De zaak Jürgen Conings

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Gesloten
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Sasuke schreef:@JackDaniels, dus ... ongeacht van de media heuse ... jij vindt dus dat hij nog geen overtredingen heeft gepleegd en dat er geen enkel probleem is om met zware wapens rond te lopen nadat je hebt opgeroepen dat je het niet meer ziet zitten ?
Kan er hier niemand lezen? Wapendiefstal is zijn enige overtreding. Al de rest wordt er bij gefantaseerd. Welke overtredingen heeft hij nog begaan volgens jou dan? Een brief geschreven? Zich verstopt in een bos? Médailles op een graf gelegd? Doodsbedreigingen aan MVR? Die krijgt er elke dag aan zijn adres maar daar wordt geen 400 man voor ingeschakeld.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:
quovadis schreef: Nog linken nodig?

De reden dat er buitenlandse militairen erbij zouden zijn is omdat hij de manier van werken kent van de Belgische en dat de buitenlandse een andere insteek kunnen hebben
Mja, vijgen na Pasen hee. De tientallen doden en honderden gewonden waren op dat moment al een feit.
Enne, de vraag was: mag een Duitse krijgsmacht hier zo maar operaties uitvoeren op Belgisch grondgebied?
ik geef alleen maar mee dat er wel degelijk grote speuracties zijn ondernomen itt tot wat jij gepost hebt.

En mits akkoord van de onze regering/defensie zie ik daar geen probleem in. Er gebeuren vaker oefeningen in ons land waar de buurlanden bij betrokken zijn


edit: ivm post hierboven https://www.knack.be/nieuws/belgie/onde ... 37127.html
Laatst gewijzigd door quovadis 22 mei 2021, 12:19, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

quovadis schreef: En mits akkoord van de onze regering/defensie zie ik daar geen probleem in. Er gebeuren vaker oefeningen in ons land waar de buurlanden bij betrokken zijn
Dus jij hebt weet van een akkoord van defensie? En dit is een oefening? Precies het corona topic, hier staat namelijk even veel onzin. Ik kan mijn vraag over die buitenlandse inmenging tot in den treure blijven herhalen, feit is dat jij er geen antwoord op hebt. Ik vroeg namelijk niet of jij daar een probleem in ziet.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 22 mei 2021, 12:20, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:
quovadis schreef: En mits akkoord van de onze regering/defensie zie ik daar geen probleem in. Er gebeuren vaker oefeningen in ons land waar de buurlanden bij betrokken zijn
Dus jij hebt weet van een akkoord van defensie? En dit is een oefening? Precies het corona topic, hier staat namelijk even veel onzin. Ik kan mijn vraag over die buitenlandse inmenging tot in den treure blijven herhalen, feit is dat jij er geen antwoord op hebt.
als de Duitser hier binnenkomen op vraag van onze regering, lijkt me dat duidelijk
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Jack Daniels schreef:
quovadis schreef: En mits akkoord van de onze regering/defensie zie ik daar geen probleem in. Er gebeuren vaker oefeningen in ons land waar de buurlanden bij betrokken zijn
Dus jij hebt weet van een akkoord van defensie? En dit is een oefening? Precies het corona topic, hier staat namelijk even veel onzin. Ik kan mijn vraag over die buitenlandse inmenging tot in den treure blijven herhalen, feit is dat jij er geen antwoord op hebt. Ik vroeg namelijk niet of jij daar een probleem in ziet.
Jij hebt precies weet van 'geen akkoord' en dat het een invasie is...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Klopt, ik heb geen weet van een akkoord. Jullie weten dus meer neem ik aan?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Joe de Mannen schreef:Dat is een ander punt natuurlijk.
Maar ik denk dat de timing hier ook belangrijk is, hoelang staat hij al op die lijst ? hoelang heeft hij die 'sleutelfunctie' al ?
J.
Dat lijkt mij wel het belangijkste punt, dat is het eerste dat door je hoofd gaat als je dergelijke nieuws hoort, maar we weten hoe dat gaat in dit apenland.
Uiteindelijk is nooit iemand verantwoordelijk.
Er komt dan zo'n onderzoekscommissie, de ene zegt dat het gebeurde VOOR zijn tijd, de andere dat het gebeurde NA zijn tijd.
En de verantwoordelijke minister zoekt dan de schuld bij de oppositie.
Hoe lang hij op die lijst stond lijkt mij weinig belangrijk.
Men komt niet zomaar op die lijst, tegen dat je daarop staat moeten er eerst heel wat alarmbellen afgaan.
Hij was ook al gedisciplineerd.

