Geplaatst: 23 dec 2007, 18:42
Ik zou ook niet tevreden zijn, maar ik denk vanaf de moment dat dommel oplevert dat je iedereen wel tevreden zal zijn. Hoop ik toch
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=16478
Ik heb mijn login gegevens nog niet gekregen,ik wou gewoon weten wat de tijdsduur is als je de logingegevens hebt tot je effectief op het net zit?Epo schreef:Heb jij dan al log in gegevens gekregen? Of een modem? Ik alvast geen van beidefieldoxide schreef:Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen het krijgen van je login gegevens en je uiteindelijke aansluiting op hun netwerk ?
denk dat niemand daar kan op antwoorden... wait and see. voor netconnect produkten is het zo dat het belgacom normaal 7-10 dagen neemt voor de activatie. geen idee wat de procedure is/zal zijn voor cityconnect, time will tellfieldoxide schreef:k wou gewoon weten wat de tijdsduur is als je de logingegevens hebt tot je effectief op het net zit?
In principe zal dat volgens mij sneller moeten gaan aangezien ze gebruik maken van hun eigen infrastructuur .xenne schreef:denk dat niemand daar kan op antwoorden... wait and see. voor netconnect produkten is het zo dat het belgacom normaal 7-10 dagen neemt voor de activatie. geen idee wat de procedure is/zal zijn voor cityconnect, time will tellfieldoxide schreef:k wou gewoon weten wat de tijdsduur is als je de logingegevens hebt tot je effectief op het net zit?
Zou kunnen, maarja niemand heeft al ervaring met cityconnect hé. Maar als BGC niets moest doen (als je bvb overstapt van BGC->Dommel) dan kan je meestal onmiddellijk surfen vanaf je de logingegevens krijgt. Was iig bij mij zo.fieldoxide schreef:In principe zal dat volgens mij sneller moeten gaan aangezien ze gebruik maken van hun eigen infrastructuur .
Dat is misschien een aardig alternatief .dietervanb schreef:Moest je toch met een overgangsperiode zitten : neem Belgacom Budget.
Is 3 maanden gratis en je kan opzeggen wanneer je wil zonder kosten.
OK : de meesten zullen hun neus ophalen voor de snelheid en de limieten (512 Kbps down en 400 meg limiet), maar beschouw het als tjdelijk. Je kan tenminste je mail lezen, bankzaken doen, wat chatten en ... het is gratis.
weet wel dat :fieldoxide schreef:Dat is misschien een aardig alternatief .dietervanb schreef:Moest je toch met een overgangsperiode zitten : neem Belgacom Budget.
Is 3 maanden gratis en je kan opzeggen wanneer je wil zonder kosten.
OK : de meesten zullen hun neus ophalen voor de snelheid en de limieten (512 Kbps down en 400 meg limiet), maar beschouw het als tjdelijk. Je kan tenminste je mail lezen, bankzaken doen, wat chatten en ... het is gratis.
Gewoon voor wat te surfen en wat mailtjes te lezen.
Dat wil zeggen dat je minstens een Classic lijn moet geactiveerd hebben dan ofwat?xenne schreef:weet wel dat :fieldoxide schreef:Dat is misschien een aardig alternatief .dietervanb schreef:Moest je toch met een overgangsperiode zitten : neem Belgacom Budget.
Is 3 maanden gratis en je kan opzeggen wanneer je wil zonder kosten.
OK : de meesten zullen hun neus ophalen voor de snelheid en de limieten (512 Kbps down en 400 meg limiet), maar beschouw het als tjdelijk. Je kan tenminste je mail lezen, bankzaken doen, wat chatten en ... het is gratis.
Gewoon voor wat te surfen en wat mailtjes te lezen.
ADSL Budget is niet compatibel met Discovery Line
iddDaNi0 schreef:Dat wil zeggen dat je minstens een Classic lijn moet geactiveerd hebben dan ofwat?xenne schreef:weet wel dat :fieldoxide schreef:Dat is misschien een aardig alternatief .dietervanb schreef:Moest je toch met een overgangsperiode zitten : neem Belgacom Budget.
