Pagina 2 van 5
Geplaatst: 16 nov 2005, 12:52
door Gast
FST schreef:Mja mooi gezegd, ik zou het idd ook ni doen, maar er zijn zoveel dommerds (de grijze massa,jan met de pet zoals men die noemt)
die (altijd) in de reclame trappen en als trouwe volgelingen intekenen op (alles) wat "nieuw" is en/of hun aantrekt door meestal dubbelzinnige en/of valse reclame waar alleen de vordelen besproken worden.
Daar spelen de grote bedrijven meestal op in.
Misschien tegelijk ironisch als hard vergelijkbaar met de "dubbelzinnige info op de site v Versatel? Of misschien de grijze massa die zich té snel zot in't bolleke laat praten door "mooie aanbiedingen" & volop beginnen te dagdromen over unlimited?
...gevolgd door té snel in te tekenen ipv eerst even de informatie te laten bezinken en zien wàt de aanbieding effectief inhoudt.
Geduld is een deugd zeggen ze,...
Geplaatst: 16 nov 2005, 13:02
door Kwabber
@ ex-ISP (geen zin om te quoten
)
Nu moet ge mij dan toch keer uitleggen hoe Belgacom/Skynet aan een jaarwinst van in het miljard euro komt? Toch niet omdat ze zoveel moeten betalen?
Geplaatst: 16 nov 2005, 13:08
door FST
Anonymous schreef:Misschien tegelijk ironisch als hard vergelijkbaar met de "dubbelzinnige info op de site v Versatel?
Dubbelzinning? Mischien.
Fouten op de advertentie/site ? Ja
Of misschien de grijze massa die zich té snel zot in't bolleke laat praten door "mooie aanbiedingen" & volop beginnen te dagdromen over unlimited?
Dagdromen ? Zoals je ziet op die screenshot staat er
werkelijk iets dat unlimited betekend, hetzei maar op 1 link.
Geplaatst: 16 nov 2005, 13:13
door Ofloo
Jan Margot van Belgacom Skynet is formeel: "Wij laten ons tariefbeleid nooit beïnvloeden door petities." De woordvoerder van Belgacom wijst erop dat het bedrijf in de afgelopen vier jaar zijn tarieven niet verhoogde, maar wel de snelheid van zijn ADSL-aanbod omhoog schroefde en abonnees toegang gaf tot exclusieve content, zoals video's en muziek.
In de buurlanden ook niet en die hebben hun tarieven zelfs enorm verlaagd zowel nederland als frankrijk
Hij vraagt zich ook af of er echt een vraag is naar een hogere datalimiet. "Zelfs al zijn de 19.000 handtekeningen [ten tijde van schrijven, nvdr] op de petitie echt, dan is dat maar een fractie van de meer dan een miljoen abonnees", zegt Margot. Volgens de woordvoerder loopt slechts een kleine groep Skynet-surfers tegen de 10-GB limiet op. Het aantal abonnees dat via zogenaamde volumepacks de limiet verhoogt met 5 GB telt maandelijks maar "enkele duizenden", schat Margot. "Voor normaal gebruik komt u zelfs niet in de buurt van 10 GB." Belgacom lijkt de datalimiet dan ook voornamelijk te zien als een manier om de netwerkcapaciteit te beschermen tegen zware gebruikers die bijvoorbeeld veel films downloaden.
Dus gewoon zever he, als mensen echt geen nood hadden aan volume wel waarom heb je dan een limiet dan hoef je ook niet te vrezen dat men het gaat gebruiken.
Geplaatst: 16 nov 2005, 13:16
door Gast
@FST
Dààrom net dat ik zeg dat geduld een deugd is
Laat ze eerst de dubbelzinnigheden verwijderen + de fouten verbeteren. Dàn pas zal er meer duidelijkheid zijn. Dit product is pas van
gisteren gelanceerd...en uit alle posts blijkt dat ze er daar zélf niet eens 100% aan uitgeraken bij versatel, laat dan nog staan alle posts elders in dit forum of 't nu al dan niet unlimited zou zijn.