Maar stel je eventjes voor dat men dezelfde redenering zou hanteren voor jihadisten die de luchthaven doen ontploffen.
"Jamaar, hij stond nog niet lang op die lijst, dus we hebben hem hoofd security gemaakt".
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Allez, we moeten wachten tot hij iets opblaast en dan pas de kerel achterna gaan dan ? Of nee, dat was ook niet goed .. want die fout hebben ze ooit gemaakt en dus mogen ze nu niet slimmer geworden zijn.

En volgens mij is rondlopen met wapens ook verboden, een granaat in je auto houden is ook verboden en verder is het conjectuur en lijken die 400 agenten en militairen ook wel overkill. Als ze nu maar met 40 man gaan zoeken, is het dan 'beter' ? Ben je dan wel akkoord ?

Rare kronkel heb jij toch hoor ... maar soit, ieder zijn ding hé :-) Ik zal morgen hier ook ff op UB een levens bedreiging uiten, daarna aan mijn vrouw een brief schrijven dat ik iemand ga afknallen, wapens stelen en dan verdwijnen ... ga je me dan ook verdedigen ??
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Alleen als ze je met 400 militairen opjagen :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Sasuke schreef:Allez, we moeten wachten tot hij iets opblaast en dan pas de kerel achterna gaan dan ? Of nee, dat was ook niet goed .. want die fout hebben ze ooit gemaakt en dus mogen ze nu niet slimmer geworden zijn.
Waar heb ik dat geschreven?
Je verzint hier ter plekke.
Natuurlijk, eens je zo'n idiote blunder begaan hebt door een terrorist op de OCAD lijst verantwoordelijk te maken voor het wapendepot, moet je er achteraan gaan.
Maar dat leeghoofd die hem daar gezet heeft moet de laan uit.
Of zou jij op je werk zo'n stommiteiten moeten uithalen?
Sasuke schreef:En volgens mij is rondlopen met wapens ook verboden, een granaat in je auto houden is ook verboden en verder is het conjectuur en lijken die 400 agenten en militairen ook wel overkill. Als ze nu maar met 40 man gaan zoeken, is het dan 'beter' ? Ben je dan wel akkoord ?
Waar staat ergens dat ik daarmee akkoord ga?
Eerlijk debatteren houdt in dat je vertrekt van wat de ander schrijft, niet er zelf op los fantaseert.
Sasuke schreef:Rare kronkel heb jij toch hoor ... maar soit, ieder zijn ding hé :-)
Rare kronkel heb jij, die iets compleet anders schrijft dan ik gezegd heb.
Stroman argument heet dat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

boulder schreef:
Joe de Mannen schreef:Dat is een ander punt natuurlijk.
Maar ik denk dat de timing hier ook belangrijk is, hoelang staat hij al op die lijst ? hoelang heeft hij die 'sleutelfunctie' al ?
J.
Dat lijkt mij wel het belangijkste punt, dat is het eerste dat door je hoofd gaat als je dergelijke nieuws hoort, maar we weten hoe dat gaat in dit apenland.
Echt ? is dat echt het eerste wat door je hoofd gaat als je dat nieuws hoort ?

