Wettelijke verplaatsingen tijdens de Corona crisis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Eergisteren zaten we(vriendin en dochter) toevallig in het park nog
juist niet te picnicken...
Komt er een combi in het park gereden, stuurt de 2 jonge meisjes naast ons weg en ook een koppel dat wat verder een sigaar zat te roken konden vertrekken... Naar ons hebben ze eens vriendelijk gezwaaid.
Soms kan ik het ook niet meer volgen ;-)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

De tijd van waarschuwen is al lang voorbij.. waarom niet allemaal 250€?
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

ddd schreef:De tijd van waarschuwen is al lang voorbij.. waarom niet allemaal 250€?
Ik dacht omdat het een combinatie was van het parket niet te overbelasten en bankje verbieden juridisch niet sterk zou staan. Dat was toch De Wever zen excuus in Antwerpen.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

iceke schreef:Eergisteren zaten we(vriendin en dochter) toevallig in het park nog juist niet te picnicken...

En dan zegt er een man die nu aan het front (ziekenhuis) zit...

Als we in het paasweekend laks omgaan met de maatregelen, riskeren we over een dikke week Italiaanse toestanden

De hoofdarts van het Sint-Trudo Ziekenhuis in Sint-Truiden lanceert een wake-upcall: “Het is nog niet gedaan. Als we in het paasweekend laks omgaan met de maatregelen, riskeren we over een dikke week Italiaanse toestanden.”

Joan Vlayen, hoofdarts van het Sint-Trudo Ziekenhuis, uitte zijn ongerustheid op Facebook omdat het aantal opnames in het Truiense ziekenhuis opnieuw in stijgende lijn gaat. “Op dit moment hebben wij tachtig gewone bedden – naast de bedden op intensieve zorgen dus – bestemd voor coronapatiënten”, zegt Vlayen.

“De bezetting was gedaald tot zestig patiënten of zelfs minder. Maar deze week is het weer de andere richting uitgegaan. de voorbije dagen zijn we opnieuw over de zeventig bezette bedden gegaan. Ook de druk op de intensieve afdeling is weer toegenomen. Vrijdag hebben we opnieuw een patiënt naar het ZOL in Genk moeten overbrengen.”

Een grotere instroom van patiënten uit de woonzorgcentra is niet de oorzaak van de toegenomen druk op het Sint-Trudo Ziekenhuis, zegt Vlayen. “De voorbije week hadden we niet meer verwijzingen vanuit rusthuizen dan de weken voordien. De meeste patiënten komen nog steeds van thuis.”


BRON NB

Ga jij dus maar lekker picknicken in het park, samen met de anderen die de uitgevaardigde regels aan hun laars lappen.

We zullen dan wel zien waar we eindigen, hopelijk niet op intensive care.

Misschien is de net bedachte maatregel van Zuid-Korea ook een idee voor hier.

Zij die betrapt worden op het overtreden van de regels, krijgen een electronisch polsbandje. Bij een tweede overtreding gewoon een boete X10. Het zal dan niet lang meer duren.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

iceke schreef:Eergisteren zaten we(vriendin en dochter) toevallig in het park nog
juist niet te picnicken...
Dom, dommer domst. Hoe kunnen mensen nu zo oerdom zijn na al die weken dat er iedere dag doden vallen.

De boetes kunnen niet hoog genoeg zijn, maar dan ook effectief innen. Blijkbaar verlang je naar de IC of de Dood? Of wil je je vriendin kwijt? Of je ouders? Of je buurvrouw van 60 jaar?

Blijf in uw kot !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

De reactie is er ook wel over. Of die persoon met zijn vriendin en dochter op het gras zit in een park of bij hem thuis.

Vertel mij eens het verschil? Oordelen zonder te weten. Daar zijn we goed in. Waarmee ik het niet wil goedpraten maar de 'wil jij nog wel leven' reactie is er ook over.

Vandaag stond het te lezen op het nieuws dat het niet duidelijk is vanwaar de nieuwe besmettingen komen. Gissen dus.

Eigenlijk zou men iedereen moeten testen om echt duidelijkheid te scheppen. Helaas gaat dat (nog) niet. Desnoods met een zelftest.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Slafes schreef:De reactie is er ook wel over. Of die persoon met zijn vriendin en dochter op het gras zit in een park of bij hem thuis.

.
Thuis = Blijf in uw kot

Pic nic in het park is in de openbare ruimte waar men besmet kan geraken of anderen kan besmetten.

Als je geen probleem ziet tussen het park en thuis. Dan moet je maar eens kijken in Italië? Spanje? Ben je vragende partij om naar zulke toestanden te gaan? Deze houding getuigd ook van bitter weinig respect voor de verpleegkundigen, dokters die in de eerste lijn staan te vechten. Getuigd van geen respect voor onze mensen die in rust- en verzorgingshuizen bezig zijn met te vechten om onze bejaarden tijdens hun laatste levensjaren te beschermen. Deze houding getuigd van bitter weinig respect voor alle mensen die in de gehandicapten sector werken met vrees voor eigen leven / besmetting wegens 0,0 bescherming voor handen.

