Pagina 2 van 3
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:39
door netdata
Je klaagt nu ook richting Jonas maar is Jonas wel een netwerkengineer met standby dienst? Heb eerder de indruk dat die een binnendienst functie heeft en 's zaterdags gewoon hoort uit te slapen.
Zoals te leze in vorige post van me is jonas hier zelfs net iets te goed
Het is slecht network managment wat voor zulke dingen zorgt lijkt me.
Ik had zoals ik zei problemen zien aankomen...
Ikzelf ben ook soms van wacht en wij maken gebruik van HPopenview die begint te bellen, iedere keer 10 sec lang zodat de voicemail niet kan opnemen.
Ik moet terug bellen naar dat nummer wil ik dat het stopt, en dan ff zien naar de SMS'kes die gestuurd zijn om te zien over welke link het gaat die down is...
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:44
door netdata
rapweg schreef:idd dit is echt wel ongehoord, zelf bij bedrijven maakt men meestal gebruik van een managment vlan zodat de "gewone" gebruikers totaal geen toegang hebben tot deze (zelf al zijn ze met passwords securede) devices, laat staan dat een isp heel het Internet toelaat van te connecten op zn apparatuur.
Inderdaad, wat dacht van een DDoS op telnet...
Is perfect mogelijk hoor...
Wij werken altijd met een managment VLAN die eventueel gerouteerd kan worden naar de netwerk VLAN en restricted is op IP.
Maar meestal word die Managment VLAN toegankelijk gemaakt via de firewall door middel van een VPN ...
Trouwen die telnet bant mij niet indien ik meerdere foutieve wachtwoorden probeer
Een brute force attack op los laten kan al genoeg zijn om het wachtwoord te achterhalen...
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:44
door poohbeer
BMaster schreef:Ok je hebt gelijk, Jonas kan er ook niet aan doen. Maar ik blijf erbij dat het niet kan. En dat iemand die van thuis uit support doet voor Realdsl, een andere provider dan Realdsl moet hebben. Desnoods telenet en adsl. Hoe gaat hij anders in de loop van de week, overdag, support geven als de boel eruit gaat?
'k veronderstel dat hij dan gewoon asap richting werk vertrekt na via prive gsm verwittigd te zijn.
prodata schreef:Zoals te leze in vorige post van me is jonas hier zelfs net iets te goed
Het is slecht network managment wat voor zulke dingen zorgt lijkt me.
Ik had zoals ik zei problemen zien aankomen...
Ikzelf ben ook soms van wacht en wij maken gebruik van HPopenview die begint te bellen, iedere keer 10 sec lang zodat de voicemail niet kan opnemen.
Ik moet terug bellen naar dat nummer wil ik dat het stopt, en dan ff zien naar de SMS'kes die gestuurd zijn om te zien over welke link het gaat die down is...
Lees m'n post hierboven.. zelfde systeem.. 't stopt pas met janken als de engineer van wacht heeft teruggebeld
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:47
door netdata
poohbeer schreef:'k veronderstel dat hij dan gewoon asap richting werk vertrekt na via prive gsm verwittigd te zijn.
Inderdaad, maar in pricipe is het jonas zijn taak ook niet, hij word betaald voor 5/7 te werken tussen 9 uur en 17h
Geplaatst: 17 dec 2005, 14:01
door misterjo
Hier in Tielt-Winge (tss leuven en diest) van hetzelfde
Geplaatst: 17 dec 2005, 14:22
door netdata
Het was dus zoals ik al een vermoede van gistere avond.
een routing probleem op een ATM router...
Router slaagt dicht en het is gedaan me routen...
Geplaatst: 17 dec 2005, 14:28
door zertox
Je klaagt nu ook richting Jonas maar is Jonas wel een netwerkengineer met standby dienst? Heb eerder de indruk dat die een binnendienst functie heeft en 's zaterdags gewoon hoort uit te slapen.
Ben dus zelf naar brussel gereden ...
Geplaatst: 17 dec 2005, 14:31
door Robbe
jwouters schreef:Je klaagt nu ook richting Jonas maar is Jonas wel een netwerkengineer met standby dienst? Heb eerder de indruk dat die een binnendienst functie heeft en 's zaterdags gewoon hoort uit te slapen.
Ben dus zelf naar brussel gereden ...
... waarvoor dank, maar 't zou ni moge gebeure eh
Geplaatst: 17 dec 2005, 14:49
door poohbeer
jwouters schreef:Ben dus zelf naar brussel gereden ...
om wat te doen? Welke functie doe jij nu eignelijk? netwerkengineer of supoort binnendienst? Of manusje van alles?
Trouwens, *suggestie* steekt de belangrijkste apparatuur van jullie niet op een powerswitch die je remote (out of band liefst dan) kan bedienen?
In ieder geval, bedankt
Geplaatst: 17 dec 2005, 15:25
door flt
sailormars2k schreef:flt schreef:eigen schuld dikke bult?
Wat is dat nu voor een reactie? Dus je wilt zeggen dat ik niet mijn ongenoegen mag uiten wanneer ik ontevreden ben over mijn ISP? Ik vind gewoon dat het de spuigaten uitloopt, het is om de haverklap wel iets waardoor hun netwerk uitligt of er iets *weeral* niet werkt. Ze moeten hun beloftes nakomen en dat doen ze duidelijk niet.
Vind gewoon dat je eigelijk geen recht van klagen hebt, het is een nieuwe provider en die hebben ALTIJD problemen. Wat niet meer dan normaal is en als je internet je toch zo dierbaar is dan wacht je even met overschakelen ipv te zeggen hoe amateuristisch ze zijn. okthxbye.
Geplaatst: 17 dec 2005, 17:30
door Jethz
Niet voor het één of het ander, maar het fluctueren van de connectie is opnieuw begonnen. Connectie valt gewoon weg gedurende 15-30 seconden.
Geplaatst: 17 dec 2005, 17:34
door Suratrat
Jethz schreef:Niet voor het één of het ander, maar het fluctueren van de connectie is opnieuw begonnen. Connectie valt gewoon weg gedurende 15-30 seconden.
daar ben ik het mee akkoord. Straks ligt de nest weer uit , let op mijn woorden.
Geplaatst: 17 dec 2005, 18:56
door Ofloo
Hij is vanochtend rond 5:10 u weggevallen..
Eerlijk gezegd dacht ik dat ze de connecties aan het overzetten waren naar hun nieuwe data center.. 'k was dus een beetje blij bah weer niks
Geplaatst: 17 dec 2005, 19:24
door zertox
BMaster schreef: Hoe gaat hij anders in de loop van de week, overdag, support geven als de boel eruit gaat?
Dan kan ik de calls op men gsm laten komen...
Weekend is anders natuurlijk..
Ofloo schreef:Eerlijk gezegd dacht ik dat ze de connecties aan het overzetten waren naar hun nieuwe data center.. 'k was dus een beetje blij bah weer niks
Nieuw datacenter?
Geplaatst: 17 dec 2005, 19:29
door UB_removed1963
flt schreef:Vind gewoon dat je eigelijk geen recht van klagen hebt, het is een nieuwe provider en die hebben ALTIJD problemen. Wat niet meer dan normaal is en als je internet je toch zo dierbaar is dan wacht je even met overschakelen ipv te zeggen hoe amateuristisch ze zijn. okthxbye.
Oh dus jij vindt die problemen alemaal maar normaal?
Dus als mijn lijn der voor 10u uit ligt en dit is niet de eerste keer dan hebben we volgens jou geen recht op klagen? Laat me niet lachen puber.
Indien een provider diensten aanbiedt dan moet hij deze nakomen, een excuus als dat ze nog maar past gestart zijn is niet mijn probleem - hun service is ondermaats en daar gebeurt in mijn ogen te weinig aan.
Geplaatst: 17 dec 2005, 20:08
door flt
sailormars2k schreef:flt schreef:Vind gewoon dat je eigelijk geen recht van klagen hebt, het is een nieuwe provider en die hebben ALTIJD problemen. Wat niet meer dan normaal is en als je internet je toch zo dierbaar is dan wacht je even met overschakelen ipv te zeggen hoe amateuristisch ze zijn. okthxbye.
Oh dus jij vindt die problemen alemaal maar normaal?
Dus als mijn lijn der voor 10u uit ligt en dit is niet de eerste keer dan hebben we volgens jou geen recht op klagen? Laat me niet lachen puber.
Indien een provider diensten aanbiedt dan moet hij deze nakomen, een excuus als dat ze nog maar past gestart zijn is niet mijn probleem - hun service is ondermaats en daar gebeurt in mijn ogen te weinig aan.
Van mij mag je zoveel klagen als je wilt maar komt gewoon belachelijk over. Je hebt altijd mensen die gewoon geld uitgeven zonder erbij na te denken. Met nadenken bedoel ik dan wachten tot er reviews zijn etc.
Geplaatst: 17 dec 2005, 20:12
door zertox
sailormars2k schreef:
Oh dus jij vindt die problemen alemaal maar normaal?
Dus als mijn lijn der voor 10u uit ligt en dit is niet de eerste keer dan hebben we volgens jou geen recht op klagen?
Het heeft er geen 10u uit gelegen he...
Wanneer heeft het er dan nog zolang uitgelegen?
Geplaatst: 17 dec 2005, 20:36
door UB_removed1963
jwouters schreef:Het heeft er geen 10u uit gelegen he...
Wat doet het er toe 10u of 8u. Het is in ieder geval te lang. Ik ben misschien wel veeleisend maar 't enigste dat ik vraag is een stabiele verbinding, al de rest regel ik zelf wel.
Geplaatst: 17 dec 2005, 20:42
door UB_removed1963
jwouters schreef:Wanneer heeft het er dan nog zolang uitgelegen?
Sla het forum er maar eens op na, je zal genoeg threads vinden in de vorm van 'realdsl plat?'. Ik sla er geen boekhouding op na maar het is een feit dat er het e.e.a. scheelt met Realdsl. Mails die niet beantwoord worden, een installatie die 6weken aansleept en waarbij men eerst 2x je inschrijvingsformulier kwijtspeelt(ik ben niet de enigste), domiciliëring die niet in orde geraakt..moet ik nog verder gaan?
Geplaatst: 17 dec 2005, 20:51
door Jelly
Man man...
Geen wonder dat Telenet/Belgacom/Scarlet .... een limiet hanteren, zo een zagers zou ik ook niet vlug als klanten willen, misschien wanneer al de rest al bij een ader zit...
Eerst bied je ze maar liefst fup aan voor +-50€/ maand
Dan gaat het een tijd tegen 100k
Dan is er een keer een halve dag down..
Ok shit happens, maar iedereen weet toch dat je voor uptime bij Belgacom of Telenet moet zijn...
het is een risico dat je nam en in plaats van altijd af te breken leer je ermee leven en hopen dat het gefixt wordt. Na een jaar nog niets, aan jou om terugtekeren naar een volwaardige provider...
Gewoon mijn gedacht er eens over, no flame pls....
Groeten, Jelly
Geplaatst: 17 dec 2005, 21:04
door netdata
jwouters schreef:Het heeft er geen 10u uit gelegen he...
Wanneer heeft het er dan nog zolang uitgelegen?
Ik heb daarintegen wel respect voor de uitvals daar ik daarop voorzien was toen ik me inschreef, mij hoor je dus ook niet overdreven klagen.
Ik wist dat dit een beginnend bedrijf was op ISP gebied en waardeer de inspanningen en verwacht ook niet dat er service en diensten geleverd kunnen worden vergelijkbaar met een mastedont als Telenet.
Heeft er wel bijna 7 uur uitgelegen.
Het is inderdaad al even geleden, maar voor je op realDSL werkte hebben we er van donderdag tot zaterdag middag uit gelegen.
