EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik denk nog aan zoietsSplitter schreef: 08 nov 2022, 16:59dat was er ook niet voor "de vlaamse energieleverancier" volgens demir... en iets later stonden de klanten die dat geloofden voor het blok.lacer schreef: 08 nov 2022, 16:45 Al die negatieve reactie hier, tot nu toe is er geen enkele aanwijzing dat Edpnet daadwerkelijk failliet zal gaan.
ik geef je gelijk dat er nog geen bewijs/zekerheid/.... is dat edpnet over kop zal gaan, maar enige voorzichtigheid is toch geboden.
zeker als je ook in gedachten gaat houden dat "nieuws dat een provider misschien in problemen zou kunnen raken" meestal ook zorgt voor een stop van nieuwe klanten,
en mogelijke exodus van bestaande klanten, waarbij je dus in een catch22 terechtkomt.
nu, mijn provider werkt voor vdsl ook nog (deels - en toevallig mijn deel) over edpnet, dus ik zie ze ook liever nog niet overkop gaan,
los van het feit dat een faillisement van edpnet geen goed nieuws zou zijn voor het telecom landschap voor particulieren binnen belgie

En zijn lachske op 't einde!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Ik zou echt hopen van niet.AnD schreef: 08 nov 2022, 12:28 Gaat dan de laatste kleine provider ook failliet? Proximus zal content zijn, dan hebben ze alles in handen.
Ik merkte al toen ik laatst een probleem had dat niet alles zo vlot verliep zoals ik gewoon was van Edpnet.
Deze maand heb ik nog een GSM abonnement erbij genomen.
Als je echt nog maar kunt kiezen tussen Telenet, Proximus en wat andere etiketjes die feitelijk dochterbedrijven van die 2 zijn, dan is het duopolie compleet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
je vergeet orange... daar kan je internet nemen en genieten van achter een CGNAT te steken wanneer het hen uitkomt :boulder schreef: 08 nov 2022, 21:45 Als je echt nog maar kunt kiezen tussen Telenet, Proximus en wat andere etiketjes die feitelijk dochterbedrijven van die 2 zijn, dan is het duopolie compleet.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
1 netbeheerder voor al de internet infra, dat is pas een monopolieSplitter schreef: 08 nov 2022, 19:06
wat belgie éigenlijk nodig heeft, is 1 netbeheerder voor al de internet infra, die dan het onderhoud en co doet, en al de anderen die op die netwerken kunnen aanbieden,
aan dezelfde groothandelsprijzen - zodanig dat elke provider alles kan aanbieden en de prijsstructuur kan bepalen adhv diensten en niet mono/duopolie strategie.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Wat is dat juist? Kun je daar wat meer uitleg over geven?Splitter schreef: 08 nov 2022, 22:25je vergeet orange... daar kan je internet nemen en genieten van achter een CGNAT te steken wanneer het hen uitkomt :
- silentkiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 97 keer
- Recent bedankt: 3 keer
CGNAT staat voor Carrier-Grade NAT
In een 'normale' situatie krijgt elke klant van zijn ISP een publiek IPv4 adres. Daarmee is die klant gekend op het internet.
Intern in je netwerk, krijgt elke client van je router ook een intern LAN IPv4 adres (typisch in de 192.168.0.0/16 range)
Als je dan met een client in je LAN surft naar een adres op het internet (bv google), wordt in je router dat LAN adres (192.168.0.0/16) vertaald naar je WAN adres. Als er dan een pakket terug komt (van google), stuurt google dat terug naar je WAN adres. Je router weet dat de request van de interne client kwam en vertaald dat terug naar het interne LAN adres van de client.
Dit is de typische NAT die gebruikt wordt in huis, tuin en keuken situaties.
CGNAT is eigenlijk hetzelfde, maar dan op het niveau van de ISP. De ISP neemt één WAN adres en steekt daarachter verschillende klanten.
Voordeel voor de ISP: met de schaarste van IPv4 adressen, kunnen ze achter één adres toch meerdere klanten steken.
Nadeel voor de klant: als je een poort publiek wil open stellen op het internet, kan dat niet.
In een 'normale' situatie krijgt elke klant van zijn ISP een publiek IPv4 adres. Daarmee is die klant gekend op het internet.
Intern in je netwerk, krijgt elke client van je router ook een intern LAN IPv4 adres (typisch in de 192.168.0.0/16 range)
Als je dan met een client in je LAN surft naar een adres op het internet (bv google), wordt in je router dat LAN adres (192.168.0.0/16) vertaald naar je WAN adres. Als er dan een pakket terug komt (van google), stuurt google dat terug naar je WAN adres. Je router weet dat de request van de interne client kwam en vertaald dat terug naar het interne LAN adres van de client.
Dit is de typische NAT die gebruikt wordt in huis, tuin en keuken situaties.
