Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02 maa 2006, 10:23
door kaween
Sinvraal schreef:Voor mij hoeft het niet meer, mijn opzegbrief is vertrokken. Ik heb 2 maanden gewacht en mijn geduld is echt wel op. Tenzij het in de loop van de week nog goed komt!
Trouwens, voor de prijs moet je het echt niet laten want VOIP-bellen kan ook wel via andere sip-providers. Uiteindelijk kom je dan even duur uit of zelfs goedkoper dan Tele2 (Discoverylijn+ander ISP abo.)


Zoals ik al zei, unlimited is mijn reden om bij Tele2 te blijven. Goedkoper ? Moeilijk, zeker niet met mijn gebruikersprofiel. Maar ik begrijp je standpunt volkomen : ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik Tele2 *1 jaar* geef om zijn boelletje correct te laten werken. Niet iedereen heeft de luxe waarbij ze zo lang kunnen wachten.

Geplaatst: 02 maa 2006, 12:04
door Sinvraal
kaween schreef: unlimited is mijn reden om bij Tele2 te blijven


Het topic gaat wel over de VOIP die op niks trekt hè. En voor vele is dat belangrijker dan de datalimiet. Ik kom maar met moeite boven de 10GB :roll: . Dus voor mensen met mijn profiel zijn er wel degelijke andere mogelijkheden zoals ik al zei.

Geplaatst: 02 maa 2006, 12:52
door kaween
... ok dan. Mijn VOIP werkt nu foutloos. Heeft wel een maand geduurd. Mensen die weinig bellen (zoals ik) kunnen proberen de ellende uit te zitten. Als dat niet mogelijk is, moet je eerder gisteren als vandaag van Provider veranderen, iets wat ik al in andere topics als standpunt heb ingenomen.

Hoe dan ook, veel succes met je nieuwe provider *no sarcasm* : tenzij je RealDSL of Scarlet zou kiezen zal dat altijd wel OK zijn.

Geplaatst: 02 maa 2006, 13:19
door spacekiek
Voor mij is unlimited ook het belangrijkste en ook al zijn de speeds niet zoals het moeten zijn (+- 200Kb/s momenteel) betaal ik ongeveer hetzelfde voor Always More ADSL.
Telefonie is mooi meegenomen, alsook geen BGC abo meer.

Mij kan het eigenlijk allemaal niet schelen zolang het maar stabiel werkt en dat was totaal niet het geval tot vorige week.

Geplaatst: 14 maa 2006, 07:48
door dietervanb
Gisterenavond naar mijn vader gebeld. Verstond er niets van.
Kwaliteit leek op zo'n oude veldradio die ze tijdens WOII gebruikten.
Heb nog terug gebeld, maar kwaliteit bleef pover. Bijna onverstaanbaar.

Hij verstond mij wel goed.

Geplaatst: 19 maa 2006, 09:32
door FST
Ik heb pas met iemand gesproken die wat van netwerken kent (belgacom business service enzo) en die vertelde me dat ze in belgie nog niet lang genoeg met VOIP bezig zijn en ze nog teveel problemen hebben omdat ze er nog niet genoeg van kennen (om problemen direct op te lossen)... en dat denk ik toch ook ze.... al weet ik niet of het met de andere voip providers (scarlet, dommel,...) wel goed gaat of niet...

Geplaatst: 19 maa 2006, 10:42
door kaween
... dat zal er best wel iets mee te maken hebben, maar het hoofdpunt zal toch "marktaandeel" zijn. Indien VOIP een te groot marktaandeel af zou snoepen van BGC, zullen ook zijn op die kar springen, technisch klaar of niet. De so-and-so lancering van BelgacomTV is het sprekende bewijs dat BGC zich niet veel van "productrijpheid" aantrekt : één keer de voetbalkontrakten getekend moest en zou dit produkt op de markt komen, ongeacht de vele gebreken van zowel logistieke alsook technische aard. Maak je daar dus best geen illusies over, op dat gebied is BGC een bedrijf als elk ander.

