Recent mijn simkaart ontvangen, daarnet voor ik op het werk vetrok gebeld naar het 0800-nummer om de nummeroverdracht te starten, en een 2-tal uur later was het in orde. Dacht even dat het voor maandag ging zijn, de laatste jaren zijn nummeroverdrachten van enkele minuten geen uitzondering meer. Maar zoals gehoopt, toch nog perfect in orde geraakt!
In tegenstelling tot anderen hun ervaring (met compatibel toestel), werkte VoWiFi en VoLTE hier eigenlijk meteen, al moet je het wel eerst inschakelen (op iPhone).
Dit is deels omdat je gebruikmaakt van een 'gewone'
carrier bundle, geen specifieke. Dat is wel frappant, want dat doen eigenlijk alle MVNO's hier tegenwoordig om VoLTE e.d. aan te bieden. Is dus de eerste keer dat ik met een generiek profiel VoLTE gebruik, maar werkt uitstekend.
Ik vind een provider met een generiek profiel altijd wel leuk. Het LTE-icoontje i.p.v. '4G', de mogelijkheid tot forceren op 2G, 3G, 4G, 5G, ...
Had dat bij VOO ook, maar die zijn recent naar een Orange-profiel geswitcht om, door uitschakeling 3G, VoLTE en VoWiFi aan te bieden (er stond sindsdien ook gewoon 'Orange B (WiFi)' als netwerknaam). Daar had ik een beetje de gekke ervaring om ook met het generiek profiel het afgelopen jaar al 5G te hebben, zonder dat ze dat aanboden.
Lyca was ook zo'n provider dat nooit een eigen carrier bundle had hier, maar gebruikt nu al echt vrij lang een BASE-profiel, al was dat eind 2023 vooral nog enkel voor 5G, want VoLTE en VoWiFi werkte daar niet, toen.
Bij DIGI werkt dat dus allemaal met generiek profiel. Heel leuk! iMessage activeren is momenteel een ramp, maar dat moet ik misschien nog even afwachten.
Heb mij er niet echt grondig in verdiept, en vond het wat gek geen 5G te zien verschijnen, maar ik begrijp nu dat hun dekking eigenlijk nog vrij klein is en dat niet opgevangen wordt door het Proximusnetwerk. Een beetje gek, omdat je het tegenwoordig gewoon bent overal '5G' te zien, maar realistisch gezien uiteraard eigenlijk geen probleem.
Misschien niet altijd even verstandig om overhaast naar een gloednieuwe provider te springen, maar zo steun ik hun wel in hun idee de markt in beweging te brengen, wat duidelijk al gebeurd is. Alleen jammer dat het voor mijn
use case misschien toch nét niet goedkoper zou zijn dan het huidige aanbod van Hey, op hun roamingtarieven na dan, wat voor mij ook wel heel niet onbelangrijk en minder handige alternatieven als VoIP-apps op mijn gsm, call forwarding naar die apps in het buitenland en eSIM's of hotspots in het buitenland te kunnen mijden. Die roamingtarieven zien er op één of andere reden nog altijd te goed om waar te zijn uit

...
EDIT: misschien leuk om te weten, je maand lijkt altijd op de 1ste te resetten (ondanks dat bij mij bv. mijn nummerdracht vandaag, op de 10e, werd doorgevoerd). Dat vind ik qua mentale structuur altijd wel prettig.
EDIT2: in de FAQ op hun website staat dat ze VoLTE en VoWiFi niet ondersteunen. Hier op het forum werd aangehaald dat dat wel zo is, maar beperkt tot bepaalde fabrikanten/modellen van toestellen. Ik kan dus ook bevestigen dat dat wél werkt.