Corona: Lockdown en de werkgever/werknemer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Was er geen werkloosheidssysteem in ontwikkeling voor zelfstandigen, speciaal voor corona?
Mss ns nakijken, want ethisch gezien blijf je nu beter bij je klanten weg als het niet levensnoodzakelijk is.
Mss ns nakijken, want ethisch gezien blijf je nu beter bij je klanten weg als het niet levensnoodzakelijk is.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Je leest verkeerd. Ik bedoel hier om te vermijden dat er een extra besmetting kan komen v/h water door dat hij er mogelijk in/op gaat hoesten (al is het daar al minder nuttig denk ik), een onbedoelde "even krabben in het haar/aan de mond" tegengaan. Andere opties (ducttape ) zijn ook mogelijk.heist_175 schreef:Zelfs als je uw mond beschermt, zijn er nog massa's andere manieren waarop het virus in uw lijf kan terechtkomen.devilkin schreef:- Masker dragen zodat het niet mogelijk wordt om je mond aan te raken en evt water contaminatie te veroorzaken
Via een klink pik je op met uw handen, je veegt in uw ogen en het is al bijna voorbij de eerste barrière.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Probleem is ook dat je werkgever niet al je verlof er kan doorjagen.
Nu gaat het 3 weken zijn en misscchien komen er nog weken bij.
Moet je dan in de zomervakantie al je werk gaan inhalen?
Dan heb je weer een probleem met opvang van kinderen.
Er is juist de technische werkloosheid door overmacht voorzien.
Natuurlijk zal je moeten inleveren, maar met de extra maatregelen die ze nu bijkomend voorzien van energiefactuur, ... lijkt mij allesinds de schade beperkt.
Denk ook dat bedrijven goed moeten beseffen dat hun werknemers eveneens de dupe van zijn.
En je hebt zo van die bazen die zich daar niets van aantrekken.
Nu gaat het 3 weken zijn en misscchien komen er nog weken bij.
Moet je dan in de zomervakantie al je werk gaan inhalen?
Dan heb je weer een probleem met opvang van kinderen.
Er is juist de technische werkloosheid door overmacht voorzien.
Natuurlijk zal je moeten inleveren, maar met de extra maatregelen die ze nu bijkomend voorzien van energiefactuur, ... lijkt mij allesinds de schade beperkt.
Denk ook dat bedrijven goed moeten beseffen dat hun werknemers eveneens de dupe van zijn.
En je hebt zo van die bazen die zich daar niets van aantrekken.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 14 keer
Opvang op school is enkel nog voor kinderen van kritische beroepen die geen andere oplossing hebben (lijst van beroepen zou in de loop van de dag worden gepubliceerd maar heb ik nog niet gezien). Scholen mogen vanaf nu bewijs vragen dat beide ouders kritisch beroep hebben, zo niet mogen ze opvang weigeren. Zieke kinderen moeten trouwens altijd thuisblijven.mailracer schreef:Je kan je kinderen perfect naar het school en de opvang sturen. Dat je hierdoor iemand besmet is idd mogelijk en daar hebben veel schrik van. Terecht, maar onvermijdelijk. Als je het nu niet krijgt, dan krijg je het wel later als de maatregelen versoepelen. Ikzelf ben liever 2 weken goed ziek, dan dat ik mij in allerlei bochten moet wringen om het werk gedaan te krijgen. Ik ga het nu niet opzoeken en hou me aan de richtlijnen, zo ook dat de crèche en de school er is voor opvang.
Op onze school zie ik dat iedereen zijn best doet om oplossingen te vinden. Zelf blijf ik ook van thuis werken én op mijn dochter van 6 passen. Ik wil het team niet extra belasten!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
TheCeet schreef:Nog eentje om erbij te gooien:
We hadden rondreis gepland in USA hele maand april. Gaat dus niet meer door.
Vriendin mag haar verlof niet intrekken van haar werkgever, idem voor alle werknemers van het bedrijf. Werd gisteren gecommuniceerd van HR uit.
Kan/mag dit zomaar?
Mij lijkt dat ook enkel mogelijk mits goodwill van de werkgever maar zoals eerder aangehaald kan de vakbond er een correct antwoord op geven.
