Pagina 12 van 12

Geplaatst: 20 apr 2004, 17:27
door metal
Gastjuh schreef:
zippy schreef:Is die snelheidstest die op een server bij adsl2fit staat nog steeds in orde?

Ik heb net nog eens een testje gedaan:

It seems there is a little bug that prevents some users to see their speed.
For those people I'll put their result here: 0 kbit/s down and 528 kbit/s up

Ik krijg hetzelfde resultaat van de gewone test op userbase:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1 kbit/s or 0 kbyte/s
- Upload speed : 423 kbit/s or 53 kbyte/s
Mon Apr 19 2004 at 13:20:56 UTC+0200

Is dit nu niet om achter over te vallen.

Met veel moeite ben ik hier nog op de site geraakt.
Snif snif.

Algemene oproep:
Zijn er al voormalige gebruikers van ADSL2FIT die hun abonnement voortijdig hebben kunnen opzeggen?
Of personen die gewoon gestopt zijn met te betalen en verder niets meer hebben gehoord van WebVisie?
Is het trouwens mogelijk om nog onder abonement zijnde bij ADSL2FIT en dus signaal komende van ADSL2FIT een abonnement te nemen bij een andere ISP en dus het singaal van de nieuwe ISP te krijgen?

thx

Ik heb gewoon ADSL Skynet Plus genomen en ben gestopt met te betalen voor A2F, we zitten nu al een maandje op Skynet en we hebben nog altijd niks aangekregen van A2F, buiten rekeningen dan (die we niet betalen ;)). We hebben wel een week geleden een aangetekend schrijven gestuurd, daar is nog altijd geen reactie op gekomen.



wilt ge der ons iets van laten weten als er iets van komt of zelfs gewoon niks van komt. anders gaan ik da ook doen ma dan naar versatell gaan.

Geplaatst: 20 apr 2004, 18:14
door zippy
Gisteren dus lijnreset aangevraagd, eventjes zalige snelheden gehad van +300Kbyte/s Maar werd al rap slechter naarmate de tijd vorderde.

Vandaag zit ik op 16Kbyte/s Wat nog steeds beter is dan de schamele 0.5 Kbyte/s die ik gisteren voor de reset had :)

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 125 kbit/s or 16 kbyte/s
- Upload speed : 417 kbit/s or 52 kbyte/s
Tue Apr 20 2004 at 18:10:15 UTC+0200

Conclusie: Een reset geeft je eventjes een boost in downspeed, maar uiteindelijk doet het eigenlijk neit veel. Al is het in mijn geval toch nog steeds beter dan voorheen. Even afwachten of het nog verder zal zakken.

Geplaatst: 21 apr 2004, 12:37
door sgt
gisteren men schijf geformateerd en sindsdien haal ik hogere snelheden.weet nu niet of dit een toevallige samenhang is maar in elk geval kan ik nu tenminste eindelijk eens normaal surfen.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Apr 21 2004 om 12:36:56 UTC+0200)

Download : 68.2 KByte/sec
Upload : 57.8 KByte/sec
Connection : 133.0 Conn/min


http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 535 kbit/s or 67 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed Apr 21 2004 at 12:35:49 UTC+0200

ik was sinds men aansluiting bij a2f nog nooit boven de 35KByte/sec geweest.
en als ik nu bestanden download haal ik zelfs 240KByte/sec(met download accelerator plus)

het is nu toch al 24uur dat ik deze snelheid haal.
nu nog hopen dat dat zo blijft en alleen maar stijgt.

Geplaatst: 21 apr 2004, 14:12
door C-Phest
Ik denk dat het toevallig is hoor sgt :) Ik zag deze morgen ook dat ik ineens 30Kbyte/s haalde ipv 15 gisterenavond.


BTW deze morgen eindelijk nekeer de testspeedtest laten lopen en bij mij ook wezenlijk verschil:

You didn't follow all the steps!
It seems there is a little bug that prevents some users to see their speed.
For those people I'll put their result here: 3219 kbit/s down and 399 kbit/s
up

Ten opzichte van de normale speedtest:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
- Upload speed : 316 kbit/s or 40 kbyte/s
Wed Apr 21 2004 at 10:51:44 UTC+0200

Geplaatst: 21 apr 2004, 15:22
door Gast
Ik zou graag mijn contract afsluiten , want heb er toch geen goed oog in ... er werd al zoveel malen beloofd dat ze er iets gingen aan doen , maar nee de problemen bleven , ik kreeg zelden antwoord op mijn mails die ik verstuurde ....

