Pagina 2 van 2

Re: Digi brol

Geplaatst: 28 apr 2025, 08:47
door Ratface
Reeds veel berichten over 'Hey' in dit topic, nochtans gaat het hier over Digi.

Re: Digi brol

Geplaatst: 28 apr 2025, 09:48
door nerph
Het is toch te begrijpen dat een topic wat evolueert als men over iets spreekt?

Re: Digi brol

Geplaatst: 28 apr 2025, 10:11
door Ratface
Voor het bestellen van bijvoorbeeld een 'Hey S' of voor de problemen die men daar mee heeft is er al dit topic:

viewtopic.php?t=66358

Als men ervaringen gaat posten met het bestellen van een 'Hey' abo in een digi topic is de overzichtelijkheid snel helemaal weg voor mensen die hier per topic ervaringen willen komen opzoeken.

Re: Digi brol

Geplaatst: 28 apr 2025, 13:03
door nerph
Ja dat is waar, ergens moet er een lijn getrokken worden wanneer iets (te veel) off-topic is of niet, je hebt gelijk.

Re: Digi brol

Geplaatst: 08 mei 2025, 15:36
door kevjoe
Net zoals al de anderen ervaar ik zowat nog steeds dezelfde issues, 4 maanden verder.

Het grootste pijnpunt blijft het verlies van netwerk en hoe lang het duurt voor dat terug komt: maandag naar de Efteling en eens de grens over zat ik zo'n 10 minuten zonder bereik, wat ik ook probeerde. Telefoongesprekken zijn heel vaak heel gestoord en het ontbreken van VoWiFi is toch storender gebleken dan ik dacht (in de supermarkt heb ik helemaal geen bereik).
Daarnaast ook de facturatie die dusdanig willkeurig lijkt te zijn qua tijdstip en mijn zin erin is langzaam op. Er is zeker nog werk aan de winkel bij Digi.

Over facturatie gesproken, kreeg net mijn factuur opgestuurd waarbij er nu sprake is van de periode 01/04/2025-31/05/2025, terwijl mijn vorige factuur spreekt van 01/03/2025-30/04/2025.
Edit: Lijkt erom te gaan dat ze het buiten bundelverbruik van vorige maand (1/04-30/04) in rekening brengen, en daarnaast het abonnement voor de volgende periode. Ziet er vreemd uit, maar klopt wel.

Re: Digi brol

Geplaatst: 08 mei 2025, 15:47
door DarkV
kevjoe schreef: 2 maanden geleden Het grootste pijnpunt blijft het verlies van netwerk en hoe lang het duurt voor dat terug komt: maandag naar de Efteling en eens de grens over zat ik zo'n 10 minuten zonder bereik, wat ik ook probeerde.
Ik moet zeggen dat m'n Proximus abonnement ook niet altijd snel switchte.

Re: Digi brol

Geplaatst: 09 mei 2025, 07:21
door heist_175
DarkV schreef: 2 maanden geleden Ik moet zeggen dat m'n Proximus abonnement ook niet altijd snel switchte.
Is dat recente ervaring, of van langer geleden?

Toen ik in 2015-2016 frequent voor het werk naar Nederland moest, was ik bij het overgaan van de grens makkelijk 10 minuten connectiviteit kwijt.
Ondertussen is dat al lang niet meer het geval: het wwegvallen van het netwerk is zo kort dat ik het niet merk.
Telkens ex-Mobistar nu Orange, want mijn werkgever is al sinds altijd bij Mobistar/Orange.

Mijn dochter was recent - met haar DIGI-simkaart dus - voor school naar Duitsland.
In Duitsland: geen data.
Terug in België: geen data.
Hebben we via SMS moeten communiceren.
De tolerantie voor dit soort amateurisme is niet oneindig natuurlijk.

Re: Digi brol

Geplaatst: 09 mei 2025, 12:10
door DarkV
heist_175 schreef: 2 maanden geleden Is dat recente ervaring, of van langer geleden?
Niet echt recent en heb er ook niet echt meer opgelet (ondertussen trouwens Citymesh klant).
heist_175 schreef: 2 maanden geleden De tolerantie voor dit soort amateurisme is niet oneindig natuurlijk.
Ik begrijp ook niet dat dit niet opgelost geraakt omdat ik als Citymesh klant hier totaal geen probleem mee heb.

Re: Digi brol

Geplaatst: 09 mei 2025, 13:28
door ddd
Het krijgt al extra aandacht. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250509_92535412

Minister van Telecom Vanessa Matz (Les Engagés) roept de nieuwe telecomoperator in ons land Digi op het matje wegens “de talrijke klachten” tegen het bedrijf bij de ombudsdienst.