Wat andere providers betreft ... Scarlet gebruikt een min of meer vergelijkbare techniek (VoDSL) die op papier minder storingsgevoelig zou moeten zijn als VOIP. In praktijk ken ik 3 mensen persoonlijk met een Scarlet One box, en ze hebben na ruim 1 jaar nog steeds hele rare problemen (Scarlet Box moet bij de ene minstens 1 keer per week worden gereset, anders geen telefoon, de andere heeft nog steeds last van onderbrekingen midden in een gesprek, en de laatste is regelmatig gewoon niet bereikbaar, de beller hoort dan iets van "dit nummer is niet toegekend")

En da's meer als 1 jaar na aansluiting, he ! Dus Scarlet beter ? Rekening houdende met het feit dat ze al een stuk langer bezig zijn .... ik denk het niet. En het moet gezegd, sinds enkele dagen is de gesprekskwaliteit bij mij terug normaal te noemen, ook op spitsuren en tijdens zware ADSL activiteit van mijn kant. Ze blijken er bij Tele2 inderdaad toch wel degelijk aan te werken.

Geplaatst: 30 maa 2006, 19:41
door pluppie
Bij mij werkt die VoIP prima. Goede klank, geen delay, goed verstaanbaar. Enkel merk ik inderdaad een drop van 250KB naar 150KB bij een telefoongesprek, en na het gesprek blijft die op 150KB tenzij ik de thread afbreek en opnieuw opstart.

Geplaatst: 30 maa 2006, 21:48
door kaween
pluppie schreef:Bij mij werkt die VoIP prima. Goede klank, geen delay, goed verstaanbaar. Enkel merk ik inderdaad een drop van 250KB naar 150KB bij een telefoongesprek, en na het gesprek blijft die op 150KB tenzij ik de thread afbreek en opnieuw opstart.


Bij mij nu ook, sinds een 2 weken of zo. Perfect geluid, heel zuiver, op ieder moment van de dag. Tele2 heeft dit probleem blijkbaar goed opgelost.

Geplaatst: 31 maa 2006, 13:11
door Krusty
Tjah :) Zoveel mensen die van hun oren maken! Hoeveel mensen hebben eigenlijk Tele2? Hebben die ook problemen? Vinden ze de weg naar het forum niet om hun beklag te komen doen? Of werkt het wel deftig bij hun?

Geplaatst: 31 maa 2006, 18:47
door kaween
Krusty schreef:Tjah :) Zoveel mensen die van hun oren maken! Hoeveel mensen hebben eigenlijk Tele2? Hebben die ook problemen? Vinden ze de weg naar het forum niet om hun beklag te komen doen? Of werkt het wel deftig bij hun?


Hmm .... ik ken nu ongeveer 5 personen bij naam en adres die Tele2 hebben. ALLEMAAL hebben ze EEN vorm van een probleem. Lage snelheden, slechte telefoon, of beide.
1 van die 5 heeft me vandaag gemailed dat sinds een paar dagen zijn surfsnelheden duidelijk verhoogt zijn (factor 2x). Dus ja, Tele2 werkt eraan, maar als je al een paar maanden in de ellende zit en je geen zinnig antwoord krijgt van Tele2 over de termijn waarop deze problemen kunnen worden opgelost is een zekere vijandigheid niet meer abnormaal, nietwaar.

Geplaatst: 31 maa 2006, 19:24
door KeX
kleine correctie, het is geen VoIP, voice over IP maar het is voice over DSL ... en zoals je kan vaststellen is de snelheid en kwaliteit niet optimaal met het automatisch gevolg dat je een kwaliteit krijgt die lijkt of je met msn aan het bellen bent :)

Geplaatst: 31 maa 2006, 20:21
door meon
Scarlet One is VoDSL, Tele2 all-in is wel degelijk VoIP, en dan wel SIP.

Geplaatst: 31 maa 2006, 20:51
door pluppie
meon schreef:Scarlet One is VoDSL, Tele2 all-in is wel degelijk VoIP, en dan wel SIP.


Je bent rapper :-D.
Ik heb vroeger nog voor Ericsson gewerkt en bedrijfstelefooncentrales geprogrammeerd. Je had de VoIP van de eerste generatie eens moeten meemaken. De VoIP van Tele2 is helemaal niet slecht. Het is voor mij goed verstaanbaar, bijna geen delay en geen haperingen. Ik woon wel in Limburg, misschien zijn we hier dan toch niet zo een 'achterlijke provincie" zoals onze achterlijke vriend JM Dedecker zit te verkondigen.

Geplaatst: 01 apr 2006, 11:54
door psycho
Het VOIP probleem hing schijnbaar aan het netwerk van Versatel.
Er zouden 40000-50000 mensen aangesloten zijn en een 5000-tal met problemen.