Sorry maar ik ga niet blijven betalen voor een connectie die belange niet voldoet aan het contract ...

Geplaatst: 21 apr 2004, 15:39
door Tae
Volgens hun contract moet het allemaal kunnen Gast :lol: dus in het vervolg altijd de bedrijfsvoorwaarden regels of je kunt eens bedrogen uitkomen :lol:

Ik moet zeggen de laatste twee weken is inderdaad iets aan het gebeuren aan de snelheid van het netwerk maar blijft niet stabiel en dat is wel spijtig :? :-)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Apr 21 2004 om 15:37:07 UTC+0200)

Download : 61.3 KByte/sec
Upload : 48.8 KByte/sec

We zullen wel verder zien hoe het afloopt he :wink:

Geplaatst: 21 apr 2004, 15:46
door unicomplex
ik weet niet hoe hhet bij jullie gesteld is.
maar dit kan nu toch echt niet meer
ik wil een MAIL Sturen naar [email protected]
doe ik moeite om 1) al een mail te WILLEN opstellen, meestal anwtoord men er toch niet op 2) nu krijg ik meteen een auto reply om het TT systeem op status pagina te gebruiken.
ik stuur die mail nu juist om aan te klagen dat ik geen TT systeem kan gebruiken en nieuwe TTs aanmaken sinds een tijd.

het kan me niet schelen als ik iemand tegen de schenen schop hiermee, maar het moet me van het hart

hieronder volgt de mail.

{
A2F,



User xxx hier, naam:Demeester Steve.

Wederom probeer ik u helpdesk te contacteren via telefoon, 15.18 2 x geprobeerd, WEER dat stomme bandje,

15.20 nogmaals -> terug het stomme bandje.

15.36 -> same BS

Ook kan ik geen nieuwe TTs meer aanmaken om jullie status pagina (wederom).



Wanneer gaat dit nu EINDELIJK STOPPEN met dit gekl**t en gezever.

EERST doen jullie op mijn TTs een full line reset ZONDER dat ik ernaar gevraagd heb. Ik kon toen NOG moeilijk surfen of iets dl.

Ik heb toen gebeld maandag ervoor en de helpdesk medewerker viel precies uit de lucht als ik begon over UB UserBase (want dit is tegenwoordig het enige medium waar nog over A2F gepraat/gespeculeerd wordt). Toen ik vroeg waarom die line reset gedaan was, kreeg ik geen antwoord. Noch kreeg ik een direct antwoord op de vraag of er nu al iets met scarlet uit de bus gekomen was.



Ik wou deze middag terugbellen om terug een line reset aan te vragen (het zal wel niet helpen, maar dat ben ik ondertussen al wel gewoon.) en nu kan ik TERUG niet meer binnen op jullie helpdesk. WAT IS ME DAT VOOR F*CKING B*LLSH*T mensen. Jullie laten jullie klante gewoon in de kou staan. Ik ben van bij het begin vdd problemen een heel meegaand persoon die jullie veel krediet heeft gegeven, maar nu is jullie krediet op. Sinds die ONGEWENSTE line reset zit ik op een andere range en kan ik met moeite nog iets doen.



Jullie maken er ronduit een belachelijk zootje van.



Ik EIS hierop een DEFTIG, SNEL en OFFICIEEL antwoord van 3 PARTIJEN 1) de helpdesk 2) de directie van A2F/webvisie 3) Paul Broothaers himself.

Dit is een oproep om een OFFICIEEL antwoord te verkrijgen. Indien dit onbeantwoord blijft denk ik wel dat ombudsjan / testaankoop aan al mijn mails, dossiertjes, TTs, telefoontjes (meestal pogingen tot) een vette kluif gaat hebben.



Groeten StDem

}

misschien dat A2F medewerkers dit gaan lezen dan, want ik geraak toch nie binnen op hun helpdesk, noch kan ik een mail sturen, noch kan ik nieuwe TTs aanmaken. het is ronduit belachelijk aan het worden.

ik weet niet wat jullie users/mods hiervan denken, als ik iemand tegen de schenen schop let me know, maar om eerlijk te zijn is het me allemaal een beetje teveel geworden.

mvg Uni

Geplaatst: 21 apr 2004, 16:04
door Styno
Uni,

ook ik heb die autoreply gekregen. Blijkt in de praktijk dat de mails ondanks die reply toch behandeld worden.
In mijn geval hebben ze me persoonlijk opgebeld om wat meer uitleg te geven.

