[RealDSL] Ervaring-uitwisseling - Deel 2

Gast

op welk nr bellen jullie om karel aan de lijn te krijgen?
Ik heb al zeker 50x gebeld naar de main office en ik krijg nooit maar dan ook nooit iemand aan de lijn.
Main Office
Borkelstraat 2/4
B-2900 Schoten
Tel. +32 3 288 00 87

Is hier een verklaring voor?
Ik wil nu al zolang overstappen van TN naar RealDSL maar ik snap geen fluit van dat aanvraagformulier. Nergens staat een duidelijke uitleg wat die speciale termen allemaal zijn.
Ik ben dus helemaal niet thuis in het ADSL gebeuren.

Kan iemand mij dit uitleggen:

Informatie over uw DSL connectie
* Lijn type:
-- kies uw Lijn-type --
[PSTN] 5-polige connector ???
[PSTN] RJ-11 connector ???
[ISDN] Aethra ???
[ISDN] Siemens???
[ISDN] ECI ???
* Alarm installatie: Ja Nee ???
* Telefoon centrale (PABX): Ja Nee ???
Oude ADSL provider : Geen, voorheen TN klant

Kan iemand me wegwijs maken hieruit? Ik heb geprobeert om te bellen voor wat uitleg maar via telefoon neemt niemand op
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

nightje schreef:als je gelijk ik gwn download en surft , is er dan verschil tussen het basic pakket en het geek pakket?


de prijs.. :p denk dan dat je voldoende hebt aan het dynamish ip
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Ik zou ook wel een antwoord willen krijgen op de vraag van 'gast' hierboven, het inschrijvingsformulier is inderdaad niet echt duidelijk.
Ik ben klant bij TN, gaat de omschakeling dan sneller dan wanneer je van een ADSL provider komt?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:op welk nr bellen jullie om karel aan de lijn te krijgen?
Ik heb al zeker 50x gebeld naar de main office en ik krijg nooit maar dan ook nooit iemand aan de lijn.
Main Office
Borkelstraat 2/4
B-2900 Schoten
Tel. +32 3 288 00 87

Is hier een verklaring voor?
Ik wil nu al zolang overstappen van TN naar RealDSL maar ik snap geen fluit van dat aanvraagformulier. Nergens staat een duidelijke uitleg wat die speciale termen allemaal zijn.
Ik ben dus helemaal niet thuis in het ADSL gebeuren.

Kan iemand mij dit uitleggen:

Informatie over uw DSL connectie
* Lijn type:
-- kies uw Lijn-type --
[PSTN] 5-polige connector ???
[PSTN] RJ-11 connector ???
[ISDN] Aethra ???
[ISDN] Siemens???
[ISDN] ECI ???
* Alarm installatie: Ja Nee ???
* Telefoon centrale (PABX): Ja Nee ???
Oude ADSL provider : Geen, voorheen TN klant

Kan iemand me wegwijs maken hieruit? Ik heb geprobeert om te bellen voor wat uitleg maar via telefoon neemt niemand op


'k Had in't begin ook problemen om tot aan hun helpdesk (a.k.a. Karel) te geraken, maar blijkbaar gebeurd da dus ook bij andere datge bepaalde dagen gewoon ni doorgeraakt. Gewoon de volgenden dag nog is probere tege 14u bvb (03/288.00.87)

[PSTN] 5-polige connector <== Het meestal witte doosje dage in uw telefoonstopcontact steekt

[PSTN] RJ-11 connector <== De kabel diege soms wel of ni los kunt maken van zijn connector (te vergelijke me UTP kabel voor telefonie)

[ISDN] Aethra <== Speciale ISDN systemen (meestal voor videoconferencing)

[ISDN] Siemens <== Siemens modem en/of telefooncentrale (adapter type)

[ISDN] ECI <== ECI modem en/of telefooncentrale (adapter type)

Alarm installatie <== Hoort meestal bij de telefooncentrale, en vergt een specifiekere aanpak voor het installere

Telefoon centrale (PABX)

Oude ADSL provider <== Ze vragen enkel achter ADSL providers, omdat ze dan weten of er een nieuwe telefoonaansluiting nodig is en bij wij ze het huidige abonnement moeten opzeggen, bij internet via kabel is da heel anders.

dicamillo schreef:Ik zou ook wel een antwoord willen krijgen op de vraag van 'gast' hierboven, het inschrijvingsformulier is inderdaad niet echt duidelijk.
Alvast bedankt.


