Pagina 11 van 23

Geplaatst: 11 jul 2008, 06:38
door Yargo
Hey,

Ik ben ondertussen al een kleine week geactiveerd bij dommel, maar ik heb nog steeds een temporary gebruikersnaam ( dsltemp5@schedom ) wanneer ik bij basisinstellingen kijken op de siemens router. Is dit normaal?

Firmwareversie: 2.3.52.3_100.0

Geplaatst: 11 jul 2008, 08:03
door PTiTDaV
mijn modem ( siemens sx... ) doet het niet, hij gaatzelf niet aan.
Schakelaar ok, stekker ok
naar wie kan ik mij best richten ?
Loveno, Dommel?

Geplaatst: 11 jul 2008, 09:00
door b012145214
PTiTDaV schreef:mijn modem ( siemens sx... ) doet het niet, hij gaatzelf niet aan.
Schakelaar ok, stekker ok
naar wie kan ik mij best richten ?
Loveno, Dommel?

Je hebt besteld bij Loveno, dus daar natuurlijk!

Geplaatst: 11 jul 2008, 10:40
door FullHD
@ Mr.Nike
Probeer eens het volgende: ga naar Network Connections en disable alles behalve "Local Area Connection" - of toch die network connection waarmee je aan je modem verbonden bent.

Het resultaat moet zijn dat wanneer je in een Command Prompt het commando "ipconfig /all" uitvoert, je alleen nog iets krijgt zoals dit:

Code: Selecteer alles

Windows IP Configuration

        Host Name . . . . . . . . . . . . : ***
        Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Mixed
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
        DNS Suffix Search List. . . . . . : dummy.porta.siemens.net

Ethernet adapter Local Area Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . : dummy.porta.siemens.net
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit
Ethernet NIC
        Physical Address. . . . . . . . . : ****
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.253
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 193.109.184.72
                                            193.109.184.75
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : vrijdag 11 juli 2008 10:29:41
        Lease Expires . . . . . . . . . . : vrijdag 11 juli 2008 10:59:41

Geplaatst: 11 jul 2008, 12:28
door Mr.Nike
Opnieuw bedankt voor je antwoord FullHD, het lijkt geholpen te hebben.
Op naar de volgende stap om te activeren en ook het volgende probleem :oops:

Dus ik heb alle overbodige lan adapters uitgeschakeld, vervolgens nog eens geprobeerd om de modem te detecteren maar nu krijg ik het bericht dat hij deze niet kan vinden. En wat nog erger is, internet lijkt niet meer te werken op de computer waar ik dit probeerde. Dus logisch dat hij de modem niet kan vinden.

Toen heb ik terug van netwerkkaarten gewisseld, nogmaals geprobeerd, zelfde bericht "kan modem niet vinden" nu werkt internet ook niet meer op die netwerkkaart..

Toen op een laptop geprobeerd (waar trouwens voordien dezelfde foutmelding kreeg als in mijn eerdere post), zelfde foutmelding, ook geen internet meer. Zelfs als ik heropstart of adapters aan/uitschakel.

Lan-ip adres is inorde en andere computers op het netwerk hebben nog internet (ik heb naar een 3de computer moeten overschakelen om dit te kunnen posten)

Raar toch :/ Kzal maar eens de helpdesk bellen zeker..

Als er nog iets is wat ik kan proberen, let me know.

Met dank :)

Geplaatst: 11 jul 2008, 12:57
door Mr.Nike
Oja en het paswoord van de siemens modem van dommel is nog steeds standaard, hier heb ik niet aangekomen :)

Geplaatst: 11 jul 2008, 13:51
door unxplained
Net naar Dommel gebeld (via 7777 nummer, was trouwens redelijk snel binnen).
Ze zeggen dat dinsdag in de loop van de dag we weer bereikbaar zouden zijn door telenet...

Geplaatst: 11 jul 2008, 14:26
door Mr.Nike
Ik geraak er maar niet binnen, probeer al hele voormiddag en middag.. :(

Geplaatst: 11 jul 2008, 14:27
door Niki_
Ik ben nu al enkele dagen aan het downloaden, maar rond/boven de 500 kb/s wilt het niet gaan. Best eigenaardig als er over 12 mbit wordt gesproken, terwijl ik amper een derde van dit maximum haal. Afstand van de centrale enz, ik ben akkoord dat de volle 12 mbit niet zal lukken, en dat verwacht ik ook niet. Maar als het maximum 1.5 MB/s is en ik haal amper 500 kb/s, dan vindt ik die 12 mbit wel heel sterk overdreven. Ergens 800 - 1000 kb/s zou toch mogen.

activatie

Geplaatst: 11 jul 2008, 14:55
door Wildy
Hallo,
gisteren mocht ik na 18u de activatiecode ingeven en dan zou de telefoon na 4 uren het doen.
Tot nu nog steeds geen voip lichtje dat brand.
Is het normaal dat het zolang duurt ?