Voor de werkgevers is het ook overmacht. Wat er dan nog eens bijkomt zijn de kosten van de geplande vakantie.
In zo goed als alle polissen die ik de laatste reeks op het werk heb zitten uitpluizen om klanten te informeren zijn epidimien en pandemien niet gedekt, dus geld weg.
Ben de mijne juist ook gaan halen, lijkt op het eerste zicht wel een leuk ding.Jack Daniels schreef:Onze dienst op het werk gaat verplicht thuiswerken. Vandaag laptop afgehaald die straks mee de trein op gaat. En morgen vanaf thuis werken.
Straks in de mancave installeren. Hopelijk mag het thuiswerken na Corona blijven doorgaan.
'Technisch werkloos' hebben ze ook al laten vallen dus wie weet staan er binnenkort een deel een aantal dagen op den dop.
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Ondertussen update: Haar verlof mag nu toch ingetrokken worden omdat dit over lange periode gaat.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Terzijde: het zijn de verzekeringen die geen annulaties aanvaardden die ervoor gezorgd hebben dat een heel aantal mensen toch op verlof gingen, want "we zijn anders toch ons geld kwijt".
De regering mag dus als volgende stap de verzekeringen opvorderen om retroactief epidemieen en pandemieen verplicht te erkennen in alle polissen, nu en in de toekomst.
De regering mag dus als volgende stap de verzekeringen opvorderen om retroactief epidemieen en pandemieen verplicht te erkennen in alle polissen, nu en in de toekomst.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
En dat komt dan overeen met problemen of ziektes die gekend zijn voor het vertrek. = geen tussenkomst.
Vertrekken en de duur van de vakantie zich steeds afvragen of ge al dan niet wel thuis geraakt? Het financiële dat primeert over u en de de gezondheid van uw gezin? Dan ben ik liever het geld kwijt.
Vertrekken en de duur van de vakantie zich steeds afvragen of ge al dan niet wel thuis geraakt? Het financiële dat primeert over u en de de gezondheid van uw gezin? Dan ben ik liever het geld kwijt.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Update:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/19 ... trale-ban/De Vlaamse scholen hebben nieuwe richtlijnen gekregen na overleg tussen de onderwijskoepels, de sociale partners en Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA).
Aan de scholen wordt gevraagd om nog opvang te voorzien voor drie groepen gezonde leerlingen: kinderen van ouders die werken in een cruciale sector zoals de zorg of distributie, kinderen in een medische of sociale kwetsbare situatie, en kinderen met een moeilijke thuissituatie. Ouders die thuiswerken, moeten hun kinderen thuis opvangen.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
bron : https://www.hln.be/de-krant/interview-m ... a0f64930/“We hadden de scholen nooit mogen sluiten.” Dat zegt viroloog Marc Van Ranst. Hij had immers plannen met de schoolkinderen. “Ik rekende op hen voor de groepsimmuniteit: hoe meer kinderen nu besmet zouden worden, hoe minder zieken we bij een volgende passage van corona zouden hebben.”
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik betwijfel dat hij gelijk heeft.
Het zorgt voor bijkomende contacten en dus bijkomende doorgifte van besmettingen en dus bijkomende druk op de spoeddiensten.
Het zorgt voor bijkomende contacten en dus bijkomende doorgifte van besmettingen en dus bijkomende druk op de spoeddiensten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik stoor me vooral aan de totaal contradictorische dingen die hij verkondigt. Nog geen 24u eerder zei hij dat Nederland totaal onverantwoord bezig is en dat herd immunity een slecht idee is. Ik snap het toch ook niet goed, met scholen open ga je toch per definitie een steilere curve krijgen, want leraren en ouders gaan een grotere kans op besmetting krijgen. Moet die curve dan nu ineens niet zo plat mogelijk ? En het is ook niet dat die curve een richting uitgaat dat er nog buffer zal blijken te zijn, want nu al wordt er overal alarm geslagen over wat er op de ziekenhuizen afkomt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
Hij wil een combi van de 2. Enerzijds sociaal contact beperken met risicogroepen en anderzijds kinderen (die over het algemeen weinig last hebben) immuun maken waardoor de 2de piek lager zou liggen.Tomby schreef:Ik stoor me vooral aan de totaal contradictorische dingen die hij verkondigt. Nog geen 24u eerder zei hij dat Nederland totaal onverantwoord bezig is en dat herd immunity een slecht idee is. Ik snap het toch ook niet goed, met scholen open ga je toch per definitie een steilere curve krijgen, want leraren en ouders gaan een grotere kans op besmetting krijgen. Moet die curve dan nu ineens niet zo plat mogelijk ? En het is ook niet dat die curve een richting uitgaat dat er nog buffer zal blijken te zijn, want nu al wordt er overal alarm geslagen over wat er op de ziekenhuizen afkomt.