Geplaatst: 16 nov 2005, 13:31
door FST
zo is het, inderdaad
Geplaatst: 16 nov 2005, 17:05
door geniuss
>Daarom blijft belgie enorm achter op gebied van internet met mensen lijk Jan Margot. Belgacom heeft grote verliezen geboekt, das normaal. Als je ziet wat begeleid erachter zit. Schaf je de limieten af heb je zeker een heleboel nieuwe klanten. Er zijn véél mensen hier, die daarom overstappen naar een andere isp. (vb:rdsl)
Geplaatst: 16 nov 2005, 17:25
door PHO
geniuss schreef:>Daarom blijft belgie enorm achter op gebied van internet met mensen lijk Jan Margot. Belgacom heeft grote verliezen geboekt, das normaal. Als je ziet wat begeleid erachter zit. Schaf je de limieten af heb je zeker een heleboel nieuwe klanten. Er zijn véél mensen hier, die daarom overstappen naar een andere isp. (vb:rdsl)
Als er nu 1 bedrijf is dat veel winst maakt is het Belgacom.
En dat is hetgeen dat telt, hoeveel geld wordt er verdiend, en hoe kunnen we de opbrengsten nog verhogen.
Trouwens, Belgacom en Telenet samen hebben omzeggens de volledige breedbandmarkt in hun handen, enkel de kleine kruimeltjes blijven over voor de rest. Niet zozeer het aantal klanten is belangrijk, voornamelijk hoeveel iedere klant op zich opbrengt.
Geplaatst: 16 nov 2005, 21:21
door Arqentus
PHO schreef:Als er nu 1 bedrijf is dat veel winst maakt is het Belgacom.
En dat is hetgeen dat telt, hoeveel geld wordt er verdiend, en hoe kunnen we de opbrengsten nog verhogen.
Idd ... kijk even naar het nieuws van vandaag. Wat is er aanwezig: Belgacom wilt 1000 man overbodig personeel weg. Als je ziet naar hun winst dat ze al draaien ( wat ongeloofelijk is ), en dan wilt men nog eens 1000 man weg om nog meer winst te hebben. Wedden dat de management niet met een 2de hands auto rijd
Idem met hun VDSL. Waarom pushen ze dat, en weigerden ze ADSL2, omdat het beschermd is ( moeten geen concurrenten erop toelaten), wat hun monopolie positie enkel maar ten goede komt.
En zeg nu zelf, 28200+ votes op dit moment nu al, en dat negeren ze nog altijd?
Voor bedrijven is het altijd simpel geweest: een product zo lang mogelijk melken. En als er geen concurrentie is, dan kan men enorm lang de consument blijven melken ( zeker als je gans het distributsie net in je handen hebt ).
Het is toch maar erg, als je weet dat gans het telefoon net gebouwt is met onze belanstingbetalers geld, en dat zij nu dit zelfde net kunnen gebruiken om alle providers uit te melken, en concurrentie onmogelijk te maken ( of ze moeten miljarden investeren, waardoor ze nooit kunnen concurreren met BC op prijs, sinds BC het gratis gekregen heeft ).
Infeiten ... sinds het opgebouwt is met belastingbetalers geld, en BC werd een publiek bedrijf, zouden we infeiten niet ons deel mogen terugkrijgen? Zij gingen publiek, en waren geen staatsbedrijf meer. Money back?
Geplaatst: 16 nov 2005, 22:18
door toerist
yup wij (of onze ouders) hebben volledig belgacom netwerk betaald.
ik heb skynet verlaten (omwille van limiets, niet dat ik FUP nodig heb, geef me nu 25/30 gigs en daar kom ik waarschijnlijk nooit aan)
maar ipv die petitie te ondertekenen, als we nu es moesten IEDERE week de vrijdagavond om 20.00 met die 25.000 ondertekenaars een mail sturen naar BG, zouden ze da aankunnen hun server? maar dan ook IEDERE week, maanden aan een stuk.....
zouden ze ons dan nog negeren zoals ze nu zeggen : al moesten er een miljoen tekenen, laat ze hunzelf fuc*** ?? (hun eigen woorden)
geef ONZE betaalde koperdraden vrij ( zakkenvullende regeringsleiders, maak daar es een punt van met de verkiezingen, wie weet
vul je nog paar jaar jullie zakken
maar doe je es iets voor ons )
Geplaatst: 16 nov 2005, 23:12
door Ofloo
Ik snap zelfs niet waarom men een telefoonlijn nodig heeft, aangezien dat men het dslsignaal ook moet betalen aan belgacom. Vroeger was dat een 1300 bef. Ik ga toch ook geen dsl moeten nemen van belgacom om telefoon te krijgen eh..
Geplaatst: 16 nov 2005, 23:22
door Sub Zero
Ofloo schreef:Ik snap zelfs niet waarom men een telefoonlijn nodig heeft, aangezien dat men het dslsignaal ook moet betalen aan belgacom. Vroeger was dat een 1300 bef. Ik ga toch ook geen dsl moeten nemen van belgacom om telefoon te krijgen eh..
