Pagina 11 van 27
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 sep 2012, 19:05
door liegebeestig
liegebeestig schreef:Iemand ervaring met een virtuele PBx in combinatie met OVH?
Klopt het dat je met een Ligne sip individuelle dan op twee plaatsen geregistreerd bent (namelijk de twee extensions van je pbx), maar dat je niet tegelijk kan uitbellen met de twee extensions? En gebeld worden? Als je in gesprek bent via ovh op de ene extension, zal de andere extension niet bellen als er een tweede lijn van OVH binnenkomt?
Heb Virtuele PBX getest met een andere operator. Weet iemand of dit ook werkt met OVH?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 06 sep 2012, 12:17
door ReLoad
Pedro44 schreef:Ik heb een tweetal weken geleden contact opgenomen met OVH in Roubaix om meer uitleg te krijgen over hun aanbod van ongelimiteerd bellen naar vaste lijnen in 40 landen en onbeperkt bellen naar Gsm in Belgie.
Had zeer vriendelijke mijnheer aan de lijn die me alles perfect heeft uitgelegd. Zodoende heb ik de volgende verbintenis met OVH aangegaan. Ik nam een pakket "Ligne Sip Entreprise incluse" voor 17.93 euro/maand.(inclusief een telefoonnummer) Daarvoor kan ik naar 40 landen dag en nacht bellen naar vaste lijnen en in belgie bel ik er 24/24 en 7/7 lustig op los naar alle belgische gsmnummers. De enige beperking die eraan is dat is dat één gesprek niet langer mag duren dan 60 minuten, alles wat erboven is wordt betalend. (dus dichtgooien na 59 minuten en opnieuw connecteren
) OVH stuurt daarvoor een papt2 voip adapter ( Linksys) naar je adres waarvoor je 45 euro waarborg moet betalen, die je terugkrijgt na stopzetting van je abonnement. Aan die adapter kun je 2 analoge telefoontoestellen hangen en lijn 1 is al voorgeconfigureerd door OVH.Het versturen naar België is in de prijs inbegrepen en gebeurt correct met DHL. Ik ben tot dusver zeer tevreden over de service van OVH en vrees voor BGC dat het wel eens een serieuze speler op onze belgische markt zou kunnen worden.
Is er iemand die dit nog kan bevestigen.
Website: Ligne SIP Entreprise incluse 14.99€ HT (soit 17.93€ TTC )
Daar staat dus bij: "Mobiles France incluses **"
Maar volgens bovenstaande reactie, zou dit voor klanten met een Belgisch nummer inhouden gratis bellen naar Belgische GSM's
Zou natuurlijk wel leuk zijn want de laatste tijd bel ik heel veel naar gsm. En als de kwaliteit van OVH veel beter zou zijn dan Betamax, dan mag mij het wat meer kosten. Een forfait van meer dan €20 is gewoon niet betaalbaar voor mij.
** denk ik: (2) : Fonctions de redirection et d'automatisation vers mobile non prises en charge, facturées hors-forfait à la seconde.
En die ** staan dat dan voor dat het niet mogelijk is om gratis inkomende gesprekken door te schakelen naar een gsm nummer?
Wat ik verder ook merk is dat bij het bestellen van een Ligne SIP Entreprise incluse, je verplicht bent een toestel aan te schaffen?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 06 sep 2012, 14:05
door Pedro44
Het is idd juist dat je voor de prijs van 17.93 euro/maand naar alle vaste lijnen belt in 40 landen + naar ALLE BELGISCHE gsmnummers (behalve verkorte en kiosknummers dan). De enige beperking die zich stelt is dat er naar maximum 99 VERSCHILLENDE gsmnummers kan gebeld worden (teller wordt iedere 1ste van de maand gereset) + dat de duur van een gesprek onder de 60 minuten moet blijven... (dus verbinding verbreken na 59 minuten en opnieuw een gesprek opbouwen van max 59 min. enz...) Als je zo een lijn bestelt moet je idd een waarborg betalen voor een linksys papt2 adapter (45 euro waarborg) en daar kun je tot 2 analoge telefoons op aansluiten. Het doorschakelen van je vaste lijn naar jou(of een ander) gsm nummer is idd betalend bij OVH. Ik gebruik die lijn al 8 maanden, tot tevredenheid van gans mijn gezin dat hier nu kan bellen zonder te tellen...
