Georganiseerde actie ter verruiming van limieten?

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Anthony schreef:Ik ben bezig met overstappen van Telenet naar Scarlet One omdat ik me kwaad maakte over de uploadlimiet bij Telenet. Toen ik Telenet erover mailde kreeg ik 2 weken later een telefoontje van ze dat er binnen een maand of 2 een grote aanpassing komt van de abonnementen bij Telenet. Standaardabonnementen zullen een limiet van 30GB krijgen en al het verkeer zal worden samengeteld, zoals bij adsl al het geval is. Ik heb gezegd dat ze te laat waren om mij nog te overtuigen. Maar voor degenen onder jullie die niet van plan zijn om weg te gaan bij TN is er dus goed nieuws op komst.
Dat zou idd een stap zijn in de goede richting!! Geen uploadlimieten meer, enkel totaallimiet van 30GB ... wat ik acceptabel vind! Hopelijk krijgen de PLUS abo's dan ook iets extra?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik geloof daar echt niks van. Pub heeft enkele weken geleden nog bevestigd dat bij het invoeren van de nieuwe telemeter (de eerste helft van dit jaar) de uploadlimiet nog altijd op 15% zal blijven staan.
de koe zegt boe
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

en dan nog .. 30G .. bij chello zaten ze te klagen da 80G te weining is en hier gaan ze 'misschien' nen keer verhogen naar 30G .. en dan ist weeral geen verandering meer voor de volgende 2jaar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:ik geloof daar echt niks van. Pub heeft enkele weken geleden nog bevestigd dat bij het invoeren van de nieuwe telemeter (de eerste helft van dit jaar) de uploadlimiet nog altijd op 15% zal blijven staan.
Waar lees je dat Bambi ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

r2504 schreef:
bambipower schreef:ik geloof daar echt niks van. Pub heeft enkele weken geleden nog bevestigd dat bij het invoeren van de nieuwe telemeter (de eerste helft van dit jaar) de uploadlimiet nog altijd op 15% zal blijven staan.
Waar lees je dat Bambi ?
In 1 van onze fameuze treads ;)
Uploadbeperking laten vallen of minder streng maken zit er voorlopig niet in. Sad Vermoedelijk wel als de voorbereidingen voor EuroDOCSIS-2 in heel Vlaanderen afgerond zijn (men wil dit niet aan sommigen wel en aan anderen niet aanbieden).

Maar het aankopen van extra volume zou samen met de nieuwe telemeter wel een stuk beter (= voordeliger) geregeld worden dan vroeger, dus dat is zeker al positief, lijkt me... Very Happy
gepost door JanC

http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.p ... c&start=75
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heel het gedoe rond de nieuwe Telemeter is nogal vaag, zeker wat betreft implementatie tijden... en dan nog woordjes als 'vermoedelijk' in zo'n zinnen :roll:

Ik wacht wel af... heb er ook niet meteen nood aan. Zij die er wel problemen mee hebben moeten hun conclusies maar trekken, en dit ook duidelijk aan hun ISP melden (de tijd voor beloftes gaat dan misschien ooit voorbij).
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

wat gaat er dan zo speciaal zijn aan de "nieuwe Telemeter" ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

daar zijn nog geen juiste gegevens van ! wat ik hier al heb opgevangen:

1. PCTV gaat mogelijk niet meer meegerekend worden
2. er is nog nie meer info

Dus ... als telenet medewerker weet ik zelfs niets meer als jullier :-)

Er gaat vermoedelijk wel een antwoord komen op de nieuwe abo's van skynet (met 30 gig limiet) ... maar daar weten we zelf ook nog niets van
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Grote volumes zijn en blijven een voorrecht van mensen die in 95% van de gevallen bezig zijn met illegale dingen (op enkele webcammers en radio streaming na).
Je moet niets illegaal doen ( toch niet in Belgie ) om massa's te downloaden. Probeer beetje Anime to downloaden. Meeste Anime is unlicenced in Belgie, de copyright ligt bij de producenten in Japan ( maar deze doen niets tegen download's buiten Japan ). Gevolg is dat Anime downloaden in Belgie ( dat ofcourse niet licenced is hier ), zo goed als onstrafbaar is.