Dus blijf in uw kot !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoe moeilijk is dat nu om te begrijpen ?????????????
Laatst gewijzigd door Muziekbos op 11 apr 2020, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Slafes schreef:
Misschien toch eens nagaan wat echt de regels zijn omtrent bankzitte.

Kijk even naar het VTM nieuws van gisteren. Sommige gemeenten beboeten alvast niet. Ze hebben zelfs extea banken bij gezet.

Flutregel die weer door verkeerde mensen ook verkeerd wirdt geïnterpreteerd.

Als iedereen nu eens zou stoppen met zelf flik te spelen...

De regels van het mb zijn duidelijk, het mag niet.
Of de politie het mb dan strikt of minder strikt handhaaft is hun zaak.

Ze mogen dit beboeten en dus niet zeuren als je een boete krijgt.
Gewoon niet doen als je geen boete wil.
Ook niet zeuren als diegene op het bankje 50 meter verder GEEN boete krijgt.

Ik speel geen flik, ieder doet wat hij denkt te moeten doen,
Ik geef enkel de flikken groot gelijk als ze een terechte boete uitdelen.

Het is dan aan de rechterlijke macht om eventueel te oordelen of er verzachtende omstandigheden zijn.
Maar dan weer niet zeuren als je van diezelfde rechterlijke macht naar het gevang mag ipv 250 euro schikking te betalen ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

phil48 schreef:
Als we in het paasweekend laks omgaan met de maatregelen, riskeren we over een dikke week Italiaanse toestanden
Wat is laks ? Op een bankje gaan zitten ?
Naar de supermarkt gaan waar 20 man uw eten al bepoteld heeft ? Gaan eitjes rapen bij de grootouders ?
In de file gaan fietsen op de knooppunten ? Het openbaar vervoer nemen ?
Soit, ik kan meer situaties opnoemen waar de kans groter is om besmet te worden dan op een bankje te zitten..
Maar ik zal er nog 3. noemen die echt problematisch zijn op dit moment, 1. In het ziekenhuis belanden 2. In een rusthuis wonen en 3. Thuiszorg krijgen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Muziekbos schreef:Pic nic in het park is in de openbare ruimte waar men besmet kan geraken of anderen kan besmetten.

Als je geen probleem ziet tussen het park en thuis. Dan moet je maar eens kijken in Italië? Spanje? Ben je vragende partij om naar zulke toestanden te gaan?
Waar haal jij de informatie vandaan dat dit puur vanwege een Pic-Nic in het park is ? Zolang er social distancing is lijkt mij een pic-nic even gevaarlijk als gaan winkelen.

Het verbod lijkt me dan ook eerder gericht op het vermijden van samenscholingen en niet zozeer van het picnikken maar hoe giet je zoiets in een wet. Waar je gaat picnikken lijkt me ook enorm verschillend... ik kan me inbeelden dat het in de stadsparken enorm druk (groter risico) is zonder enige richtlijnen maar hier in de bossen zie je amper mensen (kleiner risico).

Ik ben daarstraks gaan wandelen en heb hier en daar mensen in het gras zien liggen zonnen... ik kan me niet inbeelden dat daar ook maar enig risico was (moest dat zo zijn dan zou ik helemaal niet meer buiten komen want ik zie heel wat andere toegelaten (!) dingen dan louter dat).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Naar de winkel moet je, een picknick is voor de fun ..
Lijkt me duidelijk.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Yup, dat virus maakt natuurlijk een uitzondering voor mensen die naar de winkel gaan en volgens de regels leven die gelden tot aan de dichtsbijzijnde landgrens.
Pek en veren voor hen die buiten de lijntjes kleuren.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Grootouders die tijdens het wandelen iets droppen voor de kleinkinderen, mag niet want geen essentiële verplaatsing.
Op een bankje gaan rusten tijdens het joggen of wandelen, mag ook al niet.
Kan iemand me dan eens zeggen waarom dit wel mag : https://www.hln.be/in-de-buurt/kortrijk ... ~a31adc3f/ ?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

IJsjeswinkels zijnn voedingszaken, zolang je het niet in de winkel opeet, is het volgens de wet OK.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

iceke schreef:Yup, dat virus maakt natuurlijk een uitzondering voor mensen die naar de winkel gaan en volgens de regels leven die gelden tot aan de dichtsbijzijnde landgrens.
Natuurlijk niet.. dus hoe minder buiten komen hoe beter.

Men moet veel meer controles doen EN boetes geven. Alleen dan luistert men bliikbaar...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik vind dat ook, een pak meer controles en boetes.
Voor alles wat niet volgens het mb is.
En hoe meer mensen een terechte boete krijgen om op een bankje te zitten, hoe meer men in zijn kot zal blijven.

Als iceke €750 mag dokken om te gaan picknicken dan zal hij het niet meer doen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

duizend schreef:Bankje aan zee zitten is geen buitenwandeling en geen individuele fysieke activiteit dus niet toegestaan.
Als je niet in staat bent om een fysieke activiteit uit te oefenen dan blijf je in je kot zoals gevraagd.
Het is niet omdat je even rust dat je niet in staat bent fysieke activiteit uit te oefenen... :roll:
duizend schreef:Komt ervan als je perse zoals zovelen op dit forum de grenzen van het mb probeert op te zoeken…
Jawohl, mein Führer...
Nog altijd niet verleerd om dictatortje te spelen?