Ga maar eens naar een garagist en vraag hem naar een airco voor een wagen, maar dat je niet de wagen wil, maar alleen de airco. Hij zal u ook eens raar bekijken denk ik zo.
Geplaatst: 16 nov 2005, 23:50
door Robbe
Sub Zero schreef:Ofloo schreef:Ik snap zelfs niet waarom men een telefoonlijn nodig heeft, aangezien dat men het dslsignaal ook moet betalen aan belgacom. Vroeger was dat een 1300 bef. Ik ga toch ook geen dsl moeten nemen van belgacom om telefoon te krijgen eh..
Ga maar eens naar een garagist en vraag hem naar een airco voor een wagen, maar dat je niet de wagen wil, maar alleen de airco. Hij zal u ook eens raar bekijken denk ik zo.
Die vergelijking gaat echt ni op ze, want voor xDSL kunde perfect zonder die telefonie dienst werken, ze doen het gewoon ni omdat dat een mooi extratatje is, en zolang ze iedereen kunnen laten geloven dat ge da echt wel nodig hebt zullen ze da ook wel blijven doen.
Het enige dage van hen nodige hebt is diene coaxdraad waarover het xDSL signaal gaat.
Het is hier trouwens al een paar keer aan bod gekomendat het wel degelijk mogelijk is om een telefoonlijn te hebben voor xDSL, maar zonder de telefonische dienst erop
Geplaatst: 17 nov 2005, 00:10
door Sub Zero
Maar toch betaal je nog altijd abonnementsgeld voor de telefoonlijn die je gebruikt waar je ADSL-signaal over gaat. 't Is trouwens geen COAX, das de gewone TV-kabel
Geplaatst: 17 nov 2005, 03:14
door Ofloo
Toch blijf ik erbij als je dslsignaal neemt bij belgacom, betaal je ook voor die dienst en dus ook voor het onderhoudt van die lijn. Dus in principe betaal je 2 maal onderhouds kosten voor dezelfde lijn. Want ook bij telefoon abonnements geld betaal je dit. Dus zou het gemakkelijk zonder kunnen. Waarom kan het bij de kabel en niet bij de telefoon, bekijk het zo je moet ook geen tv abonnement hebben om via telenet te telefoneren.
Erger nu vind belgacom ook nog dat men dsl bij hun moet nemen als je tv wilt via belgacom, dus om tv te kunnen kijken via belgacom moet men een telefoon abonnement, skynet abonnement & tv abonnement nemen.
'k weet het, het is al een tijd zo. Maar ik vind het gewoon te zot voor woorden dat men dit normaal vindt.
Geplaatst: 17 nov 2005, 04:21
door Arqentus
Ofloo schreef:'k weet het, het is al een tijd zo. Maar ik vind het gewoon te zot voor woorden dat men dit normaal vindt.
De mensen met beetje technise kennis vinden dat niet normaal hoor...
Maar de mensen die daar iets aan kunnen doen = de staat. Wat heeft de staat ... ja ... 50%+1 aandelen van Belgacom. Die aandelen brengen ieder jaar een mooi $$$ op. Hoe meer winst Belgacom maakt, hoe meer winst voor de staat via aandelen & belastingen. Waarom zou de staat dan iets doen aan deze koppelverkoop. Grappiger nog, is het feit dat ze het juist legaal maakte om telefoon, adsl etc te kunnen koppelverkopen in 1 packet.
Men verteld te gewoon burger al jaren het sprookje van telefoon met actieve lijn is nodig voor ADSL. Als je echt zaagt & dreigt, dan kan je het voor elkaar krijgen om zonder telefoon toch ADSL te krijgen, maar dat kan je meestal enkel als je rechten gestudeerd hebt of zo, zodat je de mensen bij Belgacom effe schrik aanjaagt. Zijn maar weinig mensen waarmee het gelukt is. En zelf dan durven ze je wel een kloten door ineens de lijn te activeren naar telefoon, en dan factuur op te sturen alsof je de telefoon activatie zelf aangevraagt hebt. Tis daarom dat zelf de mensen met technise kennis de moeite er niet om doen. Meer miserie dan het waard is.
En dat sprookje vertellen ze ook met de limieten. Een klein aantal legt gans het netwerk plat als er geen limieten zouden zijn *lol* Dat betekend dat het netwerk gewoon geen capasiteit heeft, en dat men enkel maar upgrade als de mensen met 10GB >de capasiteit. Men is al jaren puur winst aan het draaien, met weinig tot geen aanpassingen aan het net.
