Pagina 11 van 16
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 10 nov 2015, 15:40
door kurtcockaert
Inderdaad. Je kan via Mobistar en Base je Playstation portefeuille aanvullen. Kan je doen via de playstation app (Google Playstore). Staat niet direct zichtbaar maar als je kiest voor portefeuille opwaarderen (Sony Playstation store) zonder te kiezen voor Paypal en Visa, dan komt er plots betalen via telefoon tevoorschijn.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 10 nov 2015, 15:44
door Tomby
Ja, heb het al gevonden via mijn SEN account. Nog niet uitgeprobeerd omdat het met SMS authenticatie werkt en ik dus eerst de SIM van de iPad in de iPhone moet versteken. En damn, dat kan al sinds september vorig jaar... al meer dan €80 laten liggen op die manier
.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 10 nov 2015, 21:32
door wouter5
Echt nice dat dit kan. IOM lijkt soms echt te goed om waar te zijn.
€15 voor GB per maand, dat je ook nog eens kan cumuleren. En dan ook nog op PSN en Google Play je apps, games etc kunnen betalen met je belkrediet. Geweldig gewoon
Net mijn PSN plus verlengd.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 10 nov 2015, 22:32
door dean3009
Het is eigenlijk te mooi om waar te zijn he. Ik heb me altijd afgevraagd waarom dit zelfs mogelijk is voor prepaidklanten. Het zijn natuurlijk geen kleine transacties. Ik denk dat het in de toekomst toch enkel met abo's zal mogelijk zijn.
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 11 nov 2015, 16:20
door satsurfer
@ wouter5 en dean3009: waarom denk je dat Proximus hun Generation Connect een stille dood liet sterven?
Enkel nog interessante abboformules bij Proximus. Pay&Go veel te duur!
Bij MVNO Mobile VIkings is het vooralsnog niet mogelijk. (9 maand na lancering door Base!)
idd. ik wrijf elke maand in mijn ogen
Voorlopig het betere 4G netwerk (zeker beter dan Base), een snelle helpdesk, veel data en sms.
en met die H+/LTE kan je probleemloos voip'en (dus weer geen inkomst voor Mobi*)
SMS naar betaalnr. (vb. bij televisieshow)...ook van belkrediet. Bij abbo, komt erbovenop.
Als je vb. app koopt van 15 €, zal mobi* daar toch maar een klein deel van ca$hen. Dus snap het niet goed, hoe dit leefbaar blijft.
Betalingen met belkrediet in de google play store:
Mobistar kwam hier op 23/9/2014 mee op de markt
Proximus 22 okt. 2014
Base: 12 februari 2015 (behalve Mobile Vikings, die het over een andere boeg gooit, door 'gratis' herladingen door aankoop bij partners...soit, gn behoefte aan)
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 11 nov 2015, 17:01
door AndRo555
Lang niet iedereen cashed zijn belkrediet op een of andere manier. Als het echt populair wordt, dan zal het snel gedaan zijn met IOM.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 11 nov 2015, 17:18
door satsurfer
ca$hen doe ik al lang niet meer, enkel sms bus/google play/binnenkort PSN downloads (voor mijn zoon).
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 11 nov 2015, 19:47
door AndRo555
Dat bedoel ik er ook mee. Het resultaat voor Mobistar blijft hetzelfde: geen inkomsten.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 nov 2015, 22:50
door Lord Utopia
AndRo555 schreef:Lang niet iedereen cashed zijn belkrediet op een of andere manier. Als het echt populair wordt, dan zal het snel gedaan zijn met IOM.
IOM is een laatste probeersel van hen om mobiele klanten te houden/winnen, want hun IOM is zelfs al aan het concurreren met hun eigen tarieven. Jullie mogen het ontkennen van mijn part, maar een bedrijf is beter af met klanten die een abonnement hebben, dan met klanten die herlaadkaarten hebben.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 nov 2015, 23:24
door AndRo555
Lord Utopia schreef:AndRo555 schreef:Lang niet iedereen cashed zijn belkrediet op een of andere manier. Als het echt populair wordt, dan zal het snel gedaan zijn met IOM.
