Pagina 11 van 18

Geplaatst: 29 apr 2005, 02:41
door iBob
Voor ADSL heb je momenteel zowiezo nog een telefoonlijn nodig bij Belgacom, zo'n discovery line kost iets van een 6 euro per maand.

Daar bovenop komen dan de kosten van het realdsl abo + de eenmalige aansluitingskosten en een modem.

Test aankoop is nu wel aan 't klagen en willen dat ADSL ook kan genomen worden zonder de verplichting een klassiek telefoonabo te moeten hebben.
Komt ongetwijfeld nog wel, de vraag is enkel wanneer.


Verder ben ik hier nog rustig realdsl aan het testen, mijn snelheid is nog steeds maximaal 0,8 mbit down. Maandag contact opgenomen met realdsl en er zou een ticket bij Belgacom aangemaakt zijn om dit te onderzoeken. Van zodra ze meer weten gingen ze mij contacteren, nu ja ik wacht af.

Mijn realdsl connectie is zopas na 22 uur uitgevallen en nu is hij constant aan het proberen opnieuw een verbinding te maken.
Line sync is ok:

Code: Selecteer alles

Apr 29 02:25:04 localhost pppd[32318]: pppd 2.4.2 started by root, uid 0
Apr 29 02:25:04 localhost pppd[32318]: Serial connection established.
Apr 29 02:25:04 localhost pppd[32318]: Using interface ppp0
Apr 29 02:25:04 localhost pppd[32318]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Apr 29 02:25:04 localhost pppd[32318]: PAP authentication succeeded
Apr 29 02:25:04 localhost pppd[32318]: local  IP address 83.217.:-)
Apr 29 02:25:04 localhost pppd[32318]: remote IP address 193.27.64.78
Apr 29 02:25:04 localhost pppd[32318]: primary   DNS address 217.22.57.155
Apr 29 02:25:04 localhost pppd[32318]: secondary DNS address 217.22.57.129
Apr 29 02:29:04 localhost pppd[32318]: No response to 3 echo-requests
Apr 29 02:29:04 localhost pppd[32318]: Serial link appears to be disconnected.
Apr 29 02:29:04 localhost pppd[32318]: Connect time 4.0 minutes.
Apr 29 02:29:04 localhost pppd[32318]: Sent 0 bytes, received 368132 bytes.
Apr 29 02:29:10 localhost pppd[32318]: Connection terminated.
Apr 29 02:29:40 localhost pppd[32318]: Serial connection established.
Apr 29 02:29:40 localhost pppd[32318]: Using interface ppp0
Apr 29 02:29:40 localhost pppd[32318]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Apr 29 02:30:11 localhost pppd[32318]: LCP: timeout sending Config-Requests
Apr 29 02:30:11 localhost pppd[32318]: Connection terminated.
Apr 29 02:30:41 localhost pppd[32318]: Serial connection established.
Apr 29 02:30:41 localhost pppd[32318]: Using interface ppp0
Apr 29 02:30:41 localhost pppd[32318]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Apr 29 02:31:12 localhost pppd[32318]: LCP: timeout sending Config-Requests
Apr 29 02:31:12 localhost pppd[32318]: Connection terminated.
Apr 29 02:31:42 localhost pppd[32318]: Serial connection established.
Apr 29 02:31:42 localhost pppd[32318]: Using interface ppp0
Apr 29 02:31:42 localhost pppd[32318]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Apr 29 02:32:13 localhost pppd[32318]: LCP: timeout sending Config-Requests
Apr 29 02:32:13 localhost pppd[32318]: Connection terminated.
Apr 29 02:32:43 localhost pppd[32318]: Serial connection established.
Apr 29 02:32:43 localhost pppd[32318]: Using interface ppp0
Apr 29 02:32:43 localhost pppd[32318]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Apr 29 02:33:14 localhost pppd[32318]: LCP: timeout sending Config-Requests
Apr 29 02:33:14 localhost pppd[32318]: Connection terminated.
Apr 29 02:33:44 localhost pppd[32318]: Serial connection established.
Apr 29 02:33:44 localhost pppd[32318]: Using interface ppp0
Apr 29 02:33:44 localhost pppd[32318]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Apr 29 02:34:15 localhost pppd[32318]: LCP: timeout sending Config-Requests
Apr 29 02:34:15 localhost pppd[32318]: Connection terminated.

...........

