Het grote Cityconnect topic - Deel2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

TOGI schreef:Dit is dus met mijn router/modem Asus WL-600g in Annex A


Heb mijn speedtouch eens in Annex M gezet en nu krijg ik dit:

Afbeelding

Die upload is wel lekker maar het effect op de download voel je toch (1 Mbit down weg voor 700kbps up meer).

En raar maar waar, je kan inderdaad beter met Amsterdam of Dusseldorf testen. Ik heb daar betere pings en meer snelheid :).
Laatst gewijzigd door deej op 08 feb 2008, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't is dus echt zo he, annexM gaat tenkoste van de download
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

En Fieldoxide heb je al is die tweaktest gedaan en de aanbevelingen gevolgd op broadband reports?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Lord Utopia schreef:'t is dus echt zo he, annexM gaat tenkoste van de download


Das ook logisch he ... de upload frequency verschuift wat waardoor een deel van de download frequency opgesnoept wordt ;)
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:hoever zit jij dan? want zó weinig is wel héél weinig. Controleer uw binnenbekabeling enzo eens...


Ja, zal het vant weekend eens nakijken. Ik hoop anders dat het aan mijn instellingen ligt ofzo.
Ik heb nu wel een annex a modem/router gekocht. Ik had in het begin via de site van dommel niet begrepen dat ik best een annex m zou kopen.
Ook de settings die dommel voorstelt vind ik in mijn linksys wag325n niet terug dusja...
Iemand die met linksys een behoorlijk resultaat weet te behalen en zijn settings mij wil delen?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

bmantra schreef:Ook de settings die dommel voorstelt vind ik in mijn linksys wag325n niet terug dusja...
Iemand die met linksys een behoorlijk resultaat weet te behalen en zijn settings mij wil delen?


De settings die Dommel voorstelde stonden ook niet in mijn Linksys ... ik heb em echter wel aan de praat gekregen ( en een zeer goed resultaat eigenlijk ).

Ik ken de settings niet meer vanbuiten, zal vanavond eens kijken.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

tequila schreef:Ik ben 3 jaar Chello Classic klant geweest. Heb je datgene dat je aan telefoon gehoord hebt ook op papier of iets dergelijks gekregen?

Overigens opnieuw de firmware naar de laatste versie gebracht en dit keer lijken de problemen van de baan (ik hou mij vast aan een zeer groot houten bureau :-) ). Ik ga hem wel niet opnieuw op annex m zetten, misschien dat de problemen daar lagen?


Ik heb het nadien nog nagevraagd bij 2 mensen van Telenet zelf ( ik werk soms als consultant bij Telenet ) en deze hebben mij bevestigd geantwoord. Hier heb ik wel mails van :)
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

ditCh schreef:De settings die Dommel voorstelde stonden ook niet in mijn Linksys ... ik heb em echter wel aan de praat gekregen ( en een zeer goed resultaat eigenlijk ).

Ik ken de settings niet meer vanbuiten, zal vanavond eens kijken.


OK, dat zou zeer vriendelijk zijn, alvast bedankt!
Ik hoop echt dat ik er toch iets meer uit kan halen :eek:
Hilke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2007, 16:13

deej schreef:Hilke hoever zit je van de centrale? Da's de hamvraag. Ik zit redelijk dicht.
wel dat is op de vismarkt, moet ik dan gewoon de afstand tot mijn appartement opzoeken?

Want dat is 1,3km
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Hilke schreef:
deej schreef:Hilke hoever zit je van de centrale? Da's de hamvraag. Ik zit redelijk dicht.
wel dat is op de vismarkt, moet ik dan gewoon de afstand tot mijn appartement opzoeken?
nee, jij kan dat niet bepalen, een koperpaar kan desgewenst vreselijk onmogelijke bochten maken waar jij geen weet van hebt. gewoon even Belgacom of Dommel bellen om zeker te zijn, hou je Belgacom-telefoonnummer bij de hand
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

xenne schreef:jij kan dat niet bepalen, een koperpaar kan desgewenst vreselijk onmogelijke bochten maken waar jij geen weet van hebt.

Hééééé, wacht eens... :P
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Draco888 schreef:En Fieldoxide heb je al is die tweaktest gedaan en de aanbevelingen gevolgd op broadband reports?