Ik heb vandaag 41 kilometer gefietst.
En onderweg heb ik ook wel eens een paar minuten uitgerust.
Gelukkig geen leeghoofden tegengekomen, die schrik hebben van een samenscholing van één persoon...
Muziekbos schreef:Als je geen probleem ziet tussen het park en thuis. Dan moet je maar eens kijken in Italië? Spanje? Ben je vragende partij om naar zulke toestanden te gaan?
Spanje en Italië hebben eel strengere lockdowns dan hier.
Buitengaan kan alleen voor inkopen of bijv. voor het wandelen met de hond.
Mensen verhuren daar hun hond per uur voor mensen die eens willen buitenkomen.
Dat streng beleid heeft niet belet dat hun ziekenhuizen overspoeld werden door zieken.
Gelukkig begint het nu wel beter te gaan daar, maar je kunt niet zeggen dat die strenge maatregelen het overspoelen van de ziekenhuizen belet heeft.

Het lijkt mij dus belangrijker maatregelen te nemen en die voldoende lang vol te houden, dan het meest onmenselijk te zijn en dat met militaire macht af te dwingen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Stroper schreef:IJsjeswinkels zijnn voedingszaken, zolang je het niet in de winkel opeet, is het volgens de wet OK.
Ja, maar dat is geen essentiële verplaatsing in de geest van de wet he. Als dat mag, dan mag ik ook aan de zee mijn Brusselse wafel gaan eten omdat ik die van dat kraampje op den dijk in Blankenberge het lekkerst vind.

De reacties doen me een beetje denken aan snelheidsovertredingen. Als iemand op een zondagmiddag op een lege autostrade 140 rijdt neemt die onverantwoorde risico's, is dat een potentiële moordenaar, moet die maar eens denken aan de ouders van verongelukte kinderen,... De publieke opinie gaat daar volledig in mee terwijl we in Duitsland in dezelfde omstandigheden 240 rijden en niemand daarover piept...

Dat het momenteel geen goed plan is om met 300 man in een zweterige apres-ski-bar bijeengepakt te gaan staan, daar kan ik perfect inkomen. Maar als ik een boete van 250 eur krijg omdat ik met mijn auto naar het bos 10 km verderop ben gereden om daar te wandelen is mijn antwoord aan die agent: see you in court...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Tomby schreef: Kan iemand me dan eens zeggen waarom dit wel mag : https://www.hln.be/in-de-buurt/kortrijk ... ~a31adc3f/ ?
Van mij mogen ze ze allemaal op de bon smijten wegens overtreding van de geest van de wet. Een ijsje aan een kraam is geen 'maaltijd' + het geeft mensen een reden om zich nodeloos te verplaatsen met een samenscholing tot gevolg. Sommigen willen het gewoon echt niet snappen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

SpecialK schreef:
Stroper schreef:IJsjeswinkels zijnn voedingszaken, zolang je het niet in de winkel opeet, is het volgens de wet OK.
Ja, maar dat is geen essentiële verplaatsing in de geest van de wet he.
En waarom niet?
Enkel wat als essentieel geacht wordt, mag open.
Wie zich dan naar zo'n zaak begeeft, doet automatisch een essentiële verplaatsing, anders kun je dat van alles in twijfel trekken.
Ik zit zonder koffie, ik ga naar de supermarkt.
Jamaar, je kunt toch leven zonder koffie?
Dus is het niet essentieel...
Met dat soort redeneringen kun je alles als niet-essentieel klasseren.
Vandaar dat "geest van de wet" niet iets is waarover Jan Modaal moet oordelen, dat is voor een rechter, als het ooit tot een rechtszaak komt, natuurlijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

boulder schreef: Vandaar dat "geest van de wet" niet iets is waarover Jan Modaal moet oordelen, dat is voor een rechter, als het ooit tot een rechtszaak komt, natuurlijk.
Inderdaad; de regering heeft met de maatregelen een aantal rechtsprincipes naast zich neergelegd, dus als er één beroepscategorie is die beter wordt van deze crisis, dan zullen het wel advocaten zijn. Hier zullen talloze rechtzaken van komen. Gelukkig is justitie, in tegenstelling tot de gezondheidszorg, niet overbelast :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