Ik kan aannemen dat een klein ISP problemen heeft met veel groot gebruikers maar ja, het is toch niet verbasend. ISP A kondigt FUP aan, hup, alle grootgebruikers daar naartoe sinds er geen alternatief is in Belgie, plop, ISP plat. Bij NL is het veel meer evenredig verdeelt, waardoor iedere ISP de grootgebruikers deelt, met gevolg dat geen één ISP enorme capasiteit problemen heeft.
Probleem is zoals ervoor aangekondigt, BC & Telenet beheren de nets. Zolang ze dit beheren, kunnen ze doen & vragen wat ze willen. En zelf 28.000 man voters negeren ( op een vrij brutale manier - vond die BC responce niet PR waardig, beetje van: "we hebben het voor het zeggen, stfu, en geef ons uw geld want je hebt toch geen keuze" ).
Geplaatst: 17 nov 2005, 12:59
door ubremoved_539
Ofloo schreef:Toch blijf ik erbij als je dslsignaal neemt bij belgacom, betaal je ook voor die dienst en dus ook voor het onderhoudt van die lijn. Dus in principe betaal je 2 maal onderhouds kosten voor dezelfde lijn.
Nee... je DSL abonnement dekt enkel de kosten voor je internet verbinding (DSLAM, routers, connectiviteit, bandbreedte, ...) maar niet de kosten van het koperdraadje in de grond ! Daarvoor moet je een telefoonabonnement nemen (al had met dit beter een "draadjes" abonnement geweest wat eigenlijk het raw-copper verhaal is, zij het dat dit geen correcte prijs heeft).
Het is dus niet meer dan logisch dat je steeds een telefoonabonnement moet hebben... per slot van rekening als er iets fout is met je koperpaar moet iemand het ook komen oplossen... of dacht je soms dat bv. RealDSL of welke ADSL provider dan ook jou stoep komt openleggen ?
Het ADSL verhaal is in dat opzicht trouwens veel correcter dan bij TN... daar betaal je als onderdeel van je internet abonnemt voor de coax, evenals bij je telefoonabonnement, en nogmaals bij je TV !
Geplaatst: 17 nov 2005, 13:05
door Ofloo
Dan moeten ze maar 1 euro extra rekenen bij die 1300 frank
want meer zal het onderhoud nooit zijn. Je gaat me toch niet vertellen dat het 17 euro kost om een lijn te onderhouden, want dan voel ik me serieus bedrogen ze, dan had ik onderhand al glasvezel bij mij thuis binnen moeten hebben.
Geplaatst: 17 nov 2005, 13:11
door Ofloo
Hij vraagt zich ook af of er echt een vraag is naar een hogere datalimiet. "Zelfs al zijn de 19.000 handtekeningen [ten tijde van schrijven, nvdr] op de petitie echt, dan is dat maar een fractie van de meer dan een miljoen abonnees", zegt Margot. Volgens de woordvoerder loopt slechts een kleine groep Skynet-surfers tegen de 10-GB limiet op. Het aantal abonnees dat via zogenaamde volumepacks de limiet verhoogt met 5 GB telt maandelijks maar "enkele duizenden", schat Margot. "Voor normaal gebruik komt u zelfs niet in de buurt van 10 GB." Belgacom lijkt de datalimiet dan ook voornamelijk te zien als een manier om de netwerkcapaciteit te beschermen tegen zware gebruikers die bijvoorbeeld veel films downloaden.
haha,
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/s ... folder.jsp kijk eens in het rechter hoekje ..
der staat letterlijk "Grotere transfers in het vooruitzicht, beschik over 5gig extra voor u ADSL verbinding" gaat er maar een paar keer over met u muis ..
Geplaatst: 17 nov 2005, 13:34
door mr_willes
"Nee bijna niemand heeft behoefte aan een webcam!"
"webcam kopen?"
Waardeloos bedrijf ben je dan
Geplaatst: 17 nov 2005, 15:30
door Arqentus
Nog een klein beetje, en de 30.000 is er bijna ( nog 880 votes te gaan ).
Site is wel momentum aan het verliezen. Je ziet dat de bezoekers aantal aan het zakken is sinds de piekdag ( 13de ).
Wat mij verbaasd is het feit dat je op de Telenet Internet Klantenvereniging ( PUB
http://www.tik.be/ ) geen woord ziet staan op hun nieuws i.v.m deze poll. Je zou denken dat een klantenvereniging zoiets graag zou focusen voor haar leden ...
