coolblue prijzen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Het feit dat mensen hier direct zo een hetze van maken zegt ook wel genoeg...

Fouten gebeuren. Iets van steen en de eerste die nooit fouten maakt...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

mss eentje die net buitengewipt werd die dacht van de werkgever nog een keer een kloot af te draaien alvorens weg te zijn ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zoals in het artikel ook al als hypothese opgeworpen wordt, vraag ik me af of het een "wanhoopsdaad" betreft dat met het jaarrapport te maken heeft, dat AFAIK bij hen altijd in februari uitkomt, binnenkort dus.

Vorig jaar was dat rapport echt niet goed bij Coolblue: zwaar verlies en amper omzetgroei, terwijl concurrenten Bol en Amazon wel goede cijfers voorleggen. Tegelijk lijkt Coolblue ondanks die resultaten niet veel veranderd te hebben: nog steeds worden geldverslindende fysieke winkels geopend en wordt dezelfde dure prijsstrategie gehanteerd. Als ze nu weer met slechte cijfers zouden afkomen, nog slechter dan vorig jaar, kunnen ze in de problemen komen. Als er in de pers nog maar gespeculeerd wordt over een mogelijk faillissement, dan heb je direct mensen die er niet meer gaan kopen, uit vrees voor het nakomen van garantieverplichtingen etc en dan riskeert Coolblue in een negatieve spiraal te belanden. Laten we ook niet de beursgang vergeten die er nooit gekomen is, maar best waarschijnlijk.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Ik hoop dat Coolblue het haalt zonder zelf aan de race to the bottom deel te nemen. Een kwalitatief aanbod blijf ik toch nuttig vinden.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 52 keer

De omzet vandaag zal alvast niet goed zijn, want de site ligt er al heel de morgen uit :oops:
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

CCatalyst schreef: 05 jan 2024, 00:37 - Blijven nog de fysieke winkels over, waarmee ze zich mikken op een ouder segment van de demografie dat ook minder prijsgevoelig is als ze het in een winkel kunnen afhalen, ofwel omdat ze verzending "niet vertrouwen" ook al wordt hun bestelling ook gewoon verzonden naar die winkels, ofwel omdat ze de illusie hebben dat ze in die winkel raad en support gaan krijgen als het misloopt, zoals in de oude tijd (maar dat zou wel eens vies kunnen tegenvallen denk ik). Maar negen fysieke winkeltjes uitbaten voor de oudere demografie van de bevolking, dat kost natuurlijk telkens wel een pak geld en verdient zichzelf niet snel terug. Dat weten we van Amazon die die winkelformule in de VS ook geprobeerd heeft, lang heeft dat niet geduurd.
Laatste bezoek vandenborre was ik waarschijnlijk de oudste in rij... Ook véél jonger volk dat meer geloof hecht aan praat verkoper dan google... Hangt er dan van af wie je voor je hebt en wat zijn bedoelingen zijn (iets verkocht krijgen, het meeste verkocht krijgen, de grootste commisie krijgen, verkopen wat koper wil... meerdere opties mogelijk) niet veel verschil dus met online reviews maar toch... voor mij is die laatste aangenamer (hate people). Kom er niet zoveel maar toch altijd heel druk en meestal vrij jonge gezinnen.
Valt hier ook dikwijls op dat digital natives niet zo native zijn als we denken en elke generatie heeft zijn online verloren gelopen volk (bij mij andersom, is me ooit zelfs gelukt verloren te lopen tussen bxl zuid & smals hq).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Er is ook het punt dat je soms beter een potentiële aankoop eens in uw handen kan hebben. Een camera zal ik bijvoorbeeld niet snel online kopen. Iedereen heeft andere handen/vingers en het ene model past u daarom beter dan een ander. Je krijgt ook snel een indruk van hoe gemakkelijk de bediening is, hoe zwaar het toestel aanvoelt, wat de kwaliteit van de bouw en onderdelen is,... In een winkel kan je zo snel een aantal modellen vergelijken en dan beslissen. Met enkel naar foto's kijken en wat reviews van mensen die je niet kent is dat toch anders.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn dochter, 11, wou onlangs absoluut haar Jas in de fysieke winkel van JBC kopen ipv online bestellen. Ook al vond ze de jas die ze online had gezien niet in de winkel, heeft ze toch een andere ter plaatste gekozen omdat ze dat 'beter' vondt. Een fysieke winkel heeft zeker nog zijn waarde, maar ik vrees ervoor dat in de komende jaren dat toch zal verminderen naar centrale (en grotere) locaties dan eerder een vestiging in elke stad.

Dat coolblue de beweging andersom is beginnen maken heb ik nooit begrepen ... zeker niet voor hun 'aanbod' en marketing die volledig op de digitale/online bevolking mikt.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat doe ik ook vaak, ik zie kledij in de winkel maar niet in mijn maat of kleur. Ik scan het label en bestel het dan online. Sommige winkels spelen daar zelf op in door aan te bieden dat het product bij jou aan huis wordt geleverd. Zo hebben ze toch een verkoop gerealiseerd.