Styno

Geplaatst: 21 apr 2004, 16:05
door bubbs
Tae schreef:Volgens hun contract moet het allemaal kunnen Gast :lol: dus in het vervolg altijd de bedrijfsvoorwaarden regels of je kunt eens bedrogen uitkomen :lol:


Tja, op zich verschillen die voorwaarden niet veel van die van andere providers: minimumduur van contract en geen gegarandeerde snelheid. Alleen zijn de snelheden bij die andere providers (meestal) wel degelijk, hoewel geen garanties gegeven worden. Bij A2F zijn ze steeds ondermaats... :evil:

Tae schreef:Ik moet zeggen de laatste twee weken is inderdaad iets aan het gebeuren aan de snelheid van het netwerk maar blijft niet stabiel en dat is wel spijtig :? :-)

Idd, er is iets aan het gebeuren... Mijn gemiddelde snelheid is zowat gehalveerd, dus ik ben niet echt gelukkig met die evolutie. :x

Geplaatst: 21 apr 2004, 16:47
door unicomplex
!!!!!!!!!! ip ranges moeten er toch mee te maken hebben nu !!!!!!!!!

ik zat terug op de 81.89.98.* sinds ik die ongewenste reset had.
ik heb nu gewoon gereconnect en gewacht tot ik terug op de 81.89.112.* zit, daar zit ik nue terug op, en nu is mijn connectie plots weer een stuk verbeterd, ik haal nu plots weer 50KBps ipv 5-10 KBps

zo zie je maar, da hun netwerk dus totaal ondergedimensioneerd is.
toch vreemd dat dit bij de ranges zo gebeurd want ip wordt toch in centrale toegekend? niet?

uni

Geplaatst: 21 apr 2004, 17:49
door Gast
Ik sluit me hier volledig bij aan A2F is een s**** nah, ik betaal geen reet meer :evil:

Geplaatst: 21 apr 2004, 18:03
door C-Phest
Voor degenen die hun contract willen opzeggen heb ik misschien een geldige reden:

Volgens de elementaire regels het handelsrecht moet elk contract (handelsdaad) voldoen aan een aantal voorwaarden. 1 daarvan is dat het product geen verborgen gebreken mag hebben.
Elke overtreding van deze elementaire regels is een geldige reden voor verbreking van het contract.

Vermits geen vermelding gemaakt wordt van de ondertussen erkende problemen tussen BGC/Scarlet/Webvisie op een officiële site/brief van Webvisie kan er een contractverbreking aangevraagd worden, dit zonder schadeloosstelling van Webvisie (dus niet heel jaar uitbetalen).


Dit is wat ik mij herinner van mijn studiejaren, en kan je in elk boekhandelsrecht terugvinden. Kan iemand bevestigen dat je op deze manier je contract kan verbreken? Zoja, dan zijn de mensen die hun contract willen opzeggen verder geholpen en kunnen we die discussie ook achterwege laten en ons concentreren op de problemen en mogelijke oplossingen/analyses. (degenen die wel willen verder gaan met Webvisie dus he)

Graag bevestiging van iemand die dit kan onderleggen met feiten/wetten/regels en niet 'ik denk het ook' please :)

Geplaatst: 21 apr 2004, 18:09
door Gast
C-Phest schreef:Volgens de elementaire regels het handelsrecht moet elk contract (handelsdaad) voldoen aan een aantal voorwaarden. 1 daarvan is dat het product geen verborgen gebreken mag hebben.
Elke overtreding van deze elementaire regels is een geldige reden voor verbreking van het contract.


Ik meen me hetzelfde te herinneren uit m'n studietijd... Handelsrecht was echter niet meteen m'n meest favoriete vak, en 't is al enkele jaren geleden.
Als die cursus niet bij het 'oud papier' is gegaan, moet ik die thuis op zolder nog ergens kunnen terugvinden.

