Pagina 2 van 2

Geplaatst: 05 maa 2006, 10:31
door kaween
.... dat zal ook het punt zijn waarop ik beslis of ik bij Tele2 blijf. De meeste indicaties die ik links en rechts heb gekregen duiden erop dat Tele2 zijn voorwaarden _niet_ zal veranderen voor de vroege abo's. Maar 't is Tele2, dus da's afwachten.

De 716 is natuurlijk perfect bruikbaar op om het even welke andere provider hier in België. Moest het je een geruststelling zijn, ik heb verleden week noodgedwongen mij 716 even moeten gebruiken op een BGC abo anex lijn : werkte perfect.

Omdat de 716 een ADSL2 modem is, sluit hij bijvoorbeeld perfect aan bij gebruik bij pakweg EDPnet, de provider die mijn eerste keuze zal zijn indien Tele2 alsnog ons, soldaten van het eerste uur, opzadelen zou met een datalimiet.

Geplaatst: 05 maa 2006, 11:49
door Drewvt
kaween schreef:De meeste indicaties die ik links en rechts heb gekregen duiden erop dat Tele2 zijn voorwaarden _niet_ zal veranderen voor de vroege abo's. Maar 't is Tele2, dus da's afwachten.


Yep, als er iets begint te veranderen dan gaan we het héééél snel weten denk ik. Orkaan zal er niks tegen zijn op dit board. :-D

Geplaatst: 05 maa 2006, 19:54
door kaween
Drewvt schreef:
kaween schreef:De meeste indicaties die ik links en rechts heb gekregen duiden erop dat Tele2 zijn voorwaarden _niet_ zal veranderen voor de vroege abo's. Maar 't is Tele2, dus da's afwachten.


Yep, als er iets begint te veranderen dan gaan we het héééél snel weten denk ik. Orkaan zal er niks tegen zijn op dit board. :-D


Tja, ik ben daar heel realistisch in : indien Tele2 bij de renewal zijn abo's aanpast naar het datalimietmodel hebben wij heel weinig daar tegenin te brengen. In het verleden is dit wel meer gebeurd dat een provider zijn abo-voorwaardes radicaal veranderde (Telenet, Adsl2fit ... en de lijst is nog veel groter als deze, maar deze 2 hebben indertijd een verandering op gebied van datavolume doorgevoerd zonder voorgaande afspraak).

Feit is, WIJ KOSTEN Tele2 MEER als een gewone "10 gig klant". Is gewoon zo. Maakt niet veel uit of dit nu hun eigen schuld is of niet.

Er zijn een paar factoren die mij hoopvol stemmen dat wij dit unlimited systeem kunnen behouden :

1) de verschillende uitspraken van de helpdeskmedewerkers hierover
2) het feit dat ook de Always en Always more geen verandering zien van hun abo afspraak
3) het feit dat Tele2 heel makkelijk ons NU al had kunnen confronteren met deze gewijzigde situatie. Genoeg kandidaten als klant, buiten wat slechte pers had het niet veel uitgemaakt. So what als er enkele honderden dan hadden afgehaakt.
4) het feit dat zelfs de prehistorisch Versatel ADSL (pre Always) nog steeds lopende is bij de toenmalige klanten, in onbeperkt formaat aan 1.1mbs en aan 24.90 € + 5 €.
5) het feit dat ze de "unlimited" hebben verlengd naar 31 december 2005, ondanks al op 19 december te hebben aangekondigd dat het fini ermee was. Het is duidelijk dat dit gewoon gedaan is om de boel administratie simpel te kunnen houden, en dus in de toekomst een eenvoudige filter te kunnen toepassen op de volume-facturatie.

Speculaties, zonder twijfel, maar zolang we niet 1 jaar verder zijn en Tele2 geen verdere uitspraken maakt, is mijn speculatie even goed als die van een andere. :-)

Geplaatst: 05 maa 2006, 21:22
door metal
ik snap het toch nie hoor. Den hele tijd problemen precies met tele2 en met versatel zijn er precies geen probs. da is nu toch dezelfde provider he?

Geplaatst: 06 maa 2006, 01:13
door Drewvt
kaween schreef:Speculaties, zonder twijfel, maar zolang we niet 1 jaar verder zijn en Tele2 geen verdere uitspraken maakt, is mijn speculatie even goed als die van een andere.