Als je weet dat fansubs ( DTV rips ) 170mb zijn. Dvd source rips , zijn 220 tot 360mb voor 25 min. Serie's zijn rond de 13 tot 26 eps ( meestal, sommige gaan verder tot 150, tot zelf 300 eps ). Dat zijn veel giga's, zeer veeeeeeel op de maand als je een aantal serie's volgt.

Natuurlijk zijn er mensen die niets anders doen dan dvd's te downloaden, tja, niks nieuws. Ik ben wel verbaast goe op een jaar tijd, de boel geevolueerd is. In een klein programmatje dat ik gebruik om de newsgroups te monitoren voor anime, waar vroeger film rips ( divx, xvid encodeds ) mechien 4 a 5 op 1 waren ( de dvd downsample's ), is dit nu omgedraait naar 1 op 4. Waar mensen 700mb of 1.4GB downloaded aan een film,zijn ze nu 4 a 4.5GB aan het downloaden. Gevolg is dat hun download limiet ook grondig in de weg zit. Note: ik snap niet wat mensen zien in downsampled dvd's, wat ook bereikt kan worden door 2 * 700mb divx/xvid's... is het omdat het makkelijker is een dvd te branden met de downsampled versie's voor hun dvd players??? Geen idee.

Dit voorbeeld alleen al laat zien dat zelf de niet big time illegaal gebruikers ineens veel meer gebruiken. Men kan me niet zeggen, dat die 5% ineens verantwoordelijk is voor die massa shift naar downsampled dvd's, sinds het meer lijkt dat het generaal publiek deze gebruikt wegens de eenvoud om er een dvd van te maken ( divx, xvid rips moeten geconverteerd worden, wat een tijdje in beslag kan nemen ).

Dit is zoals bij mp3's hetzelfde. In de begin tijd, moest je nog een dos venster open doen, en commando's gaan ingeven voor het maken van mp3's. En deze waren moeilijk te vinden. In die tijd wist jan & alleman niets af van mp3's. Gevolg, mensen hadden niet veel bandbreete nodig, en 10GB was enorm, iets dat ze nooit konden opgebruiken. Maar nu zien we toch jan met de pet muziek downloaden. En je vergelijking gaat er vanuit dat muziek 1mb = min is. Maw, 128kbits encoding. Probleem is, tegenwoordig is men meer & meer op 320kbits bezig rond te sturen of 192 VBR. Das wel 300% en 150% groter dan waarmee je rekend.

Mechien een filmpje etc. We zijn nu ook op de tijd gekomen dat game downloaden meer en meer gebruikt word ( note: ik bedoel op legaal game's ). Zoals mmorpg's, hl2 ( steam ) etc. Zaken zoals Bittorrent ondanks dat het massaal gebruikt word voor illegaal content, word het ook meer & meer gebruikt legaal. Met als gevolg dat mensen demo's etc downloaden, ze ook een groter gebruik hebben ( omdat ze automatis sharen ).

Maar de conclussie dat 95% van alle grootgebruik illegaal is, klopt niet gans meer. ALs je dit een jaar of 2 geleden gezegt had, mechien ja ... maar deze dagen zijn de legale alternatieve die massa's download nodig hebben meer & meer zichtbaar.

De evolutsie is er, die duidelijk is dat de oude limieten duidelijk iets van de oude tijd zijn.

Hou er rekening mee, dat een limiet, ook een emotioneel breekpunt is dat mensen tegenhoud om de full expierence op het net te gebruiken. Ik betrap mezelf ook nog constant die meter in het oog te houden elke dag, want je weet in je achterhooft, erover = meer betalen of pesttelefoons of account weg etc.