. Via de site van OVH kun je dan ook jou lijn volledig naar je eigen smaak configureren, en het is niet eens moeilijk te doen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag, en neen, ik ben geen werknemer of verkoper bij OVH, alleen een tot nu toe zeer tevreden gebruiker van hun diensten. Groeten,
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 07 sep 2012, 15:02
door Michael
Ik probeer over te schakelen van mijn sip entreprise naar een individuele, maar blijkbaar is dit niet mogelijk? Ik kreeg deze mail:
Bonjour,
Il est possible de basculer d'une offre individuel vers une offre entreprise.
Mais il n'est pas possible de basculer d'un offre entreprise vers une individuel.
Je reste à votre disposition pour tout renseignement complémentaire.
Cordialement,
Maxence L
Dit is toch zever, waarom zou je niet kunnen overschakelen !?!?!
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 12 sep 2012, 12:09
door robtje
Dag iedereen,
Ik lees al enkele dagen dit forum door en heb via hier OVH leren kennen... na lang twijfelen en heel dit topic doorgenomen te hebben, heb ik vorige week toch de stap gewaagd om een lijn te nemen bij OVH.
Alles geconfigureerd in mijn scarlet-box, en het werkt perfect! Nu kan ik eindelijk mijn (duur) telefoonabonnement opzeggen en overstappen naar een internet-only abonnement.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 14 sep 2012, 17:50
door ReLoad
Zou eens een mail moeten sturen naar ovh en vragen of het mogelijk is om 'onbeperkt naar gsm" te verkrijgen zonder huurtoestel, ik heb al een gigaset 610 IP. Instellingen blijven dan toch dezelfde. Ik versta zeker dat je niet zomaar elk toestel hiervoor mag gebruiken, omdat via fritzbox doorschakeling vrij simpel zou worden en dat onbeperkt..
Ze zullen dit waarschijnlijk niet toelaten zeker, met een eigen aangekochte gigaset 610 IP?
Bijvraag, zou het mogelijk zijn om in een huurtoestel zelf voip accounts zoals Weepee toe te voegen, of zouden ze dit niet toelaten?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 14 sep 2012, 19:49
door benny
huurtoestel ?
Het is geen huur, maar een borg (fr: caution) welk je moet betalen. Normaal gezien krijg je dat geld terug bij stopzetting.
Voor enterprise weet ik het niet, maar bij Ligne Sip individuelle kan je in de gigaset 610 IP gerust 5 accounts erbij zetten.
Ook voor uitbellen via OVH met een ander toestel of softphone geen probleem. Alleen niet tegelijk.
Zelf bel ik nog via een smartphone met 3g uit via ovh, als ik connect met de smartphone valt wel de 610 connectie uit voor een aantal minuten.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 14 sep 2012, 20:12
door ReLoad
Ja idd, dat snap ik is helemaal juist, maar mijn vraag is inverband met iets anders.
Bij ovh heb je ook de optie om "onbeperkt naar gsm te kiezen" voor € 10 (excl btw) maar hiervoor ben je verplicht om in de aanschaf configuratie een voip telefoon of adapter van hen te kiezen, anders krijg je de optie "onbeperkt naar gsm" niet te zien. Mijn vraag was dus gericht of dat er al iemand "onbeperkt gsm" heeft kunnen laten activeren, op een reeds eerder aangeschafte Voip telefoon (niet de borg telefoon, geen huur dus zoals je zegt daar was ik mis), zoals de gigaset c610 IP die OVH zelf aanraad (onderandere).
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 14 sep 2012, 21:15
door robtje
Volgens mij zal dit niet mogelijk zijn. OVH moet dan namelijk de login-gegevens van die verbinding vrijgeven waardoor je deze dus overal op zou kunnen instellen en "misbruiken".
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 15 sep 2012, 13:30
door ReLoad
Login gegevens van ovh zijn toch vrijgegeven, want ik kan deze zelf invullen in mijn zelf aangekochte gigaset c610 IP.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 sep 2012, 16:40
door Pedro44
ReLoad schreef:Login gegevens van ovh zijn toch vrijgegeven, want ik kan deze zelf invullen in mijn zelf aangekochte gigaset c610 IP.