Geplaatst: 17 nov 2005, 15:39
door Gast
Telenet heeft hun infrastructuur uitgebouwd naar de DocSIS 2.0 standaard dus zouden ze perfect in staat moeten zijn om hogere snelheden/limieten toe te laten?
In 2007 worden TN en BG hun netwerk opengesteld voor concurrentie dus nog eventjes wachten...
Geplaatst: 17 nov 2005, 15:49
door Gast
In 2007 worden TN en BG hun netwerk opengesteld voor concurrentie dus nog eventjes wachten...
Even vraagje ter verduidelijking (eerder gericht op kabelnet v TN)...
Telenet heeft de afgelopen jaren redelijk wat centen opgehoest met 't opkopen vh kabelnet (her en der). M.a.w. zou dit nu dus eigendom v TN zijn...
Hoe kan dan iets opengesteld worden aan andere concurrenten als het netwerk eigendom is v Telenet? Tenzij natuurlijk die concurrent eerst redelijk wat centen ophoest om van dat netwerk gebruik te mogen maken...
Geplaatst: 17 nov 2005, 15:59
door ubremoved_539
Ofloo schreef:Dan moeten ze maar 1 euro extra rekenen bij die 1300 frank
want meer zal het onderhoud nooit zijn. Je gaat me toch niet vertellen dat het 17 euro kost om een lijn te onderhouden, want dan voel ik me serieus bedrogen ze, dan had ik onderhand al glasvezel bij mij thuis binnen moeten hebben.
Eerst en vooral, het is 6.5 euro (niemand verplicht jou een volwaardig telefoonabonnement te nemen), en ten tweede op 10 jaar tijd betaal je nog geen 800 euro... misschien moet je eens navragen aan een zelfstandige wat hij daarvoor kan doen met inbegrip van werkuren, lasten, apparatuur, materialen, ...
Geplaatst: 17 nov 2005, 16:02
door ubremoved_539
Anonymous schreef:Tenzij natuurlijk die concurrent eerst redelijk wat centen ophoest om van dat netwerk gebruik te mogen maken...
Lol... dacht je soms dat ze het gratis mochten gebruiken... dan wil ik morgen ook wel ISP worden
Geplaatst: 17 nov 2005, 16:11
door Gast
r2504 schreef:Lol... dacht je soms dat ze het gratis mochten gebruiken...
Zeker niet
Maar de gast die voor mij postte heeft blijkbaar de indruk dat er in 2007 een superconcurrentiestrijd gaat openbreken. Ik ben daar hoegenaamd niet zo zeker van, net omdat achterliggend TN & BGC -begrijpelijk- baas blijven van hun netwerk.
Imo ben ik ietwat terughoudend tegen 't openbreken vd concurrentie, cfr. vrije energiemarkt: daar werd er ook volop beloofd dat de prijzen naar beneden zouden gaan dankzij de hogere concurrentie. Nu dacht ik dat Test Aankoop een tijd geleden aangetoond had dat dit bijlange (nog) niet gebeurd was.
correct me if I'm wrong...
Geplaatst: 17 nov 2005, 21:54
door Nob
Als een bedrijf als BGC zo omgaat met zijn klanten is het simpel voor mij. Ik schakel over naar edpnet. Spijtig da'k nog altijd BGC moet nemen voor de telefoonlijn.
greetz,
Nob
Geplaatst: 17 nov 2005, 22:15
door toerist
Anonymous schreef:Imo ben ik ietwat terughoudend tegen 't openbreken vd concurrentie, cfr. vrije energiemarkt: daar werd er ook volop beloofd dat de prijzen naar beneden zouden gaan dankzij de hogere concurrentie. Nu dacht ik dat Test Aankoop een tijd geleden aangetoond had dat dit bijlange (nog) niet gebeurd was.
correct me if I'm wrong...
De electriciteitsprijzen zijn inderdaad veel gedaald.
Maar het probleem is dat de regering alles verknoeid heeft, door 7 (ongeveer) verschillende extra heffingen erop te heffen....
info vreg :
* De transmissiekost (ook wel het transmissienettarief genoemd) is de vergoeding voor het vervoer van de elektriciteit over het gebruik van het transmissienet (het net met een spanning van meer dan 70 kV). Dit tarief is een vast tarief, dat wordt goedgekeurd door de federale regulator, de CREG.