Ik denk dat ze ervan uitgaan dat hun "geeks" daar geeky genoeg voor zijn :wink:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

De post van robbe is idd vrij duidelijk, maar toch even nog een beetje duidelijker proberen te zijn :p

De telefoonconnector waar je je telefoontoestel in steekt, als dit met 5 'pinnetjes' is:

Code: Selecteer alles

  o
o  o
o  o


dan is het een 5-poliger, is het eerder een vierkantige (een kleine netwerkkavel uitang

Code: Selecteer alles

 
 ___
|___|


Dan is het rj-11.

Het lijn type is gewoon isdn of niet (PSTN) als je het ni weet is het 9 keren van de 10 PSTN.
Alarmcentrale: heb je een alarm, dan heb je hoogst waarschijnlijk een alarmcentrale.
Telefooncentrale: kan je thuis tussen verschillende telefoons een gesprek doorschakelen? Dan heb je waarschijnlijk een telefooncentrale.

En laat de rest dan gewoon leeg :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

patrickc schreef:
rapweg schreef:Hier realdsl nu een week bestelt maar nog geen datum doorgekregen van belgacom omtrent omschakeling van lijn.


Normaal krijg je dat te horen van je nieuwe ISP, Realroot dus, even Karel bellen...


welja die wist het dus nog niet van bc :)
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

SeNsEi Ze0n schreef:Telefooncentrale: kan je thuis tussen verschillende telefoons een gesprek doorschakelen? Dan heb je waarschijnlijk een telefooncentrale.

[miereneukmodus]
Ik kan hier ook gesprekken doorschakelen, ma we hebben geen telefooncentrale.
Gewoon een aantal draadloze toestellen :wink:
[miereneukmodus]
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

daarom zei ik waarschijnlijk :p
want thuis hebben wij ook zo een set :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Bedankt Robbe (ben idd nog niet geeky genoeg), SeNsEi Ze0n en Lukske voor jullie verduidelijkingen!
Nog één iets dat ik graag zou weten; ik zit momenteel bij TN, duurt de omschakeling naar Realdsl dan ook zo lang (+-2 weken) of kan dit in principe sneller?
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

ik ga ervan uit dat je al een belgacom telefoon lijn hebt.

in dat geval .. ik ben ook van telenet naar realdsl gegaan, of anders gezegd ik ben onderweg.

aanvraag gedaan op 20-juli zou vrijdag 12-aug in orde moeten, we zullen zien
DIEVO
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2005, 15:38
Locatie: Lanaken

Ik kom ook van telenet naar realdsl. Ook een heel tijdje moeten wachten eer men telefoonlijn van TN naar BGC was omgezet ( gisteren gebeurd) en nu max 2 weken wachten voor het ADSL signaal. Stom dat je op elk telefooncontact een splitter moet zetten. Kostelijke grap, meeste mensen heb ben toch 2 a 5 telefooncontacten denk ik, doe dit maal 9 euro per splitter :? . Voor mezelf kost dit grapje nog eens 18 € extra en dan nog eens 121€ installatie-kost. Hopelijk is het allemaal de moeite waard :d
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

ik hoop het ook, vooral de installatie kosten zijn echt te hoog imho.
tracer0707

njah had je vroeger ook die kosten bij bgc .. ik heb nog 250euro betaald voor men skynet adsl in den beginne.. en dat was dan nog een diy installatie met die rog als modem :)
Guest