Nog niet geprobeerd aangezien ik zelf niet zeker ben van mijn instellingen.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

ditCh schreef:De settings die Dommel voorstelde stonden ook niet in mijn Linksys ... ik heb em echter wel aan de praat gekregen ( en een zeer goed resultaat eigenlijk ).

Ik ken de settings niet meer vanbuiten, zal vanavond eens kijken.


Kan je als je tijd hebt eens kijken, nu werkt het zelfs helemaal nietmeer...
Als ik op mijn modem/router DHCP renew doe kan ik ongeveer een halve minuut online en dan ben ik blijkbaar weer gedisconnecteerd. iemand een idee? :-(

edit: heb het probleem ondertussen nog steeds voor. is er iemand met cityconnect die wel online geraakt? is dit het disconnect probleem?
ik weet echt niet wat ik nog kan proberen. heb zowat alle combinaties van instellingen in mijne modem geprobeerd...
TOGI
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2008, 16:49

bmantra schreef:
ditCh schreef:De settings die Dommel voorstelde stonden ook niet in mijn Linksys ... ik heb em echter wel aan de praat gekregen ( en een zeer goed resultaat eigenlijk ).

Ik ken de settings niet meer vanbuiten, zal vanavond eens kijken.


Kan je als je tijd hebt eens kijken, nu werkt het zelfs helemaal nietmeer...
Als ik op mijn modem/router DHCP renew doe kan ik ongeveer een halve minuut online en dan ben ik blijkbaar weer gedisconnecteerd. iemand een idee? :-(

edit: heb het probleem ondertussen nog steeds voor. is er iemand met cityconnect die wel online geraakt? is dit het disconnect probleem?
ik weet echt niet wat ik nog kan proberen. heb zowat alle combinaties van instellingen in mijne modem geprobeerd...


Voor mij toch al een paar dagen geen probleem meer gehad.. zelfs geen disconnects meer ... dus voorlopig beter dan in het begin..

Greetz
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Misschien kan iemand eens een review schrijven hieromtrent? En tegelijk ook de huidige reviews op de UB site updaten?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

vandaag werkt het voorlopig toch, maar de snelheid is om van te wenen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bmantra schreef:vandaag werkt het voorlopig toch, maar de snelheid is om van te wenen:
Afbeelding


dit zijn wel heel slechte resultaten, vermoedelijk zit er een fout in jouw bekabeling of instellingen - hoe ver zit jij van de centrale?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:dit zijn wel heel slechte resultaten, vermoedelijk zit er een fout in jouw bekabeling of instellingen - hoe ver zit jij van de centrale?


Ik weet niet hoe ik te weten kan komen hoever ik van de centrale zit? Mijn bekabeling is in orde... Op mijn linksys modem vind ik de settings die Dommel geeft niet terug. Ik heb wel al alle mogelijke combinaties van instellingen geprobeerd, maar helaas.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Vandaag (deze nacht) is het toch weer erg wat disconnects betreft:

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Hier heeft er vanacht ook een uur of 2 uitgelegen. Voor de rest geen last van disconnects.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik vermoed dat ze vannacht aan de DSLAM hebben gewerkt om nog wat probleempjes op te lossen.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Het is weer even erg als toen: elke 10 minuten disconnect, lost zichzelf op na 10min, of als ik de DHCP lease renew.

Rare toestanden.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Epo schreef:Het is weer even erg als toen: elke 10 minuten disconnect, lost zichzelf op na 10min, of als ik de DHCP lease renew.

Rare toestanden.