* De distributiekost (ook wel het distributienettarief genoemd) is de vergoeding voor de distributienetbeheerder voor het vervoer van elektriciteit over zijn net naar de eindafnemer. Ook dit tarief is een vast tarief, dat wordt goedgekeurd door de CREG.
* De heffingen worden bepaald door de verschillende overheden. Het gaat over de energiebijdrage, de federale bijdrage (omvat de financiering van de CREG, de bijdrage voor de denuclearisatie van de nucleaire sites, de bijdrage voor het Kyoto-fonds en de bijdrage voor het sociaal fonds), de toeslag beschermde klanten…
* De energiekost wordt bepaald door de leverancier. Het is voornamelijk op dit niveau dat een leverancier zich kan profileren ten opzichte van andere leveranciers. Deze energiekost is afhankelijk van de volgende factoren:
o de kosten voor de productie of aankoop van elektriciteit door de leverancier;
o de hoeveelheid elektriciteit die u als afnemer verbruikt en het tijdstip waarop u deze energie verbruikt: het zogenaamde verbruiksprofiel;
o de administratieve kosten van de leverancier (bv. facturering, organiseren klantendienst,.);
o de kosten die de leverancier maakt om te voldoen aan de openbaredienstverplichtingen (zoals de kost voor het investeren in productie van elektriciteit op basis van hernieuwbare energie of het bekomen van groenestroomcertificaten);
o de winstmarge van de leverancier.
Dus denk dat met vrijmaking kabelnet etc... ook wel zelfde zal gebeuren
Geplaatst: 17 nov 2005, 22:27
door Buster
Waarom zit in limburg (interkabel) enkel telenet op de kabel? Het netwerk is niet van hun dus zou het toch ook mogelijk moeten zijn dat andere providers hier ook kabel internet mogen op aanbieden?
Geplaatst: 17 nov 2005, 22:57
door dopke
Buster schreef:Waarom zit in limburg (interkabel) enkel telenet op de kabel? Het netwerk is niet van hun dus zou het toch ook mogelijk moeten zijn dat andere providers hier ook kabel internet mogen op aanbieden?
TN zal wel een bescheide bijdrage hebben geleverd voor de vernieuwing van het kabel netwerk , inruil voor de belofte dat zij de ENIGE aanbieder van inet op de kabel zou zijn . Bandbreedte is hier meer dan genoeg ( node's gaantot max 1000 abbonees hier, en als er 300 op een node zitten is het veel ) . Hopelijk gelden deze afspraken niet lang meer , zodat wij hier tenminste ons voordeel doen door wat concurentie .
Geplaatst: 17 nov 2005, 23:19
door Ofloo
nee dat is maar even dan verschijnt er in de hoek iets over volume..
Geplaatst: 18 nov 2005, 16:26
door wasa
31 000 + stemmen reeds op die petitie, maar gaat die persoon/groep die die website gecreeërd heeft feitelijk daar nu nog iets mee doen? ik begin te vermoeden dat hij echt geen gebruik meer maakt van het momentum (dat nu toch aan 't minderen is) of heeft die reactie van Belgacom/Telenet er misschien iets mee te maken?
Geplaatst: 18 nov 2005, 17:18
door meon
goh... ik zou bijna durven zeggen ... I've told you so!
Geplaatst: 18 nov 2005, 17:25
door Arqentus
wasa schreef:31 000 + stemmen reeds op die petitie, maar gaat die persoon/groep die die website gecreeërd heeft feitelijk daar nu nog iets mee doen? ik begin te vermoeden dat hij echt geen gebruik meer maakt van het momentum (dat nu toch aan 't minderen is) of heeft die reactie van Belgacom/Telenet er misschien iets mee te maken?
Heb mijn twijfels dat de persoon achter de site er idd niks mee doet. Nogal weinig feedback op te merken. Geen interviews aan kranten, etc.
Ipv de sugesties op de website te zetten, zou hij actie moeten ondernemen, door zelf de ministers etc aan te schrijven & de problemen aan te kaarten. Of hij moet enkel mensen mee samenwerken. Maar zoals wasa opmerkt, en ik ook al door had, dat de site begint te sterven. Bezoekers aantal droped met 1000 man / dag. Men zit nu nog maar aan 6000. En met maar een 1000 tal inschrijvingen / dag ( en aan het zakken ).
Geplaatst: 18 nov 2005, 17:33
door Arqentus
meon schreef:goh... ik zou bijna durven zeggen ... I've told you so!
