heist_175 schreef:@5%
Ik nam gewoon de voorbije dagen.
Als je op 5 dagen maar één hebt die de moeite is, dan gaat dat toch wel een probleem geven als je de kernenergie niet meer hebt.
Die gascentrales gaan heel veel stroom mogen leveren.
PS : vandaag draaiden ze wel op volle toeren hier.
heist_175 schreef:Als je op diezelfde pagina wat verder terug gaat, zie je wel vaker 30-40% passeren.
Ik heb er geen studie van gemaakt, maar het kan dus wel.
Maar 40% is al een groot succes, ik vind dat eigenlijk zwak.
heist_175 schreef:Als we nu nog méér PV leggen en nog meer windmolens bouwen, dan gaan we al ergens geraken.
Het moet er ook niet morgen al liggen/zijn.
Dat weet ik niet, want het is niet dat die ene molen een halve dag stillag, ze lagen alle zeven stil.
Dus dat wil zeggen dat je dan in een heel gebied geen rendement hebt.
heist_175 schreef:
Als die allemaal elektrisch worden tegen 2026, hebben we een batterij staan van >10GWh (400.000 auto's x 20-30-40kWh per auto). Daar kan je al even mee verder hé

.
En iedereen gaat daar zomaar aan meedoen, en dat gaat goed werken, en je gaat daar altijd kunnen op rekenen?
Er is een verschil tussen mensen die dat uit vrije wil een tijdje doen, en dat permanent aan heel de bevolking opleggen.
Dizzy schreef:Dit toont ook een spagaat tussen wat men lokaal doet en men nationaal gaat bestrijden. Misschien daarom dat BDW federaal nog niets gepresteerd heeft.
Typisch, eerst zeggen : hij heeft niets gerealiseerd, en als je dan 3 voorbeelden krijgt, wordt het plots: hij heeft
federaal niets gerealiseerd.
Flauw, hoor.