Rekeningrijden voor personenwagens: wat u zou mogen verwachten

powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170123_02691293
Misschien al dan niet toepasselijk. Weer wat extra rekeningrijden-light. Net toen ik punt stond om m'n diesel eventueel te vervangen door een auto op CNG (=aardgas). Hah!

En weeral zo'n idiote drogreden van zogenaamde jobcreatie. Is er ooit al zo'n voorspelling van de "administratie" uitgekomen? Grasping at straws noem ik dat...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Helaas kan ik niet met een e-bike naar het werk. Ik vind een afstand tussen 15-25km (afhankelijk van het traject) wel de max om met een fiets te doen, hoewel ik heel wat mensen ken die dagelijks meer fietskm's doen naar hun werk.

Maar voor de auto-adepten en voor zij die super flexibel zijn, zolang het maar met de auto kan: beschouw de e-bike niet als alternatief voor de auto, dat is makkelijker zo :). Het enige alternatief voor een toekomst met SKH is het huidige aanbod van OV :roll: .
Ben je nu jezelf aan het uitlachen en verwijten aan het maken... misschien moet je beide paragraafjes nog eens lezen.

Trouwens zelf al is de afstand maar 5 km... hoeveel bedrijven beschikken over douches ?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Trouwens zelf al is de afstand maar 5 km... hoeveel bedrijven beschikken over douches ?
Ik fiets naar het werk, dat is 6km. Zelfs zonder "e" (de mijne is nen ouden trapper) heb ik geen douche nodig.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Als bedrijf is er wetgeving over welzijn op het werk, dat voorziet sanitaire ruimtes zoals toiletten, kleedkamers en douches...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Slafes schreef:Als bedrijf is er wetgeving over welzijn op het werk, dat voorziet sanitaire ruimtes zoals toiletten, kleedkamers en douches...
Die regels hangen af van het type werk.
Denk je echt dat een kleine zelfstandige met 1 persoon in loondienst een douche moet voorzien?
Douches
De werkgever stelt een douche met warm en koud water ter beschikking van de werknemers, indien:

de werknemers worden blootgesteld aan overmatige warmte;
de werknemers sterk bevuilend werk verrichten;
de werknemers worden blootgesteld aan gevaarlijke chemische of biologische agentia.
Er wordt voorzien in één douche per groep van zes werknemers die gelijktijdig de arbeidstijd beëindigen.
Ik zie me, als tekenaar, niet echt passen in die 3 groepen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

r2504 schreef:
heist_175 schreef:Helaas kan ik niet met een e-bike naar het werk. Ik vind een afstand tussen 15-25km (afhankelijk van het traject) wel de max om met een fiets te doen, hoewel ik heel wat mensen ken die dagelijks meer fietskm's doen naar hun werk.

Maar voor de auto-adepten en voor zij die super flexibel zijn, zolang het maar met de auto kan: beschouw de e-bike niet als alternatief voor de auto, dat is makkelijker zo :). Het enige alternatief voor een toekomst met SKH is het huidige aanbod van OV :roll: .
Ben je nu jezelf aan het uitlachen en verwijten aan het maken... misschien moet je beide paragraafjes nog eens lezen.

Trouwens zelf al is de afstand maar 5 km... hoeveel bedrijven beschikken over douches ?
Dus omdat ik niet met de fiets kan gaan werken, lach ik mezelf uit :)? Prima dan maar.
Ik moet 's ochtends op locatie1 zijn en 's namiddags op locatie2. Ik kan niet wachten op SKH. Iedereen die nu de alternatieven (nog) niet wil overwegen, is dan van de baan. De dagen dat ik op meerdere locaties moet zijn tijdens mijn werkdag zal ik dus minder tijd verliezen op de baan :).

Heb je al eens met een e-bike gereden? Je moet serieus moeite doen om na 6km zo hard te zweten of te stinken dat je een douche nodig hebt.
Lang geleden (pre- e-bike tijdperk) fietse ik dagelijks 6km enkel en dan had ik ook geen douche nodig.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het hangt inderdaad af van de aard van het werk maar er bestaan wel degelijk enkele regels rond. (Waarvan de werkgever ook mag afwijken in het voordeel van de werknemer.) Eigenlijk zijn dat basis dingen, net zoals een wc, of een werkplek.

Hier meer te vinden: http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=579

Trouwens, je kan je ook perfect opfrissen met een washandje aan een lavabo. Desnoods zelfs zonder lavabo met een vochtig washandje uit een afsluitbare verpakking.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Oei.
Gaat het hier plots over een alternatief voor de auto?
Dat kan niet, dat mag niet. Je bent jobs aan het vernietigen. Je wil mensen alleen werkloos thuis doen zitten.
Het gaat niets uitmaken.
en nog meer van die onzin :banana:
Wat is nu eigenlijk het probleem?
Dat ik niet pas in de karikatuur die jij van mij maakt?
Je lacht dus met je eigen paardenbril, je avatar past erbij...

