FritzBox 7360/7490/3490/7430 Vectoring approved
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik vrees dat het daar niet aan gaat liggen. Voor wat het waard is, bij mijn schoonmoeder (fritz 7490) staat de "Use Previous DSL version" niet actief en is de driver correct (1.100.132.9)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat we beide hetzelfde willen zeggen, namelijk je moet de correcte driver gebruiken
Maar misschien lukt het inderdaad als je het vinkje wegneemt (en de modem herstart).
Maar misschien lukt het inderdaad als je het vinkje wegneemt (en de modem herstart).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik denk het niet, of je moest het niet tegen mij hebben De driver bij mijn schoonmoeder is correct en het vinkje is weg, en toch werkt de work-around niet.philippe_d schreef:Ik denk dat we beide hetzelfde willen zeggen, namelijk je moet de correcte driver gebruiken
Maar misschien lukt het inderdaad als je het vinkje wegneemt (en de modem herstart).
Laatst gewijzigd door petrol242 04 jan 2016, 16:40, in totaal 1 gewijzigd.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
De problemen kunnen onmiddellijk uitgeklaard worden als het BIPT en PX die belachelijke whitelist opheffen. Er is een perfect werkende update, maar die mag niet geïmplementeerd worden. Dit wordt echt wel heel kafkaiaans...
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Bam, hiermee is het weer naar de zak. Resets elke 16u en 4 minuten. Ik gooi de regel voor dat toestel met alle poorten/protocollen er maar weer uit en zien hoe stabiel het is.Phuncz schreef:Phuncz schreef:Nu probeer ik eens een toestel in Prioritized Application met alle poorten om te zien of het apparaat weer over zijn nek gaat.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik had jou misbegrepen.petrol242 schreef:Ik denk het niet, of je moest het niet tegen mij hebben De driver bij mijn schoonmoeder is correct en het vinkje is weg, en toch werkt de work-around niet.
Bij mij heeft de work-around wel gewerkt, maar ik had dan ook alleen last van de "upstream bug".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 sep 2013, 19:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
@lievenborms
Ik heb net hetzelfde probleem, tot op heden ook nog geen oplossing gevonden..
Wat voor waarden krijg jij bij een automatische lijntest? Bij mij maakt hij eerst 2 keer connectie op een 16/0,9 verbinding. Daarna valt hij op 7/0,5..
Ik heb net hetzelfde probleem, tot op heden ook nog geen oplossing gevonden..
Wat voor waarden krijg jij bij een automatische lijntest? Bij mij maakt hij eerst 2 keer connectie op een 16/0,9 verbinding. Daarna valt hij op 7/0,5..
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 jan 2013, 14:43
Ik heb het vinkje bij “Use previous DSL version” verwijderd. Momenteel maak ik nu ook gebruik van DSL version: 1.100.132.9.
Helaas geen snelheidswinst ook niet na de voorgeschreven procedure. Momenteel maak ik gebruik van firmware versies 6.20 te vinden op ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.749 ... e/belgium/
Is dit een andere van de recovery? (ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.749 ... c/belgium/)
Vandaag werd weer contact opgenomen met proximus omtrent dit probleem.
Hun antwoord: “wij kunnen u verder niet helpen, u dient de Bbox3 te gebruiken”.
Helaas geen snelheidswinst ook niet na de voorgeschreven procedure. Momenteel maak ik gebruik van firmware versies 6.20 te vinden op ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.749 ... e/belgium/
Is dit een andere van de recovery? (ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.749 ... c/belgium/)
Vandaag werd weer contact opgenomen met proximus omtrent dit probleem.
Hun antwoord: “wij kunnen u verder niet helpen, u dient de Bbox3 te gebruiken”.
Vanaf de eerst connectie bekom ik 7/0,5.boysim schreef:@lievenborms
Ik heb net hetzelfde probleem, tot op heden ook nog geen oplossing gevonden..
Wat voor waarden krijg jij bij een automatische lijntest? Bij mij maakt hij eerst 2 keer connectie op een 16/0,9 verbinding. Daarna valt hij op 7/0,5..
-
- Plus Member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 30 keer
Tot nu toe zie ik dat vooral gebruikers met een 7490/vectoring een probleem hebben met de "upstream" bug. Zijn er ook gevallen met een 7360/vectoring?