Vanmorgen als ik thuiskwam van mijn werk rond 0630 uur merkte ik ook dat mijn modem geen verbinding meer had met het internet,heb hem toen even op en afgezet en toen was alles weer ok,nu ben ik iets aan het downen op de nieuwsgroepen aan een mooie 850 Kbps , het is met momenten die disconnects maar blijkbaar zijn er nog mensen die af en toe last hebben,volgens mij moet het probleem bij de DSLams van dommel liggen .
Ik weet dat deze nog vrij nieuw zijn dus er zullen wel wat stabiliteitsproblemen inzitten ,hopelijk weten de mensen van dommel dit ook.
Nu voor de moment als ik aan het typen ben weer een disconnect(het is precies dat ze weten waar we surfen 8) ) , is in ieder geval niet leuk.
Hopelijk komt dit allemaal snel op punt .
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Zouden ze er bij Dommel iets aan kunnen doen als ik daar naar bel?
Ik heb deze instellingen in mijn modem gezet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe kan je zoiets oplossen? Laat Dommel daar dan iemand voor langskomen of hoe werkt dat?
Hij synct dus op ongeveer 5 megabit, maar toch heb ik nog geen halve als ik een snelheidstest doe...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Firewall al es afgezet? Draad naar telefooncontact vervangen? Filter vervangen? Is de linksys aangesloten op het eerste contactpunt?

Die instellingen die ik daar zie staan goed hoor... Hoe ver zit je van de centrale?
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Goendi schreef:Firewall al es afgezet? Draad naar telefooncontact vervangen? Filter vervangen? Is de linksys aangesloten op het eerste contactpunt?

Die instellingen die ik daar zie staan goed hoor... Hoe ver zit je van de centrale?


Firewall afgezet => geen verschil
Draad naar telefooncontact vervangen => geen verschil
filter weggehaald en telefoon afgekoppeld => geen verschil

er is maar 1 contactpunt dus dat zou in orde moeten zijn...
Zit op 4 à 5 km van de centrale in Veltem
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb hier ook last gehad maar dan van timeouts. Kon plots het net niet meer op en dan kwam er af en toe nog eens iets door. Vandaag ging alles terug goed maar plots vlieg ik er weer af... Modem van Annex M naar Annex A teruggezet en dat lijkt voorlopig de truuk te doen.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

maar mijn modem is een annex a modem hoor, ik weet echt niet hoe ik dit kan oplossen (opgelost krijgen)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

deej schreef:Ik heb hier ook last gehad maar dan van timeouts. Kon plots het net niet meer op en dan kwam er af en toe nog eens iets door. Vandaag ging alles terug goed maar plots vlieg ik er weer af... Modem van Annex M naar Annex A teruggezet en dat lijkt voorlopig de truuk te doen.


Hier is het voor de moment ook weer huilen met de pet op, continue disconnects ,noise margin was in de week zeer goed , nadat ik de helpdesk had gebeld en met hun mijn modem had geconfigureerd had ik een mooie 10.5 db , nu is het weer een povere 5.5 db met het gekende gevolg van de disconnects,het probleem moet zich toch ergens bij dommel bevinden hoor .

http://img267.imageshack.us/img267/520/ ... 706cm2.jpg

Ik zou dit toch graag eens opgelost zien.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

fieldoxide schreef:Ik zou dit toch graag eens opgelost zien.


Ik ook, ik zou toch graag minstens een halve megabit downstream hebben :eek:
Niemand van Herent met cityconnect waar het wel goed werkt en die zijn modem bij mij eens wilt komen testen? :-)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

deej schreef:Ik heb hier ook last gehad maar dan van timeouts. Kon plots het net niet meer op en dan kwam er af en toe nog eens iets door. Vandaag ging alles terug goed maar plots vlieg ik er weer af... Modem van Annex M naar Annex A teruggezet en dat lijkt voorlopig de truuk te doen.


Ik had moeten zwijgen. Net er weer eens uitgevlogen. Oplossing: modem afzetten, router afzetten, 5 minuten wachten en terug de boel opzetten.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Joeps en nog maar eens. Grrmbl.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

deej schreef:Joeps en nog maar eens. Grrmbl.


Wat gaan we er aan doen Deej,blijkbaar ben ik hier niet de enige die problemen heeft met disconnects,jij zat blijkbaar op ongeveer 1200 meter van de centale zeker ?
Ik zit op 2800 meter van de centrale , kan moeilijk geloven dat het aan onze 'infrastructuur ' ligt , zijn er nog mensen die vandaag last hebben van disconnects ?
marcvan1
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2008, 10:48

650 meter van de centrale, gemiddeld 15 min disconnected per uur de laatste 48 uur. Modem: D-Link dsl-320t en Alcatel Speedtouch 510 (ter vervanging).
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

fieldoxide schreef:Wat gaan we er aan doen Deej,blijkbaar ben ik hier niet de enige die problemen heeft met disconnects,jij zat blijkbaar op ongeveer 1200 meter van de centale zeker ?
Ik zit op 2800 meter van de centrale , kan moeilijk geloven dat het aan onze 'infrastructuur ' ligt , zijn er nog mensen die vandaag last hebben van disconnects ?