SpecialK schreef:
boulder schreef: Vandaar dat "geest van de wet" niet iets is waarover Jan Modaal moet oordelen, dat is voor een rechter, als het ooit tot een rechtszaak komt, natuurlijk.
Inderdaad; de regering heeft met de maatregelen een aantal rechtsprincipes naast zich neergelegd, dus als er één beroepscategorie is die beter wordt van deze crisis, dan zullen het wel advocaten zijn. Hier zullen talloze rechtzaken van komen. Gelukkig is justitie, in tegenstelling tot de gezondheidszorg, niet overbelast :)
Los van het feit dat heel dit regime zeer twijfelachtig is qua wettelijkheid, is het overdreven hardvochtig zijn, zoals enkelen hier pleiten, het domste wat je kunt doen.
Het absoluut grootste deel van de bevolking doet haar best, door onredelijk en onmenselijk te zijn, riskeer je die goodwill kapot te maken.
Vergeet niet, mensen hun bewegingsvrijheid afnemen, verbieden om nog familieleden te omhelzen, dat zijn zaken die je normaal in een dictatuur ziet, ze zijn onmenselijk.
Wie de onmenseljikeheid te ver drijft, zal ervoor zorgen dat er niet alleen een viruspiek is, maar ook een van zelfmoorden, huiselijk geweld, enz.
De enige reden dat ik bereid ben hiervoor een inspanning te doen is omwille van dit virus, niet omdat een of andere idioot met 2 strepen op zijn uniform dit eist.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

boulder schreef: Ik heb vandaag 41 kilometer gefietst.
En onderweg heb ik ook wel eens een paar minuten uitgerust.
Gelukkig geen leeghoofden tegengekomen, die schrik hebben van een samenscholing van één persoon...
Rusten, dan mag de politie je een boete geven volgens het mb.
Rusten is niet wandelen en is geen fysieke activiteit.

Je had naast je fiets moeten wandelen om in orde te zijn ipv te rusten.
Ofwel minder dan 41 kilometer doen zodat je niet moest rusten.
Waarom doe je 41 km als je dat niet in één stuk kan?


ze blijven gewoon hardleers uitvluchten zoeken om buiten toch iets anders te doen dan wandelen of een fysieke activiteit :roll:
Enkel strikt beboeten helpt, jammer :twisted:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ddd schreef: Men moet veel meer controles doen EN boetes geven. Alleen dan luistert men bliikbaar...
Nee, men moet beginnen testen,handen wassen, afstand houden, een maskertje dragen, en gvd eens aan een plan beginnen om die zever op te lossen... Quarantaine is geen plan hé, iedereen opsluiten werkt niet. Absurde regeltjes uitvinden ook niet.
We hebben een probleem, leg alles stil tot we een plan hebben hoe we dit gaan aanpakken = oké.
We hebben een probleem, leg alles stil = niet oké
Ik heb in ieder geval nog niet veel plannen zien voorbij komen. Blijf in uw kot en trekt uw plan is geen oplossing.

Hoe je het ook draait of keert, we moeten hier doorheen... We zitten nu op 3.000 nog 97.000 te gaan, een virus roei je uit door immuniteit of door vaccinatie. Als dat laatste er niet is dan gaat blijf in uw kot ook niet echt helpen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het enige wat ECHT zal werken is iedereen screenen en testen of hij Corona heeft. Deze mensen horen dan ook een poosje afgezonderd te leven en het probleem is meteen opgelost. In Italië gaan ze ineens 2,5 miljoen mensen testen. Waarom kan dat hier (nog) niet?

Op de rest van de 'wat ik niet begrijp' ga ik niet meer reageren. Lijkt me ook niet de moeite.

Wat de drukte aan de ijssalons betreft heb ik het een stuk moeilijker dan iemand die met zijn gezin in een park ergens in het gras gaat zitten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

duizend schreef:Rusten, dan mag de politie je een boete geven volgens het mb.
Rusten is niet wandelen en is geen fysieke activiteit.
Gelukkig zijn ze nog net iets slimmer dan idioten zoals jij.
Waar staat overigens dat je niet mag rusten, of is dat weer een van die regeltjes die jij uitgevonden hebt?
duizend schreef:Je had naast je fiets moeten wandelen om in orde te zijn ipv te rusten.
"In orde zijn" kan mij geen zak schelen.
We zijn hier niet in een militaire dictatuur.
Het gaat om social distancing.
Als ik op mijn eentje fiets, en ik rust eventjes, ben ik nog altijd op mijn eentje.
Of heb je schrik dat ik een paar boterbloempjes ga besmetten?
duizend schreef:Ofwel minder dan 41 kilometer doen zodat je niet moest rusten.
Waarom doe je 41 km als je dat niet in één stuk kan?
Mensen met een paar hersencellen beseffen dat conditie iets variabels is.
Het idee dat je perfect op voorhand weet hoe ver je kunt fietsen voor je eventjes rust is te gek voor woorden.
Bovendien, heb ik gerust met 30, daarna heb ik er nog eens 11 gedaan, dus waarom zou ik het niet aankunnen?

Je lijkt mij ofwel een idioot of een forumtrol, of beiden.
duizend schreef:ze blijven gewoon hardleers uitvluchten zoeken om buiten toch iets anders te doen dan wandelen of een fysieke activiteit :roll:
Enkel strikt beboeten helpt, jammer :twisted:
Jawohl, mein Führer!
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

iceke schreef: We hebben een probleem, leg alles stil tot we een plan hebben hoe we dit gaan aanpakken = oké.
We hebben een probleem, leg alles stil = niet oké
De reden dat ze dat doen, is jou tijdens die picknick wellicht ontgaan.