-
- Elite Poster
Ja, maar dat is ook wat de UK en NL van in het begin al claimen. Anders zouden ze zeggen: geef maar volop handen enz... Ik snap de redenering, maar voor mij staat het vast dat met herd immunity de curve per definitie sneller steigt, en we moesten net die curve laag houden om onder de zorgcapaciteit te blijven (wat al zeer moeilijk zal zijn blijkbaar).quovadis schreef:Hij wil een combi van de 2. Enerzijds sociaal contact beperken met risicogroepen en anderzijds kinderen (die over het algemeen weinig last hebben) immuun maken waardoor de 2de piek lager zou liggen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb geen medische kennis, maar me dunkt dat je herd immunity gebruikt als je de ziekte beter kent. Dus na ze minstens één keer succesvol af te slaan.
Ook lijkt het me veiliger om immuniteit op te bouwen door vaccinatie, in een veilige omgeving, eerder dan in the middle of the chaos.
Ook lijkt het me veiliger om immuniteit op te bouwen door vaccinatie, in een veilige omgeving, eerder dan in the middle of the chaos.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik blijf voorstander van de sluiting van de scholen. Kinderen kunnen het doorgeven. Ook aan hun ouders, en sommige van die ouders gaan artsen zijn die wel ziek kunnen worden voor twee weken en dus uitvallen (en de 2 weken voordien ook nog eens al hun patiënten gaan besmetten).
Bleven de scholen open, dan zaten we mogelijks volgende week al in "Italiaanse toestanden".
Akkoord met de stelling hierboven dat de incoherente/inconsistente praat bijzonder frustrerend is en bovendien het vertrouwen schaadt. Ik begrijp best wel dat nu veel bijleren en dat we sommige zaken moeten herzien, maar elke week 180 graden van mening veranderen gaat niet helpen, bovendien zou ik dat soort zaken ook voor de terugblik na de crisis bewaren wanneer we gaan zien wat werkte en wat niet.
Nu kiezen we voor een optie, en we moeten ze gewoon voortzetten, tenzij bewijzen aantonen dat het niet werkt.
Bleven de scholen open, dan zaten we mogelijks volgende week al in "Italiaanse toestanden".
Akkoord met de stelling hierboven dat de incoherente/inconsistente praat bijzonder frustrerend is en bovendien het vertrouwen schaadt. Ik begrijp best wel dat nu veel bijleren en dat we sommige zaken moeten herzien, maar elke week 180 graden van mening veranderen gaat niet helpen, bovendien zou ik dat soort zaken ook voor de terugblik na de crisis bewaren wanneer we gaan zien wat werkte en wat niet.
Nu kiezen we voor een optie, en we moeten ze gewoon voortzetten, tenzij bewijzen aantonen dat het niet werkt.
- mailracer
- Elite Poster
Fout, in Italie zijn alle scholen gesloten waardoor veel kinderen bij de oma of de opa terecht kwamen. Daardoor zitten nu de ziekenhuizen er overvol.CCatalyst schreef: Bleven de scholen open, dan zaten we mogelijks volgende week al in "Italiaanse toestanden".
Hier heeft men al spijt dat de scholen en de crèche gedeeltelijk zijn dichtgegaan.
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~afd04b87/
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Het idee van groepsimmuniteit opbouw is niet slecht als:
Je niet snel een vaccin of medicijn verwacht
Je weet hoe je veel mensen er kunt doorsleuren.
de sterftegraad/gevolgen niet te hoog is.
Je medische hulpverlening dat aankan.
Risicogroepen kunt afschermen.
Met scholen open kan dat snel verspreiden.
