Internet voor hoogverbruikers

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Vast IP en alle poorten open is sinds kort ook mogelijk aan een redelijk prijs in België. :-D
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Hij zevert helemaal niet, het is gewoon keiharde realiteit. Vroeger stond Nederland ver achter toen ADSL twee jaar in België beschikbaar was. Maar sinds een dik jaar geleden zijn ze echt voorbij geschoten.

Die 20Mbit/1Mbit abbo is trouwens ADSL2, iets waar we hier nog relatief erg veel voor moeten betalen voor nog niet eens de helft van de snelheid. Nu ja, Nederland heeft ook drastische upgrades gedaan aan hun landelijk netwerk, wat dergelijke snelheden toelaten. Ik vermoed dat België de capaciteit hiervoor gewoonweg niet heeft...
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Om de dingen wat in perspectief te plaatsen: om je adsl-modem aan zelfs maar 10 Mbps stabiel te laten syncen mag je, schat ik zo, maximum op driekwart km van de DSLAM-centrale wonen. Ik zal maar zwijgen over 20 Mbps.
Om dit tot het te volgen voorbeeld voor België te verheffen, dat vind ik van een totaal gebrek aan realiteitszin en technische kennis getuigen.

Is idd ADSL2, ADSL gaat niet over de 8Mbit, dus ik zou jouw technische kennis maar eens testen ipv die van de medegebruikers.

Die 20Mbit/1Mbit abbo is trouwens ADSL2, iets waar we hier nog relatief erg veel voor moeten betalen voor nog niet eens de helft van de snelheid.

ADSL2 wordt niet uitgerold in België voor zover ik weet.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Ah oops, bedoelde VDSL :oops:
nck
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:Hangt ervan af voor wie... met uitzondering van de upload zijn de specificaties van dat abonnement in alle opzichten slechter dan een TN ExpressNet, en betaal je nog 1 euro extra ook. Wat mij betreft, nee dank je dus !

r2504 de telenet promotor bij uitstek op userbase. Met telenet betaal je voor een abonnement dat enkel op de downstream een betere spec heeft 1 EUR minder dan een abonnement met 578kbit meer upstream en FUP.
Wat ben je met je snelheid bij telenet ? Vanaf dat je over een van de 2 limieten zit (cumulatief > 10GB of upload > 1.5GB) op smallband.
Ik weet dat ik u niet kan doen inzien hoe slecht tn in vergelijking is tot elke andere ISP in belgië, maar do us all a favor, en maak geen mensen meer het tegendeel wijs.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

nck schreef:Wat ben je met je snelheid bij telenet ? Vanaf dat je over een van de 2 limieten zit (cumulatief > 10GB of upload > 1.5GB) op smallband.

Als jij ervan uit blijft gaan dat iedereen over zijn limiet zit dan heb je gelijk, maar spiegel je eigen behoefte niet af op iedereen. Ik schrijf dan ook steeds duidelijk "hangt ervan af voor wie"... en er zijn nu nog altijd meer mensen, zelfs veel meer mensen die toekomen met hun limiet, dan zij die niet toekomen ! Het lijkt mij een beetje absurd mensen meer te laten betalen voor hogere limieten die men toch nooit gebruikt.
Gast

r2504 schreef:
nck schreef:Wat ben je met je snelheid bij telenet ? Vanaf dat je over een van de 2 limieten zit (cumulatief > 10GB of upload > 1.5GB) op smallband.

Als jij ervan uit blijft gaan dat iedereen over zijn limiet zit dan heb je gelijk, maar spiegel je eigen behoefte niet af op iedereen. Ik schrijf dan ook steeds duidelijk "hangt ervan af voor wie"... en er zijn nu nog altijd meer mensen, zelfs veel meer mensen die toekomen met hun limiet, dan zij die niet toekomen ! Het lijkt mij een beetje absurd mensen meer te laten betalen voor hogere limieten die men toch nooit gebruikt.

