Pagina 2 van 3
Geplaatst: 02 feb 2006, 21:13
door Braindamage
Block schreef:Hoe komen die aan het geld om de laatste kilometer te betalen? gratis tot de centrale kan geen probleem zijn, maar dan?
Is promotie hé, dus zal hen waarschijnlijk wel geld kosten, ofwel behoort het tot een deal die ze hebben met operatoren...
Het zal wel ze geregeld zijn dat het voor hen voordelig is zeker, ofwel nu kosten maken om klanten te binden. Er staat trouwens nergens dat het permantent gratis is, er zijn al een paar landen verwijderd sinds voipstunt bezig is.
Geplaatst: 04 feb 2006, 13:44
door Funfile
Limburg schreef:Het is allemaal dezelfde grote Duitse provider, ook voipstunt, voipbuster en misschien nog wat anderen behoren daartoe.
De proxies hebben meestal dezelfde ip adressen.
Per aanbieder verschillen soms kleine details.
voipbuster bijgevoegd
Ai, vandaag tot een rare vaststelling gekomen : Sipdiscount factureert mijn Belgische vaste lijngesprekken. Even op hun website gekeken : België is inderdaad 0,5 cent per minuut, terwijl ik op 15 januari nog gratis gebeld heb. Het blijft evenwel goedkoop. Voipbuster is wel terug gratis binnen België (vaste lijnen).
Geplaatst: 05 feb 2006, 16:33
door Braindamage
www.voipstunt.com is ook gratis naar Belgische vaste lijnen, ik wist niet dat voipbuster ook België in zijn gratis lijst had gezet, mja in principe maakt het niet uit, want beide zijn van hetzelfde bedrijf.
En ik heb mij al voor €10 geactiveerd, dus ...
Geplaatst: 05 feb 2006, 18:27
door Limburg
Op
http://www.voipconfig.de/ vind je een voorbeeld hoe een linksys voip phone adapter te configureren voor voipbuster, voipstunt, sipdiscount en sipgate. (even op Line 1-4 klikken )
Dezelfde instellingen gelden ook voor de Sipurabox waar de voipsoftware voor de Linksys vandaan komt.
Beiden zijn een Cisco dochter.
Geplaatst: 06 feb 2006, 00:40
door Ken
Ik werk nu met m'n ZyXEL prestige 2602H modem/router op voipbuster
echt zalig, gewoon nen analoge simpele telefoon aansluiten op die ZyXEL en dat werkt en lekker gratis
Er zijn twee entries op die ZyXEL dus 'k zal er nog es een draadloze foon bijkopen ook
Geplaatst: 06 feb 2006, 16:48
door zorro
Weet er iemand of ik een belgisch nummer kan "kopen" om aan mijn SIP account te koppelen ?
Je kan natuurlijk een abo nemen bij Torando maar dat is te duur.
Weet er iemand andere mogelijkheden ?
Geplaatst: 06 feb 2006, 20:09
door Ken
Ik denk dat het nog niet mogelijk is, Belgacom wil geen nummers vrijgeven denk ik.
Geplaatst: 06 feb 2006, 20:25
door netdata
zorro schreef:Weet er iemand of ik een belgisch nummer kan "kopen" om aan mijn SIP account te koppelen ?
Je kan natuurlijk een abo nemen bij Torando maar dat is te duur.
Weet er iemand andere mogelijkheden ?
Jawel hoor, perfect mogelijk.
Ik werk op zulke manier.
50€/jaar is die kost.
www.packetnet.be
het nummer dat je krijgt is in de 02 of 03 zone....
03/7474X.XX
Geplaatst: 06 feb 2006, 21:56
door zorro
Ik heb mischien iets gevonden.
www.ehds.be
Je kan hier een Belgisch tel nr kopen voor het eenmalige bedrag van 66.55€ .
Kent er iemand dit bedrijf ? service ? ...
Geplaatst: 06 feb 2006, 23:13
door Braindamage
Ik heb de VPAD01 aangekregen en direct getest seh
Was wel even prullen met de settings voor voipstunt en ik heb hem in de router in de DMZ moeten plaatsen
Heb nog geen gesprekken gevoerd via de adapter, maar al wel naar onze eigen gewone vaste lijn gebeld om te kijken of het werkte.
Alles lijkt te werken en ik heb in de settings ervoor gezorgd dat je een gewoon telefoonnummer kan ingeven (zonder 0032) als landnummer, de adapter verwijderd dan automatisch de 0 van het zonenummer en zet er dan 0032 voor.
