Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: We zijn uitgesproken dan he, je weet dat het absurd is, maar volgt gewoon de schaapjes naar de afgrond.
Een masker is verplicht door onze overheid en het gezond verstand (en een aantal studies) zeggen dat het ergens wel een klein beetje helpt om mezelf te beschermen en redelijk veel helpt als ik besmet ben (en het zelf niet weet) om de anderen te beschermen.

Wat zou ik nu doen ???
Zoveel mogelijk in mijn kot blijven zodat ik dat masker niet moet opzetten
En als ik uit mijn kot kom toch maar een masker dragen

OF

Blijven neuten over mijn groot gelijk

Oh boy, waarom hebben we de legerdienst toch afgeschaft ... :lol: :angel:
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Slafes schreef:Zijn experten die er toch anders over denken... https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202008 ... oTmoCK7Pis

Ach ja... Zielenheil? :)

Mijn grootste probleem met mondmaskers, de welles nietes zever.
Hij zegt toch niet dat ze niet helpen ?

De coronamaatregelen volstaan niet, ze moeten strenger. Dat vindt professor Jeroen van der Hilst van het Hasseltse Jessa Ziekenhuis. Zo kruipen we nog altijd met té veel mensen in één ruimte en onderschatten we het belang van aerosolen.

De mondmaskerplicht en de anderhalvemeterregel volstaan evenmin, zegt hij.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
iceke schreef: We zijn uitgesproken dan he, je weet dat het absurd is, maar volgt gewoon de schaapjes naar de afgrond.
Een masker is verplicht door onze overheid en het gezond verstand (en een aantal studies) zeggen dat het ergens wel een klein beetje helpt om mezelf te beschermen en redelijk veel helpt als ik besmet ben (en het zelf niet weet) om de anderen te beschermen.

Wat zou ik nu doen ???
Zoveel mogelijk in mijn kot blijven zodat ik dat masker niet moet opzetten
En als ik uit mijn kot kom toch maar een masker dragen

OF

Blijven neuten over mijn groot gelijk

Oh boy, waarom hebben we de legerdienst toch afgeschaft ... :lol: :angel:
Ik moet je teleurstellen, ik heb die legerdienst nog meegemaakt, maar er alles aan gedaan om er aan te ontsnappen.( Ik ging echt geen jaar verschijten aan zo'n absurde diensten :angel: )
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik ben al blij dat ge toegeeft dat ge aan 't neuten zijt om uw groot gelijk te halen... :banana: :bang:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Groot gelijk ? Dat hoef ik echt niet te halen...ik zou al blij zijn met realistische maatregelen...nu lopen we met mondkapje op den dijk en zitten we 2 meter verder zonder in het cafe tegen elkaar te roepen...
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Niemand die een reactie geeft op een opinistuk wat afgelopen weekend verscheen op vrt NWS.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/01 ... -sottiaux/

Dit zinnetje in het opiniesstuk trof me wel, iets wat ik ook ervaar na bijna elke nieuwsuitzending:
-De media gaan daarbij zeker niet vrijuit. Vaak lijken ze er eenzijdig op gericht om een angstklimaat te creëren-

Dan krijg je vandaag een reactie op dit opiniestuk door Mevr. Bilderberg Berx, een antwoord aan de academici waarin ze haar standpunt hardnekkig probeert te verdedigen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/03 ... athy-berx/
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Achja, die grondwet is natuurlijk ook maar een vodje papier dat je kan gebruiken of misbruiken wanneer het u uitkomt.
Stel u voor dat die juist geschreven is om in toestanden zoals deze(covid-crisis) niet aan de burgers hun rechten te knabbelen.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

iceke schreef:Echt ?
We zijn uitgesproken dan he, je weet dat het absurd is, maar volgt gewoon de schaapjes naar de afgrond.
Welke afgrond? Ben wel benieuwd waar "het grote gevaar" verscholen ligt.

Ik zeg trouwens niet dat "het" absurd is. Ik zeg dat een eenvoudige regel absurde situaties creëert, maar tegelijkertijd ook duidelijkheid zodat er een afdwingbare regel is.
Hoe kan je anders gaan zeggen waar het wel moet? "in drukke plekken"? dan zijn we vertrokken hé. Voor de ene is dat druk, voor de andere niet.
Ik versta echt niet waarom er zoveel verzet is tegen zo iets onnozels...
een vingerafdruk verplichten in een ID-kaart is geen probleem, maar een stofje voor je mond doen. ho maar. :roll:

Ik wacht trouwens nog altijd op een concreet gezondheidsgevaar in het gebruik van mondmaskers.
Een artikel dat ze helpen tegen de verspreiding is er wel al gepasseerd, maar eentje dat aantoont dat dit ook nadelige gevolgen heeft heb ik nog niet mogen lezen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

timmermc schreef:Niemand die een reactie geeft op een opinistuk wat afgelopen weekend verscheen op vrt NWS.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/01 ... -sottiaux/

Dit zinnetje in het opiniesstuk trof me wel, iets wat ik ook ervaar na bijna elke nieuwsuitzending:
-De media gaan daarbij zeker niet vrijuit. Vaak lijken ze er eenzijdig op gericht om een angstklimaat te creëren-

Dan krijg je vandaag een reactie op dit opiniestuk door Mevr. Bilderberg Berx, een antwoord aan de academici waarin ze haar standpunt hardnekkig probeert te verdedigen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/03 ... athy-berx/
Over de algemene mondmaskerplicht schrijven Geenens, Rummens en Sottiaux dat de overheid (grotendeels) zou moeten vertrouwen op het inschattingsvermogen en de verantwoordelijkheidszin van de burger.
Zijn die naïef :-)?
De burgerzub en inschattingsvermogen zie je nu bv bij Basic Fit: snel uit Antwerpen weg om minder besmette regio's te gaan besmetten :banana:

