Pagina 2 van 2

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 01 feb 2020, 10:02
door CCatalyst
krisken schreef: En dan lees ik dat de toestellen verouderd zijn omdat er nog FastEthernet poortjes opzeitten, ipv GigE. En wat dan nog? 't Is niet dat dat toestel een Gbit interface nodig heeft? Zelfs een 10Mbit poortje zou prima volstaan!
Let op met cherry-picking, FE was een voorbeeld in een langere rij. Dat gezegd zijnde, FE en GigE componenten kosten vandaag de dag quasi eventueel en verbruiken quasi evenveel, dus reden om nog FE te gebruiken is er bijna niet meer, tenzij een vorm van nickel-and-diming besparing.

Bovendien kan FE niet met alles verbinden, je zal maar een switch hebben met alle ethernetpoorten bezet, en je wenst de Digicorder met een RJ45 SFP transceiver in een SFP poort te pluggen. Veel kans dat dat niet gaat lukken als die geen GigE kan negotieren :-) - ik spreek uit ervaring. Eenmaal je doorhebt waarom het niet lukt is het natuurlijk niet onoverkomelijk, je wisselt een kabel om, tenzij de rest van je interfaces ook FE zijn.

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 01 feb 2020, 10:38
door Steven7
Hier staan nog 2 gekochte "oude decoders". Na respectievelijk 7 en 8 jaar hebben we ze vervangen. Beter nog even gewacht dus.
Al moet ik wel zeggen dat we op die manier toch al een dikke 1000 euro huur hebben uitgespaard op die periode.

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 01 feb 2020, 10:57
door liegebeestig
Krisken heeft zeker een punt. De soms korte beschikbaarheid van de programma's is een nadeel. Soms moet je de aflevering op 1 week tijd gezien hebben. Dat is momenteel enkel zo voor vtmgo dingen. Ik denk aan Alloo bij de... Afleveringen ofzo. Maar het nadeel is zeer beperkt. ook goeie series blijven er vaak staan.

Op vier vind ik bv nog alle reeksen van the sky is the limit terug of Stukken van Mensen of zelfs De Mol.

Op VrtNU zie ik nog heel veel vervlogen series beschikbaar. Ook de recentste serie Over Water blijft gewoon staan na elke nieuwe.

Op npo in Nederland worden oude series zelfs makkelijker bereikbaar. Soms durven ze daar voor de meest recente aflevering een plus abo vragen. De Nederlandse programmakwaliteit en het perfecte taalgebruik van de presentatoren is ook een zaligheid die ik pas opnieuw ontdekt heb nadat telenet en proximus Tv hier de deur zijn uitgezet. Wat een verademing.

Ik heb mijn decoder werkelijk nog geen seconde gemist. En vroeger had ik ook wel eens een gemiste opname ofzo op die telenet digicorder door een technische fout.

Dan zwijgen we nog over de eenvoud van bediening met slechts 1 app of afstandsbediening van de smart TV met Android 9. Wie een smartphone kan gebruiken met Apps, kan ook zo smart TV kijken via apps.

Er is vandaag voor mij als exclusief on demand kijker geen enkele goeie reden meer om TV te kijken via die decoders van Telenet of proximus.

De enige manier waarop deze monopolistische bedrijven zich kunnen redden is door de vlaminckjes te beperken tot een bepaald volume per maand voor internet, want dat onbeperkt heb je wel nodig. Tja, helaas zijn de zenders slim geweest met hun eigen Apps en website en hebben ze de tv distributeurs steeds minder nodig.

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 01 feb 2020, 14:04
door Amazor
Mijn post over de poging tot gebruik van de DB-AD200 en DC-AD2000 voor het bekijken van het compact signaal heeft (helaas) een toevoeging nodig.

Gisteren had ik getest op de DB-AD200 met een vervallen smartcard die zijn nieuwe sleutels nog moest krijgen. Op dat moment had ik beeld bij de 23 tv-zenders met een pop-up dat de smartcard geheractiveerd moest worden. Vanmorgen was de kaart weer actief, maar gingen de meeste zenders van het compact signaal daarmee op zwart, met de melding "Je kan deze zender niet meer ontvangen. Gelieve na te kijken of de connectie met de modem niet werd verbroken."
Na een fabrieksreset van deze digibox heb ik de standaard zenderlijst van +80 zenders eens doorlopen en ook hier staan reeds diverse zenders (TV Plus, Stingray Classica, Eclips TV, vlaamsparlement.tv,...) 'op zwart'. Deze situatie is dezelfde alsof je vroeger een extra zenderpakket had, maar je decoder niet interactief was. Enkele dagen na het ontkoppelen van de netwerkverbinding verloor je dan deze zenders, het speelde geen rol of deze zenders te decoderen waren. Misschien wordt met deze actie een 'uitdoofscenario' gecreëerd voor het basispakket op deze decoders.