Hoopgevend is het wel. Ik moet zekerheid hebben over het Unlimited gedeelte *voor* Juli (want stilzwijgende verlenging gebeurt in September)

metal schreef:ik snap het toch nie hoor. Den hele tijd problemen precies met tele2 en met versatel zijn er precies geen probs


Dat hangt er van af hoe men de zaken bekijkt. Het is een feit dat de meeste negatieve berichten nu komen van gebruikers die problemen hebben met hun nieuwe Tele2Allin...maar aan de andere kant was Februari ook een slechte maand voor de gebruikers van de overblijvende "Versatel" formules (kijk maar naar de dalende gemiddelde snelheden op ispmonitor.be )

Geplaatst: 06 maa 2006, 10:14
door Sinvraal
Svekke schreef:Ik heb 1 maand geleden Versatel ingeruild voor Dommel, en heb daar nog steeds geen spijt van... Integendeel zelfs. De 50GB van Dommel is voor mij VEEL beter dan de unlimited die Versatel me gaf aan een snelheid van 512Kbps down.


Heeft Tele2 die opzeg zomaar aanvaard? En hoe lang heeft dat dan geduurd? Ik wacht al een week op hun antwoord op mijn opzeg en ik vraag me af hoe lang dat nog gaat duren...

Geplaatst: 06 maa 2006, 12:25
door rmichiels
Ik heb bericht gekregen per SMS dat TELE2 mijn abonnement KOSTENLOOS heeft stopgezet.

Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar ik heb dan toch gelijk gekregen. Altijd zien dat je de Ombudsdienst en / of Test Aankoop inschakelt, die geven uitstekend advies. Je moet je stellingen ook kracht bij zetten met bewijsmateriaal, zoals bv. metingen.

Binnekort terug bij Belgacom en dan ADSL bij EDPnet. :P

Geplaatst: 06 maa 2006, 14:28
door Sinvraal
rmichiels schreef:Ik heb bericht gekregen per SMS dat TELE2 mijn abonnement KOSTENLOOS heeft stopgezet.

Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar ik heb dan toch gelijk gekregen. Altijd zien dat je de Ombudsdienst en / of Test Aankoop inschakelt, die geven uitstekend advies. Je moet je stellingen ook kracht bij zetten met bewijsmateriaal, zoals bv. metingen.

Binnekort terug bij Belgacom en dan ADSL bij EDPnet. :P


Waaw, gij hebt daarover een bericht gekregen.
Ik keek daarjuist op "mijn versatel" en zag dat mijn datalimiet en mijn telefoonopties niet meer toegankelijk waren. Meteen gebeld naar hun helpdesk. Inderdaad, het is FEEST :-D :-D IK BEN ER VANAF.
Maar denk maar niet dat ze mij iets zouden laten weten; de helpdesk zei dat ik geen bericht van mijn opzeg zal ontvangen en dat het kostenloos is.
Zou het kwaad kunnen dat ik daar geen geschreven van heb?

Edit: Heb zojuist zelf een emailke gehad van hun. Deze bevestigt mijn gratis opzeg + eventuele terugname Tele2box

Geplaatst: 07 maa 2006, 13:44
door rmichiels
Zou het kwaad kunnen dat ik daar geen geschreven van heb?

Edit: Heb zojuist zelf een emailke gehad van hun. Deze bevestigt mijn gratis opzeg + eventuele terugname Tele2box[/quote]

De e-mail van TELE2 is voldoende als bewijs.
Zo'n bewijs heb ik ook nodig, daarom dat ik een aangetekende brief heb gestuurd teneinde bevestiging te bekomen van hun SMS.

Geplaatst: 07 maa 2006, 15:11
door dietervanb
Heb verwezen naar dit topic om ook kosteloos te kunnen opzeggen.
Tot op heden geen reactie.
Maar ... heb enkele leuke legale dvd-r's gevonden van 4,2 gig ieder, dus zal vanaf nu aan maandelijks meer dan 100 gig down komen. :twisted:

Geplaatst: 07 maa 2006, 16:24
door dietervanb
@KAWEEN (zie ook PB)
Je schreef dat je de 716 kon gebruiken bij Belgacom.
Hoe deed je die setup ?
Als ik de setup wil bekijken bij Details | Configure | Help
Home > SpeedTouch > Configuration
dan krijg ik de boodschap : Warning: Running Easy Setup is not possible. There are no templates present.