Ik kijk uit naar het oordeel van de Raad van State, de "Stihl-case" van eind april indachtig...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

iceke schreef:Achja, die grondwet is natuurlijk ook maar een vodje papier dat je kan gebruiken of misbruiken wanneer het u uitkomt.
De grondwet is ook niet statisch natuurlijk, en moet misschien herbekeken worden. We maken voor de eerste keer iets mee als Covid19 in de voorbije 100 jaar. Daarvoor was er een Spaanse griep, maar je kan de wereld van 100j geleden toch niet vergelijken met nu (bevolkingsdichtheid, reizen, ...).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Die grondwet is onze democratie...die mag gerust herschreven worden, maar dan wel volgens de regels in die grondwet. Maarja, daar heb je eerst een regering voor nodig...en dan een 2/3 meerderheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Eerst meerderheid nodig om het open te stellen en dan nog wachten tot 2024...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

timmermc schreef: De media gaan daarbij zeker niet vrijuit. Vaak lijken ze er eenzijdig op gericht om een angstklimaat te creëren.
Af en toe ben ik het toch met je eens hoor, Timmer. Klopt volledig.

Zondigen zich allebei aan, maar nog een ietsje meer bij VTM.

Daar doen ze er ook alles aan om te polariseren.

Ten bate van de kijkcijfers, uiteraard.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boonpwnz schreef:Eerst meerderheid nodig om het open te stellen en dan nog wachten tot 2024...
da moet niet persé
grondwetsverandering vereist wel een verkiezing

soit
belangrijke zaken
we hebben nu ons reisdocument
wie gaat dat opvolgen als iemand uit een rode zone geen test ondergaat?

met werkende aan mekaar gelinkte databanken gaat dat snel. maandag komt jos terug uit rode zone, douane geeft dat in, en donderdag is er nog geen labo-uitslag voor jos. dan moet iemand verwittigd worden om eens te zien waar jos is of wat 'm aan het doen is
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef: da moet niet persé

Dat moet wel.

ij wijziging van de Grondwet geldt een andere wetgevingsprocedure dan bij wijziging van 'gewone' wetten. Herziening vindt plaats in twee lezingen en bij de tweede lezing is in beide Kamers een versterkte meerderheid nodig (namelijk twee derde van de stemmen). Bovendien moet de Tweede Kamer tussen de eerste en tweede lezing opnieuw verkozen worden.

Omdat de ontbinding van de Tweede Kamer altijd met een reguliere ontbinding samenvalt en de verkiezingen over veel meer onderwerpen(en grondwetsherzieningen) gaan, zijn de meeste kiezers zich er niet van bewust dat ook Grondwetsherziening(en) aan de orde is. Anderzijds waarborgt de procedure wel een geleidelijke en breedgesteunde constitutionele ontwikkeling.

Dus de huidige regering kan niet beslissen om de grondwet te wijzigen en de vorige regering heeft ook niets open gezet
Dus er moeten eerst nu een nieuwe regering komen dan de vraag om artikels open te stellen daar moet dan een meerderheid voor gevonden worden per artikel. Daarna in 2024 verkiezingen en dan pas kan de regering met 2/3rde meerderheid beslissen om de grondwet aan te passen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Mijn grootste frustratie door deze pandemie en de regeltjes, is dat het bijna onmogelijk is om spontaan nog nieuwe mensen te leren kennen, gezien er overal registraties en regeltjes zijn. En mensen online leren kennen is niet hetzelfde als spontane ontmoetingen bvb op een dansvloer, je weet veel sneller zo of het klikt.

Nu iedereen verplicht een masker op moet, en de 1.5m regel, wordt automatisch een afstand gecreeerd tussen de mensen die al wat spontaan is, verder kapot maakt.

Op zakelijk en gezondheidsvlak mag ik zeker niet klagen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Mijn oplossing om maatregelen te doen naleven, nu geïllustreerd aan de hand van een concreet voorbeeld: cf. hiervoor artikel in Het Nieuwsblad dat bericht - zoals ik vorige week hier had voorspeld - over een clandestien feest in Haaltert met 50 aanwezigen. Om dan niet te spreken over diegenen die aan de politie zijn voorbijgegaan (misschien het 100- voudige).

Boete, bij wijze van minnelijke schikking:
- voor iedere aanwezig = 1.250 euro
- voor de organisator = 1.250 X 50 personen ofte 62.500 euro + 1.250 euro natuurlijk voor zijn / hun eigen aanwezigheid.
- niet kunnen betalen = loonbeslag, beslag op pensioen of OCMW- uitkering of toevoegen bij belastingen.

Bij recidief: enkelband + pas scannen = opname owv. covid = integraal zelf alle kosten van opname en behandeling betalen.

Verder: nogmaals, om te reageren op bovenstaande posts:

- ik zit in de zorg, in de covid periode officieel 150 overuren gepresteerd maar officieus een veelvoud ervan. Deze komen bij de rest die ik voor mijn pensioen nooit zal kunnen compenseren en dus voor "njet" heb gepresteerd. Iemand had het ook over zijn gratis overuren voor multinationals maar ik zou zijn / haar basiswedde wel eens willen vergelijken met die van iemand in de zorg, los van zijn / haar extra-legale voordelen.

- door het onverantwoord gedrag van een groter meerderheid aan debielen die zich niet aan de regels houdt, kan ik mijn verlof in august vergeten indien opnames significant stijgen. Maar ja die bende domme egoïsten zal daar natuurlijk zijn slaap niet voor laten. Zij zijn toch lekker op verlof geweest in rood of oranje gebied, dat zal hun worst wezen.