bij mij niet hoor, die man is blijkbaar gevaarlijk, mensen in zijn buurt zijn in gevaar, pakken die man, dat is het eerste, niet de kleutervraag: wie heeft het gedaan ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Joe de Mannen schreef:Echt ? is dat echt het eerste wat door je hoofd gaat als je dat nieuws hoort ?

bij mij niet hoor, die man is blijkbaar gevaarlijk, mensen in zijn buurt zijn in gevaar, pakken die man, dat is het eerste, niet de kleutervraag: wie heeft het gedaan ?
J.
Het lijkt mij vooral handig om de aandacht af te leiden van de minister die blijkbaar te dom is om te helpen donderen, en het stuk onbenul in het leger die die beslissing genomen heeft.
Natuurlijk moeten ze achter hem aan, maar als dat de manier is om de aandacht af te leiden van die dommerik die dat beslist heeft, dan zitten we morgen weer in die situatie.
"Oei, foutje, vergissing, wie kon dat nu weten?"
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het lijkt me in eerste instantie vreemd dat iemand met zo'n profiel niet in z'n opzet geslaagd is.
Zulke acties zijn niet goed te keuren uiteraard, maar 1 iemand die het (Belgisch) leger, Politie, ... zo voor schut zet... komaan zeg! Ik snap de ironie wel een beetje.

Misschien vooral stof tot nadenken waarom we nog mensen opleiden tot getrainde para's (moordmachines) en dan ook maar verwacht wordt deze in de normale samenleving nog kunnen functioneren.
Moet dat écht elkaar kapot maken en geweld aandoen???
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik ben al opgelucht dat er hier weinig over complottoestanden te lezen is. Want als je sommigen zou moeten geloven zit de politiek achter heel dit circus en moet Jürgen dood omdat hij informatie heeft die niet voor het publiek toegankelijk zou zijn. Het is echt van de pot gerukt wat er allemaal te lezen is. Dat het allemaal verzinsels zijn passeert ook de revue, zoals het feit dat er al dan niet een boobytrap zou zijn gevonden in zijn wagen. Eerst wel, dan niet, dan weer wel.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik dacht nog van in het Frustratie topic te posten van hoe het nu mogelijk is dat er zovelen sympathie hebben voor JC, maar 't is hier al niet veel beter :p. Trouwens, de enige reden waarom hij sympathie krijgt is omwille van het feit dat hij aangegeven heeft dat hij wraak wil nemen tegen politici en MVR omwille van de lockdown. Trouwens, voor iemand die het hier eerder had over geen burgers bedreigd : politici, MVR, moskee Eisden... dat zijn allemaal burgers bij mijn weten.

En dan die vergelijkingen met de aanpak van moslim-terreur e.d. Volgens mij gaat die vlieger ook niet op. In die gevallen gaat het bijna steeds over netwerken, en daar proberen ze een evenwicht te vinden tussen ongemerkt alles te monitoren en in kaart te brengen en toch aanslagen e.d. te vermijden. In dit geval gaat het om een enkeling, die ook duidelijke bedreigingen geuit heeft (maar blijkbaar zijn er nog sommigen die daar aan twijfelen en hem het voordeel van de twijfel geven), en spoorloos is met een arsenaal wapens. In dit geval gaat het niet over een dreiging ergens in de toekomst maar een heel imminente dreiging. Wat moeten ze dan doen, elk mogelijk target 24/7 gaan beveiligen ? Dat gaat ook honderden manschappen vereisen.

Als hij het allemaal zo goed voorbereid heeft zoals nu blijkt, heb ik wel sterke twijfels of ze op de juiste plek aan het zoeken zijn. Anderzijds mogen we er ook van uit gaan dat wij nog niet de helft weten van wat onderzoekers en orde-diensten weten. Daarom dat sommigen zich ook terecht afvragen of er niets meer aan de hand is, gezien de ongeziene machtsontplooiing voor 1 individu.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Klopt, ik heb geen weet van een akkoord. Jullie weten dus meer neem ik aan?
In tegenstelling tot jou ga ik er niet vanuit dat ik mijn akkoord moet geven maar dat een regering dat doet.
Als Den Duits hier militair bezig is ga ik inderdaad niet zoeken naar een inval, al zeker niet als je hen samen ziet werken, maar hé, ga gerust verder hoor.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