heist_175 schreef:Op het risico af om voor linkse bakfietser uitgemaakt te worden: als ik de kinderen van school ga halen met die e-bike (natuurlijk is de auto beter, dat weet ik wel, stel u voor dat je 600m met de fiets moet doen: u ziet de werkloosheid in mijn omgeving al toenemen, niet?) is dat geweldig.
Amaai, uw school is naast de deur, uw werk ligt ook superdicht.
Gij zijt waarschijnlijk die ene die met het fabeltje kan afkomen dat je geen auto meer nodig hebt.
heist_175 schreef:Helaas kan ik niet met een e-bike naar het werk. Ik vind een afstand tussen 15-25km (afhankelijk van het traject) wel de max om met een fiets te doen, hoewel ik heel wat mensen ken die dagelijks meer fietskm's doen naar hun werk.
Ik zou het misschien doen, ook al is het iets meer, maar ik vraag mij af hoe ik dat ding opgeladen krijg.
Ik woon namelijk in een appartement, op het 3e verdiep.
Beneden heb ik niet direct een stopcontact ter beschikking...
heist_175 schreef:Maar voor de auto-adepten en voor zij die super flexibel zijn, zolang het maar met de auto kan: beschouw de e-bike niet als alternatief voor de auto, dat is makkelijker zo :). Het enige alternatief voor een toekomst met SKH is het huidige aanbod van OV :roll: .
Er zijn nog andere verplaatsingen dan woon/werk, hee.
Als ik ga winkelen, wil ik iets meer meepakken dan iets voor één dag.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

boulder schreef:Ik zou het misschien doen, ook al is het iets meer, maar ik vraag mij af hoe ik dat ding opgeladen krijg.
Ik woon namelijk in een appartement, op het 3e verdiep.
Beneden heb ik niet direct een stopcontact ter beschikking...
Vooraleer een besluit te nemen is het handig iets of wat info in te winnen.

Anders dan bij een auto haal je de accu van de meeste fietsen er heel eenvoudig uit en kan je die dus gewoon mee naar je appartement nemen en daar opladen.
Problem solved.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Dus omdat ik niet met de fiets kan gaan werken, lach ik mezelf uit :)? Prima dan maar.
Ik moet 's ochtends op locatie1 zijn en 's namiddags op locatie2.
Maar als andere mensen dat zeggen dan krijgen ze meteen een hoop verwijten... dan "willen ze niet" ?
cadsite schreef:Denk je echt dat een kleine zelfstandige met 1 persoon in loondienst een douche moet voorzien?
Het gaat hem ook niet over één douche hé... stel dat enkele mannen en vrouwen per fiets komen... je kan moeilijk vragen of ze in beurtrol willen douchen of tesamen :lol:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boulder schreef: Ik zou het misschien doen, ook al is het iets meer, maar ik vraag mij af hoe ik dat ding opgeladen krijg.
Ik woon namelijk in een appartement, op het 3e verdiep.
Beneden heb ik niet direct een stopcontact ter beschikking...
Je kan de batterij afkoppelen, met een eenvoudig kliksysteem
Dat kliksysteem is beveiligd met dezelfde sleutel als die van het beugelslot op het achterwiel.
Dus zowel thuis als (bv) op het werk kan je (bijkomend) opladen zonder dat uw fiets noodzakelijk naast het stopcontact staat.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef: Het gaat hem ook niet over één douche hé... stel dat enkele mannen en vrouwen per fiets komen... je kan moeilijk vragen of ze in beurtrol willen douchen of tesamen :lol:
Wij zijn met zo'n 100 en hebben 4 mannen en 4 vrouwen douches... Denk je nu dat die constant bezet zijn? De zwerende wonde is hier toch al duidelijk geschreven nee? De parking staat bomvol auto's, in het fietsenrek staan maximum 30 fietsen als het goed weer is. Ik kom 50% van de tijd met de fiets en douche me enkel als het rond de 30° is buiten, dan is dat echt aangewezen want ik zweet dan echt wel serieus. De douches bij ons op het werk worden voornamelijk gebruikt door de "joggers" die na hun middagpauze rap efkes willen douchen en de werkmensen die wel eens vuil kunnen terugkomen van locatie.

Mijn batterij van de ebike moet je trouwens aansluiten op een externe lader en verplicht je batterij eruit halen. Ik zou zelfs zeggen, bij voorkeur niet bij de fiets laden wil je lader/batterij niet gepikt worden. :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

cadsite schreef:Vooraleer een besluit te nemen is het handig iets of wat info in te winnen.

Anders dan bij een auto haal je de accu van de meeste fietsen er heel eenvoudig uit en kan je die dus gewoon mee naar je appartement nemen en daar opladen.
Problem solved.
Tuurlijk ga ik niet' zomaar een besluit nemen.
Ik ga echt niet zo'n bedrag uitgeven zomaar van de ene dag op de andere.
Da's het voordeel van dit forum, er zitten er hier een paar die er alles aan zouden doen om u zo snel mogelijk uit uw auto te jagen, dat ze wel erg happig zijn om informatie te geven. :lol:

Batterij opladen is maar één van de redenen om het (voorlopig) niet te doen.
Zoals gezegd : een ebike is voor mij niet voldoende om ervoor te zorgen dat ik geen auto meer nodig heb.
Vandaag bijv. was het extreem mistig, ik zie mij niet met zo'n rotweer de ebike nemen.
Mensen stellen zich dan voor dat ze in prachtig weer op hun ebike zitten te genieten, maar hoeveel keer heb je zo'n weer in dit land?
En nog eens, om boodschappen te doen heb ik nog altijd de auto nodig, voor verre verplaatsingen ook.
Het is dus weer een vervoersmiddel erbij.
En nu wil men dat aanmoedigen, maar hoe is het binnen enkele jaren?
De dagen dat ik taallessen heb (zoals vandaag) mag ik de ebike ook al op stal laten, of ik ben serieus te laat voor de lessen.