Hoe lang duurt het ongeveer tegen dan realdsl iets van zich laat horen? Heb mijn contract 2 weken geleden (de vrijdag) gefaxt...
tracer0707

je kan ze best even mailen of bellen..
ze laten blijkbaar niets weten van hun eigen.. je moeter zelf wat achterzitten :)

een normale omschakeling duurt een 2-tal weken dus je lijn zou ongeveer klaar moeten zijn dachtek ^^ tenzij natuurlijk je op bgc moet wachten voor iets
JosUitHetBos

Ik heb toch wel erg mijn twijfels bij hun geloofwaardigheid , maar toch mijn contractje vandaag doorgestuurd :p. Eerst en vooral: ze veranderen blijkbaar iedere 5 botte hun algemene voorwaarden, ok voor mij maar dan moeten ze niet zitte liege met hun last update-datum. 3 dagen geleden had ik hun algemene voorwaarden in een .doc bestand gezet(toen 3569 woorden-van "artikel 1" tot en met "Alle rechten voorbehouden."-), toen was het "Last update: 29 maart 2005. ". Vandaag nog eens gechecked en wat zie ik :" Last update 30 mei 2005" (?), (nu 3626 woorden -idem-) . Kan een menselijke fout zijn maar er hangt toch een luchtje aan. Ten tweede: Quote uit voorwaarden: " 11.1. De Gebruiker heeft toegang tot de helpdesk van RealROOT BVBA tegen de geldende tarieven." Dit houdt dus in dat wanneer het iets te heet wordt ze gerust op een 0900-nr of iets dergelijks kunnen overschakelen aangezien hun helpdesk toch niet zo massaal bevolkt is. Tweede argument is in hun recht maar verontrust me toch des te meer. Kheb nog 7 dagen om te beslissen of ik toch met hun in zee ga. Ik wil zo graag FUP maar wil toch geen kat in een zak.
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Guest schreef:Hoe lang duurt het ongeveer tegen dan realdsl iets van zich laat horen? Heb mijn contract 2 weken geleden (de vrijdag) gefaxt...


Den truuk is zelf bellen en informeren, mailen durft ook helpen.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Kaptein Zeppos

Met lijn type bedoelen ze -in mijn geval, heb isdn- toch naar het merk van dat grijzig belcacom doosje waar ze de kabel die uit een groene doos met oranje knop komt inpuggen. Op dat grijs ding staat NT1-4B3T made by aethra, ik hoop dat aethra de juiste keuze was otherwise im f*cked:bang: . De post
waarin Robbe vermeld dat
aethra gebruikt wordt voor videoconferencing doet mij twijfelen.
Dank bij voorbaat...
holzer

hi all..

kben al een tijdje aan het overwegen over te stappen naar realdsl (nu telenet, en kan echt niet meer leven met geblockte poorten / beperking op servers en de absurde 15% uploadtraffic), nu ik binnekort ga verhuizen lijkt het moment dus gekomen om effectief over te stappen.. na 3 uur posts lezen lijkt het me ook geen slecht idee.. toch wou'k ff vragen of er nu iemand is die het echt afraadt, dwz een andere provider kent die een betere service levert?

ter verdediging van realdsl wou'k nog het volgende zeggen in reactie op voorgaande posts:

- als ze "de schuld op belgacom steken", is de kans volgens mij best reeel dat het ook de schuld van bgc IS. als ex-werknemer van hun helpdesk kan ik alleen het volgende zeggen: ofwel zijn die problemen "company policy", ofwel zitten de techniekers van bgc voor minstens 80% met een serieus drankprobleem.. het dient trouwens gezegd dat klanten van skynet met soortgelijke problemen kampen... het kan niet zijn dat 1 parttime medewerker (van naar schatting 200 vooral fulltimes) op een werkdag van 4u minstens 1, meestal meer, soms wel 10 oproepen krijgt van mesnen die dankzij de f*** van bgc met problemen zitten...

- cheapass.be is niet "een of ander ander bedrijfje waar ik mijn domain moet registreren", maar wel degelijk een onderdeel van de realroot groep, en het is dus niet te verwachten dat zij zomaar eenzijdig hun policy veranderen of de samnewerking met realdsl opzeggen.

