duizend schreef:boulder schreef:
Ik heb vandaag 41 kilometer gefietst.
En onderweg heb ik ook wel eens een paar minuten uitgerust.
Gelukkig geen leeghoofden tegengekomen, die schrik hebben van een samenscholing van één persoon...
Rusten, dan mag de politie je een boete geven volgens het mb.
Rusten is niet wandelen en is geen fysieke activiteit.
Je had naast je fiets moeten wandelen om in orde te zijn ipv te rusten.
Ofwel minder dan 41 kilometer doen zodat je niet moest rusten.
Waarom doe je 41 km als je dat niet in één stuk kan?
ze blijven gewoon hardleers uitvluchten zoeken om buiten toch iets anders te doen dan wandelen of een fysieke activiteit
Enkel strikt beboeten helpt, jammer
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Copy paste uit het MB
“ Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;
- de schooluitstappen en de activiteiten in het kader van jeugdbewe- gingen, op en vanaf het nationaal grondgebied;
- de activiteiten van de erediensten.
In afwijking van het eerste lid, worden toegestaan:
- activiteiten in intieme of familiale kring en begrafenisceremonies;
- Een buitenwandeling met de leden van de familie die onder hetzelfde dak wonen vergezeld met een andere persoon, de beoefening van een individuele fysieke activiteit of met de familieleden die onder hetzelfde dak wonen of telkens een zelfde vriend, dit alles met respect van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon.
Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
- zich te begeven van en naar de plaatsen waarvan de opening toegelaten is op basis van de artikelen 1 en 3;
- toegang te hebben tot bankautomaten en postkantoren;
- toegang te hebben tot medische zorgen;
- om bijstand en zorgen te voorzien voor oudere personen, voor minderjarigen, voor personen met een handicap en voor kwetsbare personen;
- het uitvoeren van de professionele verplaatsingen, met inbegrip van het woon-werkverkeer.
- Situaties bedoeld in artikel 5, alinea 2.”
@ Duizend
Kan je eens aantonen waar in het MB staat dat even op een bankje zitten verboden en dusdanig strafbaar is?
By the way “ Fysieke activiteit wordt als volgt gedefinieerd: ―Een door skeletspieren geproduceerde beweging en/of houding die gepaard gaat met toename energieverbruik.”
Dus bij even uitrusten is er nog steeds een hoger energieverbruik dan in een normale ruststand en zitten is nog steeds een houding.
Het wordt mijn inziens hoog dringend tijd sommigen onder onze bevolking eens hun angst onder ogen zien in plaats van zich achteloos erdoor te laten sturen. Dat deze pandemie ernstig is daarover valt geen twijfel, dat alle beslissingen die door de politiek & experts naar hun eigen zegen op een paar uur en een A4’tje genomen daarentegen Heilig en perfect zouden zijn. Dat laat ik ieder voor zich zelf uitmaken maar heb er ernstige bedenkingen bij in vergelijking met enkele andere landen waar de maatregelen minder streng zijn maar betere resultaten boeken.
Voor een regering die het vertrouwen vroeg aan het parlement en volmachten eiste merk ik wel op dat er bitter weinig vertrouwen gegeven wordt aan hun volk en men enkel weer repressie kent. Dit dan weer uitgevoerd op basis van een FAQ ondertussen al aan versie 8 dewelke juridisch minder waarde heeft of een rol WC papier in deze Corona tijden. Wilt men deze maatregelen nog lange tijd blijven volhouden kan men beter het maatschappelijk draagvlak niet verder meer ondermijnen maar hun peilers richten op redelijkheid en proportionaliteit.
Voor de liefhebbers van een totalitaire staat stel ik voor om te verhuizen naar Noord Korea en eens te bezinnen over de talloze levens die gegeven zijn om ons in de vrijheden te voorzien dewelke jullie nu achteloos willen opofferen.
Er komt een leven na Corona, zoals onze Corona profeet Marc van Ranst zegt “het komt goed” dus denken we best ook even in welk soort land/maatschappij we dat leven willen leiden. Democratie of Dictatuur?