Ik zou het graag in orde zien want zondag vertrek ik op vakantie voor 2 weken en ik vrees dat er morgen dan ook niet veel zal gebeuren.

Als ik via de software wil inloggen krijg ik de melding dat ik niet kan inloggen aangezien de configuratie van de modem en/of activatie of overname van het telefoonnummer nog niet is afgerond.

Iemand tips , tenzij dit normaal is natuurlijk :-)

Thx,
Wildy

Geplaatst: 11 jul 2008, 15:03
door THDBASED
Niki_ schreef:Ik ben nu al enkele dagen aan het downloaden, maar rond/boven de 500 kb/s wilt het niet gaan. Best eigenaardig als er over 12 mbit wordt gesproken, terwijl ik amper een derde van dit maximum haal. Afstand van de centrale enz, ik ben akkoord dat de volle 12 mbit niet zal lukken, en dat verwacht ik ook niet. Maar als het maximum 1.5 MB/s is en ik haal amper 500 kb/s, dan vindt ik die 12 mbit wel heel sterk overdreven. Ergens 800 - 1000 kb/s zou toch mogen.


De snelheid is dan ook nog niet overgezet naar 12 mbits.

Contract doorsturen

Geplaatst: 11 jul 2008, 15:28
door zirko
Ik wou vandaag mijn contract naar dommel per mail doorsturen maar ik krijg steeds een failure bericht. Je moet toch het contract doorsturen naar [email protected]? Heeft er nog iemand dit probleem?

Geplaatst: 11 jul 2008, 15:39
door Niki_
THDBASED schreef:De snelheid is dan ook nog niet overgezet naar 12 mbits.


Bedankt om mij hier attent op te maken. Uit de snelheden die ik vermeldde in mijn post had ik dit echter zelf al ondervonden, ziet u.

Geplaatst: 11 jul 2008, 16:10
door FullHD
Mr.Nike schreef:Als er nog iets is wat ik kan proberen, let me know.
Als je "ipconfig /all" uitvoert, wat is dan je 'default gateway'? Is dat het IP adres van je modem (192.168.2.1)? Als je dat adres in IE intikt, krijg je dan het inlogscherm van je modem?

Wildy schreef:Is het normaal dat het zolang duurt ?
Ja.
Wildy schreef:Als ik via de software wil inloggen krijg ik de melding dat ik niet kan inloggen aangezien de configuratie van de modem en/of activatie of overname van het telefoonnummer nog niet is afgerond.
Dat komt ook wel in orde.

Geduld is een schone deugd...

Geplaatst: 11 jul 2008, 16:31
door BBB
FullHD schreef:Geduld is een schone deugd...

Maar als je bijna 2 weken moet wachten ... (en ben nog altijd aan het wachten)
En als je dan in mijn geval achteraf te horen krijgt dat je meer dan 35 euro "omschakelkost" dient te betalen, dan begin ik wel ongeduldig te worden.
Voor die kost zouden ze dan toch een klein beetje moeite mogen doen.

Geplaatst: 11 jul 2008, 16:46
door Mr.Nike
@ FullHD

Ja ik geraak nog op mijn routerpagina enz.
Met het netwerk is niets mis, andere computers kunnen nog perfect op internet (telenet), maar computers waar ik het activatieprogramma heb opgezet en heb geprobeerd om de nieuwe modem te activeren..
Daar heb ik dus helemaal geen internet meer :'( Heb al vanalles geprobeerd.

En de helpdesk bereiken lukt ook niet, zit al hele dag om de 10 minuten te proberen :/ Ze zijn daar met vakantie zeker..

edit: heb al die dommel connect software verwijderd enzo, paar keer opnieuw opgestart, krijg steeds opnieuw verbinding met netwerk en geldig lan adres maar geen internet meer.. sinds die dommel activatie (poging)

En nog eens op 2 windows xp computers.. Dat kan toch niet :/

Ik zit nu zonder internet op 2 computers door die activatie en het is nog eens niet gelukt ook om de nieuwe modem te detecteren..