Misschien niet echt relevant (omdat voor sommige de workaround voor de 7490 werkt en voor anderen dan weer niet), maar ik stel de vraag toch maar
@Petrol242. Ik zie dat je een 7360 hebt. Kan je deze eens proberen op je schoonmama's lijn?
Misschien niet echt relevant (omdat voor sommige de workaround voor de 7490 werkt en voor anderen dan weer niet), maar ik stel de vraag toch maar
@Petrol242. Ik zie dat je een 7360 hebt. Kan je deze eens proberen op je schoonmama's lijn?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
7360 heeft ook vlaggen...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 sep 2013, 19:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik ga de work arround eens proberen tijdens de lijntest... Ik heb zo het vermoeden (ben het zeker) dat door de bug ik bij de lijntest maar een 16,5/0,9 profiel krijg. Hierop volgt dat de Rop mij fix zet op 7/0.5. Hij kan namelijk mij niet hoger geven in functie van mij upload. Moest ik de bug er nu uit krijgen tijdens de lijntest krijg ik misschien terug mijn 16,5/2... Wat denken jullie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 sep 2013, 19:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Wel het experiment is geslaagd.
Ik heb eerst de sagem aangesloten => sync op 7/0,5
automatische lijntest gedaan 10 minuutjes laten doen => sync op 16,5/2
fritzbox spanningsloos zetten (dikke minuut)
fritzbox terug in het stopcontact (dikke minuut met rust gelaten)
dsl kabel uit de werkende sage in de werkende Fritzbox gestoken.
En dit is het resultaat! het ligt hem dus soms aan combinaties van oplossingen
Nu wachten op DLM en hopelijk op vectoring...
Ik heb eerst de sagem aangesloten => sync op 7/0,5
automatische lijntest gedaan 10 minuutjes laten doen => sync op 16,5/2
fritzbox spanningsloos zetten (dikke minuut)
fritzbox terug in het stopcontact (dikke minuut met rust gelaten)
dsl kabel uit de werkende sage in de werkende Fritzbox gestoken.
En dit is het resultaat! het ligt hem dus soms aan combinaties van oplossingen
Nu wachten op DLM en hopelijk op vectoring...
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 jan 2013, 14:43
Op aanraden van proximus heb ik de bbox3 dan toch maar eens vanonder het stof gehaald. Grappig genoeg bleek de downloadsnelheid zelfs nog lager te zijn namelijk 6mb/s en de upload 0,5mb/s.
Om deze rede heeft de helpdesk dan eindelijk toch eens moeite gedaan en een technieker doorverbonden. Deze was zeer luister bereid waardoor het was toegestaan om de meeste van de problemen van deze topic aan te kaarten. (whitelist, firmware versies, vectoring,…)
Met al deze info ging hij het probleem onderzoeken en een uurtje later belde hij terug om te melden dat hij enkele settings had veranderd en dat het opgelost zou moeten zijn. Intussen had de bbox3 weer plaats gemaakt voor de fritzbox 7490 en inderdaad de normale snelheden waren terug. (download 70mb/s, upload 20mb/s) Verder liet de technieker nog weten dat de gemelde problemen verder onderzocht zullen worden.
Voor degenen met gelijkaardige problemen lijkt het mij best om toch maar de helpdesk van proximus te blijven contacteren tot je iemand aan de lijn krijgt die een beetje moeite wil doen.
Bij deze bedankt mijnheer de technieker
Om deze rede heeft de helpdesk dan eindelijk toch eens moeite gedaan en een technieker doorverbonden. Deze was zeer luister bereid waardoor het was toegestaan om de meeste van de problemen van deze topic aan te kaarten. (whitelist, firmware versies, vectoring,…)
Met al deze info ging hij het probleem onderzoeken en een uurtje later belde hij terug om te melden dat hij enkele settings had veranderd en dat het opgelost zou moeten zijn. Intussen had de bbox3 weer plaats gemaakt voor de fritzbox 7490 en inderdaad de normale snelheden waren terug. (download 70mb/s, upload 20mb/s) Verder liet de technieker nog weten dat de gemelde problemen verder onderzocht zullen worden.
