Goede stabiele bureau

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Oudje van Barro voor mij (meegenomen van het werk toen ze vernieuwden). Stevig metalen onderstel en schoven en mooi ruim (160x80).
En Mewaf hoek bureau met roldeurkasten en zo voor de madam. Met stevigheid van de bureaus zit ik niet in, eerder met het dragend vermogen van de roostering waar ze opstaan :lol:
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

TheCeet schreef:Deze afgelopen weekend ook besteld. Er is nu actie van 8% kortring door het thuis werk.
Van 624€ naar 574€

Nu nog goede bureaustoel weten te vinden
Zwart of wit frame?

De vrouw (waarvan de SFF PC tegenwoordig op de Y-desk staat) is er ook tevreden van. Alleen wordt het tafelblad een beetje te klein voor haar (SFF PC + 4K scherm + Macbook + fullsize toetsenbord + speakers) dus ga ik me straks een ander tafelblad halen dat wat breder is.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Zwarte frame.

Hier is het enkel een 34" widescreen monitor, laptopscherm gebruikt de vriendin niet dus die blijft dicht + docking op hoek van bureau.
Gekozen voor 140x80cm. Anders wordt het al wat te krap in onze living.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Hier zelf gemaakt: zéér stevig, goedkoop en behoorlijk handig.

De poten zijn, van opzij gezien, een centrale verticale metalen buis (rechthoekige doorsnede) die ietwat uit het midden, meer aan de achterkant staat en boven en onder een vierkante buis daar dwars op gelast.
Op die manier heb je al een stevige basis waar je behoorlijk wat gewicht op kan zetten, het blad van 4cm van buigt absoluut niet door en ik kan vooruit/achteruit behoorlijk duwen/steunen/..

Voor de zijdelingse stijfheid zijn dan telkens per poot 2 stukjes vierkante buis gelast waardoor de poot van bovenuit als een kruis uitziet.
Door die zijstukjes van de poten gaten geboord, in het blad messing bussen met schroefdraad aan de binnenkant (grote pluggen) geboord en de boel met grote bouten vast gezet.

Zo heb ik een blad van 90cm diep, vrije beweging links/rechts vermits de verticale steunen meer naar achter staan en dit alles is écht stabiel.
Onder de onderste horizontale stukken heb ik op iedere hoek verstelbare pootjes gezet om evt te kunnen regelen.
Aan de achterzijde, onder het blad, een kabelgoot geschroefd voor kabelmanagement et voila: goedkoop & stevig.
Gelukkig & gezond 2022!
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Voor de mensen die een BEKANT staande bureau hebben, welke afmetingen hebben jullie?

Ikzelf heb interesse in de 160x80, maar ik vraag me af hoeveel ruimte er is tussen de rand van het bureaublad en de poten - dus de verloren ruimte aan de rand? Ik kan dit nergens vinden op de site van Ikea zelf, en de winkels zijn toe :)

En misschien ook hoe breed een poot is.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

devilkin schreef: Ik kan dit nergens vinden op de site van Ikea zelf, en de winkels zijn toe :)

En misschien ook hoe breed een poot is.
9.5cm van de motor tot de zijkant, 12cm van de poot tot de zijkant.
Poot ongeveer 7.5 cm diameter
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”