cadsite schreef:
Jack Daniels schreef:Klopt, ik heb geen weet van een akkoord. Jullie weten dus meer neem ik aan?
In tegenstelling tot jou ga ik er niet vanuit dat ik mijn akkoord moet geven maar dat een regering dat doet.
Als Den Duits hier militair bezig is ga ik inderdaad niet zoeken naar een inval, al zeker niet als je hen samen ziet werken, maar hé, ga gerust verder hoor.
Uit een + artikel in het nieuwsblad

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210520_97336009
“Om hoeveel manschappen het gaat, welke voertuigen ze in België gebruiken, hoelang ze blijven of welke technieken ze bij jullie zullen aanwenden: dat mag ik u allemaal niet vertellen. Dat is strikt geheim. Maar ik kan u bevestigen dat de GSG 9 in België is en deelneemt aan de zoektocht naar de gezochte militair”, zo zegt woordvoerder Joachim Seide van de Duitse Bundespolizei. Dat gebeurde op vraag van de Belgen.

De leden van GSG 9 hebben ook toestemming om hun wapens te dragen op Belgische bodem, én om ze te gebruiken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Tomby schreef:Ik dacht nog van in het Frustratie topic te posten van hoe het nu mogelijk is dat er zovelen sympathie hebben voor JC, maar 't is hier al niet veel beter
Zijn er hier mensen die hem sympathiek vinden?
Tomby schreef:En dan die vergelijkingen met de aanpak van moslim-terreur e.d. Volgens mij gaat die vlieger ook niet op. In die gevallen gaat het bijna steeds over netwerken, en daar proberen ze een evenwicht te vinden tussen ongemerkt alles te monitoren en in kaart te brengen en toch aanslagen e.d. te vermijden.
Neen, dat klopt niet, ook lone wolves worden in de gaten gehouden.
Wat jij zegt is dat als een enkeling zou solliciteren voor een cruciale positie op de luchthaven, dat men dan niet natrekt of die persoon niet op de OCAD lijst voor terrorisme staat.
Als dat zo zou zijn, betekent het dat we nauwelijjks veiliger zijn als voor de aanslagen.
Jürgen C stond op die lijst, wie hem dan verantwoordelijk gemaakt heeft voor dat wapendepot verdient een schop onder zijn kont, en moet op staande voet ontslagen worden.
Gewoon al om te vermijden dat binnen een paar maanden we weer zo'n geval tegenkomen.
Tomby schreef:Wat moeten ze dan doen, elk mogelijk target 24/7 gaan beveiligen ?
Hij had toegang tot het wapendepot!
Hij liep met zware verboden wapens zomaar buiten!
Dat is toch een gigantisch beveiligingslek!
Tomby schreef:Als hij het allemaal zo goed voorbereid heeft zoals nu blijkt, heb ik wel sterke twijfels of ze op de juiste plek aan het zoeken zijn. Anderzijds mogen we er ook van uit gaan dat wij nog niet de helft weten van wat onderzoekers en orde-diensten weten. Daarom dat sommigen zich ook terecht afvragen of er niets meer aan de hand is, gezien de ongeziene machtsontplooiing voor 1 individu.
Als ze slim zijn, geven ze foute informatie over waar ze aan het zoeken zijn via de media, kwestie dat hij denkt dat ze daar aan het zoeken zijn terwijl ze een ander spoor aan het volgen zijn.
Maar vermits die man getraind is in dat soort zaken, zal hij ook wel zo slim zijn om dat te weten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

boulder schreef: Waar heb ik dat geschreven?
Je verzint hier ter plekke.
...
Stroman argument heet dat.
Hey kieken ... lees de thread eens, ik antwoordde op Jack Daniels hè ... ge moet eens ni alles zo persoonlijk pakken :p
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

