Pagina 11 van 15

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 05 okt 2017, 15:58
door ubremoved_15739
In dit concrete geval had die persoon meerdere telefoonnummers bij Dommel en had Dommel makkelijk eerst alle bedragen exclusief kunnen samentellen en vervolgens dit bedrag vermeerderen met het werkelijk verschuldigde BTW bedrag.
Rekening houdende met de juiste afrondingsregel, uiteraard.
Zulks zou een correcte afrekening opleveren.

Indien Dommel de afrondingsregels correct toepast zal je de ene keer iets meer betalen, de andere keer iets minder.

Nu gebeurt de afronding steeds naar boven en dan ook nog wel per product en per maand.

Is Dommels werkwijze voor verbetering vatbaar? Mijn inziens wel.

Allicht zou deze werkwijze zelfs niet opgevallen zijn mocht het nummer "0000000000000" (waarvoor Dommel geen gedegen uitleg verschaft) niet op diverse "gedetailleerde afrekeningen" terug te vinden zijn...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 nov 2017, 10:38
door EotT
Ik wou een Dommel abonnement afsluiten, maar blijkbaar moet je een kopie van je identiteitskaart opsturen (ik heb begrepen dat ze hiertoe verplicht zijn als anti-terreur maatregel). Waar moet je dit naartoe sturen? Per post? Per mail? Ik vind nergens op de site een antwoord.
Mag je een deel gegevens blurren? Dommel wilt mijn rijksregisternummer hebben, maar mogen ze dit wel?

Edit: ik heb het in dit topic gevonden waar ik het naartoe moet sturen. Vreemde is wel dat ik geen mail of contract ontvangen heb.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 nov 2017, 10:45
door JoskeVermeulen
Gewoon de automatische mail met de nodige documentatie beantwoorden, normaal order [at] dommel.com. Het heeft bij mij ook even geduurd eer ik deze kreeg.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 nov 2017, 10:48
door fluppie
U heeft ook al alle gegevens van Uw gsm nr moeten invullen,na het insturen van een copie van Uw Pass zal U een chip thuis krijgen,via de post.Let op,U mag niets blurren of verdoezelen op Uw pas.
Deze maatregel is het gevolg van de besluiten van onze regering.Als U bijv. naar mediamarkt gaat,voor een nieuwe chip,dan zullen ze daar ook Uw pas vragen,en copieren,dus U kan daar niet meer onderuit.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 nov 2017, 11:26
door EotT
Ik had het een week geleden besteld, nog geen mail ontvangen (ook niet in spam map).
Ik wil best mijn gegevens overmaken, alleen vertrouw ik Dommel hier niet zo mee. Toen ik een jaar geleden mijn internet abonnement bij hen had stopgezet, wouden ze eerst mijn persoonsgegevens vervolledigen (zoals rijksregisternummer, geboortedatum, etc). Zonder dat was het onmogelijk om abonnement stop te zetten. Voet bij stuk gehouden en deze gegevens niet overgemaakt, om dan toch - na veel moeite - het abonnement stop gezet te krijgen. Dan vraag ik me af wat ze daar zoal mee van plan zijn...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 06 nov 2017, 06:16
door jantje81
Of je dingen mag blurren of niet, geen idee. Wat ik wel altijd doe is de 'kopie' maken met een app als 'KopieID'.
https://play.google.com/store/apps/deta ... ieid&hl=nl
Er komt dan in het groot een tekst over met het doel van de kopie. Dat maakt het al moeilijker om het te gebruiken voor identeitsfraude als Dommel wordt gehackt ofzo. Zeker bij Dommel zou ik met die mogelijkheid wel rekening houden.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 06 nov 2017, 07:59
door JoskeVermeulen
Ik doe ook telkens zoiets maar dan met Photoshop in transparant wit => naam bedrijf + datum over beide kanten.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 26 nov 2017, 19:03
door johann
Zijn er hier toevallig Dommelklanten die momenteel problemen ondervinden? Ik kan sinds deze ochtend niet meer bellen, sms'sen of internetten. Als ik probeer te bellen, krijg ik de mededeling dat het krediet op mijn kaart ontoereikend zou zijn. Gisteren had ik even hetzelfde voor, maar na een herstart van mijn telefoon werkte het weer. Dat lukt vandaag niet meer. Ik heb al een andere telefoon geprobeerd, maar geen succes. Dommel op zondag contacteren is blijkbaar niet mogelijk...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 26 nov 2017, 19:23
door DIBO
net even getest en geen probleem

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 26 nov 2017, 19:24
door JoskeVermeulen
Hier werkt het ook.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 26 nov 2017, 19:38
door johann
Dank voor de feedback! Goed voor jullie dat het werkt; dan heb ik morgen de eer om voor het eerst sinds ik klant ben de telefonische helpdesk van Dommel uit te proberen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 mei 2018, 15:24
door satsurfer
net even een kaartje die al bijna 1 jaar nt gebruikt is, terug gsm aangezet.
'welkom bij de dommel.com circle of friends
U kan nu ons netwerk gebruiken met nr. xxxx xx.'
Waarom krijg ik dit? gaat toch enkel over internetklanten aanbrengen?
1 maand gratis dommel freedom = 0 eur.