Is 3 maanden gratis en je kan opzeggen wanneer je wil zonder kosten.
OK : de meesten zullen hun neus ophalen voor de snelheid en de limieten (512 Kbps down en 400 meg limiet), maar beschouw het als tjdelijk. Je kan tenminste je mail lezen, bankzaken doen, wat chatten en ... het is gratis.
Gewoon voor wat te surfen en wat mailtjes te lezen.
ADSL Budget is niet compatibel met Discovery Line
Neem eens contact op met TN zou ik zeggen... en vraag gewoon wat de opzegtermijn is voor iemand die van UPC afkomstig is.Epo schreef:Absoluut, dat is de hamvraag. Ik had er nog een discussie over met mijn vader en we zijn er niet uitgeraakt. Het maakt nochtans een wereld van verschil: in het ene geval is het maandelijks opzegbaar (en kan ik dus mijn Telenet houden tot Dommel ok is), in het andere geval is het jaarlijks opzegbaar (en ik wil niet een jaar lang Telenet betalen voor niets).
Niemand die daar het antwoord op weet?
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... ond_nl.pdfdietervanb schreef:Xenne,
Waar haal je dat dit niet met een discovery lijn zou werken.
Als ik op de site van Belgacom kijk zie ik wel dat er staat :
"Belgacom ADSL is een dienst die wordt toegevoegd aan een analoge (Classic) of een digitale (Belgacom Twin, Duo Line, ISDN) telefoonlijn."maar dat staat er voor alle formules.
Indien twijfel : 0800 nummer bellen klantendienst.
Bummer dus, zal even naar de klantendienst bellen, is het mogelijk om dit ook voor een maand te nemen,ikzelf heb een discovery lijn.dietervanb schreef:Xenne,
Waar haal je dat dit niet met een discovery lijn zou werken.
Als ik op de site van Belgacom kijk zie ik wel dat er staat :
"Belgacom ADSL is een dienst die wordt toegevoegd aan een analoge (Classic) of een digitale (Belgacom Twin, Duo Line, ISDN) telefoonlijn."maar dat staat er voor alle formules.
Indien twijfel : 0800 nummer bellen klantendienst.
Misschien eens bellen ? Ik heb besloten deze week niet te bellenfieldoxide schreef:Vandaag zullen ze bij dommel wel werken denk ik,misschien starten ze met de oplevering?
Ja,ditCh schreef:Misschien eens bellen ? Ik heb besloten deze week niet te bellenfieldoxide schreef:Vandaag zullen ze bij dommel wel werken denk ik,misschien starten ze met de oplevering?
Ik denk dat dat het beste is , blijven zoveel mogelijk hun helpdesk bellen en liefst verschillende mensen die hun bestelling geplaatst hebben,kwestie om een beetje druk te zetten,ik heb vandaag ook gebeld (zie een van de vorige quotes),anders gaan we niet veel bereiken denk ik , ik hoop toch nog deze week iets te zien verschijnen op mijn schedom pagina .ditCh schreef:Spijtig ... ik ga volgende week zelf nog eens bellen.
Vragen "om te wachten" is alvast onmogelijk. Wel is het normaalgesproken zo dat je nog één maand internet van Telenet krijgt, met de aangetekende zending als begindatum. Als je vandaag zou opzeggen, zou dat dus 26/1 moeten zijn, wat Dommel dan toch weer net dat beetje marge geeft.m0djo schreef:Hoe zit het nu met de situatie voor UPC in Leuven? Ik moet nog gaan opzeggen (morgen of overmorgen dus). Kan ik nog een tijdje door hen gedepanneerd worden?
Wat zijn de beste opties om de volgende weken te overbruggen? Sluiten ze je onmiddelijk af of kan je nog vragen enkele weken te wachten?
had belgacom geen actie van een maand ofzo met gratis opzegtermijn binnen 1 maand?Epo schreef:Vragen "om te wachten" is alvast onmogelijk. Wel is het normaalgesproken zo dat je nog één maand internet van Telenet krijgt, met de aangetekende zending als begindatum. Als je vandaag zou opzeggen, zou dat dus 26/1 moeten zijn, wat Dommel dan toch weer net dat beetje marge geeft.m0djo schreef:Hoe zit het nu met de situatie voor UPC in Leuven? Ik moet nog gaan opzeggen (morgen of overmorgen dus). Kan ik nog een tijdje door hen gedepanneerd worden?