Volgens Van Ranst is DAT om de corona afdelingen niet te overbelasten. Als alle Iceke's gewoon hun gang blijven gaan, alsof er niks aan de hand is, dan krijgen we gegarandeerd Spaanse toestanden - zodat de volgendet Iceke niet meer aan een beademhalingstoestel komt, maar gewoon in de gang zal liggen creperen.

Dat wij ONDANKS de lockdown intussen al meer doden tellen dan China, met zijn anderhalf miljard inwoners, zegt dat er bij ons iets grondig fout loopt. En zeg niet dat het komt omdat ze bij ons anders tellen hé.

Misschien houden ze zich daar gewoon beter aan de regels.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dus jij geloofd effectief de cijfers uit China? Amai. Goedgelovig...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

phil48, ik denk niet dat je iceke zijn bericht zelfs maar inhoudelijk gelezen hebt want er staat toch wel iets anders hoor. Volgens mij is er met mensen die zo panisch zijn ook geen enkele mogelijkheid om echt inhoudelijk te praten.

De curve zou zonder lichte lockdown te hard omhoog gaan maar we zouden er dan wel sneller vanaf geweest zijn. De lockdown zorgt er eigenlijk net voor dat alles langer duurt maar de curve met doden trager loopt en ic bedden beschikbaar blijven waardoor er dus in totaliteit minder doden zullen vallen. Dus claimen dat we in ons kot moeten blijven en dat alles 'rapper' gedaan zal zijn. Verder dromen? Want dat is net niet de bedoeling van deze maatregelen. Heeft de regering ook helemaal nooit geclaimed trouwens...

Ik hoop wel dat de regering eens met wat meer visie voor de dag komt, zowel wat betreft de verplaatsingen (geen grijze zones) en niet van de pot gerukte ideetjes. Waarna ze ook hun langere termijnvisie uit de doeken doen en het probleem ook echt aanpakken.

En verder ga ik er niet meer op reageren. Denk dat het een welles nietes spelletje zal zijn tussen de die hard aanhangers van regels zijn regels (en ze soms ook niet exact kennen) en de mensen die het goed voor hebben maar de wind vanvoor krijgen omdat ze zich (terecht) de nodige vragen stellen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

phil48 schreef:Als alle Iceke's gewoon hun gang blijven gaan, alsof er niks aan de hand is, dan krijgen we gegarandeerd Spaanse toestanden
HALLO!
In Spanje hebben ze een harde lockdown, harder dan hier.
En toch doen jullie alsof hardere maatregelen de oplossing zijn.
phil48 schreef:Misschien houden ze zich daar gewoon beter aan de regels.
In China dragen ze allemaal mondmaskers...
Hier komen onze "leiders" zeggen dat het geen zin heeft.
En in Spanje gaan ze mondmaskers ook VERPLICHTEN op het openbaar vervoer.
Hier zeggen ze dat het geen nut heeft.
Laat onze 'verantwoordelijken' nu toevallig geen mondmaskers hebben hier.
En ondertussen laten ze de mensen creperen in de woonzorgverblijven.
En dan zijn er hier nog die de schuld bij de gewone burger willen leggen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

boulder schreef: Waar staat overigens dat je niet mag rusten, of is dat weer een van die regeltjes die jij uitgevonden hebt?
Lees het mb eens zou ik zeggen.

Alles is verboden (=blijf in je kot) met uitzondering van essentiële verplaatsingen, woon-werk,wandelen en een fysieke activiteit in de buitenlucht.
Rusten is geen fysieke activiteit, bankzitten ook niet, op het strand zonnen ook niet, dus allemaal terecht strafbaar door de politie …

Op de rest van je kleuterniveau tirade reageer ik niet … :roll:


@ijsjes afhalen en eten
ja dat mag volgens het mb op voorwaarde dat je niet stilstaat of zit om het ijsje op te eten.
dus wandelend je ijsje opeten... of kans op boete
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

duizend schreef:Lees het mb eens zou ik zeggen.

Alles is verboden (=blijf in je kot) met uitzondering van essentiële verplaatsingen, woon-werk,wandelen en een fysieke activiteit in de buitenlucht.
Rusten is geen fysieke activiteit, bankzitten ook niet
Dat is jouw interpretatie, die natuurlijk niet veel waard is, vanwege je dictatoriale neigingen.
Volgens mij, als ik aan het fietsen ben, en ik ben eventjes moe (bijv. op een helling), dan is daar geen enkel probleem als ik eventjes rust, en al zeker niet als er geen bankje in de buurt is.
Dat hoort gewoon bij die fysieke activiteit.
Maar nog eens, mocht een of andere achterlijke flik mij een boete geven, dan wordt dat rechtbank.
Dan zullen we eens zien of jouw idiote interpratie van "geest van de wet" het haalt.
duizend schreef:Op de rest van je kleuterniveau tirade reageer ik niet … :roll:
Je bent dan ook op kleuterniveau bezig, denkende dat iemand je ernstig neemt als je heel de tijd zegt dat anderen moeten beboet worden.
Zit jij in het leger of zo, dat je gestopt bent met je hersens te gebruiken, en blindelings de meest dwaze bevelen opvolgt?
De rest van ons heeft wel nog hersens en gebruikt ze ook, en dus gaan we nooit naar jouw pijpen dansen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Gewoon even nuchter naar de cijfers kijken.