Hopen dat de DSLAM wat wordt bijgesteld. Bij mij valt mijn sync nooit weg hoor. Mijn IP traffiek wordt gewoon niet meer doorgegeven. Precies of in één of andere session table ik geen sessies meer mag opbouwen (als ik het met mijn firewall ervaring vergelijk ;)). Ik heb het nu voor op zowel Annex M als Annex A dus ik vermoed niet dat dat er iets mee te maken heeft. Het enigste dat echt helpt is de modem afzetten, paar minuten wachten en dan alles terug opzetten.

Het rare is dat dat pas zaterdag middag begonnen is. Ik heb vanaf woensdag ononderbroken verbinding gehad tot zaterdag. Dan is het misgegaan en nu vlieg ik er dus regelmatig af.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

fieldoxide schreef:zijn er nog mensen die vandaag last hebben van disconnects ?


Yup, en serieus.

Daarnet eens mijn PC aan de modem gehangen om de lijnwaarden te bezien, en die zien er nog OK uit (12Mbit down, 1,4Mbit up, Annex M), maar de SNR margin down ligt op 5,5 en de SNR up ligt op 7, en daar ligt het probleem, gok ik.

Ik heb een aantal maal proberen te hersynchen, maar hij syncht elke keer rond dezelfde snelheid, maar de SNR waarde verandert niet.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Epo schreef:
fieldoxide schreef:zijn er nog mensen die vandaag last hebben van disconnects ?


Yup, en serieus.

Daarnet eens mijn PC aan de modem gehangen om de lijnwaarden te bezien, en die zien er nog OK uit (12Mbit down, 1,4Mbit up, Annex M), maar de SNR margin down ligt op 5,5 en de SNR up ligt op 7, en daar ligt het probleem, gok ik.

Ik heb een aantal maal proberen te hersynchen, maar hij syncht elke keer rond dezelfde snelheid, maar de SNR waarde verandert niet.


Wat is jou afstand tot de centrale epo?
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Ik ben van t weekend niet thuis geweest, maar hetgeen ik hier lees klink in ieder geval 100% bekend in de oren. Ik heb dit al een kleine 2 weken aan de hand.
Naar Dommel bellen heb ik nog niet gedaan (morgen eens doen, als ik op tijd thuis ben) maar voor t moment lijkt mij het probleem daar te zitten.

Vorige week pas een nieuwe router aangeschaft, dat heeft geen veranderingen teweeg gebracht (vorige was defect, dus niet omwille van Dommel aangekocht). Daar ligt het probleem dus al niet. Als ik mijn Macbook Pro, MacBook of "oude" Thinkpad eraan hang heb ik dezelfde problemen. Enkel iets in de centrale kan de oorzaak van het probleem zijn. Of iets in elke mogelijke modem die hier gebruikt wordt :D

Ik heb wel de indruk dat mijn connectie stabieler is in annex a. Ik zit wel op minder dan 1km van de vismarkt (+/-800m volgens dxadsl). Had toch lichtjes betere resultaten verwacht, zowel wat betreft snelheid als betrouwbaarheid.
We zouden nu toch stilletjes uit de "early adopter-tijd" mogen komen.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

fieldoxide schreef:Wat is jou afstand tot de centrale epo?


Geen idee, het zou 2,2 of 2,8km kunnen zijn. Ik denk niet dat het iets met het probleem te maken heeft.

De connectie blijkt elke 40min weg te vallen hier...
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Epo schreef:
fieldoxide schreef:Wat is jou afstand tot de centrale epo?


Geen idee, het zou 2,2 of 2,8km kunnen zijn. Ik denk niet dat het iets met het probleem te maken heeft.

De connectie blijkt elke 40min weg te vallen hier...


Geweldig dat jij op die afstand met annex m kan surfen,als ik dat instel op mijn modem/router dan geraak ik zelfs niet on line,bij mij staat dat ingesteld op autosensing.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”