Dus zie zo direct niet hoe ik deze bij een andere provider zou kunnen gebruiken.
Kan jij me zeggen hoe je dat gedaan hebt ?
Graag uitleg "for dummies", want ben niet zo'n techneut.
Alvast bedankt.
Of als iemand anders het antwoord weet : ook graag :-D

Geplaatst: 07 maa 2006, 18:37
door kaween
dietervanb schreef:@KAWEEN (zie ook PB)
Je schreef dat je de 716 kon gebruiken bij Belgacom.
Hoe deed je die setup ?
Als ik de setup wil bekijken bij Details | Configure | Help
Home > SpeedTouch > Configuration
dan krijg ik de boodschap : Warning: Running Easy Setup is not possible. There are no templates present.

Dus zie zo direct niet hoe ik deze bij een andere provider zou kunnen gebruiken.
Kan jij me zeggen hoe je dat gedaan hebt ?
Graag uitleg "for dummies", want ben niet zo'n techneut.
Alvast bedankt.
Of als iemand anders het antwoord weet : ook graag :-D


Geflashed met de officiele 716 firmware (geen idee of het werkt met de normale firmware zoals je de modem uit de doos krijgt, maar ik wil het wel effe proberen), en dan gewoon handmatig de automatische setup routine gevolgd die je te zien krijgt als je vanuit die situatie de modem aanspreekt. Werkt echt als vanzelf hoor. VPI 8, VCI 35 kiezen, PPPOE, LLC/Snap als encapsulation, dan login en passwoord .... en dat was alles.

Of "voor dummies" (waar ik niet JOUW mee bedoel uiteraard, je lijkt me alles behalve dat) : instructies volgen die hier op het board al tot vervelens toe zijn gepost over hoe je je firmware moet upgraden, maar alles wat "behouden van Tele2 data" aangaat mag je natuurlijk overslaan.

In het kort : modem in kernel mode laten gaan, (reset 40 seconden onderhouden, wachten tot je powerled een oranje kleur krijgt), dan de firmwareupgrade tool opstarten, en echt gewoon de stapjes bevolgen. Opmerking : flashen kan je best doen met een vast fysische verbinding (lees: utp kabel), want de upgrade tool kan anders soms wel eens raar beginnen doen.

Daarna zal de automatische setup inkikken als je een pagina oproept : de info die je daar moet invullen is provider afhankelijk, maar buiten de standaard instellingen die ik hierboven al vernoemde is er weinig waar je problemen mee zou mogen hebben. Feitelijk is dit gewoon het "andersom" van wat je zou doen als je met een Belgacom SNA op Versatel zou willen gaan....

Moest je er nog niet uitraken, laat maar iets weten, maar het is in wezen supersimpel. Ik zie dagelijks wel aardig wat routersconfig vanwege mijn werk, maar ik ben bijna 100% zeker dat je, na de firmwareupgrade, zelf kant-en-klare profielen voor onder meer Belgacom krijgt aangeboden in de Easy Setup, dan moet je zo goed als niks anders meer invullen dan je nieuw login en wachtwoord, maar daar heb ik toen geen gebruik van gemaakt.

Geplaatst: 08 maa 2006, 08:53
door Sinvraal
rmichiels schreef:Binnekort terug bij Belgacom en dan ADSL bij EDPnet. :P


Hou je ook die speedtouch router, of stuur je ze terug naar Tele2?
Ik ben van plan die router te houden om eventueel gebruik te maken van de voip functies (als de setup lukt). Alleen heb ik wat schrik van die firmware upgrade... :oops:

Geplaatst: 08 maa 2006, 16:40
door dietervanb
Sinvraal schreef:Ik keek daarjuist op "mijn versatel" en zag dat mijn datalimiet en mijn telefoonopties niet meer toegankelijk waren. Meteen gebeld naar hun helpdesk. Inderdaad, het is FEEST :-D :-D IK BEN ER VANAF.
Maar denk maar niet dat ze mij iets zouden laten weten; de helpdesk zei dat ik geen bericht van mijn opzeg zal ontvangen en dat het kostenloos is.
Zou het kwaad kunnen dat ik daar geen geschreven van heb?