Er werden vandaag (morgen zal het minder zijn, weekendcijfers) 421 nieuwe COVID-19-patiënten opgenomen in het ziekenhuis,

Ondanks de lockdown light heb je nog steeds een aanzienlijk aantal nieuwe besmettingen. Zou het kunnen komen omdat we de social distancing steeds meer aan onze laars lappen ??

“Zonet in de Aldi. Ongelimiteerde toegang. Over de koppen lopen. Nooit gehoord van social distancing??? Woest word ik hiervan,” klonk het bij Nijs, een gastro-enteroloog die sinds 16 maart een Covid-19 arts is. Hij voegde er nog een tweet aan toe. “Schrijf het op. Binnen 7-10 dagen nieuwe piek in de ziekenhuizen die nu vol liggen,” aldus Jochen Nijs.

Vergelijk de cijfers met Italië, waar het nu wel begint af te nemen (ze zitten 14 dagen op ons voor).

Italië total cases per miljoen inwoners 2 518
België total cases per miljoen inwoners 2 418
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

duizend schreef:
boulder schreef: Ik heb vandaag 41 kilometer gefietst.
En onderweg heb ik ook wel eens een paar minuten uitgerust.
Gelukkig geen leeghoofden tegengekomen, die schrik hebben van een samenscholing van één persoon...
Rusten, dan mag de politie je een boete geven volgens het mb.
Rusten is niet wandelen en is geen fysieke activiteit.

Je had naast je fiets moeten wandelen om in orde te zijn ipv te rusten.
Ofwel minder dan 41 kilometer doen zodat je niet moest rusten.
Waarom doe je 41 km als je dat niet in één stuk kan?


ze blijven gewoon hardleers uitvluchten zoeken om buiten toch iets anders te doen dan wandelen of een fysieke activiteit :roll:
Enkel strikt beboeten helpt, jammer :twisted:
Copy paste uit het MB
“ Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;
- de schooluitstappen en de activiteiten in het kader van jeugdbewe- gingen, op en vanaf het nationaal grondgebied;
- de activiteiten van de erediensten.
In afwijking van het eerste lid, worden toegestaan:
- activiteiten in intieme of familiale kring en begrafenisceremonies;
- Een buitenwandeling met de leden van de familie die onder hetzelfde dak wonen vergezeld met een andere persoon, de beoefening van een individuele fysieke activiteit of met de familieleden die onder hetzelfde dak wonen of telkens een zelfde vriend, dit alles met respect van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon.

Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
- zich te begeven van en naar de plaatsen waarvan de opening toegelaten is op basis van de artikelen 1 en 3;
- toegang te hebben tot bankautomaten en postkantoren;
- toegang te hebben tot medische zorgen;
- om bijstand en zorgen te voorzien voor oudere personen, voor minderjarigen, voor personen met een handicap en voor kwetsbare personen;
- het uitvoeren van de professionele verplaatsingen, met inbegrip van het woon-werkverkeer.
- Situaties bedoeld in artikel 5, alinea 2.”

@ Duizend
Kan je eens aantonen waar in het MB staat dat even op een bankje zitten verboden en dusdanig strafbaar is?
By the way “ Fysieke activiteit wordt als volgt gedefinieerd: ―Een door skeletspieren geproduceerde beweging en/of houding die gepaard gaat met toename energieverbruik.”
Dus bij even uitrusten is er nog steeds een hoger energieverbruik dan in een normale ruststand en zitten is nog steeds een houding.

Het wordt mijn inziens hoog dringend tijd sommigen onder onze bevolking eens hun angst onder ogen zien in plaats van zich achteloos erdoor te laten sturen. Dat deze pandemie ernstig is daarover valt geen twijfel, dat alle beslissingen die door de politiek & experts naar hun eigen zegen op een paar uur en een A4’tje genomen daarentegen Heilig en perfect zouden zijn. Dat laat ik ieder voor zich zelf uitmaken maar heb er ernstige bedenkingen bij in vergelijking met enkele andere landen waar de maatregelen minder streng zijn maar betere resultaten boeken.

Voor een regering die het vertrouwen vroeg aan het parlement en volmachten eiste merk ik wel op dat er bitter weinig vertrouwen gegeven wordt aan hun volk en men enkel weer repressie kent. Dit dan weer uitgevoerd op basis van een FAQ ondertussen al aan versie 8 dewelke juridisch minder waarde heeft of een rol WC papier in deze Corona tijden. Wilt men deze maatregelen nog lange tijd blijven volhouden kan men beter het maatschappelijk draagvlak niet verder meer ondermijnen maar hun peilers richten op redelijkheid en proportionaliteit.

Voor de liefhebbers van een totalitaire staat stel ik voor om te verhuizen naar Noord Korea en eens te bezinnen over de talloze levens die gegeven zijn om ons in de vrijheden te voorzien dewelke jullie nu achteloos willen opofferen.