CGNAT is eigenlijk hetzelfde, maar dan op het niveau van de ISP. De ISP neemt één WAN adres en steekt daarachter verschillende klanten.
Voordeel voor de ISP: met de schaarste van IPv4 adressen, kunnen ze achter één adres toch meerdere klanten steken.
Nadeel voor de klant: als je een poort publiek wil open stellen op het internet, kan dat niet.
Ik heb op 28 oktober een bestelling gedaan en ik heb nog steeds geen opvolging van gekregen.dovo schreef: 08 nov 2022, 20:00 Ik heb deze zondag edpnet aangevraagd, maar vond het al verdacht dat ik maandag avond nog steeds geen afspraak voor plaatsen NTP2007 had gekregen. Het gaat dus niet over het plaatsen zelf, wel over de communicatie van een datum. Nu dinsdag nog steeds niets ontvangen.
Met dit nieuws vertrouw ik het echt niet meer. En aangezien ik nog geen afspraak heb, kan ik volgens de AV kostenloos annuleren.
Zou opzeggen per mail volstaan?
Ik wil het niet doen maar ik ga toch kijken naar Mobile Vikings want twee weken wordt toch veel te lang. Alle chance dat ik bezig geweest ben met mijn verhuis en ik kan even voort op TelenetWifree hotspots.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@SplitterSplitter schreef: 08 nov 2022, 22:25je vergeet orange... daar kan je internet nemen en genieten van achter een CGNAT te steken wanneer het hen uitkomt :boulder schreef: 08 nov 2022, 21:45 Als je echt nog maar kunt kiezen tussen Telenet, Proximus en wat andere etiketjes die feitelijk dochterbedrijven van die 2 zijn, dan is het duopolie compleet.![]()
Bedoel je dat CGNAT soms aan staat en soms uit, op dezelfde lokatie?
Of dat het aan staat op 1 lokatie en op een andere uit?
Maakt het verschil wanneer je de modem in Bridge modus zet of niet? Heb je in het ene geval altijd kans op CGNAT en in het andere nooit ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Idem hier, laat dan maar...quovadis schreef: 09 nov 2022, 09:29ik krijg altijd melding dat er iets is misgelopen als ik mijn adres op zoek. Belooft niet veel goeds![]()
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 19 keer
Standaard passen ze CGNAT toe. Ik heb mijn Orange modem in bridge mode gezet, en dan krijg ik netjes een publiek IPv4 en IPv6 adres, alsook een IPv6 prefix voor eigen gebruik. De bridge mode moet je natuurlijk wel met je eigen router combineren, aangezien de modem dan deze functionaliteit verliest.ygeffens schreef: 09 nov 2022, 08:47@SplitterSplitter schreef: 08 nov 2022, 22:25 je vergeet orange... daar kan je internet nemen en genieten van achter een CGNAT te steken wanneer het hen uitkomt :![]()
Maakt het verschil wanneer je de modem in Bridge modus zet of niet? Heb je in het ene geval altijd kans op CGNAT en in het andere nooit ?
Maar misschien terug on-topic over EDPnet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Bij mijn weten heeft edpnet in de afgelopen jaren slechts 1x prijsverhoging/index toegepast. In het belang van het verder blijven bestaan mogen ze van mij dat gerust iets meer richting marktconform doen (liefst niet zoveel als Proxiumus/Telenet).
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Natuurlijk, wij Belgen betalen wel graag maar toch doen we het volgens sommigen nog altijd te weinigGray schreef: 08 nov 2022, 18:29Het feit dat providers failliet gaan en dat provider beurskoersen op laagste punt ooit staan is het bewijs dat net het omgekeerde het geval is, we betalen teweinig.
En het kan dan wel zijn dat het in het buitenland goedkoper is... we zitten hier niet in het buitenland eh

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wie zal de hosting van Userbase overnemen?
EDPnet doet er dan ook goed aan al die aanwijzingen zo lang mogelijk verborgen te houden. Anders gaan leveranciers moeilijk gaan doen. Zie Makro als voorbeeld van wat er gebeurt als je te open bent over je huishouding.lacer schreef: 08 nov 2022, 16:45 Al die negatieve reactie hier, tot nu toe is er geen enkele aanwijzing dat Edpnet daadwerkelijk failliet zal gaan.
Goed idee, maar risico dat die netbeheerder tegelijk ook zo'n eigen ISP gaat uitbaten (of belangen gaat nemen in een ISP) en die dan preferentieel gaat behandelen op het netwerk. Dat moet je op voorhand uitsluiten.Splitter schreef: 08 nov 2022, 19:06 wat belgie éigenlijk nodig heeft, is 1 netbeheerder voor al de internet infra, die dan het onderhoud en co doet, en al de anderen die op die netwerken kunnen aanbieden,
aan dezelfde groothandelsprijzen - zodanig dat elke provider alles kan aanbieden en de prijsstructuur kan bepalen adhv diensten en niet mono/duopolie strategie.