Het is net alsof telenet detecteert dat ik naar de concurrentie wil overstappen en beslist om het MAC adres van de betreffende pc te blokkeren van internet toegang of zoiets hehe :roll:

Nog maar een mailtje sturen en blijven bellen.. Al hele dag al :/

Dat het activeren van homeconnect niet lukt tot daar, maar dat ik zelf geen gebruik meer kan maken van mijn gewone internet (telenet) da's wel tegensteken.. :(

Ik moet nu posten van een 3de computer van de eerste 2 zijn buiten dienst.

Geplaatst: 11 jul 2008, 17:30
door FullHD
Post eens de output van "ipconfig /all" op zo'n PC waarop je het Dommel programma hebt laten draaien? (Wis misschien je MAC adres en computernaam voordat je de post hier zet)

PS: met de uitspraak "geduld is een schone deugd" bedoelde ik gewoon dat je geduld moet hebben nadat je je modem hebt aangesloten en geactiveerd hebt met het programma. Je kan de rest niet sneller laten verlopen omdat het automatisch gebeurt - en het kan een tijdje duren. Ik heb bvb ook kort na 18u geactiveerd en het heeft tot 's anderendaags geduurd vooraleer het VOIP lampje van mijn modem brandde.

Geplaatst: 11 jul 2008, 17:39
door frado
Voila, zojuist contracten doorgestuurd in pdf. Nu gewoon wachten op brief?
Bij die wizard, toen je je passwoord moet ingeven, was de karakter lengte gelimiteerd? Ik heb de mijne die ik nu gebruik op crm, niet volledig kunnen invullen( 1 karakter te kort).
En mag ik die router nu al gebruiken?
En is het normaal dat je nergens een soort van bevestiging krijgt van je bestelling?:p

Geplaatst: 11 jul 2008, 17:52
door Mr.Nike
Eerst wachten op brief, dan pas router aansluiten.
En ja t'is normaal dat je niets van bevestiging krijgt :p

@ FullHD

Hieronder een ipconfig /all van mijn desktop pc die geen internet meer heeft sinds ik met het homeconnect homelink programma heb geprobeerd mijn modem te detecteren.

Afbeelding

Er zijn op de screenshot 2 adapters actief, waarvan 1 niet aangesloten.

Dat dommel programma moet iets veranderd hebben aan m'n netwerkadapters.. misschien kun jij er iets van maken ? :)

Tgoh ja en censuur da's voor een andere keer.

Met dank ;)

Geplaatst: 11 jul 2008, 18:02
door frado
ah ik dacht dat ge gewoon de router mocht gebruiken met mijn huidige netconnect info? En dan als't zo ver is gewoon router resetten/login veranderen?
Omdak zag dat anderen hem ook al op ovorhand gebruiken?
En btw: als je contracten stuurt naar hen , wanneer kregen jullie jullie brief( ongev dagen?).
En wanneer zagen jullie het eerst iets op het crm van dommel? Heb dezelfde mailadres gegeven zoals ik nu gebruik bij dommel. Maar wachtwoord is wel niet tzelfde, omdat ik in de wizard mijn wachtwoord niet helemaal kon geven...

Geplaatst: 11 jul 2008, 18:06
door FullHD
Die netwerkkabel die in "Local Area Connection 2" zit, steekt die rechtstreeks in de Siemens modem? Dat lijkt mij vreemd want je hebt via DHCP je netwerkconfiguratie gekregen. Als je je netwerkconfiguratie van de Siemens modem krijgt, moet je een IP adres krijgen in de range 192.168.2.x en is je default gateway en DHCP server IP adres 192.168.2.1. Bij jou ligt dit in de 192.168.0.x range, met andere woorden, je krijgt je netwerkconfiguratie gegevens van een andere DHCP server. Welke?

Waarschijnlijk is jouw probleem dat je PCs in een netwerk hangen en dat je een paar routers hebt (o.a. de Siemens modem) die elkaar beconcurreren. Kan je niet één PC (liefst een waarvan je netwerk configuratie toch al 'om zeep' is) bij wijze van proef uit het netwerk halen en rechtstreeks aan de Siemens modem hangen? Om er dan voor te zorgen dat je van de Siemens je netwerk configuratie gegevens krijgt voer je eerst "ipconfig /release" uit en dan "ipconfig /renew". Als je dan "ipconfig /all" uitvoert, zouden je gegevens meer moeten overeenkomen met hetgeen ik hierboven heb gepost. Dan zou de Dommel software de modem toch moeten vinden.