Re: Digi brol

Geplaatst: 09 mei 2025, 15:51
door Kun

Re: Digi brol

Geplaatst: 09 mei 2025, 22:58
door bogon
“Wat ons betreft zijn de problemen van de baan.”
Eigenaardige uitspraak volgens wat ik zelf ervaar en lees van anderen. Ik heb nog steeds dezelfde problemen als dag 1.
  • In het buitenland / aan de grens: als ik mensen opbel, wordt mijn nummer verborgen.
  • Wanneer ik geen bereik heb (in een kelder, supermarkt, bij het overrijden van de grens...), krijgen mensen die me bellen een boodschap dat mijn nummer niet meer in dienst is. Ikzelf krijg geen enkele notificatie.
  • Vaak geen of slechte audio in één of beide richtingen.
  • RCS toont "Connected" (na gepruts volgens wat in een andere thread hier staat) maar werkt niet. Goed, volgens wat ik elders op Internet lees zou dit wel eens aan Google kunnen liggen. Meer uitsluitsel binnenkort na overschakeling terug naar een andere provider.
  • De helpdesk gebeld: "We lossen dit voor u op en sturen u een sms van zodra..." Geen ticketnummer gekregen, nooit iets van gehoord. Nooit iets mee gedaan dus.
  • Verder geen toeters en bellen. Niet verschrikkelijk, had ik ook niet nodig, buiten dat VoWiFi heel aardig zou zijn.
Ik vind het dus nogal een arrogante uitspraak.

Mijn schoonouders, die veelal op dezelfde paar plaatsen (ook in het buitenland) vertoeven, zijn wel tevreden en deden een heuse besparing. Dat dient ook wel gezegd.

Ik hoop dat ze hun boeltje in orde kunnen krijgen, maar vind dat ik hun lang genoeg de kans gegeven heb en wil nu terug naar stabiliteit.

Re: Digi brol

Geplaatst: 12 mei 2025, 13:59
door bogon
bogon schreef: 2 maanden geleden RCS toont "Connected" (na gepruts volgens wat in een andere thread hier staat) maar werkt niet. Goed, volgens wat ik elders op Internet lees zou dit wel eens aan Google kunnen liggen. Meer uitsluitsel binnenkort na overschakeling terug naar een andere provider.
Andere provider, zelfde probleem. Lijkt inderdaad aan Google te liggen: https://www.androidauthority.com/google ... s-3421652/

Re: Digi brol

Geplaatst: 13 mei 2025, 11:33
door kippewit
Weer iets vreemds aan de hand. Gisteren kreeg ik een factuur voor 1/5 tot 31/5, handmatig te betalen. Maar ik betaal altijd per domiciliëring. Log je in op de klantenzone, staat die factuur er 2 keer, met exact dezelfde gegevens, exact hetzelfde factuurnummer. 1 keer betaal, 1 keer onbetaald. Met als mededeling dat ik zeker voor 22/5 moet betalen. Mijn betaalmethode staat ook ineens vanzelf op "handmatig" ipv domiciliëring.

Wilde eigenlijk net weer overstappen naar Hey, maar dankzij Test-aankoop hebben die geen goedkope optie meer.

Re: Digi brol

Geplaatst: 13 mei 2025, 17:32
door nerph
Lycamobile heeft een 15GB abonnement voor €4,99, als je het niet erg vindt op de Telenet/BASE netwerk te zitten:

https://paymonthly.lycamobile.be/en/pro ... month-plan

Re: Digi brol

Geplaatst: 16 mei 2025, 16:26
door Joop
Ik wou dat ik diue onnozele welkoms berichten kan uitzetten, wordt er zot van, woon vlak aan de grens en ze komen hier constant binnen, zot van te worden.
Wie die onzin bedacht heeft moeten ze dringend opknopen....toch zeker binnen de EU-roaming.

Re: Digi brol

Geplaatst: 16 mei 2025, 20:22
door ym2003
Normaal kun je STOP sturen naar het nummer waarvan je die sms krijgt.

Re: Digi brol

Geplaatst: 16 mei 2025, 20:35
door kippewit
Bij Hey werkt die stop ook niet. Ik woon ook aan de grens en ga elke dag minstens 2 keer de grens over. Elke dag 2 berichtjes en die stop doet niks. Heb het nummer op “negeren” gezet.

Re: Digi brol

Geplaatst: 17 mei 2025, 11:41
door proximusboyke
wel ik heb onlangs gehoord iemand van orange (wel nog nergens bevestigd gekregen) dat dit niet meer mag van europa. Mensen die het hadden voor de verplichting die behouden het maar nieuwe klanten of bij een overstap niet.