Er is Europese wetgeving om dat te verhinderen, en de Commissie kan overnames blokkeren om die evolutie te vermijden. Natuurlijk, als mensen in de Commissie duidelijk in de zak zitten van megacorps en desondanks verkiezingen blijven winnen werkt dat niet, en worden overnames goedgekeurd die niet goedgekeurd zouden mogen worden.TomMe schreef: 08 nov 2022, 16:16 Was te verwachten, alles wordt opgeslorpt of weggepest door de grote spelers. Als alles zo blijft gaan zijn er in de toekomst nog maar een handvol megacorporaties die alles in handen hebben.
- Splitter
- Elite Poster
het idee zou dus idd zijn om 1 netbeheerder te hebben, die deftig gereguleerd is (dat op zich is al een utopie in belgie, i know), en die zelf inderdaad enkel de infra doet,CCatalyst schreef: 09 nov 2022, 10:51 Goed idee, maar risico dat die netbeheerder tegelijk ook zo'n eigen ISP gaat uitbaten (of belangen gaat nemen in een ISP) en die dan preferentieel gaat behandelen op het netwerk. Dat moet je op voorhand uitsluiten.
dus niet zelf mag gaan aanbieden - en die dan ook aan al de aanbieders exact hetzelfde dient aan te bieden, zodat de effectieve aanbieders hun eigen pakket kunnen samenstellen en meerwaarde erbij betrekken om klanten te winnen.
zoals rapidgorgon zegt, doet orange standaard CGNAT.ygeffens schreef: 09 nov 2022, 08:47 @Splitter
maar het vreemde dat wij al wel gezien hebben is dat klanten met orange, die geen CGNAT hadden, nu ook steeds vaker daarachter komen.
en tenzij de klant zelf specifiek actie onderneemt (bridge, en dan een eigen router) valt daar dus niet veel aan te doen (itt pxm waar je dat via het portaal uitschakelt)
laatste keer dat ik daar weet van had, was dat omdat ze een check bovenop de resultaten doen en die dan niet de juiste resultaten geeft.quovadis schreef: 09 nov 2022, 09:29 ik krijg altijd melding dat er iets is misgelopen als ik mijn adres op zoek. Belooft niet veel goeds![]()
bv als er geen fiber, maar enkel vdsl beschikbaar is, en het profiel dat mogelijk is, is niet standaard 100/30, krijg je al geen resultaten via fastic hun test.
eenvoudigste check is hen even te mailen op hun hallo@ adres, krijg je normaal snel antwoord van.
maar als je te gesloten bent, krijg je dan ook weer speculatie onder je klanten, zeker met de lustige media die graag ook overdrijven voor clickbait....CCatalyst schreef: 09 nov 2022, 10:51 EDPnet doet er dan ook goed aan al die aanwijzingen zo lang mogelijk verborgen te houden. Anders gaan leveranciers moeilijk gaan doen. Zie Makro als voorbeeld van wat er gebeurt als je te open bent over je huishouding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
- Bedankt: 43 keer
Er ligt geen VDSL in de straat, enkel fiberSplitter schreef: 09 nov 2022, 11:18
laatste keer dat ik daar weet van had, was dat omdat ze een check bovenop de resultaten doen en die dan niet de juiste resultaten geeft.quovadis schreef: 09 nov 2022, 09:29 ik krijg altijd melding dat er iets is misgelopen als ik mijn adres op zoek. Belooft niet veel goeds![]()
bv als er geen fiber, maar enkel vdsl beschikbaar is, en het profiel dat mogelijk is, is niet standaard 100/30, krijg je al geen resultaten via fastic hun test.
eenvoudigste check is hen even te mailen op hun hallo@ adres, krijg je normaal snel antwoord van.

-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zou in ieder geval niet te hard panikeren: we hebben op geen enkel moment signalen opgevangen dat het financiëel slecht met edpnet gaat en het is, voor zover ik weet, gewoon een gezond bedrijf.
Dat het met de andere bedrijven van de oprichter slechter ging, dat kan, maar ik zie eigenlijk weinig signalen om echt ongerust te zijn op dit moment: bij Dommel zag je geruime tijd tekenen aan de wand, maar dit is hier toch echt niet gebeurd voor zover ik weet.
Mocht het echt de slechte kant uitgaan, zouden ze voor een andere optie in bescherming gekozen hebben en zoeken naar een overnemer. Dat dat nu niet gebeurt, zegt heel erg veel natuurlijk - er zijn meerdere fases/lagen in bescherming tegen schuldeisers, en dit is echt de laagste laag.
Niet leuk om te lezen, maar ik denk echt niet dat edpnet failliet gaat draaien. Het is trouwens wel vaker zo dat het een warboel kan zijn met SEPA-machtigingen als je van bank verandert, dat loopt heel vaak niet zo vlot als je zou hopen dat het gaat.