Wat zijn de beste opties om de volgende weken te overbruggen? Sluiten ze je onmiddelijk af of kan je nog vragen enkele weken te wachten?
Maar! Als Telenet besluit van alle ex-Chello klanten die afzeggen voor/op 31/12 dan ook echt AF TE SLUITEN, dan vrees ik dat daar niet echt iets aan te doen valt, en dan zullen we in het slechtste geval weken zonder internet zitten (ik inclusief).
Er is niet echt een alternatief: Telenet NIET afzeggen voor 31/12 resulteert in een nieuw jaarcontract bij Telenet: dat wil ik in geen enkel geval.
Bottom line: We hebben geen keuze: we zullen morgen moeten afzeggen, en hopen dat Telenet ons een maand geeft, en dat Dommel zich herpakt en ons voor 25/1 aansluit.
Ironisch genoeg hadden we ons dan nog zoveel marge toebedeeld (besteld rond 15/11, eerst dacht ik dat activiatie snel zou gebeuren, toch zeker VOOR 31/12, dan werd verteld dat het vanaf 15/12 zou gebeuren, dat was ook nog niet echt een probleem, maar nu zeggen ze ineens "begin januari". Dat begint toch SERIEUS op mijn zenuwen te werken.
De meeste providers hebben zoiets van 1 maand tot 3 maanden, bij Belgacom normaal wel en ook bij Euphony enzohad belgacom geen actie van een maand ofzo met gratis opzegtermijn binnen 1 maand?
Ben ook benieuwd wat ze daar op te zeggen hebben bij dommel, als ze maar blijven uitstellen om mensen aan te sluiten op cityconnect ?KingsMonkeys schreef:Als ex-Chello klant heb ik ook lang getwijfeld, zeker omdat Telenet (met uitgebreide limieten) nog bleek mee te vallen op het eerste gezicht. Maar als ze het p2p verkeer tijdens den dag limiteren op 200kb/s dan heeft het niet veel zin om voor een 10mbit lijn te betalen.
Heb ook lang aan de lijn gehangen met de klantendienst van Telenet (die is echter niet bepaald goed geïnformeerd over wat er gaande is met UPC).
De eerste die ik aan de lijn had zou in mijn dossier vermeld hebben dat we ex-UPC klanten waren en dat we iedere maand zouden kunnen opzeggen. De tweede keer belde ik voor te vragen wat de termijn is waarop Telenet afsluit. Diene wist me te vertellen dat er een verwerkingsperiode van een maand was, maar sprak wel de eerste tegen en zei dat alle contracten minstens voor één jaar gelden. Hij verwees me door naar de klantendienst van UPC. Die namen echter niet op.
Ik heb vandaag dan maar Cityconnect besteld en Telenet opgezegd met ingang van 1 maart (hopelijk is dat wel voldoende voor aangesloten te worden door Dommel). 'k Weet ni of Telenet het zal aanvaarden, maar ik voldoe toch aan de door hun opgestuurde brief, nl dat ik het moest melden aan de klantendienst van UPC vóór 31/12/2007 dat ik niet wou overgezet worden. Over termijn is er in die brief echter geen sprake. Afwachten wat dat zal geven.
Overigens had ik nog een vraag ivm het contract van Dommel. Hierin kon ik nergens iets vinden over het feit dat Schedom NV verplicht wordt om internetservice aan te bieden.
Stel dat er bvb na zes maanden nog altijd geen internetservice verstrekt wordt, laat het contract (in mijn ogen) niet toe om het te verbreken. En bijkomstig dient dan nog het hele jaarabonnement betaald te worden, zonder mogelijkheid van schadevergoeding. Voor de geïnteresseerden: art. 9.1 en 9.3 uit het contract.