Dat was toen behoorlijk lang. (vergeet niet dat we wisten wat er gaande was die zaterdag middag, daarvoor kon je RealDSL niet bereiken)
En van de week was het down voor bijna 1 uur (ok is niet RealDSL hun fout aangezien InterXion eruit lag)
Ik begrijp dat er mensen zijn die klagen daar ik ook niet naar de wikel ga 54 betaal en 'slecht' een deel van de producten krijg.
In principe is dit hetzelfde met diensten...
Ik persoonlijk vind dat realDSL op goede weg is, en tja iedereen betaald leergeld zeker...
Geplaatst: 17 dec 2005, 21:28
door zertox
sailormars2k schreef:
Sla het forum er maar eens op na, je zal genoeg threads vinden in de vorm van 'realdsl plat?'. Ik sla er geen boekhouding op na maar het is een feit dat er het e.e.a. scheelt met Realdsl.
Ze komen hier ook enkel met hun problemen hé... tevrede gebruikers zie je hier niet veel. Ook telenet durft soms niet werken...
sailormars2k schreef:Mails die niet beantwoord worden
Misschien 2 maand geleden ... daar weet ik niets van.
Kijk even naar de meer recentere threads... hier is serieuze verbetering in gekomen...
sailormars2k schreef:domiciliëring die niet in orde geraakt..moet ik nog verder gaan?
Dit is nu in orde aan het geraken...
Hier is iemand nu mee bezig om dit in orde te maken en in de toekomst op te volgen...
Geplaatst: 17 dec 2005, 21:55
door poohbeer
Nu niet telenet erbij halen he
Heb telenet nog steeds als tweede provider precies omdat'k wel wat opstartproblemen verwachtte. Telenet mag je best als geldwolf en oplichter bestempelen van me maar stabiel zijn ze zeker wel.
Uiteraard zie je hier meer klagers dan juichers maar dat er serieuze problemen zijn snappen jullie ook dus een beetje tot veel kritiek moeten jullie ook maar kunnen verdragen denk'k.
Wat al veel zou schelen is dat er naar de kritiek wordt geluisterd en geduldig (zal je echt wel moeten zijn)
wordt uitgelegd wat eraan gedaan wordt.
Geplaatst: 17 dec 2005, 22:22
door zertox
poohbeer schreef:Nu niet telenet erbij halen he
Heb telenet nog steeds als tweede provider precies omdat'k wel wat opstartproblemen verwachtte. Telenet mag je best als geldwolf en oplichter bestempelen van me maar stabiel zijn ze zeker wel.
Bedoel het niet slecht. Maar voordat ik op adsl was gestapt heb ik er wel eens uitgelegen
Gebeurd overal wel eens
poohbeer schreef:Uiteraard zie je hier meer klagers dan juichers maar dat er serieuze problemen zijn snappen jullie ook dus een beetje tot veel kritiek moeten jullie ook maar kunnen verdragen denk'k.
Doen we toch?
En voor de problemen worden er oplossingen gezocht. Jou probleem heb ik jou persoonlijk reeds uitgelegd dacht ik? Of was dat iemand anders?
poohbeer schreef:Wat al veel zou schelen is dat er naar de kritiek wordt geluisterd en geduldig (zal je echt wel moeten zijn)
wordt uitgelegd wat eraan gedaan wordt.
Ik kom naar hier om over de problemen te lezen en iets aan te doen.
Geplaatst: 17 dec 2005, 23:45
door poohbeer
jwouters schreef:Doen we toch?
En voor de problemen worden er oplossingen gezocht. Jou probleem heb ik jou persoonlijk reeds uitgelegd dacht ik? Of was dat iemand anders?
yep, maar der sta nog een PM en mail van me in de wachtrij
Als't goed is, heb je de laatste week van mij hoop minder tegenwind gekregen ook trouwens.
Ik kom naar hier om over de problemen te lezen en iets aan te doen.
kk, maar koppel dat dan terug naar hier.. tot deze post had'k je nog niet gezien in dit topic... toch? En laat het ons ook eens weten als er een oplossing is voor b.v. vaste slapers zodat we de volgende keer iets minder lang zonder inet zitten.. kan'k misschien ooit dien telenet nog buitenkieperen.