Ik maak mij in ieder geval weinig zorgen op dit moment, met wild speculeren help je jezelf niet voort maar ook edpnet niet.
Dat het met de andere bedrijven van de oprichter slechter ging, dat kan, maar ik zie eigenlijk weinig signalen om echt ongerust te zijn op dit moment: bij Dommel zag je geruime tijd tekenen aan de wand, maar dit is hier toch echt niet gebeurd voor zover ik weet.
Mocht het echt de slechte kant uitgaan, zouden ze voor een andere optie in bescherming gekozen hebben en zoeken naar een overnemer. Dat dat nu niet gebeurt, zegt heel erg veel natuurlijk - er zijn meerdere fases/lagen in bescherming tegen schuldeisers, en dit is echt de laagste laag.
Niet leuk om te lezen, maar ik denk echt niet dat edpnet failliet gaat draaien. Het is trouwens wel vaker zo dat het een warboel kan zijn met SEPA-machtigingen als je van bank verandert, dat loopt heel vaak niet zo vlot als je zou hopen dat het gaat.
Ik maak mij in ieder geval weinig zorgen op dit moment, met wild speculeren help je jezelf niet voort maar ook edpnet niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Normaal worden mijn facturen steeds de 1ste van de maand opgemaakt, met vervaldag de 16ste en gaan deze de 15de (of eerstvolgende werkdag) van mijn rekening via domiciliëring.
Deze maand echter nog geen factuur ontvangen. Net via hun website gecheckt, laatste factuur 01/10/2022, die ik handmatig heb moeten overschrijven omdat de domiciliëring van hun kant niet mogelijk was.
Ik heb op 26/10/2022 wel de omschakeling van VDSL naar Fiber besteld, maar de eerste installatie is pas mogelijk op 02/12/2022 wegens onderbezetting van Proximus-techniekers. Ondertussen blijft mijn VDSL abonnement gewoon verder lopen (met dagelijks disconnects rond de middag, een van de redenen dat ik de omschakeling heb gevraagd in plaats van die lijn nog te laten herstellen).
Anders zijn ze misschien nog eerst aan het proberen om de domiciliëring terug in orde te brengen voordat ze de factuur opmaken?
Lijkt mij anders vreemd dat een bedrijf dat moeilijkheden heeft om zijn schuldeisers te betalen geen facturen meer zou opmaken.
Ik ben in ieder geval heel tevreden van EDPnet en ga nu zeker niet in paniek naar een ander overschakelen (om veel meer te betalen of erop achteruit te gaan in snelheid). Hopelijk zijn deze problemen van voorbijgaande aard en kunnen ze nog lang blijven voortbestaan.
Deze maand echter nog geen factuur ontvangen. Net via hun website gecheckt, laatste factuur 01/10/2022, die ik handmatig heb moeten overschrijven omdat de domiciliëring van hun kant niet mogelijk was.
Ik heb op 26/10/2022 wel de omschakeling van VDSL naar Fiber besteld, maar de eerste installatie is pas mogelijk op 02/12/2022 wegens onderbezetting van Proximus-techniekers. Ondertussen blijft mijn VDSL abonnement gewoon verder lopen (met dagelijks disconnects rond de middag, een van de redenen dat ik de omschakeling heb gevraagd in plaats van die lijn nog te laten herstellen).
Anders zijn ze misschien nog eerst aan het proberen om de domiciliëring terug in orde te brengen voordat ze de factuur opmaken?
Lijkt mij anders vreemd dat een bedrijf dat moeilijkheden heeft om zijn schuldeisers te betalen geen facturen meer zou opmaken.
Ik ben in ieder geval heel tevreden van EDPnet en ga nu zeker niet in paniek naar een ander overschakelen (om veel meer te betalen of erop achteruit te gaan in snelheid). Hopelijk zijn deze problemen van voorbijgaande aard en kunnen ze nog lang blijven voortbestaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 14 keer
In theorie een leuk idee maar je geeft zelf al aan dat het een utopie is.Splitter schreef: 09 nov 2022, 11:18 het idee zou dus idd zijn om 1 netbeheerder te hebben, die deftig gereguleerd is (dat op zich is al een utopie in belgie, i know), en die zelf inderdaad enkel de infra doet,
dus niet zelf mag gaan aanbieden - en die dan ook aan al de aanbieders exact hetzelfde dient aan te bieden, zodat de effectieve aanbieders hun eigen pakket kunnen samenstellen en meerwaarde erbij betrekken om klanten te winnen.
Meer dan stof tot een theoretische discussie is het dan ook niet (spijtig genoeg).