Apr 29 02:40:09 localhost pppd[660]: pppd 2.4.2 started by root, uid 0
Apr 29 02:40:09 localhost pppd[660]: Serial connection established.
Apr 29 02:40:09 localhost pppd[660]: Using interface ppp0
Apr 29 02:40:09 localhost pppd[660]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Apr 29 02:40:11 localhost pppd[660]: PAP authentication succeeded
Apr 29 02:40:11 localhost pppd[660]: local  IP address 83.217.;-)
Apr 29 02:40:11 localhost pppd[660]: remote IP address 193.27.64.78
Apr 29 02:40:11 localhost pppd[660]: primary   DNS address 217.22.57.155
Apr 29 02:40:11 localhost pppd[660]: secondary DNS address 217.22.57.129


Softwarematig is alles zeker in orde, modem staat nu in bridged mode, maar de snelheid is ook even traag in normale mode (thomson 530i modem)
Ah ja nog even afwachten en hopen dat mijn problemen snel verholpen zijn.
Gelukkig is mijn telenet verbinding nog actief.

Geplaatst: 29 apr 2005, 08:30
door nckk
Limburg schreef:en snelheid is kbps/s :) en tabbelletje met 1 P :cry:

is kbps niet kilobit per second ?

dus 'kilobit per second per second'? :p

Geplaatst: 29 apr 2005, 09:22
door meon
zotteken: guest schreef:
meon schreef:zotteken, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij 100% via telenet internet/telefoneert :)
Hoe kom je daar bij? Is wel correct trouwens.

Simpel: je hebt geen idee dat je een belgacom-abonnement moet hebben. En in alle andere gevallen dan dat je via telenet internet/telefoneert had je dat geweten (je hebt namelijk ALTIJD met belgacom te maken). Belgacom is namelijk nog altijd eigenaar van de koperdraad in de grond, onafhankelijk wie je daar uiteindelijk voor betaalt.

Geplaatst: 05 mei 2005, 17:39
door soul
hoe zit het met de pings in online games met realdsl (geekdsl)
op bv. telenet servers enzo

Geplaatst: 05 mei 2005, 19:58
door Gast
ja, da zou ik eigenlijk ook wle graag willen weten.

Grtzz

Geplaatst: 06 mei 2005, 00:47
door Buster
http://www.trends.be/CMArticles/ShowArt ... ionID=1296

Misschien eens leuk om te lezen... :wink:

Geplaatst: 06 mei 2005, 09:54
door spacekiek
En als iemand de Caine zelf wil zien:

http://www.realroot.be/movies/RR-JIM-promo.wmv

:-D :wink:

Geplaatst: 06 mei 2005, 12:35
door cptKangaroo
Buster schreef:http://www.trends.be/CMArticles/ShowArticle.asp?articleID=38198&sectionID=1296

Misschien eens leuk om te lezen... :wink:

Bedankt voor de link, Buster!!

Zeer interessant om hun redenering te lezen ivm de grootverbruikers die ze ongetwijfeld aantrekken. Hier is het volledig artikel (indien men het zou verwijderen bij Trends):
RealDSL: verleiding voor veelsurfers

4 mei 2005

Internet à volonté, dat is het recept van de nieuwe provider RealDSL. Verstokte surfers downloaden zoveel muziek, software en films als ze willen voor een vast maandelijks bedrag. Stichtend voorbeeld of kortstondig experiment?

RealDSL is een nieuw initiatief van RealRoot, een bedrijf uit Schoten dat zich vooral toelegt op hosting, het op het web plaatsen van grote websites. Zaakvoerder Cain Ransbottyn wijst op bekende klanten als Woestijnvis en Mr. Bookmaker, en op jongerensites als LookNMeet of Zattevrienden.be. Realroot heeft servers in België, in de buurlanden en sinds kort ook in Praag.

Lees het volledige verhaal op de site van trends ...

Geplaatst: 06 mei 2005, 12:37
door ubremoved_983
spacekiek schreef:En als iemand de Caine zelf wil zien:

http://www.realroot.be/movies/RR-JIM-promo.wmv

:-D :wink:


tis Cain :p

Geplaatst: 06 mei 2005, 16:23
door rcockx
cptKangaroo schreef:Zeer interessant om hun redenering te lezen ivm de grootverbruikers die ze ongetwijfeld aantrekken. Hier is het volledig artikel (indien men het zou verwijderen bij Trends):


Eigen lof stinkt, dus ik had het niet gedurfd om de link hier als suggestie te posten, leuk dat jullie het ontdekt hebben :-D

Dit artikel maakt deel uit van een heel dossier over internet access ( http://www.trends.be/nl/dossiers/defaul ... ionID=1296 ) wat in principe nooit van de site gehaald wordt. De link die Buster vemeld heeft blijft dus zeker bestaan.