Mja, sorry Meon, maar Userbase crew zouden de laatste mogen zijn om met de vinger te wijzen. Het newsarticle i.p.v de poll aankonding die korte tijd na dat het online was, er terug afgehaalt is ... Dat was een vrij goed teken dat userbase de poll weigerde te steunen, en nu komt men beetje opscheppen dat de poll aan het uitsterven is. Tja ... Als iedereen reageerd zoals userbase zelf, tja ... Er is hier nogal een willekeur van welk nieuws men wel waardig vind ... SurfADSL overgenomen door Scarlet ... niet nieuwswaardig. De Poll met intussen 31.000 newsposts ( en niet dankzij userbase ), niet nieuwswaardig. Enkel de afbrekende critiek van Telenet & Belgacom was nieuwswaardig. Tja ... Maar ja, je bent niet de enigste site die weigerde mee te werken om het thema in de aandacht te brengen.
Geplaatst: 18 nov 2005, 17:39
door meon
hey hey, ik reflecteer hier puur een persoonlijke mening. Het had misschien wél iets kunnen worden als er op voorhand goed over nagedacht was van wat de te volgen stappen waren, maar dat heeft de maker pas gerealiseerd NA dat de poll gestart was!
En er is nooit een nieuwsbericht geweest over deze poll omdat dat enkel voor dubbelposting zou zorgen op dit forum. Iemand heeft ergens heel in het begin dat gemeld zonder verhaal rond. Daar zijn n-tallen replies op gekomen. Een nieuw topic starten op de frontpage doe ik dan ook niet. Er zijn denk ik nog 9 andere nieuwe topics gestart naar die poll. Die zijn allemaal gesloten of verwijderd, met verwijzing naar het éne topic dat hier over ging.
Willekeur in het nieuwswaardig maken heeft te maken met het beperkte systeem dat de frontpage ons momenteel biedt. We hebben 2 opties: ofwel op de homepage, ofwel niet. Voor de nieuwe site komt er een beter systeem op dat gebied!
Geplaatst: 19 nov 2005, 02:14
door Arqentus
Well, als je nieuws wilt:
Reactie van het team achter geendatalimiet.be op de uitspraak van Jan Margot van Belgacom
Citaat Jan Margot – Het Nieuwsblad – maandag 14 november 2005
“De limiet is er, behalve om de snelheid te garanderen, ook om het oneigelijk gebruik van breedband tegen te gaan, om te voorkomen dat iemand elke dag een paar films downloadt. Het is een zeer kleine minderheid die de genzen overschrijdt. Al staan er morgen 2 miljoen handtekeningen on line, we zullen niet inbinden.”
Onze reactie :
Wij gaan ervan uit dat breedbandinternet bedoeld is om multimediatoepassing bij de mensen thuis te krijgen. De laatste jaren is er een enorme evolutie geweest op het internet waardoor bestanden meer en meer bandbreedte (en dus ook datavolume) opslorpen.
Door de hinderlijke limieten kunnen de klanten van zowel Belgacom als Telenet, en andere breedband ISP’s het internet niet volledig benutten.
Ze zijn vaak genoodzaakt om hun surfgedrag drastisch aan te passen om onder de limiet te blijven. Hierover kan u alles lezen in de rubriek gebruikerservaring op deze site.
Zoals de heer Margot aanhaald is het enkel een zeer kleine groep die de grenzen overschrijdt. Moet de rest van de klanten daarom gestraft worden?
Op 18 november zijn er al 30.700 mensen die de petitie hebben ondertekend. Het is een zeer klantonvriendelijke houding van Belgacom om direct te zeggen dat ze geen rekening zal houden met deze petitie.
Er werd zelfs nog niet geluisterd naar onze argumentatie.
Deze week werd via de pers meegedeeld dat Belgacom al 20.000 klanten heeft voor hun IDTV aanbod. Dit is een breedbandtoepassing die heel veel datavolume verbruikt. Blijkbaar is het Belgacom – ADSLnetwerk dus wel klaar voor een veel hoger dataverbruik.
De huidige uploadsnelheid is ook belemmering van elke breedbandapplicatie.
Bijvoorbeeld: werken van thuis uit is niet mogelijk door deze hinderlijke limitering van de uploadsnelheid. Dit zou nochtans het fileleed waar elke Belg dagelijks mee geconfronteerd wordt, sterk reduceren.
Nu moeten sommige mensen noodgedwongen de verplaatsing naar het werk maken om gebruik te kunnen maken van het veel snellere bedrijfsnetwerk.