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 30 mei 2018, 16:59
door fredo66
Is er al iemand in geslaagd om nieuwe klant te worden de voorbije maand ? (dus werkende simkaart ontvangen)
Wat is het telefoonnr. van die helpdesk, ik zie dat nergens ?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 30 mei 2018, 17:00
door cadsite
google: dommel helpdesk
eerste hit:
https://www.dommel.be/contact/index/de- ... vider.html
011 920 000

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 30 mei 2018, 17:09
door fredo66
Bedankt, blijkbaar grandioos overgekeken ...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 01 jun 2018, 11:19
door fredo66
fredo66 schreef:Bedankt, blijkbaar grandioos overgekeken ...
Update 1/6 Niet binnen te raken, vandaag zelfs helemaal onbereikbaar
Bestaat die helpdesk wel echt ?

Al 2x een ticketnr aangemaakt en dat werd doodleuk al 2x afgesloten zonder dat er contact genomen werd :-(

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 01 jun 2018, 11:31
door jnsvr
Idem. Geen reactie en tickets worden ook doodleuk gesloten aan hun zijde.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 jun 2018, 13:35
door fredo66
Dan toch nog leven op hun helpdesk ! Ik had daarnet iemand aan de lijn ! Ik heb niet durven vragen of hij de enige helpdeskoperator is.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 jun 2018, 13:48
door Albert Peetermans
Ik heb vandaag mijn maandelijkse rekening gekregen, en dat was nu toch al bijna 2 maand geleden. Ik denk dus dat hij of zij uit vakantie is!
(Update: hij -want je had hem aan de lijn!)

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 jun 2018, 15:38
door fredo66
Dat verklaart alles, hij klonk ook nog zo energiek :-)

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 jun 2018, 19:08
door fluppie
Ik heb deze morgen ook een mail gekregen,met het verbruik,tot nu toe,het was ook wel een drietal weken geleden.Ook is mijn verbruik april/mei samengevoegd.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 jun 2018, 19:12
door Tim.Bracquez
Hier niet, hier mooi per maand, echter is meer dan 2 euro. Bij mijn ouders < 1 euro is dit nu ook gegroepeerd! Mogelijk iets veranderd dat ze onder de 1 euro groeperen?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 05 jun 2018, 21:59
door lacer
Voor de maand mei enkel een proforma faktuur gekregen, geen gedetailleerd mobiel telefoon overzicht.
Is dat normaal bij een laag totaalbedrag ?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 05 jun 2018, 22:48
door Tim.Bracquez
@lacer: inderdaad ik heb hier ook geen invoice voor ontvangen

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 07 jun 2018, 23:55
door krisken
Idem hier, en ook hier een zeer laag verbruik

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 jun 2018, 10:31
door fredo66
nog steeds geen simkaart ontvangen :-(

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 jun 2018, 12:19
door Tim.Bracquez
Mooi, de invoice linken van vorige maand en deze maand werken niet :bang:

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 jun 2018, 07:05
door ubremoved_22196
fredo66 schreef:nog steeds geen simkaart ontvangen :-(
Fredo66, zoek jezelf een andere oplossing. Ik heb 3 keer een simkaart online besteld, NOOIT iets ontvangen. Sorry, maar een dergelijk lage kwaliteit... Ze draaien zichzelf daar de nek om.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 jun 2018, 10:02
door fredo66
ga nu nog even afwachten. Gisteren kon ik helpdesk direct bereiken (terwijl er op stond dat ze telefonisch heel slecht bereikbaar zouden zijn).
Daarna email bevestiging gehad dat ze een nieuwe op de post deden gisteren.

Vind het wel raar dat ze voor de vorige zending niet precies kunnen zeggen wel postkantoor de verzending in ontvangst nam etc
Maar de post hier bij mij is ook verschrikkelijk slecht. Ik ontvang tijdschriften soms niet, ze zitten steeds te knoeien met hun status van pakjesafhaalpunt etc

Wie de schuldige is kan ik dus niet zeggen.

Update 13/6. "Een wonder is geschied (en het regent niet) !" Een brief en simkaart van Dommel ontvangen gisteren. Internetactivatie gestart en nu maar afwachten of de technische nr. overdracht probleemloos gaat verlopen ...

Update 18/6 Nog steeds niet overgeschakeld... Wat ik niet goed begrijp is dat ze een sms gaan sturen na overschakeling. Maar dan ga je die sms toch niet zien (want je bent offline op je oude provider)?

