Pagina 2 van 3

Geplaatst: 10 jan 2006, 21:13
door skindred
Amigo, lees men topic
heb net etzelfde :(

probeer is inloggen op MijnTele2

Versatel/ Tele2

Geplaatst: 15 jan 2006, 16:09
door amay
15dec All in geplaatst 22dec omschakaling, vanaf dan geen inkomende gesprekken meer tot nu toe nog steeds niet!!!!
Per aangetekende brief contract verbreken en weer naar Versatel Alwys??
Zou het mogelijk zijn?

Tele2 komt hun beloftes niet na

Geplaatst: 15 jan 2006, 17:18
door Steno
Ik heb eind november een abonnement op Tele2allin genomen om over te stappen van BGC naar Tele2. Dit heeft me kopbrekens bezorgd:

1. Net voor kerstmis zetten ze hun signaal op de lijn zonder verwittiging en/of enige uitleg om uw bestaande modem te configureren. Dan slagen ze er niet in om uw modem te configureren en blijft uw adsl connectie gedurende 5 dagen dood. Gelukkig ken ik er zelf iets van en heb ik het probleem zelf opgelost.

2. Begin januari komt hun technieker langs. In tegenstelling tot de reclame werd me geen keuze tussen een draad of draaloze connectie geboden. Aangezien mijn PC op de eerste verdieping staat en mijn telefoonaansluiting op het gelijkvloers was ik verplicht om een draadloze connectie te nemen. Ik lees nu ook dat hun modem niet toegankelijk is om de parameters te wijzigen zodat hij volledig privé werkt.

4. De installatie werd niet afgewerkt want mijn telefoon gaf geen kiestoon. Toch vertrok de installateur met de belofte dat dit vanuit de centrale de dag zelf zou opgelost worden. Ik heb echter sinds 4 januari al verscheidene malen (via GSM en dat is duur) zelf moeten contact zoeken want vanuit Tele2 komt er geen reactie. We zijn nu 15 januari en ik geb nog steeds geen telefoon.

De les is: bezint eer ge begint... Een financiële besparing kan soms een organisatorische nachtmerrie worden!

Geplaatst: 15 jan 2006, 18:19
door dicamillo
The Conquer, wij zitten met een gelijkaardig probleem. Als iemand ons wil bellen hoort die de gewone kiestoon, wij horen echter de telefoon niet rinkelen. Zelf bellen kunnen we ook niet want we horen altijd de bezettoon. Dit duurt nu al bijna een week, al meerdere malen gemeld aan Tele2 (via gsm en mail) maar nog steeds niet opgelost.
Snelheidsproblemen (90kbyte/s down, 15 kbyte/s up) werden gemeld 5 min na installatie, uitgevoerd op 19/12, ook nog steeds niks aan gedaan.

Je beseft pas hoezeer je aan iets gehecht bent, als je het niet meer hebt.

Geplaatst: 24 jan 2006, 15:22
door Torpens
Deze is echt wel goed en bedroevend ...

Geachte heer

Wij danken u voor uw email die wij goed hebben ontvangen.

Hier het antwoord op uw mail.
Het is op dit moment nog niet mogelijk deze te raadplegen.

Hebt u nog een vraag ,aarzel niet om contact op te nemen met onze technische
dienst op het nummer 070/224464 van Maandag tot Zaterdag van 08.00 tot 22.00
uur en op Zondag van 10.00 tot 18.30 uur.

TELE2 dankt u voor het vertrouwen.
Jos

Klantendienst
België



-----Original Message-----
From:
Sent: Monday, January 09, 2006 8:56 AM
To: [email protected]
Subject: internetpoorten


"TELE2 kan de toegang tot bepaalde internetpoorten,
waarvan de lijst is weergegeven op het portaal, blokkeren of
beperken."

Waar is het mogelijk deze te raadplegen?



Algemene verkoopvoorwaarden van de dienst "TELE2 ALL IN"

Artikel 4: TELE2 Internet Services

4.5 TELE2 kan zonder kennisgeving elke internetdienst annuleren die door de
klant
gedurende meer dan 120 opeenvolgende dagen niet werd gebruikt.
TELE2 kan de toegang tot internet of tot het versturen van berichten via
de SMTP-server blokkeren indien meer dan 50 berichten worden verstuurd
binnen 5 minuten. TELE2 kan de toegang tot bepaalde internetpoorten,
waarvan de lijst is weergegeven op het portaal, blokkeren of
beperken. Deze lijst kan gewijzigd worden. TELE2 kan de toegang tot
bepaalde internetpoorten of -adressen die de wet niet respecteren,
blokkeren
of beperken. TELE2 kan de toegang tot internet of tot een of meerdere
diensten deactiveren of annuleren volgens de Netiquette-regels die
beschikbaar zijn op het portaal.