We hebben in Vlaanderen nu al één netbeheerder (maar wel nog subnetbeheerders om verschillende subprijzen te kunnen aanrekenen om erfenissen uit het verleden niet te veel te verstoren) voor energie verdeeld over openbare netten en dat heeft nu ook niet precies aanleiding gegeven tot grote tevredenheid bij de eindklanten noch een significante daling van de prijzen van de aangeboden diensten.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Splitter
- Elite Poster
de meeste zagen die bui al hangen toen ze hun hosting omzetten naar internetproviderkevjoe schreef: 09 nov 2022, 11:28 bij Dommel zag je geruime tijd tekenen aan de wand, maar dit is hier toch echt niet gebeurd voor zover ik weet.

het feit blijft dat die samenval (andere bankrekening, storingen op het netwerk, problemen met hun helpdesk, en faillisementen van een HOOP andere bedrijven van dezelfde eigenaar) nogal... "ongelukkig" is, op zijn minst.
en dat zal altijd leiden tot onzekerheden en speculatie.
maar ik ben het wel eens met je dat we niet te voorbarig moeten zijn - maar wel voorbereid (bv zorgen voor een 4g backup, en al eens kijken wat er nog op de markt is just in case)
dat kan idd kloppen, wij zitten ook met ongeveer een maand vertraging als het gaat over install-techniekers ingepland te krijgennickz schreef: 09 nov 2022, 12:05 Ik heb op 26/10/2022 wel de omschakeling van VDSL naar Fiber besteld, maar de eerste installatie is pas mogelijk op 02/12/2022 wegens onderbezetting van Proximus-techniekers.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 39 keer
Na wat rondkijken over EDPnet online heb ik het volgende bizarre ontdekt. Best te introduceren met deze Mastermovies scene van Titonic: 0:53-1:08 https://www.youtube.com/watch?v=VeBcxDArTeM&t=53s.
Provincie weigert milieuvergunning helihaven Sint-Niklaas. mirror artikel mirror video.
Nu blijken zij inderdaad een helicopter te hebben, destijds onder G-CKBI. En nu onder N1440L. Staat te koop sinds 2022-05-26. Waar N1440L waarschijnlijk op een onbekende holding is geregistreerd, was G-CKBI gewoon geregistreerd op EDP NET NV VAN LANDEGHEMSTRAAT 20 SINT-NIKLAAS 9100 BELGIUM.
Wat voor klanten zou EDPnet dan wel niet hebben om een helikopter nodig te hebben deze tot 130 keer per jaar te depanneren.
Ik heb mijn bestelling opgezegd, en wil niet weten wat er allemaal nog tevoorschijn komt bij het opentrekken van deze beerput. Vergeet niet dat ze heimelijk besparen op backbone/transit met hoge latency tijdens piekuren als gevolg verkocht hebben als "optimalisaties".
Provincie weigert milieuvergunning helihaven Sint-Niklaas. mirror artikel mirror video.
Nu blijken zij inderdaad een helicopter te hebben, destijds onder G-CKBI. En nu onder N1440L. Staat te koop sinds 2022-05-26. Waar N1440L waarschijnlijk op een onbekende holding is geregistreerd, was G-CKBI gewoon geregistreerd op EDP NET NV VAN LANDEGHEMSTRAAT 20 SINT-NIKLAAS 9100 BELGIUM.
Wat voor klanten zou EDPnet dan wel niet hebben om een helikopter nodig te hebben deze tot 130 keer per jaar te depanneren.
Ik heb mijn bestelling opgezegd, en wil niet weten wat er allemaal nog tevoorschijn komt bij het opentrekken van deze beerput. Vergeet niet dat ze heimelijk besparen op backbone/transit met hoge latency tijdens piekuren als gevolg verkocht hebben als "optimalisaties".
-
- Elite Poster
Philip Deutz, CEO van EDPnet, is ook CEO van Deutz Aviation Group, met daarin de bedrijven Deutz Executive Aviation, Deutz Aviation Technics en Deutz Aviation Academy. Die helicopter zal dus wel een ander doeleinde hebben gehad dan het depanneren van klanten.
Om dat bedrijf daarom meteen een beerput te noemen is er misschien wel wat over.
Om dat bedrijf daarom meteen een beerput te noemen is er misschien wel wat over.
Laatst gewijzigd door nickz 09 nov 2022, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 14 keer
De Robinson R44 Raven 2 met laatste squawk op UTC 220811 161358 met huidig US Call sign N1440L heeft als operator EDPnet, Sint Niklaas (B) en werd van 2007 tot 2015 gebruikt door de European Helicopter Center school in Noorwegen en na een reeks wisselingen van eigenaar, land en call sign op 19 maart 2019 uiteindelijk ingeschreven in US register als N1440L op naam van Oleair Llc.
Is sindsdien actief en heeft als thuisbasis EBAW (Antwerpen/district Deurne).