Lang verhaal kort, bijna heel het aanbod van het compact signaal is bij deze boxen behandeld als een betaalzender, ondanks deze signalen echt FTA (FTC) zijn. In de praktrijk heb je enkel beeld zonder melding op de zenders één, Canvas, Ketnet, Vitaya, Comedy Central en NPO 1,2 en 3.
Het gratis radioaanbod is wel te beluisteren in combinatie met de modem-melding.

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 10 feb 2020, 16:01
door splinterbyte
en als je die smartcard er uithaalt?
heb je toch niet nodig voor FTA kanalen...

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 10 feb 2020, 17:11
door Amazor
Constante pop-up met melding dat er geen smartcard aanwezig is... (Los van de modemmelding op een groot aantal zenders, zie hierboven).

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 08 maa 2020, 15:33
door Sylvester
Dit topic nog effe oprakelen... Ik gooi deze vraag in het midden.

Als ik het goed begrijp kan men een nieuwe digibox of digicorder enkele maanden gratis huren en daarna de normale huur betalen.
Of je kan een digibox of digicorder kopen met een korting van 15 resp. 35 euro korting.
Voor zover klopt het wel denk ik.
Ondertussen is men volop bezig met het implementeren van de nieuwe TV-box (cloud systeem voor opname) die je niet meer kan kopen, enkel nog huren.

Hoe lang zouden ze de oude digicorder in combinatie met extra digicorders of digiboxen voor bijkomende TV's nog supporteren?
Ik stel deze vraag omdat Telenet in hun voorwaarden suggereert dat ze de aangekochte digibox of digicorder tot 5 jaar blijven supporteren.
Dus als ik nu mijn te oude aangekochte digicorder omruil voor een nieuwe aangekochte digibox, zou het mogelijk moeten zijn om deze nog 5 jaar te blijven gebruiken? Ja toch?

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 08 maa 2020, 16:23
door Amazor
De klassieke Digibox en Digicorder zullen nog wel even meegaan hoor, deze zijn dan ook niet echt vervangen voor de TV-box, maar het zijn 2 aparte producten. Bij de laatste is ook Telenet Internet verplicht en dat alleen al zou een struikelblok zijn om de oudere decoders van de markt te halen.

En financieel gezien is je vraag geen risico hé, als je morgen een Digibox koopt aan €84, win je er binnen de 2 jaar al aan door niet te huren.
Ter zijde, door het Corona-virus is de TV-box ondertussen zelfs slecht leverbaar geworden en zijn de voorwaarden gewijzigd om er een te bemachtigen. Hij is momenteel alleen te verkrijgen als nieuwe klant, dus zo snel zal het allemaal niet gaan.

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 08 maa 2020, 16:40
door wied
Zo zie je maar dat globalisering zelfs voor Liberty Global averechts kan werken :-D

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 08 maa 2020, 16:56
door Sylvester
Eigenlijk vind ik op hun site nergens terug dat je nog een digicorder of digibox kunt kopen en voor hoeveel (zonder deze korting).

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 08 maa 2020, 17:06
door Amazor

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 18 maa 2020, 16:11
door ITnetadmin
Update: door corona worden de cutoffs van de oude decoders uitgesteld tot minstens 28 april.

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 19 apr 2020, 18:35
door matb
Door deze situatie heb ik mijn grootmoeder laten switchen naar "TV met een kaartje".
Nu zie ik dat Telenet terug een activatiekost vraagt, hoewel ze reeds digitale televisie van Telenet had.

Kan ik deze kost betwisten?

mvg, matb

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 19 apr 2020, 18:39
door MarkDM
Ja, betwisten. Ze proberen gewoon. Ik had net het zelfde toen ik een kaartje kocht.

Re: Telenet stopt met ondersteuning oude decoders

Geplaatst: 19 apr 2020, 18:41
door philippe_d
Heb je al internet, telefonie of digitale tv van Telenet? Dan betaal je geen activeringskosten meer, ook al neem je bv. een extra product, verander je van product of verhuis je.

bron: https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/