Pagina 2 van 2

Re: Proximus: Trouwe klanten niet meer beloond

Geplaatst: 09 feb 2021, 13:32
door proximusboyke
het probleem is tijden zijn veranderd en laat ons zeggen 80 85% van de klanten lusten wel pap van all in one.
En als je dan beetje kijkt zijn er niet veel opties en de prijzen liggen in elkaars buurt en dat weten de providers ook.
klinkt misschien overdreven maar voor hen zijn het gewoon broodkruimels die er anders over denken.
enja dan heb je nog orange maar als die is goed voor mensen die maar 1 of 2 gsmabos nodig hebben. En wees gerus dit zal ook veranderen bij orange. De prijzen zullen ook wel gestaag omhoog gaan.

Re: Proximus: Trouwe klanten niet meer beloond

Geplaatst: 09 feb 2021, 13:55
door MrBlueSky
proximusboyke schreef:laat ons zeggen 80 85% van de klanten lusten wel pap van all in one.
...
klinkt misschien overdreven ...
Dat is inderdaad overdreven. Als je kijkt naar de echte cijfers, zoals die van Telenet Q3 2020, lees je:
Op 30 september 2020 was ongeveer 32% van onze kabelklanten geabonneerd op een quad-play-bundel (de mobiele abonnementen onder het merk BASE niet meegeteld)
Bij Proximus lees je dat in Q4 2020, op 3 136 000 klanten, er 1 271 000 klanten 1-Play hebben, één product dus. Voor 4-play zitten ze aan 714 000 klanten.

Je moet eigen overtuigingen of verzinsels niet verkondigen als waarheid...

On-topic: Ik ben wel blij om te lezen dat ze toch trouwe klanten nog wat korting gunnen. Want Affinity korting bestaat niet meer, punten sparen ook niet, het werd wat armoe troef :-)

Re: Proximus: Trouwe klanten niet meer beloond

Geplaatst: 09 feb 2021, 16:42
door wied
En naarmate de "streaming" generatie beter in beeld komt, zullen die cijfers nog meer gaan dalen zelfs...

Re: Proximus: Trouwe klanten niet meer beloond

Geplaatst: 13 mei 2023, 10:06
door Goztow
Een nogal grote BUMP, maar ik ben sinds deze maand mijn korting "trouwe klant beloond" van -5 € kwijt.

Re: Proximus: Trouwe klanten niet meer beloond

Geplaatst: 13 mei 2023, 10:16
door glda19
denk je nu echt dat het enkel bij proximus is dat trouwe klanten niet beloond worden is overal zo

Re: Proximus: Trouwe klanten niet meer beloond

Geplaatst: 13 mei 2023, 10:26
door Goztow
Ik heb net de helpdesk gecontacteerd via chat. Vriendelijke chatbot en daarna een vriendelijke dame. Die me heeft uitgelegd dat dit eenmalig was en ze het niet kon (of wou?) heractiveren. Maar ze heeft me wel 3 maanden pickx+ kado gedaan. Nu ja, kado... iedereen kan dat blijkbaar zelf activeren :-).

Re: Proximus: Trouwe klanten niet meer beloond

Geplaatst: 13 mei 2023, 11:27
door Dizzy
Dat is inderdaad zoiets. Ik had ook een korting via de werkgever maar telkens als er iets wijzigde aan het abo waren ze dat toch telkens "vergeten".

Ik hem eens meegekeken op een scherm waar ze die opties konden activeren, er waren -tig mogelijkheden en de bediende kon ingeven wat hij wilde.

Wat ze ook doen is zo'n voordeel beperken in de tijd zodat het automatisch afloopt na een tijd. Al de klanten die het niet of laat opmerken zijn weer gezien en moeten weer actie ondernemen om het terug te activeren.

Na de service zijn ook de extra's afgebouwd en is enkel de prijs toegenomen. Dat heeft er na meer dan 20 jaar trouwe klant voor gezorgd dat ik TV buiten heb gesmeten en nu een ander en goedkoper aanbod heb genomen. Ik ben in feite nog altijd trouwe klant want ik zit op exact hetzelfde netwerk, heb een hogere snelheid maar ik betaal toch heel wat minder.

Re: Proximus: Trouwe klanten niet meer beloond

Geplaatst: 14 mei 2023, 11:26
door SilentSpring
Hier ook de Affinity-korting op mijn Familus via Touring, ik ga dit pakket zo lang mogelijk behouden want anders ben ik de Affinity ook kwijt.
Dat ze zeggen dat deze niet combineerbaar is met de "nieuwe" pakketten is ook zever natuurlijk, ze kunnen dat perfect toelaten.
Voor hen komt het natuurlijk handig uit dat ze die Affinity op die manier uitdovend kunnen maken.

Mijn ouders hebben ook dergelijke Affinity-korting, in hun straat is Fiber geïnstalleerd, ze zijn vorige week ofzo gecontacteerd om over te stappen.
De eerste verkoper beweerde dat ze hun korting niet gaan kwijt zijn, de 2de verkoper gaf toe dat ik gelijk had en dat de korting wel zou verdwijnen.

Op de omschakelingsdocumenten die ze ontvingen staat dat hun abonnement Familus Fiber zal worden, de vermelde prijs is ook hetzelfde als hun huidige Familus.

Ik ben eens benieuwd wat er met de Affinity gaat gebeuren, want op zich blijven ze gewoon Familus volgens dat documentje dat ze kregen, zijnde dat het nu op Fiber zal worden i.p.v. VDSL.

edit: wat tv betreft heb ik ook soms al gedacht dit buiten te kegelen, zeker met die halfgare Proximus V6-decoder.
Deze week een programma beginnen opnemen, ik wil na een half uur kijken: eerst decoder van de stroom halen want geprogrammeerde opnames via de app op smartphone zijn niet altijd zichtbaar op decoder. Daarna wou de opname niet starten: 2x stroom uitgezet. Uiteindelijk maar via VTMGo gekeken op de Smart-tv zelf :roll:
Al die apps werken in feite veel beter dan die decoder met zijn haperende opnames en dergelijke.