zijn ;)
Enkel grote downloads waarbij je voor langere tijd het maximum uit je lijn kan halen zullen merkbaar trager gaan (maar is dat ondraaglijk traag?), bij gewoon surfen, mailen, muziekje streamen, youtube kijken enz,.. zal je het amper merken.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”