Wat ik wel een probleempje vind is dat wanneer je een nummer belt, het een tijdje duurt eer er effectief gebeld wordt, omdat de adapter blijkbaar een tijdje wacht op het ingegeven nummer (daar hij waarschijnlijk niet weet hoe lang het moet zijn). Dit vind ik wel ambetant.
Weet er iemand hoe je die settings kan veranderen?
Je kan een nieuwe Digitmap ingeven die dit definieert, maar spijtig genoeg kan je op de E-tech.nu site hier niks over vinden :s
Er staat zelfs nergens uitleg over al de settings die er mogelijk zijn
Dit doet mij vermoeden dat het een OEM product is gekocht bij een of andere fabrikant, mja zolang ik niet weet dewelke, kan ik ook niet veel aanpassen
Edit : Na lang zoeken op de site, heb ik gevonden dat je een haakje '#' achter het gewenste nummer dient te plaatsen, dan belt hij onmiddelijk.
Ik ga echter een nieuwe draadloze telefoon kopen met een groot telefoonboek, dan kan ik daar de te vormen nummers in plaatsen, waardoor het allemaal nog gemakkelijker wordt
Gewone telefoonnummers via VOIP en Gsmnummers met een prefix via de gewone lijn
Geplaatst: 06 feb 2006, 23:17
door netdata
zorro schreef:Ik heb mischien iets gevonden.
www.ehds.beJe kan hier een Belgisch tel nr kopen voor het eenmalige bedrag van 66.55€ .
Kent er iemand dit bedrijf ? service ? ...
ziet er zeeeeer aanlokkelijk uit !
Vooral het feit dat de sip accounts die ze aanbieden standaard 10 lijnen hebben !!!!
Das dus ideaal voor IVR toepassingen.
Naar GSM verkeer zijn ze ook redelijk goedkoop.
Ga eens informeren of zij nummer portatie toelaten. da zou de max zijn...
Geplaatst: 07 feb 2006, 00:04
door Braindamage
zorro schreef:Ik heb mischien iets gevonden.
www.ehds.beJe kan hier een Belgisch tel nr kopen voor het eenmalige bedrag van 66.55€ .
Kent er iemand dit bedrijf ? service ? ...
Mss begint Edpnet binnenkort ook wel met VOIP diensten, ze zijn de mogelijkheden in ieder geval aan het bekijken, maar willen de problemen die o.a. Versatel en Tele2 hebben vermijden, dus zoeken ze eerst een fatsoenlijke oplossing.
Staat op de site van ehds :
EHDS is reseller voor WeePee, een telefonienetwerk dat volledig gebasseerd is op het internet. Het wordt waarschijnlijk al een stuk duidelijker waarom heel wat zaken gratis of op zijn minst een stuk goedkoper zijn?
Ze verkopen dus gewoon de diensten van WeePee
Edit : Het voordeel van WeePee (en EHDS) is het telefoonnummer. Als je de providers niet mee telt die gratis telefonie naar Belgie aanbieden (zoals voipstunt), dan is WeePee wel duurder dan buitenlandse VOIP providers als je wil bellen naar Telenet, daar de buitenlandse providers waarschijnlijk het verschil niet kennen en dus geen uitzondering maken.
Je kan een telefoonnummer aanschaffen bij WeePee/EHDS, maar dan moet je ook wel bellen naar vaste lijnen aan hun tarieven, terwijl er VOIP providers zijn waarbij dit gratis is (ook voipbuster biedt trouwens weer gratis gesprekken aan naar Belgische vaste lijnen)
Geplaatst: 07 feb 2006, 01:00
door Ken
Mja ik heb de vraag ook al gesteld aan edpnet
Geplaatst: 07 feb 2006, 08:42
door zorro
Domme vraag : Is hetvolgende mogelijk en zo ja met welke adaptor bijvoorbeeld ?
Mogelijkheid 1
Ik heb een discovery lijn.
Als iemand mij opbelt op dit nummer kan ik hem met mijn gewone tel beantwoorden.
Als ik zelf iemand wil opbellen gaat de verbinding autom via bv voipstunt
Mogelijkheid 2
Ik neem een tel nr bij Weepee
Iemand belt me op op dit nr en ik beantwoord het gesprek op mijn gewone tel.
Ik wil zelf iemand bellen en het gesprek gaat via voipstunt of een andere aanbieder
Geplaatst: 07 feb 2006, 10:29
door netdata
zorro schreef:Domme vraag : Is hetvolgende mogelijk en zo ja met welke adaptor bijvoorbeeld ?
Mogelijkheid 1
Ik heb een discovery lijn.
Als iemand mij opbelt op dit nummer kan ik hem met mijn gewone tel beantwoorden.
