Pagina 2 van 2

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 21 maa 2025, 18:10
door klaeje
Steven_09 schreef: 4 maanden geleden Hier werd de eerste factuur gisteren via domiciliëring betaald (Keytrade bank), de 2e staat al klaar voor volgende week, exact 5 euro. Ik ben wel benieuwd bij welke bank(en) de domiciliëringen mislukken: is dat één bepaalde bank, of is het een breder probleem.
Hier domiciliëring geweigerd door BNP Paribas Fortis
We wachten af...

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 21 maa 2025, 18:56
door Joop
Ik kreeg die net ook. Afwachten of het nu wel lukt. Geen zorgen maken, want als het niet lukt door HUN fout gaan ze echt geen kosten aanrekenen.
Ze innen dan gewoon een volgende periode ineens met de vorige.

EDPnet heeft dit probleem ook een tijdje gehad (maanden lang!), niemand kreeg kosten en niemand werd er slechter van.

Niet meteen panikeren.

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 21 maa 2025, 20:43
door gunnix
Las net op hun site dat de algemene voorwaarden gewijzigd zijn. Beetje vreemd, vorige week nog gebeld naar hun met vragen over die domiciliëring.
Wil gerust via overschrijving betalen, maar er werd gezegd dit niet te doen.

Citaat:

Wanneer de Klant kiest voor domiciliëring voor de betaling van de Diensten, zal deze domiciliëring van toepassing zijn voor de betaling van alle sommen die verschuldigd zijn aan DIGI (vervallen facturen en facturen die komen te vervallen). Niettemin behoudt DIGI zich het recht voor om voor de eerste vervaldag(en) een betaling via overschrijving te eisen. In geval van weigering van de incasso door de bankinstelling, behoudt DIGI zich het recht voor om weigeringskosten van 9 euro btw inclusief te factureren en de domiciliëring te deactiveren.

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 21 maa 2025, 21:15
door Kun
Excuseer??? Stel je voor dat iedereen een “boete” van €9 krijgt omdat DIGI hun job niet deftig kan doen.

Het is ook niet de schuld van de klant dat de bank de domiciliëring niet accepteert.

DIGI wilt echt heel snel klanten verliezen.
Scherm­afbeelding 2025-03-21 om 21.13.31.png
https://www.digi-belgium.be/nl/algemene-voorwaarden

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 22 maa 2025, 10:39
door KKS
Er is bij mij ook nog niets van de rekening gegaan. Ik kreeg zonet via de klantendienst het advies om gewoon niets te doen en af te wachten. "Er zit wat vertraging op mijnheer"

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 23 maa 2025, 18:31
door heist_175
Kun schreef: 3 maanden geleden Stel je voor dat iedereen een “boete” van €9 krijgt omdat DIGI hun job niet deftig kan doen.
Dan doe je een "refund" via uw bank.
Herinner u de "Vlaamse Energieleverancier", KBC heeft toen peentjes gezweet door alles "refunds" (max 8 weken in het verleden) en alle "RFUT" die uitgevoerd werden (max 13 maanden in het verleden).

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 24 maa 2025, 20:23
door boulder
Hier op 20/03 blijkbaar een poging gedaan om de domiciliëring uit te voeren (ING).

"Hierbij willen wij u meedelen dat de betaling van de domiciliëringsopdracht die aangeboden werd op 20/03/25 ten gunste van DIGI Communications Belgium NV voor een bedrag van EUR ...
met kenmerk ....
geweigerd werd.

Voor meer details kunt u met ons contact opnemen."

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 24 maa 2025, 22:01
door gunnix
Vandaag nog eens gebeld, deze week zouden de domiciliëringen in orde komen volgens de klantendienst. Hebben we wel al eens gehoord maar wie weet.

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 24 maa 2025, 23:51
door philippe_d
Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo gehaast om zijn facturen te betalen?

Het is toch onzin om de helpdesk hierover lastig te vallen, of nog meer onzin om de facturen manueel te betalen als je een domiciliëringsopdracht hebt (met het risisco van dubbele betaling als dezelfde factuur dan via domciliëring geind wordt) ...

Wacht tot rustig af tot het geld van je rekening is. Gezien de facturen on-line te raadplegen zijn, kan je toch niet voor verassingen staan?
gunnix schreef: 4 maanden geleden Citaat:
In geval van weigering van de incasso door de bankinstelling, behoudt DIGI zich het recht voor om weigeringskosten van 9 euro btw inclusief te factureren en de domiciliëring te deactiveren.
Hiermee bedoelen ze natuurlijk als de weigering de schuld is van de klant (voorbeeld weigering wegens onvoldoende dekking, of klant die domiciliëring blokkeert).