Iedereen die student is gaat over de limiet...
Ik kan zo even een enquete houden in mn msn lijst en je de chatlogs opsturen als je dat wilt.
Ik als student moet werkstukke doormailen en uploaden naar de webboards..
Bij ons thuis wordt ook gebruik gemaakt van een webcam.
Ook steeds meer mensen en ook ik gamen online...
Face it gewoon iedereen begint het internet te kennen, hebbe een webcam, gamen online, downloade muziek etc.

resultaat = iedere maand kom ik en vele andere op een paar procent van smallband als ik niet een paar dagen niks doe..

De mensen die jij voor hebt (mn oma en opa, digibeten, etc..) kunne even goed naar de bibliotheek gaan voor ff hun mails te checken en een paar pagina's te bekijke ipv 42€ per maand voor Telenet te betalen of gewoon ComforNET nemen (zelfs comforNET en andere zijn dikke rip offs maja)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504 schreef:Als jij ervan uit blijft gaan dat iedereen over zijn limiet zit dan heb je gelijk, maar spiegel je eigen behoefte niet af op iedereen. Ik schrijf dan ook steeds duidelijk "hangt ervan af voor wie"... en er zijn nu nog altijd meer mensen, zelfs veel meer mensen die toekomen met hun limiet, dan zij die niet toekomen ! Het lijkt mij een beetje absurd mensen meer te laten betalen voor hogere limieten die men toch nooit gebruikt.

Och kom, denk eens na. De gemiddelde mens denkt "Telenet is snel, dat is goed" en neemt het. Diezelfde gemiddelde mens denkt "Extra smileys zijn leuk." "Dat versnelt mijn pc." "Zo vind ik iets sneller." en gebruiken een webcam veel.
Die dingen veroorzaken veel upload... dan net bij de ISP die weinig upload toelaat. Zij komen dan wel ruimschoots toe met hun download, maar die upload is nog veel te weinig, ook al uploaden ze zelf amper (buiten die webcam dan).
Joe Sixpack
Member
Member
Contacteer:

The_Borg schreef:
ADSL2 wordt niet uitgerold in België voor zover ik weet.

ik dacht dat scarlet dit wou doen ?
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:

We zitten hier wel in een topic dat "Internet voor HOOGVERBRUIKERS" heet he ;)
canabeez
Plus Member
Plus Member

De eeuwige discussie... is it ever gonna end?
plz... Sommige hebben te kort, sommige hebben te veel.
Face it, beide kanten. and get over it.
Mss kunnen we stoppen met tegen elkaar te zagen wat den ene
denkt da just is tegenover den andere..
Er is realdsl, wil je het riskeren, go ahead. Wil je dat niet
zeur dan niet en blijf bij telenet of belgacash.

greetz
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Er zit ook een nadeel aan 'unlimited', lees:
http://www.webwereld.nl/nieuws/21295.phtml
Sinds de invoering van unlimited is de snelheid bij deze provider aanmerkelijk gedaald.
(komt me bekend voor)
Persoonlijk vind ik de nieuwe abo-structuur van EDP-net heel goed,
een geringe vergoeding (0.25E) voor de gebruikte GB's.
Dit beperkt nutteloze downloads en de echt gewenste downloads zijn betaalbaar.

(zou EDP-net hier trouwens meelezen?
Dit werd hier door mij gepost op 11 feb 2004:
Limburg schreef:Vraag me af wat er van die download data bewaard en gebruik wordt en wat er ongebruikt en ongezien weggegooid wordt wanneer de schijf weer eens vol zit. Wat dat betreft zou het niet gek zijn wanneer A2F een laag bedag /GB zou rekenen bv .15-.25Euro/GB. (jaja flame maar! ;-) ) Het zou mensen doen bedenken wat echt de moeite waard is te downloaden.
)
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Limburg schreef:zou EDP-net hier trouwens meelezen?
Ja dus.
Limburg schreef:Dit werd hier door mij gepost op 11 feb 2004:
Limburg schreef:Vraag me af wat er van die download data bewaard en gebruik wordt en wat er ongebruikt en ongezien weggegooid wordt wanneer de schijf weer eens vol zit. Wat dat betreft zou het niet gek zijn wanneer A2F een laag bedag /GB zou rekenen bv .15-.25Euro/GB. (jaja flame maar! ;-) ) Het zou mensen doen bedenken wat echt de moeite waard is te downloaden.
Prima idee ;)
Hoewel ik vermoed dat ons marketing-/productmanagement zich daar niet laten door inspireren heeft.
internet, fiber & telephony
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