Dus, ja, de ebike is een leuk idee, maar of het nu de oplossing voor mij is, denk ik niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boulder schreef: Batterij opladen is maar één van de redenen om het (voorlopig) niet te doen.
Zoals gezegd : een ebike is voor mij niet voldoende om ervoor te zorgen dat ik geen auto meer nodig heb.
Vandaag bijv. was het extreem mistig, ik zie mij niet met zo'n rotweer de ebike nemen.
Mensen stellen zich dan voor dat ze in prachtig weer op hun ebike zitten te genieten, maar hoeveel keer heb je zo'n weer in dit land?
En nog eens, om boodschappen te doen heb ik nog altijd de auto nodig, voor verre verplaatsingen ook.
Het is dus weer een vervoersmiddel erbij.
En nu wil men dat aanmoedigen, maar hoe is het binnen enkele jaren?
De dagen dat ik taallessen heb (zoals vandaag) mag ik de ebike ook al op stal laten, of ik ben serieus te laat voor de lessen.

Dus, ja, de ebike is een leuk idee, maar of het nu de oplossing voor mij is, denk ik niet.
Het regent maar 5-7% van de tijd in België, dus dat valt wel mee.
Of je in mist etc wil/kan rijden, moet je zelf uitmaken.
Wat naar de winkel gaan betreft: wij hebben dus een fietskar om de 2 kinderen mee te nemen. Achteraan die fietskar is nog een "vak" waar je +/- 18 flessen water in kan steken. Als we maar 1 of zelfs geen kinderen meenemen, kan er in die fietskar best veel in: ongeveer 2 tot 3 plooiboxen.
Als je specifiek een kar voor transport van goederen neemt, kan je natuurlijk NOG meer meenemen.
De fietskar voor de kinderen kostte overigens €600 ofzo, dus nogal prijzig (tot je opnieuw vergelijkt met een auto).

Voor elk probleem zijn er wel oplossingen, de vraag is hoe ver je er in wil gaan natuurlijk... :)
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Mijn woon-werk is 25 km enkel. Ik doe dat regelmatig met de eBike. Is best te doen, is kwestie van de klik te maken. En een pak minder stresserend dan in de spits rijden. De meertijd die je onderweg bent valt al bij al goed mee en je hebt intussen ook je beweging gehad. Een auto sparen we er momenteel niet mee uit, maar ik win wel een kleine 25 € / fietsdag (fietsvergoeding + uitgespaarde autokosten).

Hier op het werk helaas geen douches, want ik kan u verzekeren dat je na 25 km wel zweet, ook al is het een eBike. Dat je "niks moet duwen" op die fietsen is een fabeltje, het hangt ervan af hoe snel je fietst en wat voor type ondersteuning het is. > 25 km/h mindert de ondersteuning, vanaf 27 km/h is die volledig weg, ik doe meestal een 26 km/h. Motor doet gemiddeld iets van 40% van het werk, mijn systeem houdt dat bij. Als je trager dan 25 km/h gaat doet de motor in sommige gevallen 75% van het werk, dan zweet je idd niet.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

boulder schreef:Dus, ja, de ebike is een leuk idee, maar of het nu de oplossing voor mij is, denk ik niet.
Een ebike of fiets is niet de oplossing, maar is wel een deel van een oplossing.

Ik heb ook mijn eigen auto, maar werk meestal met de fiets (6km), ook vandaag. Ik doe dit niet voor het geld, die auto is er dus ook de kosten, dat beetje benzine zal het niet maken en ook een fietsvergoeding krijg ik niet. Ik vind dat gewoon leuker.

De auto is en blijft ook voor ons onmisbaar, maar staat wel meestal op stal.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Idd, een leven zonder auto is voor de echte freaks :).
Dat zou ons ook niet lukken. Afhankelijk hoe vaak je nog een auto nodig hebt, kan je misschien terecht bij Cambio etc. Een nicht van mijn vrouw doet dat zo: beide wonen en werken redelijk in de buurt van waar ze wonen (max 10km fietsen) en ze hebben geen auto. Als ze toch eens ergens heen gaan (bv familiefeest), regelen ze een Cambio-auto. Ze hebben overigens al een kindje, dus zelfs in die gezinssituatie lukt dat :).

Zonder auto zou ons ook niet lukken, maar de ebike is niet zelden sneller: geen parking zoeken, "parkeren" vlak voor de deur, fietstas of fietskar meteen bij de hand -> dus niet sleuren, ...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

powaq schreef:http://www.standaard.be/cnt/dmf20170123_02691293
Misschien al dan niet toepasselijk. Weer wat extra rekeningrijden-light. Net toen ik punt stond om m'n diesel eventueel te vervangen door een auto op CNG (=aardgas). Hah!

En weeral zo'n idiote drogreden van zogenaamde jobcreatie. Is er ooit al zo'n voorspelling van de "administratie" uitgekomen? Grasping at straws noem ik dat...
Super, na de subsidiëring van het dieselvoertuig, het verhogen van de accijns op diesel nu de promoting sinds een jaar of 2/3 van de CNG.
En dan een nieuw uit de hoed getoverde CO2 belasting die de CNG 12% duurder maakt, in- of excl- BTW?