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 25 maa 2025, 07:39
door gunnix
Hopelijk heb je gelijk philippe_d.

Waarom ik naar de klantendienst belde is omdat ik me niet herinner de domiciliëring aangevraagd te hebben en in het contract staat dit ook niet. Maar ze zeggen dat het in orde is.

Ook info gevraagd met reis naar buitenland binnenkort.

Er was trouwens geen wachttijd, denk niet dat ze het erg vinden.

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 25 maa 2025, 11:39
door DIGI Belgium
Fijn om te horen dat je niet hebt hoeven wachten.

We vinden het inderdaad niet erg dat je contact met ons opneemt als je vragen of opmerkingen hebt.

Het DIGI Care Team staat altijd voor je klaar, iedere dag van 8:00 tot 22:00.

De domiciliëring zal de komende dagen opnieuw worden aangeboden aan degenen bij wie de afschrijving nog niet is gelukt.

Bedankt voor jullie geduld.

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 25 maa 2025, 16:10
door fmcstaartmees
"Krachtens art. 1247, tweede lid BW is een schuldvordering haalbaar en niet draagbaar" ... of voor wie dit niet begrijpt: het is niet aan de schuldenaar om zijn schulden te betalen, het is aan de schuldeiser om die op te vragen ... Dura Lex Sed Lex

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 25 maa 2025, 22:09
door boulder
Bij mij staat er nu een berichtje in mijn bankapp (ING) waaruit blijkt dat ze een domiciliëring hebben aangeboden voor het totaalbedrag van de 2 facturen die openstonden.
Er staat niet bij dat het geweigerd is, dus ik vermoed dat het nu wel zal lukken.

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 26 maa 2025, 07:27
door heist_175
Nu staat er bij Belfius zowel een debtor-mandaat als de aankondiging dat er een domiciliëring uitgevoerd gaat worden.
Het bedrag is het totaal van jan+feb+maart.

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 26 maa 2025, 08:31
door telemans
Bij zijn de twee facturen betaald sinds deze morgen (Fortis)

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 26 maa 2025, 08:54
door klaeje
Idd, Fortis gelukt, beide facturen...

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 26 maa 2025, 09:00
door driftpanda
Fintro ook gelukt vandaag, 2 facturen

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 26 maa 2025, 15:52
door gunnix
Hier ook gelukt nu.
Met wat geduld komt alles in orde bij Digi.

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 26 maa 2025, 17:22
door Joop
Ik heb dus dubbel betaald, met de hand en nu via domiciliëring, toch maar even gebeld. Ze gaan het recht zetten door terugbetaling of verrekening met volgende facturen.
Hij vroeg waarom ik ze met de hand betaalde: Waarop ik zei, ik wil zeker zijn....had niet gehoeven maar meer mensen hebben dit gedaan.
Ze gaan dat rechtzetten.

Ik heb nu eenmaal een hekel aan openstaande facturen, ik betaal dan ook gewoonlijk alles meteen, dan moet ik er niet meer aan denken.

Het komt goed....dus maak me geen zorgen....zoals ik al lang aangaf....

Digi is wat traag, kinderziektes denk ik dan steeds....toch komt het steeds goed.

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 26 maa 2025, 18:11
door boulder
Betaling bij ING is gelukt (totaal openstaande facturen).

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 26 maa 2025, 20:58
door KKS
Bij Argenta ook gelukt

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 27 maa 2025, 11:48
door Kun
Het werkt ook bij BNP PF/Hello bank. Ik kijk uit naar DIGI TV.

Maar MyDIGI zegt "Niet Betaald".

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 27 maa 2025, 13:48
door DIGI Belgium
Dag Kun,

Je kunt een betaalbewijs doorsturen naar [email protected], zodat onze boekhoudafdeling dit manueel kan verwerken en aanpassen. Ondertussen zijn zij al bezig met de verwerking van de ontvangen betalingen.

Bedankt voor je geduld en begrip!

Groeten,
Noah van DIGI

Re: Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Geplaatst: 03 apr 2025, 12:20
door ozfunghi
Bij mij stonden de twee eerste facturen ook lang als niet betaald (domiciliëring), maar vandaag nog eens gaan kijken en nu wel betaald.