Samengevat levert dit volgende standpunten op :
* Limieten van 50 GB of meer die vallen onder een FUP
(U kan ofwel 50 GB uploaden ofwel 50 GB downloaden, ofwel een som van beide dat als totaal 50 GB geeft)
* Behoud of daling van de prijs van het abonnement
* Verhoging uploadsnelheid tot 800 Kbps of meer.
Volgens onze berekeningen komt het er op neer dat om de 10GB effectief op te gebruiken, zonder op smalband te komen, de upload en de downloadcapaciteit bij constant verbruik (vebruik van 24 uur per dag, 30 dagen lang) niet hoger dan 32.4kbps mag zijn Dit is 4 KB/s , een snelheid die dateert uit het 56K-modem tijdperk.
Wij zouden deze standputen graag zo snel mogelijk willen realiseren. Wij zullen de dialog met Belgacom en Telenet zeker niet uit de weg gaan, maar dan moet men bij beide partijen wel bereidt zijn om naar ons te luisteren.
Indien sommige van onze standpunten niet haalbaar zijn voor Belgacom en Telenet willen wij een tijdelijke oplossing tot als een er betere technologie voor handen is.
Graag zouden wij ook weten wanneer welke technologie geïmplementeerd zal worden op beide breedbandnetwerken.
Ten opzichte van de ons omringde landen heeft het particuliere breedbandnetwerk in Belgïe een achterstand. Op termijn gaat ons land daardoor aan concurrentiekracht verliezen.
Het wordt dus dringend tijd dat Belgacom en Telenet het probleem erkennen en gehoor geven aan hun klanten.
De mensen achter de site zijn:
Wie zijn wij? Bart Thoelen, Tim Costermans, Bert Houben en Joris Arits
Feedback kan nu ook op een forum opgezet door deze mensen:
http://193.138.205.47/~geendata/forum/
PS: bijna 32.000 ( 31.928 terwijl ik dit post ).
Geplaatst: 19 nov 2005, 09:21
door bambipower
Arqentus schreef:Well, als je nieuws wilt:
De mensen achter de site zijn:
Wie zijn wij? Bart Thoelen, Tim Costermans, Bert Houben en Joris Arits
Feedback kan nu ook op een forum opgezet door deze mensen:
http://193.138.205.47/~geendata/forum/PS: bijna 32.000 ( 31.928 terwijl ik dit post ).
heel mooi,
persoonlijk kreeg ik ook schrik dat het nu ging gedaan zijn met de petitie. Goed dat ze niet doodvalt.
Als we met z'n allen er werk van proberen te maken, dan zal ze misschien nut hebben gehad.
ik ga er alleszins mee voor.
Geplaatst: 19 nov 2005, 10:25
door Tae
Ik ben blij dat er al zoveel mensen hebben op gereageerd op die petitie, zo zie je dat het toch nog iets heeft uitgehaald.
De reactie van de twee grote ISP bedrijven, was wel te verw8 die gaan niet snel iets veranderen.
De enigste manier om verandering te brengen is dat mensen overstappen naar de concurrentie Scarlet, Edpnet, Versatel, etc...
Dan zullen ze wel snel hun limieten moeten aanpassen !
Op het moment zie ik nog niet snel iets gebeuren als er geen meerdere bedrijfjes komen zoals Realadsl of betere abo's.
Daarom mensen ipv te klagen en te zeveren, kun je beter al overstappen naar de concurrentie die meestal betere abo's aanbieden dan de twee grote op dit moment !!! Ook de mensen informeren en aanraden voor zker niet Belgacom of Telenet te nemen, ik probeer dit alvast toch aan mijn vriendenkring en familiekring !
Geplaatst: 19 nov 2005, 10:38
door netdata
Tae schreef:Ik ben blij dat er al zoveel mensen hebben op gereageerd op die petitie, zo zie je dat het toch nog iets heeft uitgehaald.
Veel? ik vind dat erg relatief...
Als 20 000 mensen mij persoonlijk 1 euro geven dan vind ik 20 000 mensen heel erg veel ja.
Maar 20 000 mensen op een klantenbestand van meer dan 3 miljoen Belgische mensen vind ik bitter weinig...
das nog niet eens 1% van de internet gebruikers.
Daar zou ik als ISP (hoe arrogant het ook mag zijn voor die net ene %) ook niet van wakker liggen hoor...
Ik juig ook FUP aan begrijp me nie verkeerd he
maar dit is echt niet de manier.
Hier ligt echt niemand wakker van (buiten die 1ne %)