Wie interesse heeft om het toestel te kopen contacteer Filip Verstringe (+32 467 324 2302 - mailto [email protected]) sales agent van Deutz Executive Aviation (https://be.linkedin.com/in/filip-verstr ... _browsemap)
https://be.linkedin.com/company/deutzae ... nt-company
https://deutz.aero/#/
Overigens een aangenaam toestel om mee te vliegen.
Type toestel wordt regelmatig ingezet om vanuit de lucht o.a. leidingen te inspecteren.
Is sindsdien actief en heeft als thuisbasis EBAW (Antwerpen/district Deurne).
Wie interesse heeft om het toestel te kopen contacteer Filip Verstringe (+32 467 324 2302 - mailto [email protected]) sales agent van Deutz Executive Aviation (https://be.linkedin.com/in/filip-verstr ... _browsemap)
https://be.linkedin.com/company/deutzae ... nt-company
https://deutz.aero/#/
Overigens een aangenaam toestel om mee te vliegen.
Type toestel wordt regelmatig ingezet om vanuit de lucht o.a. leidingen te inspecteren.
Laatst gewijzigd door ivob 09 nov 2022, 14:51, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 45 keer
HLN vandaag:
Telecomprovider epdnet zit in slechte papieren en heeft “aanzienlijke schulden” bij Proximus
De in financiële moeilijkheden verkerende internetprovider edpnet heeft aanzienlijke schulden bij Proximus, waar het netwerkcapaciteit huurt. Dat bevestigt Proximus-woordvoerder Fabrice Gansbeke aan persagentschap Belga. Edpnet zit in een gerechtelijke reorganisatie.
YAKD 09-11-22, 13:57 Laatste update: 14:14 Bron: eigen berichtgeving, Belga
Dinsdag raakte via DataNews bekend dat edpnet eind oktober bescherming tegen schuldeisers heeft gevraagd. Die bescherming loopt nog tot 15 december. Er wordt gemikt op een gerechtelijke reorganisatie door minnelijk akkoord. Dat houdt in dat een akkoord moet worden gevonden met de schuldeisers om voort te kunnen.
Proximus is een van de schuldeisers. Edpnet biedt zijn internetdiensten aan via het netwerk van Proximus. Het moet daarvoor groothandelstarieven betalen, maar is zijn verplichtingen dus niet nagekomen. Hoeveel de schuld concreet bedraagt, zegt Proximus niet. Het zou om een aanzienlijke som gaan.
Nog geen gevolgen voor klanten
Edpnet is een van de weinige onafhankelijke alternatieven voor de grote spelers Proximus en Telenet op de consumentenmarkt. Het bedrijf is een gevestigde waarde en staat bekend om zijn eenvoudige formules en lage prijzen voor vast internet en mobiele telefonie. Het telt 46.000 klanten voor vast internet en zowat 20.000 voor mobiele telefonie.
Voor die klanten heeft de financiële situatie van edpnet voorlopig geen gevolgen. “Intussen blijft edpnet nv actief, zonder impact voor jou als klant. We doen er alles aan om heel snel een akkoord te bereiken, en we zijn ervan overtuigd dat ons dat zal lukken, zonder gevolgen voor jou als klant”, meldt het bedrijf in een bericht aan klanten.
Proximus zegt dat het de continuïteit wil verzekeren. Het volgt de zaak wel van nabij. “En we hebben ook de regulator op regelmatige basis geïnformeerd”, zegt Gansbeke.
In juni legde edpnet nog een klacht neer bij telecomwaakhond BIPT tegen Proximus. De prijzen van de nieuwe internetabonnementen van dochterbedrijf Mobile Vikings zouden oneerlijke concurrentie inhouden, volgens het bedrijf.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik maak me een beetje zorgen: sinds kort geen domiciliëring en handmatig overschrijven naar een andere rekening, waar de machtiging nog altijd niet in orde is.....komt mijn geld wel terecht bij edpnet of is dit foetsie naar een andere entiteit en blijft edpnet over als een lege huls, klaar om overgenomen te worden of gesaneerd ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Dank voor de beknopte doch duidelijke uitleg. Kinkt min of meer hetzelfde als het "shared IP" principe bij VPN providers.. Lijkt me niet slecht voor de privacy, maar blijkbaar zijn er nogal wat problemen bij als ik dat zo lees. Ik kan me ook inbeelden dat sommige accounts/logins wel eens niet werken of (permanent) geblokkeerd kunnen worden omdat men misbruik vermoed.silentkiller schreef: 09 nov 2022, 06:59CGNAT is eigenlijk hetzelfde, maar dan op het niveau van de ISP. De ISP neemt één WAN adres en steekt daarachter verschillende klanten.
