BBOX3 komt eraan!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
"Gratis in huur' vind ik toch maar raar. Huren is toch altijd tegen betaling?
Anders is het lenen, voor hoe lang op je contract staat (bv. 12 maand).
Indien ik nu mijn contract opzeg bij Belgacom (die sinds 04/12 bezig is), mag ik mijn bbox2 houden?
Indien ik nu mijn contract opzeg bij Belgacom (die sinds 04/12 bezig is), mag ik mijn bbox2 houden?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
04/12/12? Neen, die moet je terug binnenbrengen in een Belgacom Center. Je krijgt trouwens nog een brief welke toestellen je moet indienen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
- Bedankt: 114 keer
Met andere woorden: op de kapotte toestellen na zal de voorraad aan b-box 2's in principe nooit opraken?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
Vectoring wordt pas in 2014 uitgerold (buiten wat veldtesten). Je moet bedenken dat ALLE modems die in een kabelbundel zitten vectoring ofwel moeten actief ondersteunen, ofwel "vectoring friendly" moeten zijn. maw, alle bbox2's moeten nog een SW upgrade krijgen om die vectoring friendly te maken; dan moeten de ROP's nog met nieuwe vectoring lijnkaarten worden uitgerust (NDLT-G), en moeten alle niet-Belgacom gebruikers die mee in een bundel zitten de gelegenheid krijgen om een andere modem te gebruiken die ook vectoring (friendly) ondersteunt. 1 modem in een bundel die niet vectoring ondersteunt volstaat om de hele bundel om zeep te helpen. Dus voor vectoring hoef je hem (vandaag) niet te kopen.daydreamke schreef:ik ben zeer benieuwd naar de vectoring. Moesten er mensen zijn die ook op een laag profiel zitten als ik (12/1), en die de nieuwe bbox kunnen testen ivm de vectoring, zou goede zaak zijn! Als de snelheden verhogen koop ik hem direct
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 18 keer
De BBox een settop box??bluezy schreef:Vooral omdat het geen router is, maar een settop box.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Volgens astel heeft de decoder v5 een verwisselbare harddisk, volgens de belgacom site heeft de modem een wifi bridge voor tv, 5 Ghz tv ipv ruckus ingebouwd nu in decoder en router ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
oei oei zo te horen is het nog niet voor morgen zijnflupke19 schreef:Vectoring wordt pas in 2014 uitgerold (buiten wat veldtesten). Je moet bedenken dat ALLE modems die in een kabelbundel zitten vectoring ofwel moeten actief ondersteunen, ofwel "vectoring friendly" moeten zijn. maw, alle bbox2's moeten nog een SW upgrade krijgen om die vectoring friendly te maken; dan moeten de ROP's nog met nieuwe vectoring lijnkaarten worden uitgerust (NDLT-G), en moeten alle niet-Belgacom gebruikers die mee in een bundel zitten de gelegenheid krijgen om een andere modem te gebruiken die ook vectoring (friendly) ondersteunt. 1 modem in een bundel die niet vectoring ondersteunt volstaat om de hele bundel om zeep te helpen. Dus voor vectoring hoef je hem (vandaag) niet te kopen.daydreamke schreef:ik ben zeer benieuwd naar de vectoring. Moesten er mensen zijn die ook op een laag profiel zitten als ik (12/1), en die de nieuwe bbox kunnen testen ivm de vectoring, zou goede zaak zijn! Als de snelheden verhogen koop ik hem direct

Alvast bedankt voor uw goede uitleg

Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Access point voor tv is ingebouwd. Je kan er een adapter bijkopen voor 50 euro voor je decoder.
Normaal wordt de 5ghz dan gebruikt voor de TV & 2.4ghz voor je internet.
Als je de 5ghz niet gebruikt voor je tv dan kan je die gewoon voor internet gebruiken.
Normaal wordt de 5ghz dan gebruikt voor de TV & 2.4ghz voor je internet.
Als je de 5ghz niet gebruikt voor je tv dan kan je die gewoon voor internet gebruiken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Bedoelde april 2012 sorryLord Utopia schreef:04/12/12? Neen, die moet je terug binnenbrengen in een Belgacom Center. Je krijgt trouwens nog een brief welke toestellen je moet indienen.