Geplaatst: 18 dec 2005, 00:46
door UB_removed1963
jwouters schreef:Ze komen hier ook enkel met hun problemen hé... tevrede gebruikers zie je hier niet veel. Ook telenet durft soms niet werken...
Maar dat komt ook gedeeltelijk omdat er op de site van realdsl weinig tot geen informatie wordt gegeven, niet? Misschien dat dat daar dan eens iets aan kan gedaan worden? (ik zou hier niet komen klagen indien ik bv. een fatsoenlijke uitleg kon lezen op realdsl.be)
Anyways, het is redelijk frustrerend als je terug thuis komt van een week ziekenhuis en je internet werkt 'weeral' niet, en zoals prodata schrijft is er een tijdje geleden inderdaad nog een uitval van een paar dagen geweest (wat in mijn ogen echt onacceptabel is indien je een professionele speler bent..werk zelf ook op een service afdeling en daar zou dit niet waar zijn!)
Geplaatst: 18 dec 2005, 11:36
door SpoBo
on a plus side .. alles gaat precies wel een hoopje sneller tegenwoordig (sinds gisteren :/).
Geplaatst: 18 dec 2005, 19:07
door BMaster
Ondertussen staat er nog steeds niets op hun statuspagina
Ik begrijp dat Jonas (en weet ik veel wie daar nog aan support doet en die statuspagina onderhoudt) in 't weekend niet zou moeten werken, maar als er iets zo grondig mis is als gisteren, dan kan het toch geen moeite zijn om dit nog even in orde te brengen.
Trouwens, een ISP is niet iets dat enkel draait tijdens de kantooruren - een ISP draait 24/24. Als er in het weekend iets grondig misgaat, dan moet dat even snel opgelost worden als tijdens de kantooruren.
Soit, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken, ze leren het volgens mij toch nooit. Al sinds het begin (april - mei) zeiden ze dat ze werk gingen maken van die statuspagina en de facturatieproblemen. Nu meer dan een half jaar later is er nog juist niets veranderd. Er werkt wat meer volk aan de support, en de reacties op mail schijnen beter te zijn enzo, wat op zich al een grote vooruitgang is, dat geef ik toe, maar er is nog een lange weg te gaan hoor.
Geplaatst: 18 dec 2005, 19:47
door Ofloo
jwouters schreef:BMaster schreef:Ofloo schreef:Eerlijk gezegd dacht ik dat ze de connecties aan het overzetten waren naar hun nieuwe data center.. 'k was dus een beetje blij bah weer niks
Nieuw datacenter?
Allé geen nieuw, maar dat telenet solutions ertussen uitvalt.. Het geen wat ik begrepen heb in december zou gaan gebeuren.
Geplaatst: 18 dec 2005, 21:32
door rsca
Weer een uur plat gelegen??
Geplaatst: 18 dec 2005, 22:22
door vipezz
yep hier ook
Geplaatst: 19 dec 2005, 00:21
door Jethz
Geen onderbreking gehad, maar de connectie is momenteel weer zwaar aan het laggen.
Tijd om te gaan slapen dus
Geplaatst: 19 dec 2005, 04:53
door Braincel
geen disconnect hier alleen snelheid is rond de 180kbyte en geen 320
waar las ik weer gegarandeerd 420 kbyte ?
Geplaatst: 19 dec 2005, 07:44
door Greetings
Op welk channel zit RealDSL? Quakenet?
Geplaatst: 19 dec 2005, 08:44
door netdata
Greetings schreef:Op welk channel zit RealDSL? Quakenet?
BROBA-II
Geplaatst: 19 dec 2005, 11:34
door Ofloo
kijk eens op irc.realroot.be denk ik.. dacht dat dit het ircnet was..
EDIT:
blijkbaar ongewenst.. 'k had zelfs nog niks gevraagd ..
[11:45] * ditCh sets mode: +b *!*
[email protected].*
[11:45] * You were kicked by ditCh (NO SUPPORT)
[11:45] * Attempting to rejoin channel #realroot
[11:45] * Unable to join channel (address is banned)
ditch 'k vind toch dat ge het gewoon had kunnen vragen of zeggen ze..