boulder schreef:Hij liep met zware verboden wapens zomaar buiten!
Dat is toch een gigantisch beveiligingslek!
Tuurlijk is dat een gigantische blunder ! Maar ik snap de relevantie niet. Ik heb het gewoon over hoe ze het nu moeten aanpakken. Dat hij aan die wapens kon door zo'n blunder maakt totaal niet uit. Blijkbaar vinden velen het disproportioneel met hoeveel manschappen ze naar hem op zoek zijn. Wel, guess what, ze hebben hem nog niet, kun je je gaan inbeelden wat de publieke opinie ging zijn mochten ze met 20 man op zoek gegaan zijn ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Sasuke schreef:
boulder schreef: Waar heb ik dat geschreven?
Je verzint hier ter plekke.
...
Stroman argument heet dat.
Hey kieken ... lees de thread eens, ik antwoordde op Jack Daniels hè ... ge moet eens ni alles zo persoonlijk pakken :p
Als jij vlak onder mijn antwoord reageert, zonder aan te geven op wie of wat je reageert, dan is dat mijn fout niet, en ben jij het kieken.
Als je reageert op Jack, zeg het dan ergens, of quote hem, dan weten we ten minste op wat je reageert.
Tomby schreef:Tuurlijk is dat een gigantische blunder ! Maar ik snap de relevantie niet.
Als dat niet relevant is :roll:
Blijkbaar is Decroo dan toch ook al zo slim dat hij maatregelen wil nemen om te vermijden dat het opnieuw gebeurt.
Tomby schreef:Ik heb het gewoon over hoe ze het nu moeten aanpakken. Dat hij aan die wapens kon door zo'n blunder maakt totaal niet uit.
Als het niet uitmaakt, dan kan het morgen opnieuw gebeuren.
En dat ze hem nu moeten opsporen, ja, is er iemand die iets anders beweert?
Het is niet de Vivaldi regering die hem persoonlijk gaat opsporen, dus eens het bevel gegeven, is het de hoogste tijd om te vermijden dat het in de toekomst opnieuw gebeurt!
Tomby schreef:Blijkbaar vinden velen het disproportioneel met hoeveel manschappen ze naar hem op zoek zijn. Wel, guess what, ze hebben hem nog niet, kun je je gaan inbeelden wat de publieke opinie ging zijn mochten ze met 20 man op zoek gegaan zijn ?
Precies daarom dat men er alles aan moet doen om te vermijden dat dergelijke blunders opnieuw gebeuren.
Of gaan we iedere week achter terroristen aanzitten, die ze toegang tot raketlanceerders gegeven hebben?

En ja, het eerste dat bij mij opkwam was dat dit in een ander land niet zou gebeuren, dat dit enkel kan in dit apenland, waar niemand ooit verantwoordelijk is.
Als het is voor hoge lonen te eisen vinden ze allemaal dat ze topmanager zijn, als het is voor verantwoordelijkheid bij blunders, zijn ze plots totaal onwetend.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

https://www.hln.be/dossier-klopjacht-op ... ~a818dcc0/

Zucht. Ik heb het volledig beluisterd. Ze heeft een punt natuurlijk maar ze komt labiel over. Ze klinkt zelfs een beetje simpel. Op het einde zegt ze: "Bepaal zelf hoe maar zorg dat het stopt". Hopelijk interpreteert mijnheer dit niet verkeerd.