Geplaatst: 11 jul 2008, 18:07
door Yogi
25ste gestuurd, nog altijd geen brief :(

Geplaatst: 11 jul 2008, 18:11
door Mr.Nike
Ah sorry had niet gezien dat je al bij netconnect zat nu, geen idee.

Ik heb mijn brief de volgende dag nog gekregen.

Geplaatst: 11 jul 2008, 18:15
door frado
huh de volgende dag? Wat bedoel je? Wizard gedaan en dag derachter brief? Kan toch nie :D

Geplaatst: 11 jul 2008, 18:38
door Wildy
Ja , default gateway is de standaard en ik kan op de inlogpagina van mijn router.
Heb wel een temp login voor het internet, en kom ook van netconnect.
Ik moet er ook nog bijzeggen dat er hier gisteren iemand van Belgacom geweest is om de koperdraadjes te versteken.
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Enkel de telefoon werkt nog niet, misschien dat ze daar vandaag niet gewerkt hebben met de vlaamse feestdag. :-)

Zal wel voor na mijn verlof zijn.

Geduld hé.
Alvast bedankt,
Wildy

Geplaatst: 11 jul 2008, 19:03
door Niki_
Ik mailde het contract vorige donderdag binnen en ben verbonden sinds deze week dinsdag 18u. Dat ging vrij snel. Wel nog steeds op een vrij trage verbinding zoals ik eerder al opmerkte.

homeconnect een ergernis of een juiste keuze?

Geplaatst: 11 jul 2008, 19:16
door stoker
1) sommigen kunnen mij niet bellen. Blijkbaar ligt het probleem in een fout bij de overdrachtscode van belgacom naar dommel.
2) ik probeer naar dommel te bellen maar de klantenlijn 7777 blijkt steeds een fax te zijn.
3) blijkbaar heb je ook enige webspace bij dommel? waar? hoe? pakketten werken niet!
4) faxen via de siemensbox? hoe? men zegt hier wel "ja" het kan! Maar hoe?
5) meerdere telefoons aansluiten? combinatie van draadloze en vaste toestellen. Wie kan me zeggen hoe? meer dan 2.

dank voor de antwoorden.

Re: homeconnect een ergernis of een juiste keuze?

Geplaatst: 11 jul 2008, 19:23
door icekiller2k6
stoker schreef:1) sommigen kunnen mij niet bellen. Blijkbaar ligt het probleem in een fout bij de overdrachtscode van belgacom naar dommel.
2) ik probeer naar dommel te bellen maar de klantenlijn 7777 blijkt steeds een fax te zijn.
3) blijkbaar heb je ook enige webspace bij dommel? waar? hoe? pakketten werken niet!
4) faxen via de siemensbox? hoe? men zegt hier wel "ja" het kan! Maar hoe?
5) meerdere telefoons aansluiten? combinatie van draadloze en vaste toestellen. Wie kan me zeggen hoe?

dank voor de antwoorden.


1) welke operatoren? telenet? dat is de enigste die me niet kan bereiken.. heb wel al een week niet meer getest.

2)hmm moet je gewoon 0800 nr is intoetsen.. persoonlijk werkt de 7777 hier wel zonder problemen..
3) webspace en domein komen na een programma update, dat is al verschillende malen vermeld geweest
4) door een fax apparaat aant e sluiten en gewoon te faxen...?
5) geen ervaring mee. enkel SIP clients die ik gebruik (door *3 *3 etc in te vullen)

Geplaatst: 11 jul 2008, 19:33
door stoker
0800 en dan?
Programma update? heb ik al gedaan via een link die ik hier ergens gevonden heb. Gaat het over de homelink op je pc?
Er is niets verandert bij mij.
Op de klantenlink op www.dommel.be zie ik alleen maar mijn algemene info pakket.

Hoe verder?

Geplaatst: 11 jul 2008, 20:18
door frado
Vanaf wanneer zagen jullie die homeconnect tralalal op CRM?
En alsj e die brief krijgt, en dan activeert-> heb je dan effectief homeconnect met login ed, of krijg je dan de datum dat het zo ver is? Ik ben al dommel klant
*EDIT: ik log nu es in met het wachtwoord van orignele CRM, min 1 karakter(door die wizard), en ik zie die homeconnect daar staan. Ben ik nu gescheten doordat ik 2 accounts heb? Zo ja, bel ik morgen toch wel even hoor,...(kan ik maandag pas bellen zeker? niet op zaterdag?)