Ben ik er ook van af ???? Alles werkt nog, maar mijn dataverbruik en telefoonopties zijn verdwenen in "mijn versatel".
Alles werkt nog wel en ik heb nog geen breicht gekregen.
Ben benieuwd .....

Geplaatst: 09 maa 2006, 13:22
door rmichiels
Sinvraal schreef:
rmichiels schreef:Binnekort terug bij Belgacom en dan ADSL bij EDPnet. :P


Hou je ook die speedtouch router, of stuur je ze terug naar Tele2?
Ik ben van plan die router te houden om eventueel gebruik te maken van de voip functies (als de setup lukt). Alleen heb ik wat schrik van die firmware upgrade... :oops:


Ik ben intussen eigenaar van de modem dankzij het usr name / passwd dat op userbase werd gepubliceerd :wink: in ditzelfde forum. Dus ik hou em bij.

Geplaatst: 09 maa 2006, 13:59
door GeertAki
Bij mij is de situatie nog steeds dezelfde als een maand geleden.
Onderstaande post beschrijft mijn verhaal (op een andere page in dit topic)
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=103178#103178

Aangetekende brief verstuurd eind december 2005, heb in januari nog een factuur gehad (en nog niet betaald) en kan nog steeds mijn adsl-lijn van tele2 gebruiken. Momenteel weet ik dus niet of die adsl-lijn gefactureerd zal zijn op de eerstkomende factuur of niet. Ik betaal het in elk geval niet en als het aangerekend is, dan ga ik denk ik hun kleine lettertjes nog eens lezen om te zien of ik niet in aanmerking kom voor een schadevergoeding of zo 8)

Geplaatst: 10 maa 2006, 09:47
door Sinvraal
Sinvraal schreef:Ook handig voor diegene die willen opzeggen: Tele2helpdesk heeft me laten weten dat er een speciaal gratis Taxipost nummer is om die "Tele2box" terug te sturen, als je er vanaf wil( nr° VIL0006), gewoon naar het postkantoor gaan met de router...

Annex: Dat klopt dus niet helemaal. Heb gebeld met Taxipost 078/153343.
Taxipost komt naar jouw thuis; gewoon naar hun bellen. Ze laten je een formulier invullen met geadresseerde (Tele2), het speciale contract nummer van Tele2 (VIL0006) en duidelijke vermelding "port betaald door bestemmeling".
Ik ga dat dus volgende week wellicht doen zodra ik BGClijn terug heb.

Geplaatst: 12 maa 2006, 17:31
door ::steven::
Zou je je inschrijving kunnen annuleren nog voor ze effectief gekomen hebben om de tele2box te installeren?
't is hier een echte grote grap: reeds van in november aangevraagd, in januari mededeling gekregen dat ze niks van de inschrijving terug vonden (ondanks het feit dat ik een bevestigingsmail heb ontvangen van hen...), toen maar opnieuw ingeschreven, en nu dus nog altijd aan het wachten... Ben het kotsbeu en wil bgc met edp nemen... Natuurlijk eerst zeker weten of ik alles nog kan annuleren. Het zou jammer zijn nog tijd te verliezen met wachten en dan, na de installatie, nog eens ongelooflijk veel problemen te ondervinden, zoals velen die hier hun ongenoegen uiten...

Geplaatst: 12 maa 2006, 17:48
door digitalservice
In jou situatie kan je er nog van afgeraken,

stel hen volledig in gebreke met een aangetekend schrijven, maar neem eerst telefonisch met hen op, en gewoon bij je standpunt blijven, en hun melden dat ze een aangetekend schrijven zullen ontvangen van jou,


zo heb ik het opgelost bij buren van mij :)

Geplaatst: 12 maa 2006, 18:27
door Sinvraal
3 1/2 maand is ook geen redelijke termijn. Bovendien kan je zeggen dat de dienst niet naar behore werkt al verwijzende naar de massa's klachten.
Ze zullen wel toestemmen...
Ik heb ook vermoeden dat ze klanten die voor eind december hebben ingeschreven - en die dus een no-limit abo hebben aan 5€- ze liever buiten hebben. Klanten genoeg in de wachtrij.

opzeg voor volledige instalatie

Geplaatst: 12 maa 2006, 23:51
door louiske
halo ,
wij hebben ons abo opgezegd vooraleer de instalateur is gekomen .
Wij hebben hiervoor geen kosten moeten betalen .
Wij hebben dit via e-mail en aangetekend gedaan .
Nog veel succes , Louiske.