En dit zal er nog meer voor zorgen dat de mensen niets meer geloven van dit verhaal. De media mag serieus wat dimmen en eens kijken naar de maatschappelijke waarde ze nog kunnen vervullen in deze tijden want dit is echt om van te kotsen. En de politiek moet zich minder moeien maar moet vooral niet achter de feiten zitten hollen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Gaan ze iedereen die extreem rechts denkt in het leger buitensmijten?
Dan gaan ze niet veel volk overhouden :lol:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Pengu schreef:https://www.hln.be/dossier-klopjacht-op ... ~a818dcc0/

Zucht. Ik heb het volledig beluisterd. Ze heeft een punt natuurlijk maar ze komt labiel over. Ze klinkt zelfs een beetje simpel.
Aan subjectieve reacties geen gebrek op dit forum. Wie ben jij om te zeggen dat ze labiel overkomt? Zelfs simpel klinkt? Psycholoog of psychiater in wording?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

CCatalyst schreef:Laat de Amerikanen of Israëlieten met hun materiaal overkomen en het mysterie wordt opgelost, de eersten doen het in 24 uur, de tweede in 12 uur (maar ook dubbel zo duur)
Aja, de Amerikanen die er 87.600 uur over deden om Bin Laden te vinden. :lol:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

antutu schreef:
CCatalyst schreef:Laat de Amerikanen of Israëlieten met hun materiaal overkomen en het mysterie wordt opgelost, de eersten doen het in 24 uur, de tweede in 12 uur (maar ook dubbel zo duur)
Aja, de Amerikanen die er 87.600 uur over deden om Bin Laden te vinden. :lol:
Dat was wel in onherbergzaam terrein, hee.
Ik vraag mij nog altijd af of hij wel in die bossen zit, wie weet heeft hij gewoon zijn voertuig aan de rand daarvan achtergelaten, en dan gaat iedereen die eindeloze gebieden uitkammen, terwijl hij misschien gewoon naar het buitenland gevlucht is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Uit de man zijn woorden lijkt het dat er maar 1 slachtoffer zal vallen en dat is hijzelf Als ze hem vinden zal hij denk ik eerder dood dan levend zijn.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Jack Daniels schreef:Wie ben jij om te zeggen dat ze labiel overkomt? Zelfs simpel klinkt?
Zijn daar dan standaarden voor ? dat is toch gewoon een mening ? meer niet. ook niet minder.
Wie ben jij om iemand te verbieden z'n mening te uiten ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Deze zaak gaat veel verder dan een gefrustreerde pipo met veel meer testosteron dan hersencellen.

Ten eerste is hij nu de eerste die zo'n stunt doet maar het is duidelijk dat hij zeker niet de enige is. Niet de enige in het leger (men houdt zelfs 30 man in de gaten) maar ook niet de enige bij de politie. We mogen ook niet vergeten dat we met de bende van Nijvel ook al terrorisme in eigen land hadden en daar lopen ook de sporen die men nog niet uitgewist heeft in dezelfde richting. Wie mensen kent in het leger en politie kan enkel beamen dat er wel degelijk een ernstig probleem is met mensen die totaal ongeschikt zijn voor de job wegens zelf extremist. Leger en politie hebben een monopolie op geweld en dat trekt... geweldenaars aan natuurlijk. Vandaar dat screening enorm belangrijk is.

Screening is uiteraard een maat voor niets als men er ook niet naar handelt. Deze gast had al lang uit het leger moeten gezet zijn, in plaats geven ze hem de sleutels van de wapenkamer en is hun bewaking zo lek dat hij ook met oa 4 raketlanceerders kan vertrekken.

Het is ook niet dat het leger niet op de hoogte was. Er is de OCAD lijst die doorgespeeld wordt maar er was ook al intern het een en ander bekend over onze lokale rambo. Hij was al gestraft voor andere feiten (racisme en bedreigingen) en ook een nieuwe job werd hem na screening geweigerd. Uiteraard dat die man niet happy was MAAR wie laat die dan gewoon verder doen met toegang tot zeer zware wapens?

Hij had blijkbaar ook al aan iemand laten ontvallen dat hij een aanslag in gedachten had (op een moskee). Wat doet men? Men laat moskeeën bewaken maar de man zelf kan gewoon zijn gang gaan :bang: Er zijn dus onbegrijpelijke en onuitlegbare flaters begaan die veel verder gaan dan slechte communicatie of inschattingsfoutjes.