- ben ik een held? Neen en stop aub met dat hypocriet, kinderachtig gedoe. Men staat te applaudisseren en die sessies zijn eigenlijk kleine buurtfeesten die de situatie alleen maar verergeren. Het grootste respect voor zorgverleners is dat men de maatregelen naleeft en dat is gewoon respect hebben voor ons werk zoals iedereen respect moet hebben voor een ander zijn werk.

Verder nogmaals gewoon omdat vele egoïsten onder ons die zelfs nog het verstand niet hebben van een pantoffeldiertje, nog altijd hun eigenbelang ziekelijk boven alles stellen. Ik vind dit walgelijk. Niet alleen de politici zijn verantwoordelijk voor deze situatie. Ook de burgers.

Finaal: het is voor niemand een verplichting om met de komende hitte voor de deur, op één van die 10 extra treinen te stappen die de NMBS gaat inleggen richting kust. Maar in Oostende zullen intelligentia [zoals Tommelein en De Decker de zaak finaal wel in goede banen leiden :beerchug: /b]
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: Verder nogmaals gewoon omdat vele egoïsten onder ons die zelfs nog het verstand niet hebben van een pantoffeldiertje, nog altijd hun eigenbelang ziekelijk boven alles stellen. Ik vind dit walgelijk. Niet alleen de politici zijn verantwoordelijk voor deze situatie. Ook de burgers.
diegenen dei illegaal feestjes organiseren zijn debielen maar dat is een marginale minderheid

wat doe je met de duizenden en duizenden mensen die zich aan de regels houden maar nu wel op vakantie vertrokken zijn? behoren die voor jou ook tot dat kamp egoïsten die uw vakantie afnemen?
behoor ik tot de egoïsten omdat ik in de afgtleopen maand een pita ben gaan eten?

uw loon is simpel
verdient ge te weinig moet ge opstappen
als ge nu blijft verderwerken dan geeft ge aan de boekhouders van uw ziekenhuis maar 1 signaal.
Het kan blijkbaar nog goedkoper en volgend jaar kan er dus bespaart worden, blijkbaarblijft het verplegend personeel zelfs probleemloos onbezoldigd overwerken..

de boekhouders die de ziekenhuizen runnen kunt ge maar p 1 manier op andere gedachten brengen, maar dan zullen gewone burgers ook boos worden.
het enige signaal is staken en alles lamleggen tot ge correct beloond wordt en het werk haalbaar is.

zelfs in volle coronacrisi is de vlaamse regering blijven besparen. In april hebben ze aan eht statuut vd verzorgende gemorreld. Blijkbaar moeten die ooit allemaal zelfstandigen worden die ge dan nadien, als privézorginstelling, tegen mekaar kunt laten concurreren om de prijs te drukke
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

1207 schreef:uw loon is simpel
als ge nu blijft verderwerken dan geeft ge aan de boekhouders van uw ziekenhuis maar 1 signaal.
Het kan blijkbaar nog goedkoper en volgend jaar kan er dus bespaart worden, blijkbaarblijft het verplegend personeel zelfs probleemloos onbezoldigd overwerken.
Nu heb je wat gezegd hoor 1207. Ik schreef een paar dagen geleden zowat identiek hetzelfde. Heb ik mij hier de toorn van een paar leden op de hals gehaald, je wilt het niet weten. Ik ben in elk geval blij dat ik hier tussen de mediameelopers toch nog iemand vind die er hetzelfde gedacht op nahoudt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
koenraaddeconinck schreef: Verder nogmaals gewoon omdat vele egoïsten onder ons die zelfs nog het verstand niet hebben van een pantoffeldiertje, nog altijd hun eigenbelang ziekelijk boven alles stellen. Ik vind dit walgelijk. Niet alleen de politici zijn verantwoordelijk voor deze situatie. Ook de burgers.
diegenen dei illegaal feestjes organiseren zijn debielen maar dat is een marginale minderheid
Maar significant blijkbaar groot genoeg als ik de kleuren op de kaart in België zie veranderen om voor heel wat miserie te zorgen !
1207 schreef:wat doe je met de duizenden en duizenden mensen die zich aan de regels houden maar nu wel op vakantie vertrokken zijn? behoren die voor jou ook tot dat kamp egoïsten die uw vakantie afnemen?
Diegenen die op vakantie vertrekken, kunnen er niet altijd aan doen dat de kleur verandert tijdens hun verblijf. Maar hoeveel houden zich aan verzoeken inzake spontane quarantaine of verplichte evenals aan bepalingen inzake geadviseerde / verplichte testing ... Dat zullen we eind deze maand wel zien.

Van Ranst was duidelijk (maar ja die wordt ook al niet meer serieus genomen): ik ga het deze zomer zelf niet ver zoeken ..
1207 schreef:behoor ik tot de egoïsten omdat ik in de afgtleopen maand een pita ben gaan eten?
Neen. Ik ben ook al meermaals iets gaan drinken en eten maar de zaken waarvan ik zie dat er geen aandacht / respect is voor maatregelen, stap ik gewoon voorbij. Cf. mijn bericht gisteren ivm. café-bezoek in Overijse waar alles perfect volgens de regels verloopt.
1207 schreef:uw loon is simpel
Het kan blijkbaar nog goedkoper en volgend jaar kan er dus bespaart worden, desnoods blijft het verplegend personeel probleemloos onbezoldigd overwerken..