Voor degenen met gelijkaardige problemen lijkt het mij best om toch maar de helpdesk van proximus te blijven contacteren tot je iemand aan de lijn krijgt die een beetje moeite wil doen.
Bij deze bedankt mijnheer de technieker
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ben eens benieuwd welke settings de Proximus technieker zoal heeft moeten wijzigen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 jan 2013, 14:43
De technieker zou de upload-vectoring uitgeschakeld hebben.lacer schreef:Ben eens benieuwd welke settings de Proximus technieker zoal heeft moeten wijzigen ?
Bijkomend zou er een soort ‘lock’ geplaatst zijn op de instellingen. Hierdoor dienen interne instellingen manueel te gebeuren en kan het systeem deze niet meer op automatische wijze aanpassen.
De kans bestaat wel dat de ‘lock’ verwijdert wordt zodra het probleem met firmware en dergelijke van de baan zou zijn.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
En ondertussen 80+ uren stabiel. Het is duidelijk: geen QoS/Prioritization settings met "all" of "everything except surf and email" instellen.Phuncz schreef:Bam, hiermee is het weer naar de zak. Resets elke 16u en 4 minuten. Ik gooi de regel voor dat toestel met alle poorten/protocollen er maar weer uit en zien hoe stabiel het is.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Hier ook stabiel met 'internet telephony' naar real-time.
Wat ook opvalt is dat de webinterface van de Fritz veel sneller geworden is vanaf het verwijderen van die andere QoS rules, vroeger moest ik soms 10-20 seconden wachten op een reactie op een click in de webinterface, momenteel is dat bijna onmiddelijk.
Wat ook opvalt is dat de webinterface van de Fritz veel sneller geworden is vanaf het verwijderen van die andere QoS rules, vroeger moest ik soms 10-20 seconden wachten op een reactie op een click in de webinterface, momenteel is dat bijna onmiddelijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ja, regelmatig wordt het DL signaal verbroken waarna de 7360 weer synchroniseert. Om de week of zo heb ik prijs. Maar kan ook om de 3 dagen zijn. Het is heel onregelmatig. Ik heb een versie 1 van de 7360 met firmware 6.20pussyfooter schreef:Tot nu toe zie ik dat vooral gebruikers met een 7490/vectoring een probleem hebben met de "upstream" bug. Zijn er ook gevallen met een 7360/vectoring?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
We zijn nu 4 weken verder nadat Edpnet de zogenaamde "emergency certification" heeft aangevraagd. Het is echter nog veel dringender geworden, aangezien er door white hats een kwetsbaarheid is online gezet voor alle versies ouder dan 06.30. Via deze kwetsbaarheid kunnen kwaadwillenden root toegang verkrijgen op de Fritz!Box en op jouw kosten dus VoIP telefoontjes maken.
Bron: https://www.redteam-pentesting.de/en/ad ... r-overflow
Zoals je kan zien in de tijdslijn onderaan, is dit een 'responsible disclosure', waarbij ze eerst de fabrikant verwittigden en deze de kans gaven om een nieuwe firmware te ontwikkelen én uit te rollen, waarna ze pas de kwetsbaarheid publiek maakten. AVM heeft hier goed op gereageerd door 6.30 automatisch uit te rollen naar alle normale Fritz!Box modellen, behalve naar... de Belgische natuurlijk. Lang leve de whitelist!
Bron: https://www.redteam-pentesting.de/en/ad ... r-overflow
Zoals je kan zien in de tijdslijn onderaan, is dit een 'responsible disclosure', waarbij ze eerst de fabrikant verwittigden en deze de kans gaven om een nieuwe firmware te ontwikkelen én uit te rollen, waarna ze pas de kwetsbaarheid publiek maakten. AVM heeft hier goed op gereageerd door 6.30 automatisch uit te rollen naar alle normale Fritz!Box modellen, behalve naar... de Belgische natuurlijk. Lang leve de whitelist!
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je moet alles lezen hé:
Zal dus wel niet zo'n gang gaan...Due to firewall restrictions, the service is only
accessible from within the internal network connected to the FRITZ!Box.
However, it is also possible to exploit this vulnerability by utilising
cross-site request forgery, allowing typical "drive-by" exploitation
through a user's web browser.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Tjah, het is niet leuk om te weten dat je een met een lek zit, zelf al is het risico miniem.