Mvg

Wat hebben wij contractueel nu aangegaan?

Opzeggen

Geplaatst: 24 jan 2006, 16:19
door GeertAki
Torpens, als ik jou was zou ik effe aangetekend opzeggen en ze in gebreke stellen. Ze komen zelf hun algemene voorwaarden niet na en hebben dit via mail aan jou toegegeven. Dus in theorie kan je kosteloos opzeggen.

Grijp je kans en schakel over naar edpnet of dommel (of iets anders uiteraard)

Geplaatst: 24 jan 2006, 16:51
door dietervanb
Ben TELE2 kotsbeu !!!
ALtijd maar weer die telefoon die zonder reden rinkelt.
Altijd maar andere antwoorden : u kunt de antwoorddienst desactiveren door #65# te drukken, u kan dat niet, dat komt niet door ons .....

Ben dan ook vandaag naar de politie geweest en heb klacht ingediend nadat mijn telefoon gisterenavond rond 23u30 weer begon te bellen zonder reden.

Geplaatst: 24 jan 2006, 22:07
door hmm
ha, zou dit ook door de aansluiting met tele2allin zijn gekomen? Heb dit oksinds mijn aansluiting regelmatig telefoons en niemand die antwoord.
En ook steeds tussen 23 en 24 uur.
Zal hier ook eens over klagen.

Geplaatst: 24 jan 2006, 22:41
door mws
Dit is waarschijnlijk je voicemail die je probeert te bereiken.Ik heb dit probleem ook gehad en heb deze moeten uitschakelen door #61# te bellen.
Zelf heb ik ook al sinds 27/12/05 niks dan problemen met tele2 allin.
geen inkomende gesprekken, af en toe eens uitgaande gesprekken en een super trage internetverbinding.
tele2 all in is dikke bazaar als je het mij vraagt !!!!!

Geplaatst: 25 jan 2006, 20:05
door kaween
dietervanb schreef:Ben TELE2 kotsbeu !!!
ALtijd maar weer die telefoon die zonder reden rinkelt.
Altijd maar andere antwoorden : u kunt de antwoorddienst desactiveren door #65# te drukken, u kan dat niet, dat komt niet door ons .....

Ben dan ook vandaag naar de politie geweest en heb klacht ingediend nadat mijn telefoon gisterenavond rond 23u30 weer begon te bellen zonder reden.



Zoals je weet ben ik ook wel enkele dagen gestalked geweest door dat monster van een voicemail. Uitgeschakeld via "mijn versatel" -> comfortdiensten -> voicemail UIT. Met die code lukte het bij mij namelijk OOK niet.

Geplaatst: 25 jan 2006, 23:58
door dietervanb
Als ik via mijn tele2 dat probeer te wijzigen krijg ik :
Servuce (sic) currently not available.

Zoals onze Ollandse vrienden zouden zeggen : wat een beunhazen !!!

Geplaatst: 26 jan 2006, 00:18
door kaween
dietervanb schreef:Als ik via mijn tele2 dat probeer te wijzigen krijg ik :
Servuce (sic) currently not available.

Zoals onze Ollandse vrienden zouden zeggen : wat een beunhazen !!!


Via "Tele2" ging het bij mij ook niet hoor. Via Versatel wel. Heb jij dan als ex-Versatel'er geen toegang meer tot die codes ?

Geplaatst: 26 jan 2006, 10:00
door dietervanb
Neen, heb via Versatel ingelogged, maar kom automatisch bij de TELE2-pagina's ....

Geplaatst: 26 jan 2006, 10:49
door kaween
dietervanb schreef:Neen, heb via Versatel ingelogged, maar kom automatisch bij de TELE2-pagina's ....


Goh da's raar. Net hier nog eens geprobeerd, hier (voorlopig ?) geen probleem. Raak gewoon op "mijn versatel", en via daar naar "comfortdiensten" (sic) van het lopende All-in abo.

Geplaatst: 26 jan 2006, 11:01
door dietervanb
kaween schreef:
dietervanb schreef:Neen, heb via Versatel ingelogged, maar kom automatisch bij de TELE2-pagina's ....