'k heb bovenstaande vraag voorgelegd aan de klantendienst en wacht op antwoord
Daarom riskeer ik niets. Telenet is echt onvoldoende geïnformeerd over de situatie met UPC/Chello. Daarom zal ik niet riskeren om Telenet nog een tijdje te houden, want als ze een jaarcontract aan mijn broek smeren heb ik wel een probleem.KingsMonkeys schreef:Heb ook lang aan de lijn gehangen met de klantendienst van Telenet (die is echter niet bepaald goed geïnformeerd over wat er gaande is met UPC).
De eerste die ik aan de lijn had zou in mijn dossier vermeld hebben dat we ex-UPC klanten waren en dat we iedere maand zouden kunnen opzeggen. De tweede keer belde ik voor te vragen wat de termijn is waarop Telenet afsluit. Diene wist me te vertellen dat er een verwerkingsperiode van een maand was, maar sprak wel de eerste tegen en zei dat alle contracten minstens voor één jaar gelden. Hij verwees me door naar de klantendienst van UPC. Die namen echter niet op.
Ik vrees dat je daarmee niet veel zal bereiken. Ervaring van op mijn eigen werk. Vaak spreek je met de garnalen die gans beneden staan op de ladder ( ik dusfieldoxide schreef: Ik denk dat dat het beste is , blijven zoveel mogelijk hun helpdesk bellen en liefst verschillende mensen die hun bestelling geplaatst hebben,kwestie om een beetje druk te zetten,ik heb vandaag ook gebeld (zie een van de vorige quotes),anders gaan we niet veel bereiken denk ik
Heb ik reeds gevraagd aan hun helpdesk en blijkbaar wordt dat niet gedaan,had gevraagd voor een ander alternatief bij hun , dus ik vrees dat het afwachten zal worden.Patje schreef:Zou het dan niet goed zijn, dat de nieuwe mensen eerst op de netconnect worden aangesloten tot de cityconnect klaar is ... anders zullen er meerdere mensen zonder internet komen te vallen.
Untrue bij Dommel, daar dit bedrijf operationeel gerund wordt door de bedrijfsleiders zelf.Arqentus schreef:Vaak spreek je met de garnalen die gans beneden staan op de ladder ( ik dus), en dan mag je zoveel bellen & roepen & tieren als je wilt, het enigste wat je daarmee uithaalt is de kleine garnalen ( like me ) het leven zuur te maken.
Het antwoordBeste,
Deze voormiddag heb ik het product Cityconnect Plus besteld onder de naam *********.
Bij het nalezen van het door u gestuurde contract, kwam ik tot volgende vaststelling:
In het contract vind ik nergens een verwijzing terug naar de mogelijkheid om het contract op te zeggen indien de internetservice (gedurende een lange periode) niet geleverd wordt.
Aangezien dit gaat om een nieuw (jaar)contract, zou dit willen zeggen dat
wanneer de service niet geleverd wordt door onderbrekingen afkomstig van activiteiten die SCHEDOM NV/SA wenst uit te voeren (art 9.3) (bvb het niet wensen in te pluggen van de telefoonkabel in de centrale) ik toch het volledige jaar moet betalen zonder mogelijkheid tot kosteloze opzeg.
In welke mate worden art. 9.1 en deel 2 van art. 9.3 beperkt door
art. 2.2.1,waarin staat dat "Als internet accessprovider stelt SCHEDOM NV/SA de toegang tot het internet ter beschikking van de Klant via adsl/sdsl technologie of via huurlijnen" en
deel 1 van art. 9.3: "De toegang tot het internet en/of de servers en het telefoonnetwerk van SCHEDOM NV/SA is beschikbaar 24 uur op 24 uur, 7 dagen op 7"
Kan u me hierover enige toelichting geven?
Nu weet ik ook dat ze niet veel zullen toegeven ivm hun contract, maar dit is GEEN antwoord op de gestelde vraag.Geachte,
Ons contract dient aanvaard te worden zoals het is. Aanpassingen zijn niet mogelijk. Indien u zich hiermee niet akkoord kan verklaren, begrijpen we dit zeker. Laat ons dit dan even weten in reply, dan verwijderen we uw bestelling uit onze database!