Geplaatst: 13 maa 2006, 16:09
door ::steven::
Toch eventjes laten weten dat het inderdaad gelukt is om alles te annuleren. Ze bleven wel eventjes aandringen om toch te blijven en kwamen opnieuw, voor de 16de keer, af met het beloven van een leveringstermijn van 14 dagen.
Voor het eerst in 4 maanden tijd zelfs een telefoon van hen terug gekregen met de bevestiging van de annulatie.
BGC-lijn is deze morgen aangevraagd en ondertussen al aangesloten. EDP max6 dyn is ook reeds aangevraagd... Hopelijk doen zij er ook geen 4 maanden over...
Heb de zyxel 660HW-61 modem/router er van eerste keer bijgenomen...

Aan alle supporters: bedankt voor de ondersteuning en raad. Ben blij eindelijk van tele2 af te zijn!

Geplaatst: 13 maa 2006, 16:36
door Sinvraal
::steven:: schreef:EDP max6 dyn is ook reeds aangevraagd... Hopelijk doen zij er ook geen 4 maanden over...

Wel daar kan ik je op antwoorden want die vraag heb ik EDP deze morgen gesteld. Activatie bij hen duurt 15 à 20 WERKdagen! Effe doorbijten zou ik zeggen :roll: Dat staat me helaas ook te wachten.

Geplaatst: 13 maa 2006, 16:53
door ::steven::
inderdaad nog efkes op de tanden bijten en verder het nodige surfen op het werk verrichten.
Het is een hele opluchting het vermoeden te hebben dat die 15 à 20 WERKdagen geen 3 à 4 maanden zullen worden en er na de installatie geen grote problemen meer zullen zijn. :-D

Geplaatst: 11 apr 2006, 14:48
door GeertAki
Ik kreeg onlangs de volgende factuur in de bus... Alles waar ik in mijn aangetekend schrijven voor had gepleit om dit volledig terug te vorderen, werd verrekend in de nieuwe factuur. Ik heb dus alle facturen die ik nog had openstaan betaald. Intussen kan ik wel nog steeds via hen op ADSL en dat abonnement wordt al vier maanden niet meer aangerekend, dus voorlopig blijf ik nog even bij tele2 voor gratis ADSL (niet via all-in) 8)

Re: Het grote opzegtopic

Geplaatst: 14 nov 2006, 18:22
door internetter
WhiteDog schreef:Ik en vele anderen zijn Versatel / Tele2 ondertussen meer dan beu. Het leek me daarom geen slecht idee om een topic te openen voor mensen die hun contract willen opzeggen. Gezien de vele kleine lettertjes alvast enkele dingen om rekening mee te houden:

1. Je hebt een contract van 12 maanden dat stilzwijgend verleng wordt vanaf de ingang van de 11e maand. Je dient je contract dus ten laatste 2 maanden op voorhand op te zeggen. Dit via "Mijn Tele2" op de website of via aangetekend schrijven.

Via "Mijn Tele2" wordt er nergens melding gemaakt van de 2-maanden regel. Je kan dus tot op de laatste dag je contract opzeggen (tip: neem screenshots). als je hiermee verder gaat maak je dus een redelijke kans dat je zo van je contract afraakt.

2. Volgens de algemene voorwaarden kan je opzeggen zodra de algemene voorwaarden wijzigen. In dit geval heb je één maand de tijd (nadat zij je hiervan op de hoogte gesteld hebben) om deze voorwaarden NIET te accepteren en kostenloos op te zeggen.

Versatel is net Tele2 geworden. De voorwaarden zijn of worden gewijzigd. Niemand heeft hierover reeds bericht ontvangen. Een geldig excuus dus om hen hierop te wijzen en je contract te beeïndigen.