Vraag me niet hoe ze het doen, maar het is idd niet mogelijk om een entreprise lijn af te huren zonder de borg te betalen voor een adapter of een door hen reeds geconfigureerd toestel. Want als je je entreprise lijn op een andere telefoon wil configureren, lukt het gewoonweg niet en krijg je een niet geregistreerd melding.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 sep 2012, 20:03
door Tomsworld
@Pedro, dat is onzin ik gebruik sip enterprise lijnen op asterisk & andere telefoons, werkt identiek als een sip individuelle, alleen 2 calls of meer mits betaling mogelijk.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 sep 2012, 23:45
door jorgo
satsurfer schreef:mrombouts schreef:Is het mogelijk om OVH zodanig te configureren dat er met CLIP het nummer dat bij weepee geregistreerd weer te geven? Of enkel het nummer dat je bij OVH hebt gekregen?
heb dit 2 maand terug gevraagd en was niet mogelijk.
Is het nog altijd zo dat je geen ander nummer als caller id kan kiezen, zelfs indien je kan bewijzen dat dit jouw nummer is?
De informatie van hierboven is al 3 maanden oud.
Zou jammer zijn aangezien het bij Localphone en Betamax wel kan.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 05 okt 2012, 20:17
door Tomsworld
Voor de mensen hier met OVH voip en graag iets doen met codec's.
De baas van ovh heeft de test aangekondigd van G722
http://twitter.yfrog.com/esso1smj
Ik weet niet of het ook kan op de sip lijnen zonder telefoon ik moet nog kijken.
-edit-
even gekeken bij mij, standaard staat iedereen op de 1e optie g729, g711
g729, g711
g711
g711, g729
g722, g729, g711 (Bêta)
g722, g711, g729 (Bêta)
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 05 okt 2012, 23:26
door ReLoad
Wat is dan de betere codec?
Het verschil tussen G722 en G711 ik zie voor beide op wikipedia 64 kbit/S
g722 > g711 > g729
of
g711 > g722 > g729
Of hangt dit volledig van de situatie af.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 06 okt 2012, 00:24
door philippe_d
G722 is een recentere codec (ITU approved 1988) dan de G711 (dateert van de jaren 70).
Ze gebruiken beide dezelfde bandbreedte (64 kbps), maar G722 zou een superieure spraakkwaliteit geven dan G711.
Maar ... de Codec die gebruikt wordt bij de opbouw van een VoIP gesprek, bepaalt alleen de kwaliteit van het stukje tussen jou en de VSP. De Voip provider zet de spraak om naar G711 (= transcoderen), gezien alle telefoonverkeer van/naar het publieke net moeten aangeboden worden in G711.
Theoretisch zou je de goede kwaliteit van superieure codecs moeten behouden als de 2 gesprekspartners deze codec gebruiken. Dus als je een andere klant van dezelde VoIP provider zou bellen, en deze bouwt een rechstreekse verbinding op tussen de 2 clients. Zoals van OVH naar OVH, of van WeePee naar WeePee.
In de praktijk is dat echter niet zo.
Wegens de wettelijke verplichting voor telefonieproviders om
afluistermogelijkheid te voorzien op gerechtelijke aanvraag, zullen
alle gesprekken, zelfs tussen 2 klanten van dezelfde ISP, eerst naar G711 omgezet worden, eventueel doorgestuurd naar een externe partner waar de afluisterapparatuur staat, vandaar terugkeren, en dan terug getranscodeerd worden voor de verbinding met de andere partij.
Eigenlijk is het dus zinloos om een andere Codec dan G711 te gebruiken, tenzij je zelf een
rechtstreekse VoIP verbinding legt met jouw gesprekspartner (vb: gesprek tussen 2 FritzBoxen via de sip-uri, of via ENUM).
Dan wordt de Codec onderhandeld tussen de 2 gesprekspartners, en kan je gebruik maken van een HD Codec (en je ontwijkt de afluistermogelijkheid
)
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 06 okt 2012, 11:37
door ubremoved_15739
Ik heb de link naar deze video hier al eens op het forum geplaatst.
Maar bij deze nogmaals, om het verschil tussen G.722 en G.711 aan te tonen.
G.722 is beduidend beter!
[youtube]wiSIulBpto0[/youtube]
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 06 okt 2012, 12:43
door brubbel
ReLoad schreef:Wat is dan de betere codec?
verschil tussen G722 en g711 ik zie voor bijde op wikipedia 64 kbit/S
g722 is gecomprimeerd en g711 niet. Doordat ze dezelfde bitrate hebben (na codering), zit er veel meer relevante info in g722.