Het is nog minder leuk om te weten dat de oplossing bestaat maar tegengehouden word door een concurrent omdat die liever zijn eigen product pusht.
Allesbehalve een geruststelling is het dat de patch voor een eventueel toekomstig lek met groot risico op dezelfde vertraging zal kunnen rekenen.
Het is nog minder leuk om te weten dat de oplossing bestaat maar tegengehouden word door een concurrent omdat die liever zijn eigen product pusht.
Allesbehalve een geruststelling is het dat de patch voor een eventueel toekomstig lek met groot risico op dezelfde vertraging zal kunnen rekenen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik begrip je standpunt
Je kan natuurlijk de bbox terugplaatsen en hopen dat daar minder lekken in zitten
Je kan natuurlijk de bbox terugplaatsen en hopen dat daar minder lekken in zitten
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Gisteren een Fritzbox 7490 (FW6.20) in dienst gezet ter vervanging van mijn Thomson (geen vectoring support).
Aan de features is er niets op aan te merken, maar de stabiliteit van de DSL lijn is er toch op achteruit gegaan. De Thomson had hier geen enkel probleem mee... dat is wel jammer. Momenteel zit ik nog op een 70/10 sync, op een keer gaat dat vrees ik zakken aangezien de vele disconnects. Ik zit op 150a200m van de ROP met Broadcom kaart en vectoring nog inactief.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik de telefoon kabel van de Thomson gebruikt heb op de Fritzbox? Het blauwe dunne kabeltje dat Proximus meegeeft paste niet in de DSL/TEL aansluiting van de Fritzbox, en de kabel die bij de Fritzbox zat paste niet in de aansluiting in de muur...
Log uit de DSL tab:
17.01.16 16:10:57 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
17.01.16 16:10:53 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
17.01.16 16:10:23 Timeout during PPP negotiation.
17.01.16 16:10:23 Internet connection cleared.
17.01.16 16:10:18 DSL not responding (no DSL synchronization).
17.01.16 16:01:46 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
17.01.16 16:01:42 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
17.01.16 16:01:11 Timeout during PPP negotiation.
17.01.16 16:01:11 Internet connection cleared.
17.01.16 16:01:07 DSL not responding (no DSL synchronization).
16.01.16 20:52:32 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
16.01.16 20:52:32 Internet connection cleared.
16.01.16 18:26:50 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
16.01.16 18:26:46 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
16.01.16 18:26:15 Timeout during PPP negotiation.
16.01.16 18:26:15 Internet connection cleared.
16.01.16 18:26:10 DSL not responding (no DSL synchronization).
16.01.16 18:24:42 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
16.01.16 18:24:39 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
16.01.16 18:24:09 Timeout during PPP negotiation.
16.01.16 18:24:09 Internet connection cleared.
16.01.16 18:24:04 DSL not responding (no DSL synchronization).
16.01.16 16:25:36 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
16.01.16 16:25:23 PPPoE error: Timeout.
16.01.16 16:25:13 Internet connection cleared.
16.01.16 16:25:13 PPPoE error: Timeout.
16.01.16 16:25:06 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
Aan de features is er niets op aan te merken, maar de stabiliteit van de DSL lijn is er toch op achteruit gegaan. De Thomson had hier geen enkel probleem mee... dat is wel jammer. Momenteel zit ik nog op een 70/10 sync, op een keer gaat dat vrees ik zakken aangezien de vele disconnects. Ik zit op 150a200m van de ROP met Broadcom kaart en vectoring nog inactief.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik de telefoon kabel van de Thomson gebruikt heb op de Fritzbox? Het blauwe dunne kabeltje dat Proximus meegeeft paste niet in de DSL/TEL aansluiting van de Fritzbox, en de kabel die bij de Fritzbox zat paste niet in de aansluiting in de muur...
Log uit de DSL tab:
17.01.16 16:10:57 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
17.01.16 16:10:53 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
17.01.16 16:10:23 Timeout during PPP negotiation.
17.01.16 16:10:23 Internet connection cleared.
17.01.16 16:10:18 DSL not responding (no DSL synchronization).