Er komt een leven na Corona, zoals onze Corona profeet Marc van Ranst zegt “het komt goed” dus denken we best ook even in welk soort land/maatschappij we dat leven willen leiden. Democratie of Dictatuur?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

phil48 schreef:Gewoon even nuchter naar de cijfers kijken.

Er werden vandaag (morgen zal het minder zijn, weekendcijfers) 421 nieuwe COVID-19-patiënten opgenomen in het ziekenhuis,

Ondanks de lockdown light heb je nog steeds een aanzienlijk aantal nieuwe besmettingen. Zou het kunnen komen omdat we de social distancing steeds meer aan onze laars lappen ??
Mensen moeten nog altijd naar de supermarkt om voeding te kopen.
Rusthuispersoneel werd tot voor kort niet eens getest, en moest het stellen zonder beschermende kledij.
Een falende Overheid (Wouter Beke in dit geval) gaat natuurlijk graag de schuld in de burger zijn schoenen schuiven.
Maar wat als een rusthuisverzorger besmet geraakt, door het falende beleid, en daarna eventjes gaat winkelen?
Zij of hij heeft (nog) geen symptomen, maar in de supermarkt kan die wel anderen besmetten.
Er wordt graag naar China verwezen, behalve als het over mondmaskers gaat.
Die zijn dan plots niet nodig...
phil48 schreef:“Zonet in de Aldi. Ongelimiteerde toegang. Over de koppen lopen. Nooit gehoord van social distancing??? Woest word ik hiervan,” klonk het bij Nijs, een gastro-enteroloog die sinds 16 maart een Covid-19 arts is. Hij voegde er nog een tweet aan toe. “Schrijf het op. Binnen 7-10 dagen nieuwe piek in de ziekenhuizen die nu vol liggen,” aldus Jochen Nijs.
Binnen 7 à 10 dagen.
Mooi bewijs dat de stijging van vandaag daar nu eens niets, maar dan ook niets mee te maken kan hebben, daar moet je dus eerst 7 a 10 dagen op wachten...
phil48 schreef:Vergelijk de cijfers met Italië, waar het nu wel begint af te nemen (ze zitten 14 dagen op ons voor).

Italië total cases per miljoen inwoners 2 518
België total cases per miljoen inwoners 2 418
En Spanje heeft er nog een pak meer : 3 462.
Dat zal dan door die extra strenge lockdown komen, zeker?
Cijfers citeren is één ding, ze interpreteren is iets anders.
ZeroCool schreef:@ Duizend
Kan je eens aantonen waar in het MB staat dat even op een bankje zitten verboden en dusdanig strafbaar is?
In mijn geval was er zelfs geen bankje.
Het gaat erom dat je op een bepaald moment (meestal op een helling) het eventjes wat lastig wordt, dat je eventjes je remmen gebruikt, en je beide voeten op de grens zet.
Na een aantal minuten start je dan weer.
Je komt dus niet eens van je fiets.
En dat zou niet mogen van de "geest van de wet"?
Zou Duizend zichzelf nog ernstig nemen?
ZeroCool schreef:Voor een regering die het vertrouwen vroeg aan het parlement en volmachten eiste merk ik wel op dat er bitter weinig vertrouwen gegeven wordt aan hun volk en men enkel weer repressie kent.
Ik ben absoluut tegen deze regering, en de manier waarop ze tot stand gekomen is.
Maar dan nog merk ik dat deze regering minder totallitair is dan sommige 'grote lichten' op dit forum, die nog het liefst een militaire dictatuur zouden gevestigd willen zien.
Ze slaan zo door dat ik denk dat ze gewoon aan het trollen zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Slafes schreef: En verder ga ik er niet meer op reageren. Denk dat het een welles nietes spelletje zal zijn tussen de die hard aanhangers van regels zijn regels (en ze soms ook niet exact kennen) en de mensen die het goed voor hebben maar de wind vanvoor krijgen omdat ze zich (terecht) de nodige vragen stellen.
Onze wetgevende macht heeft een mb opgesteld, dat moet gewoon gevolgd worden of aangepast.

Of er nu onlogische zaken of idiote regels in staan is een andere discussie.
Of dat de regels die er in staan helpen, of het beste zijn om het virus te stoppen is ook een andere discussie.

Ook al lijken de regels idioot en "nergens voor nodig", ze zijn bij wet vastgelegd en moeten nageleefd worden.
de politie kan en mag ze beboeten
de rechtelijke macht kan en mag ze seponeren, behouden of verzwaren
Zo simpel zit onze democratie in elkaar.

dus nog eens, blijf in je kot en als je buiten komt volg dan strikt het mb als je geen boete wil.
Heb je geen problemen met een boete voor regels die je niet snapt en volgens jou idioot zijn en toch niet helpen, vecht deze boetes dan juridisch aan, be my guest

@ zerocool

1. de beoefening van een individuele fysieke activiteit.
er is geen enkel zinnig mens op de wereld die zegt mijn favoriete fysieke activiteit die ik beoefen is bankzitten

2. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:

jij mag mij dus de noodzakelijkheid eens bewijzen om buiten op een bank te gaan zitten.
het is uiteraard niet noodzakelijk om buiten te komen om op een bank te ziten, want dat kan je in uw kot ook.