Wat betekent dat de bedrijven, die zogezegd al een taks shift kregen, de werknemers die zogezegd er ook al een kregen, allebei meer moeten betalen.

Echter Peter Wittoeck heeft de oplossing: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2874323

en dit zou dan de beloofde aantal jobs creëren.
Wat ik onthouden heb van de rekenles is dat als je langs de ene kant meer geld moet uitgeven en langs de andere kant eenzelfde korting krijgt dat dit een nuloperatie is, wat de leerkracht verduidelijkte als een vestzak broekzak operatie.
Ik vermoed alleen dat in dit geval er een deel zal blijven plakken aan de bramen euh in de kledingwinkel.

Maar ja, misschien was ik dan toch niet de slimste voor wat wiskunde betrof of heeft iemand toch mijn puntenscore gehacht.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Het regent maar 5-7% van de tijd in België, dus dat valt wel mee.
Dat zijn dus gemiddeld "maar" 1 uur 41 minuten per dag.
Vind jij dat weinig?
Bovendien, ook al is het maar 5 minuten, je kunt wel drijfnat zjin op die 5 minuten.
En in die 7% zitten dus nog niet de sneeuw, de hagel, ... ?
Om nog maar te zwijgen van erge koude, mist, enz.
heist_175 schreef:Wat naar de winkel gaan betreft: wij hebben dus een fietskar om de 2 kinderen mee te nemen. Achteraan die fietskar is nog een "vak" waar je +/- 18 flessen water in kan steken. Als we maar 1 of zelfs geen kinderen meenemen, kan er in die fietskar best veel in: ongeveer 2 tot 3 plooiboxen.
Dat lijkt mij zeer onveilig, laat staan dat ik mij wil beperken tot de winkel om de hoek, ik wil ineens genoeg meebrengen voor meerdere dagen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

boulder schreef:Als je op je werk moet zijn, heb je meestal OOK geen alternatief.

Onnodig = met de paardenbril bekeken dat iedereen die niet TIJDENS het werk in de auto zit, nutteloos bezig is.
Ook de dochter die haar moeder in het ziekenhuis gaat bezoeken, ook de man die naar een begrafenis gaat van zijn oom.
Allemaal "nutteloos".

Niets rationalisering, puur egoïsme.
Anderen weg uit het verkeer zodat ik vrije baan heb...

Yep, en hoe ga je die ook alweer aanmoedigen om overdag te winkelen?
Juist, ja, met rekeningrijden...
Die mensen zitten precies bij die 30% "nutteloos" verkeer die je weg wilt.
Logisch redeneren, het is niet iedereen gegeven...

Da's bullshit.Kijk naar Publifin, waar socialisten het geld van de burger verspillen, dat bewijst dat belastingen absoluut niet garanderen dat het geld ook goed besteed wordt.Er is zeer veel inefficiëntie in dit land.
Hoeveel keer hoor je niet op het nieuws "het orgaan dat controle moet uitvoeren is onderbemand, heeft te weinig midddelen", en dan blijkt de "oplossing" om er nog eens een orgaan bij te creëren...

We kunnen toch niet zelf met een eigen busdienst beginnen?

Dat is dus gewoon manifest onwaar.
Maar het voorbeeld van de electrische fietsen bewijst dat er iets serieus schort aan het OV, als mensen liever de electrische fiets nemen, dan op de bus te stappen.
Soms niet, soms wel. Ik besef goed dat er voor sommigen minder alternatieven zijn dan voor anderen. Reden te meer voor hen waar er wel alternatieven zijn deze eens te overwegen ipv alle verandering zomaar op voorhand af te wijzen.

Nergens zeg ik dat iedereen die niet voor zijn werk op de baan is nutteloos is, jij doet dat door deze woorden in de mond te leggen. Je gaat me echter niet vertellen dat deze grote groep allemaal naar een begrafenis of een specialist moeten :nono:

Ik neem zelf het OV en fiets dus er is geen sprake van de baan uit egoïsme voor mij vrij te maken.

Veel zaken duiden al aan dat er op bepaalde uren minder lange wachtrijen zijn. Dat is dus maar één eenvoudig voorbeeld hoe men dit kan aansporen. Het is trouwens ook voor hen gemakkelijker om in een minder drukke winkel te shoppen. Daarnet beweerde je trouwens dat het begrafenisgangers en dringende bezoeken voor specialisten waren en nu zijn het ineens gewoon gepensioneerde shoppers, over logisch redeneren gesproken :lol:

Belastingen garanderen inderdaad niet dat het geld goed besteed wordt, dat bewijst deze regering uitstekend. De taxshift heeft het gat niet kleiner gemaakt en de politie graait nog altijd. Het is echter niet omdat er misbruiken zijn, die zijn er trouwens altijd en onder alle regeringssamenstellingen, dat geen enkele belasting goed zou zijn. De trajectcontroles bewijzen dat een gedrag wel degelijk via financiële prikkels kan gewijzigd worden. Misschien zie je liever minder subsidies voor files, dat is ook een mogelijkheid maar iets zegt mij dat je ook daar tegen bent. Wat is uw oplossing dan voor ons dreigende stilstand?

Wie vraagt u een busdienst te beginnen. Laat mensen die OV en andere alternatieven wel een kans willen geven gewoon doen en jij mag van mij gerust in je file blijven staan.