de boekhouders die de ziekenhuizen runnen kunt ge maar p 1 manier op andere gedachten brengen, maar dan zullen gewone burgers ook boos worden.
het enige signaal is staken en alles lamleggen tot ge correct beloond wordt en het werk haalbaar is.
Hopelijk arriveert u of iemand van uw gezin of een vriend van u niet op spoed met een (vermoedelijke) covid-infectie terwijl we aan het staken zijn.
Deze uitspraak getuigt werkelijk van geen niveau. Dat verantwoordelijkheidsbesef hebben wij nog wel hoor ... Trouwens: het woord "opvordering" is u blijkbaar niet bekend. Eventjes googelen ...
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:de boekhouders die de ziekenhuizen runnen kunt ge maar p 1 manier op andere gedachten brengen, maar dan zullen gewone burgers ook boos worden.
Krijg dat maar eens voor elkaar in het werkveld...ze morren liever verder dan zich te laten opeisen. Maar intussen gaan ziekenhuis directies wel rond de directietafel met elkaar brainstormen welke extra legale voordelen ze zichzelf nog kunnen gaan toekennen.
zelfs in volle coronacrisi is de vlaamse regering blijven besparen. In april hebben ze aan eht statuut vd verzorgende gemorreld. Blijkbaar moeten dat allemaal zelfstandigen worden die ge dan nadien, als privézorginstelling, tegen mekaar kunt laten concurreren om de prijs te drukke
Misschien kunnen ze nog wat compensatiedagen bijgeven aan de zorgverstrekkers met mooie beloftes van extra personeel om de tekorten op te vangen, waar nadien weinig van terechtkomt. Of beter nog, met de subsidies hiervoor nog wat extra kaderfuncties en nepstatuten creëren .
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

1207 schreef:
boonpwnz schreef:Eerst meerderheid nodig om het open te stellen en dan nog wachten tot 2024...
da moet niet persé

soit
belangrijke zaken
we hebben nu ons reisdocument
wie gaat dat opvolgen als iemand uit een rode zone geen test ondergaat?

met werkende aan mekaar gelinkte databanken gaat dat snel. maandag komt jos terug uit rode zone, douane geeft dat in, en donderdag is er nog geen labo-uitslag voor jos. dan moet iemand verwittigd worden om eens te zien waar jos is of wat 'm aan het doen is
ivm reisdocument:

Zaterdag teruggevlogen van reis (van een groene zone): Document mooi op tijd elektronisch ingevuld. Op de vlucht komen ze rond en vragen ze aan iedereen of dit document is ingevuld. Iedereen zegt mooi ja. We landen, mogen zonder probleem/check onze bagage halen, mogen zonder probleem/check taxi nemen/auto ophalen. Niemand die controleert of je effectief dit document hebt ingevuld.

Toen we op reis vertrokken was er ook een PLF document verplicht om Griekenland binnen te mogen (nu nog steeds). Zonder document mocht je niet eens op de vlucht, eenmaal aangekomen ook een check of iedereen een document had en per gezin werd er iemand apart genomen op een coronatest te laten doen. Zo kan het dus ook
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Je zou bijna gaan denken dat het alleen nog over de maatregelen gaat ipv een virus in te dammen :angel:
Iedereen muilmaskers, een samenscholingsverbod, een avondklok en 24h/24 uw locatie doorgeven...
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Van een gewone met het virus besmette burger is het intussen geëvolueerd naar een 'superverspreider'.
Maar intussen weten we nog steeds niet hoe dat virus zich op onze planeet heeft gevestigd, daar hoor je niets van of tal van onzekerheden.
De one and only 'superverspreider' is dus nog altijd niet onbetwisbaar gekend.

Misschien heeft Dr. Stella Immanuel die nu zo bewonderd wordt door Trump wel gelijk en is het Extraterrestrial life die ermee gemoeid is. Zou Trump dan de Elliott zijn die eventjes aangeraakt werd door E.T. en daarna een oranjekleurige haardos eraan overhield...
:beerchug:
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: Maar significant blijkbaar groot genoeg als ik de kleuren op de kaart in België zie veranderen om voor heel wat miserie te zorgen !
da's speculatie want kun je niet onderzoeken. Men heeft zo snel versoepeld dat men nauwelijks kan zeggen welke maatregelen welk effect hebben gehad.
Van Ranst was duidelijk (maar ja die wordt ook al niet meer serieus genomen): ik ga het deze zomer zelf niet ver zoeken ..
da's de overheid zijn geblunder.
alleen is het lastig om eerst Brussels airlines 300 miljoen cadeau te doen en dan een reisverbod af te kondigen. Lijkt mij de evidentie zelve voor 2020 (miss langer)
Deze uitspraak getuigt werkelijk van geen niveau. .
da's de economische realiteit anno 2020, ziekenhuizen zijn bedrijven en ondernemingen, meestal met winstoogmerk en worden dus zo gerund. Een patiënt op 6 minuten wassen en aankleden, ipv op 8 minuten, levert op jaarbasis zoveel honderdduizend euro besparing op voor deze of gene zorgketen.

Rusthuizen/ziekenhuizen horen bijna allemaal tot ketens en de privatisering is volop aan de gang. Klinkt vies, smerig en hard maar is de realiteit. Dus moet je die directies ook zo benaderen en als je gratis blijft werken, of zonder correct beschermingsmateriaal dan zien die mannen dat.
Die nemen dat mee in hun budgetten en begrotingsopmaak volgend jaar en de conclusie: De lat kan dus nog een pak lager.

opvorderen? als er geen correct beschermingsmateriaal is, omdat bv de rusthuisketen er te weinig besteld, dan denk ik dat je snel in je recht bent als je niet komt opdagen.

de kern:
jij ziet iermand met corona als een patiënt, voor jouw directie is dat een klant en daar moet aan verdiend worden. Welzijn komt ergens op de 3e of 4e plaats voor die mannen. kosten zoals loon en materiaal staan hoger op het prioriteitenlijstje en zoals je weet moet de kost zo laag mogelijk gehouden worden. gratis werken en goedkoper materiaal draagt daar toe bij.