De berichten dat account default 30GB bij TN zouden worden is nice. 30G bij TN = 30GB bij Belgacom. En de Plus accounts zullen dan wel 45 of zo worden ( of wie weet, mechien meer O_o ). Het is jammer dat het zo lang geduurt heeft eer men wakker geworden is.

hehe, ik maffe ;)
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Argentus, ik heb zelden zoveel schrijffouten gezien in een post ('t was wel een lange post) gelieve daar in het vervolg wat op te letten, zo wordt het aangenamer lezen voor iedereen.

greetz,

Nob
Prince of Darkness
Starter Plus
Starter Plus

Argentus, volgens mij haal je toch de extreme gevallen aan die het allemaal op "legale" wijze doen.
Als ik rond mij kijk (familie en vriendenkring) en ik kijk dan naar de mensen die niet zoveel van computers en internet kennen maar wel bv. kazaa gebruiken (voor mp3's) en online tv kijken, dan komen die mensen helemaal niet aan de limiet. Sterker nog, deze mensen komen soms niet over de helft van hun volume.
Ik ben ook tegen de huidige limiet maar ik vind dat we niet hypocriet moeten doen en gewoon moeten stellen dat wie maand na maand volumepacks moet bijkopen omdat hij anders op smalband komt, dat diegene gewoon bezig is met illigaal downloaden van films, games of applicaties.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Prince of Darkness schreef:Argentus, volgens mij haal je toch de extreme gevallen aan die het allemaal op "legale" wijze doen.
Dit zijn inderdaad extreme gevallen, maar de zware downloaders laten maar al te graag uitschijnen dat dit de algemene trend is, en zelfs de bomma en bompa hier dagelijks mee aan de slag gaan. Nogmaals, de cijfers spreken voor zichzelf... petities komen zelden boven 1% uit. (zelfs de petitie rond geen PC taks komt amper aan 10.000 mensen).
Prince of Darkness schreef:Ik ben ook tegen de huidige limiet maar ik vind dat we niet hypocriet moeten doen
Wat mij betreft mag de limiet ook wat ruimer... maar ik zie absoluut geen nut in unlimited, of zelfs cijfers van 100 GB. Je moet altijd weten dat bandwidth geld kost... en dat er uiteindelijk iemand voor moet betalen. Als een minderheid de limiet maar nodig heeft, tja dan is een systeem via blokjes kopen toch niet meer dan normaal (of moet de rest ervoor opdraaien ?)
Prince of Darkness schreef:wie maand na maand volumepacks moet bijkopen
Dit is zeker een punt... je kan misschien de eerste maand dat je internet hebt eens enkele honderden (ja zelfs illegale) MP3s downloaden, maar niemand maakt me wijs dat je dat maand na maand blijft doen (waar blijf je trouwens goede muziek halen... al blijkt dit bij sommige niet belangrijk te zijn... wel gewoon het idee van 'het te hebben').
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Prince of Darkness schreef:Argentus, volgens mij haal je toch de extreme gevallen aan die het allemaal op "legale" wijze doen.
Als ik rond mij kijk (familie en vriendenkring) en ik kijk dan naar de mensen die niet zoveel van computers en internet kennen maar wel bv. kazaa gebruiken (voor mp3's) en online tv kijken, dan komen die mensen helemaal niet aan de limiet. Sterker nog, deze mensen komen soms niet over de helft van hun volume.
Mijn doel was ook niet aan te tonen dat iedereen het generaal publiek ineens meer dan 10GB deed. Het was om aan te tonen dat het generaal publiek veel meer verbruikt dan het was enkel jaren geleden, waardoor ze dichter zitten bij hun limiet dan toen. Je zegt het zelf, ze gebruiken kazaa, kijken online tv etc ... Een aantal jaar geleden wisten deze group van mensen niet eens wat kazaa etc was. Toen was hun verbruik mechien 1/5 van wat het nu is.

Er is een duidelijk trent zelf onder generaal publiek, dat zij zelf meer & meer de full options van het internet gebruiken. Ja, er zullen altijd mensen zijn zoals mijn tante, die hun pc 1 of 2 keer opzetten op de week, hun mails binnen halen, betetje googlen, en that's it. Daartegen heb je mensen zoals mijn pa die vroeger nog geen 50mb download van het net, maar nu lustig dvd, mp3 etc download ;) Mensen evolueren mee.

Kijk naar nederland. Waarom naar unlimited gaan als er geen grote vraag naar is, waarom hadden ze zoveel grote accounts, terwijl de belgjes maar 10gb hadden. Hell, waarom begint me in Belgie nu ineens met de grotere accounts. Waarom denkt TN om naar de 30GB te gaan ( en TN is nogtans de meest conservatieve provider van het land ).

