koenraaddeconinck schreef:
De persconferentie van De Gucht was nochtans zeer duidelijk: "de huidige evolutie tekent zich af in heel het land en blijft niet beperkt to A'pen.
het ging over de oorzaak. Jij kijkt naar mensen die de regels aan hun laars lappen terwijl ik vooral naar de regels zelf kijk.
de maatregelen tot niets in positieve zin leiden wegens niet opgevolgd, dat is geen speculatie.
en wat is dan het verhscil met midden maart? Toen werden de maatregelen ook bijzonder goed opgevolgd door iedereen, niemand mokte en de cijfers gingen omlaag. Het is pas bij de versoepelingen in de mist gegaan en dan dankzij het zootje dat de overheid er toen van maakte en blijft maken.
dus zomaar de schuld bij de bevolking leggen is onzin. Voor de politiek natuurlijk de makkelijkste oplossing want paraplu opentrekken en zwarte pieten, zoals ze bijzonder graag doen.
Da's een waarheid als een koe maar dat is dan ook het probleem van "mijn directie". Ik heb om andere redenen voor een beroep in de zorg gekozen.
gij zijt een kostenfactor en daar moet op bespaard worden om het product goedkoop genoeg te kunnen aanbieden, rekening houdend met de winstmarge.
Uw persoonlijke motivatie speelt geen rol
wilt ge verandering dan moet de hele sector het gewoon keihard en even brutaal spelen. Laat ze nu doen en binnen 5-10j hebt gij een zelfstandigencontract en moet ge zelf maar uw klanten, lees ziekenhuizen, zoeken en met hen over uw loon en de rest onderhandelen.
zijt ge te duur pakken ze wel een goedkopere uit het oostblok, zie de bouw.
Dat de verpleging geen Vlaams kan? In het Vlaams verzorgd worden is, in privé logica, een extra optie en moet daarvoor moet uiteraard door de klant bijbetaald worden. Ook een Chinese kan een pamper verversen
Dizzy
ik val niemand aan, ik wijs er wel op dat ge de zorg meot bekijken als elke andere commerciële sector. De medewerkers daar moeten dat ook dringend beginnen doen. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor al die patienten.
Nederland en Duitsland hebben de gezondste begrotingen in Europa
Nederland heeft coronapatienten naar het buitenland gestuurd omdat ze hen zelf niet meer konden behandelen door alle besparingen. Hun geprivatiseerde ziekenhuizen begonnen coronapatienten van andere ziekenhuizen gewoon te weigeren.
Duitsland stuurt al vele langer gepensioneerden naar de rusthuizen in eht Oostblok want goedkoper.
volgens de Europese boekhouders zijn die landen geweldig goed bezig en gelden ze als voorbeeld voor landen met begrotingstekorten.
Alles wordt gedomineerd/gerund door economen en boekhouders