:-) Laat ik er nog eens een proberen, hoop dat ook Evonet meeleest: :wink:

Tot nu toe was er een gat in de markt, fixed ip voor residential voor een lage prijs, dat nu opgevuld lijkt te gaan worden door RealDSL.be.
Zo'n fixed ip voor residential met een lage prijs zou voor bestaande providers natuurlijk storend kunnen werken op de business abonnementen.
Maar waarom niet zo'n abo leveren met 1024/512 voor een prijs die rond de 40 Euro ligt.

Ik denk dat zo'n abo veel klanten, die een fixed IP willen, binnenboord zal houden, terwijl het voor de business klanten te langzaam zal blijken. Geef het dan ook nog de naam 'Experimenter' (eng) en het is duidelijk voor welke klantendoelgroep het is bestemd.

Verder is zo'n abonnement prima te gebruiken door mensen die een stabiele verbinding wensen maar die wat ver van de centrale wonen.
Gast

r2504 schreef:

Je had het over een abonnement dat in alle opzichten buiten de upload slechter was dan dat van telenet, daar ging ik op in.
Telenet is slechter op alle opzichten buiten de download. Als jij toekomt met je 10GB cumulatieve limiet en 1.5GB upload limiet dat is heel mooi, maar wat ben je dan met je hogere download snelheid. En wees realistisch, het is slechts 1 EUR meer per maand. Je krijgt een betere deal voor wat je betaalt.

Komt er natuurlijk op neer waar je behoefte zit, en je waarde aan legt, daar heb je volkomen gelijk in. En het feit dat het merendeel van de mensen geen behoefte hebben aan meer limiet ook. Maar fact to the matter is, doe een poll van de mensen die dit forum gebruiken en je zal zien dat de overgrote meerderheid weldegelijk beter gediend is met meer limiet dan een snellere lijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Anonymous schreef:Maar fact to the matter is, doe een poll van de mensen die dit forum gebruiken en je zal zien dat de overgrote meerderheid weldegelijk beter gediend is met meer limiet dan een snellere lijn.

Mmm... 1950 users, tov. meer dan een miljoen ADSL en kabel gebruikers. We zullen dat maar niet in procenten zetten zekers. We weten allemaal dat het publiek op dit forum niet representatief is voor dergelijke polls.

Anonymous schreef:Komt er natuurlijk op neer waar je behoefte zit, en je waarde aan legt, daar heb je volkomen gelijk in.

Laten we het daar maar bij houden... maar stel het niet te zwart/wit.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Limburg schreef:Maar waarom niet zo'n abo leveren met 1024/512 voor een prijs die rond de 40 Euro ligt.

Jep,ik zou al direct toehappen als het van een provider met wat naam kwam. Echt veel volume heb ik niet nodig 15/20 gig. Vooral fixed ip staat me aan. Het is al vaak voorgekomen dat ik ergens ben en een secure shell login wil doen en blijkt dat dyndns zichzelf weer niet eens heeft upgedate of dat er iets misgegaan is met cron job,..
nckk

r2504 schreef:
Anonymous schreef:Maar fact to the matter is, doe een poll van de mensen die dit forum gebruiken en je zal zien dat de overgrote meerderheid weldegelijk beter gediend is met meer limiet dan een snellere lijn.

Mmm... 1950 users, tov. meer dan een miljoen ADSL en kabel gebruikers. We zullen dat maar niet in procenten zetten zekers. We weten allemaal dat het publiek op dit forum niet representatief is voor dergelijke polls.