Geplaatst: 21 apr 2004, 19:15
door rtl
erm, kan iemand me zeggen waar ik zo'n trouble ticket kan openen want ik zie het nergens staan

Geplaatst: 21 apr 2004, 19:45
door Tae
Ga naar deze status pagina van Adsl2fit http://status.adsl2fit.be/ en geef uw Log in gegevens.

en ga dan naar Trouble tickets :-)

Geplaatst: 21 apr 2004, 23:05
door rtl
ja dat dacht ik al... alleen staat er niets meer over troubletickets daar
bestaan de troubletickets niet langer of is dit alleen bij mij zo? :eek:

please check

Geplaatst: 21 apr 2004, 23:22
door nck
Ik denk dat je het toch wel moeilijk zult hebben met te bewijzen dat de DIENST een verborgen gebrek heeft. Ze verbinden zich tot een adsl verbinding zonder limiet, met de verkoopsvoorwaarden beschreven in de documentatie die te downloaden zijn van de A2F website. Ze verbinden zich niet tot een Adsl verbinding met een gegarandeerde snelheid. Een verborgen gebrek in dit geval ? denk het niet.

Geplaatst: 21 apr 2004, 23:49
door ubremoved_539
nck schreef:Ze verbinden zich niet tot een Adsl verbinding met een gegarandeerde snelheid. Een verborgen gebrek in dit geval ? denk het niet.


Mmm... als de snelheid van een breedband verbinding niet of amper hoger ligt dan een ISDN lijn, tja... dan denk ik toch dat men bij Webvisie een probleem heeft :!:

Gezien de massale problemen, en de termijn waarbij deze zich voordoen maakt men bij Webvisie dan ook geen enkele kans om hier in de rechtszaal iets mee te winnen.

Het moet toch duidelijk zijn dat als je hen hier wat te hard op de teen trapt je gewoonweg wordt afgesloten en zij je contract beeindigen (zonder verdere gevolgen).

Geplaatst: 22 apr 2004, 00:37
door Sub Zero
r2504, er zijn meer factoren in het spel dan wij weten. Ik zou je dan ook graag vragen om niet te snel conclusies te trekken. Het gaat hier niet alleen over inter zijn signature. Dit is enkel het topje van de ijsberg. Maar ik kan/wil/mag er helaas niks meer over zeggen.

Cheers

Geplaatst: 22 apr 2004, 01:44
door bubbs
nck schreef:Ze verbinden zich niet tot een Adsl verbinding met een gegarandeerde snelheid. Een verborgen gebrek in dit geval ? denk het niet.


Nee, maar ze verbinden zich wel tot een adsl-verbinding. Artikel 6 van de algemene voorwaarden stelt: "De abonnee verklaart de kenmerken en beperkingen van het internet te aanvaarden en erkent in het bijzonder op de hoogte te zijn van de aard van het internet en, meer specifiek, van de technische prestaties en reactietijden nodig om informatie te raadplegen, op te vragen en door te sturen."
Ik ben vrij goed op de hoogte van de kenmerken en beperkingen van internet, alsook de technische prestaties van een adsl-lijn. Datgene wat webvisie biedt komt niet in de buurt van deze specs en is GEEN gevolg van de aard van het internet, maar, als we de verklaringen van Webvisie mogen geloven, van de malaise die heerst tussen Scarlet en Adsl2fit.

Geplaatst: 22 apr 2004, 10:18
door Kerberos
bij het openen van een troubleticket kan men nu blijkbaar meerdere onderwerpen gaan kiezen (zoals er zijn: snelheid, connectie, facturatie enz.)

De mogelijkheid om meerdere probleemomschrijvingen te selecteren behoort echter niet tot de mogelijkheden :twisted:

Geplaatst: 22 apr 2004, 12:27
door C-Phest
Inderdaad, ik heb het met die verborgen gebreken niet over de trage snelheid, maar de problemen tussen de betrokken partijen.

Hiervan is de nieuwe klant niet op de hoogte en kan volgens mij aangeroepen worden als reden tot verbreking van contract.

Hoe dan ook, ik laat mijn contract uitlopen, is nog maandje of 2-3 ... ik geef de mannen bij Webvisie nog het voordeel van de twijfel.

Geplaatst: 22 apr 2004, 15:47
door Kerberos
dit kreeg ik als antwoord op mijn troubleticket:

Door problemen op het onderliggende netwerk (Scarlet) kunnen sommige klanten hinder ondervinden. Een oplossing hiervoor is in de maak en er zal hieromtrent in de loop van volgende week een officiële communictie worden gedaan

Geplaatst: 22 apr 2004, 16:05
door ubremoved_539
Kerberos schreef:Een oplossing hiervoor is in de maak en er zal hieromtrent in de loop van volgende week een officiële communictie worden gedaan


Alle, zal ne keer m'n best doen om niets meer over Webvisie te schrijven...