Re: Digi brol

Geplaatst: 18 mei 2025, 09:13
door fmcstaartmees
Bij Proximus moet je "GEO NEE" sms'en naar 8888 ... dus probeer eens met "GEO NEE" ipv "STOP"

Re: Digi brol

Geplaatst: 20 mei 2025, 18:27
door 7zp
Na slechte ervaringen te lezen toch afgelopen donderdag SIM besteld, maandag toegekomen. Het nieuwe nummer activeren ging direct (wel onduidelijk dat ik klantennummer most afsluiten met een hekje), tot zover geen klachten.

Re: Digi brol

Geplaatst: 22 mei 2025, 13:39
door 680x0
Ik zag gisteren toevallig dat mijn telefoon minstens 10 minuten 5g aangaf en effectief Digi BE als provider.

Zijn er er mee bezig of had ik hier een glitch in the matrix?

Ik heb er niet aan gedacht eens snel een speedtest te doen.

Nog mensen die dit al gehad hebben?

Regio noord Antwerpen.

Re: Digi brol

Geplaatst: 22 mei 2025, 18:11
door michaelbelgium
Nog niet opgemerkt nee. (Centrum Gent - zit daar wel maar 1 a 2x per week, grootste kans wel daar)

Re: Digi brol

Geplaatst: 23 mei 2025, 14:54
door Joop
kippewit schreef: 1 maand geleden Bij Hey werkt die stop ook niet. Ik woon ook aan de grens en ga elke dag minstens 2 keer de grens over. Elke dag 2 berichtjes en die stop doet niks. Heb het nummer op “negeren” gezet.
Dank je voor de tip, ga ik ook doen :banana:

Toegevoegd na 2 minuten 41 seconden:
680x0 schreef: 1 maand geleden Ik zag gisteren toevallig dat mijn telefoon minstens 10 minuten 5g aangaf en effectief Digi BE als provider.

Zijn er er mee bezig of had ik hier een glitch in the matrix?
Digi is 5G masten aan het plaatsen, dus kan goed zijn dat je er een opgepikt hebt.
Ze gebruiken enkel 4G van Proximus en hun 5G zijn eigen masten.

Aangezien je in Antwerpen zit, zou het met niet verbazen als er al masten staan.

Hier in Limburg verwacht ik voorlopig niks...maar ja, we hebben net pas riolering overal maar nog lang niet overal gas, om maar iets te noemen.
Wel hebben we hier ook amper stoplichten, dan weer een voordeel van achter te lopen :-D

Re: Digi brol

Geplaatst: 25 mei 2025, 13:18
door 7zp
Gisteren in Aachen, kreeg de roaming van DIGI niet aan de praat.
digi_roaming.png
Het is "Roaming Broker" niet "RBroker, en "Country Menu" noch "DIGI Sponsor" stond nergens tussen.

Re: Digi brol

Geplaatst: 26 mei 2025, 20:11
door Joop
Nooit zo'n bericht gezien....hoe kom je daaraan?

Re: Digi brol

Geplaatst: 27 mei 2025, 11:35
door conexio
^^ Dat staat in de FAQ op de Digi website. Dat krijg je wanneer je geen internet hebt en op een andere GSM even gaat zoeken naar "Geen roaming Digi".

Re: Digi brol

Geplaatst: 27 mei 2025, 16:31
door DIGI Belgium
7zp schreef: 1 maand geleden Gisteren in Aachen, kreeg de roaming van DIGI niet aan de praat.
digi_roaming.png

Het is "Roaming Broker" niet "RBroker, en "Country Menu" noch "DIGI Sponsor" stond nergens tussen.
Er zijn momenteel twee versies van de DIGI SIM Toolkit in gebruik om roamingproblemen op te lossen:

Rbroker: de oorspronkelijke versie

Multi IMSI: de nieuwste versie, die sinds april wordt uitgerold

Dit verklaart de verschillen in interface die sommige van jullie mogelijk opmerken.

We werken op dit moment aan een herziening van de informatiepagina van deze applicatie, zodat alle info up-to-date en duidelijk is.

Bedankt voor jullie begrip en medewerking!

Met vriendelijke groet,
Noah van DIGI

Re: Digi brol

Geplaatst: 27 mei 2025, 17:40
door heist_175
DIGI Belgium schreef: 1 maand geleden Er zijn momenteel twee versies van de DIGI SIM Toolkit in gebruik om roamingproblemen op te lossen:
Met de zomervakantie die over enkele weken begint... kunnen we hopen dat de roamingissues tegen dan opgelost zijn?
Opnieuw: begrip voor kinderziektes is niet eindeloos...

Re: Digi brol

Geplaatst: 27 mei 2025, 22:07
door DarkV
DIGI Belgium schreef: 1 maand geleden Er zijn momenteel twee versies van de DIGI SIM Toolkit in gebruik om roamingproblemen op te lossen:
Waaarom zou ik een SIM Toolkit moeten openen... roaming moet gewoon werken zonder meer.

Misschien eens informeren bij jullie collega's van Citymesh... daar werkt het prima zonder enig probleem.