17.01.16 16:01:46 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
17.01.16 16:01:42 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
17.01.16 16:01:11 Timeout during PPP negotiation.
17.01.16 16:01:11 Internet connection cleared.
17.01.16 16:01:07 DSL not responding (no DSL synchronization).
16.01.16 20:52:32 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
16.01.16 20:52:32 Internet connection cleared.
16.01.16 18:26:50 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
16.01.16 18:26:46 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
16.01.16 18:26:15 Timeout during PPP negotiation.
16.01.16 18:26:15 Internet connection cleared.
16.01.16 18:26:10 DSL not responding (no DSL synchronization).
16.01.16 18:24:42 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
16.01.16 18:24:39 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
16.01.16 18:24:09 Timeout during PPP negotiation.
16.01.16 18:24:09 Internet connection cleared.
16.01.16 18:24:04 DSL not responding (no DSL synchronization).
16.01.16 16:25:36 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
16.01.16 16:25:23 PPPoE error: Timeout.
16.01.16 16:25:13 Internet connection cleared.
16.01.16 16:25:13 PPPoE error: Timeout.
16.01.16 16:25:06 DSL is available (DSL synchronization exists with 70199/10064 kbit/s).
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Uit jouw screenshots zie je:
Bij een officiële internationale FritzBox hoort een Y-kabel. Het DSL uiteinde is een RJ45, maar hiervoor zit er in de doos een adapter (RJ45>RJ11).
Je kan ook normale UTP kabel gebruiken, en aan één kant de stekker afknippen.
- dat vectoring nog niet actief is op jouw ROP (G.INP = off)
- dat je relatief dicht zit van de ROP (line attenuation = 5 dB)
- dat er geen directe reden is voor de disconnects (SNR = 11/13 dB)
- dat de SNR mooi stabiel blijft (zie grafiek "statistcis")
Bij een officiële internationale FritzBox hoort een Y-kabel. Het DSL uiteinde is een RJ45, maar hiervoor zit er in de doos een adapter (RJ45>RJ11).
Je kan ook normale UTP kabel gebruiken, en aan één kant de stekker afknippen.
- Het blauwe paar verbind je met de blauwe contacten van de NTP
Het groene paar verbind je met de groene contacten van de NTP (indien vaste lijn)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Philippe. De RJ11-RJ45 stekkertjes heb ik gevonden, ik had ze niet gezien tijdens het uitpakken Samen met de Y-kabel heb ik voorlopig geen problemen meer gehad met de sync. Vannacht wel een time-out gehad op de PPPoe sessie, maar dat kan ook aan Scarlet gelegen hebben... Bedankt.
19.01.16 02:14:29 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
19.01.16 02:14:14 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:14:00 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:13:47 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:13:32 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:13:19 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:13:05 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:12:52 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:12:38 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:12:24 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:12:10 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:56 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:43 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:29 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:15 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:01 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:10:48 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:10:34 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:10:20 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:10:06 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:09:52 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:09:38 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:09:25 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:09:11 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:58 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:44 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:30 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:17 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:03 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:07:49 Timeout during PPP negotiation.
19.01.16 02:07:49 Internet connection cleared.
19.01.16 02:14:29 Internet connection established successfully. IP address: XXX, DNS server: 193.74.208.65 and 193.74.208.135, Gateway: XXX, Broadband PoP: MSR03BKC6-H104L2112L006V
19.01.16 02:14:14 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:14:00 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:13:47 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:13:32 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:13:19 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:13:05 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:12:52 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:12:38 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:12:24 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:12:10 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:56 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:43 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:29 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:15 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:11:01 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:10:48 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:10:34 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:10:20 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:10:06 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:09:52 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:09:38 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:09:25 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:09:11 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:58 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:44 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:30 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:17 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:08:03 PPPoE error: Timeout.
19.01.16 02:07:49 Timeout during PPP negotiation.
19.01.16 02:07:49 Internet connection cleared.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik vernam dat er op dit ogenblik "live testen" bezig zijn bij een 100-tal EDPnet klanten met de Fritz OS 06.30Kenw00t schreef:We zijn nu 4 weken verder nadat Edpnet de zogenaamde "emergency certification" heeft aangevraagd. Het is echter nog veel dringender geworden, aangezien er door white hats een kwetsbaarheid is online gezet voor alle versies ouder dan 06.30.