Anonymous schreef:Komt er natuurlijk op neer waar je behoefte zit, en je waarde aan legt, daar heb je volkomen gelijk in.

Laten we het daar maar bij houden... maar stel het niet te zwart/wit.

Het ging derom dat dit wordt gelezen door zoals je zegt 1950 mensen waarvan de overgrote meerderheid wel grootverbruiker is. Ik zeg van telenet niet te promoten op dit forum gezien de overgrote meerderheid van de gebruikers hier geen nut hebben aan een lage limiet.
nckk

crapiecorn schreef:
Limburg schreef:Maar waarom niet zo'n abo leveren met 1024/512 voor een prijs die rond de 40 Euro ligt.

Jep,ik zou al direct toehappen als het van een provider met wat naam kwam. Echt veel volume heb ik niet nodig 15/20 gig. Vooral fixed ip staat me aan. Het is al vaak voorgekomen dat ik ergens ben en een secure shell login wil doen en blijkt dat dyndns zichzelf weer niet eens heeft upgedate of dat er iets misgegaan is met cron job,..

Dan wordt het tijd je crontab fatsoenlijk te configureren, of een andere dyndns client te gebruiken :p Ik zit momenteel in het buitenland en mn freebsd bak doet het reeds een half jaar prima. Ik gebruik een perl applicatie: ddclient

Dit is m'n crontab entry:
*/5 * * * * low perl /usr/sbin/ddclient -daemon=0 -syslog -quiet retry

Maar inderdaad, fixed ip is voor sommige zaken leuker :)
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Pengu schreef:Nog een provider :eek:. Ze schieten gelijk wortels uit de grond. De providertabel wordt op die manier wel een vervuilde en wanordelijke boel. :cry:

Ik voeg die in het begin van volgende week toe. :wink:

err .. Online internet gaat al een hele tijd mee hoor ;)

Was vroeger United Callers
daarna Online
Nu ION-IP of zoiets ... althans daar krijg ik nu weer facturen van :) (heb nog een origineel unicall.be email adres waarvoor ik jaarlijks nog betaal)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Phuncz schreef:Ik heb een vriendin waar ik veel foto's mee uitwissel, in mijn vriendenkring wissel ik ook wel veel foto's. Verder wissel ik veel grotere files in mijn vzw omdat we met een lanparty organisatie zitten, dus er gaan wel eens grotere projectfiles door, foto-verzamelingen van evementen (ooit al eens 200MB verzonden @ 30KB?). Vroeger werd er dan ook nog regelmatig videomateriaal gewisseld en even 60MB overhevelen is ook weer een ander ding. Verder werk ik ook veel met sites en dan is het toch leuk als je niet zo lang moet wachten op die 38MB om te uploaden.

Ja ik kan het ook illegaal gebruiken, maar ik gebruik het toch veelal voor legaal gebruik. En dan is de enigste optie een lijn van 300€/maand excl. BTW, verhuizen naar Nederland of gewoon lang wachten. En ja, in Nederland hebben ze dergelijke oplossingen WEL voor een betaalbare som.

sorry voor het misschien off-topic gaan, maar ik denk dat wel meer mensen hier iets aan hebben:
Ik denk dat jij eerder richting web-hosting moet gaan dan een zwaardere lijn thuis. Da's dan 1 keer uploaden en daarna kan iedereen volle snelheid downloaden van je site.
Als je wilt kan ik je wel een interessante hosting doorsturen: 6 dollar per maand, 1GB webspace en 40GB trafiek per maand ... daar kom je al wel een eind verder mee denk ik ;)

Een webhosting lost het probleem van veel zware uploaders op ... waarom zou je tenslotte alles X aantal keer uploaden als 1 keer genoeg is? Dat scheelt een groot stuk in je downloadvolume elke maand.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb al hosting van 75€ per jaar hoor ;)
Veel plaats heb ik niet, maar is ook niet nodig. Nog steeds geldt een algemene hogere verbinding bij mij toch als een primair doel.