Graag las ik hier enkele "succesverhalen" van mensen die van hun contract afgeraakt zijn tijdens de lopende periode. Het kan nuttig zijn voor anderen! Het zou ook fijn zijn als iemand wat juridisch advies kan geven. Het is namelijk zo dat Tele2 alles mag, je maanden aan het lijntje kan houden, maar alleen zij kunnen blijkbaar eenzijdig een contract kostenloos verbreken. Heeft de consument dan geen enkele slag achter de hand?


Een iets gedateerde edoch nog uiterst actuele topic, dat misschien nog steeds op de nodige interesse zal kunnen rekenen

Geplaatst: 14 nov 2006, 19:27
door meon
Ondertussen kan je Tele2 na 1 jaar wel degelijk op elk moment opzeggen, mits opzeg van 2 maand (meen ik hier gelezen te hebben).

Geplaatst: 14 nov 2006, 20:51
door Goendi
Is het wel interessant om dergelijke 'dode' topics te laten openstaan voor derden die telkenmale hetzelfde melden en enkel tot doel hebben afbreuk te doen aan één ISP?

Met alle respect, maar ik meen dat deze berichten zoals initieel in deze topic gestart, niet meer representatief zijn voor de huidige situatie. En we hebben allemaal kunnen zien hoe internetter/migvanhof (exacte naam ben ik al kwijt) elke topic van over Tele2 uitmolk en benutte om telkenmale hetzelfde verhaal te doen, op identiek doordrammende en zelden opbouwende manier.

spijtig genoeg nog heel relevant én actueel

Geplaatst: 16 nov 2006, 13:20
door timesbold
Goendi schreef:Is het wel interessant om dergelijke 'dode' topics te laten openstaan voor derden die telkenmale hetzelfde melden en enkel tot doel hebben afbreuk te doen aan één ISP?

Met alle respect, maar ik meen dat deze berichten zoals initieel in deze topic gestart, niet meer representatief zijn voor de huidige situatie. En we hebben allemaal kunnen zien hoe internetter/migvanhof (exacte naam ben ik al kwijt) elke topic van over Tele2 uitmolk en benutte om telkenmale hetzelfde verhaal te doen, op identiek doordrammende en zelden opbouwende manier.


Ik wou dat Goendi gelijk had en dat zo'n berichten vandaag niet meer representatief waren. Dan wist ik dat ik vandaag de enige was die in de shit zat en dan was de kans dat dit opgelost werd iets groter.

Vandaag 16/11/06 zit ik met problemen die als twee druppels water gelijken op wat anderen hier 6,8,12 maanden geleden schreven. Maar als ik dit hier meld, dan krijg ik het verwijt van Goendi dat ik één ISP wil treffen. Ik kan het toch moeilijk aan Telenet wijten dat Tele2 mijn telefoon en internet niet aangsloten krijgt?
Kan zijn dat bepaalde mensen zo'n topic misbruiken/uitmelken. Ik doe dat niet. Ik heb geen internet en geen telefoon meer en ik gebruik alle kanalen om dat opgelost te krijgen. De helpdesk contacteren veranderde geen fluit en gaat nu gewoonweg niet meer wegens geen telefoon. Mailen naar Tele2 haalt evenmin iets uit. Kan u,mijnheer/mevrouw Goendi me misschien eens een goeie tip geven hoe ik hieruit geraak?

Geplaatst: 16 nov 2006, 14:05
door Goendi
Tip 1: stop met u telkenmale opnieuw te registreren om hetzelfde te verkondigen. Of denk je dat wij niet doorhebben wie u bent aan de manier van uw feedback te zien?

Geplaatst: 16 nov 2006, 15:21
door timesbold
Goendi schreef:Tip 1: stop met u telkenmale opnieuw te registreren om hetzelfde te verkondigen. Of denk je dat wij niet doorhebben wie u bent aan de manier van uw feedback te zien?


Ok Goendi (en wie bedoel je met 'wij')
Je vraagt erom.
Ik daag je uit om aan te tonen dat ik hier ooit één letter onder een andere registratie neergepend heb. Bij bewijs geef ik je een bak, een vat of heel de bierafdeling van de Colruyt. Ik post hier berichten onder één naam. Dit is mijn 5e bericht. En buiten misschien een gedeeld ongenoegen heb ik geen snars met gelijk welke persoon hier te maken.