Grappig is, sommige van men vrienden die 10GB limiet hadden waren ook van "o, wij hebben meer dan genoeg met 10GB". Tot sommige switched naar andere provider ( xs4all hun fair use ) met een hoger limiet. Nu kunnen ze niet meer leven met een "laag" limiet ;) Een limiet is een psychologise dremple in onze gedachten. We zijn sinds jeugt altijd ingelepeld geweest dat je niet sneller mag rijden dan de limiet, je mag de wet niet breken, je mag xx niet doen. Hmmm, men zou eens een studie moeten doen naar dit phenomeen vind ik...

Nob: http://dyslexie.pagina.nl/
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Wat mij betreft mag de limiet ook wat ruimer... maar ik zie absoluut geen nut in unlimited, of zelfs cijfers van 100 GB. Je moet altijd weten dat bandwidth geld kost... en dat er uiteindelijk iemand voor moet betalen. Als een minderheid de limiet maar nodig heeft, tja dan is een systeem via blokjes kopen toch niet meer dan normaal (of moet de rest ervoor opdraaien ?)
Stel dat er een 100G limiet is .. wil toch helemaal niet zeggen dat iedere gebruiker die 100G gaat opgebruiken. Er zullen nog altijd een hoop mensen zijn die misschien maar 5G per maand gebruiken, en er zullen er zijn die de 100G opgebruiken.. iedereen tevreden toch. btw vinde gij 1€/G normaal dan? Nen 100G blok aan 20 a 25€ da zou normaal zijn..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Arqentus schreef:Het was om aan te tonen dat het generaal publiek veel meer verbruikt dan het was enkel jaren geleden, waardoor ze dichter zitten bij hun limiet dan toen.
Het "generaale" publiek weet amper af van het bestaan van een limiet, laat staan dat het voor hen een psychologische drempel zou vormen. Economie is nochtans eenvoudig, wanneer de nood er wel zou zijn... zouden de providers die meer aanbieden dan BGC en TN massaal klanten aantrekken... en dat is niet het geval. De vraag is er dus niet, of amper meetbaar.
Arqentus schreef:Waarom denkt TN om naar de 30GB te gaan ( en TN is nogtans de meest conservatieve provider van het land ).
Da's een uitspraak die eenmaal is gepost door een anoniem iemand... ik geloof er dus maar weinig van dat TN hier momenteel aan denkt. TN gaat netjes hand in hand met BGC... maw. er is geen enkele reden dat ze dit zouden doen.
Buster schreef:btw vinde gij 1€/G normaal dan? Nen 100G blok aan 20 a 25€ da zou normaal zijn..
Ik ga daar niet over oordelen omdat ik er de gegevens niet voor heb... kost upstream bandwidth, kost interconnectie nodes, kost lokale nodes, kost splitsing nodes.... kortom er speelt heel wat meer mee dan dergelijke prijs te vergelijken met prijzen van een puur datacenter.

Trouwens met jou stelling... 100 GB voor een enkel user is (laat ons even TN nemen) 41.95 euro, plus je 25 euro. De opbrengst is dus 66.95 euro voor TN. Echter als TN er 10 normale gebruikers op plaatst (en dus de node ook met 100 GB belast) verdienen ze 419.5 euro... moet ik nog verder vertellen ?
Gast

gelijk jij het verteld, kunnen we nog eeuwen met die lage limieten zitten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Anonymous schreef:gelijk jij het verteld, kunnen we nog eeuwen met die lage limieten zitten.
Niet echt... alles hangt net af van de klanten. Zolang deze tevreden zijn (op wat gezeur op de forums na, waar een ISP toch niet echt wakker van ligt) zal inderdaad alles blijven zoals het is, of zeer traag evolueren.

Wanneer je echter verzadiging van de markt hebt, of een nieuwe provider begint noodgedwongen (om klanten te krijgen) te stunten, dan krijg je pas evolutie (als het percentage klanten tenminste groot genoeg is dat schuift).