Als ik zelf iemand wil opbellen gaat de verbinding autom via bv voipstunt
Mogelijkheid 2
Ik neem een tel nr bij Weepee
Iemand belt me op op dit nr en ik beantwoord het gesprek op mijn gewone tel.
Ik wil zelf iemand bellen en het gesprek gaat via voipstunt of een andere aanbieder
Je kan slechts 1 van de mogelijkheiden doen.
Wens je ze alle 2 te doen dan dien je een SIP server te bouwen (asterisk bijvb)
antwoord op mogelijkheid 1:
Dit gaat met een Grandstream HandyTone 486 hier kan je je belgacom lijn aan hangen en als er een inkomende oproep is die beantwoorden met de telefoon. Bellen kan je dan doen via voipbuster of ook nog steeds langs de belgacom lijn.
Mogelijkheid 2:
Dit zal je niet kunnen hetzij met een SIP server zoals asterisk.
echter asterisk is niet zo een eenvoudige settup daar alles via CLI verloopt en niets grafisch is.
Geplaatst: 13 feb 2006, 11:31
door zorro
dommel heeft nu ook een nieuwe sip service.
http://www.dommel.be/nl/voice/index.php?cust=home
en zo ook phonext.be
Weet er nog iemand andere Belgische aanbieders ?
Mij lijkt weepee nog altijd het interessantste , niet ?
Geplaatst: 13 feb 2006, 14:16
door netdata
Knap om te zien dat steeds meer en meer bedrijven:
- VoIP aanbieden
- Ook Open aabieden (SIP, of H323)
Wat me wel tegenvalt bij dommel zijn de toch redelijk hoge kosten naar telenet... Je weet immmers niet of je nu naar telenet of naar belgacom belt.
Ook phonext.be is tamelijk duur, maarja
Ik moedig deze bedrijven zeker aan !
Geplaatst: 13 feb 2006, 15:02
door Ofloo
Ik vind het alleen triestig dat deze nog steeds geld aanrekenen per minuut. Dus eigenlijk vind ik het spijtig dat het nogal duur is voor voip..
Geplaatst: 13 feb 2006, 15:17
door Fraggle
Hoe werkt het eigenlijk als je een programma als voipbuster gebruikt op een computer die ook dient om muziek, films etc... af te spelen?
Is het mogelijk om zowel gewone boxen en een headset aan te sluiten?
Wordt het andere geluid (zoals muziek) dan gemute bij een inkomend telefoontje?
Ik verhuis binnenkort naar Portugal dus voipbuster of iets dergelijk zou me wel redelijk wat geld kunnen uitsparen.
Geplaatst: 13 feb 2006, 16:33
door netdata
Fraggle schreef:Hoe werkt het eigenlijk als je een programma als voipbuster gebruikt op een computer die ook dient om muziek, films etc... af te spelen?
Is het mogelijk om zowel gewone boxen en een headset aan te sluiten?
Wordt het andere geluid (zoals muziek) dan gemute bij een inkomend telefoontje?
Ik verhuis binnenkort naar Portugal dus voipbuster of iets dergelijk zou me wel redelijk wat geld kunnen uitsparen.
Wat ik in dat geval aanraad is een 2de sound card
ofwel een USB headset of een USB-phone.
Zo kan je instellen dat de rigntone uit de speakers moet komen (soundcard 1)
zo hoor je iets rinkelen als je een film aan het zien zijt.
En je kan perfect via soundcard 2 bellen via een headset (of via de usb headset he)
Geplaatst: 13 feb 2006, 18:37
door Fraggle
Merci. De usb headset lijkt mij het makkelijkst dan.
Geplaatst: 13 feb 2006, 23:31
door Ofloo
'k Wou even melden dat je na verloop van tijd inderdaad bij voipstunt 10 euro ex vat moet betalen.. om het te kunnen blijven betalen, maar niet getreurd voor degene met geen creditcard ze ondersteunen moneybookers waar je credits kan toevoegen mits overschrijving.
Geplaatst: 15 feb 2006, 15:54
door Limburg
Ofloo schreef:Limburg schreef:Voor het deposit gestort was werd elke verbinding na 1 minuut verbroken.
En ondertussen kan dit nog niet verandert zijn..???
Ofloo, mijn accountje, dat eerst geen langere gesprekken dan 1 minuut toestond, werkt nu ook, zoals de jouwe, onbeperkt!
Kennelijk werkt dat niet meteen onbeperkt maar pas na een aantal dagen.
Bijgevoegd:
Zie net je bovenstaande post, hoe lang schat je de tijd in dat je zonder deposit kon bellen?
Geplaatst: 15 feb 2006, 17:29
door Ofloo
Limburg schreef:Ofloo schreef:Limburg schreef:Voor het deposit gestort was werd elke verbinding na 1 minuut verbroken.
En ondertussen kan dit nog niet verandert zijn..???
Ofloo, mijn accountje, dat eerst geen langere gesprekken dan 1 minuut toestond, werkt nu ook, zoals de jouwe, onbeperkt!
Kennelijk werkt dat niet meteen onbeperkt maar pas na een aantal dagen.
Bijgevoegd:Zie net je bovenstaande post, hoe lang schat je de tijd in dat je zonder deposit kon bellen?
niet hoelang maar hoeveel hoe meer je belt hoe sneller je der door zit.. denk ik.. allé ik heb het gepost vanaf de moment het niet meer kon dus..
Geplaatst: 02 maa 2006, 07:13
door marieke
goede morgen
mijn broer woont in frankrijk en zei gisteren dat ik voipbusters moest dowloaden, heb ik ook gedaan maar ik kan maar 1 min bellen, wil ik credits kopen en bel naar dat 0909 nummer krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat; heeft hier iemand een oplossing voor?
Geplaatst: 02 maa 2006, 07:36
door Ken
Misschien blokkeert je provider dit nummer. Check eens na of dit zo is.
Hier werkt dit nummer correct.
Geplaatst: 02 maa 2006, 08:35
door netdata
marieke schreef:goede morgen
mijn broer woont in frankrijk en zei gisteren dat ik voipbusters moest dowloaden, heb ik ook gedaan maar ik kan maar 1 min bellen, wil ik credits kopen en bel naar dat 0909 nummer krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat; heeft hier iemand een oplossing voor?
welk 0909 nummer?
Geplaatst: 02 maa 2006, 19:50
door Braindamage
Heb je dit nummer proberen te bellen via de voip dienst of via de gewone telefoonlijn? Want je kan enkel gewone telefoonnummers en gsm nummers bellen via de voip diensten. Speciale nummers werken niet. Je zal dus dat nummer moeten bellen via een gewone telefoon of gsm.
Moest dit ook niet gaan, dan kan je nog altijd via paypal betalen, maar daar heb je natuurlijk een visa kaart voor nodig. Indien paypal beschikbaar is, dan raad ik u aan dit te gebruiken ipv rechtreeks met je visa kaart te betalen aan de voipproviderd. Want als je betaald via paypal dan krijgt de voipprovider je kredietkaartnummer nooit te zien, en dit is nog steeds veiliger omdat paypal betrouwbaar is en goed beveiligd
Geplaatst: 03 maa 2006, 11:39
door Marcky
Iemand ervaring met het betalen via Moneybookers.com.
Geplaatst: 03 maa 2006, 14:43
door nephilimhell
marieke schreef:goede morgen
mijn broer woont in frankrijk en zei gisteren dat ik voipbusters moest dowloaden, heb ik ook gedaan maar ik kan maar 1 min bellen, wil ik credits kopen en bel naar dat 0909 nummer krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat; heeft hier iemand een oplossing voor?
de paypal functie werkt alleszins en betalen via visa kaart ook...
betalen via het telefoonr werkt inderdaad niet....
Geplaatst: 03 maa 2006, 16:36
door Ofloo
Voor mensen in belgie zonder visa raad ik voipstunt.com aan via moneybookers.com .. je kan er een overschrijving doen naar je account en zo betalen ! Ik vind het ook een stuk veiliger .. dan het gebruik van een VISA
ik geloof dat voipbuster dit ook ondersteunt, maar 'k z'n niet zeker.
Geplaatst: 14 maa 2006, 16:17
door zorro
Heb Handytone 486 gekocht en hierop voipbuster gezet.
Werkt prima en gratis naar Belgische nummers !
In de handytone heb ik ingesteld dat hij automatisch de 0032 voor het nummer plaatst dat ik bel.
Weet er iemand of het ook mogelijk is om in te stellen dat de 0 die ik normaal (uit gewoonte) zet voor ieder belgisch nummer , dat hij dat laat wegvallen ?
Geplaatst: 14 maa 2006, 17:19
door Avenger 2.0
Ik ga packetnet nemen. Nja als ze daar meewillen alvast. Support is wat langzaam (bijna een week wachten op een antwoord) en op een of andere manier heb ik mijn registratiegegevens niet gekregen. Ik laat wel iets weten moest het zover zijn
Geplaatst: 14 maa 2006, 18:38
door netdata
Ja de service bij packetnet is niet alles, maar de diensten die ze aanbieden wel!!
tis eigenlijk een joint venture tussen Realroot en Linugen die packetnet.