- qua "too good to be true" heb ik het volgende citaat van realdsl-zaakvoerder Cain Ransbottyn:
"We sluiten contracten af met grote telecomleveranciers om de inhoud van die sites naar de surfers te brengen. Dat is eenrichtingsverkeer, van onze servers naar de buitenwereld, terwijl het contract in beide richtingen geldt. Daarom zijn we nu ook een internetprovider, want dan creëren we een gegevensstroom in de andere richting: van internet naar ons en zo naar onze abonnees. Het gaat erom de gekochte capaciteit zo efficiënt mogelijk te gebruiken,"
(cf. trends.be). m.a.w, als grote hosting provider (waartoe ik realroot me klanten als tmf en lookmeet toch wel kan rekenen?), sluit je niet een contractje af voor een paar gb/maand, maar betaal je gewoon voor een poort op de router van een grotere provider of zelfs CIX, en heb je dus een full-duplex (=in beide richtingen even snelle) verbinding van 100mbps of meer, waarvan je effectief enkel de upstream volledig gebruikt. het is dus maar normaal dat zij proberen hun overtollige downstream-capaciteit aan de man te brengen. otoh kun je dan natuurlijk wel verwachten dat ze op een dag het uploaden/draaien van servers gaan willen ontmoedigen...

aan de negatieve kant blijken ze dan weer regelmatig te kampen met problemen i.v.m. trage snelheden en slehcte verbindingen.. dat steekt mij toch wel een beetje tegen, heb na 6jaar telenet eigenlijk maar 2 downtimes gehad.. en de 10mbit-downloads ga ik toch ook wel missen :( de telenet helpdesk daarentegen helemaal niet.. (quote: "ik heb een packet loss van 90% op eender welke server" - "staat uw proxy server wel juist?"... :roll:)

anyway, weer veel te veel aan't zeveren, dus mijn vraag: is er iemand die zo'n slehcte ervaringen heeft met realdsl dat hij hen zou afraden, of is er iemand die een andere/betere provider kent met een vergelijkbaar aanbod? speak now, or hold your silence forever :-)
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Holzer, die afweging moet je echt voor jezelf maken vrees ik.
Ik zat ook met het snelste (nu op 1 na snelste) telenet abbonement maar was die traffieklimiet meer dan beu.
Ik heb bij telenet echter in geen jaren nog een onaangekondige netwerkoutage meegemaakt van meer dan een uur.

Nu momenteel zit'k met realdsl al 6 dagen zonder adsl! De rdsl helpdesk is volgens mij door 1 persoon bemand die dan voornamelijk zaken moet cascaderen naar ofwel Belgacom of Telenet Sollutions.
Hier hieft niks mis mee te zijn hoor, maar aangezien de communicatie dus nooit niet rechtstreeks loopt gaat het dus zeker al trager.
Verder download ik (toen'k nog connectie had) dus zeker niet constant zoals bij telenet, snelheden varieerden bij mij soms érg sterk van minder dan 50kB/sec tot een zeldzame 300kB/sec.
Wel zéér intressant is en realdsl voor mij zelfs met de wisselende snelheden nog intressant genoeg maakte is het feit dat je nooit wordt gedisconnect en dat je een fatsoenlijke traffiek te besteden hebt. Natuurlijk, dit was voor mijn ondertussen 6 dagen durende disconnect. Nu ben'k al heel erg blij dat'k telenet nog als backup ter beschikking heb.

Dat cheapass niet waarschijnlijk hun voorwaarden gaat aanpassen doet niet terzake. Je hebt nu al 2 voorwaardelijsten in't oog te houden, 2 aanspreekpunten bij problemen, etc. Je dienst zal inderdaad neit helemaal stopgezet worden maar in een worstecase scenario kan je der wel een hoop gezeik rond krijgen.

Cain heeft ook al vaak gezegd dat ie rdsl graag zou verkopen voor veel poen. Dan moet je maar hopen dat de volgende eigenaar niet teveel veranderingen gaat doen.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

poohbeer schreef:...snelheden varieerden bij mij soms érg sterk van minder dan 50kB/sec tot een zeldzame 300kB/sec...