IOM is een laatste probeersel van hen om mobiele klanten te houden/winnen, want hun IOM is zelfs al aan het concurreren met hun eigen tarieven. Jullie mogen het ontkennen van mijn part, maar een bedrijf is beter af met klanten die een abonnement hebben, dan met klanten die herlaadkaarten hebben.
Je moet het niet zo donker schetsen. Het laatste 'nieuwe' iets van Mobistar is naar mijn weten nog akltijd hun 4G thuis internet aanbod. IOM bestaat al jaren en ze trekken de limiet gewoon stilaan op omdat dat nu eenmaal de logische trend is. (Zowel bij Base/MV als de rest van de wereld, niet echt bij Proximus)
IOM zal op termijn wel overstappen op een herlaadkaart formule, waarbij het kredietprobleem opgelost wordt. Dat kan op verschillende manieren opgelost worden.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 nov 2015, 23:58
door proximusboyke
herlaadkaarten heeft ook voordelen voor een operator.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 15 nov 2015, 00:42
door FlashBlue
Lord Utopia schreef:
IOM is een laatste probeersel van hen om mobiele klanten te houden/winnen, want hun IOM is zelfs al aan het concurreren met hun eigen tarieven. Jullie mogen het ontkennen van mijn part, maar een bedrijf is beter af met klanten die een abonnement hebben, dan met klanten die herlaadkaarten hebben.
Indentiek aan de strategie van proximus met Generation Connect indertijd dus.
En op het moment moet je goed zoeken om ergens, inc mobistar zelf, een abonnementsformule te vinden die je 4GB aan data kan voorschotelen voor €15 per maand, toch?
Dus als het op inkomsten aankomt zien de providers inderdaad liever abonnementen.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 23 nov 2015, 21:50
door mgo72
Ik heb een probleem dat ik geen carrier billing hebt in de Play Store heb.
Heb ook in mijn wallet alle creditcards weggedaan. En ik surf op mobistar.
Wie heeft er raad?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 24 nov 2015, 08:33
door philippe_d
AndRo555 schreef:Dat bedoel ik er ook mee. Het resultaat voor Mobistar blijft hetzelfde: geen inkomsten.
Operatoren die geld innen in naam van een derde, zullen daar ook wel een percentje op krijgen. Dat doen ze niet gratis
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 17 dec 2015, 01:31
door proximusboyke
Ik weet niet of het nieuw is maar je krijgt nu 6GB en 6000 smsen voor 25€
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 17 dec 2015, 06:56
door satsurfer
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 17 dec 2015, 10:04
door Tomby
Op die link die je post is er helemaal niets terug te vinden over bundel bij €25 reload... Dus snap niet waarom je zegt dat er niets nieuws is. EDIT: ah, onderaan heb je wel nog bij Algemene Voorwaarden de verschillende formules, incl. €25 en €50, met dus fiches voor elk product.
Snap alleen niet waaorm iemand direct €25 zou betalen voor 6GB/6000sms. Als je 6GB per maand nodig hebt, dan ben je toch gewoon beter af met de €15 bundle van 4GB/4000sms ?! Als je 6GB per maand verstookt is je €15 bundel op na 20 dagen. Op dat moment doe je gewoon een nieuwe reload van €15 toch ? Dan kom je aan €22.5 per maand voor 6GB/6000sms en spaar je ook uit voor de keren dat je niet aan 6GB komt.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 17 dec 2015, 10:38
door Vaganzza
Klopt, dat is iets wat op UB ook al langer gezegd werd
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 17 dec 2015, 10:58
door AndRo555
Concurrentie op het 15 euro speelveld is bikkelhard. Daarbuiten en postpaid valt voor de providers het echte geld te halen.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 19 dec 2015, 12:09
door bruma
iRockabizzydilly schreef:Die site werkt inderdaad zonder inloggen, maar enkel als je niet via wifi verbonden bent maar dus rechtstreeks op het Mobistar netwerk surft. Dat verklaart dus hoe ze automatisch weten om welk nummer het gaat. Logisch natuurlijk. Maar 't is inderdaad wel nog handig/overzichtelijk.
en dit hebben ze blijkbaar uitgebreid tot hun website (dit is toegang als je niet op MOBI netwerk zit, wifi dus)
heb mijn IOM proberen op te laden vanmorgen: eerst via de website, ik kan inloggen op mijn account maar ik kreeg de melding geen toegang.
