De TS geeft hier toe dat hij zijn account deelt, maar het hebben van meerdere profielen betekent niet noodzakelijk dat hij zijn account deelt.
Misschien is het profiel van de schoonouders er omdat ze Netflix kijken tijdens het babysitten?
Ik zou het melden aan Proximus, alle feiten wijzen in de richting van een zware beroepsfout. Moet hij daarom dan als klant bij Px weggaan? Bij Telenet werkt waarschijnlijk ook wel een werknemer die creatief is qua ethiek... Dan maar geen internet meer?
Plots extra profiel Netflix
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Niet om mee rooms te doen, dat accountsharen doet iedereen, maar het kan er wel mee te maken hebben. Kans is dat een van die andere mensen je wachtwoord met iemand hebben gedeeld wat jij niet weet, of dat ze ergens hebben ingelogd wat jij niet weet (tv in een hotelkamer bijvoorbeeld) dan komt er een volgende gast en die ziet Netflix, denkt missschien dat het een service van het hotel is en maakt een nieuw profiel aan (vooral ook omdat je geen e-mail zegt te hebben gehad van het inloggen).
Ik weet niet wat Proximus doet met oude decoders, maar als je ouders een nieuwe kregen zal dat een reden hebben (verouderd model of kapot) en dan gaan ze die niet bij een andere klant neerzetten. En als de technieker het echt zelf zou hebben gedaan zou hij niet zo dom zijn om zijn echte naam in het e-mailadres te gebruiken. Techniekers weten meestal wel iets van techniek en e-mailadressen.
Maar lijkt me dat je het probleem met het uitloggen van alle sessies en het veranderen van het wachtwoord opgelost hebt.
Ik weet niet wat Proximus doet met oude decoders, maar als je ouders een nieuwe kregen zal dat een reden hebben (verouderd model of kapot) en dan gaan ze die niet bij een andere klant neerzetten. En als de technieker het echt zelf zou hebben gedaan zou hij niet zo dom zijn om zijn echte naam in het e-mailadres te gebruiken. Techniekers weten meestal wel iets van techniek en e-mailadressen.
Maar lijkt me dat je het probleem met het uitloggen van alle sessies en het veranderen van het wachtwoord opgelost hebt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
pfuhu schreef:Ben je 200% zeker dat je familie (ongeacht of het illegaal delen is of niet ) nooit eens ergens anders ingelogd heeft? Niet iedereen gaat even handig/slim om met de login's van Netflix.
Het is hierboven al verschillende keren gezegd. Als je inlogt krijg je altijd een mail van Netflix (probeer maar), dus die uitleg is zeer onwaarschijnlijk.marzman schreef:maar het kan er wel mee te maken hebben. Kans is dat een van die andere mensen je wachtwoord met iemand hebben gedeeld wat jij niet weet
Wat ik me ook nog afvraag, is of het geen actie is van die Proximus-medewerker om de Netflix klant er duidelijk op te maken dat hij nog ingelogd was op die Proximus decoder. Kan een verklaring zijn waarom een e-mail adres gebruikt werd op dat profiel, want wie zou anders zo dom zijn van een mail-adres te gebruiken. Dat, of zoals ik al eerder zei, een poging van een collega een kl**t af te trekken. Als het het eerste zou zijn, is het wel raar dat het niet met een officieel Proximus adres was.
Nu is het natuurlijk wel te laat, maar TS had ook naar de kijk-geschiedenis kunnen kijken van dat profiel. Als dan nooit naar iets gekeken geweest was, ging het nog duidelijker geweest zijn dat het niet de bedoeling was van te zwartkijken.
Maar bottomline blijft wel dat het een raar voorval is, en ik me niet kan inbeelden dat dit iets dat met toestemming van Proximus zou geweest zijn.
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Tja, een technieker lijkt mij een stuk onwaarschijnlijker (maar natuurlijk niet onmogelijk). Als een toestel al ingelogd is hoeft er ook niet opnieuw ingelogd te worden.
Het kan nog steeds dat iemand al een paar maanden een profiel van iemand anders gebruikt en er nu een heeft aangemaakt, of dat er nu iemand in een hotel of vakantiewoning Netflix gebruikt op een ingelogd kastje of tv.
Je kan trouwens ook de recente access per device zien bij Netflix (bij mij gaat dat terug tot augustus 2019). Daar kun je ook zien of dat kastje van Proximus nog ingelogd heeft van een andere locatie nadat het weg is gehaald.
https://www.netflix.com/AccountAccess
Het kan nog steeds dat iemand al een paar maanden een profiel van iemand anders gebruikt en er nu een heeft aangemaakt, of dat er nu iemand in een hotel of vakantiewoning Netflix gebruikt op een ingelogd kastje of tv.
Je kan trouwens ook de recente access per device zien bij Netflix (bij mij gaat dat terug tot augustus 2019). Daar kun je ook zien of dat kastje van Proximus nog ingelogd heeft van een andere locatie nadat het weg is gehaald.
https://www.netflix.com/AccountAccess
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Inderdaad... dus waarom zou iemand dan een account aanmaken als er al één bestaat op het toestel ?marzman schreef:Als een toestel al ingelogd is hoeft er ook niet opnieuw ingelogd te worden.
Tweede punt is dat de TS geen mail heeft gehad van Netflix... je zou haast denken dat er gewoon een bug in Netflix zit (en dat je per ongeluk andere accounts te zien krijgt).
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Profiel, niet account.DarkV schreef:Inderdaad... dus waarom zou iemand dan een account aanmaken als er al één bestaat op het toestel ?
Maar dus in lijn met wat ik hierboven postte. Kan bijna niet anders dan dat wie dat deed, het met opzet deed zodat de Netflix klant (TS dus) er met de neus op gedrukt zou worden dat hij nog ingelogd was, en hij eigenlijk dus ook hoopt dat hij gecontacteerd wordt (want waarom anders een e-mail adres gebruiken voor een profielnaam, dat kan bijna niet per ongeluk).
Ik snap niet waarom sommigen nog denken aan toevallig misbruik bij derden, bug, etc.... TS heeft al aangegeven dat hij de naam van de persoon, afgeleid uit dat e-mail adres, teruggevonden heeft als zijnde een Proximus werknemer (gevonden via LinkedIn, neem ik aan). Dat kan gewoon geen toeval zijn.