Voor de leek: vergelijk g722 met .mp3 vs g711 met .wav files.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 09 okt 2012, 20:42
door raf1
Vanaf nu zijn de 078-nummers ook bereikbaar. En op het eerste gezicht gratis inbegrepen in de bundel.
http://travaux.ovh.com/?do=details&id=6851
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 09 okt 2012, 20:51
door lacer
Ik zou OVH eens een maandje of twee willen testen en later misschien dan een Siemens C610IP bij hen te bestellen.
Zal dit dan ook zonder extra kosten 80 € zijn (enkel voor de waarborg dus),ik vind dit op de site niet terug.
Meestal bestel je hem van in 't begin mee, zoals de meesten doen zeker
Edit: gevonden, moest effen zoeken dat wel
OVH peut vous fournir pour vos lignes SIP des téléphones préconfigurés pour votre ligne. Ces téléphones sont disponible à la commande d'une nouvelle ligne mais peuvent également etre commandés et renvoyés ou echangés par simple demande dans votre manager.
http://guides.ovh.com/TelFaqChangePhone
Via de manager kan blijkbaar veel.
Iemand MoM al eens getest ? Op Ubuntu of Linux Mint ?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 09 okt 2012, 21:50
door philippe_d
brubbel schreef: g722 is gecomprimeerd en g711 niet. Doordat ze dezelfde bitrate hebben (na codering), zit er veel meer relevante info in g722.
Voor de leek: vergelijk g722 met .mp3 vs g711 met .wav files.
Niemand twijfelt eraan dat de G722 codec (bij dezelfde bitrate) meer info bevat, en dus beter is.
Maar .... dat beïnvloedt alleen het (korte) stukje tussen jouw telefoon, en de server van de ISP. Daar wordt alles terug getranscodeerd naar G711.
De vraag is nu welke Codec je dan beter gebruikt? Want de kwaliteit die je uiteindelijk krijgt zal de G711 zijn!
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 11:00
door boran_blok
transcoderen houdt altijd een verlies van gegevens in.
Om de wav/mp3 terminologie te gebruiken.
Beter wav all the way dan mp3 -> wav.
dus als het vanaf de provider verplicht op G711 moet dan is G711 beter voor zover ik weet.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 11:33
door ubremoved_15739
De vraag is of OVH een gesprek in G.722 per default zal transcoderen.
Indien beiden partijen (gesprekspartners) beschikken over de mogelijkheid om een gesprek te voeren in G.722 kwaliteit hoeft er per default zeker geen transcoding plaats te vinden!
Dit zou eens uitgetest moeten worden tussen bijvoorbeeld twee OVH accounts die de mogelijkheid hebben om gesprekken te voeren in G.722.
Van WeePee bijvoorbeeld weten we dat zij per default een G.722 verbinding zullen transcoderen naar G.711 (of lager).
Maar dat wil niet zeggen dat ook OVH dit doet.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 13:09
door boran_blok
Ik ga er van uit dat philippe geen onzin verkoopt:
philippe_d schreef:[...]
Theoretisch zou je de goede kwaliteit van superieure codecs moeten behouden als de 2 gesprekspartners deze codec gebruiken. Dus als je een andere klant van dezelde VoIP provider zou bellen, en deze bouwt een rechstreekse verbinding op tussen de 2 clients. Zoals van OVH naar OVH, of van WeePee naar WeePee.
In de praktijk is dat echter niet zo.
Wegens de wettelijke verplichting voor telefonieproviders om afluistermogelijkheid te voorzien op gerechtelijke aanvraag, zullen alle gesprekken, zelfs tussen 2 klanten van dezelfde ISP, eerst naar G711 omgezet worden, eventueel doorgestuurd naar een externe partner waar de afluisterapparatuur staat, vandaar terugkeren, en dan terug getranscodeerd worden voor de verbinding met de andere partij.[...]
Dus als dat klopt zal OVH indien het aan de belgische (europese ?) wetgeving voldoet moeten omzetten naar G711 zoals al de rest.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 13:29
door ubremoved_15739
Ik denk dat Philippe zijn informatiegaring van bij WeePee afkomstig is.
Misschien heeft OVH wel een andere kijk op de zaak...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 13:43
door krisken
Eternum : als je het afluistergedeelte bedoeld : dit is een wettelijk verplichte zaak. Indien OVH dit niet blijkt in huis te hebben, zijn ze in principe onwettig bezig...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 16:46
door ubremoved_15739
Ik heb nergens geschreven dat OVH dit afluistergedeelte niet in huis zou hebben.
Dat is jouw insinuatie.