Is ook leuk dat UPC nu leuke lijntjes aanbiedt, helaas niet voor de meeste minder bevolkte gebieden...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

C-Phest schreef:Ik denk dat jij eerder richting web-hosting moet gaan dan een zwaardere lijn thuis. Da's dan 1 keer uploaden en daarna kan iedereen volle snelheid downloaden van je site.

Een webhosting lost het probleem van veel zware uploaders op ... waarom zou je tenslotte alles X aantal keer uploaden als 1 keer genoeg is? Dat scheelt een groot stuk in je downloadvolume elke maand.

Zware uploaders uploaden alles wel één maal hoor! Het zijn altijd verschillende bestanden/programma's etc. ;) En dan kan je gewoon FXP'en van de ene naar de andere server zonder dat er iets van je limiet afgaat.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

Anonymous schreef:aansluitingen in nederland zijn stukken goedkoper dan in België
Dit scheelt hem makkelijk 10€ en meer per abbo per maand.
daar zit het grote verschil.

In BE moeten providers nog steeds zeer veel betalen aan bgc, zelfs via broba, om hun koperparen te mogen gebruiken. Dit is de reden waarom er veel minder geld kan gaan, om de prijzen laag te houden, naar trafiek.

kijk maar eens op : een url

Bewerkt door meon:
Tis goed, we weten ondertussen dat gij naar nederland gaat verhuizen.
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

barco schreef:Bewerkt door meon:
Tis goed, we weten ondertussen dat gij naar nederland gaat verhuizen.

8)
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
witte!
Pro Member
Pro Member

@ meon mag de waarheid niet vertoond worden?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik had eigenlijk de post gewoon moeten verwijderen wegens crossposting. Hij/zij heeft op 3 plekken op het forum die url geplakt. Ik wist het ondertussen wel hoor.
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

witte! schreef:@ meon mag de waarheid niet vertoond worden?

De waarheid mag blijkbaar niet getoond worden...?! Wat een flauwe censuur! Laat me lachen..... :-D
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zucht.
Zoals ik zeg: als ge vindt dat het in Nederland beter is, ga dan daar wonen en dan kunt ge iets van een gigabitlijn van ethernet.nl nemen. Maar ge moet niet in elke post uw gelijk proberen te halen door dezelfde link te plakken naar een obscuur providertje daar in NL.
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

waar was die link nu weer met gigabit in China hmmmm,

oh ja, dat heeft met België niets te zien, hhmmm.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

et onmiddellijke ingang heeft KPN de datalimiet van Direct ADSL opgeheven, zo meldt het bedrijf. Tot voor kort gold voor het Direct ADSL Go abonnement een datalimiet van 1,6GB per maand en voor Direct ADSL Light een datalimiet van 8GB. KPN sluit hiermee aan bij een algemene trend om datalimieten af te schaffen. Ook provider Chello schafte bijvoorbeeld de datalimiet af, al bleven bij Chello bij de goedkoopste abonnementen de limieten nog bestaan. Provider Xs4All ging eerder nog een stap verder, door ook de Fair Use Policy af te schaffen. De stap van KPN lijkt wel wat op die van Xs4All; KPN stond ondanks de strakke datalimieten er niet om bekend snel tot afsluiting over te gaan.

Het wordt maar leuker en leuker in Nederland, sommige providers gooien zelfs FUP eruit voor effectief ONGELIMITEERD internet.

HDTV streampje ? Nee sorry heb daar niet genoeg capaciteit voor...

Ziet geen enkele provider de vraag voor FUP in ? Over een half jaar lachen ze ons in Afrika al uit ofzo...
Marcellus

Phuncz schreef:Ziet geen enkele provider de vraag voor FUP in ?
Als ik providers zelf dingen zoals dit en dit zie schrijven, dan kan ik me wel voorstellen waarom ze in België geen fup-formules aanbieden voor de prijs dat ze dat in Nederland wel kunnen.

