Wero: Europese betaalmethode en wallet start in juni

Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Als ik het op dit moment probeer via de KBC app met geld ontvangen via een betaalverzoek of QR code gaat dit via Payconiq. In die zin kun je verwachten dat dit uiteindelijk Wero zal worden.

Op dit moment krijg je dan op je bankafschrift de naam te zien van die persoon met omschrijving “P2P mobile”.
Plus er komt nog een losse app, je zou logischerwijs verwachten dat het op die manier dan inderdaad zonder telefoonnummer te delen werkt.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stroper schreef: 09 aug 2024, 18:15
heist_175 schreef: 09 aug 2024, 16:37 Ik denk dat er een verplichting zit aan te komen, maar nog niet meteen.
Lijkt mij sterk dat men banken kan verplichten hiervoor te kiezen, aangezien het prive-ondernemingen zijn. Belgische banken zijn ook niet verplicht om Bancontact aan te bieden, maar de meeste doen het wel omwille het marktaandeel
?
GDPR, PSD, PSD2, pSD3, Mifid, ... zijn toch allemaal regelgevingen die banken verplicht moeten implementeren?
heist_175 schreef: 09 aug 2024, 16:37 De reputatie van de nieuwe banken is niet denderend en de adoptie is ook maar héééél traag.
Als elke Europese bank "binnenkort" Wero ingebouwd heeft, wie heeft er dan nog MC/Visa nodig op reis?
QR scannen en klaar.
Ik spreek specifiek over subgroepen van de samenleving
[/quote]
Ik zie niet in waarom er regelgeving zou komen om MC/Visa te verbieden, dus ik ga er vanuit dat beide (Wero en CC) naast elkaar gaan bestaan.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Over digitale wallets gesproken, ik zag deze video van de Nederlandse publieke omroep laatst met info over de digitale euro. Mooie uitleg, voor wie benieuwd is:
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb zonet een QR betaling gedaan in Argenta app, en ik zag het Wero logo al vermeld staan.
Op site zelf van Wero staat Argenta er dan nog niet bij.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”