Misschien kan je (op eigen risico) de 06.30 installeren (en bij manier van spreken deelnemen aan de test )
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.749 ... e/english/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
06.30 greylisted?
Bij wijze van test (mezelf opgeofferd als proefkonijn ) heb ik gisterenavond de internationale Firmware 06.30 (113.06.30) op mijn FritzBox 7490 gezet ...
Mijn lijn kreeg onmiddellijk een 100/20 profiel.
Conclusie: Hoewel nog niet officiëel, is de versie 06.30 is waarschijnlijk op de "whitelist" (als test), vandaar "greylisted"
Wie het eens wil proberen (op eigen risico) volgende opmerkingen:
Bij wijze van test (mezelf opgeofferd als proefkonijn ) heb ik gisterenavond de internationale Firmware 06.30 (113.06.30) op mijn FritzBox 7490 gezet ...
Mijn lijn kreeg onmiddellijk een 100/20 profiel.
- met de vorige FW (06.20) kreeg ik na een opstart 100.000/576 kpbs (upstream vectoring bug).
- bij een vorige test met een niet appoved firmware, kreeg ik na enkele uren een resync + fallback.
Conclusie: Hoewel nog niet officiëel, is de versie 06.30 is waarschijnlijk op de "whitelist" (als test), vandaar "greylisted"
Wie het eens wil proberen (op eigen risico) volgende opmerkingen:
- zet de automatische FW update af.
- maak een back-up van je huidige configuratie voor je de update doet.
- installeer de internationale versie 06.30: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.749 ... e/english/
- bij een eventuele terugkeer naar 06.20 (downgrade) verlies je de settings (vandaar de back-up voor de upgrade).
- de FritzBox zal melden dat je niet de "laatste" approved FW gebruikt voor België (6.20). Deze melding mag je negeren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Goede vraag, ik vraag het eens na.
Je kan het ook eenvoudig testen:
Proximus dynamic bridge zal er pas zijn vanaf 06.50
Je kan het ook eenvoudig testen:
- * Stel provider in op Belgacom (zonder TV).
* Sluit decoder aan op een willekeurige LAN poort.
* Check het IP adres die de decoder krijgt. Indien dit een 10.x.x.x adres is, dan is de dynamic bridge actief, indien je een 192.168.178.xxx adres krijgt, zit de dynamic bridge er nog niet in.
* In dit laatste geval moet je als provider "Belgacom + TV" kiezen: dan heb je TV op LN 3+4 (bridged).
Proximus dynamic bridge zal er pas zijn vanaf 06.50
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Betreft de firmware versie 06.30 voor de 7360 v2, staat die ook op de grijze lijst ?
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... /firmware/ > mapje english (voor de internationale versie).
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... /firmware/ > mapje english (voor de internationale versie).
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb geen toegang tot de Proximus whitelist, maar gezien er op dit ogenblik live testen lopen bij een honderdtal EDPNet klanten, veronderstel ik dat dit ook geldt voor de 7360 (de meeste EDPnet klanten hebben een 7360).
Ik zou zeggen:
Ik zou zeggen:
- - neem het risico, je kan altijd terug naar 06.20 als 't niet lukt (neem altijd eerst een back-up).
- of wacht gewoon af, het zal voor binnenkort zijn denk ik.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Next step 85/15
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Zit al 3 dagen met de nieuwe firmware (6.30) op men 7490. Ben aangesloten bij Scarlet. Had 70/10, ben in 2 stappen naar 70/20 gegaan. Heb nog speling om naar hogere download te gaan. Bug upload snelheid is niet meer.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Net gezien dat mijn profiel naar 100/15 is gegaan, FB7360, firmware 6.20, Scarlet Internet.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:30
- Locatie: Beringen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb juist de 6.30 update gekregen op mijn fritzbox 7490.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Internet = EDPnet 100/35Mbps
GSM = YouFone 15GB
TV = TVV + Netflix + Disney+ + Streamz + Prime Video
Netwerk = Mikrotik
GSM = YouFone 15GB
TV = TVV + Netflix + Disney+ + Streamz + Prime Video
Netwerk = Mikrotik