Met de mentaliteit van een gemiddelde Belg welke dus liever hier komt zueren dan effectief over te stappen naar een andere provider kan het dus inderdaad nog eeuwen duren. Als je dan nog ISPs hebt als A2F dan versterk je alleen nog maar de positie van BGC en TN.
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Trouwens met jou stelling... 100 GB voor een enkel user is (laat ons even TN nemen) 41.95 euro, plus je 25 euro. De opbrengst is dus 66.95 euro voor TN. Echter als TN er 10 normale gebruikers op plaatst (en dus de node ook met 100 GB belast) verdienen ze 419.5 euro... moet ik nog verder vertellen ?
Dat is het nu net .. wie zegt dat iedereen die 100G gaat opgebruiken? Nu zijn er ook vele die misschien maar 3 a 4/G maand gebruiken.. laat staan dat ze dan plots 100G gaan leechen. Natuurlijk zal TN liever die mensen zien komen die maar 5G leechen.. maar het is ondertussen al wel 2005. En het internet is hier niet echt 2005 waardig, is nog altijd net hetzelfde als 5jaar geleden.
Is nu net het leuke aan versatel.. je download maar, zonder dat je naar een traffic meter moet gaan kijken.. eens je dat gewoon bent wil je echt nietmeer terug.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Buster schreef:Is nu net het leuke aan versatel.. je download maar, zonder dat je naar een traffic meter moet gaan kijken.. eens je dat gewoon bent wil je echt nietmeer terug.
Ik ontken ook niet dat het niet leuk zou zijn, of dat ik er tegen ben (tenzij het - wat ik niet gebruik - mij uiteindelijk meer zou kosten)... ik denk alleen vanuit het standpunt van de ISP, en die ziet niet in waarom hij minder inkomsten zou moeten genereren, zeker niet als het overgrote deel van z'n klanten er perfect tevreden mee is.

Wil je dus met dergelijk voorstel naar een ISP, dan zal je eerst creatief moeten zijn waarom je dat precies wil. Gewoon omdat "jij" het leuk vindt, en "zij" dan maar minder verdienen zal je niet ver brengen.

Als je hen kan overtuigen dat het aantal extra klanten zal opwegen tegen de investeringen... heb je een kans, maar weet dat zij daar genoeg datawarehouse analyses op doen (als het een slimme ISP is tenminste).
Prince of Darkness
Starter Plus
Starter Plus

Buster schreef: Is nu net het leuke aan versatel.. je download maar, zonder dat je naar een traffic meter moet gaan kijken.. eens je dat gewoon bent wil je echt nietmeer terug.
Dus is het simpel. Wie bijna of helemaal geen limiet wil, moet opstappen bij BGC of TN. Enkel zo ga je ze een beetje (een heeeel klein beetje) laten voelen dat er iets mis is met hun internetpolitiek. De rest...lijkt mij allemaal zinloos. Als er geen andere ISP komt die zijn limieten spectaculair verlegt of zelfs afschaft zoals r2504 zegt, dan zie ik op korte en middenlange termijn totaal niets veranderen.
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Opstappen .. ik denk niet dat TN er gaat van wakker liggen als er enkele 100 klanten naar een andere isp gaan. Ik heb hier TN & versatel.. alleen adsl is hier niet zo stabiel als kabel(zit nogal ver van centrale).. dus moet ik wel bij telenet blijven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Prince of Darkness schreef:Dus is het simpel. Wie bijna of helemaal geen limiet wil, moet opstappen bij BGC of TN. Enkel zo ga je ze een beetje (een heeeel klein beetje) laten voelen dat er iets mis is met hun internetpolitiek.
Tja, en dat je dan de pech hebt dat er meer nieuwe klanten bijkomen dan dat er opstappen (de markt groeit nog steeds, zij het wat trager) dan heb je helemaal pech. Het rendement van BGC en TN wordt in dat geval beter, en als de nieuwe provider geen deftig business plan heeft gaat die er ook aan (zie A2F).
Prince of Darkness schreef:De rest...lijkt mij allemaal zinloos. Als er geen andere ISP komt die zijn limieten spectaculair verlegt of zelfs afschaft zoals r2504 zegt, dan zie ik op korte en middenlange termijn totaal niets veranderen.
Niet echt... je samen achter een realistische (lees... geen unlimited) petitie zetten, en hopen dat je de pers kan mobiliseren kan zijn nut hebben als je tenminste 5% (bij TN alleen al is dit meer dan 25.000 klanten !) van de klanten kan bereiken.