Het gaat er in deze over of dit afluistergedeelte verplicht via G.711 dient te gebeuren.
Iets wat WeePee, naar ik meen begrepen te hebben, als reden opgeeft waarom er geen G.722 gesprekken end-to-end via hun netwerk kunnen plaatsvinden.
Mogelijks is dit ook zo.
En dan dient dit ook ergens klaar en duidelijk omschreven te zijn, lijkt me.
Doch WeePee heeft dit nog nooit hard gemaakt met enige referentie.
Ik ben echter wel van mening dat OVH meer middelen inzet om niet louter een "minimale" dienstverlening op te zetten. Minimaal is in deze context misschien wel wat ongelukkig gekozen doch ik doel hier op het feit dat OVH bijvoorbeeld wél oproepen naar noodnummers mogelijk maakt voor haar eindgebruikers. En dit in tegenstelling tot WeePee die dit in haar contracten met de eindgebruikers uitdrukkelijk uitsluit.
Voor een eindgebruiker zijn de technische/wetgevende/juridische zaken omtrent het kunnen bereiken van noodnummers, mijn inziens, in hoofdzaak een bekommernis van de provider. Belangrijk voor een eindgebruiker is dat hij/zij in een noodsituatie naar de telefoon kan grijpen en verbonden worden met de hulpdiensten. Bij OVH kan dit. Bij WeePee niet.
Het is net de situatie rond de noodnummers, de wijze waarop WeePee hiermee omgaat en de wijze waarop OVH hiermee omgaat, dat ik geneigd ben te denken dat OVH ook inzake G.722 gesprekken meer te bieden heeft dan WeePee.
En dat zij beiden (OVH én WeePee) in orde zijn met alle wettelijke verplichtigen!
Uiteraard dient dan eerst wel nagegaan te worden of end-to-end G.722 gesprekken via het OVH netwerk überhaupt wel mogelijk zijn.
Mocht dit zo zijn dan is allicht enige opheldering gewenst inzake de, zonder bronvermelding, door WeePee gegeven verklaring betreffende end-to-end G.722 gesprekken...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 17:23
door VOiD
philippe_d schreef:In de praktijk is dat echter niet zo.
Wegens de wettelijke verplichting voor telefonieproviders om afluistermogelijkheid te voorzien op gerechtelijke aanvraag, zullen alle gesprekken, zelfs tussen 2 klanten van dezelfde ISP, eerst naar G711 omgezet worden, eventueel doorgestuurd naar een externe partner waar de afluisterapparatuur staat, vandaar terugkeren, en dan terug getranscodeerd worden voor de verbinding met de andere partij.
Bron ?
Dit lijkt me zeer raar. Ze kunnen perfect het G.722 sturen tussen eindgebruikers en een aparte stream in G711 gebruiken om op te nemen. Als ze effectief een stream heen en weer sturen dan zou dit detecteerbaar zijn..
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 17:28
door philippe_d
VOiD schreef:Als ze effectief een stream heen en weer sturen dan zou dit detecteerbaar zijn..
Wat bedoel je hiermee?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 17:32
door VOiD
Extra vertraging (netwerk delay).
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 18:21
door philippe_d
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij OVH gaat.
Maar bij WeePee worden alle streams heen en weer gestuurd naar/van de externe partner, waar ook de "tap" installatie staat. WeePee wordt zelfs niet op de hoogte gebracht van welke lijnen er "getapt" worden. Zo begrijp ik de situatie.
Ik heb nog nooit hinder/delay ondervonden van dit "heen en weer" sturen als ik met een andere WeePee gebruiker bel. Ik bedoel: niet meer of minder dan als ik met een andere vaste lijn in België zou bellen ...
Maar laat ons daar niet teveel over uitwijden, anders beginnen we met zijn allen te speculeren en valse verhalen de wereld in te sturen. Vast staat gewoon dat WeePee alles transcodeert naar G711, inclusief gesprekken tussen WeePee gebruikers.
Misschien is dit anders als je hun virtuele PBX gebruikt. Dan gaan gesprekken tussen interne clients op de PBX misschien wel rechstreeks?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2012, 22:08
door Tomsworld
Ik geloof je uiteenzetting philippe_d maar ik weet uit de praktijk dan toch setup's met grote telco's die niet conform zijn.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 okt 2012, 12:45
door thepretorian
Heeft er iemand al eens de FAX functie gebruikt van OVH? We kunnen sowieso faxen ontvangen, versturen dien je een printer soft te downloaden van OVH.