Stel dat je 2 kinderen hebt. 1 gaat naar de dorpsschool en 1 naar het middelbaar in de stad. Het kind in de dorpsschool is besmet en steekt vervolgens het ander kind aan. Vervolgens hebben de kinderen, ouders en leerkrachten van de andere school het ook zitten. Op die manier kunnen enorm snel en veel mensen besmet worden. Het is niet dat het virus eerst even controleert of het om een risicopersoon gaat.
Je niet snel een vaccin of medicijn verwacht
Je weet hoe je veel mensen er kunt doorsleuren.
de sterftegraad/gevolgen niet te hoog is.
Je medische hulpverlening dat aankan.
Risicogroepen kunt afschermen.
Met scholen open kan dat snel verspreiden.
Stel dat je 2 kinderen hebt. 1 gaat naar de dorpsschool en 1 naar het middelbaar in de stad. Het kind in de dorpsschool is besmet en steekt vervolgens het ander kind aan. Vervolgens hebben de kinderen, ouders en leerkrachten van de andere school het ook zitten. Op die manier kunnen enorm snel en veel mensen besmet worden. Het is niet dat het virus eerst even controleert of het om een risicopersoon gaat.
- mailracer
- Elite Poster
het klopt dat het virus zich zal verspreiden, maar het ziektebeeld bij een kind en een jongvolwassenen is lang niet zo erg als een oudere 60 plusser. Je zal ziek worden, maar je zal er sneller vanaf zijn (buiten enkele uitzonderingen) en in quarantaine moeten thuis. De economie zal blijven draaien hebben en er zal geen rush naar het warenhuis zijn geweest. Als je kinderen het laat krijgen, zijn ze ook immuner voor de volgende reeks corona virussen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is de fout die de ouders erna gemaakt hebben. De scholen sluiten blijft de juiste beslissing en was niet de fout.mailracer schreef: Fout, in Italie zijn alle scholen gesloten waardoor veel kinderen bij de oma of de opa terecht kwamen. Daardoor zitten nu de ziekenhuizen er overvol.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
En hoe zou je dat oplossen ? Ze bijeensteken ? Waar ? Ze laten stikken ? Ik dacht het niet...
Ik ben benieuwd.
J.
Ik ben benieuwd.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ondertussen wordt er amper gerept over thuiswerkende gezinnen met jonge kinderen. Je zou denken dat nu opvang voor thuiswerkers niet meer kan er toch eens over nagedacht zou worden.
Ik zal dan maar verder verlof opnemen en paar dagen werken aan een productiviteit van 50% of lager. Om mijn verlof te compenseren zal ik eens kijken wat ik met ouderschapsverlof kan doen dit najaar (al is dat niet wild in te plannen en op vaste momenten, niet handig dus, nu zou dat bv. wel ideaal zijn). Als ze dat goedkeuren natuurlijk, want ja, dan is het alle hens aan dek om de schade in te halen. Zo niet, tja, geen idee, maar er zal geroepen worden en ander werk gezocht worden.
Ik zal dan maar verder verlof opnemen en paar dagen werken aan een productiviteit van 50% of lager. Om mijn verlof te compenseren zal ik eens kijken wat ik met ouderschapsverlof kan doen dit najaar (al is dat niet wild in te plannen en op vaste momenten, niet handig dus, nu zou dat bv. wel ideaal zijn). Als ze dat goedkeuren natuurlijk, want ja, dan is het alle hens aan dek om de schade in te halen. Zo niet, tja, geen idee, maar er zal geroepen worden en ander werk gezocht worden.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Een collega van me in 't zelfde schuitje met gelijkaardige leeftijd van kinderen werkt in shiften, samen met z'n partner. De ene een paar uur, de ander een paar uur, en idd wel langer doorheen de dag.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen, blijkbaar inclusief Marcske, praten over groepsimmuniteit of de leukere term "herd immunity" zonder dat er wetenschappelijk onderbouwd bewijs bestaat dat dit bij een nieuwe ziekte zou werken. Dat is nu eens exact hetzelfde doemscenario als tijdens het begin van deze crisis waarbij wetenschappers en in het verlengde meerdere overheden bleven schreeuwen dat je zonder symptomen gewoon aan het werk kunt. Nu duidelijk is dat asymptomatische verspreiding van het virus een ding is. Who could've known, right?