Bij mij is het zeldzaam dat de snelheid onder de 300kB zakt, de giga's lopen vlotjes binnen :lol:
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik ben een ex-telenet klant die om dezelfde reden als zovelen (upload / download beperkingen) na jaren ben afgestapt. Ik heb Telenet weten starten, Hemiksem was een pilootgemeente en was 1 van de eerste klanten (login PC01 of zoiets). Heb 2 jaar vrij zorgeloos (als 1 van de weinigen) bij Net4all gezeten tot die de boel hebben opgedoekt. Heb toen voor datzelfde bedrag 2 abo's genomen: 1 bij Realroot en 1 bij Evonet. Bij realroot een vast IPadres en verder alle poorten open (incluis SMTP naar waar ik wil) en bij Evonet een Performer 4. Er is een zeer duidelijk verschil tussen beiden. Maar bij Evonet ben ik ook al serieus over de limieten gegaan zonder opmerkingen. Wat is het 'probleem' bij Evonet: Niet alle standaard poorten staan open, SMTP wordt afgeleid naar hun eigen smtp server. Geen fixed IP, op papier beperking in de traffiek. Wat valt er wel mee? De beloofde 256Kbs staat op 512, de lijn is aanzienlijk sneller dan via RealDSL. De helpdesk is langer bevolkt. Maar ik hou beiden wel aan. Het is spijtig dat er (nog) geen gelijkaardige contracten als bij RealDSL te vinden zijn elders. Overal stoppen ze webspace, mailboxen en spamfiltering mee in het aanbod en in mijn geval heb ik maar 1 ding nodig: connectiviteit en een vast IP adres. Al de rest intresseert mij geen sikkepit. En het mag mij wat meer kosten. Tot een 75€ + btw per maand zou ik gerust willen betalen.

poohbeer schreef:Holzer, die afweging moet je echt voor jezelf maken vrees ik.
Ik zat ook met het snelste (nu op 1 na snelste) telenet abbonement maar was die traffieklimiet meer dan beu.
Ik heb bij telenet echter in geen jaren nog een onaangekondige netwerkoutage meegemaakt van meer dan een uur.

Nu momenteel zit'k met realdsl al 6 dagen zonder adsl! De rdsl helpdesk is volgens mij door 1 persoon bemand die dan voornamelijk zaken moet cascaderen naar ofwel Belgacom of Telenet Sollutions.
Hier hieft niks mis mee te zijn hoor, maar aangezien de communicatie dus nooit niet rechtstreeks loopt gaat het dus zeker al trager.
Verder download ik (toen'k nog connectie had) dus zeker niet constant zoals bij telenet, snelheden varieerden bij mij soms érg sterk van minder dan 50kB/sec tot een zeldzame 300kB/sec.
Wel zéér intressant is en realdsl voor mij zelfs met de wisselende snelheden nog intressant genoeg maakte is het feit dat je nooit wordt gedisconnect en dat je een fatsoenlijke traffiek te besteden hebt. Natuurlijk, dit was voor mijn ondertussen 6 dagen durende disconnect. Nu ben'k al heel erg blij dat'k telenet nog als backup ter beschikking heb.

Dat cheapass niet waarschijnlijk hun voorwaarden gaat aanpassen doet niet terzake. Je hebt nu al 2 voorwaardelijsten in't oog te houden, 2 aanspreekpunten bij problemen, etc. Je dienst zal inderdaad neit helemaal stopgezet worden maar in een worstecase scenario kan je der wel een hoop gezeik rond krijgen.

Cain heeft ook al vaak gezegd dat ie rdsl graag zou verkopen voor veel poen. Dan moet je maar hopen dat de volgende eigenaar niet teveel veranderingen gaat doen.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

khsw schreef:
poohbeer schreef:...snelheden varieerden bij mij soms érg sterk van minder dan 50kB/sec tot een zeldzame 300kB/sec...