Wat wel zinloos is is hier (en op PUB) tegen elkaar blijven zeuren hoe slecht de limieten wel zijn. Dat is puur verloren moeite, al lijken sommige nog steeds te geloven dat we elkaar moeten overtuigen ipv. hun eigen ISP.
KweNi

Er is hier veel volk die het voorbeeld Nederland aanhalen
Maar hebben jullie ook al eens gezien hoe performant het kabelnetwerk in nederland is
gamen bvb is op sommige momenten van de dag ONMOGELIJK als je kabel hebt in Nederland, en dit komt door de zogenaamde FUP
De limiet mag inderdaad naar boven, maar men moet niet overdrijven

iemand haalt aan dat 1€/1Gb zéér duur is
als je naar de prijzen kijkt voor locaties in België, kom je sowieso aan een duurdere prijs

Als er gezegd wordt dat de limieten te laag zijn voor slechts 5% van de mensen, dan is dat zelfs overdreven en als men dan gaat kijken wie er legaal overgaat, komt men op een marginaal cijfer uit
mensen die legaal zo veel verbruiken, hebben meestal professionele verbindingen

En natuurlijk is het logisch dat je meer betaald als ge meer verbruikt
als ik ga tanken en ik neem 10l, dan betaal ik voor 10l en als ik 50l pak dan betaal ik voor 50l
Akira
Elite Poster
Elite Poster

het gras ziet altijd groener aan de overkant
de pispaal <<
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

gamen bvb is op sommige momenten van de dag ONMOGELIJK als je kabel hebt in Nederland
Hier ook als ge beetje teveel gamed en op smallband vliegt :p
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

KweNi schreef: En natuurlijk is het logisch dat je meer betaald als ge meer verbruikt
als ik ga tanken en ik neem 10l, dan betaal ik voor 10l en als ik 50l pak dan betaal ik voor 50l
Tuurlijk dat, maar als jij een tankkaart koopt voor 50€ waarmee je slechts 10l per maand kan mee tanken, terwijl overal elders je met een tankkaart van dezelfde maatschappij, alleen ook elders aangekocht 50l per maand mee mag tanken. Ga jij je dan niet afvragen waarom jij evenveel moet betalen terwijl je maar minder mag verbruiken ??

Als 't nu overal 10 of 50l was, en je dan moest bijbetalen zie ik het probleem niet.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:Tuurlijk dat, maar als jij een tankkaart koopt voor 50€ waarmee je slechts 10l per maand kan mee tanken, terwijl overal elders
Da's nu net het feit... overal elders mag je ook maar 10l tanken. De overgrote meerderheid van de providers hebben nu eenmaal dezelfde limieten in Belgie.

Los daarvan ben je als consument nog altijd vrij om het te betalen of niet... er zijn toch ook mensen die liever 15 euro beheerskosten betalen bij hun bank, terwijl een andere bank alles gratis geeft.

We leven in een democratie, met een open economie... de consument is er met andere woorden verantwoordelijk voor waarom bepaalde produkten niet bestaan, of ze worden aangeboden aan een bepaalde prijs.
canabeez
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:
Sasuke schreef:Tuurlijk dat, maar als jij een tankkaart koopt voor 50€ waarmee je slechts 10l per maand kan mee tanken, terwijl overal elders
Da's nu net het feit... overal elders mag je ook maar 10l tanken. De overgrote meerderheid van de providers hebben nu eenmaal dezelfde limieten in Belgie.

Los daarvan ben je als consument nog altijd vrij om het te betalen of niet... er zijn toch ook mensen die liever 15 euro beheerskosten betalen bij hun bank, terwijl een andere bank alles gratis geeft.