Maar hoe komen ze er dan op? Er is een studie uit 2011 (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3171704/) waarbij ze gekeken hebben naar de werking van een vaccin en aangetoond hebben dat het effect van een vaccinatie bij een groep mensen groter is dan enkel bij die mensen. Doordat de kans op overdracht door gevaccineerde mensen kleiner wordt relatief evenredig aan de effectiviteit van het vaccin.
We zitten hier in een ander scenario waarbij er geen vaccin is en de enige manier om groepsimmuniteit op te bouwen het besmet raken met het virus is. De onbekende in dit scenario is welk percentage immuniteit je nodig hebt om een goede effectiviteit te krijgen. Volgens het onderzoek:
- Haemophilus influenzae type b: 50% gevaccineerd
- Kinkhoest: 56% gevaccineerd
- Influenza: wiskundige modellen suggereren een effect, maar voorlopig onbewezen
- Meningokokken: groepsimmuniteit effect waargenomen, geen wetenschappelijke onderbouwing, geen klinische studie
- Rotavirus: ongeveer 50% gevaccineerd is gelijk aan een daling van patiënten van ongeveer 87%
- HPV: geen wetenschappelijke onderbouwing voor groepsimmuniteit
Om dan tot volgende conclusie te komen:
Wees er maar zeker van dat als Nederland zich blijft vasthouden aan groepsimmuniteit, wetenschappers het land met een vergrootglas bestuderen om de effecten ervan te bestuderen. Met andere woorden, ze maken deel uit van een gigantische wetenschappelijke studie naar het effect van groepsimmuniteit.
Maar hoe komen ze er dan op? Er is een studie uit 2011 (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3171704/) waarbij ze gekeken hebben naar de werking van een vaccin en aangetoond hebben dat het effect van een vaccinatie bij een groep mensen groter is dan enkel bij die mensen. Doordat de kans op overdracht door gevaccineerde mensen kleiner wordt relatief evenredig aan de effectiviteit van het vaccin.
We zitten hier in een ander scenario waarbij er geen vaccin is en de enige manier om groepsimmuniteit op te bouwen het besmet raken met het virus is. De onbekende in dit scenario is welk percentage immuniteit je nodig hebt om een goede effectiviteit te krijgen. Volgens het onderzoek:
- Haemophilus influenzae type b: 50% gevaccineerd
- Kinkhoest: 56% gevaccineerd
- Influenza: wiskundige modellen suggereren een effect, maar voorlopig onbewezen
- Meningokokken: groepsimmuniteit effect waargenomen, geen wetenschappelijke onderbouwing, geen klinische studie
- Rotavirus: ongeveer 50% gevaccineerd is gelijk aan een daling van patiënten van ongeveer 87%
- HPV: geen wetenschappelijke onderbouwing voor groepsimmuniteit
Om dan tot volgende conclusie te komen:
Wat in de conclusie niet wordt aangehaald is de afname van immuniteit na verloop van tijd en het mogelijke belang van hervaccinatie, zeker bij sterk veranderende virussen.In summary, we have shown that the benefits of many current vaccines extend beyond the direct benefits to indirect benefits, i.e. through the herd effect extending beyond targeted groups to other populations at high risk for complications. Nevertheless, gaps in our knowledge exist about how best to achieve herd immunity. For example, it is unclear whether there are particular formulations that confer better herd immunity than others; a prime example is whether herd immunity achieved through live attenuated influenza vaccine is superior to that achieved with inactivated vaccine. Another area where gaps in our knowledge exist is the optimal use of new vaccines. For example, there are several candidate vaccines for dengue in clinical trials and strategies for how best to use them to establish herd immunity need to be developed.
Wees er maar zeker van dat als Nederland zich blijft vasthouden aan groepsimmuniteit, wetenschappers het land met een vergrootglas bestuderen om de effecten ervan te bestuderen. Met andere woorden, ze maken deel uit van een gigantische wetenschappelijke studie naar het effect van groepsimmuniteit.
- mailracer
- Elite Poster
Dat is moeilijk op te lossen. Ik verkondig ook alleen maar wat van Ranst had gevraagd om de kinderen wel te laten ziek worden.Joe de Mannen schreef:En hoe zou je dat oplossen ? Ze bijeensteken ? Waar ? Ze laten stikken ? Ik dacht het niet...
