Digitale TV zonder TV box?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Vanaf vandaag de Telenet TV app beschikbaar voor alle Telenet klanten. O.a. live tv kijken.

Binnenkort maar eens proberen met het account van m'n ouders :-)
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

De app werkt wel enkel als je een TV box hebt (nieuwste box, met cloud opnames). Indien je een Digibox/Digicorder hebt, kan je hier helaas geen gebruik van maken.
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

MrBlueSky schreef:De app werkt wel enkel als je een TV box hebt (nieuwste box, met cloud opnames). Indien je een Digibox/Digicorder hebt, kan je hier helaas geen gebruik van maken.
Dat is dan weer jammer :-(

Hopen dat de digicorder van m'n ouders dan ooit eens de geest geeft, want die tv box zal wel niet gratis zijn als je nu wilt omruilen?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Deze app is er waarschijnlijk gekomen omdat de Tv-box al een ruime tijd niet meer beschikbaar is voor upgrades. In het verleden was dit een upgrade kost van €30. En een tijdje €50.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Vandaag Telenet app op AppleTV 4K getest.
Werkt goed eigenlijk.

2 vragen:
(1) ik neem aan dat de data die ik hierdoor verstook (video content) ook van mijn magere 150GB limiet gaat?

(2) kan ik ooit mijn tv bakske buiten smijten en zo de 8 (of zoiets?) euro per maand uitsparen?
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Heel dom dat je hiervoor weer een internetabonnement van Telenet moet hebben :roll:
Ze konden eigenlijk letterlijk tv klanten erbij sprokkelen die ze niet eens op het kabelnetwerk moeten aansluiten.

Vraag me af waarom ze dit aanbod ook niet bij Tadaam zouden kunnen aanbieden.. de infrastructuur is er blijkbaar toch
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Indigiswe schreef:Heel dom dat je hiervoor weer een internetabonnement van Telenet moet hebben :roll:
In de omschrijving las ik dat het op ieder netwerk kan?
Kijk Telenet TV op al je schermen, overal waar je wilt via elk netwerk in België en de EU.
Maar dat kan dus niet?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

thomasv schreef:Vandaag Telenet app op AppleTV 4K getest.
Werkt goed eigenlijk.

2 vragen:
(1) ik neem aan dat de data die ik hierdoor verstook (video content) ook van mijn magere 150GB limiet gaat?

(2) kan ik ooit mijn tv bakske buiten smijten en zo de 8 (of zoiets?) euro per maand uitsparen?
1 : ja, verbruikt data
2 : Nee, omdat je een Tv-box nodig hebt om van de app gebruik te maken. Yugo kan zonder setupbox, maar dit zijn minder zenders.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Matomatisch schreef:In de omschrijving las ik dat het op ieder netwerk kan?
Sorry, ik bedoelde dat je internetklant moet zijn bij Telenet. Daarna kan je het volgens mij wel overal in de EU gebruiken.
Maar niet voor klanten die enkel digitale TV hebben bij telenet.... :(
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

crapiecorn schreef: 1 : ja, verbruikt data
2 : Nee, omdat je een Tv-box nodig hebt om van de app gebruik te maken. Yugo kan zonder setupbox, maar dit zijn minder zenders.
Dank je voor de info.
1) jammer toch? Het blijft digitale tv die ik kijk, alleen via een ander toestel. Zou niet mogen meetellen.
2) ook jammer: ik hoopte ergens de Apple TV als vervanging van de tv-box te kunnen inzetten.
De waardevolste use case is dan om de Apple TV op een tweede tv scherm in huis aan te sluiten vermoed ik.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Bwa, ik snap Telenet wel ergens. Ze zijn momenteel bekend voor hun stabiel tv platform. En dit is makkelijker te controleren als je zelf de hardware levert aan de klant. Ik heb zelf gemerkt dat tv in een applicatie vorm heel wat issues met zich kan meebrengen. Omwille van het "wilde westen" aan eindapparatuur waar deze op geïnstalleerd wordt.
Bennie74
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2020, 11:01

crapiecorn schreef: Omwille van het "wilde westen" aan eindapparatuur waar deze op geïnstalleerd wordt.
Eeen appleTV zou ik niet omschrijven als het wilde westen... eerder als een stabiel en afgesloten omgeving.

Proximus is al langer mee met de tijd:

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... le-tv.html
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ja, de Proximus app komt er nog wat beter uit dan Yugo voor Apple Tv. Het zijn gewoon veel extra variabelen waarmee je rekening moet houden. Ik ben het bij beide app's al tegengekomen. Dat deze stoppen met werken na een systeem software update. Zowel voor IOS als Android. Dit kan natuurlijk ook een stuk aan de ontwikkeling van deze apps liggen :wink:
Bennie74
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2020, 11:01

bij proximus is de pickx alvast beschikbaar voor elke tv klant
zonder bijkomende regels omtrent welke hardware je moet huren of kopen.

verder is elke software update bij appleTV op voorhand beschikbaar als beta versie.
Een ontwikkelaar heeft dus tijd om zijn software te testen en te updaten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Natuurlijk ligt het aan de kwaliteit van de app. Hier al 6 jaar Netflix klant, en die app werkt zowat altijd en overal op alle toestellen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

wied schreef: Hier al 6 jaar Netflix klant, en die app werkt zowat altijd en overal op alle toestellen!
Dat is natuurlijk ook hun core business. Al zou je versteld staan hoeveel klachten zij ontvangen. En meestal heeft dit gewoon te maken met de apparatuur van de gebruiker of een slechte netwerkverbinding. Maar klanten geven nogal snel de app de schuld.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ondertussen lijkt dit evenwel ook de core business te gaan worden voor Telenet, Proximus, e.a...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”