Goh da's raar. Net hier nog eens geprobeerd, hier (voorlopig ?) geen probleem. Raak gewoon op "mijn versatel", en via daar naar "comfortdiensten" (sic) van het lopende All-in abo.


En als je dan uitschakeld kom je op die boodschap.
Heb al via IE en Firefox geprobeerd, rechtstreeks op TELE2 en via Versatel ....

Geplaatst: 26 jan 2006, 11:33
door kaween
dietervanb schreef:
kaween schreef:
dietervanb schreef:Neen, heb via Versatel ingelogged, maar kom automatisch bij de TELE2-pagina's ....


Goh da's raar. Net hier nog eens geprobeerd, hier (voorlopig ?) geen probleem. Raak gewoon op "mijn versatel", en via daar naar "comfortdiensten" (sic) van het lopende All-in abo.


En als je dan uitschakeld kom je op die boodschap.
Heb al via IE en Firefox geprobeerd, rechtstreeks op TELE2 en via Versatel ....


Bij mij niet dus.

.. net hier opnieuw geprobeerd. Antwoorddienst "Aan" : ok ('t is te zeggen). uitgelogd. Opnieuw aangelogd, antwoordienst terug "uit" (oef). Werkt ook.

Rare zaak. Of laat ik zeggen, één van de vele rare zaken.

Modem is gekraakt

Geplaatst: 29 mei 2006, 22:19
door Rusty Nail
Modem is gekraakt

Tele2

Geplaatst: 30 mei 2006, 13:42
door Goendi
Die router kraken is niet zo'n probleem. Het feit dat bij elke update het lokaal netwerk makkelijk ineens onbeveiligd is en je er niet meer opgeraakt omdat ze weer maar eens gebruikersnaam en paswoord aanpasten is dat wel... Begint serieus mijn voeten uit te hangen, zeker daar dit volkomen onwettelijk is. Ze cracken je bezit en passen je instellingen aan. Als iemand dat bij een bankinstelling doet wordt die vervolgd, bij de kleine klant mag dat blijkbaar wel...

Dat die codes niet werken, kan overigens ook aan je toestel liggen. VoIP is anders als analoge telefonie. Zo'n code op een toestel genereert een bepaalde toon afhankelijk vd toetsen die je indrukt. Waarschijnlijk herkent die router dat niet (wat natuurlijk vragen opwerpt bij de kwaliteit van hun software).

Ik bedoelde

Geplaatst: 30 mei 2006, 18:43
door Rusty Nail
Ik bedoelde dat ik de login en het paswoord van de administrator ken.

Re: Ik bedoelde

Geplaatst: 01 jun 2006, 15:16
door deepBlue
Rusty Nail schreef:Ik bedoelde dat ik de login en het paswoord van de administrator ken.


Ja, jij en duizenden andere userbase-lezers!! 8)

Geplaatst: 10 nov 2006, 18:52
door Comet99
dietervanb schreef:Ben TELE2 kotsbeu !!!
ALtijd maar weer die telefoon die zonder reden rinkelt.
Altijd maar andere antwoorden : u kunt de antwoorddienst desactiveren door #65# te drukken, u kan dat niet, dat komt niet door ons .....

Ben dan ook vandaag naar de politie geweest en heb klacht ingediend nadat mijn telefoon gisterenavond rond 23u30 weer begon te bellen zonder reden.




Eventueel al eens de pstn-kabel uit de modem (ST716) gehaald???

Geplaatst: 22 nov 2007, 17:38
door TanknaT
Vergelijkbaar probleem gehad. Invoeren van code #69# uitgevoerd op advies van technische dienst T2. Resultaat is dat als je wordt opgebeld door een derde persoon terwijl je al met iemand anders telefoneert, deze derde persoon geen voice mail hoort maar wel de bezettoon. Je kunt dit gemakkelijk zelf testen.

Geplaatst: 22 nov 2007, 17:40
door TanknaT
Vervolg vorig bericht. Mijn modem is wel een 706. Ik weet niet of de 716 en 706 met verschillende codes werken.