Ik ben benieuwd.
J.
De generatie 30-50 jarige zal dan eerder moeten kiezen met welke groep ze contact wensen te houden. Ofwel zorgen voor grootouders, ofwel zorgen voor kinderen. Maar niet voor beide.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Allemaal al geprobeerd, dat lukt hier niet. Vrouw maakt nu elke avond en dag planning met schema voor de kinderen met prentjes. De oudste begrijpt het een beetje, maar vergeet het ook weer rapdevilkin schreef:Een collega van me in 't zelfde schuitje met gelijkaardige leeftijd van kinderen werkt in shiften, samen met z'n partner. De ene een paar uur, de ander een paar uur, en idd wel langer doorheen de dag.
Probleem is dat we onszelf gewoon volledig wegcijferen, enkel werken en met de kinderen bezig zijn, het huishouden op een laag pitje zetten en niks eigenlijk deftig kunnen doen, met alle frustraties tot gevolg. Dit houden wij geen week meer vol, laat staan twee maanden.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
[Mod]
Deze topic willen we graag exclusief voorbehouden voor de gevlogen van de lock-down op werkgevers/werknemers (zie topic titel).
Zaken als tijdelijke werkloosheid, vergoedingen, ...
De discussie over groepsimmuniteit hoort hier niet thuis, maar in het lopende Corona topic ...
Graag terug on-topic hier
PS
Wij zijn niet in de mogelijkheid om het Forum 24/24 te modereren, we hebben nu ook andere dingen aans ons hoofd.
Graag jullie medewerking om alles een beetje in de juiste topics te houden ...
Deze topic willen we graag exclusief voorbehouden voor de gevlogen van de lock-down op werkgevers/werknemers (zie topic titel).
Zaken als tijdelijke werkloosheid, vergoedingen, ...
De discussie over groepsimmuniteit hoort hier niet thuis, maar in het lopende Corona topic ...
Graag terug on-topic hier
PS
Wij zijn niet in de mogelijkheid om het Forum 24/24 te modereren, we hebben nu ook andere dingen aans ons hoofd.
Graag jullie medewerking om alles een beetje in de juiste topics te houden ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- heist_175
- Elite Poster
Het verleden heeft aangetoond dat mensen best wel creatief kunnen zijn, in dit geval zal het creativiteit zonder grootouders zijn.NuKeM schreef:Dit houden wij geen week meer vol, laat staan twee maanden.
Veel hangt van de leeftijd af natuurlijk.
Wij hebben een assortiment lego dat nu in sneltempo gebouwd wordt, maar ondertussen kan ik kunnen wij gewoon geconcentreerd verder werken.
Er zijn heel wat luisterboeken die ze luisteren met een bluetooth koptelefoon (zodat Jip&Janneke niet door de Skype conference call schettert), dat geeft ook rust voor alle huisbewoners.
Hopelijk krijgen we mooie lentedagen, zodat ze ook wat in de tuin kunnen: fietsen, met krijt tekenen, trampoline, ...
Maar dat kunst-en-vliegwerk maakt wel dat we na een werkdag doodmoe zijn. Routine zal dat wel verbeteren.
Ik zou er ook vanuit gaan dat het enkele weken gaat duren, deze situatie. Ik zou me er dan ook zo op voorbereiden...
@werkgever
Uw baas heeft veel kans ook kinderen en zit dus in hetzelfde schuitje.
Als ik een Skype call heb, hoor ik kinderen op de achtergrond bij zowat iedereen...
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Er zijn veel ideeën en opties, vooral als je kinderen wat ouder zijn. Maar wij kunnen onze kinderen echt geen 20 minuten rustig alleen laten spelen en dat ligt vooral aan de leeftijd en de karakters. Ze kunnen/willen zelfs geen half uurtje TV kijken (iets dat we sowieso zeer beperkt willen houden)
- heist_175
- Elite Poster
Jip&Janneke luisterboek kan je toch opzetten voor elke leeftijd? Ofwel zet je bij uw kinderen een koptelefoon op, ofwel zet je de luisterboek op de boxen en zet jij een (ANC) koptelefoon op.