Update 2/7 Sim kaart dommel werkt nog steeds niet (en die van proximus nog altijd wel). Dommels helpdesk zegt nu dat ze problemen hebben met de nummeroverdrachtapp ... :-( Zijn er hier nog aan wachten ? Hoe kan dat nu zo moeilijk zijn, 't is dan nog technisch hetzelfde netwerk. Tenzij proximus mijn nummer in gijzeling neemt ...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 02 jul 2018, 13:51
door fredo66
Naar het schijnt kan je daarvoor een schadevergoeding vragen, is Dommel "recipient" operator ? Iemand die procedure al eens toegepast ?
Misschien lukt de nummeroverdracht dan wel ...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 05 jul 2018, 14:43
door fredo66
Ik vertrek volgende week op reis, zit nog steeds zonder geactiveerde dommelsimkaart, ben wel nog bereikbaar op mijn proximus pay&go kaart.
Bij de Dommel helpdesk haken ze gewoon in ipv te helpen.

Als ik op die pay&go daar nu 10 euro op zet om in noodgevallen toch te kunnen bellen, gaat dat nog werken (want ik zit dus in die procedure nummeroverdracht ...) ?
En als Dommel plots toch activeert, terwijl ik in het buitenland ben, gaat die activatie dan wel werken (ik zal de simkaart maar meenemen) of ga ik dan helemaal niet meer bereikbaar zijn tot ik terug ben ?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 10 aug 2018, 15:28
door TheCeet
Nu ik net voor mijn vader SIM wil bestellen lees ik op de site hetvolgende: "Momenteel ontvangen we extra veel aanvragen. Daarom zetten we de bestellingen tijdelijk stop. Op die manier garanderen we een vlotte afhandelingen van de lopende bestellingen."
Benieuwd hoelang dit ga duren.

Momenteel heeft ie een Proximus Prépaid kaart. Maar de tarieven vergeleken met Dommel zijn wel serieus verschil.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 10 aug 2018, 19:48
door Stiaan
Over amateurisme gesproken :roll:

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 10 aug 2018, 19:55
door satsurfer
is nie eerste keer dat ze een STOP inroepen. Tja, met 2 man op de helpdesk.

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 10 aug 2018, 20:57
door Albert Peetermans
TheCeet schreef:Nu ik net voor mijn vader SIM wil bestellen lees ik op de site hetvolgende: "Momenteel ontvangen we extra veel aanvragen. Daarom zetten we de bestellingen tijdelijk stop."
Ik bestelde een SIM-kaart voor mijn moeder, ongeveer 6 weken geleden. Nog steeds niets gekregen. Het moet daar verschrikkelijk druk zijn! Toch hebben ze mij al veel geld bespaard, waarvoor dank.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 10 aug 2018, 21:16
door Winnie
Verschrikkelijk druk?

U bedoeld verschikkelijk klantonvriendelijk en zuiver amateuristisch.

Dommel kan dan wel een cent goedkoper zijn, als je problemen hebt laten ze je aan uw lot over.

Dat er effectief mensen daar klant willen zijn is een vorm van zelfkastijding

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 10 aug 2018, 21:39
door DIBO
Winnie schreef:als je problemen hebt laten ze je aan uw lot over.
is niet mijn ervaring, wel geduld nodig. Mijn probleem was louter administratief en mits het nodige geduld, redelijk vlot opgelost.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 11 aug 2018, 00:25
door Tim.Bracquez
Albert Peetermans schreef:Ik bestelde een SIM-kaart voor mijn moeder, ongeveer 6 weken geleden. Nog steeds niets gekregen. Het moet daar verschrikkelijk druk zijn! Toch hebben ze mij al veel geld bespaard, waarvoor dank.
Ik denk dat er wat fout loopt, na 2 dagen gewoon telkens sim's in de bus. Activatie wel echt 3 dagen vaak.

Ook aan telefoon is het minder lang wachten dan bij proximus of orange om iemand aan de lijn te hebben. Dus ik zal vermoedelijk enkel op de goede dagen bellen :-)

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 11 aug 2018, 00:53
door AfAX
Een tijd geleden was er inderdaad een stop, die heeft maanden geduurd.
Verleden maand heb ik een Base nr van mijn echtgenote naar hen omgezet. Base wou eerst het nummer niet laten overgaan omdat het een X0.X0.X0 nummer is, maar Dommel support heeft goed geholpen. Heb met hen het gevoel dat als je vriendelijk bent en toont dat je iets van de zaak afweet, ze je zo goed mogelijk proberen te ondersteunen.
Simkaart was er idd ook op een dag of 2-3 na bestelling. Domiciliëring ook op een paar dagen in orde.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2018, 14:14
door fredo66
Mijn activatie van de simkaart heeft meer dan 1 maand geduurd (en tussen bestellen en ontvangen ook nog eens 2 maand en verschillende telefoons en emails). Ik zat ondertussen met een proximus p&g (overgeschakeld van werk abonnement met nummerbehoud) zonder belkrediet. Ik was dus bereikbaar maar kon zelf niet bellen. Omdat ik vorige maand op reis vertrok en ik toen echt wel gsm nodig had heb ik er dan 10 euro op gezet.
Geen 24u later was de simkaart geblokkeerd en kon ik eindelijk mijn dommel simkaart gebruiken. Maar geld dus kwijt. Dat ligt uiteraard aan Proximus die mijn nr. zolang gegijzeld hield tot ik er geld opzet en dan direct kwijt ben. Dat zoiets nog steeds kan :evil: