Welke isp heeft de beste binarynewsgroepen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

meon schreef:Ik twijfel er sterk aan dat digital cinema in MPEG2 wordt opgeslagen.


Ik vind het raar dat ze iets anders gebruiken. mpeg2 wordt gebruikt voor hdtv streams via sateliet en cable en ik denk niet dat je kwaliteitsverlies krijgt als je hoge bitrate neemt.

edit: Ze gebruiken dus toch MPEG2 maar wel 80Mb/sec. Dus 4 keer meer dan gewone hdtv stream. http://www.avicatech.com/jpeg2000.html#q2
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Oké, fijn, weer iets bijgeleerd.
In elk geval, het ging over nieuwsgroepen.
Gebruikersavatar
[The Cleaner]
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:16
Locatie: Antwerpen

k, on topic :)
heb telenet en ben redelijk tevreden van de binaries:
+ retentie van een dikke week
+ snelheden bijna altijd ettelijke 100-en KBps (meestal vlot 500+)

- dikwijls corrupte files (maar dat vang ik op door oa free account bij yottanews)
- geblokte groepen (oplossing: yottanews, ... )

en btw: de fxp scene is níet dood (maar ligt idd wel op zijn gat tegenover vroeger)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Telenet heeft toch geen internationale servers dacht ik? Toch enkel lokaal verkeer?
boxrox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 aug 2005, 22:57

Block schreef:Telenet heeft toch geen internationale servers dacht ik? Toch enkel lokaal verkeer?


nee alle grote ng's zijn vertegenwoordigd (moesten ze verkeer via ng's niet meetellen zoals vroegah, ging ik blijven :(
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

X-2datop schreef:
LOL .... als ge al terug zou kunnen vinden via google dan zijn dat serieuze amateurs.

PS: Ook nog nooit van gehoord ... :)


hehe, alles dat oud en verleden is kunde vinden met google hoor..

tribe was 1 van de grootste Belgische BBS'en in den tijd.
En calling cards werden gebruikt om gratis te bellen (ja toen had je nog telefoonkosten zonder CC's). Gratis omdat die zooi altijd gehacked/gestolen werd uiteraard. Sprint en AT&T waren der nie blij mee. Zonder deze kon je dus eignelijk nie fatsoenlijk traden als ge nog wa geld over wou houden na 2 maand.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

wow, inderdaad, dát is pas indruk maken, afkomen met prul van 10 jaar geleden :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”