Wanneer je dan een fax wilt versturen vanaf je pc, dan selecteer je de printer van OVH.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 okt 2012, 14:12
door ubremoved_15739
Ja, dat werkt.
Je gebruikt daarvoor inderdaad hun programma
EcoFax.
Printen naar de EcoFax printer of een pdf-bestand versturen vanuit de EcoFax applicatie.
Beide manieren zijn bruikbaar.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 okt 2012, 14:45
door benny
Faxen kan ook via email zonder de software.
Zie:
http://www.ovh.fr/sms_et_fax/fax_mailing.xml
Daarna tab: Envoi de fax par Email.
Ik heb dat eens getest naar mijn eigen nummer, maar aangezien ik geen fax heb bleef de telefoon thuis dus regelmatig rinkelen tot de retry pogingen op waren.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 12 okt 2012, 16:15
door Waterboy
Momenteel heb ik Discoverylijn van Belgacom en Internet Edpnet (Vdsl).
Zou Edpnet opzeggen en een Belgacom internet start willen nemen zonder vaste lijn,en voor telefoon OVH voip.
Hoe regel ik dit het beste zonder al te veel moeilijkheden?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 12 okt 2012, 17:52
door raf1
Waterboy schreef:Hoe regel ik dit het beste zonder al te veel moeilijkheden?
Indien mét nummerbehoud:
1) Bestel Belgacom Internet Start en behoud de Discoverylijn nog een paar maanden om ingewikkelde administratieve toestanden tussen de verschillende leveranciers te vermijden!
2) Wanneer je de activeringsdatum van Belgacom Internet Start kent, stuur je een e-mail naar EDPnet om vanaf die datum je abonnement stop te zetten, verwijs naar de nieuwe telecomwet die bepaalt dat de consument vrij de datum van stopzetting mag kiezen.
3) Wacht tot Belgacom Internet Start geleverd is en test het een aantal dagen uit.
4) Bestel OVH VoIP, kies een VoIP-telefoon of configureer je Bbox2 voor gebruik met OVH VoIP. Test je configuratie een aantal dagen uit.
5) Als OVH VoIP goed werkt dan vraag je een nummeroverdracht van Belgacom Discoverylijn aan via OVH webinterface.
6) Wacht tot OVH de datum van de nummeroverdracht heeft meegedeeld.
7) Breng de technische dienst van Belgacom op de hoogte dat je Internet Start op de datum van de nummeroverdracht moet overgezet worden op "raw copper" omdat de Discoverylijn wordt stopgezet.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 12 okt 2012, 18:01
door Waterboy
raf1 schreef:Waterboy schreef:Hoe regel ik dit het beste zonder al te veel moeilijkheden?
Indien mét nummerbehoud:
1) Bestel Belgacom Internet Start en behoud de Discoverylijn nog een paar maanden om ingewikkelde administratieve toestanden tussen de verschillende leveranciers te vermijden!
Dat is juist het probleem.Belgacom wil geen Internet start leveren op een discoverylijn,daarom zou ik Belgacom start nemen,zonder vaste lijn.
Maar de miserie zal zijn wanneer het telefoonnummer wordt overgedragen het internet zal afgesloten worden.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 12 okt 2012, 18:03
door philippe_d
Dit zou inderdaad allemaal moeten lukken .... als Belgacom een Internet Start zou willen opleveren op een Discovery lijn. Volgens info die hier al op het Forum stond, blijkt dat niet het geval te zijn.
[EDIT] onze posts hebben gekruisd
Een alternatief zou zijn:
- Internet Start zonder vaste lijn aanvragen op uw 2de paar. Dan heb je al direct uw goede internetlijn, met identficatie nummer.
- eens opgeleverd, EDPNet annuleren, nummer porteren.
- eens nummer geporteerd, wordt automatisch uw Discovery line opgezegd.
Met een beetje "geluk" komt Belgacom die 2de lijn installeren op uw eerste paar (zonder dat je die opgezegd hebt).
Dan zeg je EDPNet op en porteer je het nummer
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 12 okt 2012, 18:16
door Waterboy
Volgens de Belgacomshop zou hiervoor een lasploeg moeten komen en zou dit 99 euro kosten.Volgens de Belgacom klantendienst kan men geen twee lijnen hebben op hetzelfde adres.Dat laatste betwijfel ik .Maar 99 Euro vind ik wel veel.