De app zegt dat ik niet detecteerbaar ben.
#123# zegt dat ik een verkeerde uuid code heb gebruikt en dat ik #123# moet gebruiken, idem voor de 125
uiteindelijk de mobile site hier gevonden en na instellen van de taal kwam dan het uiteindelijke antwoord: enkel te gebruiken als je op het mobi netwerk aangesloten bent
waarom hebben die klungels dan eigenlijk een website, als je je eigen account niet kunt raadplegen?
Voor mij is het duidelijk, de 2 accounts die we on-line beheren van op afstand van MOBI gaan de deur weer uit t zal weer MV worden want als ik eerst 45 km moet rijden om die kaart uit te halen, in een gsm te stoppen om op te laden en dan terug te rijden dan ben ik meer geld en tijd kwijt dan bij MV
hun service gaat serieus berg af. Er staat al een ticket weken open voor op een locatie in Evere waar +/- 600 man werken en quasi geen data ontvangst (enkel EDGE als je de gsm of stick forceert op EDGE, zoniet kwakkelt de verbinding tussen 4/3G/EDGE met de stick en 3G/EDGE met de gsm terwijl je zo goed als geen data binnen krijgt) Problemen zijn opgedoken sinds november, daarvoor werkte het super.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 jan 2016, 05:16
door kloon
Ik heb zopas mijn nummeroverdracht aangevraagd op de mobi website.
De nieuwe sim heb ik nog niet eens uit de kaart geprikt.
Moet ik deze eerst activeren door ze al is eerstin mijn gsm te steken.
Of toch maar gewoon wachten tot mijn mobile vikings weg is en dan pas de nieuwe sim erin steken.
Op de brief staat dat ik deze 2 dagen kan testen maar dan heb ik bang dat ik mijn oude nummer verlies
alvast bedankt
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 jan 2016, 07:45
door satsurfer
je kan deze sim gewoon gebruiken en simultaan de nummeroverdracht laten doen (je zal je oud nr. NIET kwijt zijn). Veel succes met de nummeroverdracht bij online doorgeven.
Bij mij -en collega's- nog nooit gelukt. Beste is Mobistarcenter binnenstappen en laten doen..
dus moest het binnen paar dagen nog niet gelukt zijn, niet meer online of via FB in orde proberen te krijgen.
Re: RE: Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 jan 2016, 10:11
door kloon
Ola merci voor de update [emoji6]
Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 jan 2016, 10:57
door dean3009
Die nummeroverdracht werkte bij mij ook niet via de website. Heb via Twitter een DM gestuurd naar Mobistar, en die hebben dat snel in orde gebracht.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 jan 2016, 11:20
door satsurfer
laatste keer via FB asap de nummerportering gedaan....na 1 week nog niets...triestig!
@ Kloon, je moet een bericht van boven U niet gaan Quoten!
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 jan 2016, 12:53
door proximusboyke
je moet altijd wachten tot je vorige provider uitvalt vooraleer ke de nieuwe simkaart mag insteken.
Anders zal de nummeroverdracht niet slagen !!!
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 jan 2016, 13:40
door satsurfer
dan moet je 1-2 dagen uw nieuwe sim niet gebruiken? nog nooit gedaan. 't zal mss. daar aan liggen dan. In mob* winkel ging het wel.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 jan 2016, 14:01
door proximusboyke
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 14 jan 2016, 14:15
door satsurfer
"Als u klant was bij een andere operator, dan gebeurt de overschakeling binnen de 24 uur. Zodra deze overschakeling is afgerond, werkt uw oude simkaart niet meer. Plaats dan de nieuwe simkaart, die u van ons hebt ontvangen, in uw toestel om onmiddellijk opnieuw te kunnen bellen."