Tele2

Geplaatst: 22 jun 2008, 20:12
door hilario
Ook ik heb nog deze problemen met tele2,na 3 weken hebben ze eindelijk geantwoord op mijn vragen,geen snelheid,slechte telefoon verbindingen,echo op de telefoon,als er iemand telefoneerd geen internet enz.Ze willen een technieker sturen die zou een nieuwe box instaleren want mijn lijn zou heel slecht zijn!!!!Heeft hier iemand ervaring mee,als ik het forum lees is er bij Tele2 niets in orde. :twisted:

Geplaatst: 23 jun 2008, 09:37
door 320i
uwe nickname is niet mis gekozen moet ik zeggen:

1) je zit in een topic die op zich niets met jou probl. te maken gaat hebben
2) ik heb er hier nog de revu zien passeren: niets is er in orde bij tele2, ... en achteraf blijkt het bij hun te liggen.
3) Lees het forum eens goed, voor je begint te roepen dat er blijkbaar niks in orde is
4) stuur me uw gegevens eens en ik zal met plezier eens kijken wat er bij jou mis is

tele2

Geplaatst: 23 jun 2008, 15:40
door hilario
Dank voor de vriendelijke ontvangst

Geplaatst: 24 jun 2008, 11:59
door T2m
Hilario, je eerste post kan wel tellen. We kunnen dit opnemen als er genoeg info gegeven wordt rond de problemen en symptomen. Dit is meer een rouwbeklag zonder nuttige info.

Geplaatst: 26 jun 2008, 19:10
door hilario
ik heb een tele2 box Thompson 716 v5 WL,1 pc aangesloten en 1 telefoon,1 aansluiting met splitter.Telefoon is aangesloten op de box,welke info willen jullie nog?

Geplaatst: 27 jun 2008, 10:16
door 320i
per privébericht je telnr of gebruikersnaam/klantnummer.
Anders kunnen we nog niet veel doen.

Geplaatst: 27 jun 2008, 12:37
door 320i
na de gegevens van Hilario te hebben ontvangen, mijn besluit naar hem gestuurd, maar toch even om duidelijk te stellen dat het niet aan tele2 of het product all in ligt:

320i schreef:Beste,

ik heb even een kijkje genomen, eigenlijk is het vrij makkelijk. De afstand is te groot voor 4M product.
Een terugval naar 1M zou het probleem oplossen.

Ligt dus niet aan het product of tele2 zelf, maar de afstand tussen jou woonst en de centrale.

mvg

Geplaatst: 11 okt 2008, 11:46
door regeri
Daar het laatste bericht van juni dateert op dit forum wil ik even vragen,hoe het nu met de voor en nadelen van tele2 all in staat.
:wink:

Geplaatst: 11 okt 2008, 14:21
door Dfrog
regeri schreef:Daar het laatste bericht van juni dateert op dit forum wil ik even vragen,hoe het nu met de voor en nadelen van tele2 all in staat.
:wink:

+ goedkoop (zeker met promo; geen activatiekost, gratis modem)
+ telefonie + internet werkt zoals het hoort (hier geen Dommeltoestanden :twisted:)
(+) unlimited download
+-(-) 4Mb

Geplaatst: 11 okt 2008, 14:25
door Marcske
+ goedkoop (zeker met promo)
+ telefonie + internet werkt zoals het hoort (hier geen Dommeltoestanden )
+-(-) 4Mb


Idem hier in Peer (Limburg), bij mij geen problemen, werkt perfect.

Geplaatst: 11 okt 2008, 15:12
door Sasuke
Hey Marcske,

Ben zelf net verhuist naar Peer, wie weet zijn we buren ... opgepast hé, een antwerpenaar in Peer, dat gaat vodden geven :)

Grtz,
Sasuke

Geplaatst: 11 okt 2008, 20:39
door regeri
dank voor het antwoord :-D
En klein vraagje nog,mocht tele2 zijn snelheid verhogen,zou dit tzt gebeuren?? en kan het modem wat je nu erbij krijgt hogere snelheid aan,zoals bijv adsl2+?

Geplaatst: 11 okt 2008, 21:11
door kaween
De modems kunnen het zonder problemen aan; er zijn aardig wat klanten die dit kunnen bevestigen, en volgens speedtest zijn er nog steeds mensen met een T2 abo die 12mbps draaien.

Of en wanneer T2 terug een snelheidsverhoging toepast voor iedereen, dat weet enkel T2. Maar aangezien T2 voor zijn niet-Bruo klanten daarvoor volledig afhankelijk is van BGC, en gezien de vrij frequente hoeveelheid klachten hierover -zelfs onder de klanten van BGC- .... denk niet dat we daar op korte termijn veel van moeten verwachten.