Bij mij is het zeldzaam dat de snelheid onder de 300kB zakt, de giga's lopen vlotjes binnen :lol:


Hier ook, maar het is toch afhangkelijk van de bron. Voorbeeld: Debian mirror op Belnet Brussel. Via Evonet tegen de volle +400Kbs, via Realdsl nooit hoger dan 170Kbs. En zo heb ik er wel meer. De meeste in BE gelegen sites scoren zelden de volle 100% via Realdsl, naar de VS of de UK etc wel. Raar.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

khsw schreef:
poohbeer schreef:...snelheden varieerden bij mij soms érg sterk van minder dan 50kB/sec tot een zeldzame 300kB/sec...


Bij mij is het zeldzaam dat de snelheid onder de 300kB zakt, de giga's lopen vlotjes binnen :lol:


Een momentopname (1 minuut oud :-)

Your current download speed:
2359kbit/s or 295kbyte/s

Your current upload speed:
419kbit/s or 52kbyte/s
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

khsw schreef:Bij mij is het zeldzaam dat de snelheid onder de 300kB zakt, de giga's lopen vlotjes binnen :lol:


Sjah, naast elkaar: pc via realdsl en laptop via telenet.
Bron voor beiden: newsserver (eweka.nl)

Telenet: stabiel aan 725kB/sec
Realdsl: schommelend tussen (nu) 250 en 285kB/sec

Nederlandse ftp server op verdomd snelle connectie, precies hetzelfde verhaal.

Als Realdsl een dikke 10/10 wil krijgen van mij dan moeten ze die 300kB/sec waarmaken, nu krijgen ze 8/10. Als'k rekening houd met die 6 dagen dat ze me offline hebben gehouden dan verdienen ze eignelijk nog maar amper een 6, maar ik ga er van uit dat dat nooit meer zal voorkomen. Telenet verdient trouwens slechts 5/10. In mijn overweging weegt traffiek dus zwaarder mee dan snelheid.
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

:-) Ik ben de week eruit van 3 weken terug alweer even vergeten, momenteel is een 7,5 wel verdiend.

poohbeer schreef:
khsw schreef:Bij mij is het zeldzaam dat de snelheid onder de 300kB zakt, de giga's lopen vlotjes
binnen :lol:


Sjah, naast elkaar: pc via realdsl en laptop via telenet.
Bron voor beiden: newsserver (eweka.nl)

Telenet: stabiel aan 725kB/sec
Realdsl: schommelend tussen (nu) 250 en 285kB/sec

Nederlandse ftp server op verdomd snelle connectie, precies hetzelfde verhaal.

Als Realdsl een dikke 10/10 wil krijgen van mij dan moeten ze die 300kB/sec waarmaken, nu krijgen ze 8/10. Als'k rekening houd met die 6 dagen dat ze me offline hebben gehouden dan verdienen ze eignelijk nog maar amper een 6, maar ik ga er van uit dat dat nooit meer zal voorkomen. Telenet verdient trouwens slechts 5/10. In mijn overweging weegt traffiek dus zwaarder mee dan snelheid.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

patrickc schreef:
khsw schreef:
poohbeer schreef:...snelheden varieerden bij mij soms érg sterk van minder dan 50kB/sec tot een zeldzame 300kB/sec...


Bij mij is het zeldzaam dat de snelheid onder de 300kB zakt, de giga's lopen vlotjes binnen :lol:


Hier ook, maar het is toch afhangkelijk van de bron. Voorbeeld: Debian mirror op Belnet Brussel. Via Evonet tegen de volle +400Kbs, via Realdsl nooit hoger dan 170Kbs. En zo heb ik er wel meer. De meeste in BE gelegen sites scoren zelden de volle 100% via Realdsl, naar de VS of de UK etc wel. Raar.