Het is ook niet OF OF maar EN EN die de meeste keuze aan de consument biedt. Ik heb niets tegen online verkoop maar ik heb graag de keuze naargelang de aankoop.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Naar een webshop gepushed worden als ik toch naar een fysieke winkel ga vond ik eerder vervelend. Ik ga meestal specifiek naar een fysieke winkel om het online gebeuren te vermijden, en om het product te zien. Dat is me onlangs overkomen bij as adventure. Dat kwam bij mij over als "we willen onze winkelruimte gebruiken om ordinaire kleren te verkopen in plaats van kampeermateriaal". Op de koop toe heeft die verkoper me ingeschreven in een spam mailinglijst en is de bestelling mislukt omdat die verkoper was vergeten te zeggen dat je ook op voorhand aan de kassa moet betalen, ook al laat je het product in de winkel leveren. Op die manier combineer je gewoon het slechtste van de 2 werelden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

tien schreef: 12 jan 2024, 08:35 Valt hier ook dikwijls op dat digital natives niet zo native zijn als we denken en elke generatie heeft zijn online verloren gelopen volk (bij mij andersom, is me ooit zelfs gelukt verloren te lopen tussen bxl zuid & smals hq).
Dat is zorgwekkend. De huidige jonge generatie zal niet meer op het begrip kunnen rekenen dat de huidige oude generatie nog heeft (en eist). Ik vrees voor die mensen binnen 20-30 jaar vanaf nu, of misschien moeten we al niet zo ver kijken voor een maatschappij waar je de vogel voor de kat bent als je ouder bent en niet digital native. Ook de laatste fysieke bankkantoren zullen uit het straatbeeld verdwijnen (of beter: er blijft misschien nog eentje, maar enkel op afspraak voor zaken die goed opbrengen: leningen afsluiten etc, kin kloppen voor de rest).
tien schreef: 12 jan 2024, 08:35(bij mij andersom, is me ooit zelfs gelukt verloren te lopen tussen bxl zuid & smals hq).
Is aan de overkant van de straat :-D (enfin, wel de juiste straat, misschien was het dat)
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

CCatalyst schreef: 12 jan 2024, 12:37
tien schreef: 12 jan 2024, 08:35(bij mij andersom, is me ooit zelfs gelukt verloren te lopen tussen bxl zuid & smals hq).
Is aan de overkant van de straat :-D (enfin, wel de juiste straat, misschien was het dat)
verkeerde uitgang station en "tijd genoeg dus wandel wel effe rond" ... bad idea :p
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Sasuke schreef: 12 jan 2024, 12:06 Dat coolblue de beweging andersom is beginnen maken heb ik nooit begrepen ... zeker niet voor hun 'aanbod' en marketing die volledig op de digitale/online bevolking mikt.
Er is wel een groot verschil tussen een Fysieke Coolblue enerzijds en een Krefel/VandenBorre anderzijds, vind ik.
Die 2 keer dat ik in een fysieke Coolblue winkel ben geweest, zag ik er quasialleen groot elektro(Wasmachines, grote TV's,...).
Gangen vol met klein electro(tandenborstels, smartphones, koptelefoons,...) zoals bij Krefel of VDB zag ik daar niet.

Ik vermoed dat het dus sterk productafhankelijk is.
Persoonlijk heb ik mijn wasmachine & grasmachine gekocht bij Coolblue, maar als ik rondhoor, ben ik hierin eerder de uitzondering. Maar ik vermoed wel dat die fysieke winkels vooral dienen om grootelektro te verkopen, wat ze traditioneel niet deden
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef: 12 jan 2024, 15:47 Die 2 keer dat ik in een fysieke Coolblue winkel ben geweest, zag ik er quasialleen groot elektro(Wasmachines, grote TV's,...).
Gangen vol met klein electro(tandenborstels, smartphones, koptelefoons,...) zoals bij Krefel of VDB zag ik daar niet.
Alleen groot electro vermijdt wel risico op diefstal. Anderzijds heb je dan ook minder gelegenheidsaankopen.

Maar het blijft toch nadeliger van dat in zo'n winkel te kopen ipv te laten leveren. Transport naar huis moet je zelf doen, het risico van het transport draag je dan ook. Verder niet de standaard bescherming bij aankoop op afstand als je het in zo'n winkel koopt zonder voorgaande bestelling op internet (tenzij Coolblue die bescherming zelf zou aanbieden in de winkels). En dat alles toch voor dezelfde kostprijs vergeleken met als je het online zou kopen vermoed ik.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ze hebben inderdaad een ander aanbod en maar 1 soort per product vaak. Het opzet is ook meer van toonzaal dan grote omzet. Ze hebben ook kleinere items maar geen 3 soorten van alles.

Zelf ga ik er heen als ik al iets op het oog heb, ik weet dus waar ik voor kom en je kan de beschikbaarheid checken op de website per winkel en reserveren.

Het klopt ook dat je in andere winkels sneller een gelegenheidsaankoop doet maar dat kan je ook als een voordeel bekijken :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”