Geplaatst: 11 okt 2008, 21:34
door kaween
Wat voor en nadelen betreft :

Eerst en vooral : T2 heeft in zijn eerste 3~6 maanden na introductie van het All-in systeem echt wel vrij zware problemen gekend en dat op landelijk niveau. Heel veel van de klachten op deze thread komen ook nog uit die tijd en ze waren veelal terecht. Dus beperk ik me tot de situatie sinds mei '06, omdat vanaf dan het grootste deel van mijn problemen opgelost werden door T2 na ruwweg 2 maanden doffe ellende.

+ goedkoop.
+ FUP, maar in praktijk unlimited, zelfs voor de intensieve "internaut".
+ Internet zelf zeer betrouwbaar. Outage is bij mij minimaal en hoogst uitzonderlijk, misschien 3 keer dit jaar, en altijd dezelfde dag/enkele uurtjes erna terug opgelost.
+ telefoonsysteem werkt gewoon. Ook noodnummers zijn geen probleem.
+ buiten de spitsuren : constante snelheid, zeer stabiel
+ de brave kwiebussen van T2 die hier gratis en voor niets klanten helpen. :D Niet onderschatten, die schatten !
+ geen verborgen kosten : nieuwe klanten krijgen meestal de T2 box en activatiekosten gratis aangeboden. (hangt van lopende actie af)
+ geen onbereikbare helpdesk. Antwoord is niet altijd wat je wil horen, maar je krijgt wel altijd iemand aan de lijn. Problemen met facturatie worden zeer snel opgelost, in mijn geval zelfs tijdens het telefoongesprek .

- tijdens spitsuren (tussen 18:00 en 20:30) zet ik best mijn slumerende internet traffic UIT, anders is er een behoorlijk risico op slechte kwaliteit van de telefoongesprekken. Is waarschijnlijk regio afhankelijk, dus geen "gouden regel"
- zeer gesloten firma op gebied van communicatie naar toekomstige producten. "ze zijn er gewoon plots". Is soms frustrerend.
- geen werkende statuspagina (status van het netwerk)
- geen betrouwbare verbruiksmeter (hoewel dit voor T2 klanten tegenwoordig geen echt probleem meer kan zijn)
- geen complete controle over de T2 box. Ok, ik begrijp dat dingen als de VOIP best afgeschermd blijven en daar heb ik begrip voor, maar er is naar mijn smaak wel wat teveel dichtgetimmerd op de T2 firmware.

Al bij al ken ik 5 mensen persoonlijk die klant zijn bij T2-All-in, en ze zijn allemaal tevreden en ervaren de prijs/kwaliteit als zeer correct tot spotgoedkoop, afhankelijk aan wie je het vraagt. Een zesde klant had na 1 jaar opgezegd omdat T2 administratie hem lelijk bij de neus had genomen ivm "unlimited's" indertijd. (viel net buiten de toenmalige unlimited inschrijfperiode, ondanks het feit dat hij op tijd had ingeschreven maar "men was zijn inschrijving kwijt geraakt ...")

Geplaatst: 13 okt 2008, 16:44
door regeri
Iemand van de Dommelklanten laatst overgestapt naar tele2?
Ik vraag dit met name hoe lang de opzeg duurt bij belgacom en hoe lang de opzeg duurt bij Dommel.
Activatie van tele2 duurt 4 tot 6 weken.Stel ik vraag dit vandaag aan wanneer kan ik dan het beste die andere 2 opzeggen,zonder of minimaal zonder internet te zitten? :???:

Geplaatst: 13 okt 2008, 20:30
door Chewie
Hoi mensen, ik ga misschien overstappen van Scarlet One naar Tele2allin maar zit hier met een vraagje, hoe zit het nu met die modem die je krijgt? Kun je zonder problemen in de configuratie van het wifi gedeelte en kun je ook de poorten openzetten of zit daar ook een paswoord op zoals op de voip?

gr, Chewie

Geplaatst: 13 okt 2008, 20:52
door Dfrog
Chewie schreef:Hoi mensen, ik ga misschien overstappen van Scarlet One naar Tele2allin maar zit hier met een vraagje, hoe zit het nu met die modem die je krijgt? Kun je zonder problemen in de configuratie van het wifi gedeelte en kun je ook de poorten openzetten of zit daar ook een paswoord op zoals op de voip?

gr, Chewie


Wifi kan je configureren.. beveiligen, kanaal kiezen,..
Je kan ook poorten openzetten. µtorrent werkt hier bv zonder extra instellingen. Is er iets speciaals dat je wil instellen?

@regeri: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20205 kan je misschien wat verder helpen