<off topic>
Trouwens, Phuncz, die laatste link was nochtans al een rechtstreeks antwoord op een gelijkaardige post van jou, zie ik. Volhoudertje, he jij ;-)
</off topic>
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Omdat het gemiddelde op 100MB/dag ligt, wil niets zeggen. Gmail biedt ook 2GB ruimte aan terwijl de gemiddelde account misschien 10MB bevat. Van die conclusies trek ik er je wel 13 in een dozijn. Het mag dan nog zijn dat het duur is, er zijn mensen die willen gerust tot 100€ per maand betalen voor FUP. Als het gemiddelde accountje toch 100MB/dag trekt, moet dat toch geen probleem zijn, toch ?

Ik volhard omdat er van je verwacht wordt dat zodra een ISP een uiting maakt over de mening van zijn klanten, er gevolgd moet worden alsof het in de bijbel staat. Als het dan zo onmogelijk is om in België voor een niet absurd bedrag met FUP te kunnen surfen, waarom wordt er dan niets aan gedaan ? Ze kunnen de Antwerpse ring van voor tot achter opbreken, dan kunnen ze er ook wel voor zorgen dat de tarieven van Belgacom betaalbaar worden. Tenzij er interesse is om het land binnen 10 jaar technologische achterstand te geven die zich zal weerspiegelen in bijna alle aspecten.

Het gaat over meer dan de leechers voorzien van eindeloze limieten, het gaat over zaken zoals communiceren. Probeer maar eens een fatsoenlijke stream te doen naar iets of iemand, dat trekt dat idiote uploadje hier niet. Mede door het achteropgeraken van de technologische evolutie, zal de Belg ook achterop geraken. In andere landen is het volkomen normaal dat ze via GSM even naar het nieuws kijken, dat er video chat gedaan wordt op resoluties boven 160x120, dat muziek gedeeld kan worden zonder je af te vragen of je het niet beter effe op CD schrijft en opstuurt met de post. Wij kunnen dat ook ja, als je bereid bent astronomische bedragen neer te tellen. Hetzelfde verhaal met GSM's, waarom moet het allemaal zo duur zijn als het in het grootste gedeelte van de wereld goedkoper kan ? Laat me raden: "de lijnen zijn duur". Wordt het dan niet eens tijd dat Belgacom van zijn monopoliepositie afgeflikkerd wordt ?
Gast

Phuncz schreef:In andere landen is het volkomen normaal dat ze via GSM even naar het nieuws kijken, dat er video chat gedaan wordt op resoluties boven 160x120, dat muziek gedeeld kan worden zonder je af te vragen of je het niet beter effe op CD schrijft en opstuurt met de post.
In andere landen volkomen normaal?
*kuch*
Lijkt me dat enige zin voor proportie jou vreemd is.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Euh ja, ooit al eens gezien wat ze in Japan al voor dingen doen met hun foon ? Jaren geleden was het er al mogelijk TV te zien op hun GSM, toen hier nog maar pas GSM's met kleurenscherm op de markt kwamen.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de ontwikkelingen in Nederland de laatste tijd eens bestudeerd en ik moet zeggen dat Phuncz van mij gelijk krijgt. Althans op het vlak dat we in West-Europa de leidinggevende rol aan het kwijtspelen zijn.

Over Japan gaan we niet spreken, daar kan je al 100 Mbit tot in de keuken krijgen :).

@Meon:

Wat je zegt over obscure providers in Nederland was misschien 1 à 2 jaar geleden waar, maar ondertussen struikelt wel iedere datalimiet/FUP/snelheidsbeperking. De dekking mag dan in Nederland enkele procenten minder zijn, voor 40 euro hebt je daar wel zeer degelijke unlimited abo's aan normale snelheden.

@de-kakkers-op-leechers :D :

Er zijn nog 1000den manieren om je traffiek op te souperen. Ik denk dan aan thuisservertjes draaien, hosting van websites, VPN-connectie, webcams etc.