Ik kwam dit tegen als (tijdelijk) gratis luisterboek: https://www.sprookjeshuwelijken.be/belu ... uisterboek
Geen idee voor welke leeftijd het is
Lego/duplo bouwen
Puzzelen
Tekening kleuren
Overtekenen van een lichtbak
Daar hoef je toch niet noodzakelijkerwijze 10 jaar voor te zijn?
Ik kwam dit tegen als (tijdelijk) gratis luisterboek: https://www.sprookjeshuwelijken.be/belu ... uisterboek
Geen idee voor welke leeftijd het is
Lego/duplo bouwen
Puzzelen
Tekening kleuren
Overtekenen van een lichtbak
Daar hoef je toch niet noodzakelijkerwijze 10 jaar voor te zijn?
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Niet om het te minimaliseren - en ik heb ook zelf geen kinderen - maar is dit nu niet het moment om ze dat wel te leren? Het gaat inderdaad pijn doen voor hun, om dit te moeten leren, maar... dit zijn nu speciale tijden voor iedereen, en later gaan ze daar enkel nut van hebben.NuKeM schreef:Er zijn veel ideeën en opties, vooral als je kinderen wat ouder zijn. Maar wij kunnen onze kinderen echt geen 20 minuten rustig alleen laten spelen en dat ligt vooral aan de leeftijd en de karakters. Ze kunnen/willen zelfs geen half uurtje TV kijken (iets dat we sowieso zeer beperkt willen houden)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
al de culturele, sportieve,... activiteiten zijn in Kortrijk al afgelast tem 15 mei. En aangezien Quickie een rechtstreekse lijn heeft naar onze regering dan zal het idd nog wel een 8-tal weken kunnen durenheist_175 schreef:NuKeM schreef: Ik zou er ook vanuit gaan dat het enkele weken gaat duren, deze situatie. Ik zou me er dan ook zo op voorbereiden...
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Luisterboeken nog niet geprobeerd, maar mijn kinderen (2 en 3,5) kennende zal dat geen succes worden
Al de rest kan werken en hebben we ook al geprobeerd, maar meestal willen ze het samen met een ouder doen en als we geluk hebben alleen voor enkele minuten. Daarbij komt dat de twee broers een bijzondere interesse hebben in elkaars speelgoed. Dus als de ene rustig bezig is wil de andere dat speelgoed ook, met hevig ruzies, huilbuien en drama’s tot gevolg. Ze uit elkaar houden zou een optie zijn, maar we hebben een relatief klein huis dus ze horen/vinden elkaar steeds
Het is inderdaad hopen op mooi weer, een geluk dat we een tuin hebben (ik zit echt in met mensen in mijn situatie zonder tuin).
Al de rest kan werken en hebben we ook al geprobeerd, maar meestal willen ze het samen met een ouder doen en als we geluk hebben alleen voor enkele minuten. Daarbij komt dat de twee broers een bijzondere interesse hebben in elkaars speelgoed. Dus als de ene rustig bezig is wil de andere dat speelgoed ook, met hevig ruzies, huilbuien en drama’s tot gevolg. Ze uit elkaar houden zou een optie zijn, maar we hebben een relatief klein huis dus ze horen/vinden elkaar steeds
Het is inderdaad hopen op mooi weer, een geluk dat we een tuin hebben (ik zit echt in met mensen in mijn situatie zonder tuin).
-
- Elite Poster
Dat heeft Van Ranst gisteren ook toegegeven in Ter Zake. Hij ziet dit zeker 10 weken duren en moest dan ook toegeven dat de huidige maatregelen dan ook wel minstens 10 weken zullen duren. Zoals ik eerder al zei: het is duidelijk dat die experts precies altijd maar beetje per beetje het slechte nieuws op ons los laten.quovadis schreef:al de culturele, sportieve,... activiteiten zijn in Kortrijk al afgelast tem 15 mei. En aangezien Quickie een rechtstreekse lijn heeft naar onze regering dan zal het idd nog wel een 8-tal weken kunnen duren
Je moet echter geen hogere studies gedaan te hebben om door te hebben dat 5 weken gewoon onvoldoende gingen zijn. In China is nu pas, na 2 maanden de quarantaine opgegeven en zijn de scholen weer opengegaan. En daar was het nog een veel geïsoleerde probleem, terwijl we het hier in heel Europa zitten hebben, met ook veel laksere maatregelen (of opvolging ervan) in diverse landen.