Ik neem zowel de bus als de fiets. Dat hangt vooral van het weer af. De bus is makkelijk maar de fiets vind ik prettiger en vooral gezonder. Dat maakt niet dat ik OV verkeerd vind. Dat er verbeteringen kunnen bij het OV is juist maar ik pleit dan ook om de inkomsten van rekeningrijden deels in OV te investeren zodat aan deze problemen kan gewerkt worden en het een nog beter alternatief wordt. Elektrische fietsen is voor velen een optie maar zelf vind ik het leuker om zelf te trappen. Voor mensen die verder moeten of fysiek niet meer zo goed kunnen fietsen kan ik het perfect begrijpen dat dit alternatief succes heeft. Je kan dit succes trouwens ook zien als een teken dat de wagen echt niet meer te doen is :wink:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:Soms niet, soms wel. Ik besef goed dat er voor sommigen minder alternatieven zijn dan voor anderen. Reden te meer voor hen waar er wel alternatieven zijn deze eens te overwegen ipv alle verandering zomaar op voorhand af te wijzen.
En dat doet iedereen.
Niemand staat voor zijn plezier in de file, hoe moeilijk is dat nu om te begrijpen?
Dizzy schreef:Nergens zeg ik dat iedereen die niet voor zijn werk op de baan is nutteloos is, jij doet dat door deze woorden in de mond te leggen. Je gaat me echter niet vertellen dat deze grote groep allemaal naar een begrafenis of een specialist moeten :nono:
Maar ik lees hier zo'n onlogische redeneringen.
Enerzijds klagen dat bejaarden OOK 's avonds en in het weekend winkelen.
Die moeten dus overdag gaan winkelen, want ze storen.
Maar hoe moeten ze daar geraken als tegelijk je maar mag met de auto rijden als het "nuttig" is ?
En wat is dat dan nuttig?
Mensen met een paardenbril op vinden dus dat enkel wie TIJDENS de werkuren voor zjin werk bezig is, nuttig verkeer verricht.
NAAR je werk rijden is niet "nuttig", want die auto's willen we weg.
En wat doen we met die vrijgekomen plaatsen?
Juist, direct weer opvullen met bestelwagentjes en vrachtauto's van de e-commerce.
:bang:
En dat vinden jullie intelligent beleid?
Dizzy schreef:Daarnet beweerde je trouwens dat het begrafenisgangers en dringende bezoeken voor specialisten waren en nu zijn het ineens gewoon gepensioneerde shoppers, over logisch redeneren gesproken :lol:
Neen, denk eens aan jouw onlogische redeneringen.
Ze moeten overdag winkelen, om jou niet te hinderen tijdens het winkelen, maar ze mogen er niet naartoe rijden.
Logisch redeneren :roll:
Dizzy schreef:Belastingen garanderen inderdaad niet dat het geld goed besteed wordt, dat bewijst deze regering uitstekend. De taxshift heeft het gat niet kleiner gemaakt en de politie graait nog altijd.
En het probleem bestond dus al in een regering met socialisten.
Maar dat is dan natuurlijk geen probleem.
Dizzy schreef:De trajectcontroles bewijzen dat een gedrag wel degelijk via financiële prikkels kan gewijzigd worden.
Oei, heeft de automobilist zijn gedrag aangepast?
Snel, we moeten een nieuwe melkkoe vinden...
Dizzy schreef:Laat mensen die OV en andere alternatieven wel een kans willen geven gewoon doen en jij mag van mij gerust in je file blijven staan.
Ik heb ze een kans gegeven, herinner u mijn zeer recente buservaring, waar niemand iets op schijnt te zeggen.
Gisteren heb ik weer de auto genomen, half uur langer kunnen slapen, niet in de kou op een bus staan wachten, vroeger thuis.
Moet het verwonderen dat die parking quasi leeg staat?
En dat is het punt, je moet niet op boulder zagen, je moet eens om je heen kijken.
Als die parking bijna leeg is, is het omdat quasi niemand dat systeem gebruikt (op dat uur).
Nochtans is dat precies het spitsuur!
Dizzy schreef:Ik neem zowel de bus als de fiets. Dat hangt vooral van het weer af. De bus is makkelijk maar de fiets vind ik prettiger en vooral gezonder. Dat maakt niet dat ik OV verkeerd vind.
Jij moet dan ook niet overtuigd worden, het gaat over die overgrote meerderheid die NIET het OV neemt.
Van een klas van 15 was ik dus de enige die nog eens het OV een kans gegeven heeft.
Maar ja, kappen op boulder makkelijker dan iets zinnigs zeggen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boulder schreef:
heist_175 schreef:Wat naar de winkel gaan betreft: wij hebben dus een fietskar om de 2 kinderen mee te nemen. Achteraan die fietskar is nog een "vak" waar je +/- 18 flessen water in kan steken. Als we maar 1 of zelfs geen kinderen meenemen, kan er in die fietskar best veel in: ongeveer 2 tot 3 plooiboxen.
Dat lijkt mij zeer onveilig, laat staan dat ik mij wil beperken tot de winkel om de hoek, ik wil ineens genoeg meebrengen voor meerdere dagen.
Een fietskar vol gerief lijkt u onveilig:)? Of dacht je dat we plooiboxen in de fietskar propten? Met "2-3 plooiboxen" bedoel ik hoeveel we kunnen meenemen, niet dat we plooiboxen in een fietskar steken.
Had ik al gezegd dat de Colruyt op 2km rijden is? We doen daar 1 of 2 keer per week (vrijwel) al onze boodschappen.

Of zijn we te slim geweest bij het kiezen van onze woning (met een grote tuin)?
- 600m van kleuter, lager en middelbaar
- 2km van de Colruyt
- 1,5km van een station met rechtstreekse verbinding naar Leuven en Antwerpen

Ik ben overigens geen CEO, noch hebben we de lotto gewonnen ofzo :).
Goed zoeken en goed nadenken op voorhand. Bespaart u veel gedoe.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Had ik al gezegd dat de Colruyt op 2km rijden is? We doen daar 1 of 2 keer per week (vrijwel) al onze boodschappen.
Allez, we gaan allemaal op 2 km van de Colruyt wonen.
Ons werk moet naast de deur zijn, de garage een straat verder, enz.
Wie houd je eigenlijk voor de gek?
heist_175 schreef:Of zijn we te slim geweest bij het kiezen van onze woning (met een grote tuin)?
- 600m van kleuter, lager en middelbaar
- 2km van de Colruyt
- 1,5km van een station met rechtstreekse verbinding naar Leuven en Antwerpen
Gelukkig gaat dat allemaal voor eeuwig zo blijven :roll:
Eventjes schetsen hoe het hier gegaan is :

Ik woonde op 600m van mijn werk, ondertussen woon ik op 30km van mijn werk...
Ik woonde vlak bij een park, dat park is er nog altijd, maar ondertussen staat er wel aan de rand van dat park een school...
De straat waarin ik woon had een aantal winkeltjes en een videotheek, maar sinds de crisis staan die heel vaak leeg.
De videotheek is verdwenen toen digitale TV heel populair werd, ik passeer dagelijks voorbij het ondertussen leegstaande gebouwtje.
De wijnwinkel is ook gestopt.
De Delhaize van een paar straten verder zit ondertussen ook op een andere locatie.
Als jij dus denkt dat jouw ideale locatie zo ideaal zal blijven, leef gerust verder in je fantasiewereldje.
heist_175 schreef:Goed zoeken en goed nadenken op voorhand. Bespaart u veel gedoe.
Goed beseffen dat dingen veranderen kan u veel ontgoochelingen besparen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boulder schreef:Als jij dus denkt dat jouw ideale locatie zo ideaal zal blijven, leef gerust verder in je fantasiewereldje.
Is toch geen probleem... dan verhuis je gewoon :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

r2504 schreef:
boulder schreef:Als jij dus denkt dat jouw ideale locatie zo ideaal zal blijven, leef gerust verder in je fantasiewereldje.
Is toch geen probleem... dan verhuis je gewoon :lol:
Ik hoorde trouwens een paar dagen geleden op de radio dat de werkloosheid in West-Vlaanderen in bepaalde sectoren zo laag ligt, dat ze massaal op zoek gaan naar werknemers in Wallonië en Brussel.
Waarschijnlijk gaan heist_175, Dizzy en co ze proberen lokken door ze met een peperdure kilometerheffing om de oren te slaan...

Het heeft mij trouwens verwonderd dat ze geen kritiek hadden op dat sterfgeval.
Die persoon had toch echt wel moeten verhuizen voor die het loodje liet, zodat iedereen te voet naar de begrafenis kon.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

boulder schreef:
heist_175 schreef:Het regent maar 5-7% van de tijd in België, dus dat valt wel mee.
Dat zijn dus gemiddeld "maar" 1 uur 41 minuten per dag.
Vind jij dat weinig?
Bovendien, ook al is het maar 5 minuten, je kunt wel drijfnat zjin op die 5 minuten.
En in die 7% zitten dus nog niet de sneeuw, de hagel, ... ?
Om nog maar te zwijgen van erge koude, mist, enz.
Amai, teer ventje!

Nee, het is niet leuk, maar niemand gaat er dood van.

Daarnaast herinner ik mij dat de discussie over regen op de fiets een tijd geleden al gevoerd is geweest; de conclusie was: gemiddeld ongeveer zeven keer per jaar regen op de fiets indien er voltijds met de fiets wordt gependeld. Toch?

En nu haal je weer hetzelfde aan als toen, alsof je het helemaal vergeten bent! Kunnen we dan concluderen dat je snel vergeet? :twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

James. schreef:Nee, het is niet leuk, maar niemand gaat er dood van.
Er zijn er die van minder dood gaan hé James... eens een advertentie in hun browser zien en ze hebben een trauma :lol:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

boulder schreef: Dat zijn dus gemiddeld "maar" 1 uur 41 minuten per dag.
Vind jij dat weinig?
Bovendien, ook al is het maar 5 minuten, je kunt wel drijfnat zjin op die 5 minuten.
En in die 7% zitten dus nog niet de sneeuw, de hagel, ... ?
Om nog maar te zwijgen van erge koude, mist, enz.
Gelukkig zijn er ook 24 uren in een dag, en moet het dan nog lukken dat het juist regent op die moment dat je fietst.
Iedereen die met de fiets naar het werk rijdt weet dat hij gemiddeld een 10tal dagen per jaar nat wordt of een ander vervoermiddel moet gebruiken
boulder schreef: Ik heb ze een kans gegeven, herinner u mijn zeer recente buservaring, waar niemand iets op schijnt te zeggen.
Gisteren heb ik weer de auto genomen, half uur langer kunnen slapen, niet in de kou op een bus staan wachten, vroeger thuis.
Moet het verwonderen dat die parking quasi leeg staat?
En dat is het punt, je moet niet op boulder zagen, je moet eens om je heen kijken.
Als die parking bijna leeg is, is het omdat quasi niemand dat systeem gebruikt (op dat uur).
Nochtans is dat precies het spitsuur!
Dat is juist de reden om SKH in te voeren.
Vandaag zijn de verplaatsingen per auto veel te goedkoop, dus niemand heeft het er voor over om ook maar iets aan zijn autorijgedrag te veranderen. Ze staan nog liever in de file omdat dat soms sneller gaat (of omdat ze denken dat dat sneller gaat)

Als je in een file staat heb je "tegenslag" gehad, maar kom volgende keer beter denken ze dan
Als de trein of de bus te laat is, is dat een groot schandaal en een reden om nooit meer met de trein of bus te gaan.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

'denken dat het sneller gaat in de file'
Als ik met het OV naar Brussel Noord ga dan is de trip 1u45 van station naar station, reken er 30 min bij om enerzijds naar t station te fietsen, anderzijds om naar kantoor te stappen. Met de wagen in t weekend (ook soms een werkdag) is het 1u20 van oprit tot parkeergarage. Tijdens de week, afhankelijk van die files, tussen de 1u45-2u 's morgens en de 1u30-1u45 's avonds. Duurder, geen overbevolkte ruimte, comfortabel qua temperatuur én een deel terugbetaalde kosten, de wagen en verzekering heb ik toch. Het blijft wel duurder, echter ik kan voldoen aan de flexibiliteit van de klant van mijn werkgever zodat ik de laatste 21j een streepje voor heb ten opzichte van collega's die altijd het excuus OV aanhalen en met een scheef oog bekeken worden door de klant. Besluit: oorzaak of reden hoofdzakelijk te vinden bij de klant. Gelijk ikzelf als klant quasi alles wat niet voeding is ook koop on-line wat zorgt voor die vervelende camionettes op mijn pad. [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

bruma schreef:Gelijk ikzelf als klant quasi alles wat niet voeding is ook koop on-line wat zorgt voor die vervelende camionettes op mijn pad.
We kunnen je smartmat & Foodbag aanraden. :twisted:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het zal ook voor sommigen nooit goed zijn hoor, eender welk alternatief. :)

Wat ik hier al gelezen heb... Fietsen = moeten douchen. Fietsen = elke dag zeiknat zijn. Mist is onmogelijk om met de fiets te rijden. Koude ook.

Ik rij graag in de mist, veel minder stres dan met de auto. In de regen trek ik mijn regenpakje aan dat ik altijd bij heb en eigenlijk niet echt vaak moet aantrekken. Bij koude een goeie muts en (onder)handschoenen. Heb de voorbije dagen ook met de fiets gaan werken, maar ook met de auto. Op de dag dat ik met de auto ging was ik nog boos op mezelf omdat het begon te sneeuwen en dat ik liever door sneeuw fiets. :)

Je wordt er alleen zo moe van he. :)

Het kan natuurlijk nog absurder. Mijn ex ging elke dag naar de fitness, maar die 7 km naar haar werk moest persé met de auto. :) Zo zijn er nog veel mensen. Waarmee ik absoluut niet wil veralgemenen want voor veel mensen is het OV of een fiets ook gewoon echt geen oplossing.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

duizend schreef:Dat is juist de reden om SKH in te voeren.
We betalen reeds 50% aan accijnzen op onze brandstof... dat is SKH voor iedere weg, ook deze door jou straat (want anders gaan we straks weer zeuren over het sluipverkeer)... blijkbaar is het nooit genoeg voor sommigen ?
duizend schreef:Vandaag zijn de verplaatsingen per auto veel te goedkoop, dus niemand heeft het er voor over om ook maar iets aan zijn
autorijgedrag te veranderen.
Je blijft ervan uitgaan dat iemand iets kan veranderen... je begint dus al fout van bij het begin ! Het is niet omdat er voor sommigen een alternatief is (vaak minderwaardig, tenzij je een bakfiets gaat vergelijken met een auto)... dat dit voor iedereen zo is (iets waar de "slimme" kilometer heffing geen rekening mee houdt).

Trouwens wel grappig als mensen komen ijveren voor nog MEER belastingen... staan we nog niet hoog genoeg op de lijst of zo ?
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

r2504 schreef:We betalen reeds 50% aan accijnzen op onze brandstof
Dat is een belasting op het gebruik van vieze brandstof, niet op het gebruik van de openbare infrastructuur.

Verbruik van brandstof staat niet gelijk aan verbruik (=slijtage) van de infrastructuur. Neem nu de BMW 520d vs de 520i, de benzineversie verbruikt eenderde méér en zou dus zoveel extra taksen moeten betalen voor dezelfde (of zelfs iéts lagere, want minder zware wagen) slijtage aan de infrastructuur. Niet helemaal eerlijk.

Nee dus, taksen op brandstof zijn er om verbruik van brandstof te belasten, zou ik denken. Als ze verbruik van infrastructuur willen belasten, zouden ze beter het gebruik van de wagen (per kilometer) plus het gewicht (of hoe ze ook willen kwantificeren wat de impact van een bepaalde wagen is op de infrastructuur) belasten, of zo.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

James. schreef:Als ze verbruik van infrastructuur willen belasten, zouden ze beter het gebruik van de wagen (per kilometer) plus het gewicht (of hoe ze ook willen kwantificeren wat de impact van een bepaalde wagen is op de infrastructuur) belasten, of zo.
Voor iemand die niet getracked wil worden ben je nu toch echt wel George Orwell aan het promoten :roll: Misschien moeten we ook nog aangeven met hoeveel mensen we in het voertuig zitten, wat ons inkomen is, ... zodat men het maximale uit de citroen kan persen.

Misschien moet de overheid gewoon eens beginnen met verantwoord om te springen met onze belastingen ipv. het probleem nogmaals door te schuiven naar de burger door hem extra te laten betalen.

Eerst een volwaardig alternatief... en de mensen zullen zelf wel de stap zetten.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Waart gij niet degene die zij dat ik het moest nemen zoals het was of het laten, want de aanbieder heeft altijd gelijk? :twisted:

Ik rij trouwens niet met een citroën.

Akkoord echter dat ik het niet zie zitten om getrackt te worden zodat ze bijhouden waar ik overal rij, maar helaas zijn ze daar toch al mee begonnen met al die camera's boven de autostrade.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

De belasting op brandstof diende juist om infra en OV de nodige fondsen toe te stoppen echter gezien de ongecontroleerde graaicultuur heeft men die inkomsten juist voor andere zaken gebruikt.
Indien ik nu de tarieven van de 3,5ton gebruik dan zou ik per dag zo'n 2*14,21€ moeten betalen. Mocht ik een heel goed verdienende manager zijn dat al rap op 30℅ van zijn nettoloon uitkomen, maar spijtig genoeg heb ik geen Britton van 6500€/mnd


Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

boulder schreef:
heist_175 schreef:Het regent maar 5-7% van de tijd in België, dus dat valt wel mee.
Dat zijn dus gemiddeld "maar" 1 uur 41 minuten per dag.
Vind jij dat weinig?
Bovendien, ook al is het maar 5 minuten, je kunt wel drijfnat zjin op die 5 minuten.
En in die 7% zitten dus nog niet de sneeuw, de hagel, ... ?
Om nog maar te zwijgen van erge koude, mist, enz.

Een opdracht voor de statistici onder ons.
Als het gemiddeld 7% van de tijd regent, wat is de kans dat je drijfnat op je werk toekomt als je iedere werkdag een uur fietst (heen&terug)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

James. schreef:Nee, het is niet leuk, maar niemand gaat er dood van.
Ja, er zijn wel meer dingen waar je niet van doodgaat, maar de meeste mensen toch willen vermijden.
Tiens, waarom zouden ze eigenlijk een paraplu uitgevonden hebben.
James. schreef:Daarnaast herinner ik mij dat de discussie over regen op de fiets een tijd geleden al gevoerd is geweest; de conclusie was: gemiddeld ongeveer zeven keer per jaar regen op de fiets indien er voltijds met de fiets wordt gependeld. Toch?
Ik denk dat je "conclusie" verwart met beweringen van sommigen.
Slafes schreef:Ik rij graag in de mist, veel minder stres dan met de auto.
Nu, de meeste mensen rijden liever met de auto in de mist dan met de fiets, hopelijk zien ze u dan ook op tijd :lol:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

boulder schreef:Ik denk dat je "conclusie" verwart met beweringen van sommigen.
Als er zich iemand bezondigt aan het maken van beweringen over iets waar hij amper tot geen eigen regelmatige ervaring mee heeft, dan ben jij het toch. :twisted:

Ik heb het al gezegd en ieder die regelmatig pendelt of pendelde met de fiets kan mij bijspringen: de keren dat het hondenweer is, valt veel beter mee dan veel mensen denken. Tien keer per jaar (?) de regenbroek aan doen is zowat het gemiddelde, op 460 keer fietsen, 20 jaarlijkse vakantiedagen rekenende. Dat valt dus nogal mee.

EDIT: Frank heeft getallen bijgehouden!
bron: http://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag177.php
Het groot gemiddelde (gebaseerd op meer dan 1700 fietsdagen) is 7,3 procent (zweet niet meegerekend). Dat cijfer is heel goed in overeenstemming met de gegevens uit Nederland.

Een fietstocht van 20 km duurt gemiddeld 75 minuten. Fietstochten van 26 km (goed voor veiliger wegen en betere fietspaden) duren zo'n 90 minuten. Maar liefst 81 procent van al die fietstochten verliep helemaal droog. Slechts 2,5 procent van alle fietsritten moest ik van start tot finish opboksen tegen de regen. Dat op basis van ongeveer 1700 fietstochten. En fietsen in de regen verloopt meestal trager dan in droge omstandigheden: een mens is immers extra voorzichtig als het regent.

Conclusie
Mensen die niet willen fietsen omdat het in ons land zo vaak regent, hebben ongelijk.
Ok, het is meer dan tien keer op vierhonderdvijftig, maar soit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een fietstocht van 20 km duurt gemiddeld 75 minuten. Fietstochten van 26 km (goed voor veiliger wegen en betere fietspaden) duren zo'n 90 minuten.
Zelfs met file doe ik zo'n afstanden sneller, efficiënter, netjes geklimatiseerd, lekker ontspannen, fijn muziekje, inclusief bagage, niet bezweet/nat/bevroren, ... dus geef mij één reden waarom ik zo'n slecht alternatief zou nemen ?
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”