Volgens mij is dat omdat RealDSL meer internationaler gelegen is dan enkel in Belgïe, Realroot was dacht ik eerst alleen maar in het buitenland.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

desondanks de 125 euro aansluitingskosten is in mijn ogen de beste internetoplossing die je momenteel kan krijgen RealDSL
(het kan mij dus niet veel bommen dat het in verhouding met de abonnementen van skynet trager is; skynet is immers gelimiteerd tot 10 of 15 Gb)
(begrijp me niet verkeerd: ik zou het dus wel toffer vinden als het sneller moest gaan, maar het volume is belangrijker dan dat beetje snelheid)
ik vind dat je de aansluitingskosten er na een jaar wel uit haalt (zelfs vlugger als je volume packs zou moeten aankopen)
En ja de truukjes met skynet ken ik ook, maar heb daarvoor van skynet al een mail gekregen dat ik daar met moest stoppen
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

BBB schreef:En ja de truukjes met skynet ken ik ook, maar heb daarvoor van skynet al een mail gekregen dat ik daar met moest stoppen


Kan je even laten weten hoeveel je verbruikte toen Skynet je dat vroeg? Kwestie van de officieuze limiet te kennen :wink:
Gast

Gedurende de 2,5 maand dat ik klant ben, heb ik amper 2 weken de beloofde snelheid van 300 Kbyte gehaald. Aan mijn ADSL lijn zal het niet liggen, want bij Skynet haalde ik constant 420Kbyte/sec.

Sinds woensdag heb ik constant time-outs, de verantwoordelijke (Karel) is met verlof en ik moet tot maandag wachten tot het kan opgelost worden, zucht.

Het is niet de eerste keer dat ik bij RealDSL met timeouts/trage verbinding te maken heb, telkens werd het extern opgelost (bij hen of bij Belgacom?) maar elke keer is hun eerste suggestie dat de fout bij mezelf ligt...

Spijtig dat het contract voor een jaar geldt, anders had ik het al lang opgezegd.


Current download: 9.0 KByte/sec / Upload: 7.1 KByte/sec
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik haal constant 300k, nooit last van time-outs...

Current download: 320kB/s
Current Upload: 53kB/s


Ik ben nog steeds een heel tevreden RealDSL klant!
menthol
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2005, 16:19

khsw schreef:Ik haal constant 300k, nooit last van time-outs...

Current download: 320kB/s
Current Upload: 53kB/s


Ik ben nog steeds een heel tevreden RealDSL klant!


Tja, ik ben nu al bijna een half jaar klant bij realdsl, en heb eigenlijk nog nooit te klagen gehad. Ik ben best tevreden met mijn 230-300 k/sec download.

Maar vandaag - ik geef toe, het is een zaterdag - gaat het wel erg traag. Ik heb bijna de hele dag slechts rond de 50 k/sec download gehaald; het debiet is echter erg instabiel, want soms haal ik -weliswaar maar gedurende enkele minuten- de vertrouwde 250 k/sec. Die 320 k/sec (zie bovenstaande quote) haal ik wel helemaal niet/nooit. Ik zit in zone 03.
Heeft iemand anders dezelfde ervaring? En is het enkel dit weekend, of is het maar bij toeval dat het me nu net dit weekend opvalt? Weet iemand soms iets af van speed caps tijdens het weekend?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

menthol schreef:
khsw schreef:Ik haal constant 300k, nooit last van time-outs...

Current download: 320kB/s
Current Upload: 53kB/s


Ik ben nog steeds een heel tevreden RealDSL klant!


Tja, ik ben nu al bijna een half jaar klant bij realdsl, en heb eigenlijk nog nooit te klagen gehad. Ik ben best tevreden met mijn 230-300 k/sec download.

Maar vandaag - ik geef toe, het is een zaterdag - gaat het wel erg traag. Ik heb bijna de hele dag slechts rond de 50 k/sec download gehaald; het debiet is echter erg instabiel, want soms haal ik -weliswaar maar gedurende enkele minuten- de vertrouwde 250 k/sec. Die 320 k/sec (zie bovenstaande quote) haal ik wel helemaal niet/nooit. Ik zit in zone 03.
Heeft iemand anders dezelfde ervaring? En is het enkel dit weekend, of is het maar bij toeval dat het me nu net dit weekend opvalt? Weet iemand soms iets af van speed caps tijdens het weekend?