We leven in een democratie, met een open economie... de consument is er met andere woorden verantwoordelijk voor waarom bepaalde produkten niet bestaan, of ze worden aangeboden aan een bepaalde prijs.
1) ik denk dat hij vooral de vgl met het buitenland bedoelde.
2) democratie, open economie? HA-HA, das de beste die ik vandaag
al gehoord heb.. ooit al gehoord van monopolistische vrije markt?
wel dat is dus wat er hier is met BGC en TN als isp's ;) believe me or not..

greetz
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb een simpel GO abonnement bij Skynet, zit tamelijk veel op het web om nieuwsberichtjes op te sporen.
Heb een limiet van 10 G per maand maar kom bijna nooit aan 3 G per maand. Dus ik klaag niet en zou ik meer nodig hebben dan moet ik overstappen naar een ADSL plus abonnement.
Eigenlijk heel simpel dus :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

canabeez schreef:1) ik denk dat hij vooral de vgl met het buitenland bedoelde.
Vergelijken met het buitenland is appelen met peren vergelijken, trouwens er zijn duizenden andere dingen die in het buitenland goedkoper/duurder zijn dan hier... gaande van een pint bier tem. de gezondheidszorg. Laten we het dus simpel houden.
canabeez schreef:2) democratie, open economie? HA-HA, das de beste die ik vandaag al gehoord heb.. ooit al gehoord van monopolistische vrije markt?
Monopolistisch ? Je hebt de keuze uit wel meer dan 37 breedband providers, dus ik zie niet in hoe je van een monopolie kan spreken. Dat er enige vorm van kunstmatige kartelvorming is tussen de grote (BGC en TN) ga ik niet tegenspreken, maar dat hebben we ook deels aan ons zelf te danken... nogmaals, de keuze is er.
Blue-Sky schreef:Heb een simpel GO abonnement bij Skynet, zit tamelijk veel op het web om nieuwsberichtjes op te sporen.
Nieuwsberichtjes hebben geen volume (tenzij het binaries zijn), het is vooral video en software wat volume nodig heeft. Zo weet je meteen hoe sommige aan hun nood voor meer volume komen.

Buiten zij die gans de dag met hun vriendin cammen, of "legale" Anime downloaden zijn er maar weinig die kunnen claimen niet toe te komen met hun limieten op een legale manier (al is dergelijke discussie meestal de start voor argumenten dat men wekelijks toch wel een nieuwe Linux distro moet downloaden).
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Heb een simpel GO abonnement bij Skynet, zit tamelijk veel op het web om nieuwsberichtjes op te sporen.
Heb een limiet van 10 G per maand maar kom bijna nooit aan 3 G per maand. Dus ik klaag niet en zou ik meer nodig hebben dan moet ik overstappen naar een ADSL plus abonnement.
Eigenlijk heel simpel dus Smile
Dan ben je geen ITer die graag een servertje draait, is het nu zo vreemd dat in onze informatiemaatschappij ook gewone burgers een server thuis willen plaatsen en hiervoor geen half maandloon willen ophoesten.

10 GB is gewoon niet meer van deze tijd. Zelfs al is er maar 5% die meer wil, die 5% waren ook de eersten om breedband te nemen, die 5% zijn de pushers op het vlak van vernieuwingen en die 5% zijn voor 90% de mensen die in de IT zitten.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

The_Borg schreef:Dan ben je geen ITer die graag een servertje draait, is het nu zo vreemd dat in onze informatiemaatschappij ook gewone burgers een server thuis willen plaatsen en hiervoor geen half maandloon willen ophoesten.
Euh... waarom zou ik als IT-er thuis een server willen draaien ? Ik heb geen fixed IP, en een trage upload... of schaffen we dit meteen ook allemaal af (de eisen worden met de dag realistischer... je zou je gaan afvragen waarom bedrijgen niet meteen allemaal een simpele ADSL aansluiting nemen voor 35 euro).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Euh... waarom zou ik als IT-er thuis een server willen draaien ? Ik heb geen fixed IP, en een trage upload... of schaffen we dit meteen ook allemaal af (de eisen worden met de dag realistischer... je zou je gaan afvragen waarom bedrijgen niet meteen allemaal een simpele ADSL aansluiting nemen voor 35 euro).
Ach, wanneer internet belangrijk is voor je bedrijf, neem je voor 100 Euro meer echt wel een zakelijk abonnement waar je t.o.v. je provider ook eisen aan kan stellen.
Je ziet dat bv in Nederland, waar de goedkope consumenten abo's bij de grote providers zoals xs4all, kpn, demon, al sinds jaar en dag met een vaste IP worden geleverd.
Daar kiezen de meeste bedrijven echt wel voor een zakelijk abonnement waar garanties op worden gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat dat in België anders zou zijn.

