Alarmsysteem zonder abonnement

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

ivob schreef: 09 jan 2023, 10:23
Matt555 schreef: 08 jan 2023, 18:07 Komaan he Ivob...!! elke deur is niet dezelfde he. 8) ..als men mijn deur moet slopen zal al wel heel den bouw wel al een kwartier wakker zijn gemaakt .... :lol: En 5 minuten zal ws. wel overtroffen worden .. :wink:
Precies of bewoners van een appartement de prioritaire doelgroep van rondtrekkende daderbendes zijn.
Er is toch al een poging geweest , spoor aan voordeur ....
( Nadeel van die gepantserde loodzware deuren is wel dat ge als bewoner steeds 2 handen nodig hebt om openen ...en zelfs nodig met boodschappen neerzetten )

Nadeel is ook dat best steeds de sleutel aan binnenkant aanwezig is , want in lockstand kan je met enkel deurklink binnenkant niet openen zonder sleutel ,dan zit je zelf opgesloten bij bvb brand als sleutel niet in slot steekt :-( :eek:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Oei ik wist niet dat je ervaring had binnen de inbrekerswereld :)

Waar heb je die cijfers over de open bebouwingen gehaald? Maakt trouwens ook weinig uit waar het meeste ingebroken wordt, het doet niets af aan het feit dat er in appartementen wel degelijk kan en wordt ingebroken.

Buren zijn relatief, een appartement heeft -tig buren maar vaak kent niemand elkaar.

Vluchtwegen zijn wel een punt maar in een groot appartementsblok met meerdere trappenhallen en liften is dat ook niet echt een probleem.

Het alarm zal inderdaad niemand stoppen als die echt binnen wil maar als jij de enige bent zonder alarm dan ben je net dat iets interessanter om het eens te proberen en je hebt ook gelijk over de (te) dure abo's voor service die er amper is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

Dizzy schreef: 09 jan 2023, 11:51 Oei ik wist niet dat je ervaring had binnen de inbrekerswereld :)
Bij deze dan.
Het is nooit te laat om je kennis bij te spijkeren.

De persoonlijke gewaarwording van tante Simonneke en/of de beperkte ervaringen binnen de kennissenkring van Pol & Pier zijn geen referentie. Dat zijn alleen de feiten. En de uitzonderingen zijn er meestal op de regel te vevestigen.
De gegevens die ik eerder aanhaalde zijn beschikbaar bij de verzekeringsmaatschappijen en de overheid en in het geheel meer relevant dan de beperkte persoonlijke ervaringen van tante Simonneke of de nabije kennissenkring van Pol & Pier.
En niemand, maar dan ook echt niemand, heeft hier ooit beweerd dat er in appartementen niet wordt ingebroken. Dat is weer zoiets dat uitsluitend voorkomt uit de eigen tunnelvisie en deze blijven herhalen om de eigen persoonlijke visie op de feiten niet te moeten verlaten.
En ook je persoonlijke opmerking tov mij is weer niet terecht en wordt tegengesproken door de feiten. In al de jaren die ik hier woon weet ik niet of ik in de wijk de enige ben zonder een alarminstallatie op de woning voertuig. Wat ik wel weet is dat er veel woningen en voertuigen zijn met een alarminstallatie (gewoon een goed gehoor doet al veel). En dat er in mijn woning nog nooit werd ingebroken is ook een feit. De reden daarvoor doet er hier niet toe maar het is wel een woning zonder alarm en in woningen met een alarm binnen een straal van 200 meter werd wel al (herhaaldelijk) ingebroken. Zal wel weer allemaal geluk en toeval zijn. :angel:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Allemaal mooi maar ik vroeg dus naar de cijfers waarop je je baseerde, niet naar beweringen over die cijfers.

Of appartementen of alleenstaande woningen al enige prioriteiten zouden genieten maakt weinig uit als jij het doelwit bent. Een inbraak in een appartement is niet minder vervelend.

