Unifi latency problemen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Die 2.4 op zelfde kanaal voor Sonos is ook nergens voor nodig. En zoals hierboven aangehaald, pingen naar een android phone is geen relevante test. die gaat altijd hoge pings teruggeven.

Om even terug naar de TS te gaan ... die ping waardes zijn echt niet goed. In principe zal een hogere ping latency van 50-100ms op zich geen issues geven op Audio/Video calls. Wat belangrijker is om te meten is Jitter en packet loss, aangezien die ervoor zullen zorgen dat de call slecht is. Echter .. als je met pings boven de 200ms gaat moeten werken is het inderdaad een ander fenomeen.

Ik zou dit dan toch in de drivers of in incompatabiliteit gaan zoeken, of, als anderen het ook hebben ... slecht AP ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Wij hadden problemen (audio drop outs of volledig uitvallen) en door wat zoekwerk op de community en Reddit bericht gevonden dat het wel zo moest.

Op hun eigen site staat het trouwens ook, nu dat terzijde ga ze straks sowieso eens veranderen en zien wat dat geeft.

https://support.sonos.com/s/article/126?language=en_US
Wireless setup requirements

The following requirements and limitations apply to a Sonos system operating in a wireless setup. If your network does not meet these requirements, we recommend configuring your system in a wired setup.

Your router must broadcast a 2.4GHz signal for Sonos products to connect to. If you have a dual band router (i.e., 2.4GHz and 5GHz), do not disable the 2.4GHz signal.
Wireless-N and Wireless-AC routers should work with Sonos as long as they are still broadcasting over B and G WiFi. Most Wireless-N and AC routers should do this unless manually configured not to.
The network must not contain enterprise access points that have been configured to require certificates or other forms of enterprise authentication. If you are using multiple access points, make sure they are all set to the same 2.4GHz wireless channel.
Sonos cannot connect to guest networks or networks that use a portal page to login.
Networks using wireless range extenders are known to cause issues with Sonos systems that are configured in a wireless setup. If you need to extend your home WiFi to use Sonos in a wireless setup, we recommend using a WiFi mesh router to do so.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

decat schreef:Op hun eigen site staat het trouwens ook, nu dat terzijde ga ze straks sowieso eens veranderen en zien wat dat geeft.
Beste is trouwens je kanalen gewoon op auto te plaatsen (zeer zelden is er een reden om dit manueel te doen).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Genoteerd, heb ze de kanalen nu beide eens op auto gezet.
Tijdens mijn nachtelijke uren surfen heb ik redelijk wat op de Unifi community zitten lezen, niet specifiek aan het zoeken naar een oplossing voor een probleem. Eerder wat browsen en lezen wat er gaande is en zodoende wat nuttige informatie te vergaren. Daar las ik toen véél berichten dat de 'auto' functies' bij Unifi een no go zijn. Dus geen auto optimize network en idem voor kanalen en zendsterkte. Ben benieuwd wat het nu gaat geven. Zendsterkte staat nog steeds manueel ingesteld en optimize netwerk is niet actief.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

decat schreef:Daar las ik toen véél berichten dat de 'auto' functies' bij Unifi een no go zijn.
Geen idee in welke thread dat je dat gelezen hebt en/of het een eenmalige uitspraak was van iemand maar ik heb die ervaring niet.

Van alle Unifi sites die ik "beheer" staat alles op auto en nergens heb ik klachten (Wifi AI past de channels soms ook aan).
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hier staat alles manueel. Deels omdat ik al meermaals gemerkt heb dat ie DFS channels wil gebruiken, en dat geeft problemen met een wifi schedule.

Voorts is power op auto = power max.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

devilkin schreef:Deels omdat ik al meermaals gemerkt heb dat ie DFS channels wil gebruiken
In WIFI AI kan je een exclude doen van de individuele kanalen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Misschien eens herbekijken. Nu, m'n 2.4ghz netwerk op m'n AP waar m'n Logitech Harmony Hub op hangt wil ik sowieso al op channel 1 houden, want da's het enige kanaal waar dat ding betrouwbaar op werkt (na wat testen).
Wifi AI nog getest in beta stadium, was echt niet te gebruiken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”