Geplaatst: 19 dec 2005, 11:56
door rtl
dit wordt stilaan exact hetzelfde verhaal als adsl2fit
eerst euforie, want alles gaat goed/heel goed en eindelijk unlimited internet
daarna volgt een klantentoevloed, steeds tragere verbinding, wekelijkse downtime, iemand die hier de brokken komt lijmen (het lijkt alsof daar maar 5 personen werken?)
binnen enkele weken/maanden failliet?
alweer een mislukte poging om unlimited internet aan te bieden imo, tenzij er SNEL grondige veranderingen aankomen
Geplaatst: 19 dec 2005, 12:00
door Ofloo
Ofloo schreef:kijk eens op irc.realroot.be denk ik.. dacht dat dit het ircnet was..
EDIT:
blijkbaar ongewenst.. 'k had zelfs nog niks gevraagd ..
[11:45] * ditCh sets mode: +b *!*
[email protected].*
[11:45] * You were kicked by ditCh (NO SUPPORT)
[11:45] * Attempting to rejoin channel #realroot
[11:45] * Unable to join channel (address is banned)
ditch 'k vind toch dat ge het gewoon had kunnen vragen of zeggen ze..
'k vind het nog onbeleefder nu ik gezien heb dat er een channel is #realdsl ipv mij gewoon ff door te verwijzen .. nee, kickban voor de rest niks
Geplaatst: 19 dec 2005, 12:07
door Ofloo
_rEuTeL_ schreef:dit wordt stilaan exact hetzelfde verhaal als adsl2fit
eerst euforie, want alles gaat goed/heel goed en eindelijk unlimited internet
daarna volgt een klantentoevloed, steeds tragere verbinding, wekelijkse downtime, iemand die hier de brokken komt lijmen (het lijkt alsof daar maar 5 personen werken?)
binnen enkele weken/maanden failliet?
alweer een mislukte poging om unlimited internet aan te bieden imo, tenzij er SNEL grondige veranderingen aankomen
ik had a2f eigenlijk nooit internet problemen mee gehad maar swat, de problemen lagen bij de support daar.. ze zetten u zonder internet voor het weekend zodat men zeker niet direct kon bellen ja op het moment wanneer de helpdesk juist dicht was.. dus meer ingesteldheid dan .. echt problemen met de connectie. Kortweg men deedt er alles aan om u zonder internet te zetten.
Bij realdsl is het anders er zijn wat problemen geweest, nu en dan blijkbaar nog een disconnect, maar het internet op zich is best goed te doen !!! Er zijn momenten dat ik download tegen 200kb/s en momenten dat ik zelfs iets over de 400kb/s haal, van nederlandse news servers dus niet echt van een belgische site..
Het is zo slecht nog niet bij realdsl. Begrijp me niet verkeerd er zijn zaken die zeker aandacht nodig hebben, maar het is zeker geen A2F, want in mijn ogen was A2F er op uit om de mensen van het internet af te houden. Terwijl RealDSL gewoon pech heeft (laten we het zo stellen), ze doen zeker hun best.
Kijk maar eens naar hun support die op de meest onmogelijke uren en dagen support verleend.
Geplaatst: 19 dec 2005, 12:08
door bjansens
Ofloo schreef:kijk eens op irc.realroot.be denk ik.. dacht dat dit het ircnet was..
EDIT:
blijkbaar ongewenst.. 'k had zelfs nog niks gevraagd ..
[11:45] * ditCh sets mode: +b *!*
[email protected].*
[11:45] * You were kicked by ditCh (NO SUPPORT)
[11:45] * Attempting to rejoin channel #realroot
[11:45] * Unable to join channel (address is banned)
ditch 'k vind toch dat ge het gewoon had kunnen vragen of zeggen ze..
Officieuze reactie: noch #realroot noch #realdsl zijn ooit ergens aangekondigd geweest als officiele support-kanalen... en zijn dit ook niet!