Ik zou het dus natuurlijk wel leuker vinden als mensen toch nog naar onze site gestuurd worden in plaats van hier al de hele tekst te lezen (eigen lof stinkt misschien toch niet :wink: ). Dus een verzoekje: zou je de tekst hier terug kunnen weghalen? Indien niet, no problem (mijn baas zou hetzelfde vragen met andere argumenten, maar dat doet hier niet ter zake, bovendien acht ik de kans klein dat hij dit forum ontdekt :-D )

Groeten,
Raphael

Geplaatst: 06 mei 2005, 16:31
door Gast
Werkt realdsl met belgacom turboline of moet je verandere naar Broba 2 ?

Ik weet niet echt hoe dat allemaal werkt met die adsl lijnen enzo maar momenteel heb ik turboline met skynet go abonement.

Geplaatst: 06 mei 2005, 16:35
door meon
rcockx schreef:Ik zou het dus natuurlijk wel leuker vinden als mensen toch nog naar onze site gestuurd worden in plaats van hier al de hele tekst te lezen (eigen lof stinkt misschien toch niet :wink: ). Dus een verzoekje: zou je de tekst hier terug kunnen weghalen?

Ik heb er een soort 'lees meer...' van gemaakt ;).

Geplaatst: 06 mei 2005, 16:39
door rcockx
meon schreef:Ik heb er een soort 'lees meer...' van gemaakt ;).


Is mijn baas ook weeral tevreden :-) Bedankt!

Geplaatst: 06 mei 2005, 17:17
door cptKangaroo
rcockx schreef:
meon schreef:Ik heb er een soort 'lees meer...' van gemaakt ;).


Is mijn baas ook weeral tevreden :-) Bedankt!


oops! Sorry, dude :oops:

Op andere sites heeft men liever het hele artikel zodat de informatie beschikbaar blijft -- dode links (of naar pagina's met wisselende inhoud) kunnen erg frustrerend zijn, vandaar mijn quote. De macht der gewoonte... :wink:

Geplaatst: 06 mei 2005, 18:19
door meon
Idd, da's wel zo, maar je moet er aan denken dat een volledig artikel overnemen niet meer valt onder het 'citaatrecht' en je dus eigenlijk aan copyrightschending doet ;)

Geplaatst: 06 mei 2005, 22:38
door GenX
Uhm ik overweeg dus echt om een abonnement bij REALdsl aan te vragen. Het enige wat mij dwarszit is de totale prijs (per maand en aansluiting) en aan hoeveel KB/sec ik kan downloaden. Het pakket dat mij dan toch het beste fit is de basic:
RealDSL - Basic
- 3.3Mbit downstream
- 512kbit upstream
- Dynamic ip
- 1 pop3 account
- 5 aliasses
- eigen .be domein
- 50 meg webspace
- 39€
- ongelimiteerd volume *

Maar hoeveel is die 3.3Mbit? In KB/seconde dan en die 512Kbit? Wat gaat dat totaal kosten? En wat moet ik daarvoor nu nog allemaal doen? Ik zit nu bij Telenet. Hoe zit dat met die telefoonlijnen fzo? Ik snap het niet direct :P

Iemand die zo vriendelijk is om dit allemaal een keer te expliqueren? :D Bedankt op voorhand!

Geplaatst: 06 mei 2005, 23:17
door Sub Zero
Qua telefoonlijn zal je best een discovery line nemen bij Belgacom. 6.5 euro per maand als abonnement. Je gesprekken zijn dan wel duurder, maar als je er weinig of niet gaat mee bellen maakt het niet uit.

3.3Mbit zou iets van een 350kByte/s moeten geven als download en die 512kbit upload zou uiteindelijk moeten resulteren in 50-52kbyte/s upload. Dit onder optimale omstandigheden uiteraard :)

Cheers

Geplaatst: 06 mei 2005, 23:36
door GenX
Sub Zero schreef:Qua telefoonlijn zal je best een discovery line nemen bij Belgacom. 6.5 euro per maand als abonnement. Je gesprekken zijn dan wel duurder, maar als je er weinig of niet gaat mee bellen maakt het niet uit.

3.3Mbit zou iets van een 350kByte/s moeten geven als download en die 512kbit upload zou uiteindelijk moeten resulteren in 50-52kbyte/s upload. Dit onder optimale omstandigheden uiteraard :)

Cheers
Ten eerste, wij hebben geen vaste telefoon! :D dus who cares about that...

Ten tweede 350KB/s down valt wel mee maar dit onder optimale omstandigheden? Hoeveel zou het dan onder normale zijn? Ze zeggen breedband, minder dan 350Kb/s vind ik toch wel geen breedband hoor :P En 50KB/s upload? Pf dan zet ik hier een pc met vanalles en zo :P

En ten derde nog eventjes over die 'pc'. Ik wil hier een webservertje beginnen met een ftp voor vanalles en nog wat en ik zou er ook m'n website op willen hosten. Gaat dan m'n snelheid veel verminderen? Op hoeveel zou dit dan komen en zal dat ding dan rap laden voor hen? fzo? :D Info info info :P

Geplaatst: 07 mei 2005, 00:30
door Gast
Je hebt wel een vaste telefoon lijn nodig voor adsl te kunnen krijgen

en als jij 350kb/s geen breedband noemt dan heb je zeker de tijden van de 28.8k/56k modems niet meegemaakt.