- heist_175
- Elite Poster
Ik lees niet dat het in China terug "business as usual" is, er zijn in Wuhan nog steeds maatregelen van kracht.
Aangezien de nationale politici "vergeten zijn" de EU de nodige bevoegdheden te geven in zake gezondheid, blijft elk land in Europa eigen (non)maatregelen toepassen - net zoals in de US bv. Van een Chinese, georchestreerde manier van werken is dus geen sprake.
De Chinese 2 maanden, zullen hier snel 3 maanden worden. Je dacht toch niet dat er een Chinees over de grens is gaan feesten, of nog snel een Wuhan-lockdown party gehouden heeft?
Onze dochter had normaal in mei haar communie. Ik betwijfel sterk dat het zal mogen/kunnen doorgaan.
Aangezien de nationale politici "vergeten zijn" de EU de nodige bevoegdheden te geven in zake gezondheid, blijft elk land in Europa eigen (non)maatregelen toepassen - net zoals in de US bv. Van een Chinese, georchestreerde manier van werken is dus geen sprake.
De Chinese 2 maanden, zullen hier snel 3 maanden worden. Je dacht toch niet dat er een Chinees over de grens is gaan feesten, of nog snel een Wuhan-lockdown party gehouden heeft?
Onze dochter had normaal in mei haar communie. Ik betwijfel sterk dat het zal mogen/kunnen doorgaan.
-
- Elite Poster
Inderdaad, dat bedoelde ik ook net. We zitten hier zeker voor minstens 10 weken in de huidige (of strengere) maatregelen. Maar ook daarna zal het maar geleidelijk aan afgebouwd worden. Je moet dan nog rekenen dat er nog nieuwe opflakkeringen/golven gaan komen (ook toegegeven door Van Ranst) dus tel er daarvoor ook nog maar een paar maand bij, en we zitten al snel in het najaar.
Hier ook nog geen nieuws van de school over de communie, maar no way dat die zullen doorgaan.
Hier ook nog geen nieuws van de school over de communie, maar no way dat die zullen doorgaan.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 11 keer
Hey NuKeM,NuKeM schreef:Er zijn veel ideeën en opties, vooral als je kinderen wat ouder zijn. Maar wij kunnen onze kinderen echt geen 20 minuten rustig alleen laten spelen en dat ligt vooral aan de leeftijd en de karakters. Ze kunnen/willen zelfs geen half uurtje TV kijken (iets dat we sowieso zeer beperkt willen houden)
Wij zitten met hetzelfde probleem, de kinderen voelen sowieso ook dat dit voor iedereen een nieuwe situatie is waaraan we nog moet wennen.
Door de filmpjes van linde merckpoel zijn wij geinspireerd om ook mensen buiten ons gezin te betrekken via facetime. Zo hebben onze kinderen al met kinderen van vrienden gespeeld en onze dochter maakt via facetime samen met een ander kindje ‘taakjes’, dan houden ze elkaar bezig en wij hebben dan even tijd voor onze eigen dingen. De nintendo switch met mario games heeft aich ook al terugbetaald nu.
Hoop dat je uw draai er in vindt en er niet onderdoor gaat, sterkte !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Minimale fysieke aanwezigheid op het werk, genoeg om produktie te laten doorgaan en broodnodig onderhoud uit te voeren. En nu afwachten of onze produktie essentieel is.
Kinderen en ouders van alle tijden hebben moeilijke tijden overleefd, dat gaan we hier ook wel doen zeker? Ik zou zeggen een goed leermoment voor werkgever en werknemer over hoe we verder willen in de maatschappij, beide voetjes terug op de grond. Maar het verleden heeft al aangetoond dat dat een droom is, business as usual eens dit achter de rug is, tot volgende crisis.
Kinderen en ouders van alle tijden hebben moeilijke tijden overleefd, dat gaan we hier ook wel doen zeker? Ik zou zeggen een goed leermoment voor werkgever en werknemer over hoe we verder willen in de maatschappij, beide voetjes terug op de grond. Maar het verleden heeft al aangetoond dat dat een droom is, business as usual eens dit achter de rug is, tot volgende crisis.