Geplaatst: 11 jul 2008, 20:19
door Titaniumx
Wanneer ik bij stap 3 van de homelink wizard kom krijg ik een error,



Afbeelding
Afbeelding





Afbeelding
Afbeelding


ik hoop dat iemand me erbij kan helpen, alvast bedankt

Geplaatst: 11 jul 2008, 20:28
door frado
Titaniumx schreef:Wanneer ik bij stap 3 van de homelink wizard kom krijg ik een error,



Afbeelding
Afbeelding





Afbeelding
Afbeelding


ik hoop dat iemand me erbij kan helpen, alvast bedankt

Ik had dit ook. Heb het dan op een andere pc gedaan, en daar ging het wel :/ . Ik zou de nieuwe setup downloaden van dommel, dit heb ik gebruikt op de andere pc, en zo gign het wel.

Btw: die cd ging niet eens in mijn gewone pc, enkel in laptop :/
Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)

Geplaatst: 11 jul 2008, 20:34
door BBB
frado schreef:Vanaf wanneer zagen jullie die homeconnect tralalal op CRM?
En alsj e die brief krijgt, en dan activeert-> heb je dan effectief homeconnect met login ed, of krijg je dan de datum dat het zo ver is? Ik ben al dommel klant
*EDIT: ik log nu es in met het wachtwoord van orignele CRM, min 1 karakter(door die wizard), en ik zie die homeconnect daar staan. Ben ik nu gescheten doordat ik 2 accounts heb? Zo ja, bel ik morgen toch wel even hoor,...(kan ik maandag pas bellen zeker? niet op zaterdag?)

Ik heb hetzelfde emailadres genomen als dat ik voor mijn netconnect heb gebruikt en ik kan alleen inloggen op dat van netconnect, ik had misschien beter een ander adres genomen.
Als je de brief krijgt dan staat daar een datum op, op die datum mag je na 18u beginnen met de installatie van uw router (best via de setup die je kan downloaden van de dommelsite)
Login voor nieuwsgroepen staat in de brief, uw login voor internet (router) die worden ingesteld door de wizard/dommel zelf. (juist zoals uw SIP gegevens worden ingesteld)
Ik denk niet dat je "gescheten" bent, ik denk eigenlijk juist het omgekeerde, want ik kan alleen in het crm van mijn netconnect.

Geplaatst: 11 jul 2008, 20:39
door nonkie
frado schreef:Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)


Kost heel veel. Heb over een paar maanden terug twee keer gebeld en na een 10 tal min wachten haakten ze doodleuk in. Dit heeft me meer dan 17€ gekost.

Geplaatst: 11 jul 2008, 20:40
door margaaas
frado schreef: Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)


1.) 1,12 euro/ min. =67,2 euro/uur.
2.) Met wat geluk 10 minuten Elvis en de raad eens terug te bellen. :lol:

Geplaatst: 11 jul 2008, 20:41
door frado
BBB schreef:
frado schreef:Vanaf wanneer zagen jullie die homeconnect tralalal op CRM?
En alsj e die brief krijgt, en dan activeert-> heb je dan effectief homeconnect met login ed, of krijg je dan de datum dat het zo ver is? Ik ben al dommel klant
*EDIT: ik log nu es in met het wachtwoord van orignele CRM, min 1 karakter(door die wizard), en ik zie die homeconnect daar staan. Ben ik nu gescheten doordat ik 2 accounts heb? Zo ja, bel ik morgen toch wel even hoor,...(kan ik maandag pas bellen zeker? niet op zaterdag?)

Ik heb hetzelfde emailadres genomen als dat ik voor mijn netconnect heb gebruikt en ik kan alleen inloggen op dat van netconnect, ik had misschien beter een ander adres genomen.
Als je de brief krijgt dan staat daar een datum op, op die datum mag je na 18u beginnen met de installatie van uw router (best via de setup die je kan downloaden van de dommelsite)
Login voor nieuwsgroepen staat in de brief, uw login voor internet (router) die worden ingesteld door de wizard/dommel zelf. (juist zoals uw SIP gegevens worden ingesteld)
Ik denk niet dat je "gescheten" bent, ik denk eigenlijk juist het omgekeerde, want ik kan alleen in het crm van mijn netconnect.

mja nu denken ze misschien dat ik 2 internetverbindingen wil ofzo? Of zal die netconnect automatisch opgezegd worden, of moet ik dat doen? Door de huidige domilciliering te stoppen, en de nieuwe voor homeconnect in te geven? En wanneer mag je deze stoppen(of doen zij dat?)
En hoeveel tijd mag je schatten tussen brief en echte activatie?

