fred_be9300 schreef:meon schreef:
- geen aptX low-latency Bluetooth-support, dus als je video kijkt heb je merkbare vertraging van het geluid
Het valt me op dat ik in die true-wireless oortjes nooit melding zie van aptX of aptX-LL support. Zijn die daartoe te klein of zo? Ben zelf in de markt voor iets dergelijks, liefst onder 50 euro, al is dat misschien te scherp.
(Is hier toevallig een topic over die dingen, kwestie niet off topic te gaan hier)
Als er genoeg reacties zijn splitsen we wel op.
Ondertussen iets meer 'ervaring' met de Ticpods Free: al bij al niet zo slecht. Klankkleur wordt erg bepaald met de hoek waaronder je de pods in je oren steekt. Uiteindelijk best wel fijn geluid dat er uit komt: helder en niet té bass-heavy, middentonen zijn eerder neutraal. Het verschilt erg van liedje tot liedje, en mogelijk dat Sony's DAC er voor iets tussen zit, want ze klinken beter op m'n Xperia Z4 Tablet dan op m'n Samsung Galaxy S7.
De latency valt uiteindelijk net genoeg mee om niet storend te zijn bij video. Bij gaming kan ik me voorstellen dat het net niet synchroon genoeg is.
En daarnaast heb ik nu een 2e paar om mee te vergelijken: de Huawei Freebuds.
Ik kan nu vergelijken
.
Hier is latency wél een issue, makkelijk meer dan 1 seconde vertraging. Geluid is ook heel erg 'mushy' wegens uitvergrote middentonen, niet erg gedetailleerd en overdreven bas. Al bij al niet erg aangenaam geluid.
Buds zitten wel iets comfortabeler in de oren, maar zitten minder stevig vast en minder geluidsisolatie dan de Ticpods.
De Freebuds maken ook elk een BT-verbinding met de host, terwijl bij de Freebuds enkel de rechterkant dat doet (en die stuurt naar de linkerkant). Ik weet niet of dat impact heeft op batterijgebruik, maar 't geeft je wel de mogelijkheid om slechts 1 bud te gebruiken.
Freebuds hebben in tegenstelling tot de Ticpods geen volume-regeling en de in-ear-detectie is ook iets trager.
Pairing is iets meer moeite bij de Freebuds; daar waar de Ticpods altijd in pairing mode gaan bij het openen van het doosje, moet je bij de Freebuds een knop ingedrukt houden om te wisselen tussen toestellen. Als je altijd maar in combinatie met 1 host-toestel gebruikt is dat echter geen issue.
Onderaan m'n verdict tussen de 2: Winnaar is de Ticpods Free