Ik heb nog nooit last gehad van speed caps, ik download vooral in het weekend (omdat ik de rest van de week normaal niet thuis ben) en ik heb toch geen problemen om heel het weekend tegen de 300 KB/s te zitten

En om even off-topic op cptKangaroo te antwoorden: normaal deed ik maar rond de 50 Gb met skynet (dat was nog voor ze de snelheden omhoog getrokken hadden)
Laatst gewijzigd door BBB op 20 aug 2005, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

ervaringen uit zone 056?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

BBB schreef:En om even off-topic op cptKangaroo te antwoorden: normaal deed ik maar rond de 50 Gb met skynet (dat was nog voor ze de snelheden omhoog getrokken hadden)

Tiens, ik zit al een half jaar aan 70-110GB volume per maand en nog niks gehoord van Skynet. Iemand anders beweerde een tijd geleden dat ie 160GB/maand deed zonder klachten -- misschien hangt het af van hoeveel buren ook aan 't leechen zijn :?
Gast

menthol schreef:Tja, ik ben nu al bijna een half jaar klant bij realdsl, en heb eigenlijk nog nooit te klagen gehad. Ik ben best tevreden met mijn 230-300 k/sec download.

Dan ben ik nog erger af dan ik dacht, ik heb meestal tot 150Kbyte download gehad (nooit over geklaagd), de laatste 2 weken tot 300 Kbyte tot ik sinds woensdag (weer) tussen 0 en 50Kbyte schommel (nooit constante snelheid en meestal 0).

Met een andere modem/splitter/kabel is het resultaat hetzelfde, 'k ben benieuwd hoeveel dagen het nu weer gaat duren eer het opgelost wordt en door wie....


http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 63 kbit/s or 8 kbyte/s
- Upload speed : 74 kbit/s or 9 kbyte/s
Sat Aug 20 2005 at 21:50:57 UTC+0200
menthol
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2005, 16:19

Anonymous schreef:Dan ben ik nog erger af dan ik dacht, ik heb meestal tot 150Kbyte download gehad (nooit over geklaagd), de laatste 2 weken tot 300 Kbyte tot ik sinds woensdag (weer) tussen 0 en 50Kbyte schommel (nooit constante snelheid en meestal 0).

Met een andere modem/splitter/kabel is het resultaat hetzelfde, 'k ben benieuwd hoeveel dagen het nu weer gaat duren eer het opgelost wordt en door wie....


Tja, ik wil niet te voorbarig zijn, maar ik hoop dat ik niet weer hetzelfde verhaal moet meemaken als bij Adsl2Fit. Dat begon ook mooi maar liep ook slecht af. Anyway, nu schommel ik rond de 150 k/sec met af en toe kortstondige bursts (van enkele minuten) van 270-280 k/sec (maw hetgene ik gewoon ben). Ik hou het in 't oog en zie hoe het evolueert. Als het deze nacht of vlak na het weekend weer normaliseert, denk ik dat het te maken heeft met de verhoogde weekend-trafiek. 50 k/sec is echter véééééél te weinig, dat zou ik maar eens laten nachecken. Zit je ver van de centrale?
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

kzou al blij zijn als men verbinding niet continu wegviel .. of zoals nu gewoon weg is.. kan al de hele dag niet meer inbellen.. en de helpdesk zegt nix .. joy
schaapje

iemand ervaring in zone 050?
ben namelijk ook aan het twijfelen om over te stappen, die stomme limieten altijd :evil:

ah, en voor deze die niet aan 300kbps raken, zet der ook es bij of je BASIC of GEEK hebt, kan altijd handig zijn....
grts
tafelpootje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2005, 21:51

schaapje schreef:iemand ervaring in zone 050?
ben namelijk ook aan het twijfelen om over te stappen, die stomme limieten altijd :evil:

ah, en voor deze die niet aan 300kbps raken, zet der ook es bij of je BASIC of GEEK hebt, kan altijd handig zijn....
grts


volgens mij maakt da nie zo veel verschil
Gesloten

Terug naar “RealDSL”