En bij realroot duurt alles wel wat langer
Geplaatst: 17 maa 2006, 11:44
door Braindamage
zorro schreef:Heb Handytone 486 gekocht en hierop voipbuster gezet.
Werkt prima en gratis naar Belgische nummers !
In de handytone heb ik ingesteld dat hij automatisch de 0032 voor het nummer plaatst dat ik bel.
Weet er iemand of het ook mogelijk is om in te stellen dat de 0 die ik normaal (uit gewoonte) zet voor ieder belgisch nummer , dat hij dat laat wegvallen ?
Ik heb geen Handytone, maar wel een soortgelijk toestel, ook ik heb ingesteld dat ik de nummers maar moet vormen zoals op de gewone telefoonlijn en dat het toestel dan de 0 weglaat en er 0032 voorzet.
Ik heb het volgende ingesteld :
IDD code : 0032
IDD prefix : 00
DDD prefix : 0
Hopelijk kan dit jou helpen.
Ik heb wel gemerkt dat je best alle gevormde nummers afsluit met een # anders gaat hij nog een tijdje blijven wachten alvorens het nummer te bellen.
Zelf heb ik voipstunt (van zelfde bedrijf als voipbuster) ik heb gemerkt dat je door de dag bijna onmiddelijk aansluiting krijgt terwijl je 's avonds soms toch wel een tijdje moet wachten. Heb jij dat probleem ook?
Geplaatst: 17 maa 2006, 12:17
door Limburg
Gebruik hier een Sipura en een Linksys, het gebruik van een goede dialstring voorkomt dat je wachttijden krijgt aan het einde van het nummer of dat je een # moet gebruiken.
Braindamage schreef:Zelf heb ik voipstunt (van zelfde bedrijf als voipbuster) ik heb gemerkt dat je door de dag bijna onmiddelijk aansluiting krijgt terwijl je 's avonds soms toch wel een tijdje moet wachten. Heb jij dat probleem ook?
Hier tientallen gesprekken per dag via voipstunt maar niets van vertraging 's avonds gemerkt. (bestemmings afhankelijk?)
Kwaliteit van de verbindingen altijd goed, verleden week was er een middag dat je niet naar buiten kon bellen (wel onderling voipstunt-vv).
Vreesde toen even dat het afgelopen was met de (gratis) pret maar 's avonds werkte het weer.
Geplaatst: 18 maa 2006, 11:38
door Braindamage
Limburg schreef:Gebruik hier een Sipura en een Linksys, het gebruik van een goede dialstring voorkomt dat je wachttijden krijgt aan het einde van het nummer of dat je een # moet gebruiken.
Dat van die dialstring heb ik nooit goed begrepen, ik gebruik er dus ook gene.
En die vertragingen merk ik echt wel, hoe het komt weet ik wel niet.
Zolang ik in het binnenland blijf met het bellen is de kwaliteit heel goed, maar ik heb eens naar china gebeld, en toen was de kwaliteit toch een pak minder, de andere persoon was moeilijk te verstaan (en neen hij sprak geen chinees, dus dat was niet de reden
). Zelfs toen ik op zijn gsm belde (is gratis naar china) toen was de kwaliteit nog even slecht. Ook met Skype ging het niet zoals het moest, uiteindelijk gewoon via msn met elkaar gebabbeld (spraak) en die kwaliteit was wonderwel heel goed
Geplaatst: 20 maa 2006, 14:34
door zorro
Ik bel de laatste 2 weken altijd met voipbuster.
De kwaliteit is prima !
Ik sluit altijd het nummer af met #.(anders wacht hij 4sec)
Niettegenstaande het aflsuiten met # duurt het inderdaad soms lang voordat ik verbinding heb. Andere keren gaat het onmidellijk .
Ik kan met de Handytone instellen dat hij 0032 voor het nummer moet zetten maar dat hij de 0 moet laten wegvallen lukt me niet.
Geplaatst: 20 maa 2006, 17:37
door Avenger 2.0
Die packetnet blijft maar aanslepen.
Meer dan 2 weken geleden geld gestort, niks gehoord, dus maar een email een dikke week geleden. Ook niks van gehoord en vandaag een stuk of 10 keep proberen te bellen (van 12u tot 18u) maar blijkbaar niemand daar. Voor een VOIP bedrijf is packetnet toch redelijk onbereikbaar...
Geplaatst: 20 maa 2006, 23:24
door Braindamage
Braindamage schreef:IDD code : 0032
IDD prefix : 00
DDD prefix : 0
Probeer dit in te stellen in je web-interface, het voegt de 0032 toe en laat de 0 op het telefoontoestel gevormde 0 wegvallen