Dan de man zelf. Hij uitte al bedreigingen aan oa Van Ranst, daarbij is hij niet de enige maar hij is wel iemand met een profiel dat gevaarlijk kan zijn door zijn opleiding en toegang tot wapens. Hij is voor die bedreigingen gezien door de politie maar ze vonden het wel kunnen. De man mocht rustig verder doen.

De man is duidelijk compleet van het paadje want enige logica zit er niet in zijn handelen. Hij heeft een vriendin en kinderen die hij nu samen met de ganse familie te kakken zet. Hij is een ganse streek aan het terroriseren. Hij is gaan rondhangen bij Van Ranst die gelukkig niet thuis was of het kon nog erger zijn.

Dan de beweringen dat hij weinig verkeerd deed. Hij deed niet anders. Na zijn sanctie heeft hij duidelijk zijn lesje niet geleerd. Hij gaat gewoon verder in zijn doodlopende denkpiste waarbij hij als een calimero boos is op iedereen die zijn enge visie niet deelt. Hij is ook een slechte democraat en soldaat. Een soldaat verdedigt zijn democratie/land ipv het te terroriseren. De val die hij geplaatst heeft in zijn achtergelaten wagen kan je enkel zien als een moordpoging/aanslag. Er is diefstal van gevaarlijk materiaal. Er zijn levensbedreigingen. Er is de schepping van een angstklimaat (terrorisme) niet alleen bij de gezinnen die hij bedreigt maar ook wie in de buurt woont. Kortom, het is niet meer dan logisch dat de overheid ALLES doet om de man zo snel mogelijk in te rekenen. Buurlanden snappen dat ook en hebben liever niet dat hij de grens zou oversteken.

Maar dan komt pas het echte probleem dat NIET JC is maar de vraag hoe het zo ver is kunnen komen. JC is de eerste maar zoals ik al zei zeker niet de enige met dit potentieel. Hij is niet de enige die denkt in complotten en in haat tegenover andersdenkenden. Dit soort gedrag/denken is jarenlang gekweekt en nu begint de emmer stront over te lopen. We hebben het gezien in de VS waar jarenlang ophitsen van mensen met hele en halve leugens en andere onzin tot dramatische gevolgen kan leiden, dit is exact hetzelfde. Hier gaat het om een eenling die ontploft maar uit zijn steun is duidelijk te zien dat het gevaar veel groter is dan JC.

Veel opties heeft de man niet meer. Hij kan zich overgeven maar dat zou nogal een afgang zijn voor iemand met zijn karakter(stoornis). Zelfmoord is een andere optie, dan is de schade voor hem beperkt maar zijn zijn gezin en familie de grootste slachtoffers. Ik weet niet wat hij gaat doen maar veel opties zijn er niet. Hij kan zich niet blijven verbergen nu gans de wereld hem kent. Uitwijken is dus ook al hopeloos. Het verstandigste lijkt me de optie om zich over te geven en zijn straf te aanvaarden. Zo ontneemt hij zijn kinderen hun vader niet totaal en blijft de schade grotendeels beperkt tot financieel verlies en enkele ontslagen.

Wat belangrijker is, is dat er lessen getrokken worden uit deze gebeurtenissen en dat men deze dreiging eindelijk eens serieus neemt voor een nieuwe JC opstaat. Ook de JC-fabriekjes mogen eens aangepakt worden. De tijd om er wat mee te lachen is helaas voorbij.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Fotos en videos gezien van de boerderij in Peer die door een 30 tot 40 agenten vernield werd op zoek naar Jurgen? Bewoners onder schot, met pantservoertuig door het hekken, alle deuren opengebroken, zowel van zadelkamers als van trailers en andere, schade is enorm. Zonder huiszoekingsbevel. De gezochte was er niet, is er nooit geweest. De bewoners zitten met een trauma en met een gigantische schade. Wie gaat dat betalen, wie heeft zoveel pingpingping?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Vanwaar weet je dat ze geen huiszoekingsbevel hadden?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Zorba schreef:Vanwaar weet je dat ze geen huiszoekingsbevel hadden?
Dat was in VTM Nieuws, zo zeggen de mensen het toch waarvan de poort vernield is.
Als het klopt, is dat toch buiten alle proportie, ook de Politie en het Gerecht moeten zich aan de wet houden...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Beelden en commentaar ook te lezen bij de politiek niet zo correcte pers. Maar hey, slaap rustig verder Zorba. En met u nog een paar leden hier.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