Geplaatst: 07 mei 2005, 00:36
door Gast
Ik heb hier nog adsl van skynet al 5 jaar ofzo
vroeger moest je turboline nemen en dan een apart abonement nog eens bv adsl go, dus 2 abonementen

is dit nu nog altijd zo of zijn de skynet abonementen nu 1 pakket?

Geplaatst: 07 mei 2005, 00:49
door meon
Da's nu 1 pakket, al betaal ik nog steeds apart turboline en skynet go.

Geplaatst: 07 mei 2005, 10:35
door Sub Zero
GenX schreef:Ten tweede 350KB/s down valt wel mee maar dit onder optimale omstandigheden? Hoeveel zou het dan onder normale zijn? Ze zeggen breedband, minder dan 350Kb/s vind ik toch wel geen breedband hoor :P En 50KB/s upload? Pf dan zet ik hier een pc met vanalles en zo :P

En ten derde nog eventjes over die 'pc'. Ik wil hier een webservertje beginnen met een ftp voor vanalles en nog wat en ik zou er ook m'n website op willen hosten. Gaat dan m'n snelheid veel verminderen? Op hoeveel zou dit dan komen en zal dat ding dan rap laden voor hen? fzo? :D Info info info :P

Ik zal het zo stellen, 350kbyte/s zou je moeten halen onder normale omstandigheden. En die 50kbyte/s upload ook. Ik ken de omstandigheden niet van realdsl, maar daar kunnen alleen de huidige klanten een degelijk antwoord op geven.

50kbyte/s is voldoende om deftig te surfen. Dus je thuis gehoste site zal goed laden. Niet zoals een webserver in een datacenter ofzo, maar het zal aangenaam surfen zijn. Als je geen 10 visitors tegelijk hebt, dan zal je downloadsnelheid hier niet onder lijden. Pas als je upload volledig vol zit (desnoods cap je de hele boel op 40-45k ofzo) dan zal je download aan volle snelheid blijven gaan.

Cheers

Geplaatst: 07 mei 2005, 13:00
door iBob
Even een update:

Zit nu 2 weken op realdsl.
Uploadsnelheden zijn hier op elk moment van de dag 50 a 52 KB/s
niet meer niet minder. Dus effectief 400 a 416 kbit/s

Over de downloadsnelheid kan ik nog niet veel zeggen, heb sinds mijn aansluiting nooit boven de 110 KB/s gezeten, heb op dinsdag 26 april contact opgenomen omtrent dit probleem en ze gingen een ticket aanmaken bij Belgacom om het te onderzoeken.
Tot op heden jammergenoeg nog niets gehoord, maar Belgacom is ook niet van de snelste + allerlei feestdagen die er tussen kwamen.

Het controlpanel voor aanvraag van gratis domein, reverse dns, mailaccounts is ook nog niet beschikbaar, dus ook daar is het nog even afwachten.

Wat de pings betreft heb ik een paar floodpings gedaan, dit geeft een bruikbaarder resultaat dan gewoon elke seconde een ping te doen:


--- games.telenet.be ping statistics ---
1192 packets transmitted, 1191 received, 0% packet loss, time 15302ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.948/18.151/58.988/4.625 ms, pipe 4, ipg/ewma 12.848/17.170 ms
--- games.telenet.be ping statistics ---
2465 packets transmitted, 2463 received, 0% packet loss, time 31430ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.848/18.584/53.205/5.145 ms, pipe 4, ipg/ewma 12.756/18.849 ms
=> gemiddeld 18 ms

--- hireq.belnet.be ping statistics ---
2098 packets transmitted, 2095 received, 0% packet loss, time 27032ms
rtt min/avg/max/mdev = 24.838/29.679/78.520/6.288 ms, pipe 6, ipg/ewma 12.890/30.693 ms
=> gemiddeld 30 ms

--- be-bru-sql01.realdsl.be ping statistics ---
2332 packets transmitted, 2330 received, 0% packet loss, time 29521ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.438/17.967/72.846/7.699 ms, pipe 5, ipg/ewma 12.664/18.567 ms

--- www.l.google.com ping statistics ---
1383 packets transmitted, 1357 received, 1% packet loss, time 18033ms
rtt min/avg/max/mdev = 45.112/49.335/96.384/5.396 ms, pipe 7, ipg/ewma 13.048/47.257 ms

