ivob schreef:-het aanbod van betaalbare gezinswagens neemt zienderogen af: geen Citroën Berlingo, Peugeot Rifter meer met ICE, geen Dacia Dokker meer.
Sorry, maar ik heb geen zin om €30k+ neer te leggen voor een elektrische auto met amper rijbereik die meer op de oprit staat dan kilometers doet.
Als ik mijn huidige wagen (Berlingo II) moet vervangen, dan weet ik het op dit moment echt niet.
lirec schreef:
Ik heb dezelfse vaststelling gemaakt. Waanzin van stellantis om ICE eruit te gooien, net op het segment waar niemand die meerprijs wil/kan betalen.
Alternatieven:
-Renault grand scenic (kocht ik na berlingo, koffer zeker kleiner maar nu de buggy's enzo weg zijn volstaat dit net). Allicht niet meer beschikbaar tegen eind dit jaar.
-Renault Kangoo => er kwamen recent nog combinaties ICE/transmissies bij. Die zal dus nog wel even blijven.
-toyota proace city verso => hoewel dit model van stellantis komt is ICE hier (voorlopig) nog beschikbaar
-ford tourneo connect => nog beperkt uit stock beschikbaar
Kan zijn, maar ik schreef dat niet.
Sinna schreef:Ons motto is: we werken om te leven, niet omgekeerd. Die vicieuze cirkel waarover je spreekt is niet aan ons besteed.
Fluppeke schreef:Misschien is dat het beste voor de economie? Ik weet het ook niet en heb soms hetzelfde gevoel bij de maatschappij als jij. Hier 1 auto in het gezin en zelfs daarop heb ik soms de indruk dat mijn generatie je hierop nakijkt (de jonge en toekomstige generatie staat hier helemaal anders in). Ook geen kuisvrouw met dientstecheques en boodschappen gebeurd nog old-school in de colruyt (soms eens met de fiets al ben je dan beperkt met bagage) dus niet met collect and go of thuisbezorging of hello fresh toestanden. Men doet maar, al vind ik niet dat ik moet fiscaal verplicht mag zijn om bij te dragen aan dienstencheques of salariswagens.
Het zal waarschijnlijk goed opbrengen voor wie aan de top van die economie staat (en wiens carbonprint overigens een veel grotere impact heeft op de economie dan de houtstoof van Jan met de pet) maar de steeds hoger oplopende kosten van die ratrace worden wel afgeschoven op de rest van de gemeenschap (waar Jan met de Pet relatief het meest aan bijdraagt om deze recht te houden).
Je bent, gezien de generatie naar waar je verwijst, inmiddels toch oud en wijs genoeg geworden om je niets meer aan te trekken van waar een ander je op aankijkt? Let it be. Dat is hun probleem en vooral hun rekeningen.
Voor de rest ben ik het met je eens.
Maar de fiscaliteit is nu eenmaal wat ze is. Dan kan Jan met de Pet, wegens gebrek aan meer macht, daar beter ook zijn klein voordeel mee doen. Al is dat niet eerlijk. Het leven is nu eenmaal niet eerlijk. Dat is een boutade om iedereen kalm te houden en een herverdeling in het hiernamaals zit er hoogstwaarschijnlijk ook niet in.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.