Dit zijn dingen die nu nog altijd gereserveerd zijn voor bedrijven, veel van deze technieken zullen zich uiteindelijk toch onder een bepaalde vorm naar de gewone consument verspreiden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het luisteren naar MP3tje via een UWB verbinding op je GSM via de VPN die op je PCtje thuis staat. (don't shoot the idea, was mijn eerste ingeving :))

Uiteindelijk moeten we naar een tijdperk waarin betaald wordt naar bandbreedte in plaats van volume.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, mensen willen steeds meer en meer mee met de mogelijkheden van de technologie. Een auto met ingebouwde computer die zijn muziekbibliotheek synchroniseerd met die van thuis, films on demand, GSM-diensten die niet veel verschillen met de PC, etc. Zo is er al een iTunes compatible GSM onderweg en het is niet zo dat de technologie vooruitloopt op de mens, maar België loopt gewoon achter.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Oh kijk, hoe toevallig:

Testaankoop schreef:België mag dan al het land zijn met het hoogste percentage breedbandverbindingen, de prijs daarvan is ook aardig duur in vergelijking met andere Europese landen. Ook de zogenaamde light-abonnementen zijn verre van goedkoop.

http://www.testaankoop.be/images/35/351491_Attach.pdf

3x te duur over het algemeen. Zegt genoeg...
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Oh kijk, ze komen tot dezelfde conclusie als ik:

Consumentenorganisatie Testaankoop heeft een onderzoek gedaan naar de kostprijs van internettoegang en is tot het besluit gekomen dat Belgen in verhouding tot mensen in het buitenland te veel moeten betalen voor hun internettoegang. In zowat alle gevallen is een abonnement in België veel duurder dan een vergelijkbaar abonnement in het buitenland. Zo kost een breedbandverbinding voor normaal gebruik in Frankrijk 15 euro, terwijl dat in België bij de twee grootste providers Belgacom en Telenet respectievelijk 40 euro en 45 euro bedraagt. Nochtans heeft België een van de grootste percentages breedbandverbindingen: maar liefst tachtig procent van de internettende gezinnen hebben breedband. Dit zou volgens Testaankoop deels te wijten zijn aan het monopolie van Belgacom. Wel heeft het blad een positieve vermelding voor Scarlet, dat met Scarlet One een totaalpakket aanbiedt voor zowel telefonie als adsl als alternatief voor Belgacom. Maar ook bij de klassieke inbelverbinding behoort België tot de duurste landen.

Er wordt namelijk nog steeds per minuut gefactureerd, terwijl providers in andere landen vaak gebruikmaken van forfaitaire bedragen. Testaankoop vraagt dan ook om meer concurrentie op de Belgische markt, onder andere door de ontdubbeling van de lokale lus. Dit is het laatste stukje netwerk dat naar de klant loopt en dat vaak nog onder controle blijft van de monopoliehouders. Om dit te realiseren is de oprichting en organisatie van een krachtige controle-instantie nodig. Het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT), vergelijkbaar met de Nederlandse OPTA, doet te weinig inspanningen en treedt te weinig actief op om de markt te stimuleren. Zo zou deze organisatie er moeten op toezien dat de grote providers, Belgacom en Telenet hun netwerk openstellen voor andere aanbieders. Bij Belgacom kunnen providers hun apparatuur theoretisch wel in de Belgacom-centrales plaatsen, maar daarvoor worden volgens Testaankoop 'absurd hoge' aansluitingskosten gevraagd, zodat het niet haalbaar is om echt te gaan concurreren.

Bron: www.tweakers.net
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Phuncz schreef:ttp://www.testaankoop.be/images/35/351491_Attach.pdf

3x te duur over het algemeen. Zegt genoeg...

Men vergelijkt daar wel appelen met peren... 2048/128 abonnementen en 8192/800 staan er gewoon in dezelfde lijst, noch is er sprake van het verschil in volume.

Feit is dat het inderdaad beter kan... het kartel tussen BGC en TN is meer dan duidelijk genoeg.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”