Ook grappig dat je afkomt me het niet representatief zijn van eigen beperkte ervaring... en dan iets verder zelf eigen ervaring gebruiken in de argumentatie, Pol en Pier zijn in uw omgeving even representatief. :lol:

Waar haal je het dat ik de kans op inbraken aan geluk/toeval link? Dat lijkt wel erg hard op tunnelvisie om de eigen visie op de feiten niet te moeten verlaten :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ik baseer me dan ook niet op de cijfers van Pol en Pier en ben niet diegene die met het argument op de proppen komt "Ik heb al diverse kennissen die.... ". :roll:
Waar ik de gegevens vandaan haal om mijn eerdere conclusie op te baseren had ik al geschreven. En dat waren niet Pol en klein Pierke noch "diverse kennissen".
Wanneer je liever de ervaringen uit je onmiddellijke omgeving gebruikt dan de statistieken van de overheid en verzekeringsmaatschappijen mij niet gelaten. De feiten en statistieken veranderen er niet door.
De cijfers zijn ook beschikbaar. Dus doe zelf eens een beetje moeite met opzoekingswerk ipv te vragen dat men alles voor je op een prestenteerblaadje moet aanreiken. Of blijf gewoon afgaan op de weetjes van "diverse kennissen". Ook goed.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Neen, je hebt verwezen naar cijfers maar niet de cijfers van verzekeringsmaatschappijen en overheid gegeven. Toon gewoon die cijfers en bewijs je punt, meer vraag ik niet. Dat is ook net omdat ik cijfers meer geloof dan persoonlijke indrukken maar dan moet ik die cijfers wel krijgen, anders blijft het ook maar bij een bewering.
In al de jaren die ik hier woon weet ik niet of ik in de wijk de enige ben zonder een alarminstallatie op de woning voertuig. Wat ik wel weet is dat er veel woningen en voertuigen zijn met een alarminstallatie (gewoon een goed gehoor doet al veel). En dat er in mijn woning nog nooit werd ingebroken is ook een feit. De reden daarvoor doet er hier niet toe maar het is wel een woning zonder alarm en in woningen met een alarm binnen een straal van 200 meter werd wel al (herhaaldelijk) ingebroken.
Hier gebruik je gewoon zelf de Pol en Pierke-methode gebaseerd op uw wijk, uw gehoor zelfs en uw woning. Allemaal ervaringen die geweldig representatiever zijn dan deze van anderen. Je hebt uiteraard de cijfers van de verzekeringsmaatschappijen die uitgesplit zijn tot op uw wijk, voor u is dat geen enkele moeite en anderen moeten u gewoon geloven :lol:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Ik heb ze beide, 1tje van 100'en € in de privé en 1'tje van 1000'en met meldkamer in de zaak.
De pir dedectoren van de zaak zijn waarschijnlijk ietskes beter, maar dat is het dan ook.
Wat je koopt is -geen geleuter met de verzekering- wat je niet koopt is -ze gaan het kot hier niet meer leegpikken-
Imho investeer je beter in rolluiken en verlichting boven de deuren dan in een duur alamsysteem voor je woning.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Welke heb je bollen privé?

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: 10 jan 2023, 08:55 Ik heb ze beide, 1tje van 100'en € in de privé en 1'tje van 1000'en met meldkamer in de zaak.
De pir dedectoren van de zaak zijn waarschijnlijk ietskes beter, maar dat is het dan ook.
Een zaak is uiteraard nog iets anders dan een woning.
Dat er in een zaak, afhankelijk van het soort zaak, altijd goederen aanwezig zijn die het waard zijn gestolen te worden is een evidentie en ligt voor de hand dat je dat beschermt. Is voor de zaak ook gewoon een onkostenpost.
Wat je koopt is -geen geleuter met de verzekering- wat je niet koopt is -ze gaan het kot hier niet meer leegpikken-
Imho investeer je beter in rolluiken en verlichting boven de deuren dan in een duur alamsysteem voor je woning.
Mee eens.
Maar het vergoeden van schade aan de woning als gevolg van (een poging tot) inbraak leidt slechts zelden tot gedoe met de verzekering. Het is immers eenvoudig vast te stellen.
Wanneer er in een woonhuis niets de moeite waard is om leeg te pikken heb je dat probleem niet en moet je ook geen draconische maatregelen nemen om je daar tegen te beschermen.