boulder schreef:Als het klopt, is dat toch buiten alle proportie, ook de Politie en het Gerecht moeten zich aan de wet houden...
Ze houden zich aan de wet.
In het kader van terrorisme krijgt de politie/gerecht grotere bevoegdheden, onder andere huiszoeking zonder huiszoekingsbevel of in de nacht.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Dizzy schreef:
Het is ook niet dat het leger niet op de hoogte was.
4 of 5 diensten wisten allemaal iets over deze mens maar informatie uitwisselen en/of samenleggen doen we in Belgie niet.

resultaat: ene op de ocadlijst met nazisympathieën krijgt volle bevoegdheid om met een halve wapenkamer naar huis te gaan.
en passant gaan we nog wat levens bedreigen omdat meningen hem niet aanstaan. wat is het verschil met IS?

conclusie
binnen die 4 of 5 diensten is natuurlijk niemand aansprakelijk, verantwoordelijk of wat dan ook. Laat de paraplu's maar opengaan zou ik zeggen.
Zo werkt belgie nu eenmaal, elke keer opnieuw hetzelfde patroon, dezelfde mechanismen etc
straks uiteraard een commissie/tskforce/agentschap oprichten om dit te onderzoeken. de conclusie zal dezelfde zijn als na zaventem en uiteindelijk verandert er nadien niets
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Dit non event ( het is niet de eerste en zeker niet de laatste ) is weer een uitstekende gelegenheid om ons te profileren.

Ik denk dat het mooie wapens zijn van FN.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik vind het een zeker Prison Break gehalte hebben. Met de nodige mystiek, drama, verdachtmakingen, spectaculaire wapens, een internationaal David vs Goliath.
Als hij nog leeft, heeft hij iedereen wel al te k*kken kunnen zetten. Het toont misschien ook de kwaliteit van sommige militairen.
Vraag is welke spullen die man effectief nog in zijn rugzak heeft zitten om effectief iemand (met impact) kwaad te kunnen doen. Ik veronderstel niet dat die gast nog met zijn 5de bazoeka of dergelijke op de dool is. Het meeste zijn zijn gereedschap zal wel in zijn wagen gebleven zijn zeker.
Wel bijzonder dat er een soort van alt-right blijkt te bestaan.
Ik hoop wel dat de uitingen van ongenoegen geen levens kosten. Dus buiten het spectaculair verhaal lijkt me best dat ze die gast toch even proberen (tijdelijk) uit de maatschappij te halen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

philippe_d schreef:
boulder schreef:Als het klopt, is dat toch buiten alle proportie, ook de Politie en het Gerecht moeten zich aan de wet houden...
Ze houden zich aan de wet.
In het kader van terrorisme krijgt de politie/gerecht grotere bevoegdheden, onder andere huiszoeking zonder huiszoekingsbevel of in de nacht.
Daar geloof ik niets van.
Jij beweert dus dat omdat men Jûrgen Conings als terrorist ziet, men dus overal te lande eigendom mag beschadigen, en zonder huiszoekingsbevel in elk huis in België binnenvallen?
Dan leven wij echt in een Gestapo regime!
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Beetje leesvoer voor philippe_d die zijn stelling duidelijk uit de linker- hetzij de rechterduim heeft gezogen
https://advo-recht.be/kennisbank/strafr ... oegestaan/
En lees deze ook nog eens goed door
https://joachimmeese.be/criminis/woorde ... iszoeking/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”