--- www.scarlet.be ping statistics ---
2267 packets transmitted, 2265 received, 0% packet loss, time 28769ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.233/17.654/99.292/7.369 ms, pipe 7, ipg/ewma 12.696/15.807 ms

--- www.zeelandnet.nl ping statistics ---
1896 packets transmitted, 1894 received, 0% packet loss, time 24406ms
rtt min/avg/max/mdev = 21.661/25.967/81.279/5.499 ms, pipe 7, ipg/ewma 12.879/25.159 ms

--- www.xs4all.nl ping statistics ---
1575 packets transmitted, 1572 received, 0% packet loss, time 20696ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.143/22.975/93.105/9.166 ms, pipe 7, ipg/ewma 13.148/20.340 ms

--- www.io.nl ping statistics ---
1721 packets transmitted, 1719 received, 0% packet loss, time 22136ms
rtt min/avg/max/mdev = 21.335/29.124/91.346/9.654 ms, pipe 8, ipg/ewma 12.870/28.034 ms


Wat mij betreft geen problemen met de pings dus.
Met mijn telenet liggen de pings iets hoger en zijn ze minder stabiel in de piekuren.
(Al deze metingen werden zopas, zaterdag 13 uur uitgevoerd).

Eens mijn download snelheid in orde is zal ik wat steekproeven automatiseren en een log online plaatsen van m'n disconnects, up- en downloadspeeds en pings op ver schillende momenten van de dag.

Geplaatst: 07 mei 2005, 14:39
door Buckley
Ik wacht ook nog ff af tot er meer gebruikers hun ervaringen posten. Ik wil deze proefkonijnen op voorhand bedanken ;)
Dat de downstream wat trager is als telenet pak ik erbij. Maar 100 kb/s is toch wel ‘traag’. 3.3 Mbit komt toch overeen met 0,4 Mb/s?

Belangrijker is ( denk ik ) dat de volledige bandbreedte wordt benut.

Dus als je maar 100 kb/s naar 1 site haalt das ok zolang al je downloads tesamen maar rond de 0.4 Mb/s hangen.

Ik wacht op de resultaten van iBob (dank bij voorbaat man).
Welke software gebruik je om de logs te automatiseren? Mss dat ik hetzelfde kan doen zodat we kunnen vergelijken hoe realdsl and telenet presteren tijdens de piekuren.

Geplaatst: 07 mei 2005, 14:42
door Buckley
BTW Voor mensen die skype maar niets vonden ( ze hebben ongelijk :p) lanceert RealDSL nu ook deze service :

http://www.realdsl.be/vvp.php

Denis beware !

Geplaatst: 07 mei 2005, 15:19
door Gast
iBob,

ik zou dat floodpingen maar laten als je niet geblokkeerd wil geraken.

Geplaatst: 07 mei 2005, 15:23
door Gast
Buckley schreef:BTW Voor mensen die skype maar niets vonden ( ze hebben ongelijk :p) lanceert RealDSL nu ook deze service :

http://www.realdsl.be/vvp.php

Denis beware !


Voor mensen die erg veel bellen is dit een goedkope oplossing. Ik heb het uitgerekend, en ik bel niet genoeg voor het er uit te halen :?

Geplaatst: 07 mei 2005, 15:48
door iBob
Buckley schreef:Ik wacht ook nog ff af tot er meer gebruikers hun ervaringen posten. Ik wil deze proefkonijnen op voorhand bedanken ;)
Dat de downstream wat trager is als telenet pak ik erbij. Maar 100 kb/s is toch wel ‘traag’. 3.3 Mbit komt toch overeen met 0,4 Mb/s?

Belangrijker is ( denk ik ) dat de volledige bandbreedte wordt benut.

Dus als je maar 100 kb/s naar 1 site haalt das ok zolang al je downloads tesamen maar rond de 0.4 Mb/s hangen.

Ik wacht op de resultaten van iBob (dank bij voorbaat man).
Welke software gebruik je om de logs te automatiseren? Mss dat ik hetzelfde kan doen zodat we kunnen vergelijken hoe realdsl and telenet presteren tijdens de piekuren.


100 KB/s is inderdaad tergend traag ... ik heb m'n telenet momenteel nog niet opgezegd just in case het probleem niet kan verholpen worden met adsl.
in speedtest op verschillende momenten van de dag haal ik zo'n 850 kbit/s downspeed, uitzonderlijk eens 920 kbit/s.
Er zal gewoon iets mis zijn met de configuratie veronderstel ik, mijn lijnwaarden zijn zeker niet slecht, ken zelfs mensen die stabiele 4 mbit hebben (skynet) met ongeveer dezelfde lijnwaarden als ik.