Geplaatst: 11 jul 2008, 20:45
door BBB
frado schreef:Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)

Als je ze nodig hebt dan zou ik naar het 0800 nummer bellen het nadeel is wel dat je dan zou moeten wachten tot maandag en dat je ofwel geluk moet hebben, ofwel geduld om binnen te geraken
Het is natuurlijk niet leuk om juist nu (in het weekend) en probleem te hebben dat je graag zou willen oplossen, 't zal de wet van murphy zijn zeker.

Geplaatst: 11 jul 2008, 21:19
door Titaniumx
frado schreef:Ik had dit ook. Heb het dan op een andere pc gedaan, en daar ging het wel :/ . Ik zou de nieuwe setup downloaden van dommel, dit heb ik gebruikt op de andere pc, en zo gign het wel.

Btw: die cd ging niet eens in mijn gewone pc, enkel in laptop :/
Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)


bedankt het heeft geholpen morge ga ik de brief bij dommel zelf in de brievenbus steken zodat ze het maandag morgen hebben en dan is het nog kwestie van wachten, hoe lang duurt het gemiddeld eer dat je internet hebt? en moet ik al iets doen met de modem gedurende deze wacht periode of wacht ik best tot er iemand van belgacom langs is geweest om de lijn terug actief te maken en sluit ik mijn modem dan aan?

Geplaatst: 11 jul 2008, 21:32
door BBB
frado schreef:mja nu denken ze misschien dat ik 2 internetverbindingen wil ofzo? Of zal die netconnect automatisch opgezegd worden, of moet ik dat doen? Door de huidige domilciliering te stoppen, en de nieuwe voor homeconnect in te geven? En wanneer mag je deze stoppen(of doen zij dat?)
En hoeveel tijd mag je schatten tussen brief en echte activatie?

Misschien hier toch is voor bellen, maar ik veronderstel dat je uw telefoonnr overdraagt naar dommel, dus zien ze in principe dat je uw vorig abonnement niet meer nodig hebt.
Ik zou mijn domiciliëring zelf al annuleren en die van homeconnect activeren, ze zien wel een maand extra abonnement als overstapkost.
Je kan voor alle zekerheid mailen/bellen en vermelden dat je overgaat van netconnect (of wat je had) naar homeconnect. (Ze zeggen uw belgacom abonnement ook op, dus vermoed ik dat ze ook zien dat je adsl had bij hun en dat je dit ook niet meer nodig hebt)

Ik heb op 20/06 mijn contract gemaild en op 30/06 was ik online met homeconnect (ergens daartussen heb ik mijn brief gekregen, de exacte datum weet ik niet meer, maar dat staat normaal hier in dit topic in een vorige post van mij)

edit: Twee verschillende adsl-abonnementen op hetzelfde nummer (dezelfde lijn) kan volgens mij niet, dus zien ze dat het ander abonnement moet opgezegd (niet verlengd) worden; of ik moest mij vergissen

Geplaatst: 11 jul 2008, 21:39
door Titaniumx
ik heb nog een probleempje,

op de plaats waar de huidige modem staat is er alleen een internet aansluiting maar geen telefoon aansluiting en op de plaats waar de telefoon aansluiting is die nodig is voor de gigaset homebox veronderstel ik is er geen internet kabelcontact met de pc's. Wij hebben momenteel telenet en internet en telefonie is hier appart geloof ik. maar we hebben nog een belgacomlijn maar deze is niet meer actief.
dus wat is de oplossing hiervoor

1) moet ik overschakelen op draadloos netwerk
2) komt iemand van belgacom dit ook wijzigen terwijl hij de telefoon lijn actief maakt

en zoja 1 hoeveel kost een netwerk kaart voor pc (niet te duur maar toch degelijk) en hoe heet deze? bedankt

wat is ook het verschil tussen een pcmcia en pci netwerk kaart en welke heb ik nodig om toch een degelijke snelheid te behalen wanneer de modem boven staat en de pc's onder... bedankt