en dat je mij ziek wenst als jij staakt? dan heb je echt niet gesnapt wat ik schrijf. het is een drama
Laatst gewijzigd door 1207 03 aug 2020, 15:18, in totaal 1 gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
koenraaddeconinck schreef: Maar significant blijkbaar groot genoeg als ik de kleuren op de kaart in België zie veranderen om voor heel wat miserie te zorgen !
da's speculatie want kun je niet onderzoeken. Men heeft zo snel versoepeld dat men nauwelijks kan zeggen welke maatregelen welk effect hebben gehad.
De persconferentie van De Gucht was nochtans zeer duidelijk: "de huidige evolutie tekent zich af in heel het land en blijft niet beperkt to A'pen. Dit is een feit ... En dat de maatregelen tot niets in positieve zin leiden wegens niet opgevolgd, dat is geen speculatie. De rest doet er niet toe. Feit is dat wat we nu mee maken het gevolg is van wanbeleid en menselijk gedrag. En dat is i.m.o. geen speculatie meer.
da's de overheid zijn geblunder.
alleen is het lastig om eerst Brussels airlines 300 miljoen cadeau te doen en dan een reisverbod af te kondigen. Lijkt mij de evidentie zelve voor 2020 (miss langer)[/quote]

Dat België het Palermo van het Noorden is, is wat mij betreft gewoon een open deur instampen. Nogmaals het is niet omdat vliegers vertrekken naar rood gekleurde gebieden dat je moet instappen evenmin als het niet verplicht is om vanaf morgen op de 10 extra treinen te stappen die de NMBS inlegt kustwaarts ... Door in te stappen, bevorder je nog het Belgisch geklungel.
Deze uitspraak getuigt werkelijk van geen niveau. .

da's de economische realiteit anno 2020, ziekenhuizen zijn bedrijven en ondernemingen, meestal met winstoogmerk en worden dus zo gerund. Een patiënt op 6 minuten wassen en aankleden, ipv op 8 minuten, levert op jaarbasis zoveel honderdduizend euro besparing op voor deze of gene zorgketen.

Rusthuizen/ziekenhuizen horen bijna allemaal tot ketens en de privatisering is volop aan de gang. Klinkt vies, smerig en hard maar is de realiteit. Dus moet je die directies ook zo benaderen en als je gratis blijft werken, of zonder correct beschermingsmateriaal dan zien die mannen dat.
Die nemen dat mee in hun budgetten en begrotingsopmaak volgend jaar en de conclusie: De lat kan dus nog een pak lager.

opvorderen? als er geen correct beschermingsmateriaal is, omdat bv de rusthuisketen er te weinig besteld, dan denk ik dat je snel in je recht bent als je niet komt opdagen.

de kern:
jij ziet iermand met corona als een patiënt, voor jouw directie is dat een klant en daar moet aan verdiend worden. Welzijn komt ergens op de 3e of 4e plaats voor die mannen.

en dat je mij ziek wenst als jij staakt? dan heb je echt niet gesnapt wat ik schrijf. Vlaanderen is al lang die besparingsweg opgegaan en de verzorgingsstaat aan het ontmantelen. Da is een drama en ik als zieke kan het enkel ondergaan.
Da's een waarheid als een koe maar dat is dan ook het probleem van "mijn directie" en van een bende onbekwame politici. Ik heb om andere redenen voor een beroep in de zorg gekozen.
En dat België - niet alleen Vlaanderen - zorg gedegradeerd heeft tot een laatste-rangs-bekommernis van politici, is ook niets nieuws. Vroeger zou ik gezegd hebben dat men heeft waarvoor men kiest maar in dit dictatoriaal landje is dit ook al niet meer het geval. Nogmaals, de resultaten zijn er: het wordt nog niet bestuurd zonder crisis, geen wonder dat het in crisistijden helemaal op drift slaat ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De commercialisering van de zorg is inderdaad een probleem en deze crisis laat opnieuw zien tot wat voor problemen dat kan zorgen. Zorg zou NOOIT een commercieel goed mogen zijn en dit is waarom. De vraag is of je iedereen dezelfde kwaliteit wil bieden of enkel voor zij die het kunnen betalen.

De problemen in de WZC waren nog duidelijker want daar is de commercialisering nog verder doorgedrongen. WZC zijn geen verzorgingstehuizen meer maar investeringsvehikels waar de aandeelhouders meer verdienen als de oudjes sneller de laan uit zijn :bang: En dan verwonderd zijn dat niemand er naartoe wil :roll:

Ik vind het wel straf dat iemand die een WEL verantwoordelijkheid toont zo wordt aangevallen voor zijn onbaatzuchtig gedrag. Alsof het iets vies is om gewoon uw plicht te doen. Veel diensten als brandweer en politie kunnen niet echt staken of onze wereld stopt. Men misbruikt het idealisme van de medewerkers om hen verder uit te persen. De verloning in de ziekenhuizen is een belangrijke hervorming die steeds hard botst tegen de belangen van de artsen en specialisten, de mensen die goed geld verdienen en genoeg lobby's hebben om hun belangen te dienen. De ziekenhuizen zijn niet rijk want ze overleven enkel door afdrachten van de artsen. Nu degene die dit dossier moet behandelen... is zelf arts, dan weet je het wel :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: De persconferentie van De Gucht was nochtans zeer duidelijk: "de huidige evolutie tekent zich af in heel het land en blijft niet beperkt to A'pen.
het ging over de oorzaak. Jij kijkt naar mensen die de regels aan hun laars lappen terwijl ik vooral naar de regels zelf kijk.
de maatregelen tot niets in positieve zin leiden wegens niet opgevolgd, dat is geen speculatie.
en wat is dan het verhscil met midden maart? Toen werden de maatregelen ook bijzonder goed opgevolgd door iedereen, niemand mokte en de cijfers gingen omlaag. Het is pas bij de versoepelingen in de mist gegaan en dan dankzij het zootje dat de overheid er toen van maakte en blijft maken.
dus zomaar de schuld bij de bevolking leggen is onzin. Voor de politiek natuurlijk de makkelijkste oplossing want paraplu opentrekken en zwarte pieten, zoals ze bijzonder graag doen.
Da's een waarheid als een koe maar dat is dan ook het probleem van "mijn directie". Ik heb om andere redenen voor een beroep in de zorg gekozen.
gij zijt een kostenfactor en daar moet op bespaard worden om het product goedkoop genoeg te kunnen aanbieden, rekening houdend met de winstmarge.
Uw persoonlijke motivatie speelt geen rol

wilt ge verandering dan moet de hele sector het gewoon keihard en even brutaal spelen. Laat ze nu doen en binnen 5-10j hebt gij een zelfstandigencontract en moet ge zelf maar uw klanten, lees ziekenhuizen, zoeken en met hen over uw loon en de rest onderhandelen.
zijt ge te duur pakken ze wel een goedkopere uit het oostblok, zie de bouw.