Bij mij hetzelfde.. Belooft inderdaad niet veel goeds als hun website niet optimaal werkt.quovadis schreef: 09 nov 2022, 09:29ik krijg altijd melding dat er iets is misgelopen als ik mijn adres op zoek. Belooft niet veel goeds

100% akkoord. Ik wil gerust wel "iets" meer betalen als dat betekent dat Edpnet overeind blijft.TomG schreef: 09 nov 2022, 09:43Bij mijn weten heeft edpnet in de afgelopen jaren slechts 1x prijsverhoging/index toegepast. In het belang van het verder blijven bestaan mogen ze van mij dat gerust iets meer richting marktconform doen (liefst niet zoveel als Proxiumus/Telenet).
Inderdaad..corruptie alom, dus zo'n wet is allesbehalve geruststellend. Zo lang de juiste zakken gevuld worden, is alles mogelijk.CCatalyst schreef: 09 nov 2022, 10:51Er is Europese wetgeving om dat te verhinderen, en de Commissie kan overnames blokkeren om die evolutie te vermijden. Natuurlijk, als mensen in de Commissie duidelijk in de zak zitten van megacorps en desondanks verkiezingen blijven winnen werkt dat niet, en worden overnames goedgekeurd die niet goedgekeurd zouden mogen worden.
Was dat bij Dommel ook niet zo? Weggepest door..ahum, schulden bij Proximus? De kleine concurrenten één voor één uitschakelen.
Ik hoop in elk geval ten zeerste dat Edpnet blijft bestaan, maar ondertussen ga ik wel uit van het ergste zodat ik mezelf het beste kan voorbereiden op een eventuele overstap.
-
- Elite Poster
Na overschrijving van mijn laatste factuur naar de nieuwe ING-rekening is deze toch verdwenen onder 'openstaande facturen' op hun site. Waarom zou dat niet bij EDPnet terecht komen?Stefaand schreef: 09 nov 2022, 15:38 Ik maak me een beetje zorgen: sinds kort geen domiciliëring en handmatig overschrijven naar een andere rekening, waar de machtiging nog altijd niet in orde is.....komt mijn geld wel terecht bij edpnet of is dit foetsie naar een andere entiteit en blijft edpnet over als een lege huls, klaar om overgenomen te worden of gesaneerd ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
Ik snap de zenuwachtigheid niet.
Blijf gewoon bij edpnet en wacht af wat er gebeurd.
Adsl2fit was failliet, geen seconde zonder internet gezeten.
Dommel was failliet, geen seconde zonder internet gezeten.
Geniet gewoon verder van het fantastische aanbod van Edpnet.
Blijf gewoon bij edpnet en wacht af wat er gebeurd.
Adsl2fit was failliet, geen seconde zonder internet gezeten.
Geniet gewoon verder van het fantastische aanbod van Edpnet.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 39 keer
Kan mijn weinig schelen welke bedrijven hij verder heeft die volledig losstaan van EDPnet. Deze discussie gaat om EDPnet. Als je doorklikt op mijn referenties zie je duidelijk telkens de verwijzing naar EDPnet. Als die helicopter een ander doeleinde had dan het depanneren van klanten, dan is dat zelfs nog verontrustender. In dat geval had die nooit op de naam van EDPnet NV mogen staan.nickz schreef: 09 nov 2022, 13:40 Philip Deutz, CEO van EDPnet, is ook CEO van Deutz Aviation Group, met daarin de bedrijven Deutz Executive Aviation, Deutz Aviation Technics en Deutz Aviation Academy. Die helicopter zal dus wel een ander doeleinde hebben gehad dan het depanneren van klanten.
's avonds is er een verhoogde ping sinds nacht 5/09 op 6/09 en EDPnet heeft tot dusver hier nog geen reactie op gegeven. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat ze minder backhaul bij Proximus inkopen. De buffers in hun router zijn echter diep genoeg waardoor dit niet altijd direct in packet loss resulteert. Echter maakt bufferbloat veel internettoepassingen onbruikbaar. Als er een andere verklaring is hiervoor, dan moet EDPnet die gewoon geven. Echter iedere dag dat ze hier niet op reageren wordt hun verhaal over "geen impact op internetdiensten" minder geloofwaardig.
- Splitter
- Elite Poster
de enige die nog mist uit dat lijstje is realdsl van cain destijdsduizend schreef: 09 nov 2022, 15:48 Adsl2fit was failliet, geen seconde zonder internet gezeten.