Maar zal wel hetzelfde verhaal zijn zeker?
-
- Moderator
Gezien de BBox3 - voor zover ik het begrijp - standard als "fully routed" uitgeleverd wordt, heb je in principe zowel TV als internet op je WLAN?Devilzown schreef:Normaal wordt de 5ghz dan gebruikt voor de TV & 2.4ghz voor je internet.
- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Eén opmerking: de modems op dezelfde bundel die niet vector friendly zijn zullen op een heel laag profiel worden gezet zodat ze niets om zeep helpen. De klanten met zulke modem zullen dan (evt.) bellen naar de HD. Daar zullen ze het antwoord krijgen dat ze een - op zijn minst vectorfriendly - modem moeten gaan gebruiken, zo niet blijven ze op een heel laag snelheidsprofiel.flupke19 schreef:Je moet bedenken dat ALLE modems die in een kabelbundel zitten vectoring ofwel moeten actief ondersteunen, ofwel "vectoring friendly" moeten zijn. maw, alle bbox2's moeten nog een SW upgrade krijgen om die vectoring friendly te maken; dan moeten de ROP's nog met nieuwe vectoring lijnkaarten worden uitgerust (NDLT-G), en moeten alle niet-Belgacom gebruikers die mee in een bundel zitten de gelegenheid krijgen om een andere modem te gebruiken die ook vectoring (friendly) ondersteunt. 1 modem in een bundel die niet vectoring ondersteunt volstaat om de hele bundel om zeep te helpen.
Laatst gewijzigd door gbmed 03 jun 2013, 22:28, in totaal 1 gewijzigd.

-
- Premium Member
Waarom moeten ze naar de High Definition bellen?
-
- Premium Member
haha dat had ik nog niet door hoor 

- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Dat moet je nu ook al niet proberen, hier bezweken zowel de Bbox 2 als de Sagem bij torrents (bezwijken = spontaan rebooten, niet stuk gaan natuurlijk). Nu op men externe router heb ik daar geen last meer van.Devilzown schreef:Ja maar die adapter is 5ghz, en het is niet zo'n goed idee om tegelijk te zitten torrenten op de wifi waar je tv over gaat
De vraag is of ze die dan zullen moeten kopen of "krijgen". De modems die ze zelf uitbrengen zijn namelijk vector friendly (tenzij het toestel weer eens niet wil updaten), maar er zijn genoeg mensen met andere toestellen.gbmed schreef:Eén opmerking: de modems op dezelfde bundel die niet vector friendly zijn zullen op een heel laag profiel worden gezet zodat ze niets om zeep helpen. De klanten met zulke modem zullen dan (evt.) bellen naar de HD. Daar zullen ze het antwoord krijgen dat ze een - op zijn minst vectorfriendly - modem moeten gaan gebruiken, zo niet blijven ze op een heel laag snelheidsprofiel.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik vrees dat dit kopen zal worden, immers krijgt iedereen toch een bbox2 bij Belgacom? Dus ooit moet je hem gehad hebben
En bij andere vdsl2 aanbieders moet je de sagem ook kopen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Dus de Sagem die hier staat is echt van mij en niet gehuurd? Dat wist ik niet eens. Bij Belgacom heb ik wel nog nooit een toestel moeten teruggeven, ik dacht dat dit bij Scarlet wel het geval was.krisken schreef:Ik vrees dat dit kopen zal worden, immers krijgt iedereen toch een bbox2 bij Belgacom? Dus ooit moet je hem gehad hebbenEn bij andere vdsl2 aanbieders moet je de sagem ook kopen.
-
- Moderator
Officiëel zijn er nog geen enkele details bekend hoe Belgacom vectoring zal uitrollen, en welke impact dat zal hebben op de profielen.
Als Belgacom niets wijzigt aan de bestaande provisioning profielen, dan zal de situatie als volgt zijn:
Voor klanten >400m zou er dus niet zoveel wijzigen
.
Een totaal verschillend scenario zou zijn als Belgacom al zijn profielen wijzigt (en de criteria voor een 17a profiel versoepelt).
Maar hierover is nog niets bekend (of uitgelekt).
Als Belgacom niets wijzigt aan de bestaande provisioning profielen, dan zal de situatie als volgt zijn:
- de bestaande profielen worden behouden: dus van 12/1 (afstand >1400m) tot 30/6 (afstand <400m).
- DSM (vectoring) zal ervoor zorgen dat de modems rapper kunnen syncen (attainable troughput gaat omhoog).
- gevolg: de kans dat DLM je snelheid kan verhogen, zal veel groter zijn. Maar zolang Belgacom de DLM profielen niet wijzigt zal dat geen al te groot effect hebben (alléén dat het aantal gebruikers die DLM krijgen veel groter zal zijn).
- Iedereen die op een 30/6 provisiong (17a) zit, zal dus door DLM waarschijnlijk op 70/6 gezet kunnen worden, waardoor deze gebruikers een gegarandeerde surfsnelheid krijgen van 50 mbps, zelfs met het maximum aantal HD streams (Belgacom TV).
Voor klanten >400m zou er dus niet zoveel wijzigen