Wat het automatiseren betreft ga ik gewoon paar scriptjes op m'n linux server laten draaien in een crontab en de resultaten in een mysql db opslaan en weergeven met een simpele php pagina. Niets speciaals dus, gewoon handig om de info mee te delen aan de buitenwereld.
Het zal wel nog even duren, wil eerst m'n speed in orde ook.
Volgens mij sta ik gewoon ergens op 1 mbit geconfigureerd, modem zegt nochants 3360/512. ... enfin we zien wel

Zonet terug antwoord gekregen van realroot, ik ben blijkbaar een alleenstaand gevallen en ze stellen voor om een technieker langs te sturen.
Ik heb er dus alle vertrouwen dat alles goed komt.
Een paar anderen hebben reeds gepost dat zij wel 350 KB/s en meer halen.

Geplaatst: 07 mei 2005, 16:05
door Yargo
iBob,

Ik heb momenteel ook Telenet en denk ervan over te stappen naar realDSL. Heb je uw telefonie ook terug overgeschakelt naar belgacom? Of is dit altijd zo geweest, of...

En je zegt dat je uw telenet nog niet hebt opgezegd, maar je hebt wel al betaald voor 12 maand RealDSL. Ga je dan 2x abbonementsgeld betalen ?

Geplaatst: 07 mei 2005, 17:41
door Gast
iBob schreef:contact opgenomen omtrent dit probleem en ze gingen een ticket aanmaken bij Belgacom om het te onderzoeken.
Tot op heden jammergenoeg nog niets gehoord, maar Belgacom is ook niet van de snelste + allerlei feestdagen die er tussen kwamen.


Toch weeral grappig dat Belgacom weeral alles dwarsboomt.
Is dat niet schandalig?

Geplaatst: 07 mei 2005, 17:42
door Gast
Anonymous schreef:
iBob schreef:contact opgenomen omtrent dit probleem en ze gingen een ticket aanmaken bij Belgacom om het te onderzoeken.
Tot op heden jammergenoeg nog niets gehoord, maar Belgacom is ook niet van de snelste + allerlei feestdagen die er tussen kwamen.


Probeer eens in te loggen met een skynet abo van een vriend ofzo...
Als je dan 3.3mbit krijgt dan weet je dat ofwel de fout ligt bij rdsl of bij Belgacom die misschien je verbinding saboteert.

Geplaatst: 07 mei 2005, 17:46
door iBob
Telefonie heeft altijd al bij belgacom gezeten.
Echt nog NOOIT problemen mee gehad (ISDN twin lijn met 4 msn nummers).

Telenet vertrouwde ik niet voor telefonie en 't is niet dat het goedkoper is ook volgens mij.

Ik heb een eigen zaak, internet & telefonie is voor mij een absolute noodzaak en moet dan ook uiterst betrouwbaar werken.

Dat is de reden waarom ik nog even mijn telenet behoudt ook.

Trouwens, telenet kan je opzeggen wanneer je wilt, je betaalt dan enkel de nog gebruikte dagen tot je effectief afgesloten wordt.
Je moet je dus niet haasten om nog net voor de volgende facturatie periode er van af te zijn.
Ze nemen het maandelijks abonnement / 30 x aantal dagen dat je nog van de dienst gebruik hebt gemaakt.
Bovendien krijg je dan op allerlaatste factuur nog de waarborg van de modem terug (50 euro).
De modem mag blijven staan, telenet wist mij te vertellen dat het de bedoeling is om op termijn bij elk gezin een modem te krijgen, ook al heb je geen telenet internet dus.

Indien mijn snelheid zo laag zou blijven vermoed ik wel dat er een regeling kan getroffen worden met realroot wat opzegging van het contract betreft.
Zo'n minimumcontract duur van 1 jaar wordt standaard opgenomen om te vermijden dat mensen bij wie het wel werkt constant van de ene naar de andere provider zou hoppen, dit brengt een pak administratieve last mee + geeft minder zekerheid aan het bedrijf dat ze hun investeringen kunnen dekken.
Ik vermoed wel dat indien er technisch iets niet pluis is en maar 20% van de beloofde snelheid gehaald wordt er met onderlinge overeenstemming wel iets kan geregeld worden.
Verder zit geen van beiden echt te wachten op een rechtzaak als er een regeling kan worden getroffen waar beide partijen zich kunnen in vinden.

Hoe dan ook heb ik alle vertrouwen in het realroot team, technisch zijn ze volgens mij zeer onderlegd.
Als ICT'er hecht ik dan ook meer belang aan de stabiliteit van het netwerk dan de bereikbaarheid van de helpdesk.

Het zou me trouwens niet verbazen dat realdsl vroeg of laat wordt overgenomen door door een grotere ISP zolang het bod maar goed genoeg is.

Als je kijkt naar de evolutie van de markt zullen andere isp's binnenkort ook meer verkeer moeten aanbieden, kijk maar naar Nederland daar liggen de limieten al een pak hoger.
In België is het gewoon wachten tot de grotere spelers hun limieten omhoog halen.
Er steken al een hele tijd geruchten de kop op dat Belgacom Versatel zou overnemen, mocht dat gebeuren ben ik eens benieuwd wat ze met de limieten gaan doen.

enfin, zoals ik al zei: we zien wel

Geplaatst: 07 mei 2005, 17:50
door iBob
Anonymous schreef:
Anonymous schreef:
iBob schreef:contact opgenomen omtrent dit probleem en ze gingen een ticket aanmaken bij Belgacom om het te onderzoeken.
Tot op heden jammergenoeg nog niets gehoord, maar Belgacom is ook niet van de snelste + allerlei feestdagen die er tussen kwamen.


Probeer eens in te loggen met een skynet abo van een vriend ofzo...
Als je dan 3.3mbit krijgt dan weet je dat ofwel de fout ligt bij rdsl of bij Belgacom die misschien je verbinding saboteert.


Ik kan me niet voorstellen dat dit zal werken.
Mijn DSL zit bij realdsl, inbellen met een skynet login lijkt me dan ook niet mogelijk.
(Anders zou ik geen reden zien waarom je lijn moet worden overgezet als je van de ene isp naar de andere wilt)

Geplaatst: 07 mei 2005, 23:33
door misterjo
Ik zit nu ook op Realdsl en ik haal wel snelheden van 350KB/sec + hoor en de upload is ook behoorlijk 50KB/sec+

Ze zijn idd nog bezig aan hun 'customer' gedeelte dus je kan nog geen domein naam beheren noch uw email accounts maar je kan al wel inloggen erop en dan zie je je verbruik en gegevens , je kan zelfs open sessies kicken :P (niet dat ik er veel nut in zie maar kom)

Voor de rest tevree klant! Uhmz ik heb wel problemen gehad dat ik er in het begin niet opgeraakte maar dat lag echter aan mijn modem... Je moet echt wel zeker zijn dat je modem werkt onder ppp0e ook al staat het op de doos :P ... Ben maar van men sagem en alcatel overgestapt naar een thomson en nu werkt alles volgens behoren... Mooie snelheden goede uptime .. FUP , vast ip , geen random disconnects ... wat kan je meer wensen :wink: . Ik hoop gewoon dat ze ooit in de nabije toekomst hun lijnprofielen wat upgrade gelijk bgc nu naar 6Mbps download aan't doen is en 640Kbps upload.. Dat zou echt NICE zijn :roll:


Het is een aanrader maar alleen als je echt een meer eisende gebruiker bent


(Kwa service moet je daar niet veel zoeken , gelijk ze in andere topics zeggen ze reageren ook wat laat maarja... Als je ooit is naar den IKEA gaat in Brussel moet ge maar is lezen wat er op die vuilbakken staat van die luchgarden achtige toestand...)


(er staat iets van : De reden waarom dat wij goedkoop zijn en een goede prijs kwaliteit verhouding hebben is omdat wij jullie laten meewerken door jullie eigen vuilnis op te ruimen daarmee sparen we en jullie een hoop geld uit.) zoiets +-

==> als die manne van Realdsl gene helpdesk hoeven op te zetten om klanten 24/7 te helpen zullen we da ook wel voelen in de portemonee zeker:) Laat dit een wijze les zijn :wink:

Geplaatst: 08 mei 2005, 01:42
door iBob
thanks for the tip misterjo

Ik wist niet dat ze al een customer site hadden.
Ze hadden mij gezegd dat vanaf 1 mei er een customer gedeelte ging zijn waar ik de reverse dns kon instellen.

Ik vond niets terug op de realdsl.be site, maar aangezien jij er wel op geraakte heb ik dan maar eens customer.realdsl.be ingetikt en ja hoor van den eersten keer prijs ;)

Handig dat ik nu m'n verkeer kan zin, moet mijn snmp monitoring nog configureren om zelf alles bij te houden, mijn metertje reset nu nog per schijf van 4 gieg :)

Zelf heb ik enkel via telefoon mijn login en passwoord meegekregen + de boodschap dat ik via pppoe moest connecteren... dus ik had geen flauw idee waar het customer gedeelte zou moeten staan.

Nu ja zolang alles werkt ben ik tevreden. :)

Geplaatst: 09 mei 2005, 01:01
door LordPan
Heeft er al iemand kunnen testen hoe goed (of slecht) de nieuwsservers werken?
Wordt er gefilters op binaries, of heb je toestanden zoals telenet, of is het (zoals skynet) dat alles er door komt?