Dat de verpleging geen Vlaams kan? In het Vlaams verzorgd worden is, in privé logica, een extra optie en moet daarvoor moet uiteraard door de klant bijbetaald worden. Ook een Chinese kan een pamper verversen

Dizzy
ik val niemand aan, ik wijs er wel op dat ge de zorg meot bekijken als elke andere commerciële sector. De medewerkers daar moeten dat ook dringend beginnen doen. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor al die patienten.

Nederland en Duitsland hebben de gezondste begrotingen in Europa
Nederland heeft coronapatienten naar het buitenland gestuurd omdat ze hen zelf niet meer konden behandelen door alle besparingen. Hun geprivatiseerde ziekenhuizen begonnen coronapatienten van andere ziekenhuizen gewoon te weigeren.
Duitsland stuurt al vele langer gepensioneerden naar de rusthuizen in eht Oostblok want goedkoper.

volgens de Europese boekhouders zijn die landen geweldig goed bezig en gelden ze als voorbeeld voor landen met begrotingstekorten.
Alles wordt gedomineerd/gerund door economen en boekhouders
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...En dat België - niet alleen Vlaanderen - zorg gedegradeerd heeft tot een laatste-rangs-bekommernis van politici...

Een groot deel van onze westerse EU democratie gaat al decennia lang gebukt onder deze neo-liberale "austerity" dwang :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:De commercialisering van de zorg is inderdaad een probleem en deze crisis laat opnieuw zien tot wat voor problemen dat kan zorgen. Zorg zou NOOIT een commercieel goed mogen zijn en dit is waarom. De vraag is of je iedereen dezelfde kwaliteit wil bieden of enkel voor zij die het kunnen betalen.

De problemen in de WZC waren nog duidelijker want daar is de commercialisering nog verder doorgedrongen. WZC zijn geen verzorgingstehuizen meer maar investeringsvehikels waar de aandeelhouders meer verdienen als de oudjes sneller de laan uit zijn :bang: En dan verwonderd zijn dat niemand er naartoe wil :roll:

Ik vind het wel straf dat iemand die een WEL verantwoordelijkheid toont zo wordt aangevallen voor zijn onbaatzuchtig gedrag. Alsof het iets vies is om gewoon uw plicht te doen. Veel diensten als brandweer en politie kunnen niet echt staken of onze wereld stopt. Men misbruikt het idealisme van de medewerkers om hen verder uit te persen. De verloning in de ziekenhuizen is een belangrijke hervorming die steeds hard botst tegen de belangen van de artsen en specialisten, de mensen die goed geld verdienen en genoeg lobby's hebben om hun belangen te dienen. De ziekenhuizen zijn niet rijk want ze overleven enkel door afdrachten van de artsen. Nu degene die dit dossier moet behandelen... is zelf arts, dan weet je het wel :roll:
De commercialisering van zorg is al jaren een feit met als gevolg dat we nu al in een systeem zitten van klasse-geneeskunde en bijhorende paramedische behandeling ... Dat is al jaren een feit. En dat is een gevolg van ons neoliberaal systeem, tot op heden het resultaat van het beleid van alle traditionele politieke partijen (incl NVA of is het NVLD?).

En @1207: wij zijn nog altijd bezig met mensen. Dat is ook het verschil met een fabriek of een bank of garage enz. Ga maar slapen met een gerust geweten als je weet dat iemand niet correct behandeld hebt met alle mogelijke gevolgen van dien.
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: En @1207: wij zijn nog altijd bezig met mensen. Dat is ook het verschil met een fabriek of een bank of garage enz. .
voor u en mij en de meesten hier is er een verschil tussen een mens en een lopende band
voor boekhouders en economen er geen verschil

als die vaststellen dat werknemers, bv aan de band bij renault, bereid zijn om jaarlijks 100 uren gratis over te werken ... die bazen pakken dat echt wel mee in hun berekeningen en prognoses voor volgend jaar

vandaag doen de boekhouders, van pakweg Zna of het zorgbedrijf Antwerpen, net hetzelfde. De enige die dat fundamenteel kan veranderen si eht zorgpersoneel (alle lagen, overal en op alle niveaus).
u wentelen in zelfbeklag dat de zorg al grotendeels geprivatiseerd is zal u ni helpen, aangezien de evolutie nog steeds gaande is.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

1207 schreef: en wat is dan het verhscil met midden maart? Toen werden de maatregelen ook bijzonder goed opgevolgd door iedereen, niemand mokte en de cijfers gingen omlaag. Het is pas bij de versoepelingen in de mist gegaan en dan dankzij het zootje dat de overheid er toen van maakte en blijft maken.
dus zomaar de schuld bij de bevolking leggen is onzin.
En toch ligt de fout voor een groot deel bij de bevolking.

Het heeft hier al meermaals gestaan: Hou afstand en waar het niet niet kan, draag mondmasker, ontsmet handen, heb met zo weinig mogelijk mensen contact. Als iedereen dat doet zal de curve snel dalen. Laat ondertussen de politici maar sudderen in eigen vet en hou ze weg van microfoons en camera's (denk aan De Block die er in slaagde de bubble volledig verkeerd uit te leggen).