Dus naast mijn vraag van hierboven heb ik er nog één.
Wat moet er gebeuren voor een gedupeerde klant het beu mag zijn?
Moet die modem misschien eerst in mijn gezicht ontploffen?

Vriendelijke groet,

Geplaatst: 16 nov 2006, 17:18
door Goendi
Aangezien dit je eerste post in deze topic is, en ik mijn reactie plaatste op wat internetter zei, associeer ik jou reactie met die van internetter, die ook al eerder gekend was als michvanov. Nog iets?

Geplaatst: 16 nov 2006, 18:23
door M-BE
timesbold schreef:Wat moet er gebeuren voor een gedupeerde klant het beu mag zijn?
Moet die modem misschien eerst in mijn gezicht ontploffen?


Nee. Ook dat zou waarschijnlijk toch niks extra opleveren, buiten een nieuwe modem misschien dan. Tegen betaling natuurlijk.

Geplaatst: 27 nov 2006, 13:43
door timesbold
Goendi schreef:Aangezien dit je eerste post in deze topic is, en ik mijn reactie plaatste op wat internetter zei, associeer ik jou reactie met die van internetter, die ook al eerder gekend was als michvanov. Nog iets?


Zal ik hieruit maar afleiden dat je je blunder hebt ingezien?

Geplaatst: 29 nov 2006, 17:54
door Jorisss
Enkele maanden geleden (augustus 2006) heb ik Tele2 binnengehaald. Modem werd na een aantal weken wachten (eind september 2006) per post toegezonden. Alles mooi ingesteld maar... geen internet. Weken aan een stuk bellen-bellen-bellen. Van "De techniekers zullen het nazien" tot "Belgacom blokkeert onze lijnen" kregen we regelmatig te horen.

Midden oktober Tele2 per aangetekend schrijven opgezegd en Belgacom binnengehaald. Werkt allemaal perfect.

Ondertussen vallen de tele2 facturen in de bus. Voor de modem enerzijds maar ook voor het maandelijks abo anderzijds. De modem wil ik uiteraard wel terugsturen maar dat abonnement betaal ik niet! De telefoniste beweert echter dat we "een mondeling" contract gesloten hebben (12 maanden!) bij de aanvraag destijds in augustus. Dit gesprek zou zijn opgenomen.

Is dit een laatste poging van Tele2 om mensen er in te luizen en te laten dokken (ook al macheert hun internet ni) of is deze manier van werken wel degelijk rechtsgeldig?

Voor mij is er slechts sprake van een contract als er een papier is met mijn handtekening op... en dat is hier niet het geval! Ik heb nooit iets getekend!

Groeten!

Geplaatst: 29 nov 2006, 21:47
door kaween
rechtsgeldigheid ? Goede vraag. Mijn eerste reactie was "natuurlijk niet", maar ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Ik weet dat in Nederland een mondeling akkoord wel degelijk rechtsgeldigheid heeft, en ook in België kan dit. Voorbeeld "CfiWeb" :
Een mondelinge akkoord wordt door CFIweb als bindend beschouwd nadat dit door CFIweb schriftelijk, hetzij per email, hetzij per fax of per brief, is bevestigd.


Ook in deze bron http://doks.khk.be/eindwerk/do/record/G ... b66fb40538

staat
Om te kunnen spreken van een rechtsgeldig tot stand gekomen overeenkomst, volstaat in principe louter de wilsovereenkomst tussen de partijen. Als een koper en een verkoper mondeling een akkoord bereiken over het voorwerp en de prijs, sluiten ze een geldige verkoop.


en zo heb ik er binnen de minuut nog wel een paar gevonden. Het is niet mijn gebied, maar het principe van mondeling akkoord lijkt in België inderdaad rechtsgeldig. Hoewel de "forumadvocaat" hier veel beter van op de hoogte zal zijn, want ik heb het donkerbruin vermoeden dat in dit soort situaties tal van gradaties en variabelen net het tegenovergestelde effect kunnen hebben.