als je infrastructuur huurt van een bedrijf, in dit geval pxm, dien je dat natuurlijk ook te btalen.TomMe schreef: 09 nov 2022, 15:40 Was dat bij Dommel ook niet zo? Weggepest door..ahum, schulden bij Proximus? De kleine concurrenten één voor één uitschakelen.
en dat is aan vastgelegde tarieven (en of die juist zijn is natuurlijk een andere discussie)
dus dat ligt in ieder geval niet bij proximus.
het feit dat we gaan van "niks aan de hand", naar "we restructureren" naar "proximus bevestigt een aanzienlijk openstaande schuld" is wel een erg bekend verhaal,
en door het groot in het nieuws te brengen (userbase is nog iets anders als belga & alle persagentschappen) zal dat ook niet helpen.
tuurlijk wel, het kan perfect een snelle broekzak-vestzak operatie zijn die een of meerdere bedrijven van deutz wat extra centen opbrengt,dovo schreef: 09 nov 2022, 16:18 Als je doorklikt op mijn referenties zie je duidelijk telkens de verwijzing naar EDPnet. Als die helicopter een ander doeleinde had dan het depanneren van klanten, dan is dat zelfs nog verontrustender. In dat geval had die nooit op de naam van EDPnet NV mogen staan.
en kan perfect iets belastingtechnisch geweest zijn... dat weet je niet, en gezien deutz ook effectief in luchtvaart zit, zal het eerder zoiets zijn geweest,
dan puur misbruik en geldverspilling binnen het edpnet-gedeelte.
daar zou ik echt niets in zoeken.
dat, daarentegen, is wel een belangrijk punt om in de overweging mee te nemen (samen met de issues qua bereikbaarheid en nu weer de schulden bij pxm)dovo schreef: 09 nov 2022, 16:18 's avonds is er een verhoogde ping sinds nacht 5/09 op 6/09 en EDPnet heeft tot dusver hier nog geen reactie op gegeven.
volgens mij hangt het voortbestaan van edpnet nu sterk af van 3 factoren:
1) hoeveel openstaande schulden zijn er (als de put te diep is, kan je het kalf niet redden)
2) hoe sterk zijn de klanten in zelf nadenken (als ze zien 'edpnet heeft problemen' in de krant, en gelijk weglopen -iets waar andere providers misschien zelfs actief op gaan azen- is dat ook problematisch)
3) hoe "mild" zijn de schuldeisers in het vinden van een afbetalingsplan dat haalbaar is, en tegelijk hoe capabel zijn de leidinggevenden bij edpnet om dit in goede banen te leiden
op een schaal van 0 tot 10, waarbij 0 geen twijfel is en 10 wegwezen zat ik na het bericht van herstructurering ergens rond de 1 a 2,
maar met proximus die aanzienlijke schulden (wat niets wilt zeggen) bevestigde, en het feit dat dat nu in al de grotere media komt brengt dat wel rond de 5.
we zullen zien wat sinterklaas (al dan niet met zwarte piet) en de kerstman (al dan niet op dieet) met zich meebrengen voor edpnet.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik ben al heel lang bij Edpnet en de prijsverhoging van dit jaar was de eerste die ik meemaakte. Voordien waren er soms nieuwe formules maar die waren altijd beter dan de vorige, en de vorige bleven gewoon bestaan.
Ik gruwel van wat Telenet deed en doet met de prijs en het aanbod van mijn ("analoog") TV abonnement, maar van Edpnet kan ik nog wel wat hebben. Dus ja, sla maar een beetje op als dat helpt!
(1x website met hosting, 1xVDSL abonnement met telefoon, 3x mobiel ... en heel tevreden)
Ik gruwel van wat Telenet deed en doet met de prijs en het aanbod van mijn ("analoog") TV abonnement, maar van Edpnet kan ik nog wel wat hebben. Dus ja, sla maar een beetje op als dat helpt!
(1x website met hosting, 1xVDSL abonnement met telefoon, 3x mobiel ... en heel tevreden)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 91 keer
Alles moet blijkbaar instant de dag van vandaag. Ja het duurt een tijd bij EDP. misschien moeten ze dat ook gewoon duidelijk kenbaar maken aan ongeduldige klanten.Fragrag schreef: 09 nov 2022, 07:24
Ik heb op 28 oktober een bestelling gedaan en ik heb nog steeds geen opvolging van gekregen.
Ik wil het niet doen maar ik ga toch kijken naar Mobile Vikings want twee weken wordt toch veel te lang. Alle chance dat ik bezig geweest ben met mijn verhuis en ik kan even voort op TelenetWifree hotspots.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Beste wat je kan doen is afwachten gewoon zolang er niets definitief gezegd wordt.
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Proximus gaat hoe dan ook de continuïteit niet in gedrang brengen. Bij een worst case scenario dus faillissement zie ik proximus gewoon de klanten overzetten naar een van hun merken. Zoals al vermeld ze gaan echt geen klanten x tijd zonder DSL zetten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 83 keer
Dat dus, laten we hopen dat het zo goed komt en in het slechste geval met een kleine prijsverhoging.buthead schreef: 09 nov 2022, 17:10 Beste wat je kan doen is afwachten gewoon zolang er niets definitief gezegd wordt.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Er heerst opeens veel paniek… wacht het nieuws af en als ik hoor op het forum hier zal EDPnet tijdig en correct verwittigen en handelen
Internet = Telenet + HeyTelecom