En wat die eigen (ftp) server betreft, het is enorm makkelijk iemand tijdelijk toegang te geven tot bepaalde directories of computers in plaats van de handel eerst te moeten uploaden naar een externe server. Ik maak daar regelmatig gebruik van.
(dat gaat trouwens ook prima met een dynamic IP)
http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/bdsl/
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Om 'legaal' aan je limiet te komen moet je niet al teveel moeite doen .. connecten naar 7 irc netwerken +-2G/maand .. klein rf gameserverke draaien .. 30 a 40G/maand .. :-(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Buster schreef:Om 'legaal' aan je limiet te komen moet je niet al teveel moeite doen .. connecten naar 7 irc netwerken +-2G/maand .. klein rf gameserverke draaien .. 30 a 40G/maand .. :-(
7 irc netwerken... da's voor te chatten, of om "legale" dingen van af te plukken ? Trouwens (game)servers draaien is bij de meeste providers niet toegestaan in de particuliere abo's. Nu, je hoeft mij niet te overtuigen dat het wel mogelijk is legaal... alleen is de vraag is dit zo voor een respectabel aantal gebruikers ?

Ik denk dat het duidelijk is dat dit geen normaal internet gebruik is wat je kan verwachten van de doorsnee gebruikers.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ik zit ook op 7 irc netwerken en leech daar hoegenaamd niets ... waarom associeer jij dat met illegale dingen ?

15:17:07 ::: freenode: goethe.freenode.net:6667 (freenode)
15:17:07 ::: IRCNet: irc.ipv6.xs4all.nl:6667 (IRCNet)
15:17:07 ::: Undernet: graz.at.Eu.UnderNet.org:6667 (Undernet)
15:17:07 ::: EFNet: efnet.ipv6.xs4all.nl:6667 (EFNet)
15:17:07 ::: wondernet: irc.wondernet.nu:6667 ()
15:17:07 ::: kreynet: ipv6.be.Krey.net:6667 (kreynet)
15:17:07 ::: bitlbee: im.codemonkey.be:7000 (bitlbee)
15:17:07 ::: quakenet: irc.quakenet.org:6667 (quakenet)
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Dat gameservertje was gewoon voor wat vrienden (max 12users) gaat perfect op 512kbit upload (vroeger toen ik nog a2f had) alleen bij telenet tja .. dan moet ik het na 2 a 3 dagen al offline halen. Trouwens nooit klachten over gehad bij a2f.. denk niet dat een isp er problemen van maakt dat er mensen klein gameservertjes draaien.

En nee die irc netwerken is niet om 'legale' dingen van af te plukken. Gewoon beetje overal zitten + een paar botjes draaien op me fbsd bak. :wink:

Het is gewoon lastig dat als je dan naar andere landen kijkt en daar kan zoiets allemaal wel, en hier is er geen abbo beschikbaar (duurder abbo) waar het kan.. of je moet direct een pro abbo nemen maar dat is dan direct heel duur. (toch zeker voor eentje met fup/unlimit traffic). Ergens daartussen zou wel eens een abbo mogen komen.. van bv een 80€/maand met een leuke uploadspeed (512kbit of meer) en met een 100G/fup limiet .. is natuurlijk maar een droom want zal er toch niet komen. :P
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ditch, kom jij dan aan 2 GB per maand? :/
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

SeNsEi Ze0n schreef:ditch, kom jij dan aan 2 GB per maand? :/
Je logged je gewoon in op de irc kanalen en laat de boel maar draaien... ik doe dat trouwens ook met alle radio's die ik thuis heb, die staan gewoon te spelen zonder dat ik ernaar luister.

Tja... zo kan je natuurlijk altijd manieren vinden om legaal aan je limiet te komen. Waarschijnlijk is dat ook de manier dat de gemiddelde bomma en bompa aan haar limiet komt :roll:
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Je logged je gewoon in op de irc kanalen en laat de boel maar draaien...
Euhm, pc's staan hier toch 24/7 op .. waarom zou ik irc connecties dan quiten (zit waarschijnlijk al te lang op irc :p) Als ik totaal niks download of upload (dus enkel irc connecties) dan kom ik uit op een 65mb/dag (zitten wel enkele drukke kanalen tussen) en nee, niet om te downloaden :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”