We zien winkels en horeca klagen misschien zijn zij meer gebaat met een zeer strenge lockdown die dan niet zo lang hoeft te duren i.p.v. de halfslachtige maatregelen waarbij met 1000-den op overvolle treinen naar de kust wel mag maar een BBQ met familie niet. D.w.z. ook grenzen dicht tot de cijfers voldoende gezakt zijn. De 80 besmettingen/dag waren veel te hoog om zo kort na elkaar beperkingen te lossen.

Eén ding is zeker, oproepen tot gezond verstand werkt niet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

1 vraag telt je weerstand eigenlijk ook tegen het virus?

Niet in het vermijden van de besmetting maar in de zwaarte?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

boonpwnz schreef:1 vraag telt je weerstand eigenlijk ook tegen het virus?

Niet in het vermijden van de besmetting maar in de zwaarte?
Aangezien mensen met een hoger BMI(=slechtere weerstand) vaker gehospiteerd worden en overlijden(zeker bij de niet-bejaarden), zal je weerstand, deels bepalen of en hoe ziek je wordt.

Of je dan zelf minder/meer besmettelijk bent voor anderen is voor zover ik weet niet onderzocht. Al is het dan wel mogelijk dat je ongewild verspreider wordt, omdat je zelf geen symptomen hebt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

1207 schreef:ik wijs er wel op dat ge de zorg meot bekijken als elke andere commerciële sector. De medewerkers daar moeten dat ook dringend beginnen doen. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor al die patienten.

Nederland en Duitsland hebben de gezondste begrotingen in Europa
Nederland heeft coronapatienten naar het buitenland gestuurd omdat ze hen zelf niet meer konden behandelen door alle besparingen. Hun geprivatiseerde ziekenhuizen begonnen coronapatienten van andere ziekenhuizen gewoon te weigeren.
Duitsland stuurt al vele langer gepensioneerden naar de rusthuizen in eht Oostblok want goedkoper.

volgens de Europese boekhouders zijn die landen geweldig goed bezig en gelden ze als voorbeeld voor landen met begrotingstekorten.
Alles wordt gedomineerd/gerund door economen en boekhouders
En dat is dus totaal fout. De problemen zijn er nu net OMDAT we zorg als commercieel product behandelen. We moeten dus vooral NIET verder gaan in dit onzalige doodlopend straatje. Het is NIET in het belang van de zorgwerkers noch van de patiënten om zorg als commercieel systeem te zien. Zorg moet dienen om mensen gezond te maken/houden, niet om winsten te genereren.

Je haalt voorbeelden uit Nederland aan die net bewijzen hoe slecht het "ideale" systeem werkt. Ze moeten mensen weigeren. Dat zagen we trouwens al van voor corona. Er zijn veel buitenlanders die hier komen omdat je hier nog een behandeling KUNT krijgen. Ginder zijn het wachtlijsten of enorme bedragen eigen inleg. Voor ons zijn deze extra klanten goed om onze machines te helpen afbetalen.

Nederland heeft ook het onzalige idee gehad om er nog verder in te gaan door ook de ziekenfondsen te privatiseren. Daar hebben al een pak patiënten te laat spijt van. Nu worden ze ipv bijgestaan uitgemolken door de zorgverzekeraars, tot ze niet meer kunnen betalen en dan mogen ze lekker oprotten zoals ze dat daar zo mooi kunnen verwoorden. Dat zie je hier ook met privéverzekeraars, mensen betalen hun ganse loopbaan een pak geld en als ze op pensioen zijn en ziek worden dan kunnen ze de steeds duurdere polissen niet meer betalen en kunnen de kinderen nog eens dik betalen.

Gezondheidszorg is ook niet de enige kost en oorzaak van begrotingstekorten, als je oa 6 regeringen en administraties wil onderhouden dan hangt daar een enorme kostprijs aan vast. Ik zou die veel liever investeren in zorg dan in een paar ego's die geen steun nodig hebben en bewijzen onbekwaam te zijn. De problemen in de huidige crisis komen voor een groot deel door deze belachelijke verdeling van bevoegdheden waar nu de politiek zelf niet meer uit wijs geraakt. Je hebt 1 beleid nodig voor dit onnozel stukje grond met 1 leider en 1 systeem, geen 6 leiders met 6 uiteenlopende visies en 3 systemen die elkaar overlappen.

Het is inderdaad de fout van de burger. Direct omdat ze de regels gewoon niet volgen zoals ze nooit de regels volgen en daar fier op zijn. Maar ook indirect omdat ze de verkozenen de goede punten uit onze sociale zekerheid hebben laten verkwanselen en uitverkopen aan de commercie. Een oud gezegde is dat gezondheid het belangrijkste bezit is voor een mens en dat klopt maar wij hebben onze gezondheid snel uitverkocht voor een paar centen en nu zitten we in een gezondheidscrisis zoals we ze nog nooit gezien hebben, bravo!
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Ik mag toch eens op 1207 reageren.

Ik kan inhoudelijk niet echt veel zeggen maar het feit dat de mutualiteiten moesten structureel besparen. Wij als socialistische mutualiteit moeten waarschijnlijk nog eens bijkomend 12 miljoen besparen structureel. Dat wordt nog steeds bevochten dus het is nog niet beslist maar dat betekent nog eens een loonverlaging/aanpassing als het er door komt. Ze hebben al moeten mijn eindejaarspremie met 35 procent verkleinen en nog een paar aanpassingen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180406_03449084

De christelijke mutualiteiten krijgen 6,2 miljoen extra en de neutrale nog eens 5 miljoen of iets meer. Dus voor de overheid is dit een nuloperatie.