I'll be back in May :!:

Geplaatst: 22 apr 2004, 17:29
door The_Borg
En de facturatie TTs krijgen dan voorrang zeker.

Geplaatst: 22 apr 2004, 18:53
door Wref
Kerberos schreef:dit kreeg ik als antwoord op mijn troubleticket:

Door problemen op het onderliggende netwerk (Scarlet) kunnen sommige klanten hinder ondervinden. Een oplossing hiervoor is in de maak en er zal hieromtrent in de loop van volgende week een officiële communictie worden gedaan


Sounds very promising :) Allé wette... als er al een officiëel statement zou komen ivm de problemen en de mogelijk acties die ondernomen gaan worden is al veel beter dan in het ongewisse te blijven. Nu nog hopen dat er ook effectief iets over gezegd zal worden volgende week :)

Geplaatst: 22 apr 2004, 21:32
door Sasuke
Wahahahahahaa, de titel alleen al "samen pakken we de problemen aan"!
Een andere isp (als je adsl2fit een isp kunt noemen) zou zoiets moeten wagen...

Welke "isp" geeft nu support via een forum en/of irc?

Wat als een klant helemaal geen verbinding heeft?
- U kunt helemaal niet meer surfen meneer, geen enkel probleem surft u even naar userbase.be en daar kunnen we u support geven!


Geachte Lolz,

Ik(wij) heb besloten om voortaan strenger op te treden tegen onozele en posts in het wilde weg ... daarom dat deze ook werd verwijderd.

Mvg,

Sasuke

Ps: Indien ze echt support via dit forum zouden geven zou dit een stuk beter zijn dan vele andere ISP's ... (mijn gedacht)

Geplaatst: 22 apr 2004, 23:44
door Guest
ADSL2fit

helpdesk is terug
en officieel bericht i.v.m met probs volgt volgende week

btw adsl2fit heeft maandag een meeting met scarlet gehad over de problemen en er zijn oplossingen in de maak heb ik mij laten vertellen ...

Geplaatst: 23 apr 2004, 00:12
door Spock
Sasuke schreef:
Ps: Indien ze echt support via dit forum zouden geven zou dit een stuk beter zijn dan vele andere ISP's ... (mijn gedacht)


Ook het mijne, sasuske. Misschien moeten we ze eens vragen om dat ook te doen?

Testaankoop

Geplaatst: 23 apr 2004, 01:27
door Braindamage
Ik raad alle A2F gebruikers aan om zich in te schrijven op http://www.providertest.be En hier hun snelheidsmetingen regelmatig te doen. Deze site is van Testaankoop, en zij houden de resultaten bij, dus komen deze direct bij de juiste personen aan

Greetz

Geplaatst: 23 apr 2004, 15:15
door rtl
Guest schreef:ADSL2fit

helpdesk is terug
en officieel bericht i.v.m met probs volgt volgende week

btw adsl2fit heeft maandag een meeting met scarlet gehad over de problemen en er zijn oplossingen in de maak heb ik mij laten vertellen ...

cool!!








enkel werd dat 6 maand geleden ook al gezegd

Geplaatst: 28 apr 2004, 09:18
door MrZipper
héél raar, kheb al weken zo'n 30-50 kb/s download & surfsnelheid maar er
is een website (.com) die STEEDS tegen 380 kb/s alles inlaadt. Daar begrijp ik de ballen van.

Hoe kan dit? :???:

Greetz.

Geplaatst: 28 apr 2004, 09:49
door airzimmy
welke website is dat ...

Geplaatst: 28 apr 2004, 09:50
door MrZipper

Geplaatst: 28 apr 2004, 11:45
door meon
Hm, een ed2k-linksite. Ik heb hier op m'n skynet-account eens geprobeerd, maar die site is echt pokketraag eer hij reageert. Daarna komt ie tegen 120 kB/sec binnen.
En die aangeboden links zijn eDonkey-links, dus die snelheid is zeer variabel.
Op het eerste zicht gebruikt die site iets als phpNuke. Nu ken ik die portal-scriptjes niet allemaal, maar mogelijk gebruiken die net zoals hier op userbase gzip-compressie voor het versturen van de html. Je browser interpreteert dit dan mogelijk als ongezipte data (wordt on the fly gedecode) en daardoor krijg je een veel hogere downloadsnelheid. Zo haalde ik op een inbelaccount (wat max 5 kB/sec is) meestal 25 kB/sec bij het downloaden van de attachments in m'n webmail, omdat Horde die on the fly ook Gzipped.