Maar hey, ga gerust buiten op de bank zitten, laat je beboeten en vecht het aan in de rechtbank.
Laatst gewijzigd door duizend op 11 apr 2020, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

[Mod]

Kunnen we deze discussie een beetje op een normale toon voeren a.u.b
Iedereen heeft het recht op een eigen mening, en met argumenten zijn eigen mening te verdedigen.
Maar dring je eigen mening niet op, of probeer niet eindeloos de andere te overtuigen van jouw groot gelijk.

En vooral: speel niet op de man.
Persoonlijke aanvallen en onbeschoft taalgebruik horen hier niet thuis.

Zalige Pasen!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

boulder schreef: Mooi bewijs dat de stijging van vandaag daar nu eens niets, maar dan ook niets mee te maken kan hebben, daar moet je dus eerst 7 a 10 dagen op wachten...
Nee, toevallig was het zeven dagen geleden net het begin van de paasvakantie. Toeval ??

BTW heb niks tegen dat fietsen, noch tegen mensen op een bankje. Alleen heeft niet iedereen de discipline om op zijn eentje te fietsen en heeft niet iedereen de discipline om alleen op dat bankje te zitten.

Ik woon in een rustige buurt, maar ook hier zie ik dat de mensen stilaan dichter bij elkaar gaan staan dan pakweg tien dagen geleden. Het is menselijk en inderdaad, we zijn geen dictatuur. Maar je kan niet zeggen "voor dat en dat luister in naar de experts, maar voor dat en dat doe ik mijn eigen zin".

Ofwel volg je de richtlijnen (ook al vind je ze nutteloos), ofwel volg je ze niet en daarin ben je vrij.

BTW 2 schieten op Beke (mag je van mij hoor) en intussen De Block (die drie miljoen mondmaskers weggooide) en De Backer, die telkens weer bij verkeerde leveranciers uitkomt - ongemoeid laten is behoorlijk selectief.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

duizend schreef: Onze wetgevende macht heeft een mb opgesteld, dat moet gewoon gevolgd worden of aangepast.
Of er nu onlogische zaken of idiote regels in staan is een andere discussie.
Domheid dus, blind naleven van idiote regels.
Goed voor militairen, die in de houding staan en desnoods modder eten als de sergeant het beveelt.
Welnu, wij staan een stapje verder in de evolutionaire ladder.
Die regels zijn er om Covid19 te bestrijden, niet om de machtsgeilheid van een politieagent te bevredigen.
duizend schreef:@ zerocool

1. de beoefening van een individuele fysieke activiteit.
er is geen enkel zinnig mens op de wereld die zegt mijn favoriete fysieke activiteit die ik beoefen is bankzitten
Vraag is of eventjes uitrusten, met of zonder bankje, deel uitmaakt van die fysieke activiteit.
Ik zeg van ja, en ik zeg dat als dit voor een rechtbank komt, die ook zo zal oordelen, op voorwaarde dat je daar niet met een hele groep zit of staat.
Bovendien, je hebt geen bankje nodig om eventjes uit te rusten.
duizend schreef:jij mag mij dus de noodzakelijkheid eens bewijzen om buiten op een bank te gaan zitten.
het is uiteraard niet noodzakelijk om buiten te komen om op een bank te ziten, want dat kan je in uw kot ook.
Hoe doe je dat op een appartement op het 3e verdiep?
duizend schreef:Maar hey, ga gerust buiten op de bank zitten, laat je beboeten en vecht het aan in de rechtbank.
Zullen we doen, we gaan ons niet laten intimideren door dictatortjes op een forum.
Philippe_d schreef:Iedereen heeft het recht op een eigen mening, en met argumenten zijn eigen mening te verdedigen.
Maar dring je eigen mening niet op, of probeer niet eindeloos de andere te overtuigen van jouw groot gelijk.
Dat klopt, maar je kunt moeilijk zeggen dat iemand respectvol debatteert, en niet zijn mening opdringt, als hij iedereen die er een andere mening op nahoudt, een boete wil aansmeren.
Het is trouwens diezelfde die mij hier meermaals onterecht beschuldigde.
Toen waren de moderators nergens te bespeuren...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

boulder schreef:
duizend schreef:jij mag mij dus de noodzakelijkheid eens bewijzen om buiten op een bank te gaan zitten.
het is uiteraard niet noodzakelijk om buiten te komen om op een bank te ziten, want dat kan je in uw kot ook.
Hoe doe je dat op een appartement op het 3e verdiep?
Tja, het appartement op het derde verdiep zal wel bemeubeld zijn zeker, dus zit je daar gewoon op de bank/stoel/sofa ipv naar buiten te gaan en op een bank te gaan zitten.
En als het niet bemeubeld is op de grond zitten hé tegen de muur (er zijn toch muren in dat appartement zeker) :angel:

De rest van je scheldtirade hoeft niet voor mij...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”