Pas op dit is niet op die 1 miljard maar op de werkingskosten dat is wat de mutualiteit krijgt voor zijn personeel. Die 1 miljard word verdeeld over alle mutualiteiten
1207
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: En 1207 de onzin van die klevertjes is ook omdat het op overheidsvlak nog steeds zo moet.
en de mutualiteiten hebben totaal geen invloed op de overheid om gezamenlijk dit soort onzinnige geldverspillende dingetjes af te schaffen?
neen, men laat het bestaan en trekt dan de paraplu open dat een ander schuld is

3 berichten en onmiddellijk de ambtenarij en corona-analogie. Klagen en de schuld op anderen steken, op het einde laat men gewoon gebeuren en begaan
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
koenraaddeconinck schreef: En @1207: wij zijn nog altijd bezig met mensen. Dat is ook het verschil met een fabriek of een bank of garage enz. .
voor u en mij en de meesten hier is er een verschil tussen een mens en een lopende band
voor boekhouders en economen er geen verschil

als die vaststellen dat werknemers, bv aan de band bij renault, bereid zijn om jaarlijks 100 uren gratis over te werken ... die bazen pakken dat echt wel mee in hun berekeningen en prognoses voor volgend jaar

vandaag doen de boekhouders, van pakweg Zna of het zorgbedrijf Antwerpen, net hetzelfde. De enige die dat fundamenteel kan veranderen si eht zorgpersoneel (alle lagen, overal en op alle niveaus).
u wentelen in zelfbeklag dat de zorg al grotendeels geprivatiseerd is zal u ni helpen, aangezien de evolutie nog steeds gaande is.
1. De zorg is niet grotendeels geprivatiseerd: ze is al geprivatiseerd ! Er wordt in medische kringen al smalend gesproken bv. over protheses uit "den Aldi" of een exemplaar uit "Den Delhaize" ... Bij ons in het ziekenhuis zijn er al mensen - ook Belgen - die offertes vragen wanneer opnames en chirurgie voorgesteld worden en dat is zeker niet altijd omdat dit een patiëntenrecht is maar omdat velen met de vraag zitten: "hoe zal ik dat weer betalen?".

2. Den boekhouder ziet inderdaad de patiënt als een klant en een zorgtraject als een "lopende band". Ten eerste: een zorgtraject hangt af van een diagnose en andere fysieke en biochemische en psychische én sociale determinanten. Je kan dus nooit patiënten hun zorgnoden herleiden tot standaardprocessen of je dat nu wil of niet. Wanneer de koppeling van een bepaald Renault type defect is, is de vervanging ervan bij iedere wagen hetzelfde routinegebeuren. Nogmaals, bij mensen is dit anders.

3. En als diezelfde boekhouder of econoom of iemand van zijn / haar geliefden zelf in het ziekenhuis belandt, dan zal hij topreferente zorg willen en niet tevreden zijn met "lopende-band-behandelingen", dan zal hij niet wakker liggen van de kostprijs en winstmarges, dan zal hij alleen maar hopen dat hij geneest ... Als het iet of wat serieus wordt, zullen balansen en resultatenrekening hem / haar kunnen gestolen worden. Zoiets noemt men kortzichtig egoïsme.

4. En finaal wentelen we ons niet in zelfbeklag ... ik denk dat "de witte woede" en herhaalde betogingen en stakingen de laatste jaren wel enigszins het tegendeel bewijzen. Maar nogmaals, terwijl verpleegkundigen in Brussel rond lopen verwacht een patiënt met een hartinfarct of covid wel dat zijn zorg wordt verder gezet.
En wat dat opeisen betreft, dat gebeurt in opdracht van de gouverneur door de politie. Dan niet komen opdagen, kan je job kosten. En verder, als je nog een beetje gevoel hebt voor ethiek, beroepsernst en geweten dan wil je het niet op je geweten dat patiënten overlijden door een gebrek aan personeel. Wanneer een garage een koppeling van die Renault niet kan vervangen wegens een staking van het personeel zal de eigenaar hooguit wat praktisch ongemak ondervinden. Iemand in een levensbedreigende situatie, zal wat meer ondervinden dan alleen maar wat praktisch ongemak ...
I.m.o. vergelijk je appelen met krieken maar in de grond heb je natuurlijk gelijk: heel de wereld draait alleen maar om het geld.

Maar covid bewijst nogmaals wat je bent met miljoenen op je rekening terwijl je aan de beademing hangt te zweven tussen leven en dood ... Niet dat ik wil zeggen dat geld niet belangrijk is. Iedereen wil een zeker levenscomfort maar het is tegenwoordig de enige drijfveer geworden met alle gevolgen van dien.

De politici hebben de mond van veel, zo ook over een warme samenleving. Wel als u het mij vraagt, hebben we momenteel een "samen"leving die waar het woord "samen" een zeer verkeerde keuze is. Eigenlijk is het een groep van quasi-uitsluitend individualisten die niet verder kijken dan de eigen portemonnee en het eigen belang.

Zorg voor de zwakkeren, is voor sommigen bullshit. Dit blijkt ook uit sommige posts hier want die bejaarde met covid had misschien tout court toch maar enkele maanden meer te leven en diegene met overgewicht is ook zelf schuldig (alhoewel dit niet per definitie het gevolg hoeft te zijn van een ongezonde levensstijl maar ook genetisch kan bepaald zijn, het gevolg kan zijn van een onderliggende aandoening of behandeling, etc.). Des te erger als die onbenullen die de maatregelen niet naleven het lot van deze mensen rechtstreeks mee bepalen.

Nogmaals, wie zei ook al weer dat een beschaving gekenmerkt wordt door de mate waarin ze zorgt voor de zwaksten ... ?
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 03 aug 2020, 20:33, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Even terug naar Corona... De cijfers in Zweden gezien? Zonder lockdown, zonder veel pijn...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Tja, maar belgen zijn geen zweden :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”