Een totaal verschillend scenario zou zijn als Belgacom al zijn profielen wijzigt (en de criteria voor een 17a profiel versoepelt).
Maar hierover is nog niets bekend (of uitgelekt).
- gbmed
- Erelid
Als je modem op zijn minst niet vector-friendly is, dan zit je met de gebakken peren (lees: zeer laag snelheidsprofiel). Wat dit nu in de praktijk zal geven weet ik niet. Je zal bvb. een BBOX2 met vector-friendly s/w moeten kopen/huren, of een BBOX3 met ondersteuning van vectoring moeten kopen/huren, of een Fritzbox die je staan hebt met s/w moeten upgraden om minstens vector friendly te zijn.MClaeys schreef:De vraag is of ze die dan zullen moeten kopen of "krijgen". De modems die ze zelf uitbrengen zijn namelijk vector friendly (tenzij het toestel weer eens niet wil updaten), maar er zijn genoeg mensen met andere toestellen.gbmed schreef:Eén opmerking: de modems op dezelfde bundel die niet vector friendly zijn zullen op een heel laag profiel worden gezet zodat ze niets om zeep helpen. De klanten met zulke modem zullen dan (evt.) bellen naar de HD. Daar zullen ze het antwoord krijgen dat ze een - op zijn minst vectorfriendly - modem moeten gaan gebruiken, zo niet blijven ze op een heel laag snelheidsprofiel.
Maar eigenlijk is dat niet de zorg van BGC ...

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Het lijkt mij straf als ze alle niet bbox2-3'en sagems op een ander zeer laag profiel zouden zetten aangezien ze zelf ook andere modems leveren aan bedrijven.
Zal toch ergens iets gecontroleerd worden voordat dat zomaar automatisch wordt toegepast.
Ik zit nu nog niet eens op een 17a profiel.
Zal toch ergens iets gecontroleerd worden voordat dat zomaar automatisch wordt toegepast.
Ik zit nu nog niet eens op een 17a profiel.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Dat heeft vooral met garantie te maken.shahab schreef:"Gratis in huur' vind ik toch maar raar. Huren is toch altijd tegen betaling?
Als belgacom u die bbox2 geeft en die gaat kapot buiten de garantieperiode hebt ge het vlaggen en moet ge op eigen kosten een nieuwe modem kopen. In de meeste gevallen is dat dan nog met de kosten van de interventie van de technieker want 99% van de klanten gaat niet naar een belgacom winkel met zijn modem.
Daarom dat belgacom die modems gratis verhuurt aan zijn klanten zodat die altijd in garantie blijven. Uiteraard ook om de klantentevredenheid op peil te houden, want uiteindelijk schrijven ze toch een credit nota als de klant komt zagen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Ik lees hierboven van Philippe dat hij de uitleg doet omtrent vectoring en DLM.....enz.....
maar de DLM maakt toch plaats voor de DSM of ben ik dan verkeerd ! ik dacht dat ergens gelezen te hebben !
en dan zouden deze die op 12/1 zitten wel hogere snelheden kunnen halen .
maar de DLM maakt toch plaats voor de DSM of ben ik dan verkeerd ! ik dacht dat ergens gelezen te hebben !
-
- Moderator
Welke andere modems leveren ze aan bedrijven?silencer schreef:Het lijkt mij straf als ze alle niet bbox2-3'en sagems op een ander zeer laag profiel zouden zetten aangezien ze zelf ook andere modems leveren aan bedrijven.
Voor zover ik weet leveren ze aan bedrijven Cisco routers, die achter een BBox2 staan (tenminste voor VDSL2) ?
Er is nergens geschreven dat ze alle niet bbox2-3'en sagems op een laag profiel gaan zetten, maar wel alle modems die niet vectoring-friendly zijn. Zoiets zullen de nieuwe kaarten in de ROP wel kunnen controleren, denk ik.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Inderdaad, ik kom heel vaak VDSL2 tegen in business omgeving tegen als backup lijn tegenwoordig. Deze wordt steeds opgeleverd op een speedtouch of cisco router achter een bbox2 dewelke vaak in originele sagem behuizing is of soms ook gewoon de witte "design" bbox2 behuizing.
imho is dit steeds een extra single point of failure en verspilling van resources omdat die speed touch of cisco (met aangepast wic) ook perfect op vdsl2 kan syncen, maar BGC wilt absoluut die manageability in combinatie met 1 soort CPE. En nu begint het verhaal te kloppen als we het over vectoring of vectoring-friendly hebben. Mensen met een originele correct geüpdate bbox2 zullen dus geen issues hebben. Alle andere zullen kunnen gelimiteerd worden.
imho is dit steeds een extra single point of failure en verspilling van resources omdat die speed touch of cisco (met aangepast wic) ook perfect op vdsl2 kan syncen, maar BGC wilt absoluut die manageability in combinatie met 1 soort CPE. En nu begint het verhaal te kloppen als we het over vectoring of vectoring-friendly hebben. Mensen met een originele correct geüpdate bbox2 zullen dus geen issues hebben. Alle andere zullen kunnen gelimiteerd worden.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Moderator
DSM is gewoon een techniek die de ruis wegneemt, en daardoor de kwaliteit van de lijnen verbetert. DSM zal er dus voor zorgen dat de sync snelheid kan verhoogd worden.jackho schreef:Ik lees hierboven van Philippe dat hij de uitleg doet omtrent vectoring en DLM.....enz.....
Tenzij ik het verkeerd voor heb, is DSM dus geen systeem dat individuele lijnen gaat controleren en monitoren om te kijken welke snelheid mogelijk is.
Er zal dus altijd "een systeem" nodig zijn dat controleert welke snelheid haalbaar is op jouw lijn. Tenzij Belgacom DLM/provisioning afschaft en alle lijnen op hun max laat syncen? Dat zie ik niet gebeuren ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Ja ik weet het natuurlijk ook niet in detail want inside info heb ik er niet over of toch zeker niet voldoende, maar ik dacht dat DSM naast XT onderdrukking ook de werking van DLM in zich had,
Als ik het nog goed voor heb heeft Vuurvos dit op één of andere manier nog duidelijk gemaakt.
Als ik het nog goed voor heb heeft Vuurvos dit op één of andere manier nog duidelijk gemaakt.
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 46 keer
Kunnen OLO's al overweg met de BBox3 ? Ik heb net mijn Sagem gebricked en als ik dan toch ne nieuwe moet kopen heb ik liever ineens nen 3 natuurlijk.
Zelfde vraag voor BGCTV; Als ik vooruitziend wil zijn en ervoor wil zorgen dat de vectoring roll-out op mijn ROP geen vertraging oploopt door mijn aansluiting, kan ik dan nu reeds een BBox3 kopen voor een bestaande BGCTV aansluiting ?
Zelfde vraag voor BGCTV; Als ik vooruitziend wil zijn en ervoor wil zorgen dat de vectoring roll-out op mijn ROP geen vertraging oploopt door mijn aansluiting, kan ik dan nu reeds een BBox3 kopen voor een bestaande BGCTV aansluiting ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
Die krijgen de versie met voice (2x FXS) - en dan zonder de blauwe BGC tag.Fatsie schreef:Kunnen OLO's al overweg met de BBox3 ?
yep, de hardware van de bbox3 is OK voor vectoring (de SW moet daar nog wel later een upgrade voor krijgen)Fatsie schreef:Zelfde vraag voor BGCTV; Als ik vooruitziend wil zijn en ervoor wil zorgen dat de vectoring roll-out op mijn ROP geen vertraging oploopt door mijn aansluiting, kan ik dan nu reeds een BBox3 kopen voor een bestaande BGCTV aansluiting ?
- gbmed
- Erelid
Deze URL is reeds gepost in deze thread: http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... e=t_B-box3. Je kan die dus kopen voor 99 €.Fatsie schreef:Kunnen OLO's al overweg met de BBox3 ? Ik heb net mijn Sagem gebricked en als ik dan toch ne nieuwe moet kopen heb ik liever ineens nen 3 natuurlijk.

- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 46 keer
@gbmed, I know ... maar ik heb een abbo bij een alternatieve ISP. De vraag is dus of ik bij BGC een BBox3 kan kopen en of deze ook gaat werken op mijn Dommel verbinding ... een vorige poster lijkt aan te geven dat het voor de OLO's om een ander model zal gaan ?
- ikhlaske
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Heeft er al iemand de BBOX-3 besteld van BG-site?
En wat is de levertijd ongeveer?
En wat is de levertijd ongeveer?

Provider: Mobile Vikings Fiber 1000/500
Modem/Router: Unifi Cloud Gateway Max PPOE
Switch: UniFi 24p + 24p POE 150W
Wifi: Unifi AP Wifi 6
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Unifi Cloud Gateway Max PPOE
Switch: UniFi 24p + 24p POE 150W
Wifi: Unifi AP Wifi 6
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Mac Mini - M1
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Nog altijd? Mijn bbox2 met de laatste firmware trekt dit zonder problemen tegenwoordig.MClaeys schreef:Dat moet je nu ook al niet proberen, hier bezweken zowel de Bbox 2 als de Sagem bij torrents (bezwijken = spontaan rebooten, niet stuk gaan natuurlijk). Nu op men externe router heb ik daar geen last meer van.Devilzown schreef:Ja maar die adapter is 5ghz, en het is niet zo'n goed idee om tegelijk te zitten torrenten op de wifi waar je tv over gaat

Het is wel nen tijd anders geweest, maar ik heb geen klachten meer sinds de laatste updates en ik trek heelder avonden mijn lijn plat van usenet & private trackers.