Dit impliceert toch niet dat je niet direct uw nieuwe simkaart mag gebruiken? na overzetting, vervalt uw oude sim(provider), en dan stop je nieuwe in.
soit, begint off-topic te worden.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 15 jan 2016, 14:48
door kloon
Nummer is overgedragen zonder problemen.
Maar surfen of facebook eender welke data app doet niets
Bellen en sms werken wel
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 15 jan 2016, 20:52
door proximusboyke
zeer gekend probleem, van al de mensen die ik voorbije jaar heb weten overstappen is er nog geen enkele geweest waar data onmiddellijk werkt. Hoe zei da doen is mij ook een raadsel.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 15 jan 2016, 22:18
door kloon
Ongelooflijk he. Bij de helpdesk krijg je dan de te verwachten standaard vragen.... En het gesprek eindigde op technisch dossier aanmaken.
Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 16 jan 2016, 09:17
door satsurfer
al 1X herladen?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 16 jan 2016, 10:24
door kloon
ja ik al 1 maal voor 15€ herladen.
Dacht dat het eerste aan mijn oneplus two lag.
Maar in de iphone van mijn vrouw net hetzelfde.
Straks is naar mobistar bollen se.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 16 jan 2016, 11:14
door satsurfer
via FB? reageren ook op zaterdag zelfs. Ja, dan best Mobi* center. Ge zult moeten geluk hebben met de verkoper achter de desk. Hij verdient nl. niets aan jou hé, maar moet wel service geven.
Op een zaterdag verkopen ze liever abbo's bij de vleet.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 16 jan 2016, 12:14
door kloon
Aan de overkant zit de concurrentie... zal er eens naar wijzen dan
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 16 jan 2016, 12:52
door JoskeVermeulen
Graag toch rekening houden dat degene die daar staat achter de balie niet rechtstreeks met dat probleem heeft te maken in dit geval dus de discussie uit de hand laten lopen gaat alleen maar in jullie beide nadeel zijn.
Trouwens om de app en data te laten werken moet je ongeveer 48uur wachten na activering van sim om zeker te zijn dat er een probleem is want zij geven zelf deze informatie mee (welliswaar nergens heel duidelijk), idem om te kunnen registreren op de mobistar klantenzone.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 17 jan 2016, 18:17
door kloon
Ben uiteindelijk niet moeten gaan. Tegen de namiddag was het ineens inorde.
Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 19 jan 2016, 19:08
door Fallschirmjaeger
Overzetting gebeurde bij mij ook 2 dagen later dan dat ze hadden aangegeven, maar kwam automatisch in orde.
Voor de rest aangenaam verrast over Mobistar tegenwoordig en mij de overstap van MV nog niet beklaagd. 4G is stukken beter (niet echt veel sneller, maar wel veel stabieler), op 1 maand tijd al 3 cadeaus gekregen (€5 itunes krediet, 500mb extra volume en dan nog iets anders waar ik niet op kan komen) en ik kan het belkrediet stukken gemakkelijker recupereren aangezien ik toch niet bel (bellen doe ik met de gsm van het werk).
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 20 jan 2016, 18:19
door Sinister
Maar nergens de optie om 5GB data of 25GB data bij te kopen, met je 4GB ben je ook niets als je elke dag wilt muziek streamen.
Voor deftige datapaketten is er maar 1 optie en dat is MV punt aan de lijn.
Overigens heb ik in Brussel met MV betere 4G dekking dan met Mobistar, alles is afhankelijk waar je zit.
Die cadeaus stellen niets voor, bij MV krijg je op al hun partners korting, dat zijn ook cadeaus.
Ge weet hopelijk dat je recht hebt op compensatie bij elke dag vertraging bij nummeroverdracht?
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telef ... overdracht