Valt weer op dat sommige mensen die zich om de haverklap willen profileren als empatisch met de minstbedeelden van de maatschappij blijkbaar toch blijkbaar zelf genoeg goederen in hun kot verzameld hebben om zich o.a. tegen diezelfde groep te moeten beschermen met o.a. gepantserde buitendeuren, alarmen, meldkamers tot veiligeheidspersoneel dat telkens een kijkje moeten komen nemen of hun dierbaar verzamelde goederen nog aanwezig zijn. Blijkbaar staan ze er niet bij stil dat hoe veiliger men de goederen wil beschermen tegen afhandig maken door derden hoe groter risico men neemt voor de persoonlijke fysieke integriteit.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ivob schreef: 10 jan 2023, 09:24Valt weer op dat sommige mensen die zich om de haverklap willen profileren als empatisch met de minstbedeelden van de maatschappij blijkbaar toch blijkbaar zelf genoeg goederen in hun kot verzameld hebben om zich o.a. tegen diezelfde groep te moeten beschermen met o.a. gepantserde buitendeuren, alarmen, meldkamers tot veiligeheidspersoneel dat telkens een kijkje moeten komen nemen of hun dierbaar verzamelde goederen nog aanwezig zijn. Blijkbaar staan ze er niet bij stil dat hoe veiliger men de goederen wil beschermen tegen afhandig maken door derden hoe groter risico men neemt voor de persoonlijke fysieke integriteit.
Je kan je ook afvragen of in een huis waar niets te moeite is om te stelen het ook echt de moeite is...om in te leven. Maar ik begrijp dat sommigen zo weinig bezitten dat ze alles steeds meeslepen waar ze ook gaan. Door die zakken die ze meeslepen moeten ze opletten dat ze niet verward worden met dadergroepen :lol:

Het valt ook op hoe hard sommigen moeite doen om toch maar terug te kunnen komen op andere topics om er daarna over te klagen dat er reacties op volgen. De nuance dat onder minstbedeelden net zoals bij andere groepen er zowel betrouwbare als minder betrouwbare individuen bevinden is blijkbaar al te moeilijk. Het is ook een teken van een erg bekrompen idee over daders alsof die zich allemaal in deze groep zouden bevinden :roll:

Uiteraard wordt ook elk alarm gelijkgesteld met de meest uitgebreide vorm terwijl hier net veel mensen zeggen dat opties als meldkamers niet zoveel extra waarde bieden. Ik kan je wel volgen dat overdreven opzichtige beveiliging eerder een signaal is dat er iets te rapen valt maar een teken dat er een alarm is is in Vlaanderen niet meer zo uitzonderlijk.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 10 jan 2023, 10:28 Je kan je ook afvragen of in een huis waar niets te moeite is om te stelen het ook echt de moeite is...om in te leven.
Ja, wat mij betreft wel. Het is nl. niet ieders uitgangspunt dat het zoveel mogelijk verzamelen van zaken in het fort het leven echt de moeite maakt om in en voor te leven.
Wat een ander daar over denkt of in zijn woning allemaal denkt nodig te hebben dat de moeite waard is om de aandacht van inbrekers te trekken raakt mijn koude kleren niet.
En voor de rest heb je er blijkbaar inderdaad maar weinig van begrepen. Maar ook dat is jouw probleem.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Wat u betreft is helaas niet representatief vertelde me iemand die Piet en Pol kent.

Je hebt wel een punt dat je inderdaad niet bent wat je hebt maar velen denken daar anders over. Toch denk ik dat iedereen wel wat in huis heeft dat aantrekkelijk kan zijn.

En natuurlijk is het anderen hun probleem als ze je niet begrijpen ;)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Ondertussen hebben ze (vrienden) Verisure opgezegd, dan kon er plots 20e per maand af...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”