En hoe is de kwaliteit, ik bedoel, schommelt de snelheid vaak, schommelt het draaien van de servers van hun vaak, want momenteel merk ik dat MySQL en FTP niet werken, deze zijn wel nodig om mijn site te laten draaien.

Geplaatst: 09 mei 2005, 17:01
door nocredits
Mijn ervaringen met Realdsl :

- aanvraag 3 weken geleden gedaan : gefaxed
- binnen een paar dagen bericht dat aanvraag aan Belgacom was doorgegeven (na zelf gebeld te hebben)
- vorige week bevestiging gehad dat Belgacom ten laatste tegen
9 mei mij moest switchen (na zelf gebeld te hebben)
- vandaag 9 mei : up en running : alles in orde

download/upload : 324/52KB


Bilan :
+ : personeel technisch onderlegd en zeer vriendelijk aan de phone
- : je moet zelf contact opnemen om je status te weten te komen.

Ik heb de indruk dat Belgacom tot het laatste moment wacht om te switchen.

Thats it

Geplaatst: 09 mei 2005, 17:50
door fr3d0
nocredits schreef:Mijn ervaringen met Realdsl :

- aanvraag 3 weken geleden gedaan : gefaxed
- binnen een paar dagen bericht dat aanvraag aan Belgacom was doorgegeven (na zelf gebeld te hebben)
- vorige week bevestiging gehad dat Belgacom ten laatste tegen
9 mei mij moest switchen (na zelf gebeld te hebben)
- vandaag 9 mei : up en running : alles in orde

download/upload : 324/52KB


Bilan :
+ : personeel technisch onderlegd en zeer vriendelijk aan de phone
- : je moet zelf contact opnemen om je status te weten te komen.

Ik heb de indruk dat Belgacom tot het laatste moment wacht om te switchen.

Thats it



Ik kan dit enkel maar beamen.

Ik heb nu een kleine week realdsl en eerste opinie is vrij positief.
Geen disconnects gehad. Snelheid is steeds rond de 320kb's download en 52kb's upload. Ik ben alleen maar eens benieuwd wat hun fup zowat inhoud.
Heb wel iets meer dan een maand moeten wachten maar dit lag wederom bij belgacom.
Vriendelijk en bekwame mensen aan de telefoon.
Ik denk als ze dit kunnen aanhouden dat er voor hen een mooie toekomst wacht.

Geplaatst: 10 mei 2005, 19:03
door iBob
Nog even een update.

Zaterdag dus een mail gehad van realdsl support ivm mijn trage snelheid... niets meer van gehoord tot daarnet.

Er belde mij iemand op van Telenet Solutions (jawel) ivm mijn probleem met ADSL.
Die man zelf had blijkbaar nog nooit van realroot of realdsl gehoord.

Telenet Solutions is de business afdeling van Telenet. Blijkbaar zit realroot met hun ADSL onder een bedrijf genaamd "Online IP" wat onder Telenet Solutions valt (zelfde overkoepelende aandeelhouder).

Enfin, het komt er op neer dat Telenet eigenlijk meer met ADSL heeft te maken dan je wel zou denken.

De supportguy heeft me wat dingen laten downloaden van belnet en kwam tot de constatatie dat mijn snelheid heel onstabiel en slecht was.
paar seconden 120 KB/s en dan ineens 10 KB/s, soms zelfs eens 0 KB/s (w00t).
Upload snelheid was perfect stabiel, 4 minuten geupload aan stabiele 500 kbit/s.

Belgacom had laten weten dat mijn lijn in orde was.

Hij raadt mij nu aan m'n splitter te controleren en als het dan nog niet betert nogmaals een ticket aan te maken bij Belgacom.

Ik was zowiezo van plan eens een andere splitter te testen, het is nochtans een nieuwe uit een officiële Belgacom boetiek :)
Normaal gebruik ik bij installaties zelf altijd de Alcatel 1000LP splitters, maar ik heb er momenteel geen voor ISDN meer liggen.

Een tip was ook om eens te proberen zonder splitter ... maar aangezien er toch een pak meer stroom op een ISDN lijn zit dan op een PSTN lijn ga ik dit toch maar niet doen (ocharme die modem )

Wat ik wel kan zeggen is dat verder het netwerk volgens mij wel stabiel is, ok heb ik nog geen ongewilde disconnects gehad (buiten die 1 of 2 keer dat ze een netwerk upgrade gingen doen (aangekondigd).
Nu was ik bvb weer 120 uur non stop online.

Ziezo, ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Geplaatst: 10 mei 2005, 19:20
door cptKangaroo
Misschien eens een nieuwe UserAccount op je computer aanmaken, en daarmee een download testen -- zo kan je (tot op zekere hoogte) uitsluiten dat het veroorzaakt wordt door een of andere softwareprul.